تیوال نمایش مجلس انتقام جویی هملت
S3 : 19:16:51
  ۲۴ شهریور تا ۲۱ مهر ۱۳۹۴
  ۱۹:۰۰ و ۲۰:۴۵
  ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه
 بها: ۱۵,۰۰۰ تومان

: حسین جمالی
: (به ترتیب ورود) مجید رحمتی، فرزین محدث، ارسطو خوش رزم، لطف الله سیفی، فریدون محرابی، مسعود حجازی مهر، علی عامل هاشمی، مسیح کاظمی، سارا عباسپور، بهاالدین مرشدی

: حمید پورآذری
: شروین عباسی
: پگاه ترکی
: رضا خزرایی
: مهراد ابولقاسمی
: حانیه زاهد، فرشید ایوبی نژاد
: مسلم بختیاری
: بهمن صنیعی
: مجید رحمتی
: مسعود حجازی مهر
: مهرنوش قهرمانی
: امیر قالیچی ها، فرزانه شهریاری
: لطف الله سیفی، عقیل تقی زاده
: تورج اصلانی
: شیما فراهانی
: عقیل تقی زاده
: زهره کدخدازاده
: میلاد امامی
: مونا گلپایگانی
: رویا مرادی
: سمیه خواسه
: آرش پاشایی

گزارش تصویری تیوال از نمایش مجلس انتقام جویی هملت (سری دوم) / عکاس: حانیه زاهد

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از نمایش مجلس انتقام جویی هملت (سری نخست) / عکاس: حانیه زاهد

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از تمرین نمایش مجلس انتقام جویی هملت / عکاس: حانیه زاهد

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» تغییر ساعت نمایش «مجلس انتقام جویی هملت»

آواهای وابسته

مکان

تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر، مجموعه فرهنگی و هنری تئاترشهر
تلفن:  ۶۶۴۶۰۵۹۲-۴


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
یک بررسی اجمالی از نمایش ˝مجلس انتقام جویی هملت˝

کاظم هژیر آزاد: حسین جمالی در طراحی و اجرای نمایش ˝هملت˝ شاهکار ویلیام شکسپیر؛ اشکال نمایش‌های سنتی ایرانی را با پیشنهادهای شکسپیر تلفیق کرده است.

http://www.honaronline.ir/Pages/News-62376.aspx


سرویس تئاتر هنرآنلاین: حسین جمالی کارگردان جوان در بروشور نمایش خود "مجلس انتقام جویی هملت" می‌نویسد: چهار سال است که او و یارانش در راستای به دست آوردن ساختاری تازه در نمایش بومی زادگاه‌مان تلاش کرده است. او در طراحی و اجرای نمایش "هملت" - شاهکار "ویلیام شکسپیر" -؛ اشکال نمایش‌های سنتی ایرانی را با پیشنهادهای شکسپیر تلفیق کرده است. کوشش جمالی و گروهش در این اجرا با آنچه در بروشور ذکرشده مطابقت دارد و باید گفت که مداومت و جستجوگری این جوان و یار دیرینش "مجید رحمتی" - که پرده خوانی رمئو وژولیت او به یاد ماندنی است - به تحقق منظوریاد شده نزدیک است که به نظر نگارنده تلاشی مغتنم و تحسین برانگیزاست.



مهم نیست که با باور او که تئاتر را تقلید زندگی و شبیه سازی می داند موافقیم یانه. مهم نیست که اوبه واقع گرایی و پرداختن به جزئیات زندگی که "استانیسلاوسکی" درحوزه بازیگری پیشنهاد کرده طعنه بزند و تو با آن مخالف باشی, مهم این است که او مانند " ترپلف " بازیگر جوان و جست وجوگر نمایش "مرغ دریایی" چخوف کنجکاو یافتن اشکال نو, برپایه نمایش های موجود ایران خودمان است و با سلیقه و وسواس این راه را دنبال می کند.


درراستای همین جست و جوست که جمالی دخل و تصرف هایی در ساختار نمایش هملت کرده؛ مثلا از همان آغاز قراردادی را با تماشاگر بدین منوال منعقد می کند که بازیگران هم راوی خود باشند وهم شخصیت را بازی کنند. این تمهید, از همان ابتدا تکلیف تماشاگر را با نمایش روشن می کند که انتظار نداشته باشند بازیگران بنا به پیشنهاد استانیسلاوسکی به احساس مشابه نقش برسند و به هیجان واقع گرایانه دست یابند. این مساله زمانی بیشتر به چشم می آید که بازیگران این فاصله را با نقش حفظ و قضاوت می کنند, یکی دوبازیگر ازجمله "هوراشیو" -ارسطوخوش رزم- که می خواهد متفکروجدی بازی کند و یا "هملت" - فریدون محرابی - که می خواهد مردد و فکور و مغموم بازی کند, تلاشش در ارتباط با دیگران نقش برآب می شود و از سوی تماشاگر جدی گرفته نمی شود. زیرا همه جا این آگاهی داده می شود که من دارم نقش بازی می کنم.ای تماشاگر, با هیچ یک از شخصیت ها همذات پنداری نکن. فقط به این بی تناسبی مناسبات بخند و شاهد خونسرد باقی بمان اما به این مناسبات فکر کن.



ازجمله ... دیدن ادامه » دخل و تصرف های جالبی که در اثر کرده – در بروشور هم آورده - این است که این نمایش را به پدرها - که با خداوند برای بوجود آوردن ما همکاری کرده اند- پیش کش می کند. این قدردانی را در متن نمایش هم عملی کرده؛ او خط سراسری نمایش را می شکند و از تماشاگر می خواهد که به حرمت پدران پسر از دست داده و پسران پدر از دست داده, برخاسته و یک دقیقه سکوت کنند! تماشاگری که تا اینجا, نمایش را دنبال کرده و خندیده است, غافلگیر شده نمی داند درخواست بازیگر را جدی بگیرد یاخیر, که "مجید رحمتی" با کاریزمایی که در منش طبیعی اش موجود است, چنان به چشمان تماشاگر زل می زند که کسی جرات ندارد حرفش را گوش نکند و تقاضای او را انجام ندهد! درست تراین است که گفته شود تماشاگربرای این تمکین می کند که آمده تا با بازیگران همکاری کند.



یا در صحنه بازی در بازی هملت، یکی از بازیگران می پرسد بازیگری که برای اجرای نمایش آمده کیست؟ و هوراشیو در پاسخ نام بازیگرنام آشنا ومهمانی را که امشب تماشاگر است می برد و باعث خنده می شود. ازاین نمونه تمهیدات فاصله گذارانه درهمه بطن نمایش از جمله پوشش بازیگران دیده می شود. مثلا کفش "گرترود"- ملکه - تا به تا و به مثابه عزا و عروسی یکی قرمز و دیگری سیاه است.



کارگردان های بزرگی نمایش هملت را به اشکال مختلف اجرا کرده اند حتی کارگردان هالیودی آنرا به فیلم روز تبدیل کرد؛ یعنی عمو و پدرهملت را سرمایه داران دوشرکت رقیب گرفت. در عالم هنر می توان افکار و احکام کهن را با نگاه و بینش تازه گفت. چرا جمالی اینکار را نکند. اگر به آثار بزرگ نویسندگان در قالب های مختلف نمایشنامه , داستان , شعر نگاه کنیم , می بینیم همگی وصف همان عواطف بشری است که به اندازه خود بشر دیرپاست. ولی بهترین این آثار, آنها یی هستند که نگرش شان به انسان و زندگی و طبیعت نو و تازه بوده است. جمالی در حوزه نو پردازی در شکل و تلفیق آن با سنن نمایش ایرانی دست به آزمون و خطا وابداع زده است. این تلاش جستجوگرانه وقابل تامل است و می بایست مورد تشویق قرار گیرد. انتظار می رود که او در تم و مافوق هدف آثار نیز به اندیشه نوی برسد. زیرا اکنون دوران به دست آوردن یافت ها و جستجوی اندیشه های نو است. تلاش این کارگردان در این راستا دیده می شود و نشان ویژه خود را هم یافته است. اما به هر روی این طراحی در شکل اجرایی برای جمالی یک آزمون است. نمی توان حکم داد که همین است و غیر از این نیست. مهر تایید و تثبیت را تماشاگربر نمایش می زند. تاببینیم. اما تلاش جمالی و یارانش قابل تحسین است.




لباس ها و عوامل و ابزار های بکار گرفته همه المانی و گاه در نوع خود حامل استعاره ای نغزاست که ذهن را به چالش می کشد.علاوه برکفشها, تشت آبی که افلیا به مثابه رود خانه ای که او در آن خود راغرق کرده است - کاسه ای از آب را روی خود می ریزد - که برگرفته از تشت آب سمبولیک به مثاله رود فرات در تعزیه کربلاست. حضور مجید رحمتی درنقش مداح و نوحه خوان از همان ابتدا به عنوان راوی و نقش باز, با صدای رسا و مهارتی در خور, هر چند یکبارکه بعد ازصحنه های غمگنانه ظاهر می شود, چاشنی ملال زدایی است که باعث درشت نمایی این بی تناسبی شده و خنده وانبساط می آورد.
در انتها،جان چند تن پامال هوس و امیال قدرت طلبانه شاه می شود. تمهید "این همانی" که کارگردان در انتهای نمایش بکار برده، برگرفته از سنت به خاک سپاری اهل قبور خودمان است. او از تابلو هایی که ما بعد از دفن مردگانمان بالای خاک می گذاریم استفاده کرده و تابلو هایی تقریبا به همان شکل با درج اسامی فوت شدگان نمایش هملت برخاک قبورفرومی کند و تصویری می سازد که بدون کلام , عاقبت قدرت طلبی را به مخاطب اندرز می دهد.



ارسطو گفت تراژدی در مخاطب " کاتارسیس" یا " تزکیه " به وجود می آورد و او پند می گیرد. ولی جمالی به مصداق این شعر امیر خسرو دهلوی می گوید اگرکسی گوشش بدهکاربود که دنیا بهتر از این می شد: دهد مرده پند و جهان بشنود ولی زنده ای کو که آن بشنود.



مجلس انتقام .... با سنت های نمایشی و شعر و موسیقی ایرانی هم الفت داشته و نسبت مستقیم دارد. جابجا از ابیات پند آموز قدیم و جدید، از مولانا تا شاملو استفاده می شود. در کنار بازیگران نامبرده ، فرزین محدث، در نقش روح پدرهملت، لطف‌الله سیفی، درنقش مارسلوس و یکی دو نقش دیگر، مسعود حجازی‌مهر، درنقش کلادیوس علی عامل هاشمی، در نقش لایرتیس و پولونیوس، مسیح کاظمی، در نقش گرترود سارا عباسپور در نقش افلیا و بهاالدین مرشدی در چند نقش و صحنه گردان در این نمایش ایفای نقش می کنند.



کلام آخر اینکه نمایش بشارت می دهد که در دنیای بل بشوی ما هرکس به جنایت خویش مشغول است. حتی تراژدی ها آنقدر تکراری است که برای همه عادی شده و به صورت مضحکه درآمده است. پس بنا بر این قاعده که خنده قوی ترین ابزار انتقاد علیه مظالم و نابرابری های اجتماعی است، حتی نمایش تراژیک هملت هم با همان مضمون فکری، می تواند یک نمایش کمدی و پندآموز باشد.
بهمن پارسی این را دوست دارد
خانم شهریاری واقعا از یک ‌سایت بسیار بسبار بی اعتبار خبر می گذارید. شما ار تبا طات چگونه. از بک صفت. بسبار داعش فیلم واقعا برازنده ان خبر می گذارید درست است که متاسفانه این ایام بجای خبر گزاری داعش گذاری. دارم یاد کسانی روز گاری روز نامه وزین چون خرداد. ... دیدن ادامه » مشارکت بخیر. و افسوس و گریه بر اوضاع بسف بار رسانه البته مر حوم رسانه . با ان مدیر بسبار بی کفایتش. همین .
۲۶ مهر ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
حضور خانم هافمن استاد علوم بازیگری از کشور آلمان.بازیگر و کارگردان میهمان ما بودند<


خانم هافمن که متخصص در بداهه پردازی هستند و با همین موضوع کارگاهی رو در مجموعه تئاتر شهر شروع کردند، بسیار زیبا درباره ی عناصر تصویر ساز و همینطور تکنیک های روایت در نمایش مجلس انتقام جویی نظراتی رو ارایه دادند که بسیار برای خود من جالب بود .چقدر خوب نمایش های شرقی رو درک می کنند.حال آنکه در سرزمین خودمون کمتر می بینیم کسانی رو که نسبت به این شیوه ها بینش کافی داشته باشند.


حسین جمالی - نویسنده و کارگردان مجلس انتقام جویی هملت
Positron این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نشست نقد و بررسی نمایش «مجلس انتقام جویی هملت» برگزار شد
بانی فیلم آنلاین: نشست نقد و بررسی نمایش«مجلس انتقام جویی هملت» دوشنبه سیزدهم مهرماه در سالن سایه تئاتر شهر برگزار شد.http://www.banifilm.ir/Modules/News/NewsDetail.aspx?Ser_Id=8&News_Id=73175


در این جلسه که توسط کانون ملی منتقدان تئاتر و با همکاری مرکز هنر های نمایشی برگزار شد،جواد روشن از اعضای کانون ملی منتقدان تئاتر ضمن اشاره به عنصر سرگرمی در تئاتر گفت:نمایش باید تماشاگر را سرگرم کند تا از آن لذت ببرد.همان کاری که نمایش مجلس انتقام جویی هملت انجام داد.لذت بردن ممکن است با گریه یا شادی همراه باشد.این موضوع مهم نیست مهم این است که در انتهای نمایش حس خوبی به تماشاگر دست بدهد.


وی در ادامه به سیر کاری حسین جمالی نویسنده و کارگردان نمایش اشاره کرد و افزود:این نمایش در ادامه آثار قبلی نویسنده و کارگردان قابل بررسی است.نمایش نتیجه و حاصل تجربیات قبلی گروه است.در این مسیر شیوه های نمایش ایرانی با آثار کلاسیک دنیا پیوند می خورد و شکل جدیدی از آن در صحنه قابل مشاهده است.این نمایش نسبت به آثار قبلی نویسنده و کارگردان پخته تر و حرفه ای تر به حساب می آید و البته این پختگی ساده به دست نیامده است. عضو کانون ملی منتقدان تئاتر در بخش دیگری از سخنان خود به روند اقتباس از نمایش شکسپیر در اثر اشاره کرد و گفت:اقتباس در بخش اجرا بیشتر از متن قابل تشخیص است چرا که هملت نمایشنامه معروفی است و اکثر تماشاگران آن را خوانده اند و یا به شکل های مختلف از رسانه ها آن را تماشاکرده و با محتوا و داستان آن آشنایی دارند.حتی اگر نمایشنامه را نخوانده باشیم هم باز می توانیم فاصله اثر شکسپیر تا اجرا را به درستی درک کنیم و نیازی به مراجعه به متن اصلی نداریم.



روشن در ادامه به تجزیه و تحلیل اجرا پرداخت و افزود:نمایش در بخش اجرا از دو شیوه نمایش ایرانی که معرکه گیری و شبیه خوانی است بیشترین استفاده را می کند.نمایش با نقالی آغاز می شود که در آن موضوع و مسئله نمایش در قالب نقالی بیان می شود.شخصیت ها نمایش را توضیح می دهند که برگرفته از شیوه نمایش های ایرانی است.در این شیوه و همچنین در معرکه گیری فاصله بین شخصیت های نمایشی و اجرا موضوعی است که باید مد نظر قرار گیرد.در نمایش این موضوع به خوبی انجام می شود. وی در ادامه به عدم تناسب پاره ای لحظات اشاره کرد و توضیح داد:در برخی مواقع عدم تناسب بین صحنه های نمایش وجود دارد که معلوم نیست به عمد اتفاق افتاده است یا نه؟در بخش های تراژیک ایجاد فضایی کمدی برای چه منظوری به کار رفته است؟آیا خنده جزیی از ایده های پیشنهادی نمایش برای تلطیف فضای نمایش است؟



منتقد ... دیدن ادامه » جلسه همچنین گفت:از شروع نمایش با مدل پیشنهادی نمایش که همان استفاده از مشارکت هر چه بیشتر تماشاگران است مواجه می شویم و به این نکته می رسیم که قرار است مخاطب همراه و همگام اثر باشد.در تمام طول اجرا،نمایش بر این اصل پافشاری می کند و تماشاگر را در بخش های مختنلف از جمله آواز خواندن و یا ایستادن برای ادای احترام به درگذشتگان به مشارکت دعوت می کند.
در نوع دیالوگ نویسی هم نمایش پیوند مناسبی بین شیوه اجرایی و گفتار شخصیت ها برقرار می کند.البته قرار نیست در نمایش تنها یک شکل اجرایی اتفاق بیفتد بلکه اشکال مختلف مد نظر نویسنده و کارگردان است.



روشن در انتهای سخنان خود به لباس بازیگران به عنوان یکی از مظاهر اجرا اشاره کرد وافزود:استفاده از المان های ساده و در عین حال گویا تماشاگر را به این باور می رساند که هملت اثری است که تنها در دوران گذشته نمی تواند اتفاق بیفتد، بلکه امروز و حتی در آینده هم ماجرای نمایش می تواند رخ دهد.این موضوع به صراحت در نمایش عنوان می شود.


در ادامه جلسه حسین جمالی نویسنده و کارگردان نمایش گفت:نمایشنامه پنج پرده ای شکسپیر در اینجا به 25 موقعیت تقسیم شده است که در هر کدام از آنها موضوعی به فراخور ایده های نمایش مطرح می شود.یکی از مهم ترین مسائل در تئاتر وجود عنصر سرگرمی است که متاسفانه در دنیای امروز نمایش کمتر مورد توجه قرار می گیرد.برشت اعتقاد دارد که عنصر سرگرمی در تئاتر یکی از موضوعات مهم و اساسی است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.اجرای نمایش علاوه بر اینکه باید سرگرم کننده باشد،می بایست دارای عمق و ریشه لازم جهت کنکاش مسائل مهم زندگی هم باشد. کارگردان نمایش در ادامه به طنز در نمایش اشاره کرد و افزود:طنز در نمایش به وسیله عدم جا گیری درست موقعیت ها در محل های مناسب خود بوجود آمده است.به این معنا که چون افراد و موقعیت ها در محل های خود قرار ندارند،حس کمدی بوجود می آید.روش من برای ایجاد طنز این بود وگرنه می شد به شکل های دیگر هم طنز تولید کرد.کنار هم قرار گرفتن کمدی و تراژدی در نمایش برای ایجاد تضاد است تا طنزی که مد نظر است را بهتر و موثر تر نشان بدهیم.



حسین جمالی در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد مشارکت در نمایش اشاره کرد و گفت:در تمام نمایش های مردمی دنیا از قبیل کمدی دل آرته و سیاه بازی،مسئله مهم بوجود آوردن مشارکت تماشاگر در صحنه نمایش است.این کار به منظور تاثیر گذاری بیشتر بر روی مخاطب انجام می شود.در این مدل واکنش مخاطب بر روی بازیگران تاثیر می گذارد و اندازه طنز را تعیین می کند.



وی سپس به عناصر اجرایی اشاره کرد و افزود:در این نوع از اجرا قانون صددرصدی وجود ندارد البته این به معنای بی قانونی هم نیست.چگونه می شود بازیگرانی را برای نمایش ایرانی تربیت کرد؟بازیگران باید بتوانند سبک ها و روش های مختلف را تجربه کنند تا در کار خود به پختگی برسند.هیچ کدام از شخصیت ها در نمایش حذف نشدند بلکه هر کدام نقش خود را بازی و روایت می کنند.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می رسد این نمایش از تاریخ ۱۵ مهرماه تا ۲۱ مهرماه در دوسانس ۱۹ و ۲۰:۴۵ به روی صحنه خواهد رفت

ببخشید اینجا مطرح میکنم همیاری عزیز
ولی آواتار کاربرای تیوال نمایش داده نمیشه !

مشکلی پیش اومده؟؟ عایا!؟
۱۵ مهر ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
«مجلس انتقام جویی هملت» میزبان نمایندگانی از ۴ کشور
اعضای چهار سفارت بلغارستان، گرجستان، لهستان و تاجیکستان به تماشای نمایش «مجلس انتقام جویی هملت» به کارگردانی حسین جمالی نشستند.
نمایش «مجلس انتقام جویی هملت» نوشته و کار حسین جمالی که از ۲۴ شهریورماه اجراهای عمومی خود را در سالن سایه مجموعه تئاترشهر آغاز کرده است، میزبان اعضای چهار سفارت بلغارستان، گرجستان، لهستان و تاجیکستان شد.
در این بازدیدها جیوکو کانچو دیپلمات فرهنگی بلغارستان، ماموکا کوراس بدیانی رایزن فرهنگی سفارت لهستان، شهرزاد ابراهیمی مدیر هماهنگی برنامه های سفارت تاجیکستان، فرنگیس بکوا دیپلمات و وابسته فرهنگی سفارت تاجیکستان و میراوا دیپلمات و وابسته اقتصادی حضور داشتند.
این نمایش دستاورد پژوهش اجرا در راستای مدون‌سازی و تعریف سیستم نمایشی برای نمایش‌های شرقی و ایرانی ... دیدن ادامه » است.
مجید رحمتی، فرزین محدث، ارسطو خوش‌رزم، لطف‌الله سیفی، فریدون محرابی، مسعود حجازی‌مهر، علی عامل هاشمی، مسیح کاظمی، سارا عباسپور و بهاالدین مرشدی بازیگران این نمایش‌ هستند.
همچنین نمایش «مجلس انتقام‌جویی هملت» به نویسندگی و کارگردانی حسین جمالی از ۱۵ تا ۲۲ مهرماه دو اجرایی می شود و در دو سانس ۱۹ و ۲۰:۴۵ به صحنه می رود.
اجرای دوم روز سه شنبه ٢١ مهر این نمایش جهت حمایت از بیماران دیابتی خواهد بود و عواید آن به کانون حمایت از بیماران دیابت تعلق می گیرد.
مجتبی مهدی زاده و رومینا خلج هدایتی این را خواندند
Marillion این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امشب به تماشای این نمایش نشسته بودم. به نظر من نمایش خیلی جالب جلو رفت به طوری که بیننده از روند داستان احساس خستگی نمیکرد به خاطر طنز های میان نمایش و هم اینکه این طنز ها طوری نبودند که به اصل روند نمایش آسیبی بزنند و به راحتی میشد اصل موضوع را دنبال کرد. تشکر میکنم از کارگردان و بازیگران و همه دست اندر کاران. من که واقعا لذت بردم. تجربه خیلی خوبی بود و تماشای این نمایش رو به دوستان پیشنهاد میکنم.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می رساند ساعت اجرای این نمایش به ساعت ۱۹ تغییر یافته است.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ارائه بلیت تخفیف دار در روز یکشنبه 5 مهر ، به تمامى دانشجویان عزیز


شماره رزرو: 09366346955

به آگاهی می‌رسد ساعت اجراى مجلس انتقام جویى هملت از ساعت 18:30 به 18:45 تغییر یافت .
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گفت و گو با بازیگران نمایش «مجلس انتقام جویی هملت»

روایتی نهفته در بازی

بانی فیلم آنلاین:


http://www.banifilm.ir/Modules/News/NewsDetail.aspx?Ser_Id=8&News_Id=72014

نمایش «مجلس انتقام جویی هملت» مدتی است در سالن سایه تئاتر شهر روی صحنه رفته است. به همین بهانه خبرنگار بانی‌فیلم با چند تن از بازیگران این نمایش گفت‌وگو کرده است که می‌خوانید:

فریدون محرابی که درنمایش«مجلس انتقام جویی هملت»، نقش شاهزاده دانمارک، هملت را بازی می‌کند، درباره حضورخود دراین نمایش و روند تمریناتش گفت: من حسین جمالی را پنج سال پیش شناختم، زمانی که او از من برای بازی درنقش هملت دعوت به همکاری کرد. آن زمان او تازه متن را می نوشت وبرشیوه اجرایی این نمایش تحقیق می کرد. پس از چندجلسه تمرین، من از گروه جداشدم وکارگردان همچنان به تجربه کردن ادامه دادتا اینکه اواخر مرداد ماه امسال برای دومین بار من به گروه پیوستم وبه قول حسین جمالی باید این‌طور می شدو شد. پس از آن تمرینات آرام آرام پیش می رفت که متأسفانه به خاطرکوچ ناگهانی پدرم به دیارباقی به لطف کارگردان،یک هفته تمرینات متوقف شد، اما پس از آن من دوباره به گروه بازگشتم.

وی درخصوص تجربه بازی در نمایشی با شیوه اجرای ایرانی سنتی گفت: من پیش ازاین هم نمایش های ایرانی بازی کرده ام، ولی این کارتفاوت هایی درشیوه اجرایی خودداردکه تجربه آن برایم تازگی داشت. درکاریک نوع روایت نهفته در بازی وجوددارد که تفکیکش بسیار ظریف و حساس است وهمین ظرافت است که بازی را جذاب و شکیل می‌کند.دراصل این گونه نیست که من نقالی کنم، تعزیه بخوانم و... بلکه بایدازتمامی تکنیک هایی که دراین شیوه نمایشی وجود داردبه شکل تلطیف شده ای استفاده کنم.کارگردان ازمن خواست دراین نمایش خیلی ظریف و نامحسوس شخصیت راوی، فریدون محرابی و هملت را ازهم تفکیک کنم، درعین حال از هرسه درارائه نقش استفاده کنم.درنهایت روایت، تیتراصلی بازی باشد. ازاین جهت حضور دراین کار هم آسان وهم سخت و دراین بین ظرافتی وجودداردکه اگربه خوبی نمایش داده شود جذابیت موردنظردریافت می‌شود.



فرزین ... دیدن ادامه » محدث نیز که پیش ازاین بازیگر نمایش های ایرانی سنتی دیگری ازجمله نمایش«آخ اگه بارون بزنه»،«ملیح» و «جیجک علیشاه» بوده است، دراین نمایش نقش روح پدرهملت را بازی می‌کند.

اودرخصوص «مجلس انتقام جویی هملت» ونقش خود دراین نمایش گفت: همه نقش های این نمایش درچهارچوب متن اصلی هم وجوددارند، تنها کاراکتری که فکرمی کنم ذهنیت حسین جمالی باشد، نقش روح پدرهملت است. درمتن اصلی نقش روح پدرهملت، تنهادردوصحنه حضوردارد،صحنه ملاقات باهملت وافشای رازمرگش و درصحنه ای دیگرکه باهملت درخصوص مادرش صحبت می کند.

من فکرمی کنم روح پدرهملت درواقع پیش برنده هملت به سمت تقدیرش است و حتی گاهی ازاین کارلذت هم می برد . من به عنوان بازیگر تمام تلاشم رامی کنم تابه ذهنیت کارگردان نزدیک شوم و به درستی نقش را روایت کنم. ازنظرخودم این نقش کمدی نیست. شایدگاهی طنازی هایی داشته باشد، اما درنهایت آن را کمدی نمی بینم.درمتنی که حسین جمالی نوشته است سعی برآن بوده که کاراکترها،کاراکتر باقی بمانند وکمتربه تیپ تبدیل شوند. آنچه او از ما می خواهد این است که تکنیک فاصله گذاری رارعایت کنیم.مادرنمایش های آیینی خودمان این کاررازیاد می بینیم که مثلافردهم نقش اشقیا رابازی می‌کند وهم گاهی برای اولیا گریه می‌کند.خوب برای من چنین تجربه ای بسیار تازه است. من پیش ازاین هم چنین تجربیاتی داشته ام، اما اینکه من راوی باشم وهمزمان کاراکترپدرهملت رابازی کنم و خودم راهم حفظ کنم، تابه حال چنین چیزی راتجربه نکرده ام باتوجه به اینکه متن اصلی، متنی اصیل، قرص و محکم وازشاهکارهای ادبیات جهان است.هرکدام ازبازیگرها نمادی از نمایش های ایرانی رابه نمایش می گذارند و جای جای صحنه نمایش نیز نشانی مخصوص به خوداست.من به عنوان بازیگر، تمام تلاشم را می کنم تاذهنیت کارگردان رابه بهترین شکل ممکن نمایش دهم وچون من نقش روح پدرهملت راذهنیت حسین جمالی می دانم پس باید بیش از همه خود رابه او دیدگاهش و آنچه می خواهد دیده شود نزدیک کنم.


درادامه مجید رحمتی، ازدیگربازیگران نمایش «مجلس انتقام جویی هملت» که ازدوران دانشجویی باحسین جمالی همراه بوده است،گفت: من در دو نمایش«مجلس نقالی رومئو وژولیت»و «مجلس شبیه لیربیچاره» هم باحسین جمالی همکاری داشته ام. ازنظرمن این شیوه اجرایی، متد بازیگری خاص خود را دارد.بازیگرهای مسلط به نمایش های ایرانی، به نوعی روایتگری مسلط هستند. این روایتگری را می‌شود ازنقالی ها و مجالس تعزیه و خیمه شب بازی و ... آموخت ویا باتحصیل در دانشگاه هم به شکلی علمی تجربه کرد. دانستن این شیوه اجرایی به بازیگردرایفای نقش کمک بسیاری می‌کند.درسال های اخیر اتفاق بدی برای این شیوه اجرایی افتاده است،اینکه به نمایش های ایرانی سنتی به چشم موزه ای نگاه می‌شود.

هرسال درایام محرم وصفر به تازگی درماه رمضان، چندمجلس تعزیه برگزار می کنیم، یا جشنواره نمایش آیینی سنتی به جای هرسال ،دوسال یک بار برگزارمی‌شود. روشن است که پس از مدتی تماشاگرازاین نوع نمایش کم کم دور می‌شود. من فکر می کنم که تحقیق وپژوهش دراین زمینه اهمیت خاصی دارد و باید برای به روز کردن این شیوه و استفاده ازتوانمندی های نمایش ایرانی سنتی واستفاده ازآن درنمایش های دیگر تلاش کرد.
فربد این را خواند
Marillion و مهدی حسین مردی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گفت‌وگو با کارگردان نمایش «مجلس انتقام جویی هملت»


پاى هملت به نمایش هاى ایرانى باز شد


بانی فیلم آنلاین:

http://www.banifilm.ir/Modules/News/NewsDetail.aspx?Ser_Id=8&News_Id=71808

جشنواره نمایش های آیینی سنتی فاصله زیادی نگرفته ایم ، صحبت از نمایش های ایرانی سنتی و جذابیت های آن خالی ازلطف نباشد. باوجودتمام مشکلات و نبودامکانات لازم برای نمایش شایسته این شیوه بومی،دربین فعالان عرصه تئاتر،هستند کسانی که باتحقیق و پژوهش های بلندمدت خود برای زنده نگاه داشتن این گونه نمایشی و به روزرسانی آن ، مطابق باسلیقه ودرک اجتماع امروز، قدم های بزرگی برداشته اند.حسین جمالی که پیش ازاین با اجرای نمایش هایی چون «مجلس نقالی رومئو و ژولیت»، «مجلس شبیه لیربیچاره»، دراجرای نمایش های ایرانی سنتی دست به تجربه گرایی زده بود، ازجمله افرادفعال درزمینه تحقیق درخصوص این شیوه نمایشی است. او این روزها نمایش« مجلس انتقام جویی هملت» را درسالن سایه تئاترشهر روی صحنه آورده است.


به بهانه این اجرا خبرنگار بانی‌فیلم با کارگردان این نمایش گفت‌وگویی انجام داده که می‌خوانید:


از ... دیدن ادامه » نگارش متن نمایش «مجلس انتقام جویی هملت» و شکل گیری این نمایش بگویید.


- اواخرسال 89 نگارش متن را آغازکردم ویک سال زمان برد تابه پایان رسید. درهمان زمان بازیگرهای موردنظرم را انتخاب کردم. همراه با گروه،جلسات هفتگی برگزارمی کردیم ودرطول هفته من روی متن کار می کردم.بعدازکامل شدن متن و تکمیل گروه بازیگرهاوانتخاب بازیگربرای نقش هملت، تمرینات را ادامه دادیم وباهمدلی اعضای گروه کارکم کم شکل گرفت، اما به دلیل آنکه درخواست مابرای اجرا درتئاترشهرپذیرفته نشد، برای اجرا به سراغ جشنواره ها رفتیم. سرانجام درجشنواره آئینی سنتی، باتغییراتی درترکیب بازیگرها کارخودرا اجراکردیم وبه موفقیت هایی هم دست یافتیم. به واسطه این موفقیت به جشنواره فجردوسال قبل دعوت شدیم. در آن زمان بود که همراه باگروه، به بهانه اجرا برای جشنواره دورهم جمع می شدیم وتمرین می کردیم. درآخرهم برای اجرای عموم نمایش«مجلس انتقام جویی هملت»به دنبال محلی برای اجرا بودیم که شایسته 10سال پیگیری و تحقیق و پژوهش و ازنظرمحل قرارگیری جایی مناسب و نام آشنایی باشد. سرانجام بافراهم شدن شرایط برای اجرادرسالن سایه تئاترشهر،از 24شهریورامسال اجرای خودرا آغازکردیم.دراین مدت بازیگرهای بسیاری آمدند و رفتند، ازجمله خسروشهراز،وحیدنفر،وحید آقاپوروبسیاری ازدوستان که به خاطربرهم خوردن برنامه ریزی ها،شرایط برای ادامه همکاری مافراهم نشد.


با توجه به اینکه نمایش نامه شما برگرفته ازداستان هملت،یک نمایش نامه نئوکلاسیک اروپایی است، برای رسیدن به اجرای آن درقالب نمایش ایرانی سنتی وهدایت بازیگرهایتان برای بازی درچنین نمایشی چه کرده اید؟


- اساسا کاری که ما انجام می دهیم،اجرایی برگرفته از نوعی شیوه بازیگری است که مبنایش خودبازیگربه عنوان مهم ترین عنصر نمایش است.این شیوه بازیگری دراجراهای مرشد ولی الله ترابی ونقالی ها دیده شده است.درواقع مادردانشگاه این شیوه راکشف کردیم. این نوع اجرا تمرین وشیوه بازیگری خاصی داردو حتی درمورد طراحی لباس،صحنه وموسیقی نیزهمه چیزمنحصربه فرداست. دراین شیوه از بازیگرمی خواهیم که خودراحفظ کند.ما می گوییم بازیگرهم خودش باشدوهم نقش را بازی کند. این نوع نمایش ها به طورکلی، براساس شیوه بازیگری شکل می گیرد.برای مثال مگرمی شود نقش موافق درتعزیه رابازی کردو آواز ندانست؟! پس بازیگری دراین نوع نمایش تکنیک اجرایی خودش رادارد.درنمایش های شرقی حتی درچین و ژاپن، مهارت های فردی بازیگراست که همه چیزرا می سازد،نه عناصری مثل دکورو لباس که بعد به کاراضافه می شود.


شمادرنمایش«مجلس انتقام جویی هملت» ازشیوه اجرای نمایش ایرانی سنتی برای بیان یک نمایش نامه غیرایرانی استفاده کرده اید و درکناراینها المان های مدرنی را دردل اجراقرارداده اید.چگونه چنین عناصرگوناگون وحتی متناقضی رابدون برهم زدن یکپارچگی کلیت کاردرکنارهم قراردادید؟


- ماعناصرامروزی که به چشم مخاطب ها آشناست درصحنه ایرانی سنتی آورده ایم و خب داستان هم که داستان هملت است و جای خود رادارد.مثلا درنمایش، بخش هایی ازعزاداری وآیین خاکسپاری را نشان می‌دهیم، امابه همان شکلی که درگذشته برگزارمی شد. درگذشته این آیین هاهمراه بود با یک شعر یا یک موسیقی حزن انگیز. دراین کار، هم همان عناصررا به نمایش گذاشته ایم. با این کار یک گروتسک اتفاق می افتد که شایداین گروتسک، باعث خنده درتماشاگرها شود.

شما در اجرای نمایش «مجلس انتقام جویی هملت»، نمایشنامه شناخته شده ای مثل هملت را انتخاب کرده اید. آیا دلیلی برای انتخاب چنین متنی برای این شیوه ای اجرایی وجود داشته است؟

- این اجرا، یک اجرای پژوهشی است.درچنین اجرایی باید منابع مطالعاتی ماازقدرت کافی برخوردارباشد که ماباخیال راحت زمان خودرابه پژوهش اختصاص دهیم.اساسا هرهنری برای تولدش به دومقوله فرم و محتوا احتیاج دارد،محتوا قسمتی است که مابامخاطب آن را به اشتراک می گذاریم وفرم نحوه بیان است. دراین کار نحوه بیان، یعنی فرم راایرانی انتخاب کرده ایم ومحتوارا ازنوع ادبیات نئوکلاسیک شناخته شده ای مثل اثری ازشکسپیر، انتخاب کرده ایم. درام شکسپیر قدرتمند است وهمه چیز خیلی خوب درهم تنیده شده است. این درام درتمام زمینه ها ازنظرفرم، محتواوحتی وجود عناصرطبیعی ، آب، باد، خاک و آتش غنی است ومی توان باخیال آسوده روی آن کارکرد. می دانیم بستراصلی هرهنری ادبیات است، حتی اگرمجسمه سازی باشد یا یک شعر. درهمه آنها یک معنا ویک کلام نهفته است. بنابراین مابه سراغ فرمی ایرانی رفتیم، اماسعی کردیم تکنیک هایش رابه شکل امروزی اجراکنیم، زیرا برای حرف زدن بامردم هرسرزمین بایدبازبان خودشان باآنها صحبت کردو زبان فرهنگ عامیانه ماهمین است. مردم این زبان را می فهمند،مردم تشت آب را دراین نمایش به عنوان دریا قبول می‌کند.درنمایش ایرانی یک سری قراردادهایی وجوددارد.قراردادهایی که درهمان لحظه باتماشاگر بسته می‌شود و تماشاگرهم آن را می پذیرد. ماوقتی درارتباط با تماشاگرقرارمی گیریم اورابه این باورمی رسانیم که درصحنه قراردارد،همه درصحنه نمایش قرارداریم.وقتی مثلافریدون محرابی به صورت بداهه ازتماشاگری فندک می گیرد،همین هدف رابه آنها انتقال می دهد ودیواربین خود وتماشاگرش را می شکند. به قول شکسپیر که می گوید زندگی ازیک درمی آید و ازدردیگر می رود واین یعنی تئاتر.این نکته باید درنمایش جریان داشته باشد وماهم همین کاررامی کنیم. شمروقتی درتعزیه، کناری می نشیند تا نوبت بازی اش شود ومثلا سیگار می کشد، تماشاگر می داند او بازیگراست و وقتی همان بازیگرنقش شمر براسبش سوارمی شود وبه میدان می تازد، دوباره می پذیرد که اوحالا شمر است. این همان چیزی است که درشیوه نمایش ایرانی وجوددارد و ما آن رابه شکلی امروزی اجرا می کنیم.



به عنوان کسی که درزمینه نمایش های ایرانی سنتی تحقیقات وتجربیات زیادی کسب کرده اید، تابه حال باچه موانع ومشکلاتی روبه روشده اید و وضعیت امروز این شیوه اجرایی راچگونه می بینید؟


- اززمانی که من تفاوت دولت ها و ملت ها را فهمیده ام و اشتراکات آنهاراکشف کرده ام ، دانستم که در دولت ما تنها بودجه ای که برای نمایش ایرانی سنتی درنظرشده است همان برگزاری جشنواره آیینی سنتی بوده است. اگر رویال شکسپیرها یاخانه های فرهنگ و ادبیات دراماتیک برای شکسپیر ساخته نمی شد،امروزآثاراودرکشورما وتمام جهان با این حجم بالا منتشر نمی شد.این تلاش برای این است که آثارهنرمندشان وشناخت جهان ازاین آثار برای‌شان مهم است و برای این هدف برنامه ریزی دارند. ما برای نمایش های ایرانی سنتی کشورمان چه کرده ایم؟ برای اجرای نمایش ایرانی و سنتی یک تماشاخانه سنگلج وجود دارد و یک جشنواره آیینی سنتی که فردباید ازطریق یکی آنها تلاش کند تاشاید اثرش رااجراکند یامثل ماباید مدت تقریباً زیادی راچشم انتظاراجرای عمومی باشد.
مجتبی مهدی زاده این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوستان من به عنوان عضوی از گروه نیست از طرف همه اعضاء گروه ابتدا تشکر می کنم از توجه و غیرتی که بر روی این کار دارین ئلی شایان ذکر است که این کار نتیجه ده سال کار و پژوهش روی شیوه اجرای نمایش می باشد نه صرفا اجرای این نمایش .... مجلس انتقام جویی هملت با گذراندن بستری از مانعات و سختیهای بسیار به اجرای عموم رسید ، نظر تماشاگران برای ما بسیار محترم است و برای هر چه بهتر شدن و رفع کم و کاستی های این کار تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا نظر مثبت همه مخاطبین که حامیان اصلی ما هستند را بدست بیاوریم و اجرایی عالی تقدیم شما نماییم .
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خب به عنوان یک کار تلفیقی از نظرم کار جالبی در اومده بود و به طبع بسیار متفاوت. یکی از چیزایی که به شخصه خیلی خوشم اومد طراحی لباس بازیگرها بود! بسیار زیبا و خلاقانه و شاید بگم زیرکانه بود. تعبیر من این بود که رنگ خاکستری که در همه لباس ها دیده می شد نشانگر خاکستری بودن شخصیت های داستان بود که در عین حال که یکی بی گناه به نظر میاد همچین بی تقصیر هم نیست و برعکس! و بعد نصفه بودن لباس ها! چقدر از این کار خوشم اومد! به عنوان مثال ملکه گرترود یک کفش مشکی و یک کفش قرمز به پا داشت. در پای چپ که کفش قرمز بود، دست چپ هم لاک قرمز داشت و دست راست اصلاً لاک نداشت! چقدر زیبا و تصویری نشون می داد که خود ملکه هم درگیر یه تضاد و تردیده! همونقدر که گناهکاره و قسمتی از وجودش در عزای شوهر کشته شده اش هست همون قدر هم هوس عشق برادر شوهر رو داره، یه جور میوه ممنوعه/ عشق ممنوعه... ... دیدن ادامه » بازی ها هم جالب بود و البته من اولین اجراها رو دیدم امشب و جا برای بهتر شدن بازی ها بود با این که من امشب لذت بردم. کلاً معقوله هملت به هر شکلش برای من جذابه!
تنها چیزی که یکم دوست نداشتم جریان شلوغ شدن کار بود که یه دفعه خیلی شلوغ می شد صحنه و کنترل دیدن بازی ها از دستم در می رفت. در کل کار رو دوست داشتم و ارزش دیدن رو داشت. به خصوص اون قسمت اپرای ایتالیایی اش که با موسیقی دلنشینی اجرا می شد.
یک تشکر گرم از آقای جمالی محترم و تمامی گروه و یک تشکر ویژه از شیمای عزیز بابت پذیرفتن گرم مهمان ها . ممنونم و براتون آرزوی موفقیت های بعدی رو دارم .
علاوه بر تمامی نکات , بازیگر نقش ملکه گرترود چه صدای زیبایی هم دارند .. :)
۲۸ شهریور ۱۳۹۴
کاملاً موافقم!
۲۸ شهریور ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
در صحبت های آقای جمالی بعنوان کارگردان ودیگر عوامل آمده است اجرای این نمایش که می شود گفت اساسا نمایش شکسپیر است حاصل 10 سال تحقیق وپژوهش است !!! نمیدانم باید چه گفت تنها می توان برای این تلاش شما آفرین گفت فقط ...! اما حاصل این تلاش خوش آیند من بعنوان یک تماشاگر نیست .نمایش دوست داشتنی نیست و تماشاگر را درگیر نمی کند .نمی خواهم قیاس کنم ولی اجرای این هملت با سایر اجراهای این نمایش اساسا قیاس نشدنی است . مگر انسان چقدر عمر می کند که بخواهد برای هر اجرا 10 سال خون ودل بخورد وآخرش این باشد . اجرا هیچ انرژی در خود ندارد خیلی از صحنه های نمایش بی روح است و بازیگران فقط دیالوگ می گویند واین دردناک است برای نویسنده وکارگردانی که عمر خود را تلف کرده است ... بامید اجراهای بهتر ومنطقی تر ... خسته نباشید
آیین افتتاحیه مجلس انتقام جویىى هملت با حضور شمس لنگرودى [ شاعر، پژوهشگر و مورخ ادبى معاصر ] و دیگران هنرمندان عزیز ، برگزار شد.....

شمس لنگرودى :

مرگ باعث مى شود تا ما بیشتر به زندگى فکر کنیم. هملت ها مکبث ها به مى گویند که زندگى در همین داستان ها شناخته مى شود.در روزگارى که تعاریفمون و لغت ها معنیشون رو از دست دادند و همه چیز مسخره شده است ، زبان طنز راه مناسبى است براى همه ماجراها..

این کار از چند جنبه ارزشمند است ، یک آن که عمق و جوهر قضیه ( داستان هملت ) حفظ شده است و در عین حال ماجرا به شوخى هم گرفته مى شود..و دوم آن که از سنت هاى آیینى نمایش ایران ، بهره گرفته شده است.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تغییر ساعت نمایش «مجلس انتقام جویی هملت»

به گزارش روابط عمومی گروه، ساعت اجرای نمایش «مجلس انتقام جویی هملت» به کارگردانی حسین جمالی از ساعت ۱۹ به ۱۸:۳۰ تغییر کرد.


نمایش «مجلس انتقام‌جویی هملت» به نویسندگی و کارگردانی حسین جمالی از ۲۴ شهریورماه تا ۲۲ مهرماه ساعت ۱۸:۳۰ در تالار سایه مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌رود. علاقمندان می توانند با مراجعه به دو سایت گیشه تئاترشهر و تیوال اقدام به تهیه بلیت کنند. گفتنی است بلیت سه روز نخست با ۲۰ درصد تخفیف خواهد بود.
آیدا طاهرزاده این را خواند
نقره این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می‌رسد به گزارش روابط عمومی نمایش مجلس انتقام جویی هملت ساعت اجرای این نمایش از ساعت ۱۹ به ۱۸:۳۰ تغییر یافت
دوستان من به عنوان عضوی از گروه نیست از طرف همه اعضاء گروه ابتدا تشکر می کنم از توجه و غیرتی که بر روی این کار دارین ولی شایان ذکر است که این کار نتیجه ده سال و کا و پژوهش بر روی شیوه اجرایی نمایش می باشد نه صرفا بر روی این نمایش ... مجلس انتقام جویی هملت با ... دیدن ادامه » گذراندن بستری از مانعات و سختیهای بسیار به اجرای عموم رسید و نظر تماشاگران برای ما بسیار محترم است و برای هر چه بهتر شدن و رفع کم و کاستیهای این کار تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا نظر مثبت همه مخاطبین که حامیان اصلی ما هستند را بدست بیاوریم و اجرایی عالی تقدیم شما نماییم .
۲۸ شهریور ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش «مجلس انتقام جویی هملت» با حضور شمس لنگرودی اجراهای عمومی خود را آغاز می‌کند.مجلی انتقام جویی هملت

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «مجلس انتقام جویی هملت» نوشته و کار حسین جمالی اجراهای عمومی خود را از سه شنبه ۲۴ شهریورماه با حضور شمس لنگرودی شاعر، پژوهشگر و مورخ ادبی معاصر ایران و جمعی از هنرمندان آغاز می کند.
این نمایش دستاورد پژوهش - اجرا در راستای مدون‌سازی و تعریف سیستم نمایشی برای نمایش‌های شرقی و ایرانی است.
بازیگران: (به ترتیب ورود)
مجید رحمتی، فرزین محدث، ارسطو خوش‌رزم، لطف‌الله سیفی، فریدون محرابی، مسعود حجازی‌مهر، علی عامل هاشمی، مسیح کاظمی، سارا عباسپور و بهاالدین مرشدی در این نمایش ایفای نقش می کنند.
نمایش «مجلس انتقام‌جویی هملت» به نویسندگی و کارگردانی حسین جمالی از ۲۴ شهریورماه ساعت ۱۹ در تالار سایه مجموعه تئاترشهر ... دیدن ادامه » به صحنه می‌رود. بلیت سه روز نخست این نمایش با ۲۰ درصد تخفیف عرضه خواهد شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید