تیوال نمایش برلین
S2 : 18:16:04
امکان خرید پایان یافته
  ۱۴ فروردین تا ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
  ۱۸:۳۰
  ۱ ساعت
 بها: ۱۵,۰۰۰ تومان

: آریان رضایی
: رویا دعوتی و محمد هادی عطایی

: محمد یعقوبی
: بهار کاتوزی
: آریان رضایی
: علی ژیان

: میثم خاوری
: محمد جواد ایزدی
: نازی خوش اخلاق، پریچهر ژیان
: علا شریفی، عاطفه گندم آبادی، الهام سید حدادی

تبلیغات مجازی: گروه جارچی (صفحه اینستاگرام جارچی | صفحه تلگرام جارچی)
درباره نمایش: این نمایش به مسایل پنهان زنان و مردان در رابطه می پردازد و شیوه ی اجرایی آن به صورتی است که تماشاگران هم تبدیل به بازی گرو نمایشنامه نویس می شوند.
این نمایش برای افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی شود.
 
ظرفیت این اجرا محدود است اما برای همه ی تماشاگران (به جز بلیت های خارج از ظرفیت)  صندلی در نظر گرفته می شود در صورت نیاز می توانید برای هماهنگی با شماره ۰۹۳۵۴۸۵۹۶۱۳ تماس بگیرید
 
- نمایش برگزیده ی دومین جشنواره ی تیاتر شهر
- حضور در بخش مهمان سی و چهارمین جشنواره ی بین المللی تیاتر فجر
- نخستین رپرتوار مونو/شورایی در خانه ی هنرمندان ایران

گزارش تصویری تیوال از نمایش برلین / عکاس: سید ضیا الدین صفویان

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از تمرین نمایش برلین / عکاس: سارا ثقفی

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» استقبال هنرمندان از هفته نخست اجراهای برلین در تئاترشهر

» یادداشت "رویا افشار" درباره نمایش برلین

» پوستر رسمی نمایش "برلین" رونمایی شد

ویدیوهای وابسته

آواهای وابسته

مکان

تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر، مجموعه فرهنگی و هنری تئاترشهر
تلفن:  ۶۶۴۶۰۵۹۲-۴


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
پیام این نمایش بطور خلاصه در گفته بزرگی نهفته است به این مضمون که "مشکلات رو با همون طرز فکری که تولیدشون کرده نمیشه حل کرد"...
چرا اغلب ما فکر می‌کنیم در بیشتر زمینه‌ها خبره و متخصصیم!؟ دود این توهم -که بخش مهمی از فرهنگ ماست- به چشم کی میره!؟
رضا تهوری، آریان رضائی و Someone این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش جالب و متفاوتی بود و یه تجربه جدید برای من
دوست داشتم نمایش رو چون چیزای مهمی رو یاد داد بهم
شاید اولین چیزی که بهش فکر کردم این بود راست گفتن خوبه ولی اینکه چجوری راست بگی مهم تره ، چون نحوهٔ بیان ماست که روی طرف مقابل تاثیر میذاره ، اگه بخوایم حقیقت رو به صورت حق به جانب بیان کنیم طرف مقابلم ترجیح میده دروغ بشنوه
چیز دیگه ای که بود این بود که هیچ کدوم از راه حل هایی که از جانب تماشاگرها اجرا میشد نتیجه مثبتی نداشت ، به نظرم اینو میرسوند که شاید من که خودم و طرف مقابلمو توی این شرایط قرار میدم راهکار من با توجه به شخصیت طرف مقابلم که شناختمش کارآمد باشه ، ولی اون راهکاری که تو ذهن منه فقط برای شخصیت توی ذهن من جواب میده، پس یجورایی اینو میرسوند که فکر نکنیم همیشه چیزی که تو ذهن ماست باعث بهبود اوضاع میشه
فقط یه گلایه کوچیک واسه اینکه تعدا ... دیدن ادامه » تماشاچی ها خیلی زیاد بود ، یعنی سه ردیف روی تشکچه نشسته بودیم که یا کاش سالن بزرگتری انتخاب میشد برای این نمایش یا تعداد محدودی تماشاچی میتونستن برای هر سانس بلیت تهیه کنن .
بازم ممنون از نمایشتون و خوشحالم که تمدید شد
ممنون از حضور پر مهر شما و پوزش به خاطر محدود بودن ظرفیت سالن
۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یه تجربۀ بسیار متفاوت. نمایش خاصی که در طول مدت زمان حضورم زمان رو فراموش کردم و فقط وقتی آقای رضائی اشاره کردن که وقت نداریم، ساعتم رو چک کردم و باورم
نشد که انقدر زود گذشت! شاید جدا از بازی‌های قوی، یکی از دلایلش این بود که حسابی درگیر شده بودیم و فکرمون مشغول شده بود و به این فکر می‌کردیم که خود ما اگر تو این شرایط بودیم، چه کار می‌کردیم؟

این سبک نمایش، من رو یاد سبک بازی‌های ویدیویی مورد علاقه‌ام انداخت، که خودمون مسئول سرنوشتمون هستیم و مسیر و پایان بازی، بر اساس انتخاب‌ها و تصمیم‌گیری‌های ما شکل می‌گیره.

دوست داشتم فرصتش بود تا هر روز حضور داشته باشم و با دیدگاه‌های مختلفی که ارائه می‌شه آشنا بشم و بدونم هر شخصی تو اون موقعیت قراره چه تصمیمی بگیره... این تجربۀ متفاوت و به‌یادموندنی رو از دست ندید
کاملاموافقم
۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امکان خرید روزهای تازه این نمایش از روز یک شنبه ساعت ۲۰ آغاز خواهد شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کارگردانی بی نقص و بازی منعطف بازیگران...بی شک برلین یکی از بهترین تئاترهایی بود که دیدم
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش خوب و جالبی بود مخصوصا بازی خیلی خوب اقای عطایی(شوهر خواهر خودم) همچنین اقای رضایی خیلی خوب از پس جوکر براومدن و بازی خوب خانم عطایی.
فقط به نظرم این بحران طوری پیش رفت که عملا همه راهکارهای موجود و ارایه شده به بن بست میخورد و عملا برون رفتی از این بحران وجود نداشت درصورتیکه به نظرم هرکدوم از این راهکارهای پیشنهاد شده میتونست این مشکل رو حل کند.
در مجموع خسته نباشید میگم به همه اعضای این گروه خوب و دوست داشتنی
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
این نمایش خیلی جالب و بحث برانگیز بود. تسلط بازیگرها هم که بسیار خوب بود. تشکر میکنم از کارگردان و عوامل این نمایش.
به نظرم استفاده از تماشاچی ها در نمایش یک شیوه ی جالبی هست که میشه بیشتر ازش استفاده بشه توی تئاتر. و اینجور نمایش ها بیشتر به روی صحنه بره.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امکان خرید روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه از امروز (چهارشنبه) ساعت ۲۰ آغاز خواهد شد،‌ همچنین امکان خرید روزهای هفتم و هشتم اردیبهشت ماه از روز پنج شنبه ساعت ۱۲ ظهر آغاز خواهد شد.
آریان رضائی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
«نمایش برلین» تجربه ی متفاوت و مهمیه که به نظرم همه باید یکبار اونو ببینیم.
نمایشی که با قطعیت کامل از سالن راضی بیرون میایم درحالیکه از بازی، ایده، اجراها و امکانی که برای تبدیل شدن تماشاچی به جزئی از نمایش وجودد داره و مجموعه دیده ها و شنیده ها باعث میشه تا مدتی ذهن درگیر مساله ای باشه که هر روز و به شیوه های مختلف در اطراف خودمون می بینیم و می تونیم ابعاد و زوایای مختلفی از اون مسائل رو با چشم باز و بصیرتی روشنتر ببینیم و درک کنیم.
چیز دیگه ای که خیلی جذاب بود تسلط بازیگران بود که با وجود ورود تماشاچی به صحنه و اجرای یه راهکار جدید که هیچ پیش زمینه ای ازش نداشتن بازهم مسلط و در چارچوب نمایش از پس موقعیت جدید برمی اومدن. تسلط مجری و هدایت تماشاگر در بخش های مختلف اجرا توسط مجری هم بسیار چشمگیر و خوشایند بود. نورپردازی و چیدمان فضا و سالن کوچکی ... دیدن ادامه » که برای اجرا انتخاب شده بودن همه مناسب و به جا و دوست داشتنی بود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
این نمایش تمدید و خرید بلیت روزهای تازه در روز سه‌شنبه ۲۹ فروردین‌ماه ساعت ۱۰ صیح آغاز خواهد شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
عالی بووود دست همه درد نکنه
ایده کار هم عالی خیلی لذت بردم ....
و چقدر خوب به فکر رفتم به پیش داوری هایی که میکنیم و میبینیم که فاصله حرف با عمل چقدر هست .....
آریان رضائی و امیرمسعود فدائی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خیلی دوست داشتم
خسته نباشید به آقای یعقوبی و تمام عوامل
علی ژیان این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با‌مزه بود. از همه جالب‌تر برام واکنش و راه‌حل‌های حضار بود
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ایده نمایشنامه عالی بود.البته پایان بندی مناسب تری میشد در نظر گرفت بر خلاف شروع نمایش که خیلی خوب بود.بازی بازیگران نسبتا خوب بود اما نقطه قوت نمایشنامه کارگردانی و مونولوگ های همیشه قشنگ محمد یعقوبی بود.در کل تئاتر لذت بخشی بود و پشیمون نمیکنه مخاطب.
امیرمسعود فدائی، آریان رضائی، علی ژیان، سما و احمد مسلک این را خواندند
امین فروغی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کار بسیار خوبی بو د درگیر شدن تماشاچی به نظرم ایده جالبی بود
احمد مسلک این را خواند
آریان رضائی، علی ژیان، SHAHABTM و امین فروغی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امکان خرید روزهای تازه این نمایش فعال شد.
علی ژیان و رویا رجبی خراسانی این را دوست دارند
امروز برای خرید بلیط وارد شدم و مشاهده کردم که متاسفانه در صفحه اصلی سایت و بخش معرفی برنامه ها ، زمان و دوره اجرا حذف شده است
(صفحه ایکه در آن اطلاعات اولیه اجراها بهمراه پوستر اصلی اطلاع رسانی می شود )

اگر این مسئله بدلیل بروز اشکال در سیستم نرم افزاری ... دیدن ادامه » رخ داده باشد امیدواریم که بزودی رفع گردد
ولی اگر تغییر به منظور بالا بردن میزان بازدیدها صورت گرفته باشد ، به هیچ روی در شأن سایت وزین تیوال و کاربران آن نمی باشد

چرا که زیبنده است بهینه سازی سایت در جهت راحتی کاربران صورت گیرد (اصطلاحن user friendly باشد) ، ولی با تغییرات اعمال شده ، دسترسی هرچه سریعتر به اطلاعات حداقلی همچون زمان و دوره و محل اجرا که نقش کلیدی در خرید هرچه سریعتر دارد ، برای کابران معمولی سخت و برای کاربرانی که برنامه های بیشتری را دنبال می کنند بسیار سخت تر خواهد شد و این معضل برای آنها نه تنها ارتباط مستقیم بلکه چند برابری بهمراه خواهد داشت و در نهایت از دست دادن یک بلیط ارزش چندصد کلیک را پیدا خواهد کرد

امیدوارم تصمیمی اتخاذ شود که منفعت آن پیش از همه متوجه مالکین و سپس کاربران خواهد شد
۱۹ فروردین ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یک توصیه برای تماشاگران برلین:

سعی کنید وارد به بحث های جنسیتی، مقابله کردن با جنس مخالف، لج و لج بازی یا خدای ناکرده عقده گشایی نشوید. در این صورت نمایش را بر خود و دیگران زهر می کنید. بهتر است فارغ از این اخلاق های مذموم و تعصبات بیهوده سعی کنید با مشارکت در گفتگوها و ورود به صحنه و بازی با بازیگران نمایش لذت ببرید و بیاموزید.
شبی که بنده نمایش را دیدم، برخی از تماشاگران به ویژه از میان خانم ها با پرخاش، مجادله و جواب دیگران را دادن داشتند فضا را مخدوش می کردند که با مراعات ما و سایرین اتفاق خاصی نیافتاد. سعی کنید صحبت دیگران را اصلاح یا رد نکنید. شما نظر خودتان را بگویید، کاری به نظر دیگران نداشته باشید. هر کسی حق دارد عقیدۀ خود را ابراز کند. بیایید کمی تمرین دموکراسی کنیم. مایی که دیکتاتوری را محکوم می کنیم، خود نباید نمونه ای بارز از یک دیکتاتور ... دیدن ادامه » باشیم و مدام به قصد سرکوب دیگران قد عَلَم کنیم.
در صحبت ها شرکت کنید و بر صحنه به ایفای نقش بپردازید.
سعی کنید لذت ببرید.
درود بر همگی.
«تئاتر برای همه»

برلین نمایشی است با ساختار برشتی و سیستم فاصله گذاری روشن که هستۀ اجرایی آن را تشکیل می دهد. بهره وری از یک برنامۀ مشارکتی در این تئاتر؛ یعنی تماشاگر به جای بازیگر در سطحی است که نمونۀ آن در این سال ها در تئاتر یا به کل وجود نداشته یا بسیار معدود بوده، یا اینکه در صورت وجود، در این حد نبوده است. موارد متعددی وجود دارد که باعث می شوند برلین در اهداف اجرایی خود، اثر موفقی به حساب آید به شرح زیر:
1 - استفاده از یک تم و موضوع فراگیر اساسی که در زمرۀ مسائل مبتلا به بشری است و تمامی انسان ها در طول زندگی خود به طور حتم با آن برخورد کرده و در موقعیتش قرار می گیرند. دروغ به عنوان یک پدیدۀ اجتماعی که انسان ها همواره با موقعیت و پیامدهای آن روبرو بوده اند و پیچیده تر از آن، موضوع دروغ مصلحتی که آیا به واقع فرد، مجاز به دروغ گفتن هست یا خیر؟ بزرگان ... دیدن ادامه » ما پیش از این به ویژه در عرصۀ ادبیات به این موضوع پرداخته اند و شاید این پرداخت ها در آثار سعدی که یک مصلح اجتماعی و در جایگاه مرشد و معلم انسان هاست پر رنگ تر به نظر می رسد. وی در باب اول گلستان (در سیرت پادشاهان) می گوید: «دروغی مصلحت آمیز، به از راستی فتنه انگیز.» همچنین این کلام به صورت ضرب المثل در آمده که: «جز راست نباید گفت، هر راست نشاید گفت.» بنابراین چنین تمی موفق می شود که تا حد بالایی ذهن تماشاگر را با خود درگیر کرده و او را وادار به یادآوری مواردی در همین مفهوم که تا کنون در زندگی اش رخ داده می سازد.
2 - پرداختن به برخی از مسائل تعیین کننده در زندگی زناشویی که در دوران ما به ویژه به دلیل رواج برخی از شبکه های ماهواره ای از قبیل «جم» و «فارسی 1» به طرز پر رنگی برخی آمارها را در بخش طلاق یا خیانت های منجر به آن جابجا کرده است، موجب می شود که نمایش به گونه ای در کنار تم اصلی به آسیب شناسی در این مقوله نیز بپردازد. همچنین تمامیت طلبی های برخی از زوجین و حس مالکیت بر همسر که حتی متوقع هستند که علاوه بر وسایل شخصی او افکار او را نیز صاحب شده و به وارسی آن بپردازند که موجب دوری زوجین و در نهایت آسیب های متعاقب در زندگی زناشویی خواهد گردید. در این بین به مسائلی دیگر نظیر تفاوت سطح تحصیلات، افکار و گرایش ها و پیامدهای آن نیز در بین همسران می پردازد. بنابراین کارگردان در انتخاب متن که موضوع و معضل روز جامعه بوده و سعی در حل ابهامات آن و دستکم وادار کردن مخاطب به اندیشیدن دربارۀ یافتن راه حل های رفع این موارد درست و به جا عمل کرده است.
3 - تبدیل شدن تماشاگران به یک شورا برای حل مشکل موجود در داستان نمایش موجب نزدیک تر شدن آن ها به یکدیگر و تمرین گفتگو و دیالوگ برقرار کردن می شود که خود به منزلۀ یک تمرین روابط اجتماعی، تحمل نظر مخالف، توجه به هنر شنیدن و گفتن در موقع مقتضی است. در این بین ورود تجارب و اندیشه های مخاطبان در مسیر اجرا نیز مفاهیم و آموزه های جدیدی را به ذهنیت های خود گروه تئاتر اضافه کرده و این تقابل موجب یک ارتباط دو طرفۀ جذاب مابین بازیگران و تماشاگران می گردد.
4 - دعوت از تماشاگر برای اینکه راه حلی را که برای رفع مشکل در نظر دارد بر صحنه بازی کند و به جای کاراکتر مرد یا زن قرار بگیرد به عینی تر شدن مسئلۀ مورد نظر در ذهن او کمکی شایان کرده و قدرت آنالیز و تحلیل او را به کار می اندازد. ضمن اینکه یک مخاطب معمولی این فرصت را می یابد تا دل به دریا زده و به طور واقعی در مقابل چشمان سایر تماشاگران بر روی صحنه و در کنار بازیگران واقعی و ایجاد تعامل با آنان به بازیگری کردن در حد توان خود بپردازد که این می تواند به غیر از تقویت و باور مسئلۀ اعتماد به نفس، به منزلۀ یک بوتۀ آزمایش باشد که هر فردی خود را در بازۀ زمانی آن بیازماید و چه بسا به کشف خصوصیات تازه ای در نهاد خود نائل گردد.
5 - محمد یعقوبی و بهار کاتوزی از ترفندی کارآمد در نوشتن نمایشنامۀ خود بهره برده اند که در مرحلۀ اجرایی شدن آن به انتقال مطلب و راهسپاری تا هدف مورد نظر نمایش، کمکی شایان نموده است و آن کوتاهی این دو مونولوگ و حد و اندازۀ کافی و بسندۀ آن است. این رعایت ایجاز موجب آن می شود تا مخاطب مهلت بیشتری را برای شرکت در اجرا بیابد. مونولوگ ها به نحوی توأمان شکل اجرایی به خود می گیرند و با دیالوگ گویی نیز آمیخته هستند. این درآمیختگی مونولوگ و دیالوگ به نحوی است که مرز مشخصی را برای آن نمی توان قائل شد به این نحو که زن در اتاق خواب و مرد در اتاق پذیرایی همزمان گفتگوهای درونی خود را مطرح کرده و در این بین گاه به رد و بدل کردن دیالوگ با هم بدون اینکه یکدیگر را ببینند می پردازند. انتخاب این ریخت و ساختار اجرایی توسط کارگردان بسیار به جان این متن نشسته و چه بسا از خود نمایشنامه نشأت گرفته باشد. موارد رعایت شدۀ فوق موجب گردیده تا تماشاگر از ابتدا تا انتهای نمایش حتی لحظه ای احساس خستگی و ملال نکند و مدام درگیر داستان باشد. در این بین طراحی نور نیز به کمک فاصله گذاری می آید و حدود اجرای متن اصلی توسط بازیگران و کار مجزایی که تماشاگر باید انجام دهد را تعیین می کند و با تغییر موضع نور بر صحنه و بازیگران، به آنها دستور اجرا، مشارکت یا توقف می دهد. حتی گاه با اندکی نور دادن به طور خفیف بر تماشاگر وی را دعوت به شروع مداخله در اجرا می نماید. نقطۀ قوت دیگری که متن دارد مربوط می شود به انتخاب زمان مناسب برای مداخله و شرکت تماشاگر در ماجرا. دعوت به این ورود، زمانی صورت می گیرد که بگو مگوهای بازیگران زن و مرد به بن بست بر خورده، به جایی می رسد که هر دو عاجز از ارائۀ راه حل برای برون رفت از این بحران می گردند. دقیقاً سر همین بزنگاه است که از تماشاگر خواسته می شود تا برای حل مشکل با تکیه بر مشاهدات، دانش، تجربیات و افکار خود به درون صحنۀ نمایش ورود کند. همچنین با تعیین کردن دو گفتگوی تلفنی برای هر کدام از بازیگرها، مکان نمایشی به فراتر از محیط اجرا تسری داده شده، وسعت بخشیده می شود. بدین گونه در روند ماجرا تنوع اجرا شده و باعث می گردد تا مخاطب به شخصه دیالوگ های فرد پشت خط تلفن را در ذهن خود بنویسد و بشنود.
6 - طراحی صحنه در کمال سادگی به کاربری مناسب خود دست می یازد. با گذاشتن یک مبل دو نفره و میز کوچک در اطاق پذیرایی و استفاده از یک پارچۀ سیاه نازک که به منزلۀ دیوار اطاق خواب است در سمت چپ و بهره بردن از نور پشت آن درون فضای فرضی، هویدا شده و میزانسن های بازیگر زن در حالی که بر تخت نشسته و با افکار خود درگیر است به خوبی رؤیت می شود.
7 - تعریف و افزودن یک مجری اجرا، عملی ضروری بوده که کارگردان نیز آن را در شاکلۀ اثر لحاظ کرده است. در صورتی که فردی برای مدیریت و ادارۀ صحنه و تعیین صحبت و مشارکت تماشاگران در نظر گرفته نمی شد به ناچار یکی از بازیگران مجبور بود چنین وظیفه ای را بر عهده بگیرد و این اتفاق موجب کاهش اثر بازی ها در حین نمایش و انتقطاع حسی تماشاگر با بازیگر بیش از حدِ لازم، می گردید.
8 - لازمۀ بازی در چنین نمایشی این است که بازیگران آن از قدرت و مهارت بداهه پردازی بالایی برخوردار باشند. آنها تا پایان اجراها این امکان را خواهند یافت که خود را در این زمینه محک بزنند و به منظور ارائۀ بازی بهتر و کامل تر، به توانایی های خود در کسب این مهارت بیافزایند. زمانی که با دعوت مجری نمایش، تماشاگر به اجرا ورود می کند با توجه به اینکه اغلب برای بازیگر فردیست ناشناخته و امکان این هست که واکنش ها و دیالوگ های ناگهانی و پیش بینی نشده ای را از خود بروز دهد، لازم است تا بازیگر با حفظ چهارچوب داستان و هدف نمایش صحنه را اداره کند و او را دستکم به سمت اجرایی دیدنی تر سوق داده و در حین بازی هدایت کند. در این بین مبحث ورود سایر بازیگران تئاتر و سینما که خبرۀ اجرا هستند و گاه در بین تماشاگران پیدا می شوند، لطف و شیرینی خاص خود را دارد که با بهره گیری از چنین فرم اجرایی توسط کارگردان می تواند لحظات دیدنی و خوبی را رقم بزند.
از ضعف ها و نواقص بارز این نمایش مدت زمان کوتاه آن است. زمان یک ساعت برای چنین نمایشی کفایت نمی کند. زمانی که تماشاگر در اوج درگیر شدن با مفاهیم و کشف راه حل مشکلات آن است، مدت اجرا به پایان می رسد و در حالی که مخاطبِ مشتاق می خواهد باز هم ببیند و چه بسا در پروسۀ بازی مشارکت کند، به بیرون از سالن نمایش هدایت می شود. حداقل زمان مورد نیاز برای چنین اجرایی، یک ساعت و نیم است؛ اگرچه حتی اگر تا دو ساعت نیز ادامه پیدا کند ممکن است مخاطب متوجه گذر زمان نشود.
با اتخاذ چنین شیوه ای در اجرا به طور نظام مند، صحیح و با ساختار مناسب و هنرمندانه، تئاتر این امکان را می یابد تا برای نهادینه کردن فرهنگ مناسب برای بررسی و رفع یک سری از مشکلات پر اهمیت و خاص که شیوعی بیش از سایر آسیب ها در اجتماع دارند، وارد عمل شده و تأثیرهای مثبت در کسب آگاهی برای برطرف کردن معضلات را دو چندان کند. هنر تئاتر به خوبی و در حدی بالا این پتانسیل را دارد تا در جایگاه یک درمان کننده و چاره گر برای جامعه باشد و به انسان ها بیاموزد تا فارغ از عصبیت ها و نگاه های تیره، به گفتگو با یکدیگر بپردازند، زیباتر ببینند و اکسیر محبت را نثار همدیگر سازند تا دنیا را به جایی بهتر برای زندگی مبدّل کنند.

منتقد: وحید عمرانی (عضو کانون ملی منتقدان تئاتر ایران)
ممنونم از این نگاه موشکافانه و دقیق شما ...
سپاس و ارادت
۱۵ فروردین ۱۳۹۶
جناب عمرانی گرانقدر، ممنون از توضیحات مبسوط و دقیقتون.
با توجه به توضیحات ارزنده شما، مشتاق تر شدم کار رو حتما ببینم.
۱۵ فروردین ۱۳۹۶
خواهش می کنم خانم محمدی. بلگه گمان می کنم دیدنش تجربۀ بدی واسه شما نباشه.
۱۵ فروردین ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آقایان و خانم ها؛ یک برلین دوست داشتنی رسید

برلین ازتون می‌خواد که شرکت کنید، که `تماشگران هم تبدیل به بازی گر‌ و نمایشنامه نویس شوند`

سوژه‌های راست یا کج، دایره یا مربع، مصلحتی یا اجباری، حقیقی‌ یا دروغین، احساسی‌ یا تدبیری - آن‌ چنان نزدیک به حقایق روابط در زندگی‌ هاست که تنها با تلنگر کمکی‌ از جوکر به هم شرکتی چندین از تماشگران دست یافت

بنظرم جا دارد خرده‌ای بر طول برنامه افزود، کمک خواهد کرد، وقت محدود حرف هایی را نا و نیم گفته گذاشت

شرکت کنیم لطفا

دیدنی‌ هست ....
جناب مهرداد کیا دیدن نمایش های سیزیف و کمدی مرگ و همچنین برلین در کنار دوست عزیز و فرهیخته ای همچون شما لذت بخش و موجب سعادت بود. به امید دیدار مجدد.
۱۵ فروردین ۱۳۹۶
سپاس و ارادت
۱۵ فروردین ۱۳۹۶
این نمایش یک چالش فوق العاده برای تماشاگرها بود. بسیااااار لذت بردم و بسیااااار پشنهاد میشه...
من خودم میخوام دوباره ببینم
۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید