تیوال فیلم مغزهای کوچک زنگ زده
S3 : 10:30:56
خـریــــد
۵,۰۰۰ و ۶,۰۰۰ تومان
 بها: ۵,۰۰۰ و ۶,۰۰۰ تومان
: هومن سیدی
: نوید محمدزاده، فرید سجادی حسینی، علی اعلایی، فرهاد اصلانی، هامون سیدی، لادن ژاوه‌وند، مهیار راحت‌طلب، مهرداد بهاءالدینی، معین شاه‌چراغی، اشکان حسن‌پور، پیمان پازوکی، امید شیری، آرمین بهجت، تیام منیری، تبسم جمالی‌پور، منصوره ایلخانی، کامران دبیری، صفر محمدی، محمود کیان، نازنین بیاتی
: سعید سعدی
: پیمان شادمان فر
: مهدی سعدی، هومن سیدی
: سید رضا علویان
: مهران ملکوتی
: محسن نصرالهی
: مارال جیرانی
: ایمان امیدواری
: فرید سجادی حسینی
: هانیه بساتینی
: یاسر سلیمانی
: امیر حسین شجاعی
: رضا کولغانی
: ایمان کرمیان
: بهنام خاکسار
: لوتوس پلاس
میگن اگه چوپان نباشه گوسفندها تلف میشن، یا گم میشن یا گرگ بهشون میزنه یا از گرسنگی میمیرن، چون مغز ندارن. هرکی که مغز نداره به چوپان احتیاج داره، یه چوپان دلسوز... چوپان حکم پدر گوسفندهارو داره، آدم بدون پدر هیچی نیست. این چوپانه ما همه گوسفنداشیم، اون به ما میگه کِی بریم، کجا بریم، چی کار کنیم، کِی بشینیم، کِی پاشیم، کِی بمیریم.

گزارش تصویری تیوال از اکران مردمی فیلم مغزهای کوچک زنگ زده / عکاس: آرمین احمری

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از نشست پرسش و پاسخ فیلم مغزهای کوچک زنگ زده / عکاس: پریچهر ژیان

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از نشست فیلم مغزهای کوچک زنگ زده در دو قدم تا سیمرغ / عکاس: سارا ثقفی

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» یادداشت شبنم محمودی شرق درباره فیلم مغزهای کوچک زنگ زده

ویدیوهای وابسته


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
: چرا به همه میگی دایی
: برا اینکه اگه دعوا شد یه وقت فحش مادر نده
موسسه فرهنگی هنری کارنامه اعلام کرد

فیلم "مغزهای کوچک زنگ زده" کاندیدای دریافت جایزه مدال خورشیدی در چهارمین سال اهدای این جایزه معتبر هنری برای برترین طراحی صحنه سال سینما شد.
مراسم جایزه مدال خورشیدی که با همت موسسه کارنامه و همراهی دانشگاه تهران برگزار می شود، هر سال برترین طراحی صحنه در تئاتر، سینما و سریال را معرفی می کند.

مراسم این دوره روز پنجشنبه 29 آذرماه 97 ساعت 19 در نگارخانه پردیس هنرهای زیبای داشنگاه تهران برگزار خواهد شد و حضور برای عموم علاقمندان تئاتر بخصوص دانشجویان ازاد است.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دمت گرد آقا هومن مستعد
دوبار دیدمش حتی گه از شهر خدا الهام گرتفی بازم ایرانیزه اش کردی و اینو تو سینمای ما خیلی لازمش داریم
خدا قوت
امیرمسعود فدائی، رضا بولو و میترا این را خواندند
مریم زارعی و امیر این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امروز زاد روز هومن سیدی است بهترینها رو برای ایشون آرزو میکنم و خدارو شکر میکنم که به دنیا آمد تا ما فیلم های خوبش رو ببینیم به دنیا آمد تا ما از بازیهای خوبش لذت ببریم . به دنیا آمد تا ما شیفته اش بشیم .
زاد روزت آقای دوست داشتنی مبارک.
⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩
♥️♥️♥️♥️♥️♥️
۰۸ آذر ۱۳۹۷
مرسی آقای لهاک عزیز ♥️
۰۸ آذر ۱۳۹۷
⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩
۰۸ آذر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فیلم عالی و استخوان سوز بود . درد داشت زخم میزد و تماشاگر را هفته ها و ماهها با خودش به تفکر مینشاند . من کجای این داستان پر از درد و خشونت ایستاده ام و نظاره می کنم . درد داشت.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به دلیل پاره ای از اتفاقات پیش بینی نشده دیر رسیدم به اجرای "چسب هایش" و درحالیکه داشتم مسیر ولیعصر به انقلاب رو پیاده میومدم و به پاره ای از اتفاقات پیش بینی نشده ناسزا میگفتم چشمم به ساعت نمایش این فیلم در سینما بهمن خورد و خیلی اتفاقی تصمیم گرفتم برم ببینمش! البته تعریفشو شنیده بودم قبلا ولی چندوقتی بود که قهر بودیم با سینما! :)
اول از همه بگم چقد آخر فیلمو دوست داشتم. مرسی که اونجوری تموم شد به من که خیلی کیف داد!
بازی بازیگرا رو دوست داشتم ، نمیدونم چرا میگن تو کامنتا شخصیت پردازی نداشت چون من فکر میکنم لازم نبود شخصیت پردازی عمیق وقتی اول فیلم همه به گوسفند تشبیه میشن! همین بلاتکلیفی شخصیتا که نمیدونن چیکار باید کنن واسه اون فضا خوب بود
بازی محمدزاده رو دوست داشتم واقعا (فکر نمیکردم با توجه به فیلم های اخیرش دوست داشته باشم)
و در کل ... دیدن ادامه » برای من یه فیلم تلخ نبود ، بیشتر یه فیلم بود از واقعیت هایی که هم یجاهاییش خیلی عجیب و غیرمنطقی بود برام هم نمیدونستم اصلا ممکنه همچین دنیاهایی هم وجود داشته باشه
نقد های تخصصی تر هم که کار دوستان کارشناس تره. ما که لذت بردیم
همه جای نظراتتون محترم و محقید که بنویسید مرضیه خانم ولی اون بخش که نیازی به شخصیت پردازی نیس یکم غلطه..چون هر چیزی یه اسلوب و قانونی داره..نمیشه بری تو یه سبک کار کنی بگی آقا من چون مدل کارم اینه نمیخوام از قوانینش پیروی کنم
خداروشکر که لذت بردید :) فیلم ... دیدن ادامه » تلخ و خوبیه
۰۷ آذر ۱۳۹۷
نه درست بوده به جایی ام اتصالی نکرده :))
حالا مهم حس ته فیلم بوده که خوشتون اومده :)
۰۸ آذر ۱۳۹۷
نه درست بوده به جایی ام اتصالی نکرده :))
حالا مهم حس ته فیلم بوده که خوشتون اومده :)
۰۸ آذر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید

اول از همه باید بگم خیلی جالب بود فضای فیلم به شدت یادآور فیلم city of God بود.
من به عنوان یه ادم معمولی این فیلمو دوست داشتم به نظرم سیاهنمایی نیست واقعیته یه قشری رو داره نشون میده که روزانه از کنارشون رد میشیم...نکته اصلیش واقعا نشون دادن بک گراند آدماییه که همیشه براتون سواله چطور میشه این همه خشم دارن یا چطور ممکنه دست به کارای غیر انسانی بزنن...نشون میده همش فقر نیست همش نیاز به سیر شدن نیست...نگاه خوبی داره فیلم ...برای داشتن جامعه خوب و دور از خشم باید تمرکز کرد رو بچه هایی که دارن تو دل خشونت پرورش پیدا میکنند...خیلیا میگن چرا بدبختی رو به تصویر میکشن راه حل نمیدن...قرار نیست کارگردان روانشناس باشه جامعه شناس باشه فیلسوف باشه همینکه جسارت میکنه بخش های تاریک جامعه رو به تصویر میکشه میتونه خودش آموزنده باشه و این حس مسئولیت رو به همه منتقل کنه...
میتونست ... دیدن ادامه » فیلمنامه قویتر باشه و روی پرداخت شخصیت ها بهتر کاربشه
اگه بخوام با ابد و یک روز مقایسه کنم باید بگم ابد و یک روز به دلیل دیالوگ های عالی و پرداخت روابط بین بازیگران یک سر و گردن بالاتر بود.
متاسفم برای تمام عوامل این فیلم.... البته زحمت کشیدن کار کردن فیلم ساختن ولی آخرش چیی؟؟؟
فقر و بدبختی جامعه رو نشون بدیم و با استفاده از آن معروف بشیم و کف زدن مردم رو از این طریق برای خودمون به ارمغان بیاریم ..... به نظرم اصلا خوب نیست...
این همه بودجه انسانی ، وقت ، هزینه، فکر و .... صرف چی شده؟؟؟؟ صرف اینکه بگیم یه گوشه ای از این شهر یه مش آدم در نهایت بدبختی دارن زندگی می کنن.؟؟؟ واقعا هومن سیدی چی فکر کرده که این رو ساخته؟؟؟ یعنی توی این دنیای به این بزرگی با این همه امکانات ارتباطی و گسرته شبکه جهانی وب و کانال های ارتباط جمعی هیچ، هیچ ، هیچ سوژه و هیچ موضوع دیگری برای فیلم سازی وجود نداره؟؟؟......
اصلا گیریم فقر و بدبختی سوژه.... خب واقعا ارزش داره که در موردش فیلم ساخته بشه؟؟؟ ... آقا اصلا می خای بگی تو جامعه فقر و فلاکت وجود داره ... باشه بگو... ولی برو ... دیدن ادامه » مستندشو بساز.... چرا دیگه میای فیلم جشنواره ای می سازی؟؟؟
این فیلم فقط تاثیر بد روی ذهن و ناخودآگاه آدم می زاره...خیلی مخربه..... حتی از فیلم ابد و یک روز هم بیشتر
صاحب اثر حق داره از هر سوژه ای که میپسنده، هر نوع فیلمی که ترجیح میده رو با هر لحنی که مناسب میدونه خلق کنه
۰۱ آذر ۱۳۹۷
سلام جناب غیوری و سلام جناب دانش.. خسته نباشید.. خداقوت
« ولی بنظرم پرداخت یا عدم پرداخت به یک موضوع، از ابتدایی ترین حقوق یک هنرمند محسوب میشه. »
پاسخ بنده: یک فرد سینمایی حالا کارگردان باشه یا نویسنده فرقی نمی کنه. این طور شغل ها با زندگی و روان آدم ها ... دیدن ادامه » سر و کار دارند. ذهن انسان آزاد است و کلا انسان برای آزادی و آزادی اندیشه بارها در تاریخ جنگیده. این درست که ازادی در انتخاب موضوع و پرداختن بهش کاملا اختیاری است ولی .... ولی در شرایطی که با روان و زندگی دیگران ارتباط داشته باشه و سرنوشت آدمیان به خاطر یک فیلم و یا تئاتر بخواهد به ورطه ی ناهنجاری و مسائل منفی کشیده شود، دیگر آن آزادی باید محدود شود. کارگردانان و نویسندگان ما باید به این موضوع آگاه باشند که مسئولیت برزگی در ساختن بخش بزرگی از ذهنیات و تصورات و روحیه و روان مخاطبانشان دارند. نباید به نام ازادی و اندیشه آزاد هر مسئله ای را به رخ عموم کشید. باید قبل از هر پروژه فرهنگی نسبت به تشعشعات احتمالی پس از انتشارش بارها اندیشید و پس از سبک سنگین کردن و مصلحت اندیشی کار را به اکران گذاشت.
آقای هومن سیدی نویسنده و کارگردان جوانی است. انتظاری که از جوانان می رود بسی بیش از این است. فقر مفرط و زندگی در فلاکت بی ارزش تر از آن است که برای تماشایش وقت و هزینه از مخاطب گرفته شود.
۱۳ آذر ۱۳۹۷
ممنون از توجهتون
ولی عمیقا با شما مخالف هستم.
نتیجه فرمایشات شما به سانسور می انجامه. و این اصلا قابل قبول نیست.
مجادله "ابراهیم حاتمی کیا" و "عباس کیارستمی" رو به یاد بیارید، حاتمی کیا میگفت اون موقعی که ما داشتیم میجنگیدیم چرا باید کیارستمی ... دیدن ادامه » دنبال خانه دوست میرفت واسه یه دفتر مشق بی اهمیت. کیارستمی هم میگفت من از انسانیت میگفتم و حاتمی کیا ملت رو به جنگیدن و کشتن و کشته شدن تشویق میکرد.
اظهار نظر جفت این بزرگواران غلط و بی معنی هست. هر هنرمندی به تشخیص خودش، دنبال سوژه میره.
۱۳ آذر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فیلم خوبی بود و بازی بازیگر ها خیلی خوب بود جمله اول و آخر فیلم (میگن اگه چوپان نباشه گوسفندا تلف میشن یا گم میشن یا گرگ بهشون میزنه یا از گرسنگی میمیرن چون مغز ندارن، هرکسی که مغز نداره به چوپان احتیاج داره، یه چوپان دلسوز) منو یاد کتاب کتاب نوجوان ابدی انداخت که تحلیل روانشناسی کتاب شازده کوچولو هست پیام خوبی داره فیلم کاش همه درک کنند و بهش توجه کنند خسته نباشید به اقای سیدی و همکارانشون
امیرمسعود فدائی، رضا غیوری و امیر این را خواندند
farhad riazi و سایه * این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تلخ تلخ تلخ چرا انقدر تلخ !!!!
امیر و محمدعلی ارکانی این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بعد از تماشای این فیلم فقط به این فکر میکردم که چرا این فیلم نباید جایزه های بیشتری از جشنواره فجر میگرفت!!! البته که خودم جواب سوالم رو دادم ! چون جشنواره ی فجره!!! این فیلم فوق العاده بود ،‌دوست دارم چند بار دیگه این فیلمو ببینم!
دیالوگ ها ، بازی استثنایی نوید محمدزاده زیبایی کارو چند برابر میکرد! این فیلم انقدر خوش ساخت بود که توی سینما نمیخواستم پلک بزنم!
هومن سیدی خیلی باهوشه !!!!!!!!!
سیاهی موجود در جامعه غیر قابل انکاره ... نه اغراقی وجود داره نه چیز دیگه!!!! حقیقتی انکار نشدنی! یه سر به جنوب تهران بزنید ... ته پونز نقشه ی تهران!!!
...
گوسفندها هم نمیدونن چرا به چوپون اعتماد دارند ! کاش میدونستند چوپون شام شب ،بره بریون داره!!! ترجیح میدم خودم سرمو به باد بدم تا شام شب چوپون بشم!
بعد از اینکه این فیلمو دیدم یه نقاشی تحت تاثیر این قیلم کشیدم ، امیدوارم ... دیدن ادامه » شاهد موفقیت روزافزون هنرمندان ایرانی باشیم
یک چیزی از فیلم توی مغزم جا مونده، که نمیشه درش آورد. مجبور می شم همش برم ببینمش. این دیگه چه فیلمیه؟ کی از سر آدم میفته؟ هر کارگردان موظف هست تاریخ ماندگاری اثرش رو در ذهن تماشاگر مشخص کنه. این رو هم آقای سیدی باید بدونن، هم آقای غنی زاده. :)
یا اینکه بعد از بار سوم چهارم، دیگه دیدن آثارشون رو رایگان کنن برای فردی که چند بار کارشون رو میبینه. :)
موافقت و حمایت :)
۰۹ آبان ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نوید محمد زاده (شاهین): اسمت چیه؟
نازنین بیاتی: مونا
شاهین: گوشیتو بده
مونا گوشی را می دهد
شاهین: رمزش چیه؟
مونا رمز را میزند
و باقی سکانس

باور نمیکنم دیگه..بیست سال دیگه هم بگذره، باور نمیکنم این سکانس رو و اعصابم خرد میشه..فقط امیدوارم کسی نگه از روی ترس گوشیشو داده.
حتی اگه برای تحویل گوشی هم بشه منطقی دست و پا کرد، نمیشه از میزان اغراق در "دختر ندیدگی" شخصیت ها و "ضعف در عدم بروز این ضعف شخصیتی" از سوی دوتا پسر فیلم تو اون سکانس دفاع کرد
۲۸ مهر ۱۳۹۷
ممنونم ازتون آقای هندی :)
۰۷ آذر ۱۳۹۷
:))
۰۷ آذر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
هومن سیدی آدمِ باهوشیه ، طول مدت فیلم تمام حواسم توی داستان بود و به هیچ چیزه دیگه ای فکر نکردم ، کاملاً منو جذب کرده ، یک جاهایی حس کردم از سریال Narcos تأثیر گرفته و منو یادِ اون سریال انداخت ، اما واقعاً جذاب بود ، گریم هاشون حرف نداشت
با سلام اگر این فیلم رو دوست داشتید حتما فیلم (شهر خدا) رو هم ببینید در مورد همین موضوع در برزیل مطمنم که خوشتون میاد
۲۷ مهر ۱۳۹۷
شبنم جان ، فیلمش ایرانی نبود ، باید بپرسید ببینید کی داره :)
۲۹ مهر ۱۳۹۷
شبنم خانم فیلم شهر خدا برزیلیه و خیلی معروفه بخاطر جوایزی که برده تو جشنواره های مختلف و به راحتی میشه دانلودش کرد فقط اسمشو سرچ کنید
۲۹ مهر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
این فیلم عالی بود
قرار نیست وقتی واقعیتهای جامعه و تلخی هاشو ببینیم حالمون خوب بشه چون این فیلم قصدش نشاندن این دردهای جامعه بود به آقای سیدی به خاطر این فیلم عالی تبریک می گویم ....
http://www.etemaad.ir/fa/main/detail/111662/%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%B4%D9%90-%DA%AF%D9%84%D9%87%E2%80%8C-%D8%A8%D8%B1-%DA%86%D9%88%D9%BE%D8%A7%D9%86
نقد صالح تسبیحی از این نظر که به نقاط قوت وضعف فیلم در کنار هم اشاره کرده است به نظرم خواندنیست
"اثر هنری یکی از مشخصه‌هایش «اصیل بودن» (اورژینال بودن) هم هست.."
۲۵ مهر ۱۳۹۷
فیلم دوست داشتنی من نبود
به نظرم اون تازگی این قشر برای مردم از بین که بره و بخوان برن تو لایه های عمیق تر فیلم میفهمن چقدر دستش خالی بوده. شخصیت پردازی ای وجود نداشته. جنس سیدی جنس فیلم سیزده هه. از همون طبقه است و برای همین اون فیلم یه فیلم موندگار شده. ... دیدن ادامه » این یکی بیشتر ترقه بازیه. زود فراموش میشه.
۲۵ مهر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تکراری،به تصویر کشیدن گوشه ای از بدبختی های مردم،درسته که واقعیت اغراق شدست ولی با سر درد و حال بد سالن رو ترک میکنیم،به اندازه کافی در واقعیت درگیر و شاهد این مشکلات هستیم... به هر حال نمیشه بازی های خوب رو نادیده گرفت،خسته نباشید
من رو ببخشید اما کاملا با شما مخالفم
نظرتون محترمه اما
به هر قیمتی لازم نیست کامنت بگذارید
این فیلم قطعا خیلی استحقاق بیشتری داشت بلحاظ جایزه عرض میکنم
۲۳ مهر ۱۳۹۷
سر درد و حال بد اگر صرفا بواسطه ی ژانر فیلم باشه یه بحثه؛ ولی اگر بواسطه ی ساخت نامناسب باشه، بحث دیگریه.
۲۳ مهر ۱۳۹۷
امیدوارم دوستان به صلح درونی برسند
اینکه ما فراستیسمه نقد کنیم اسمش نقد نیست
بنیانگذار مکتبش هم از نفرت به شهرت رسیده
جناب فدائی عزیز شما رو نمیدونم اما من به خودم اجازه میدم که حرف رو بزنم بعنوان یک فرد از جامعه به ظاهر مدنی
تصور ما از آزادی ورای حقیقت آزادی است ما برده هایی هستیم در توصیف واژه ناب آزادی که تنها به سطحی ترین اتفاقاتش بسنده میکنیم
عینیت میارم که تجدید عهد کنم با جمله هام و شما رو متوجه پارادوکس فرمایشتون بکنم
((من رو ببخشید اما کاملا با شما مخالفم )) بعنوان یک نفر مخالفت مدنی محترمانه ای رو به نقد ایشون میارم
((نظرتون محترمه اما)) تاکید میکنم که نظر ایشون و هر کاربری محترمه
((به هر قیمتی لازم نیست کامنت بگذارید )) نتیجه شخصی و برداشت فردی من از کامنت رو میگم اگر شما به حدود و حریم ها ارزش قائل هستید این نظر شخصی منه
((این ... دیدن ادامه » فیلم قطعا خیلی استحقاق بیشتری داشت بلحاظ جایزه عرض میکنم)) و برداشتم از فیلم در پایان
فکر میکنم شما باید مفاهیم آزاد اندیشی رو بهتر از من بدونید با توجه به سبقه و تعلق خاطرتون به هنر
من به خودم حق میدم مقابل جریان مخالفی بایستم که ممکنه بنیان یک اثر رو متزلزل کنه
چرا که سریان جریان غلط قالب بر حقیقت میشه در علم ژنتیک تئوری به اثبات رسیده ای هست که میگه ژن معیوب قالبه
وقتی ما جریان داستان رو از منظر سیاه نمایی معرفی میکنیم سر درد ها و دل درد ها و .... رونق پیدا میکنه
۰۹ آبان ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خب دوستان همه از خوبی ها گفتن، در خصوص نقاط ضعف اینجا صحبت میکنم.
فیلمفارسی هایی که من میشناسم چنتا مشخصه دارن، معمولا توی این فیلما یه نفر از شهرستان در مقابل شهر بزرگ یا از جنوب شهر در مقابل آدمای بالای شهر قرار میگیره، مقایسه های احساسی زیاد انجام میشه و قراره دائما به ناخودآگاه مخاطب یادآوری کنه که یک نوع ظلمی وجود داره برای برانگیختن حس ههمزاد پنداری! مشخصه های بارز اخلاقی جنوب شهری ها مثل مرام و معرفت و ناموس و خانواده و غیرت و خصوصیات فیزیکی برتر یا حداقل سوسول نبودن رو داره و غالباً یه عشقی به وجود میاد که یا ممنوعه است یا ناکام و رویاپردازانه. قهرمان معمولا تاوان سنگینی برای پایبندی به احساساتش میده که اکثرا ناموس و عشق و غیرته. این مشخصات رو توی فیلم میشه دید. علاوه بر این المان های پیشرفته تری که بعد از انقلاب و همین سالیان اخیر که ... دیدن ادامه » سیاهن و همه شخصیت ها با هوشمندی و یه پازلِ به شدت مهندسی شده قربانی هستن تو این فیلم هست. این فیلم های سیاه هم مشخصه های زیادی دارن مثل فقر فلاکت اعتیاد خانواده ضعیف والدین بد یا جامعه بد که توی این فیلم بولدتر از مشخصه های فیلمفارسی بودنشه.
دیالوگ ها بسیار غیر واقعی و کاملا دور از فرهنگ واقعی انسان های توی اون شرایطه که این تا حدیش بابت سینما قابل پذیرشه ولی فیلمی که سعی میکنه رئال باشه این براش یه ضعف بزرگه که شما یجاهایی فک میکنی به جای شخصیت، این کارگردانه که داره باهات صحبت میکنه و من حتی یجاهایی به شدت از فضا دور شدم و صدای نویسنده رو می‌شنیدم به جای شخصیت، دلیلش هم اینه که در این گونه فیلم ها جملاتی سنگین باید گنجونده بشه برای تکرار توسط فن ها. واسه یه فیلم رئال اینا یعنی خودکشی، البته این ضعف کلی سینمای ایرانه. توی فیلم های خوب سینمای جهان بازیگر تو هر نقشی باورپذیره و حتی ۴ تا فیلم پشت هم از یه بازیگر ببینی بعد از چند دقیقه اون شخصیت جدید رو باور میکنی و بازیگر گم میشه و اذیتت نمیکنه، اونجا شخصیت ها غالبن. اگر بخوایم قانع باشیم به سینمای ایران فیلم نقاط قوتی داره که دوستان راجع بهش نوشتن.
دیشب نزدیک تاتر شهر در پیاده رو راه می رفتم. فردی با سیگاری خاموش نزدیک شد و پرسید:
دایی، فن داری؟! (منظورش فندک بود)
گفتم نه و از هم جدا شدیم. اما دایی گفتنش این دیالوگ فیلم رو برام یادآوری کرد:

شاهین به همراه دوست صمیمی اش امیر (نوید پور فرج) در طباخی نشسته
شاهین: چرا به همه میگی دایی؟
امیر: برای اینکه اگه دعوامون شد، فحش مادر نده!
سکانس ماندگار

بعد از آنکه شهروز و شکور مطمئن می شوند که فیلم شهره تنها در یک گوشی نبوده و بین مردم پخش شده است:
شهره شب هنگام به خانه می آید. ابتدا به شکور سلام می کند و دستپاچه بابت دیر رسیدنش معذرت خواهی می کند. شکور بی توجه به او مشغول خودن شام است. پدر نیست. مادر درِ اتاق را به روی شهره می بندد و شاهین ظاهرا خواب است. تماشاگر منتظر اتفاق ناگواری هست. گوشی شهره زنگ می خورد. پدر را در اتاقی دیگر می بینیم. اما صحبت هایش را نمی شنویم. ناگهان شهروز با پارچه ای گردن خواهرش را می فشرد و او را به درون اتاق می کشد. شهره از شاهین کمک می خواهد. شاهین به زیر ملافه می خزد و می لرزد. صدای کشیده شدن قاشق به ته بشقاب فلزی (ناشی از تمام شدن شام شکور) به گوش می رسد. حالا فقط پاهای شهره دیده می شود که می لرزد و ناباورانه به دست برادر کوچک و در خانه خود جان می دهد. صدای قاشق ... دیدن ادامه » و بشقاب فلزی اوج می گیرد.
حجم اندوهی که از دیدن این صحنه وجود منو گرفت رو هنوزم حس میکنم
۲۵ مهر ۱۳۹۷
و این از نظر من یعنی کارگردانی خوب
۲۸ مهر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید