تیوال نمایش ما همه بابک بقراطیم
S3 : 02:29:39
امکان خرید پایان یافته
  ۱۰ تا ۳۰ مهر
  ۲۰:۳۰
 بها: ۳۰,۰۰۰ تومان

: محمد میرعلی‌اکبری
: (به ترتیب حروف الفبا) پریسا بابایی، ملیحه پورمحمد، فرشید حاجیان، سحر حسامی، متین شهبازی، پوریا شهریاری، نگار شهسواری، مسعود عزیزی‌ها، بیتا فلاح، فاطیما قاسمی، احسان قربانی، کسری کاریان، مهرداد کاظمی، کامیار گرامی، محمد منفرد، فرشاد نجفی، صبا نظرآهاری

: سعید دولتی
: پریسا سجودی
: فرشید حاجیان
: عسل عبیری، بیتا فلاح
بابک بقراط یک مستندساز است که مدتی‌ست ناپدید شده و عشق دوران کودکی‌اش به دنبالش می‌گردد، در این جستجو پنجاه سال زندگی پدر بابک و خودش را مرور می‌کنیم
شهر:
تهران

گزارش تصویری تیوال از نمایش ما همه بابک بقراطیم / عکاس: سید ضیا الدین صفویان

... دیدن همه عکس ها »

آواهای وابسته

مکان

شهر زیبا، خیابان آیت الله کاشانی، زیر پل شهید باکری، جنب بانک پارسیان، پلاک ۲۶۱، طبقه چهار، واحد۵
تلفن:  ۴۴۳۵۳۰۵۰


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
نمایش «ما همه بابک بقراطیم» نمایشی کارگاهی و از نوع کارگاه ایده تا اجرا است، پاشنه آشیل این نوع از نمایش استفاده از بازیگران تازه‌کار در کنار بازیگران قدیمی‌تر است، و این مخاطب را سردرگم می‌کند، مخاطب لحظاتی درخشان را با برخی بازیگران تجربه می کند که در حد نمایش‌های حرفه‌ای است و در مقابل صحنه‌هایی را تماشا می کند که نه تنها آماتوری است بلکه به معنای واقعی ضعیف قلمداد می‌شود. نکته قابل توجه در نمایش «ما همه بابک بقراطیم» متن نمایش است ، نمایشنامه‌ای که در نوع خود آوانگارد محسوب می‌شود و نمایشنامه‌نویس تلاش کرده است خود را محدود به روش‌های متداول و گیشه‌ای نکند، روایت شکسته ۵۰ سال زندگی دو نسل در ایران ، تعدد شخصیت‌ها و روایت غیر خطی با توجه به زمان طولانی نمایش می توانست کسالت بار و گیج کننده باشد که خوشبختانه این اتفاق نمی‌افتد. استفاده ... دیدن ادامه » از فکت‌های سیاسی چه صوتی و چه گفتاری زمان روایت‌ها را برای مخاطب روشن می‌سازد و انسجام داستان نمایش‌نامه تعدد شخصیت‌ها را توجیح می‌کند.
بررسی آسیب‌های روانشناختی و اجتماعی بر دو نسل خانواده بقراط و ازهم‌پاشی روانی این افراد آنچنان نرم و ملموس روایت می شود که انگار ما همه بابک بقراطیم.
گوشه چشمی به کارگاهی و تجربی بودن نمایش کمبودهای نور، اکسسوری و طراحی لباس را قابل اغماض می کند و همچنین نامناسب بودن لوکیشن می‌تواند ضعف میزانسن‌ها را بپوشاند ولی بدیهی است که آقای میرعلی‌اکبری بیشتر توجه و تمرکز خود را برای نوشتن متن با معیارهای خودش و شخصیت پردازی بر اساس تیپ‌های شخصیت بازیگران به کار برده است تا ساختن بازیگر. اما در آخر لازم است از بازی درخشان چند نفر نام برد: فرشید حاجیان،سحر حسامی، کسری کاریان و کامیار گرامی که آینده درخشانی در تاتر برای آنها متصور هستم.
امیرمسعود فدائی، زهره مقدم و امیر مسعود این را خواندند
فرشید حاجیان این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بنظرم باراصلی نمایش را متن به دوش میکشد، آنقدر که بیان بازیگر بکارگرفته شده بدنش پرداخت نشده. بیان بدنی طی زمان طولانی اجرا تکراری میشود و بکارگرفته نمیشود. فرم تکراری کمی خمیده رو به جلو با دستهای اغلب بلاتکلیف اگرچه میتواند نوعی سرخوردگی را بعنوان وضعیت کلی کاراکترها بازنمایی کند، اما در بیان کنش بازگشت دائمی کل متن به گذشته و خواست اصلی نمایش برای ترغیب به یادآوردن تاریخی، الکن است.
اما از این که بگذرم؛
۱- اجرای یک نمایش تجربی در مکانی دور از کلونی تئاترها و اجرای آن با استفاده از همه امکانات فضایی مکان و نه فقط بلک باکس، حرکت کردن بیرون مرز گفتمان مسلط هنرهای نمایشی است و انتقادی و تحسین برانگیز. بعلاوه این بهره گیری از اتاقها و فضاهای مکان در خدمت ساختار تودرتوی متن و درجهت فرم بیانی سیال آن است. نه آنکه فقط برای تنوع زاویه دید مخاطب یا ... دیدن ادامه » ارائه تجربه تازه دیدن و حضور در متن بکار رفته باشد.
۲- متن در ظاهر سنگین و پرگو بنظر میاید، اما در نهایت پیام ساده ای دارد، بیشتر درباره خود زندگی ست. اما ریشه های خود را در خاک فلسفه و ادبیات محکم کرده است و امکان خوانش در لایه های عمیقتری را به مخاطب میدهد. پرگویی و کش دادن زمان نمایش در جهت ساختن هرچه کاملتر جهان متن برای مخاطب است. جهانی که با الگوی درختی در اطراف تنه اصلی (پدر/سرگرد) رشد کرده. سیالیت و حالت رفت و برگشتی داستان، الگوهای دوتایی، نگاه مهراکین نسبت به زن، ناکامی، وجه نمادین کاراکترها، همگی متن را برای من به نمونه هایی از داستان مدرن فارسی وصل میکنند، نمونه هایی که همین ساختمان تودرتو را برساخته اند.
۳- بازیهای تعدادی از بازیگران برای اینکه بازی-اولی باشند زیاده خوب است و جای شگفتی دارد. بازیگران دیگر هم با آنکه معمولی یا در جاهایی ضعیف هستند اما هرکدام از ۱۷ بازیگر این کار، لحظات درخشانی در جای جای کار برای خودشان دارند. کسی بیجهت و خارج از کنش اصلی صحنه داد نمیزند و خود این مسئله متاسفانه در تئاتر ما کیمیاست.
پوریا شهریارى این را خواند
فرشید حاجیان و محمد منفرد این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
این نمایش تمدید شد. خرید بلیت سه اجرای پایانی از یکشنبه ۲۸ تا سه شنبه ۳۰ مهر، به کارگردانی محمد میرعلی‌اکبری و بازی پریسا بابایی، ملیحه پورمحمد، فرشید حاجیان و ... آغاز شد.
na3er این را خواند
سلام و خسته نباشید به خدمت دوستان از بابت اجرا و بازی های خوبتون
اگه امکانش هست از عکس های بیشتری از تمامی بازیگرا و تله فیلمی از اجرای بازیگرا در این سایت به نمایش بذارین تا مورد استفاده بیشتر مخاطیین قرار بگیره ممنون از شما
۶ روز پیش، جمعه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت این نمایش به کارگردانی محمد میرعلی‌اکبری و بازی پریسا بابایی، ملیحه پورمحمد، فرشید حاجیان، سحر حسامی، متین شهبازی، پوریا شهریاری، نگار شهسواری، مسعود عزیزی‌ها، بیتا فلاح، فاطیما قاسمی، احسان قربانی، کسری کاریان، مهرداد کاظمی، کامیار گرامی، محمد منفرد، فرشاد نجفی، صبا نظرآهاری با تخفیف روزهای نخست همینک آغاز شد.
میترا، پوریا شهریارى، محمد منفرد و na3er این را خواندند
شهروز گرامی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید