تیوال نمایش کوروش
S3 : 02:28:39
  ۱۵ فروردین تا ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
  ۱۸:۳۰
  ۲ ساعت
 بها: ۲۵,۰۰۰ تا ۸۰,۰۰۰ تومان

: پری صابری
: آرش آصفی، محسن حسینی، عاطفه رضوی، بهناز نازی، الهام دهقانی، سروش کریمی نژاد، کامبیز امینی، شهرام نجاتی، امیرحسین مژده، تهمینه شهمیر نوری، مهرداد آبجار، مجید فاطمی، حمیدرضا خلیلی، بهادر فاضل، شقایق پورعلی
: جهانگیر کوثری

: بهادر فاضل، سروش کریمی نژاد، مهرداد آبجار، سعید اسفندیاری، محمود فیضی، مجید فاطمی، سعید نوعی، مهدی باقری، سامان توحیدی، محمدامین پازوکی، حمیدرضا برزگر، نوید دوستی، زهره آقالو، رامک فرخجسته، شقایق پورعلی، جانان آراسته، جیران باریکانی، پریچهر باقری، فاطمه قادری نجف آبادی، آیدا امیرعصامی
: خسرو خورشیدی
: سیامک کلانتری
: نادر رجب پور
: منصوره علی یاری
: ثمین سالک
: رامین بهادری
: احسان نقابت
: مریم شیرینلو
: حمیدرضا ترکاشوند
: شهاب الدین عادل
: سمانه حسینی
: مجتبی جمشیدی
: تارا کریمایی
: امیرحسین باباییان
: محسن گهرشناس
: نشاط پورفراهانی

همکف ردیف ۱ تا ۷: ۸۰.۰۰۰ تومان
همکف ردیف ۸ تا ۱۷: ۶۵.۰۰۰ تومان
همکف ردیف ۱۸ تا ۲۰: ۵۵.۰۰۰ تومان
بالکن شماره یک: ۵۰.۰۰۰ تومان
بالکن شماره دو: ۴۰.۰۰۰ تومان
بالکن شماره سه: ۲۵.۰۰۰ تومان

گزارش تصویری تیوال از نمایش کوروش / عکاس: پریچهر ژیان

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از نمایش کوروش / عکاس: سید ضیا الدین صفویان

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» پری صابری رنگ را در تئاتر «کوروش» به تئاتر ایران بخشید

» تقدیر از پری صابری در تالار وحدت

ویدیوهای وابسته

آواهای وابسته

مکان

خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، تالار وحدت
تلفن:  ۶۶۷۳۱۴۱۹، ۶۶۷۰۵۱۰۱


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
مثل همیشه ، و تمام کارهای خانم صابری ، عالی بود ، دیالوگ های فوق العاده، طراحی لباس، بازی ها ، طراحی دکور و صحنه، هماهنگی حرکات موزون ، نور ، موسیقی و ........
فقط حیف که دیشب (سه شنبه 18 اردیبهشت) خود خانم صابری تشریف نداشتند.
لذت دیدن یک تئاتر خوب دیگه ، روی صحنهء دوست داشتنی تالار وحدت ، اما ای کاش از امکانات و قابلیت های این صحنه (جابجایی صفحات و .... ) بیشتر استفاده می شد، مخصوصا در قسمت های نمایش جنگ و همچنین تاج گذاری .
در مجموع و در یک کلام ، عالی بود!.
عاطفه گندم آبادی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت سانس‌های تازه این نمایش از چهارشنبه ۱۹ تا جمعه ۲۱ اردیبهشت، به نویسندگی و کارگردانی: پری صابری، فردا (سه‌شنبه) ساعت ۱۲ آغاز می‌شود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش خوبی بود ، تاریخ زندگی کوروش بود ، اما نواقصی داشت برای خیلی بهتر شدن این نمایش و اثر پذیری بر بیننده ، طراحی دکور و صحنه میتوانست خیلی بهتر باشد ، موسیقی زنده اگر بود، بسیار کار قوی تر می شد ، تا اینکه یه شخص با صدای خودش بیاید بدون موسیقی بخواند ، در کل نمایش خوبی بود به خانم پری صابری تبریک میگم ، اما بهتر می توانست باشد.
مریم زارعی و عاطفه گندم آبادی این را خواندند
احمد عسگری این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می رسد خرید بلیت سانس‌های تازه این نمایش از «یک شنبه ۹ تا سه شنبه ۱۱ اردیبهشت» از فردا سه‌شنبه ساعت ۱۲ آغاز می‌شود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
در این مدت نظرات گاه بی‌رحمانه‌ای درباره‌ی نمایش «کوروش» خواندم و از طرفی شاهد تبلیغات نه چندان زیاد و نوعی سکوت خبری درباره‌ی آخرین کار خانم پری صابری بودم. پس بر آن شدم مطلبی در این باره بنویسم.

در این سال‌ها تا توانسته‌ام به دیدن کارهای پری صابری رفته‌ام: یوسف و زلیخا (۱۳۸۱)، لیلی و مجنون (۱۳۸۵)، شمس پرنده (۱۳۸۶)، باغ دلگشا (۱۳۹۳) و ۱۵ فروردین امسال،‌ کوروش. خسرو خورشیدی، طراح صحنه و لباس و نادر رجب‌پور، طراح حرکت، همچون بسیاری کارهای پیشین، خانم صابری را در این کار همراهی می‌کنند. «کوروش» رنگ و بوی کارهای پیشین خانم صابری را دارد: کارهایی با ترکیب نور و رنگ و صدا و حرکت، متن و شعر و موسیقی و آواز، عشق و زندگی و عرفان، همه در هم تنیده بر صحنه‌ی تئاتر. اگرچه،‌ «کوروش» قدرت کارهای پیشین را ندارد. آرش آصفی در نقش کوروش بازی قابل قبولی دارد ... دیدن ادامه » و تسلط خوبی بر حرکات بدن، به طوری که هنگام همراهی با گروه حرکت، تفاوت چندانی میان او و باقی گروه دیده نمی‌شود. و این در حالی است که در بسیاری کارها، میزان تسلط بر بدن و نرمی حرکت بازیگران تئاتر کمتر از گروه حرکت است. محسن حسینی در نقش آستیاگ، پادشاه ماد و عاطفه رضوی در نقش تومی‌ریس، ملکه‌ی ماساگت‌ها بازی‌های کم‌نقصی ارائه می‌دهند. درباره‌ی ضعف‌های فنی کار: قطعاً خانم صابری بیش از هر کسی بر آن‌ها واقف است که نیازی به گفتنشان نباشد. تنها نکته‌ای که مربوط به متن است و به نظرم نیاز به گفتن دارد، مربوط به داستان روشنک است: جایی که گفته می‌شود او نمی‌توانست به ازدواج کوروش درآید، چرا که از نژاد و خون پادشاهان نبود. جنبه‌ی تاریخی این داستان خود جای سؤال است و به نظر می‌رسد بیشتر زاده‌ی تخیل و افسانه باشد. حتی با فرض سندیت تاریخی داستان، و قبول این نکته که در اعصار گذشته ازدواج پادشاهان با افرادی از طبقات پایین‌تر مرسوم و ممکن نبوده، گفتن جمله‌ای چنین درباره‌ی تفاوت طبقاتی و برتری قومی و نژادی، در نمایشی که به زندگی کوروش – که نماد برابری و آزادی و عدالت است – می‌پردازد، شاید کار درستی نباشد.

در آخر، به نظر من، نمایش «کوروش» حاصل عشق است: عشق خانم صابری به هنر، چرا که پیش‌تر گفته بود آرزویش به روی صحنه بردن کارهایی درباره‌ی کوروش و مصدق است. و به راستی اگر عشق نبود و صبر و تلاش و پایمردی، چه چیزی می‌توانست نیروی محرک خانم صابری ۸۶ ساله برای به روی صحنه بردن تئاتری سنگین چون «کوروش» باشد؟ پس به دیدن نمایش «کوروش» برویم و به احترام بانو پری صابری و بیش از نیم قرن حضور پرثمرش بر صحنه‌ی تئاتر بایستیم.

برگرفته از وبلاگ «دفتر تک‌گویی‌های درونی»: journalofinternalmonologues.wordpress.com
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
هر چند انتقاداتی می شود داشت اما در کل خوب و زیبا بود و لذت بردم
عاطفه گندم آبادی و علیرضا این را خواندند
شاهین و گل افشان این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می رسد خرید بلیت سانس‌های تازه این نمایش از «یک شنبه ۲ تا سه شنبه ۴ اردیبهشت» از فردا پنج‌شنبه ساعت ۱۲ آغاز می‌شود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می رسد خرید بلیت سانس‌های تازه این نمایش از «یک شنبه ۲۶ تا سه شنبه ۲۸ فروردین» از امروز ساعت ۱۴ آغاز می‌شود.
نیک پور این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اتفاق بزرگی بود نمایش این تاتر و نشان دادن زندگی و شخصیت کوروش بزرگ و تاریخ و فرهنگ ایران زمین-امیدوارم از این دست تاترها بیشتر داشته باشیم
خوشحالم که هنوز حضور بانو صابری رو کنار خودمون داریم و تونستیم نمایش کوروش رو یا لااقل بخشی از اون تاریخ و زندگی این شخصیت رو در کنار هم تجربه کنیم. گروه جوان و سختکوش حتی در نقش های فرعی بازی های خوبی داشتند و با توجه به زمان طولانی کار تلاش خستگی ناپذیری رو نشون دادند.
هر چه از دوست رسد نکوست... آرزوی سلامتی برای ایشون دارم.
نگاهی به نمایش کوروش با نویسندگی و کارگردانی پری صابری:
تلفیق و معادلات در ادراک بی واسطه تاریخ

پری صابری به گفته خود از سالها قبل دغدغه نگارش و تدوین متنی درباره زندگی کورش و بنیانگذاری امپراطوری ایرانی را داشت و طی تابستان سال گذشته سرانجام متن نمایشنامه در دوازده پاره روایی توسط نشر قطره منتشر شد. او روایت دراماتیک زندگی کورش را با لحاظ « قابل انتقال بودن مفاهیم برای مخاطب» در قالب ساده نویسی انجام داد تا بسان آثار تاریخی و عرفانی که پیش از این درباره شخصیت هایی مانند عطار نیشابوری، مولانا و شمس تبریزی خلق کرده، بتواند دلالت ها و مبانی را با ذهنیت و زبان امروز جامعه خود پیوند دهد.
اجرای متن نمایشنامه کورش با کارگردانی خود صابری می تواند امکان و فرصت وسیع تری برای هدف اولیه او باشد، اجرایی که البته می تواند ذیل «واریته»و عطف به تاثیر متقابل بازی ها با موسیقی و رقص سنجیده شود و یا از منظر تلفیق تمام اسلوب تئاتر مدرن با تعزیه و شبیه خوانی ایرانی مورد توجه قرار بگیرد. با لحاظ گزاره « تلفیق میان تئاتر مدرن اروپایی با تعزیه و شبیه خوانی ایرانی» در آثار پری صابری، به نظر می رسد که تفکیک وجه دراماتیک بازی ها از وجه دیگر اثر که با الهام از هنر آیینی پرداخته شده کمک می کند تا منصفانه تر بتوانیم قوت و ضعف اثر را بفهمیم.

1. در نگاه نخست، ارائه بازی ها از حیث فن بیان، اگزجره و فرم بدن در یک هارمونی نسبی هستند و عطف به حرکت کلی نمایش میان تئاتر با جلوه ها و اسلوب تعزیه و شبیه خوانی می توانند سطح ادراک مخاطب را تحت تاثیر قرار بدهند.
طی دو پرده نخستین و مرتبط با تولد و بازگشت کورش، بازی محسن حسینی در نقش « آستیاگ » حد تناسب یک بازی درام را به طور هدفمند تداعی می کند و البته اغراق و اگزجره در فرم بدن و بازی طی پرده های ابتدای نمایش می تواند شمشیری دولبه باشد و به همان میزان که به اجرا و ارائه کلیت متن و رویکرد آن کمک کند، در عین حال می تواند آن را در نظر مخاطب در مخاطره تصنعی شدن - عطف به جایگاه و آستیاگ در کلیت متن و اجرای نمایش- قرار بدهد.
بازی «آرش آصفی» در نقش کورش نیز از حیث دقت در فن بیان و حفظ تعادل در فرم بدن و حرکت روی صحنه به طور کلی یک میانگین قابل قبول را حفظ می کند، اما دو عامل به درجات متفاوت بر این بازی تاثیر می گذارند: عامل نخست که به شکل غیرمستقیم روی این بازی تاثیر گذاشته سرعت نسبتا بالای بازیگران و از جمله خود او - بخصوص در پرده های میانی- هنگام خروج از صحنه و عامل دیگر، بسته بودن بازی کورش در پرده های چهارم تا هفتم نمایش است. به یک معنا این دو عامل ممکن است دست کم از نظر دراماتیک انتظارات یک منتقد و یا تماشاگر عادی را برآورده نکنند.
متن نمایشنامه پری صابری، شخصیت و پندار کورش را در کنش و واکنش با آشفتگی جهان پیرامون او برابر ذهن و داوری مخاطب قرار می دهد و عینیت این ایده در اجرای «نمایش کورش» نیز می توانست بیشتر منطبق با هدف او باشد؛ اما اگر یکی از آموزه های پیتر بروک "درباره حساسیت و انتقال همه تجربه" را به یاد بیاوریم، طراحی و اجرای بازی کورش دست کم از حیث تحرک و تداعی حس و مفهوم برای تماشاگر بیش از این جای کار داشت و می توانیم از بازیگر محترم و همین طور از طراح حرکت «نادر رجب پور» انتظاری بیش از این داشته باشیم. بروک باور داشت:
« ... حساسیت در زبان و چهره یا انگشتان آسان است و آنچه طبیعت به آدمی نمیبخشد وبا تجریه باید آنرا بدست آورد حساسیت در بقیه ی اعضای بدن است. در کمر , پاها و پشت. حساسیت یعنی اینکه بازیگر در تمامی لحظات با تمامی اعضای بدنش تماس و ارتباط داشته باشد و چون حرکتی را آغاز مینماید از جای دقیق تک تک اعضایش آگاه باشد. هنگامی که صحنه ای را برای نخستین بار ارزیابی میکنیم تا حس و حالش را مستقیما دریابیم مهم است که اینکار را همچون در بداهه پردازی با برخاستن و بازی کردن انجام دهیم. یعنی ندانیم که در جستجوی چه هستیم. کشف متن به شیوه ای پویا و پرتحرک, بهترین راه اکتشاف آن است و میتواند به ارزیابی ذهنی,که آن هم ضروری ست, زوایای تازه و عمیق تری ببخشد ... بازیگر باید بداند که هر حرکتی انجام میدهد می تواند فقط پوسته ای خالی باشد یا اینکه میتواند آنرا آگاهانه از اهمیت و دلالت سرشار سازد. این دیگر بعهده اوست که کدام مورد را برگزیند. میزان حساسیتی که در حرکت وجود دارد میتواند هر کسی را راهنمایی کند که بی درنگ بگوید این حرکت خوشامدگویانه است یا خصمانه یا ... رمز هرچه باشد معنا می تواند شکل را آکنده سازد و ادراک, بی واسطه خواهد بود».
بدین ترتیب مساله رمز و ایجاد حساسیت نسبت به شخصیت کورش درطی اجرا، بیشتر به صرف دیالوگ ها و گفتار تقلیل پیدا می کنند و غایت کارگردان برای ارائه اثری که قابل انتقال بودن مفاهیم برای مخاطب را دنبال کند، از این منظر شاید تحت تاثیر قرار می گیرد.
ارجاعات و دلالت های متن در مورد کورش و باورهای او می تواند در بیان دیالوگ ها با مد نظر قرار دادن فاصله گذاری اتفاق بیفتد، رویکردی که به نظر می رسد پری صابری توانسته هم در متن و هم در اجراء آنرا تا حد مناسب میان دیالوگ و متن های راوی زن، راوی مرد، ماندانا و به ویژه کورش خطاب به تماشاگران دنبال کند؛ از بهترین مثال های این فاصله گذاری در اجرای «نمایش کورش» می توان به گفتار انتقادی بانوی جنگجو در میانه جنگ پارسیان با ارتش ماد اشاره کرد که با بیان مناسب بازیگر مخاطب را از صرف ارجاعات برون متنی به تاریخ، به مواجهه ای چند سطحی با متن وارد می کنند.


2. ... دیدن ادامه » از منظر تلفیق و ترجیحات واریته - و البته واریته در پیوند و الحاق با الگویی از هنر آیینی و بومی- نقاط اتکاء و پیوستگی اثر علاوه بر بازی ها از حضور راوی و همین طور موسیقی و دکور نیز تاثیر گرفته اند، تاثیری که در مورد راوی به نظر می رسد امکان محاسبه بیشتری برای همگن شدن با بازی ها را داشت و در مورد موسیقی و ویدیو آرت نیز کم و بیش انتظار کارگردان و مخاطب را برآورده می کنند.
حضور راوی مرد در فرم کلی نمایش قابل توجه است و عطف به خواست کارگردان برای استفاده از پرده خوانی و شبیه خوانی شیوه حضور راوی روی صحنه قابل پذیرش است، اما به نظر می رسد ریتم حرکت راوی به دو سوی صحنه اگر تحت تاثیر فشردگی زمان اجرا -قریب به دوساعت!- قرار نمی گرفت و راوی با آرامش و طمانینه افزون تر روی صحنه گام برمی داشت تناسب با محتوای اثر تلفیقی را بیشتر حفظ می کرد.

دیگر متغیر موثر در اجرای نمایش صابری و رویکرد او، طراحی حرکات سربازان در جنگ با الهام از تعزیه ایرانی است که در این مورد دقت بیشتری روی طراحی حرکات صورت گرفته و به واسطه ترتیب و ترکیب صحیح در حضور روی صحنه انسجام کلی نمایش را حفظ و تقویت می کند. افزون بر این، طراحی لباس شکیل برای سربازها و گارد جاویدان توسط «خسرو خورشیدی» و با دستیاری سمانه حسینی نیز تاثیر خود را به وضوح بر بازی ها و همراه کردن مخاطب با نمایش نشان می دهند.

حاصل کلام اینکه اجرای نمایش تلفیقی در معرفی شخصیت و پندارهای کورش می تواند به مثابه کنشی در موزه برای گشودن شیشه های محفظه باشد تا مخاطب در مواجهه با مجموعه ای از بازی ها، المان های صحنه و روایت زبانی بتواند به ارتباط واقعی و فراتر از تقلیل گرایی متن برسد، اما اجرای تلفیقی به نوبه خود باعث میشود تا وسواس یا مسامحه در هر یک از المان ها و فن بیان - بسان یک معادله یا چندجمله ای- روند کلی اثر را تحت تاثیر قرار بدهند و شاید برخی از انتظارات کارگردان از مرتبط کردن عام مخاطبان با مفاهیم اثر، کمرنگ شوند.


+ این یادداشت در شماره امروز روزنامه مردم سالاری به تاریخ دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه 1397 به چاپ رسیده است:
http://newspaper.mardomsalari.ir/4590/page/9

http://newspaper.mardomsalari.ir/4590/page/9/36856/%D8%AA%D9%84%D9%81%DB%8C%D9%82-%D9%88-%D9%85%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A7%DA%A9-%D8%A8%DB%8C%E2%80%8C%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%B7%D9%87-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می رسد خرید بلیت سانس‌های تازه این نمایش از «سه شنبه ۲۱ تا جمعه ۲۴ فروردین» از فردا (شنبه) ساعت ۱۴ آغاز می‌شود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش بدی نبود
ولی عالی هم نبود
(اگه قصد تماشای این نمایش رو دارید، ممکنه کمی داستان لوث بشه)

می شد از موسیقی به شکل بهتری استفاده کرد و کمی به بعضی صحنه ها روح بیشتری بخشید. موسیقی ها تکراری بود و کاملا مشخص بود برای هر صحنه، موسیقی خاصی نوشته نشده و یکی دو موسیقی ثابت استفاده می شد و با شروع پرده ی بعدی، به شکل خیلی آماتوری، صدای موسیقی رفته رفته کم می شد.
صحنه های جنگ ، یه ذره تکراری بود و به نظرم دلیلی برای چند بارتکرارش وجود نداشت. به شخصه خیلی خوشحال شدم که کوروش، بابل رو بدون جنگ تصرف کرده بود و مجبور نشدم یکبار دیگه اون صحنه تکراری رو تماشا کنم!!
برای تغییر دکور و فواصل بین پرده ها، از خواننده استفاده شده بود که ایده هوشمنده ای بود(البته جاهای دیگه هم خواننده می اومد و یکی دو بیتی می خوند)... ولی هم انتخاب شعر ها ضعیف و بعضا بی ربط بودو هم اجرای خواننده. معلوم نبود می خواد سنتی بخونه یا شبیه نقال های زورخانه. من تخصص خاصی تو زمینه موسیقی ندارم، ولی واقعا احساس می کردم تحریر هایی که موقع خوندن استفاده می شه، اشتباهه یا حداقل دلنشین نیست.. به شخصه خیلی این بخش ها رو دوست نداشتم

اما آزاردهنده ترین موارد این نمایش، برخی از تماشاچی ها بودن.
صدای زنگ موبایل به کرات شنیده شد. نور صفحه نمایش مویابل ها، برای ما که بالکن نشسته بودیم، کاملا آزار دهنده بود. از ته سالن با فلش عکسبرداری میکردن(مگه نور فلش موبایل از ته سالن تا سن می رسه؟!!!!) .اون قسمتی که ما نشسته بودیم، خیلی صدای همهمه و حرف زدن و حتی خندیدن و مسخره کردن شنیده می شد!

از محاسن کار هم بخوام بگم، طراحی صحنه خوبش بود. مخصوصا اون نیم کره ای که تئاتر باهاش شروع شد و پایان یافت ، احساس خوبی بهم داد. تغییر دکور صحنه هم به نظرم جالب انجام می شد و باعث قطع شدن نمایش نمی شد. گریم بازیگر ها هم خوب بود ، مخصوصا گریم شخصیت کوروش، روی چهره آرش آصفی خیلی خوب نشسته بود و کاملا تصاویر و حکاکی های دوران هخامنشی رو تو ذهن تداعی می کرد!!!!

موضوع دیگه اینکه ،اصرار خاصی بر راس ساعت شروع شدن نمایش وجود داشت که این هم قابل ستایشه... هر چند همین سر موقع شروع شدن نسبی، باعث تردد تماشاچی ها تا یک ربع اول نمایش داخل سالن شده بود.

در ... دیدن ادامه » مجموع ناراضی نیستم از دیدنش.. ولی می شد بهتر باشه



برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من اولین بارم بود تئاتر رفتم،بیشتر اهل سینما هستم
خانم صابری رو هم اصلن نمیشناختم
به اتفاق دوستانم دیروز رفتم
واقعا دوست داشتم
باعث شد از تئاتر خوشم بیاد
مسیح راستی، اسماء گل شقاق، مژگان عراقی و بهزاد م.ا این را خواندند
شاهین و صادق قدس این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
صابری با بیان اینکه نمایشنامه «کوروش» از سوی نشر قطره به چاپ رسیده است، توضیح داد: این اثر بیشتر به زندگی کوروش هخامنشی می پردازد و در عین حال بخش هایی از دوران حکومت این پادشاه را به تصویر می کشد.سبک این نمایش تاریخی است و اجرای این تئاتر، دومین همکاری جهانگیر کوثری و پری صابری پس از اجرای «مرغ باران» است.
به آگاهی می رسد خرید بلیت این نمایش به نویسندگی و کارگردانی پری صابری از امروز (یکشنبه ۲۰ اسفندماه) ساعت ۱۵ آغاز خواهد شد.
میم معروف و اسماء گل شقاق این را خواندند
امیر بنکدار و alireza dolatshahi این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید