تیوال نمایش از اونور کارائیب کشوندیش اینجا چیکار!؟
S2 : 13:21:27
  ۰۷ آذر تا ۱۱ دی ۱۳۹۷
  ۱۹:۰۰
  ۱ ساعت
 بها: ۳۰,۰۰۰ تومان

: نگار دوستی ثانی
: سمیرا مهدوی
: پژمان عبدی، محمدعلی حسینعلی پور، حامد فعال، آنالی شکوری، راحله طاهری
: شاهین ملک زاده

: محمدعلی حسینعلی پور
: بهنام فرد افشار
: بهنام فرد افشار
: حمیدرضا جدیدی
: بیتا اتفاق
: سبا کریمیان
: صبا بهروزی فر
: مریم رودبارانی
سبک:
کمدی
شهر:
تهران

گزارش تصویری تیوال از نمایش از اونور کارائیب کشوندیش اینجا چیکار / عکاس: سارا ثقفی

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» اجرای نمایش « از اونور کارائیب کشوندیش اینجا چیکار!؟ » تمدید شد

ویدیوهای وابسته

آواهای وابسته

مکان

خیابان انقلاب، خیابان خارک، بن بست اول، پلاک ۵ خانه نمایش مهرگان
تلفن:  ۶۶۷۲۲۶۲۲ - ۶۶۷۲۴۸۱۵


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
یادداشت فرزاد پرچمی درباره ی نمایش
نمایش از اونور کارائیب کشوندیش اینجا چیکار!؟


نمایش از اونور کارائیب کشوندیش اینجا چیکار!؟ برشی مختصر و کوتاه از گذران این روزهای بخشی از طبقه متوسط جامعه و استیصال و پریشانی آنها در مرحله بعداز ((اتفاق)) است. اتفاقهایی که آهسته آهسته آنها را در شرایطی قرار میدهد که یا دیگر درک درستی که از حضور اتفاقها ندارند و یا از فرط حجم آشفتگیِ اطرافشان(اجتماع)، بی تفاوت شده اند. و نمایشِ این پریشانی و بی اهمیتی، شمایلی خنده دار میسازد! کنایه تمسخر آمیز و خنده دار از یکی که دارو و دستگاه توانبخشیِ جنسی میفروشد و هجوم تماسهای تلفنی با او، نمایش اختگی و بی حس و حالی جمعی نیست که میخواهند با یک قرص یا آمپول یا دستگاه، جنسیت(قدرت) مخدوش شده و معیوب خود را بازسازی کنند؟! و یا دیگری که وقت و بی وقت و اغلب بیدلیل سری به دستشویی ... دیدن ادامه » میزند،کمی غر میزند،هدفون بی پخش و صدا در گوشش میگذارد و یا حتی سیگارش را نمیتواند به درستی روشن کند؟! و آن یکی که مابین بی شمار اتفاقات ریز و درشت اطرافمان به تمرین راه رفتن روی آب یا رفتن به کلاسِ دید تلسکوپ(با آن شکل قلابی وارِ بُنجل تلسکوپ) فکر میکند؟!
این معجون غریب و عجیب با اجرای خوب بازیگران و میزانسن های خوب، تماشاگر را بارها میخنداند. انتخابی صحیح و هوشمندانه از لحن و اجرا برای چنین نمایشی.که میتوانست البته در شکل و قواره ای دیگر و دقیقا با همین محتوا، سیاه و تلخ و گزنده باشد. که البته اینگونه نیست و آگاهانه به سمت اجرای فعلی با چاشنی طنز رفته.
نمایش جزئیات خوب و کار شده ای دارد.
سرنوشت و زیستِ مارمولکِ(ایگوانا) کمیابی که از آنسوی دنیا با مشقت فراوان آمده،دقیقا در معجون شرقی/غربی آپارتمانهایی که مرز نامشخص بین خانه/شغل را با خود حمل میکنند، در انعکاس احوال معلق و مغشوش شخصیتها به خوبی شکل گرفته. موجودی که مرز بین بودن و هستیش با فقدانش، قرار است اتفاق مهمی باشد که نیست! همان ترس خنده دار و دیالوگ محوری که شخصیتهای نمایش از صاحب مارمولک دارند و بواسطه آن نمایش را بخوبی پیش میبرند.به نوعی و بنظرم حدفاصل اهمیت واقعیت با پوچی آن، که در طول نمایش آهسته آهسته آشکار میشود، کارکرد مورد نظر کارگردان و نویسنده این نمایش را شکل داده.
نمایش از کارائیب کشوندیش اینجا چی کار؟
با میزانسن و ضرباهنگی درست و البته متنی خوب و کارشده، با انتخاب لحنِ طنز گونه و بازیهای خوب بازیگران آن، نمایشی سرپاست که حرفش را خوب میزند.
تبریک و خسته نباشید به تمامی اعضای گروه و امید برای اجراهای بیشتر و بهتر.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش شریفی ست- ایکاش مخاطبین به جای رفتن به نمایش های بی معنای پر مدعا به دیدن این اجراهای شریف بی ادعا بروند.
پژمان عبدی، محمد علی حسینعلی پور و Rahil این را خواندند
مانا غلامپور و medya این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای پایانی این نمایش، از یکشنبه ۹ تا سه شنبه ۱۱ دی، به کارگردانی سمیرا مهدوی و با بازی پژمان عبدی، محمدعلی حسینعلی پور و ... آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید

نمایش از اونور کارائیب کشوندیش اینجا چیکار!؟
خانه نمایش مهرگان (سالن شماره ۲)
نویسنده: نگار دوستی ثانی
کارگردان: سمیرا مهدوی
بازیگران:پژمان عبدی، محمدعلی حسینعلی پور، حامد فعال، آنالی شکوری، راحله طاهری
تهیه کننده:شاهین ملک زاده
محمد علی حسینعلی پور و Rahil این را خواندند
رضا تهوری و آقای سوبژه (محمد لهاک) این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
عالی بود ، بسیار لذت بردم از تماشای این نمایش ، بازی ها عالی و حرفه ای ، کار تیمی عالی ... تا همیشه براتون بهترین ها رو ارزو دارم ، همیشه بدرخشین
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تئاتر خوبیه بخصوص که هرچقد به انتهاش نزدیک تر میشه جذاب تر میشه ولی بنظرم میتونست شوخی های خنده دار تری با شغلشون بشه و روند داستان یکم تغییر پیدا کنه تا غصه با جذابیت بیشتری پیش بره در کل راضی بودم و خسته نباشید میگم به این گروه خوب و با انگیزه
متن جذاب ریتم خوب بازیهای دوست داشتنی و در مجموع یه کار بی ادعا و لذتبخش
دیدن این نمایش قطعا خالی از لطف نیست، به نظرم کار بسیار زیبایی بود.
بازی ها همه خوب، کارگردانی عالی، دیالوگها زیبا، صحنه پردازی عالی و در کل همه چیز خوب بود
با آرزوى دیدار نمایش بعدى و خسته نباشیدبه نگار دوستى و سمیرا مهدوى وبقیه عزیزان، دو نکته در این نمایش برایم قابل توجه بود: دستپاچگى و گرفتار شدن در محتویات ذهن،هنگام وقوع اتفاقات و اینکه چگونه با تامل و دیدن واقعیت بر اساس آنچه که هست و نه آنچه که قبلا دیده ایم با آن روبرو شویم کما اینکه در آخر نمایش به خوبى به این نکته رسیدیم! و دیگر اینکه انتخاب هایى که براى فرار از خودداریم، خواه ناخواه جایگاهى براى فرارى دیگر،فراهم میسازد!(اشاره به نگه دارى یک موجود)
نمایش، بعد از دقایقى براى تماشاگر پرسشى ایجاد میکند که عاملى است براى دیدن مشتاقانه نمایش!
نمایشی که تصمیم گرفته با سادگی و صمیمیت با مخاطب خودش حرف بزند هم در انتخاب قالب نمایش هم در انتخاب مضمون موفق شده است این کار را انجام دهد. انتخاب شخصیت ها ،قصه و اتفاقاتی بسیار نزدیک و ملموس به فضای جامعه امروز ما، با تلاشی درست برای ساختن لحظه های طنزآمیز به ثمر رسیده است.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دیشب اجرا رو دیدم. بازی همه بچه ها، بخصوص عبدی و شکوری، حائز اهمیت بودن. دو همسایه علی رغم کوتاهی بازی خیلی به یادماندنی هستن و خوب ایفای نقش می کنن. نقش کارگردان پررنگ هست و از طراحی صحنه و دلایل استفاده از هر آکساسواری تا جزئیات ریز شخصیت ها میشه حضور کارگردان رو فهمید. سمیرا مهدوی اجراهای موفقیت آمیز و متعددی داشته و فکر میکنم نمایش "از اونور کارائیب..." جسورانه بود. دیدن این نمایش برای خانواده ها خیلی مفرح میتونه باشه.
تنها نکته ایی که نقدی نسبت بهش دارم قصه است. از پایان نمایش انتظار بیشتری داشتم و یا اینکه تغییری و جابجایی در روند قصه داده بشه تا جذابیت بیشتری پیدا کنه. همیشه خطی بودن عیب محسوب نمیشه اما گاهی باید پیچیدگی باشه تا مخاطب قصه شناس با لذت تمام بیرون بره!
در کل، دیدن این اثر برای کسانی که میخواهند یک کمدی خوب ببینند پیشنهاد ... دیدن ادامه » میشه.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش عالی و شادی بود شوخی های داخل متن جالب بود.من لذت بردم البته ما لذت بردیم من وخواهرم البته که خانم مهدوی همه کارهاشون عالیه.بازیگران خیلی خوب بودن مخصوصا بازیگر نقش نیما ، آقای پژمان عبدی و بازیگر نقش پگاه ، خانم آنالی شکوری.با آرزوی موفقیت برای همه عوامل این‌ نمایش عالی.
من به عنوان یک مخاطب معمولی که از اهالی تئاتر نیستم این نمایش را دوست داشتم. موضوع به نظرم جالب بود و حداقل برای ساعتی خندیدم و خوش بودم. به دیگران هم پیشنهاد میکنم ببینند.
البته نظر برخی از کاربران که گویا در حرفه تئاتر مشغولند من رو متعجب کرد که چطور درباره کاری که ندیده اند نظر میدهند و انتقاد میکنند. امیدوارم جامعه تئاتری ما همه اینطور نباشند. وگرنه باعث تاسف است.
میترا، سما قوام‌زاده و امیر این را خواندند
محمدرضا دانش این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مهم اینه که نمایش می‌خواد حال آدم رو خوب کنه...بازی‌ها و به خصوص آنالی خوبند... توی متن ظرافتهای خوبی هست هرچند کلن می‌تونست دراماتیک‌ترهم باشه... من واسه دوباره دیدنش هم مشکلی ندارم
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، دوشنبه ۱۹ و سه شنبه ۲۰ آذر، به نویسندگی نگار دوستی ثانی کارگردانی سمیرا مهدوی و با بازی پژمان عبدی، محمدعلی حسینعلی پور، حامد فعال، آنالی شکوری، راحله طاهری، آغاز شد.
میترا این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اینقدر چیزا مال ما بوده که حالا نیست؛ ولی حالیمون نمیشه که؛ اصلا یادمون رفته یه روزی مال مابوده...
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
هر کسی به شیوه خودش رد میده...تا بالاخره دخل خودشو بیاره.
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، از پنجشنبه ۱۵ و تا یکشنبه ۱۸ آذر، به نویسندگی نگار دوستی ثانی کارگردانی سمیرا مهدوی و با بازی پژمان عبدی، محمدعلی حسینعلی پور، حامد فعال، آنالی شکوری، راحله طاهری، آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نقدی بر نمایش از اون ور #کارائیب کشوندیش اینجا چکار !؟
نویسنده : #نگار_دوستی_ثانی
کارگردان : #سمیرا_مهدوی
مازیار و نیما به تازگی وارد آپارتمان شده اند و هنوز جعبه های اثاث کشی را باز نکرده اند . نیما وسایل تقویت جنسی می فروشد و مازیار تدریس میکند . بهنوش خواهر نیما به خانه جدید هنوز نیامده او حیوانی دارد که مریض حال و رو به مرگ است و ..‌.
نمایش با عدم ارتباط با تماشاچی آغاز میشود . مازیار و نیما مدت زمان زیادی را بدون اینکه با تماشاچی ارتباطی برقرار شود ؛ از شغل و کار و پول حرف میزنند . نویسنده اطلاعات را به صورت قطره چکان تزریق میکند . این یکی از ویژگی های نمایشنامه های خوب است . ایراد شروع ، در اینجاست که مدت زمانی که برای اتفاق اولیه در نمایش وجود دارد خیلی زیاد است . لاجوس اگری در کتاب فن نمایشنامه نویسی ۳ تا ۵ دقیقه ابتدای یک نمایش یا فیلم ۹۰ دقیقه ... دیدن ادامه » ای را زمان بوجود آمدن اتفاق اولیه میداند .
ورود پگاه در نمایش برای به اطلاع رساندن وضعیت حیوانی که نمی دانیم چیست به بهنوش است . وقتی پگاه این اطلاع رسانی را انجام نمیدهد و هیچ تاثیری در روند نمایش ندارد ، حضورش اضافی است . نکته ی دیگر روابط آدمهاست . پگاه چه کسی است و اینجا چه میکند ؟
آدمهای نمایش گرفتار مسائل روزمره و پیش پا افتاده اند . زنگ موبایل ، زنگ در خانه که غربی را میخواهند . انگار کسی با شرق کار ندارد .
اوج نمایش جایی است که مرد همسایه وارد میشود . دستشویی دارد و همه ی گرفتاری ها به هم گره میخورند . زن همسایه موجود عجیب که ایگوناست را خاک کرده . مرد همسایه با افکار سنتی است و هرچه نیما میگوید که بهنوش اگر بفهمد حیوانش را خاک کرده اند عصبانی میشود به خرجش نمیرود .
در انتها صدایی از بهنوش میشنویم که با دفن حیوان مریض موافق است .
مسئله نمایش اینجاست که دچار مشکل میشود . بهنوش چرا در خانه نیست ؟ چرا تمام نمایش با یک سوتفاهم به انتها میرسد ؟ کارائیب موقعیت نمایش ستوان اینیشمور نوشته مک دونا را دارد با این تفاوت که بهنوش ماجرای کارائیب همه را دست انداخته .
بازی بازیگران خوب و قابل قبول بود . بازیگر پگاه ، مرد همسایه و مازیار جذاب تر بودند . طراح صحنه هم تمام همتش را کرده بود و کارگردانی هم نمایش آپارتمانی مد نظر را ارائه کرده بود و طنز مد نظر را به مخاطب میرساند ، طنزی که آدم را یاد نمایشهای مرژوک می اندازد . از لحاظ سرگرمی و زیبایی میتوان به کارائیب نمره قبولی داد اما تفکر ( وضعیت سیاسی . اجتماعی . انسانی ) هیچ مسئله ای را مطرح نکرد . نمایش حال و هوای تغذیه این روزهای زمانه مان است . نمایش های فست فودی که کمرنگ بودن وضعیت سیاسی _اجتماعی مملکت ، در آن موج میزند .
نوشته : #محمد_خداوردی
من هم وقتى معلوم شد چیزى که در آن اتاق است یک حیوان مرده است فکر کردم اقتباسى از ستوان اینیشمور کرده اند و به ادامه نمایش امیدوار شدم هرچند که بروشور نمایش به چنین چیزى اشاره نمى کرد. ولى این امید هم محقق نشد.
۱۰ آذر ۱۳۹۷
نمایش فست فودی (لایک)
عالی بود.
۱۰ آذر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ده دقیقه اول یک نمایش مثل اپیزود پایلوت یک سریال میتونه در تصمیم گیری مخاطب برای دیدن ادامه تاثیر گذار باشه.
و بهتر اینکه هدف گروه صرفا ورود مخاطب به سالن نباشه بلکه خروجش با رضایت اهمیت داره.
بازی ها خوب بودند و نمایش کمی گذشت تا روی ریل بیفته. کمدی خاصی هم در کار نبود. بازی پژمان عبدی با پارتنرش در یک سطح نبود و طنزهای موقعیت شکل نمیگرفت.
از جاییکه همسایه مزاحم وارد خونه شد کار تازه جون گرفت و شوخی ها به دل نشست و داستان منطق پیدا کرد. در ابتدای کار دلیل تنبل بودن همخونه، دلیل حضورش در اونجا، دلیل کار در منزل، دلیل داشتن حیوان خانگی ، هویت مهمان خانم ، دلیل آواز خوندن زیباش با یک شخصیت اگزجره خنگ که روش اصرار داشتید ، هیچکدوم معلوم نشد و ما فقط به جر و بحث های دو بازیگر بدون اینکه بدونیم اتفاق بدی افتاده و تعریف کردن خیلی مساعل صرفا برای انتقال ... دیدن ادامه » اطلاعات بی مورد و بی ربط به داستان و زنگ خوردن گوشی های خاموش بازیگرا نگاه میکردیم.
کاش متن کمی هوشمندانه تر و با لایه های بیشتر نوشته میشد یا اپیزود اخر، اول کار اجرا میشد و بقیه کار به عنوان فلش بک جلو میرفت تا از یک داستان تک بعدی و تک خطی کار پیچیده تری دربیاد و گره داستان کمی هیجان داشته باشه.
در مورد اسم اگه من بودم هیولا رو انتخاب میکردم.
فکر میکنم با جلوتر رفتن اجرا کار روز به روز بهتر بشه. خسته نباشید.