تیوال نمایش دیور
S3 : 02:28:01
کاری از گروه مونو/ شورایی
  ۰۷ فروردین تا ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
  ۱۹:۳۰
  ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
 بها: ۳۰,۰۰۰ و ۲۵,۰۰۰ تومان

: هاله مشتاقی نیا

: آریان رضایی
: فرید قبادی، الهام شعبانی و محمد هادی عطایی
: منوچهر شجاع
: رضا موسوی
: محمد جواد ایزدی
: علی طاهری (با حمایت شرکت داده پردازی رسپینا)
: مهدی دوایی
: افسانه قلی زاده
: رضا موسوی
: الهه افخمی
: محمد رضانژاد
: صبا امیری
: مهدی ربیعی
: علی طاهری
: امیر قالیچی
: تیاتربازها
: پارسینما

توجه: این نمایش به شیوه‌ی تعاملی و با مشارکت تماشاگران و به صورت سه سویه اجرا خواهد شد. در این شیوه و در صحنه‌هایی از نمایش تماشاگران با بازیگران هم‌بازی خواهند شد.

نمایش‌های پیشین گرو۰:
برلین | تیاترشهر - پلاتو اجرا
برلین | مجموعه تیاتر دیوار چهارم
خداحافظ | مجموعه تیاتر دیوار چهارم

 



- از همراه داشتن فرزندان زیر ۱۵ سال خودداری نمایید.

باکس روبرو با بهای ۳۰.۰۰۰ تومان
باکس‌های کناری با بهای ۲۵.۰۰۰ تومان
خارج از ظرفیت با بهای ۱۵،۰۰۰ تومان

گزارش تصویری تیوال از نمایش دیور / عکاس: سید ضیا الدین صفویان

... دیدن همه عکس ها »

ویدیوهای وابسته

آواهای وابسته

مکان

تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر، مجموعه فرهنگی و هنری تئاترشهر
تلفن:  ۶۶۴۶۰۵۹۲-۴


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
به آگاهی می‌رسد سانس ۱۷:۳۰ روز سه شنبه این نمایش به دلیل انجام فیلمبرداری پذیرای عموم نخواهد بود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای پایانی این نمایش، از پنجشنبه ۱۳ تا جمعه ۱۴ اردیبهشت، نویسندگی: هاله مشتاقی نیا، سرپرستی، ایده پردازی و اجراگردانی: آریان رضائی، بازی: فرید قبادی، الهام شعبانی و محمد هادی عطایی، هم اکنون آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای پایانی این نمایش، از یکشنبه ۹ تا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت، نویسندگی: هاله مشتاقی نیا، سرپرستی، ایده پردازی و اجراگردانی: آریان رضائی، بازی: فرید قبادی، الهام شعبانی و محمد هادی عطایی، هم اکنون آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
| بفرمایید بازی کنید! |

✨یادداشت عباس یاری درباره اجرای نمایش دیور Dior در تئاتر شهر


علاقه مندان تئاترهای خوب، بویژه دوستدارانِ بازیگری را به تجربه دیدار، یا شاید حضور روی صحنه دعوت می کنم؛ در نمایشی که این روزها با استقبال بسیار در تئاتر شهر در حال اجراست... ویژگی نمایش دیور نوشته هاله مشتاقی نیا این است که تا لحظه های پایانی، بارها بازیگران اصلی و تماشاگران با هم جابجا می شوند و مسیر قصه هربار با دیالوگ های فی البداهه تماشاگرانی که داوطلبانه وارد صحنه شده اند، تغییر می کند. در این جابجایی ها بازیگر اصلی نمایش نیز ناچار است در پاسخ تماشاگر، دیالوگ هایی را ادا کند که در تکس نمایش اش نیست. جالب اینجاست که در پایانِ این بازیِ پر هیجان، که با اجراگردانیِ آریان رضایی و با تسلط بسیار طراحی شده، اینستاگرام هم به شکلِ زنده وارد نقش آفرینی می شود. ... دیدن ادامه » دیور قطعا تجربه ای تازه و نو در نمایش های روی صحنه است. این بده بستان دراماتیک، تماشاگر را تا پایان با خود همراه می کند و با او از صحنه نمایش وارد دنیای واقعی می شود. ایده نمایش آنجا کامل می شود که در پایانِ اجرا، کارگردان و بازیگران برای تشویق شدن از طرف تماشاگران روی صحنه حضور پیدا نمی کنند و مانند سایرین صحنه را ترک می کنند تا وارد صحنه بزرگی از زندگی شوند که شبیه این نمایش، سرشار از سوتفاهم است. در این تجربه تازه که اگر از آغاز اجرا تا روز پایانی، تصویربرداری هم شده بود، قطعا مجموعه تصویری درخشانی از ایده های تماشاگران شکل گرفته بود که هم بار دراماتیک داشت، هم به لحاظِ روانشناسی قابل بررسی بود.

نمایش دیور هر شب ساعت 19:30 در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می رود
عاطفه گندم آبادی و امیر این را خواندند
علی عبداله زاده، شاهین، شیدا احمدی و مریم سعیدی این را دوست دارند
نماینده گروه اجرایی خدمتان سوال داشتم که بعد ازچند کامنت پایین تر است..منتظر پاسختان هستم‌
۳۱ فروردین ۱۳۹۷
سوال شما رو متوجه نشدیم متاسفانه چه کسی به عنوان مهمان ؟
لطفن در تلگرام به این شما پیغام بدید
شماره ی روابط عمومی گروه هست
+989214985486
۳۱ فروردین ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نگاهی به نمایش دیور
(روزنامه اعتماد)
به گواه اظهارنظر فعالان و کارشناسان فرهنگی و اجتماعی، آنچه در سالیان متمادی عامل بسیاری از بحران‌های اجتماعی و البته خانوادگی بوده است، فقدان گفت‌وگو، نداشتن مدارا و به رسمیت نشناختن «دیگری» در رابطه است. اعتقاد به اینکه تمام افراد لزوما یک گونه نمی‌اندیشند و قرار نیست در باورها و سبک زندگی شبیه هم باشند. این نه به معنی خوب بودن یکی و نه به معنی بد بودن دیگری است. واقعیت، وجود تفاوت‌هاست و آنچه ضرورت انکارناپذیر است، به رسمیت شناختن این تفاوت‌های فرهنگی و تلاش برای یافتن راهی است که ضمن احترام به این تفاوت‌ها، صاحبان گونه‌های مختلف اندیشه و سبک زندگی بتوانند با هم و در کنار هم زندگی کنند.

در جوامع مدرن و همین‌طور جوامع در حال گذار، تئاتر به عنوان یکی از سرمایه‌ها‌ی فرهنگی جامعه ضمن تعامل با نهادهای ... دیدن ادامه » مختلف فرهنگی، به شناخت نیازهای جامعه در حال گذار اهتمام ویژه دارد و در بستر فراهم شده در نتیجه این تعامل، به شناخت بحران‌هایی که جامعه با آن درگیر است و آنچه در زیر پوست جامعه اتفاق می‌افتد، نائل می‌شود و به عنوان آیینه وضعیت فرهنگی جامعه به ویژگی ممتاز خود در روشنگری و تحول‌آفرینی و زمینه‌سازی ایجاد تغییرات فرهنگی در جامعه می‌رسد. این روزها در سالن سایه در مجموعه تئاتر شهر تهران، نمایش «دیور»، به نویسندگی هاله مشتاقی‌نیا و کارگردانی آریان رضایی روی صحنه است. گروه سازنده تلاش دارند با به کارگیری عملی نقشِ تئاتر در تحول فرهنگی جامعه، یکی از مهم‌ترین مسائل مبتلابه افراد در جامعه و خانواده را روی صحنه به نمایش درآورند، با این امید و انگیزه که تماشاگرِ این نمایش با نگاهی پرسشگر در پی یافتن راهی برای حل مساله باشد. «دیور» از ضرورت گفت‌وگو بین زن و مرد، اعضای خانواده و در مقیاس کلان‌تر اعضای جامعه می‌گوید. این نمایش از درگاهی به مسائل اجتماعی وارد می‌شود که اساس درگیری‌ها و بدفهمیدن‌های سالیان اخیرِ جامعه در حال گذار ما بوده است. نمایش از تفاوت فرهنگ‌ها و این می‌گوید که آیا امکان همزیستی بین صاحبان فرهنگ‌های متفاوت زیر یک سقف و در یک جامعه وجود دارد؟ آیا می‌توان «دیگری» را به رسمیت شناخت و بدون اینکه او را بد و خود را خوب، تصور کرد کنار «دیگری» زندگی کرد؟ راه‌حل بحران‌ها و درگیری‌های ناشی از اختلاف سلیقه‌های فرهنگی چیست؟ اینکه به پرخاشگری و تلاش غیرمنطقی برای اثبات برحق بودن خود بپردازیم؟ اینکه در هنگام بروز اختلاف به خشونت کلامی و حتی فیزیکی متوسل شویم؟ یا اینکه برای یافتن راه‌حل، گفت‌وگو کنیم و درصدد یافتن راهی از بین راه‌های مختلفِ موجود باشیم؟«دیور» از نقش اتفاق‌های غیرمنتظره، عشق و تردید در روابط میان فرهنگی می‌گوید.

اینکه آیا می‌توان عاشق یک «دیگری» از طبقه اجتماعی متفاوت شد؟ چقدر امکان تغییر در رفتار خود در این رابطه، دور شدن از «خود» و نزدیک شدن به «دیگری» داریم و آیا این تغییر امکان‌پذیر و حتی ضروری است، یا خیر؟اعضای گروه‌های فرهنگی مختلف هنگام گذر از مرزهای فرهنگی در ارتباط میان فرهنگی از «خود» و «دیگری» انتظاراتی دارند که وقتی در رابطه با مواردی که مغایر با انتظارات آنهاست مواجه می‌شوند، نتیجه، بروز تنش در رابطه می‌گردد. در تعامل دو نفر از دو طبقه فرهنگی متفاوت تلاش آنها در این جهت است تا به شیوه‌ای رفتار کنند که با یکدیگر منطبق باشند و تایید «دیگری» را به دست آورند. نتیجه این تعامل، واگرایی و همگرایی در رفتارها می‌تواند باشد. وقتی رفتارها بر هم منطبق شد، همگرایی رخ داده و وقتی تفاوت‌ها آشکار و غیرقابل انطباق شد، واگرایی بروز می‌کند که نقطه آغاز تنش‌های ارتباطی است. راه کاستن از این تنش‌های ارتباطی، گفت‌وگو است.

در گفت‌وگوست که «دیگری» را به رسمیت می‌شناسیم و در تعاملی دوسویه در تلاش هستیم که تا حد امکان روی نقاط اشتراک حداکثری تمرکز کنیم. در نتیجه گفت‌وگوست که می‌توان به این نتیجه رسید که در نظر گرفتن مصلحت برای حفظ رابطه بین دو نگاه متفاوت فرهنگی تا چه حد می‌تواند موضوعیت داشته باشد و آیا راه صحیح هنگام بالا گرفتن تنش و رسیدن آن به مرز بحران، حفظ رابطه است یا پایان دادن به رابطه؟آنچه گروه سازنده «دیور» در پی آن است طرح پرسش‌هایی از این دست، در جامعه‌ای است که بزرگ‌ترین فقدانش این سال‌ها، فقدان روحیه پرسشگری، ارتباط میان فرهنگی و گفت‌وگو است. هاله مشتاقی‌نیا و آریان رضایی در «دیور» چارچوب‌ها و پیش‌ساخته‌های ذهنی تماشاگر از یک رابطه را به چالش می‌کشند و نشان می‌دهند در دنیای چندفرهنگی امروز، مدارا و تعامل فرهنگی و تردید در باورهای فرهنگی و قطعی ندانستن آنها و کسب شناخت از «دیگری» یک ضرورت انکارناپذیر است. این ویژگی، آن چیزی است که «دیور» را در بین نمایش‌هایی که اخیرا روی صحنه رفته، متمایز و قابل تامل و بحث می‌کند.
عباس اقلامی
امیرمسعود فدائی این را خواند
الناز زالی، شاهین، شیدا احمدی، پردیس.68 و مه.زد.یار این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روز تازه این نمایش، چهارشنبه ۲۹ فروردین، نویسندگی: هاله مشتاقی نیا، سرپرستی، ایده پردازی و اجراگردانی: آریان رضائی، بازی: فرید قبادی، الهام شعبانی و محمد هادی عطایی، هم اکنون آغاز شد.
shoma neveshte bodin k roze 1shanbe sans Haye Jadid baz mishe , ama alan umamam didam rozaye jadid ezafe shode va man un sandalihayi k mikhastam por shode!! chera etela resaniye eshtebah anjam midin? man roye jome 31om hesab karde bodam koli ham Adam ba khodam hamrah karde bodam vase in namayesh alan umadam didam por shodde jahayi k mikhastam!!!! in Dorost nis akhe vaghan cheera rozi k moshakhas mikonid sans baz nmikonid???? m
۲۴ فروردین ۱۳۹۷
درود بر شما اگر منظورتون دو ردیف اول صندلی های روبرو هست که اون ها برای فروش در تیوال نیست و به صورت حضوری در گیشه به فروش می رسه اما پیش نهاد گروه اجرایی برای شما خرید صندلی های ردیف b. یا c هست این صندلی ها به خاطر شیوه ی مشارکتی اجرا چون به صحنه نزدیک تر ... دیدن ادامه » هستند از نظر ما بهتر هستند ضمن این که قیمت پایین تری هم دارند
به امید دیدار شما
۲۴ فروردین ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روز تازه این نمایش، یکشنبه ۲۶ فروردین، نویسندگی: هاله مشتاقی نیا، سرپرستی، ایده پردازی و اجراگردانی: آریان رضائی، بازی: فرید قبادی، الهام شعبانی و محمد هادی عطایی، هم اکنون آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می رسد خرید بلیت روز یکشنبه ۱۹ فروردین ماه با ۵۰٪ تخفیف همینک آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من امروز این کار و دیدم . خلاقانه و هوشمندانه ! شاید منحصر به فردترین تئاتری باشه که این روزها داره کار واقعی تیاتر یعنی به فکر وا داشتن تماشاگر را به نحو احسن و کاملا اکتیو انجام میده ... ممنون
درود و عرض تبریک روز جهانی تئاتر به همه دوستان عزیز
امروز تصمیم گرفتم به احترام تئاتر ایران بایستم و به تماشای دو نمایش دیور و دپوتات نشستم، صرف نظر از اینکه هر دو نمایش جذاب و دیدنی بودند و توصیه می کنم در ایام نوروز به هیچ وجه این دو نمایش را از دست ندهید.نکته ای که امروز برایم به وضوح روشن شد این سخن معروف "تئاتر زندگی ست" را با چشمانم دیدم و آن انرژی هادی عطایی (بازیگر مشترک این دو نمایش که عاشقانه دوستش میدارم) بود که پس از اتمام اجرای دیور بدون وقفه نفس زنان در حالی که می دویدخود را از تئاتر شهر به سمت نوفل لو شاتو رساند تا به اجرای بی نظیرش در نمایش دپوتات برسد. درود به شرفت هادی عطایی تئاتر به تو افتخار می کند مرد بزرگ من به احترامت می ایستم و از خدا می خواهم تو را برای تئاتر ایران حفط کند.
بازی هادی عطایی واقعا خیره‌کننده‌ست... مخصوصا وقتی که وارد قسمت‌های بداهه می‌شه... شاید هیچ کسی به اندازه‌ی اون نمی‌تونه از پس موقعیت‌های بداهه به این خوبی بر بیاد
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، از سه شنبه ۱۴ تا جمعه ۱۷ فروردین، به نویسندگی: هاله مشتاقی نیا، سرپرستی، ایده پردازی و اجراگردانی: آریان رضائی و بازی: فرید قبادی، الهام شعبانی و محمد هادی عطایی، هم اکنون آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید