تیوال نمایش بیا جلوتر
S3 : 00:18:31
خرید بلیت
۲۵,۰۰۰ تومان
٪۳۰ تخفیف
  ۱۵ مهر تا ۰۵ آبان
  ۲۱:۳۰
  ۵۰ دقیقه
 بها: ۲۵,۰۰۰ تومان

: حسین برفی نژاد
: سجاد باقری
: سجاد باقری
: سجاد باقری

: رضا طالبی، امیر کردی
: ندا کاوندی
: مهدی رضایی، شهرام خطی
: رامین غلامی برجی
: مرتضی احمدی
: حمیدرضا نوروزی
: سجاد پیروانی

این دوره از اجراهای نمایش بیا جلوتر به سبک peripheral یا محیطی در عمارت نوفل لوشاتو برگزار خواهد شد.

سبک peripheral: :
این سبک از تئاتر که «محیطی» ترجمه می‌شود زمانی باید اجرا شود که در جامعه، مخاطبان تئاتر از دیدن تئاتر روی صحنه به تنگ آمده‌اند و دوست دارند در محیط دیگری تئاتر ببینند و در آن تئاتر، مشارکت آزادتری داشته باشند و همچنین بازیگر نمایش هم از قدرت بداهه‌پردازی خود برای انتقال هدف نهایی نمایشنامه استفاده خواهد کرد.

زندگی گاهی شما رو یه جوری غافلگیر می‌کنه که خودشم جا می‌خوره.

گزارش تصویری تیوال از نمایش بیا جلوتر / عکاس: پریچهر ژیان

... دیدن همه عکس ها »

ویدیوهای وابسته

مکان

حافظ، نوفل لوشاتو، بعد چهارراه رازی، نرسیده به خیابان ولیعصر، کوچه زیبا، پلاک ۱، عمارت نوفل‌لوشاتو
تلفن:  ۶۶۴۸۳۷۴۲


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
شما تماشگر این اجرا نیستید!
در این اجرا فضایی برای تماشاگران به عنوان شخصیت اصلی ایجاد‌ شده است. به واسطه این امر
رابطه و تعامل دو سویه ایجاد‌ می شود.
تماشاگر تاثیری رو میگیره از اجرا و تاثیری رو هم میذاره.
دیگر با تماشاگر‌ صرفا نظاره گر مواجه نیستید. و مرز بین بازیگر و تماشاگر کاملا از بین رفته.
چرا که فضای مشارکتی رو نا در این کار میبینم.
و هر تماشاگر با توجه به مدل شخصیتی خودش سهمی را در این اجرا دارد.
فضای محیطی اجرا هم کاملا هوشمندانه انتخاب شده.
با تشکر رام
شاهین این را خواند
Parastoo Bahramirad، سجاد و melika abdolahi این را دوست دارند
ممنون رامین عزیز که انقدر دقیق نوشتی
۶ روز پیش، شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یه وقتایی آدم دلش میخواد یکیو بزنه بکشه ، یه جماعتی رو نجات بده از زر زر زر کردنای زیادیش
یه وقتایی آدم میوفته رو شعر گفتن ، میگه میگه میگه یهو چشمه الهاماتش تموم میشه برای همیشه
یه وقتایی آدم احساس میکنه کثیف شده بو میده ، شروع میکنه به تمیز کردن خودش
یه وقتایی آدم ادای اونایی رو در میاره که همه چی حالیشونِ ، ولی خودِ آدم که میدونه هیچی حالیش نیس
یه وقتایی آدم میخواد دنیا نگاش کنن ، جایزه نوبل بهترین نگاه شونده سال رو بگیرِ
یه وقتایی آدم میخواد آدم باشه ، همه صداش کنن آهای آدم
آدم بودن سختِ ولی
یه وقتایی جای آدم با آدما عوض میشه
اگه میخواین بدونین درصدتون چندِ تو چی ، نمایش بیا جلوتر رو از دست ندین
Parastoo Bahramirad، سجاد و melika abdolahi این را دوست دارند
سپاس علی رزازیان
بسیار دید مناسبی داشتی به اجرا
۶ روز پیش، شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یادداشت شبنم موتابی بر نمایش "بیا جلوتر"

زندگی شهری کیفیت سلامت بدن‌های ما را ارتقاء می‌دهد. ما، حالا دیگر فارغ از دغدغه‌های بدنمان، سرگرم ارتقای خود می‌شویم. سرگرم ماراتن بهترینِ خود شدن. بهترین شاعر، بهترین دانشمند، بهترینِ هر آنچه حسرتش را داریم. صورت‌های مختلفی می‌گیریم، صورت‌هایی که بهترینند اما «خود» ما نیستند. خود، در این میانه گم می‌شود؛ زیر صورت‌هایی پنهان می‌گردد که با هیچ آبی از چهره‌مان پاک نمی‌شود؛ خود در بین این صورت ها تکه تکه می شود. هراسان در بین این صورت ها به دنبال خرده‌های خود می‌گردیم، کنار هم می‌چینیمشان، جور نمی‌شود. می‌گردیم، به دنبال خرده‌ها می دویم، می‌دویم، می‌دویم... و در پایان؟ «خود» یکپاره ی مان را می یابیم یا یکپارگی بدنمان را هم از دست می دهیم.
به بهانه ی اجرای مجدد «بیا جلوتر»
شبنم موتابی
.........
نمایش ... دیدن ادامه » محیطی#بیا_جلوتر
بازیگر و کارگردان: #سجاد_باقری
نویسنده :حسین برفی نژاد
هر شب ساعت 21:30
#عمارت نمایشی نوفل لوشاتو
تهیه بلیط #تیوال
#تئاتر
میترا این را خواند
سجاد و melika abdolahi این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نظر محمد لهاک عزیز درباره نمایش بیا جلوتر

نمایش بیا جلوتر اثری اینتر اکتیو و بداهه ای شهدین در مرزی از طنازی است که با رعایت حدود و عبور نکردن از خط قرمز مرزی سعی دارد کششی نمکین برای مخاطب ایجاد کند
ماجرا مالیخولیا و جنون بازیگری است که در رنج بیماری روانی گرفتار آمده و به تئاتر تراپی روی آورده است
روایتی تک خطی که با همراه کردن مخاطب ادامه پیدا می‌کند
درمانگری در ذهن کارکتر حلول میکند و با چالش های مختلف ابعاد بیماری را به ما نشان میدهد
اگر چه فضای اثر به بازیگر نقش اصلی این امکان را میدهد تا مخاطب را به همکاری وادار کند اما این همیاری گاهی چالشی جبری و قهری میشود
تسلط کارگردانِ بازیگر یا بازیگر کارگردان در بداعه ای بداهة گون قابل قبول و حتی کیسانه است اما تا کجا میشود از این مجال بهره برد
به زعم من در موسیقی و انتخاب هنگ درام گرچه میشود ... دیدن ادامه » با اعتراضی بودن خود ساز همنوا بود اما شخصا موسیقی را در خدمت اثر نمی‌دیدم
در مورد دکور آمپول قائم بر سطح را با این تفسیر که تزریق ناسلامت تفکر حاکم بر فقر محکوم مسبب شکوفایی مسموم و منحوس روان پریشی شده دوست داشتم
به نظرم کمی در بازی اغراق در کارکتر با بهرهرسانی این نکته که تصویر کارکتر چند شخصیتی مورد نظر کارگردان، اینگونه است قابل قبول میشود
در مجموع تجربه ای بود که از تجربه اش رضایت تام دارم
امتیاز من به اثر در باب خلاقیت و بازی سه ستاره از پنج
و بلیط بها به زعم من ۲۵هزار تومان مناسب است
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
"به گزارش انصاف‌نیوز" نمایش «بیا جلوتر» به بازیگری و کارگردانی سجاد باقری و نویسندگی حسین برفی‌نژاد از ۱۵ مهر ماه هر شب ساعت 21:30 در تماشاخانه‌ی نوفل لوشاتو به روی صحنه خواهد رفت. مضمون این تئاتر روانشناسی است و به بحران چندشخصیتی می‌پردازد.

سجاد باقری در مورد این نمایش با انصاف نیوز به گفت‌وگو پرداخت. باقری می‌گوید سلبریتی‌ها پیشنهادهای ۵ تا ۱۱ میلیون به عنوان پیش‌پرداخت برای بازی در این نمایش دادند که او قبول نکرده و تصمیم گرفته بار دیگر خودش بازی کند.

سجادباقری درباره‌ی موضوع این تئاترگفت: «موضوع این نمایش به بحران چند شخصیتی اشاره دارد. و همیشه نمایشنامه‌هایی با مضمون روانشناسی جذابیت خاصی برایم داشته است و در این نمایش سعی کردم چه در کارگردانی و چه در بازیگری با تمام وجود در انتقال مفاهیم روانشناختی تلاش کنم.»

«بیا جلوتر»، ... دیدن ادامه » 15 مهر به روی صحنه‌ی نمایش می‌رود

کارگردان و بازیگر نمایش «بیا جلوتر» درباره ارایه‌ی پیشنهاد سلبریتی‌ها برای بازی در این نمایش گفت: «چالش جالبی که باعث شد درگیر فضای اقتصادی تئاتر بشوم این بود که با هر سلبریتی‌ای تماس گرفتم، حاضر نشدند بدون پیش پرداخت، در اجرای مجدد نمایش «بیا جلوتر» بازی کند. از ۵ میلیون تا ۱۱ میلیون تومان پیشنهاد پیش پرداخت دادند که من قبول نکردم.و به همین دلیل تصمیم گرفتم بار دیگر خودم بازی کنم و تماشاگر کمتری را راضی نگه دارم.»
کارگردان نمایش «بیا جلوتر» افزود: «در دوره قبل اجرای این نمایش که به شکل صحنه ای اجرا شد، با استقبال خوبی مواجه شد و امیدوارم در این دوره که به سبک peripheral اجرا خواهد شد استقبال بهتری شود.»

همچنین وی در مورد سبک peripheral به انصاف نیوز گفت: «این سبک از تئاتر که محیطی ترجمه می‌شود زمانی باید اجرا شود که در جامعه، مخاطبان تئاتر از دیدن تئاتر روی صحنه به تنگ آمده‌اند و دوست دارند در محیط دیگری تئاتر ببینند و در آن تئاتر، مشارکت آزادتری داشته باشند و همچنین بازیگر نمایش هم از قدرت بداهه‌پردازی خود برای انتقال هدف نهایی نمایشنامه استفاده خواهد کرد.»
Parastoo Bahramirad و melika abdolahi این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید

بخشی از یادداشت کیارش وفایی درباره نمایش بیا جلوتر:

جهان نمایش «بیا جلوتر» با استفاده از اتفاق‌های درونی و بیرونی که از زاویه دید خود به آنها نگاه انداخته فضایی را شکل می‌دهد تا ضرورت پیش آمدن آنها در ابتدا از رویکرد زمانی معرفی شود و سپس هر کدام از آنها راهی باشند برای رسیدن به هدف اصلی. جهان متن با در نظر گرفتن چنین شرایطی شخصیت اصلی نمایش را بعنوان نمونه ما به ازایی از یک انسان در جهان متن در نظر می‌گیرد تا از این طریق موقعیتی را فراهم آورد برای شرح ماجراهایی که در آن وجود دارد. در واقع اهمیت پدید آمدن کنش و واکنش شخصیت اصلی یکی از راهکارهایی است که قابلیت دارد تا او را به شکلی چند وجهی نشان بدهد. زیرا این شخصیت بنابر موقعیتی که برایش فراهم می‌شود در زمانی از درون به بیرون و در اوقاتی از بیرون به خود می‌رود و مسائلی را برای با در نظر گرفتن ... دیدن ادامه » جایگاهی که در آن قرار گرفته است برای مخاطب شرح می‌دهد. شاید بتوان گفت که این طراحی در جهان اثر لازمه‌ای است که مخاطب بیشتر از آنکه شاهد و شنونده بازتاب‌های رفتاری شخصیت باشد همراه او می‌شود تا بداند جهان درون و بیرون او چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. حال یکی از ترفندهایی که سبب می‌شود مخاطب تا اندازه‌ای حس همذات‌پنداری در وجودش شکل بگیرد آن است که شخصیت اصلی دچار بیماری شده که این روزها عده‌ای از مردم جهان به آن مبتلا شده‌اند، بیماری چند شخصیتی بودن. لذا با داشتن این عنوان در وجود شخصیت اصلی نمایش لازمه‌ای پیش می‌آید که شخصیت دیگری در مقام یک روانشناس و یا راوی دوم هم‌ پای او پیش برود و برای مخاطب شفاف‌سازی کند که چه عوامل و دلایلی سبب شده تا شرایط اکنون برای بیمارش پیش بیاید که برون‌ریزی‌هایش دچار افت و خیزی متغیر باشد.

لینک این مطلب : https://theater.ir/fa/120315
میترا و شقا یق این را خواندند
Parastoo Bahramirad و melika abdolahi این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یادداشت کیارش وفایی درباره نمایش بیا جلوتر در سایت ایران تئاتر:
جهان اثر در اوج آنکه تخیل و واقعیت را در هم آمیخته، اما بسیار به جهان هستی و تبعات رفتاری انسان تاکید دارد. محدوده دایره شکلی که شخصیت اصلی اجازه خروج را از آن ندارد می‌تواند به نوعی معرف جهان درون او برای درمان باشد و از نگاهی دیگر حریمی لقب بگیرد که حدمجاز برون‌ریزی را مشخص می‌کند. کارگردان این نمایش که نقش شخصیت اصلی را ایفا می‌کند با هدایت جهان اثر خود در صحنه نمایش تلاش می‌کند تا ریتم، فضاسازی و نتیجه‌گیری هر کدام به خودی خود حرفی برای گفتن داشته باشند. استفاده درست از فضای نمایش، جهت دار بودن جهان متن، میزانسن‌های شناور و سیال از مزایایی است که نمایش «بیا جلوتر» از آن جهت سرگرمی، درک مطلب، همذات‌پنداری به مخاطب می‌دهد تا باورپذیری او در هر لحظه از این اثر وجود داشته ... دیدن ادامه » باشد. لذا در این شکل از ساختار دراماتیک حضور کارگردان بعنوان بازیگر در صحنه نه تنها بعنوان عیب تعریف ندارد، بلکه مزیتی قابل توجه است که در انتخاب آن اشتباهی صورت نگرفته است.

لینک کامل این مطلب : https://theater.ir/fa/120315
میترا و شقا یق این را خواندند
melika abdolahi و Parastoo Bahramirad این را دوست دارند
آقای باقری تبریک برای اجرای مجدد
میشه ساعت اجرا رو تغییرش داد؟
من دوس دارم دوباره بیام اما ساعتش دیره یه کم واسم
۱۳ مهر
آقای وفایی خیلی ریز بینانه دیدن کارو
لذت بردیم
۱۳ مهر
هوووووورااااا ممنون آقای باقری

پس ما 10 نفره میام جلوتر
۱۳ مهر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت این نمایش کاری از سجاد باقری به صورت تئاتر محیطی در عمارت نوفل لوشاتو، با تخفیف روزهای نخست همینک آغاز شد.
میترا این را خواند
سجاد، Parastoo Bahramirad و melika abdolahi این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
پیام تفضلی
درباره نمایش بیا جلوتر (برگه وابسته) i
شدیدا پیشنهاد میشه خصوصا اگر کارهای اینتر اکتیو رو دوست دارید بازی عالی، هماهنگیها دقیق ، فقط موسیقی یه کم هماهنگ نبود به نظر من ،در کل عالی بود
محمد وحیدنیا
درباره نمایش بیا جلوتر (برگه وابسته) i
یک نمایش خلاقانه رو امروز عصر دیدم که البته در ابتدا من رو به یاد یکی از آثار سه گانه ی نایت شیامالان به نام split انداخت...اما بعد از گذشت چند دقیقه ای خیلی از اون اثر دور شد و رنگ و لعاب جدیدی رو نشون داد. چند مورد بنظرم جای کار داشت :
- درصد های هر شخصیت در ابتدای معرفی و بعد در ارجاع ها متفاوت بود که علت رو متوجه نشدم...ولی در هر ارجاع کمتر از معرفیش بود که فکر کنم ممکنه بدلیل تاثیر هر اجرای جدید باشه
- موزیک ریتم اجرا رو فالو نمیکرد...شاید تغییر ریتم موزیک حین اجرا بجای ثبات اون تاثیر بهتری داشته باشه
- اینکه این نمایش در هر اجراش میتونه شخصیت های متنوعی رو نشون بده که این خودش خلاقیت کار رو بیشتر میکنه
- سوییچ بازیگر بین شخصیت ها بنظرم در نوع خودش خوب بود ولی میتونه با تغییر بیشتر در حالات بدن و حتی لباس و البته تغییر جنسیت با تغییر نوع رفتارها، نمایش ... دیدن ادامه » رو منحصر بفردتر کنه
- چند شخصیتی شدن هر فرد بدلیل یک فقدان یا دستیابی به یک هدف مشخص اتفاق میوفته، این فقدان یا جستجوی هدف در طول اجرا برای من بشخصه ملموس نبود
در آخر هم باید بگم که بشدت از اجرای آقا سجاد باقری و دوستانشون لذت بردم و بجرات میتونم بگم این اجرا در نوع خودش بسیار دیدنی و جذابه
یک ساعت به کنجکاوی و البته خنده و لذت گذشت البته که جای بهت و حیرت یکمی خالی بود
تبریک میگم بهتون و براتون آرزوی پیشرفت و موفقیت دارم و منتظر نمایش جدیدتون هستم
آقای سوبژه (محمد لهاک)
درباره نمایش بیا جلوتر (برگه وابسته) i
با سلام و احترام
نمایش بیا جلوتر اثری اینتر اکتیو و بداهه ای شهدین در مرزی از  طنازی است که با رعایت حدود و عبور نکردن از خط قرمز مرزی سعی دارد کششی نمکین برای مخاطب ایجاد کند
ماجرا مالیخولیا و جنون بازیگری است که در رنج بیماری روانی گرفتار آمده و به تئاتر تراپی روی آورده است
روایتی تک خطی که با همراه کردن مخاطب ادامه پیدا می‌کند
درمانگری در ذهن کارکتر حلول میکند و با چالش های مختلف ابعاد بیماری را به ما نشان میدهد
اگر چه فضای اثر به بازیگر نقش اصلی این امکان را میدهد تا  مخاطب را به همکاری وادار کند اما این همیاری گاهی چالشی جبری و قهری میشود
تسلط کارگردانِ بازیگر یا بازیگر کارگردان در بداعه ای بداهة گون قابل قبول و حتی کیسانه است اما تا کجا میشود از این مجال بهره برد
به زعم من در موسیقی و انتخاب هنگ درام گرچه میشود با اعتراضی بودن خود ساز ... دیدن ادامه » همنوا بود اما شخصا موسیقی را در خدمت اثر نمی‌دیدم
در مورد دکور آمپول قائم بر سطح را با این تفسیر که تزریق ناسلامت تفکر حاکم بر فقر محکوم مسبب شکوفایی مسموم و منحوس روان پریشی شده دوست داشتم
به نظرم کمی در بازی اغراق در کارکتر با بهرهرسانی این نکته که تصویر کارکتر چند شخصیتی مورد نظر کارگردان، اینگونه است قابل قبول میشود
در مجموع تجربه ای بود که از تجربه اش رضایت تام دارم
امتیاز من به اثر در باب خلاقیت و بازی سه ستاره از پنج
و بلیط بها به زعم من ۲۵هزار تومان مناسب است

چقدر دقیق بودین
۲۵ اردیبهشت
آخه من این اجرا رو. ندیدم نمیتونستم نظر بدم
۲۶ اردیبهشت

⁦(✷‿✷)⁩
⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩
۲۶ اردیبهشت
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
رسول شکوهی
درباره نمایش بیا جلوتر (برگه وابسته) i
جسارت ویژگی بارز این نمایش به حساب می آید. بازیگر و کارگردان بدون توجه به تماشاگر آزادانه هر کاری که بخواهد روی صحنه می کند. این رها بودن و آزادی بازیگر در کنار موضوع جذابی که انتخاب کرده باعث شده که در مدت زمان اجرا مخاطب با او همراهی کند. شاید موسیقی یا ارتباط گرفتن با مخاطب تا حدی خوشایند نباشد ولی در نهایت ایده اصلی کار و اجرای جسورانه آن کمک می کند که مخاطب با رضایت سالن را ترک کند.