تیوال نمایش من تاجی ام
S3 : 13:51:23
  ۰۲ تا ۱۵ شهریور
  ۲۰:۰۰
  ۱ ساعت
 بها: ۳۰,۰۰۰ تومان

: محمد زعفرانی
: ‏راضیه بهرامی، ‏مهسا دامرودی، ‏ستاره الله دادی، ‏عاطفه ظفری
: کافه خونه، گروه هنری روژمان

گروه کارگردانی
: محمد شبدار
: محمدجواد رضازاده
: سالار رئیسیان، امیرمحمد ملکی
: بهنام معیریان
: مریم ابراهیمی، مسعود جباری
: وحید چمانی
: علیرضا زارعی
گروه لباس
: سپیده منصوری
: آیدا شهیر
: محمد شبدار
: میلاد کاردان
: علیرضا صفایی
موسیقی
: استاد فقید محمد بهارلو
: مریم افتخاری
: محمد زعفرانی
: امیرحسین غفور
: مهسا دامرودی، سامان نامور
: با الهام از آثار وحید چمانی
نسبم از رگ و ریشه قاجار است، پدر خدا بیامرزم حسن خان، خزانه دار شاه شهید بود. صاحب منسبی‌اش از ایستایی تاج کیانی بر کله سلطان بود و این عین بدبختی است که حیات آدمی بسته به آن تخم و ترکه شوم باشدکه در گودی خالی از چشم مردم تخت شاهی گذاردند. حال سال ها گذشته و من در آفتاب تند تابستان روبه هِرِّه، روی صندوقچه پوسیده نشسته‌ام و ببری را نوازش می کنم.

گزارش تصویری تیوال از نمایش من تاجی ام / عکاس: پریچهر ژیان

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» رونمایی از پوستر نمایش‏‎«من تاجی ام»

ویدیوهای وابسته

مکان

حافظ، نوفل لوشاتو، بعد چهارراه رازی، نرسیده به خیابان ولیعصر، کوچه زیبا، پلاک ۱، عمارت نوفل‌لوشاتو
تلفن:  ۶۶۴۸۳۷۴۲


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
د رنوع خود نمایش نسبتاً خوبی بود
ولی موسیقی بر نمایش غالب بود و این روند به سمت انتهای نمایش بیشتر میشد، به نظر میرسید جایی که دیالوگ پایان می یافت نمایش نیز تمام شده بود ولی موسیقی به کمک دیالوگ میآمد
فضاسازی و طراحی لباس زیباتر از متن نمایش و اجراها بود
باتشکر از عوامل این تئاتر
میترا این را خواند
امیر مسعود این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
درود.
دیشب به اتفاق دوستان از دیدن این نمایش لذت بردیم. اگه بخوام خلاصش کنم:
۱- اجرا: متوسط
2- دکور: متوسط - [اگه پرده های دکور کمی بهتر انتخاب میشد بهش خوب میدادم :)]
3- سناریو : متوسط
4- موسیقی : متوسط
5- آواز : بسیار خوب ( ابتدای کار خواننده آقا ولی هر چه جلو رفت صدای پرحجم و عالی خانم)
در جمع کار خوبی از آقای زعفرانی و همکاراشون بود و تماشای اونو به دوستان توصیه میکنم.همزمانی این اجرا با خواندن کتاب چرند و پرند دهخدا واسه من حال و هوای دیگه ای ایجاد کرد. واقعا اتفاقات دوران قجریه همیشه کشش خاص خودشو داره.
تا درود دوباره بدرود.
امیر مسعود این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من تاجی ام
نه نیستم

تیاتری گوشنواز و دلنواز با ریزه کاریهای زیاد , موسیقی و آواز در خدمت نمایش
و عوامل صحنه زیبا و بجا از نور و بازیگرها گرفته تا کارگردانی و دکور ، ولی بعد از نمایش از هر بیننده ایی در مورد نظرشون سوال بپرسید حتماحتما اولین مطلبی که بهش اشاره میکنند موسیقی و آواز زیبای نمایش هستش
ولی چیزی که توجه بنده رو به خودش جلب کرد ، دنیایی موازی بودش که بازیگر و خواننده خانم برای این نمایش خلق می کردن و پا به پای بازیگر اصلی این کار اونو به جلو می برد و همون حس و حال رو به بیننده کار القا می کرد

در کل کاری بود که با خیال راحت بتونید به دوستانتون دیدنش رو توصیه کنید بهشون بگید که " من تاجی ام "
مریم اسدی این را دوست دارد
نمایش زیبا پر مفهوم و هماهنگ ی بین بازیگر ها خیلی خوب بود نشان از تمرین زیاد هست
وضوح صدای بازیگر اصلی بسیار خوب بود
موسیقی وخواندن بازیگر ترکیب زیبایی رو ساخته بود ک
متناسب با موقعیت نمایش اجرا میشد
در کل راضی بودم و ارزو موفقیت دارم براتون
۱۳ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تاتر من تاجی ام به دلیل موسیقی بسیار دلنواز و تصنیفهای مرتبط حال و هوای داستان را بیشتر منتقل میکند سبک خلاقانه و تم فانتزی روایی داستان تازه و سرگرم کننده بود دو بازیگر صامت صحنه هم در جهت انتقال فضای تاریخی صحنه نقش داشتند
بعنوان یک تاتر موزیکال همچنان اثر سطح بالایی محسوب میشود
تبریک به عوامل این تاتر جذاب
امیر مسعود و علیرضا علی پور این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
“هم نوازی اجرا و موسیقی ایرانی”
نوشته ای بر نمایش «من تاجی ام»
منتشر شده در هنرنت

آواز، به عنوان بخشی از موسیقی، نغمه ای است برای خوش کردن طبع آدمی و انتقال معانی و مفاهیم از حالات غم و اندوه درونی انسان تا مسائل و مصائب اجتماع، بی قید زمان و مکان؛ و همراهی این جلوه هنر انسانی با تئاتر می تواند تاثیر عمیقی در این انتقال داشته باشد. «من تاجی ام» مونولوگ هایی است برگرفته از زندگی دختر خزانه دار ناصرالدین شاه که از زبان ندیمه، گربه و صندوقچه جواهراتش روایت می شود. بنابراین، ساختار نمایش به گونه ای ست که شاید بتوان آن را در زمره تئاتر همراه با موسیقی یا همان تئاتر موزیکال از جنس ایرانی قرار داد.

میزانسن به گونه ای تنظیم شده است که مونولوگها، حرکات هماهنگ و موزون بازیگران و تا حدودی دکور و نورپردازی به همراه قسمتهایی از قطعات موسیقی استاد بهارلو به وسیله سازهایی چون قانون و ویلون و … اجرا را دلنشین می کند. به همین دلیل است که روایتگری ِ بخشی از نمایش همراه با آواز ایرانی این اجازه را می دهد که از تئاتر موزیکال ایرانی سخن گفت. هر چند تئاتر موزیکال وابسته به مکان و منطقه ای جغرافیایی خاصی نیست، زیرا موسیقی یکی از مهمترین شئون هنر انسانی است که بیانگر تجربه احساسی عمیق و دل انگیز در هر زمان و مکانی است.

همراه کردن اجرا و آواز در نمایش به ویژه آواز ایرانی به طور هماهنگ نیازمند دقت نظرهای بیشتری است که پرداختن بیش از اندازه به یکی موجب نقصان در درگیری نشود، با این وجود می توان گفت که در نمایش من تاجی ام تا اندازه ای تلاش شده است چنین نقضانی آشکار نشود، اما در همان مدت زمان کمتر از پنجاه دقیقه ای قابل توجه است.

علاوه بر موسیقی، استفاده از المان های بصری نظیر تابلوهای نقاشی، که در مرز میان رئال و سورئال قرار دارند، راوی رنج و غم شخصیت های توصیف شده است. حکایت رنج زنان فارغ از هر زمانی بی تاریخ است. رنجی که راوی انسانی و غیر انسانی، پرده از آن برمیدارد: توران، ندیمه تاجی، ببری گربه تاجی و صندوقچه جواهر… همه خود را تاجی می بینند، آنقدر که با درد و رنج او و همه زنان داستان عجین شده اند. رنجی مداوم از تولد تا مرگ، همه زنانِ داستان را از هر طبقه و موقعیتی همراهی می کند. رنج زنان نه محدود به تاریخ است نه مکان و نه موقعیت و طبقه اجتماعی. رنجی که حاصل از به رسمیت نشناختن وی، فارغ از هر صفت جنسیتی و انسانی است، به مانند غل و زنجیری است که در هر دوره زمانی به اشکال مختلف به وی تحمیل شده است. این حس از طریق مونولوگها با ادبیات آن زمان، به خوبی بااحساس و قوی به مخاطب فارغ از جنسیت منتقل می شود. هر چند گاهی در برخی صحنه ها که زمانِ آواز بیشتر است و یا مونولوگ ها نیاز به زمان بیشتری برای رمزگشایی توسط مخاطبین دارد، موجب خستگی ذهنی و بصری شود، اما از جذابیت آن نمی کاهد.

انتخاب قطعات موسیقی و تصنیفی چون ناله دل ساخته استاد بهارلو، خود به تنهایی راوی خوبی از این داستان است. محتمل این اتفاق نیز ناشی از تاثیر دستگاه­های موسیقی ایرانی بر احساس و حالت عاطفی خاص در انسانند و این از نقاط تحسین برانگیز موسیقی ایرانی است. در کل همنشینی آواز و ساز ایرانی با اجرا در نمایش من تاجی ام، لحظات دلنشینی آفریده میشود و امید می رود، خلق چنین اثرهایی با قوت بیشتری ادامه یابد.

فاطمه درخشان

گروه ... دیدن ادامه » نقد هنرنت: https://www.honarnet.com/?p=5610
با اشتیاق از شما فرهیخته ی گرامی دعوت میکنم که افتخار بدین تشریف بیارید نمایش مارو ببینید
ممنون از اعتمادی که میکنید
نمایش شکم
تا ۱۵ شهریور
هرشب ساعت ۱۸
تئاترشهر سالن قشقایی
۰۹ شهریور
با کمال میل به دیدن اجرای شما خواهم آمد .
۱۰ شهریور
باعث خوشحالیِ من و گروه اجرایی هستش
حتماً تشریف بیارید و نظرتون رو برامون بنویسید
۱۲ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تیاتری بود که پشت اون فکری بود و برای لحظه به لحظه ش برنامه ریزی شده بود. وجود تصنیفهای قدیمی و همخوانی در موقعیتهای بجا از نقاط قوت این نمایش بود. برشی از تاریخ عصر قاجار و کشته شدن ناصرالدین شاه و میرزا رضای کرمانی بود و اینکه زن جزو اموال مردان آن زمان حساب میشد بسیار پررنگ تر از امروز.
شش تابلوی نقاشی نمایشگر افراد مختلف در نمایش بودند از زمانی که تاج الملوک نوزاد بود تا ... . این تیاتر مخاطب خاص خودش رو پیدا می کنه.
امیدوارم به اندازه حمایت و تماشای تیاترهای موزیکال خارجی، از نمایش هایی که با فرهنگ و گذشته ی کشورمون ارتباط داره هم حمایت کنیم و برای دیدنشون وقت بذاریم.
دیدنش رو توصیه می کنم
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
هنر فضایی است که در آن امکان خلق است و به ظهور رسیدن آنچه که پیش از این نبوده است . تاتر یکی از کاملترین اینهاست . هیجان روبرو شدن با پدیه ای نو هیجان دلچسبی است . در نمایش " من تاجی ام " شاهد چنین کیفیتی هستیم . استفاده از موسیقی اصیل و فاخر ایرانی به همراه نقاشیهایی که ریشه در وهم و خیال فنا ناپذیر آدمی دارد در خلق برشی از زندگی یکی از نوادگان صاحب منسبی از سلسله قاجار بسیار به جا و تاثیر گذار است .
اما برسیم به آن نقطه عطفی که این نمایش را کمی متفاوتر می کند و می تواند نقطه شروع و بالندگی در عرصه تاتر شود . همانطور که صعود و افول و وقفه در نتهای موسیقی به زیبا شدن آن کمک می کند در دیالوگ این کار نیز شاهد چنین تکنیکی هستیم با ادبیات خاص و دشوار دوره قاجار که به هر چه ته نشین شدن حس آن دوره در روان بیننده کمک شایانی می کند . به حق که تاجی نمایش از عهده ... دیدن ادامه » این کار سخت خوب برآمده است .
دیدن این نمایش را به همه علاقمندان و دست اندرکاران تاتر با هدف یادگیری عرصه ای مملو از خلاقیت توصیه می کنم .
خرید بلیت این نمایش، به کارگردانی محمد زعفرانی و با بازی راضیه بهرامی، مهسا دامرودی، ستاره الله دادی، عاطفه ظفری با تخفیف روزهای نخست آغاز شد.
zeinab mehrabi afshar و عاطفه جنابی این را خواندند
ماهرو رستمی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید