تیوال نمایش آشپزخانه
S2 : 02:35:32
  ۱۸ آبان تا ۰۳ دی ۱۳۹۵
  ۱۹:۰۰
  ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه
 بها: ۳۰,۰۰۰ تومان

: آرنولد وسکر
: مهرزاد جعفری، ساغر بوباش
: مهدی چاکری
: محمدحسن معجونی
: (به ترتیب حروف الفبا)محمد رضا آبانگاه، پاوان افسر، برنا انصاری، میثاق بحرالعلومیان، پویا پورامین، برنوش پورغفار، تبسم جمالپور، شهلا حسامی، ساهره حسینی، حسین حسینیان، علی خلعتبری، مژده دایی، نهال دشتی، سام دولتی، غزال روستا، رزیتا سبزه قبایی، مازیار سیدی، هامون سیدی، بانیپال شومون، سارا صابری، کتایون طلایی، دریا فلکی، امیر قاسمی، عاطفه کریمی، نیلوفر محمدی فر، محمد مطهری پور، ساناز مصباح، احسان معجونی، میلاد معیری، هانیه مفلح، مژده منظومه، مهسا نعمتی، رعنا نوری، محسن نوری، افسون ید‌ملت
: محمد مهدی براتی

: خانه فرهنگ آوا
: محمد مهدی براتی
: شایلان عشایری
: ندا نصر
: صبا کسمایی
: بهراد جوانبخت
: پویا پورامین
: پانیز برزعلی
: مازیار سیدی
: البرز تیمورزاده‌، ساینا قادری، علیرضا لاجورد
: مهرداد قیومی
: زهرا رایگانی
: سیاوش البخشی نایینی، آیدا ملک محمودی، علی کاظمی
: سبا غروی
: احسان صفرزاده، امیرقاسمی
: ملیکا شکری
: نیلوفر نقیب‌ساداتی، مصطفی اسفندیاری
: مهشید دمی‌زاده
: بهراد جوانبخت
: مصطفی پیرهادی

- کاری از گروه تیاتر "لیو" 

نمایش آشپزخانه یک ریالیسم اجتماعی چند لایه است درباره ی عشق، خشونت و رویا

راه‌های ارتباطی با تماشاخانه پالیز: اینستاگرام / کانال تلگرام

سبک:
درام
شهر:
تهران

گزارش تصویری تیوال از نمایش آشپزخانه / عکاس: حانیه زاهد

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از تمرین نمایش آشپزخانه / عکاس: رضا جاویدی

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» حساسیت نسل جدید را درک کرده ام

» رسانه‌ها مهم‌ترین عنصر در معرفی آثار اجرایی هستند

آواهای وابسته

مکان

تهران، خیابان کریمخان، خیابان عضدی جنوبی (آبان)، خیابان سپند، پلاک ۶۹
تلفن:  ۸۶۰۳۷۵۱۰


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
آشپزخانه حسن معجونی تیاتر ترین تیاتری بود که در چند ماه اخید دیده ام.
متن آشپزخانه آرنولد وسکر از شاخص ترین نمونه های درام مدرن است. هیچ شعاری نمی دهد و تماشاگر را بی واسطه و بی رحمانه به تماشای خودش می کشاند. ترجمه مناسب و دراماتورژی به جا و بدون اداهای معمول این اسم دهن پر کن، شروع نمایش اند.
طراحی صحنه (به مانند تمام کارهای معجونی) سنگ بنای نمایش است. انتخاب بلک باکس اولین ایده کارگردان برای اجراست و چه انتخاب هوشمندانه ای وقتی قرار است به تماشای خودمان بنشینیم. به تماشای رذالت هایمان، به تماشای بی عملی مان، به تماشای بی رویایی مان، و در یک کلام به تماشای زندگی رقت انگیزی که زیست می کنیم. انتخاب چیدمان چهارسویه نیز هوشمندانه است. هر تماشاگر از زاویه ای به این مهمانی دعوت است و به یکی از شخصیت ها نزدیک تر (از نظر مکانی)، و از آنجاییکه همه شخصیت ... دیدن ادامه » ها به نحوی خودمانیم، همذات پنداری خواهیم کرد. البته مطمینا اعتراف به این همذات پنداری مشکل است.
یکی از خصوصیات این نمایش آن است که رهایت نمی کند. ابتدا گویی کمدی دیده ای. (که البته دیده ای) ولی با اتمام نمایش وجوه تراژیک اثر به سراغت می آیند. با زندگی هر روزت مقایسه اش می کنی، با زیست پر از بطالتت و با هستی ای که هر روز بر دوش می کشی.
متن آرنولد وسکر هم درون مایه هایی چخوفی در دل دارد و می توان آشپزخانه را با لذت مزه مزه کرد و منتظر "سه خواهر" ماند.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امکان خرید روزهای تازه این نمایش فراهم شد.
جوانه قراباغی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امکان خرید سانس های تازه این نمایش، امروز یکشنبه ۲۱ آذر ماه ساعت ۱۸ فراهم می شود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آشپزخانه، یک جامعه ی کامل
آشپزخانه دو نوع بیننده دارد. بیننده ای که خود را شبیه یکی از شخصیت ها میداند و بیننده ای که خود را ترکیب تمام شخصیت ها ، به این شکل که شخصیت ها را خودش در فواصل و بازه های زمانی زندگی میبیند.
از نقاط قوت این نمایش ایرانیزه شدن آن به نحو احسن است، به طوریکه شاید بعضی از مخاطبان نمایشنامه نویس را ایرانی بپندارند. شاید تنها نقطه ضعف در این گونه ترجمه ها که همراه با بازنویسی ست وجود چند شوخی از اخبار و اتفاقات روز است! اما بعضی شوخی ها که وابسته به روز نیست بسیار دلنشین بوده و کمدی خوبی را ارائه کرده.
بدون شک میزانسن قدرتمند این نمایش برای مخاطب عادی هم مشهود و حیرت آور است. دیالوگ گویی ها هم -با چشم پوشی از بعضی از بازیگرانی که نقش تقریبا فرعی دارند- از درجه ی بالایی برخوردار است.
رییس آشپزخانه معتقد است فرصت را برای کارگرانش ... دیدن ادامه » فراهم کرده تا به رویایشان برسند، اما فقط او اینگونه فکر میکند و قطعا این بزرگترین حرفیست که نمایش در کنار داستان رسیدن به رویا از عشق و ثروت گرفته تا... برای ما دارد.

بدون شک این نمایشِ بسیار دیدنی، فراتر از انتظار شما خواهد بود.
امکان خرید روزهای تازه این نمایش در سانس عادی و ویژه از امروز ۱۷ آذرماه ساعت ۱۰ فراهم می‌شود.
اگر حضوری مراجعه کنم بلیط خارج از ظرفیت برای فروش هست؟
شماره تماسی برای رزرو بلیط هست؟
۱۹ آذر ۱۳۹۵
سپاس
۲۰ آذر ۱۳۹۵
با پوزش از شما
با بررسی بیشتر متوجه شدیم گویا بخش خارج از ظرفیت موجود است اما به صورت حضوری فروخته می‌شود... بنابراین ممکن است سرکار با مراجعه به محل اجرا بتوانید برای این بخش بلیت تهیه کنید... همچنین به سالن محترم پیشنهاد شد این بخش نیز برای فروش اینترنتی ... دیدن ادامه » روی تیوال جای گیرد.
۲۰ آذر ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امکان خرید روزدوشنبه ۲۲آذرماه در سانس عادی و ویژه از امروز ۱۶ آذر ساعت ۱۲ فراهم می‌شود.
پوژنگ پروازی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امکان خرید بلیت روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه 26، 27 و 28 آبان فراهم شد.
یاسمن بهمن این را دوست دارد
متن بد ، کارگردانی بد ، بازی ها خیلی بد. متشنج و بی محتوی
۱۳ آذر ۱۳۹۵
با وجود برخی هیاهوی متشنج و اغراق آمیز ، نمایشنامه بسیار خوب اجرا شد. کارگردانی و بازی بازیگران هم خیلی خوب بود. اینکه تماشاگرها از 4 زاویه دید متفاوت این نمایش را دیدند نیز قابل توجه بود.درست مثل 4 زاویه دوریبین در یک فیلم که به ما اجازه میداد تا شخصیت ... دیدن ادامه » ها را با نگاه های متفاوتی ببینیم.
۲۴ آذر ۱۳۹۵
حسنها به نظر من :
بازی ها به شدت به اندازه و درست بود.در طول نمایش غرق در فضا میشی و به جز چند ثانیه کوتاه،از نمایش جدا نمیشی،و فکر میکنم این تا حدودی استثنائیه.
آقای معجونی مهارت زیادی در به جریان انداختن زندگی در فضای نمایش دارن.
در عین حالی که نمایش کیفیت و دقت بالایی داره،توانایی ای رو به رخ تماشاچی نمیکشه، در صحنه "رویا بازی" تماشاچی رو صادقانه به چالش میکشه،نه اینکه انگشت اتهامش رو به سوی تماشاچی بگیره،بدون ادعا این کار رو میکنه و تماشاچی یک لحظه فراموش میکنه که در مقابل یک گروه نمایشگر قرار داره.
نگه داشتن نظم در عین شلوغی، جریان زندگی را برای تماشاچی محسوس میکنه.
گروه اجرائی با اینکه نشون میده توانائی بالایی در به جریان انداختن زندگی داره،از احساسات تماشاچی سوء استفاده نمیکنه.
و...................
ضعفها به نظر من،که ممکن است سلیقه ای باشد:
پایان بندی ضعیف و نپخته بود.
با ... دیدن ادامه » اینکه شخصیت اصلی،یعنی آقای سیدی بازی عالی ای ارائه داد،و نشان داد که چقدر روانشناس خوبی است،ولی در مواقع بسیاری با بی دقتی، شخصیت واقعی و شخصی اش را بر کاراکتر تحمیل میکرد.
یکی از شخصیت های شوخ و با مزه نمایش که ریش داشت و اسمشان را نمیدانم،همان که میگفت رویایش پول و دلار است،که پتانسیل عالی ای در کمدی داشتند،داشت یک اشتباه آشکارا را تکرار میکرد.ایشان کاراکتر را در مواجهه با موقعیت قرار نمیداد،و تمام تمرکزش روی با مزه بودن بود،و از موقعیت های مختلف تاثیر نمیپذیرفت.
جا داشت که نمایش کمی بیشتر "جریان زندگی" را فدای "زیبایی شناسی" کند.
و.......
بزرگترین لذت این کار برای من این بود:
احساس کردم اینقدر انرژی و نیت نمایش خالص و عاری از زشتی و بد نیتی بود،که قوی بودن گروه اجرائی حتی یک درصد در من حسادتی ایجاد نکرد.

باشد که سیراب رحمت و آگاهی شویم،هممون ان شاء الله.







۰۳ دی ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید