تیوال اپرای عروسکی عاشورا
S3 : 13:15:51
امکان خرید پایان یافته
  ۰۱ تا ۰۸ آبان ۱۳۹۴
  ۱۹:۰۰
  ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه
 بها: ۲۵,۰۰۰ تومان

: بهروز غریب پور

: بهروز غریب پور
: بهزاد عبدی
: ولادیمیر سیرنکو
: ارکستر ناسیونال اوکراین

: مصطفی محمودی، محمّد معتمدی، بهار موحّد، علی بهار، موحد مهدی جاور، فرشاد فولادوند، محمد رضا صادقی، علی خدایی، مهدی امامی، عامر شادمان، کیوان فرزین، اسماعیل مومن ثانی، سینا ولی پور، سارا رضا زاده، نوحه خوانان: گروه همسری غافر
: علی پاکدست، مریم اقبالی، علی ابوالخیریان، مرجان احمدی، مرضیه سر مشقی، نسیم امیرخسرو، الهام عابدی، هانی حسینی، سارا اقبال، مرضیه نادری، فرزانه عاقلی، نگار میر فخرایی، سحر امیراقبالی، قاسم رحمتی، رویا مقیسه، مریم رحمانی، ثمین زاهدانی، صدف بیگدلی، رویا الماسی مهر، مهرنوش صادقیان، فاطمه هدهدی، هانیه کردکاظمی، ساحل صفا، مهلا پاکدامن

: مریم قبالی، علی پاکدست، سینا ییلاق بیگی، هنگامه سازش، مونا کیانی فر
: امیر محمدی
: مهلا پاکدامن
: آیرین غریب پور
: احسان نقابت
: سولماز فاتحی خامنه
: امیر محمدی
: مهلا پاکدامن
: آیرین غریب پور
: احسان نقابت
: سولماز فاتحی خامنه
: هانی حسینی

بخشی از رپرتوار اپراهای عروسکی گروه تیاتر آران، اپراهای سعدی، عاشورا، مولوی، لیلی و مجنون و حافظ
با تخفیف‌های جالب خریدهای گروهی و خرید دو یا چند اپرا که در بخش خرید توضیح داده شده‌است.

این نمایش، پیش از این به روی صحنه رفته است که برای دیدن نظرات و نقدها، آوای تیوال و...اینجارا کلیک کنید

| تیوال تماشای این برنامه را پیشنهاد می کند |
برچسب «پیشنهاد تیوال» بنابر شاخص‌هایی شامل کیفیت اثر اعطا شده و تجاری یا سفارشی دریافت نمی‌شود

شهر:
تهران

گزارش تصویری تیوال از اپرای عروسکی عاشورا / عکاس: حانیه زاهد

... دیدن همه عکس ها »

مکان

خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، روبروی تالار وحدت، تالار فردوسی
تلفن:  ۶۶۷۵۷۵۰۰


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
تماشای این نمایش برای من تجریه منحصربفردی بود...
می‌تونم بگم حیرت زده شدم...
ممنونم از استاد عزیز جناب غریب‌پور و امیدوارم سعادت این رو داشته باشم که از تماشای آثار دیگرشون لذت ببرم.

خطبه‌ی حضرت زینب (س) در عین کوتاهی بی‌نظیر و به شدت تأثیرگذار بود.
خواستم از هنرمند پرتوان خانم نسیم ادبی به دلیل خواندن این خطبه تشکر کنم و چقدر هوشمندانه این خطبه در قالب شعر اجرا نشده بود.

اما در آخر یک موردی که منو به شدت اذیت کرد، از دست دادن بخش زیادی از صحنه‌هایی بود که از ردیف اول اصلا دیده نمی‌شد که حسرت زیادی برام به جا گذاشت!
دوست عزیز آقای قسمتی
حق با شماست و تصاویر میانی از نزدیک و در ردیفهای اول نسبت به ردیفهای دورتر کمتر دیده می شوند اما در همان ردیف اول هم همان احساسی به تماشاگر منتقل می شود که به تماشاگران نشسته در ردیف آخر :غرق شدن در میان کلمات و آنچه که در دنیا ی ذهنی ... دیدن ادامه » شاعران و نویسندگان و...رخ می دهد ....از لطف و محبتتان سپاسگزارم.
بهروز غریب پور
۰۵ آبان ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با سلام به آقای غریب پور عزیر و گروه عزیزترشون
دیشب به خواست خدا تونستم این اپرای زیبا رو ببینم
1- آقای غریب پور سال اینده و یا اجرای بعدی بلیط این اپرا را نذر خواهم کرد و رایگان برای دوستانم هدیه خواهم داد تا این پرده زیبا را با دیده جان ببینند .

2-دست خانم ادبی رو میبوسم که با قوت و رسایی صدای خودشون تونستن عزمت و روح والای بانویمان زینب (ع) رو به ما منتقل کنند . اما کاش خطبشون بیشتر بود و کاش بین حضرت زینب و امام حسین نیز گفتگوی پرصلابت میدیدم .
3- ضعف سالن: صدای موسیقی خیلی زیاد بود و نمیتونستم صحبتها رو دنبال کنم .صدا از طرف راست صحنه وارد میشه و برای راستی ها خیلی زیاد میشه .
4- صحنه شهادت حضرت عباس بسیار عالی وصف شد و بسیار تاثیرگذار بود مخصوصا با ادبیات ان از بچگی اشنایی داشتیم
5- در صحنه ای که حر شهید میشود بیننده خود را برای صحنه های عاشورا ... دیدن ادامه » حاضر میکند و اما صحنه بعدی صحنه بزم یزید است . این تغییر حالت درونم را زیاد دوست نداشتم .احساس کردم شاید این صحنه خیلی لازم نبود من دوباره باید تغییر حس میدادم
6- با روحیه ای که من از آقای غریب پور سراغ دارم ایشان میتوانستند این اپرا را خیلی دلخراش تر بیارایند اما به دلیل روحیه شون و اینکه اعتقاد داریم که امام حسین مظلوم بود اما با عزت و شرافت شهید شد خیلی خوشحال شدم که نمایی از ذلت برای امام و حضرت زینت ایجاد نکردنند و اینکه حتی سر حضرت علی اصغر هم اینکارو نکردنند .
با سپاس بیکران میرخانی
محمد مهدی فتحیان این را خواند
هانی حسینی، شکیبا و مریم نوربخش این را دوست دارند
بند شش صحبتتان دقیقا همان احساس عزتی هست که من نیز به آن خرسند شدم که در اپرای عاشورا هست.
۰۴ آبان ۱۳۹۴
سرکار خانم مهرک میرخانی
از اینکه اپرای عروسکی عاشورا تا بدین حد و اندازه بر شما تاثیر گذاشته است باعث افتخار ماست.
-مونتاژ موازی بخشی از واقعه ی کربلا و جشن در بارگاه ابن زیاد قطعا به این دلیل است که شما بجای لذت بردن از شادمانی بیاد واقعه ی کربلا باشید ... دیدن ادامه » و اگر مرور کنید متوجه می شوید که میزان تلخکامی شما و اساسا تمام تماشاگران بسیار بیشتر از زمانی بود که واقعه ادامه می یافت...خطبه ی حضرت زینب (س) می بابست فشرده می شد تا نسبتها در روایت واقعه رعایت بشود و من تصور می کنم گزیده خطبه بیانگر روح و جوهر تمام خطبه است و حتی بیننده را وامیدارد که به سراغ متون تاریخی برود و تمام خطبه را مطا لعه کند.
بی شک نسیم ادبی بهترین بازیگری بود که می توانست چنین خطبه ای را بخواند و تماشاگر را هم مبهوت شجاعت حضرت زینب(س) بکند و هم به عمق درد و رنج ایشان پی ببرد....در مورد صدا :صدا بصورت استریو پخش می شود وامیدواریم که با ارتقاء کیفیت آن رضایت شما عزیزان را تامین کنیم.
و در مورد سوال پایانی من توان کشف نیت شما را نداشتم :میخواستید بفرمائید که من قدرت آفریدن صحنه های دلخراش را دارم "یا روحیه ای خشن دارم و در این صحنه که مطلوب نظر شما بوده است ،توانسته ام خودم را کنترل بکنم؟!!!
در هر صورت از توجه شما سپاسگزارم
بهروز غریب پور
۰۵ آبان ۱۳۹۴
باسلام مجدد خدمت آقای غریب پور بزرگوار
بند اخر را تصحیح میکنم منظورم این بود : شما در خلق صحنه تواناهستید و میتوانستید برای اثر گذاری بیشتر صحنه های دلخراش ایجاد کنید اما با توجه به روحیه ای که دارید و همچنین میخواستید بزرگواری و عزت و منزلت اهل بیت ... دیدن ادامه » رو نشون بدید نه ذلت آنها را(که در مداحی ها و روضه خوانی ها دیده میشود) این چنین زیبا این عزت رو به نمایش گذاشتید و من از ایجاد چنین فضایی خرسندم .
ببخشید که اشتباه منظورم رو رسوندم روحیه شما اصلا هم خشن نیست .شما برای من مثل یک درخت بلند قامت ، با صلابت ، با سایه فراوان هستید که بستری برای تکیه کردن و آموختن در فضایی آرام و معنوی ایجاد مینمایید. حداقل برای من اینگونه بوده .
با تشکر مجدد از بذل توجه شما
۰۵ آبان ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
■□ قابل توجه مخاطبان اپرای عروسکی عاشورا □■

با تصمیم و اعلام گروه اجرایی و جناب آقای غریب پور، از آنجایی که تمامی بلیت های این اثر تا پایان دوره ی اجرایی آن به اتمام رسیده است و همچنین درخواست عده ای از دوستان که موفق به خرید بلیت این اثر نشده اند، صندلی های ردیف میهمانان گروه نیز برای خرید، بر روی سایت قرار می گیرد تا دوستان بیشتری امکان تماشای این اثر را داشته باشند.

با سپاس
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
■□ قابل توجه مخاطبان اپرای عروسکی عاشورا □■

با تصمیم و اعلام گروه اجرایی و جناب آقای غریب پور، از آنجایی که تمامی بلیت های این اثر تا پایان دوره ی اجرایی آن به اتمام رسیده است همچنین درخواست عده ای از دوستان که موفق به خرید بلیت این اثر نشده اند، صندلی های ردیف میهمانان گروه نیز برای خرید، بر روی سایت قرار می گیرد تا دوستان بیشتری امکان تماشای این اثر را داشته باشند.

با سپاس
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوستان و همراهان عزیز و گرامی

چنانچه مایل هستید می توانید به کانال "اپرای عروسکی" در تلگرام ملحق شوید و در جریان تازه ترین اخبار و مطالب پیرامون اجراها و همچنین زمان باز شدن روزهای تازه فروش هر اثر قرار بگیرید. همینطور می توانید عکس و کلیپ های مربوط به هر اثر را نیز در این کانال مشاهده کنید و با دوستانتان نیز به اشتراک بگذارید.

کانال رسمی گروه آران در تلگرام: (اپرای عروسکی)
https://telegram.me/puppet_opera

اینستاگرام گروه :
puppet_opera@
شکیبا این را دوست دارد
سرکار خانم میرخانی اگر لطف کنید و‌در صفحه اصلی(لینک‌زیر) نیز نظرتان را بگذارید ،دوستان، مستقل در یک‌پست نوشته شما را خواهند خواند.

http://www.tiwall.com/theater/opera-ashora/tags/all
۰۴ آبان ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید

□□ برای وفاداران "آران" و دیگر عزیزانم □□

من با خواندن نظر دوستانی که در مورد اجرای ارکستر سمفونیک براساس لیبره تو ی "اپرای عاشورا" و "آهنگسازی بهزاد عبدی" بیش از پیش به صحت پژوهش های تاریخی پژوهشگرانی چون بهرام بیضائی ،صادق همایونی ، دکتر شهیدی ،دکتر جنتی عطائی و خود من پی می برم. ما بر این باوریم که تعزیه تقلید از تعزیه های مسیحی که در جلفای اصفهان اجرا می شد نیست -هرچند هیچ رخداد بشری در خلا صورت نمی گیرد و هر اتفاقی می تواند بر جریان شکل گیری یک زبان هنری تاثیر می گذارد. در دوره دیلیمان خیمه ای در گذرگاهی برپا می شد و زنان زبانگیر ،زنانی که استادانه و در مراسم سوگواری قدرت سرودن فی البداهه اشعار و آواز خوانی وگریاندن سوگواران را داشتند "فقط از طریق خواندن و مویه کردن " یاد و خاطره ی واقعه ی کربلا را زنده نگه میداشتند ... دیدن ادامه » ، نقالان و پرده خوانان با استفاده از نقاشی و تصویر کردن وقایع عاشورا و داستانهای مرتبط -نظیر جوانمرد قصاب و ....- ادای دین می کردند ،فضائل خوانان و مناقب خوانان ، روبروی هم و با توام کردن آواز خوانی و رجز خوانی به رد و قبول اعمال انبیاء و اشقیاء می پرداختند و بالاخره مقتل نویسها و روضه خوانها مردم را در جریان وقایع کربلا قرار می دادند و دسته جات سینه زنی و بخصوص در دوره صفویه عروسکهای بزرگی می ساختند و در میان عزاداران حرکت می دادند (از میان آن عروسکهای میله ای امروز و در موزه عروسکی تواتر ابراتسوف سه عروسک درویش و حضرت عباس و...) موجود است و خلاقان بی نام و نشان این پراکندگی را به یکپارچگی مبدل کردند و تعزیه بتدریج خلق شد و از آنجا که تمدن بین النهرین از صدها سال پیش تمدن مرگ بوده و هست و ساختن مقابر و سوگواری و شبیه سازی سرداران و اربابان و شاهان متوفی مرسوم بود ، به زودی تعزیه و با استفاده از نقاشی و نوحه خوانی و مناقب خوانی و فضائل خوانی و مقتل نویسی و....به چارچوب و شکلی دست یافتند که همه ی آن عناصر پراکنده را در خود داشت و به نیاز بشری پاسخ دادند زیرا که هیچ روضه خوانی حتی "کاشف واعظی سبزواری" نمی توانست به اندازه "یک اثر دراماتیک " موثر باشد ...غرض اینکه یادداشتهای تماشاگرانی که فقط اجرای ارکستر سمفونیک را دیده اند و با ایکاش ایکاش صمیمانه اشان "آرزوی یکپارچگی این دو اتفاق را داشته اند " و آقای شکیبای عزیز بدرستی و با آوردن مثالی هوشمندانه :عروسکهای درون ویترین و...، بخوبی اهمیت دیدن اپرای عروسکی عاشورا را بیان کرده اند و ضمنا اشاره کرده اند که من با اجرای این اثر به شکل صحنه ای هم آن ای کاش ای کاش تاریخی را متعین کرده ام و هم ساختار اپرای ملی را بر شالوده ی آن میراث تاریخی هوشمندانه بنا نهاده ام و اپراهای مولوی و حافظ و سعدی و لیلی و مجنون را به مردم تقدیم کرده ام :ارسطو می گوید درام داستانی است که " دیده " و "شنیده" می شود و بنابراین شما را به دیدن اپرای عاشورا دعوت می کنم که واقعه ی کربلا را هم می بینید و هم می شنوید.

بهروز غریب پور
دارم میام ببینم و بشنوم!
۰۱ آبان ۱۳۹۴
استاد بهروز غریب پور عزیز
چه خوب که شخصن نظرات را میخوانید و با مردم در ارتباطید. خیلی خوشحالم که اپرای عاشورا را ساختید و باور دارم هنر مذهبی ما بیش از هر حوزه ای نیازمند حضور بزرگان و اساتید و هنرمندانی راستین چون شماست. صرف نظر از مشکل صدا که تأثیر ... دیدن ادامه » منفی قابل توجهی بر من گذاشت، انتظارم خیلی بیشتر بود ازین اپرا. البته من پیش ازین متأسفانه فرصت تماشای اپراهای گروه آران را پیدا نکرده بودم و ازین دوره ی اجرایی خوشبختانه موفق به تماشایشان شدم. بنابراین فعلا فقط اپرای سعدی را دیدم که دوست داشتم واقعا ولی باز هم پایین تر از حد انتظارم بود. البته در هر دو مورد بزرگی شخصیت سعدی و واقعه ی عاشورا این توقع بالا را ایجاد میکند و البته بزرگی خود شما. خلاصه من اپرای عاشورا را ضعیف تر از اپرای سعدی دیدم در حالی که انتظار داشتم به عکس باشد.

در پایان به شما بابت خلق این آثار ارزشمند و ماندگار خدا قوت میگویم و برایتان سلامتی و موفقیت آرزومندم و امیدوارم قدردان هنرمندان یگانه ای چون شما باشیم.
۰۲ آبان ۱۳۹۴
با سلام و عرض ارادت
راستش بنده نیز دقیقا همچین نظری دارم ولی متاسفانه تا قبل از خواندن یک سری نظرات و نقدها، جسارت اعلام نظرم رو پیدا نکردم ، چونکه گمان میکردم شاید من در شرایط ایده آل این نمایش را ندیده ام .
بهرحال با اینکه لذت بردم، بیشتر از این انتظار ... دیدن ادامه » داشتم و البته این انتظار فقط و فقط بدلیل توانمندی جناب غریب پور بزرگ و خوش فکر و البته عظمت حماسه ی عاشوراست .
امیدوارم شاهد آثار بیشتری در این حوزه از بزرگانی مانند جناب غریب پور باشیم که واقعا جامعه نیازمند آن است .
در انتها جدا از نقد ها از دوستان میخوام حتما این اپرای زیبا رو ببینن که بی شک خالی از لطف نیست و به جناب غریب پور و تیم زحمت کش شان برای خلق این اثر ماندگار خسته نباشد و تبریک میگم و از حضرت حق برایشان آرزوی بهترینها رو دارم .
حق یاورتان
۰۳ آبان ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○

" 2 " روز دیگر تا آغاز اپرای عاشورا باقیست..

○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○
لیلا رسولی و هانیه خدابخش این را دوست دارند
سلام
من 2تا بلیت حتما حتما می خوام،با توجه به اینکه بلیت ها تموم شده،امکانی هست برای تهیه بلیت!؟
۰۴ آبان ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
عاشورا فقط "صدا" نیست !
(فرصت ِ دیدن را از خود نگیرید)

اپرای عاشورا فقط تعزیه نیست !
عاشورا فقط موسیقی نیست !
○●اپرای عاشورا ، ثمر ِ صفر تا صدی از یک حرکت غیر ممکن تا به اجرایی باشکوه است....●○
تنفس ِ عروسکها با احیای ِ دستان پرتوان خالق اپرای عاشورا و گروه آران است .
اپرای عاشورا را باید در میان باورها محک زد ، نه صرفا مقایسه با باقی اپراهای آران ..
در روزگاری که مردمی، "ارزش ِ داشتن ِ باوری "را ضد ارزش می انگارند، به زبان دیگر ، به زبانی غیر تکراری ، به زبان نمایش ، به زبان توان بخشی به اشایی بی جان ، جان میدهند به باورهایی ماندگار.
این بار آنها از زبان محتشم ، تصویر میکنند نه مظلومیت را نه هر آنچه که به نام آن حسین را سر میبرند و اشک را حق خود در شفاعت می انگارند.
این بار قدم بر میداری با محتشم به میان واقعه ایی که رصد میکند ، ایثار را و تو افتخار میکنی ،وفا را ، صبر را ...
عاشورا تجمیع باوری در قالب اپرای عروسکی و گریزی هر چند خیلی کوتاه در چند آریا در اپرا ، به سبک و سیاق تعزیه ، امام خوانی و مخالف خوانی در آن.
کوتاه اما کافی برای هنری که به لطف آن موسیقی ایرانی زنده ماند و روحی دوباره یافت ...
اگر چه با سوگ سیاوش پا به عرصه وجود گذاشت ، اما با باورهای متفاوت در این سرزمین شکوفا شد.
○شنیدن ِ موسیقی ِ اپرای عاشورا با تمام نکات مثبت ، بدون دیدن اجرا ،
مثل ... دیدن ادامه » دیدن عروسکهای اپراست در قاب شیشه ایی ، بدون حضور آران ....
فرصت ِ دیدن را از خود نگیرید
سلام
ابراهیم عزیز تا جایی که من خاطرم هست در همان نخستین اجراها سال هشتاد و هفت،
مدت زمان اپرای عاشورا ، ۷۲ دقیقه بوده است.
اکنون نیز ۷۲ دقیقه میباشد .
۲۸ مهر ۱۳۹۴
سلام

به گفته یکی از دوستانم اپراعاشورا سال 87 زمان بیشتری داشته و امسال قسمتهایی حذف شده بود.. !
۱۳ آبان ۱۳۹۴
در لینک‌زیر ،لطفا زمان انتشار خبر و مدت زمان را دقت کنید

http://tinyurl.com/Aashoora-Aran
۱۳ آبان ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اولین اجرای «اپرای عاشورا» بدون حضور بهروز غریب پور!!!

«اپرای عاشورا» از مجموعه اپراهایی است که با عنوان «اپرای ملی» توسط بهروز غریب پور و بهزاد عبدی در سال ۸۷ تولید شد. بهروز غریب پور در این اپرا نقش «لیبرتو (تحقیق، پژوهش،تصحیح و باز آفرینی)» را داشت در سال ۸۷ با کارگردانی خودش، این اثر را به صورت اجرای عروسکی به صحنه برد و با استقبال چشمگیری مواجه شد. پس از این ماجرا هر ساله در ایام محرم این اپرا به صورت عروسکی به صحنه رفته است. که امسال نیز از یکم تا هشتم آبان ماه به روی صحنه خواهد رفت.
و با این حال علی رهبری و سایر دست اندرکاران ارکستر سمفونیک تهران بدون اینکه نامی از بهروز غریب پور نویسنده و کارگردان اپرای عاشورا ببرند، تنها از بهزاد عبدی و حضور سفیر چین در اولین اجرای «اپرای عاشورا» تقدیر کردند...
نکته ی قابل تامل دیگر آنکه برای اجرای این ... دیدن ادامه » اثر در تالار وحدت هیچ گونه هماهنگی با بهروز غریب پور صورت نگرفته است...

http://nava.jamejamonline.ir/newspreview/2134400255268452436
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
** مطلبی از بهروز غریب پور پیرامون اپرای عاشورا **

دوستان عزیز
استقبال نسبی شما از عاشورا جدای از تعلقات مذهبی تماشاگران که به نوبه ی خود بسیار قابل توجه و احترام است نشانگر این درک درست است که باید از میراٍث فرهنگی حمایت کرد. تعزیه بعنوان گنجینه ای از موسیقی ایرانی عظمت هوشمندی ایرانیان را به نمایش میگذارد. پیشینیان ما بجای نق زدن و دست از کار کشیدن یا ترک یار و دیار و سر دادن این عبارت هولناک :یاعلی غرقش کن ماهم روش!! موانع را کشف کردند و برای آن راه حل آفریدند اگر "نمایش دادن" ، "اگر موسیقی" حرام تلقی می شد و خطر نابود شدن میراث نمایش و موسیقی ما را در پی داشت می بایستی به شکلی مطلوب و با اتخاذ راه حلهای هوشمندانه تمام یا بخش اعظم موسیقی و نمایش پیش از اسلام حفظ می شد و گمنامان عاشق موسیقی و نمایش ایران ضمن کشف این "ذخیره گاه حفظ میراث" ... دیدن ادامه » روز به روز در راه اعتلای آن بکوشند .در دوره ی صفویه شاردن از عظمت نمایش ایرانی می گوید و یا در دوره ی قاجاریه ایرانشناسی انگلیسی "سر لویس پلیLewis Pelly نوشت :اگر درجه مهارت یک درام را در تاثیر بر تماشگران بدانیم باید گفت که هیچ تراژدی به عظمت تعزیه نمی رسد" و من افتخار می کنم که در اوج بی توجهی به این میراث فرهنگی با ساختن اپرای عاشورا فصلی نو در امتداد سنت اجدادمان را آغاز کردم . البته چنانکه افتد و دانید پیروزی هزار پدر دارد و شکست یتیم است و امروز کسانی خود را صاحب این اثر می دانند که در آغاز راه مانع و رادع بودند و در اوج مصیبتهای تولید این اثر فقط به پولی می اندیشند که نصیبشان بشود. حتما بعضی از شما در خبرها خوانده اید که در شب اجرای عاشورا توسط ارکستر سمفونیک تهران در تالار وحدت سفیر چین دعوت شده بود اما بهروز "مطلبی از بهروز غریب پور پیرامون اپرای عاشورا"

دوستان عزیز
استقبال نسبی شما از عاشورا جدای از تعلقات مذهبی تماشاگران که به نوبه ی خود بسیار قابل توجه و احترام است نشانگر این درک درست است که باید از میراٍث فرهنگی حمایت کرد. تعزیه بعنوان گنجینه ای از موسیقی ایرانی عظمت هوشمندی ایرانیان را به نمایش میگذارد. پیشینیان ما بجای نق زدن و دست از کار کشیدن یا ترک یار و دیار و سر دادن این عبارت هولناک :یاعلی غرقش کن ماهم روش!! موانع را کشف کردند و برای آن راه حل آفریدند اگر "نمایش دادن" ، "اگر موسیقی" حرام تلقی می شد و خطر نابود شدن میراث نمایش و موسیقی ما را در پی داشت می بایستی به شکلی مطلوب و با اتخاذ راه حلهای هوشمندانه تمام یا بخش اعظم موسیقی و نمایش پیش از اسلام حفظ می شد و گمنامان عاشق موسیقی و نمایش ایران ضمن کشف این "ذخیره گاه حفظ میراث" روز به روز در راه اعتلای آن بکوشند .در دوره ی صفویه شاردن از عظمت نمایش ایرانی می گوید و یا در دوره ی قاجاریه ایرانشناسی انگلیسی "سر لویس پلیLewis Pelly نوشت :اگر درجه مهارت یک درام را در تاثیر بر تماشگران بدانیم باید گفت که هیچ تراژدی به عظمت تعزیه نمی رسد" و من افتخار می کنم که در اوج بی توجهی به این میراث فرهنگی با ساختن اپرای عاشورا فصلی نو در امتداد سنت اجدادمان را آغاز کردم . البته چنانکه افتد و دانید پیروزی هزار پدر دارد و شکست یتیم است و امروز کسانی خود را صاحب این اثر می دانند که در آغاز راه مانع و رادع بودند و در اوج مصیبتهای تولید این اثر فقط به پولی می اندیشند که نصیبشان بشود. حتما بعضی از شما در خبرها خوانده اید که در شب اجرای اپرای عاشورا توسط ارکستر سمفونیک تهران در تالار وحدت سفیر چین دعوت شده بود اما بهروز غریب پور نبود... بماند.
من دلگرمی ام به شماست که نخواهید گذاشت کمر گروه آران بشکند و اجازه نخواهید داد که مشتی فرصت طلب با موازی کاری و درست در حالیکه اپرای اصلی عاشورا بر روی صحنه است نسخه ی فرصت طلبانه آنرا به مردم حقنه کنند....نگذارید نان به نرخ روز خوران موفق شوند و از اپرای عاشورا دیدن کنید. اپرایی که در وصف ایستادگی در مقابل ظالمان و قدرت طلبان و ریا کارن است و به گفته ی حضرت زینب (ع) در این اپرا بر سریر خون تکیه زده و می زنند در حالیکه در این دنیا و آن دنیا دوزخی اند و......
"بهروز غریب پور"
غریب پور نبود... بماند.
من دلگرمی ام به شماست که نخواهید گذاشت کمر گروه آران بشکند و اجازه نخواهید داد که مشتی فرصت طلب با موازی کاری و درست در حالیکه اپرای اصلی عاشورا بر روی صحنه است نسخه ی فرصت طلبانه آنرا به مردم حقنه کنند....نگذارید نان به نرخ روز خوران موفق شوند و از اپرای عاشورا دیدن کنید. اپرایی که در وصف ایستادگی در مقابل ظالمان و قدرت طلبان و ریا کارن است و به گفته ی حضرت زینب (ع) در این اپرا بر سریر خون تکیه زده و می زنند در حالیکه در این دنیا و آن دنیا دوزخی اند و......
"بهروز غریب پور"
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من یک درخواستی از گروه اجرایی و سایت تیوال دارم، لطفا امکان فروش همه بلیت های اپراها رو باز نکنید. چون از الان نمیشه برای یکی دو ماه آینده برنامه ریزی کرد، یعنی من که به شخصه نمیتونم دقیقا مشخص کنم چه روزی رو میتونم توی ماه دی و آبان و آذر اجراها رو ببینم.
میترسم بلیت ها تموم شه و من فقط بلیت اپرای سعدی رو داشته باشم...!
سپاس
شکیبا، هانی حسینی و مجتبی مهدی زاده این را خواندند
مریم نوربخش و ذوق زده این را دوست دارند
سپاس از اینکه نظرتان را با ما در میان گذاشتید.

ما نیز چنین قصد و برنامه ای را داریم و حداقل 2 روز از روزهای فروش را تا زمان آغاز اجراها حفظ خواهیم کرد.


سپاس از شما
۱۹ مهر ۱۳۹۴
سپاسگذارم از لطفتون.
۱۹ مهر ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من از اصفهان رفتم و اپرای سعدی را دیدم عالی بود مثل لیلی و مجنون ، حافظ و مولوی. دو هفته دیگه هم عاشورا را میرم ببینم. سه تا اپرای دیگه را هم قبلا دیده بودم. توصیه میکنم به دوستان که اجرا ها را از دست ندهند.
بلیتهای اجراها هدیه خوبی برای دوستانتان خواهد بود که تا مدتها در ذهنشون باقی میمونه. از برخورد صمیمانه و گرم آقایان غریب پور و حسینی سپاسگزارم و انرژی مثبت این عزیزان تا مدتها با من خواهد بود.
سپاس از شما جناب هاشمی گرامی.
به امید دیدار مجدد شما.
۱۷ مهر ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
○● سخنی با تماشاگران، دوستداران و حامیان گروه تئاتر عروسکی آران ●○

عزیزانم
بزودی پرده بر روی اپرای سعدی بسته می شود و خدا می داند و کی و کجا دوباره صدای منصور حلاج و سعدی و حنونه و همزاد سعدی و....در تالار فردوسی یا هر تالار دیگری طنین خواهد انداخت اما می دانم و ایمان دارم که اگر لطف شما و رسانه ها و فعالان شبکه های مجازی نبود حتی این طنین کوتاه مدت نیز میسر نبود .آرزویم این است که روزی سفره ی دلم را باز کنم و به ملت ایران گزارش بدهم که برای این اپرا و اپراهای دیگر چه رنجها که نکشیده ام ،چه بی حرمتیها که ندیده ام و چه جفاها که بر من و اعضای گروهم روا داشته نشده است اما استقبال شما و حمایت شما مانع می شود تن مجروح از زخمهای زمانه را به تماشا بگذارم و از نا امیدیها سخنی بر زبان بیاورم ،و بجای آن به شما تعظیم می کنم ،بر دستانتان بوسه می زنم و با غرور ... دیدن ادامه » می گویم "در کنارتان بوده و هستم " و تا جان در بدن دارم برای خدمت به هنر ایران سینه سپر خواهم کرد و با غرور می گویم که سایه ی مهر ایرانیان بر سرم بوده است که مانده ام و اگر یزدان مهر و محبت و عدالت و حق به من و گروه آران لطف بیکران داشته و دارد بخاطر تلاش ما و محبت شماست و در این مجال که خود را برای "عاشورا" آماده می کنیم یاد آور می شوم که "عاشورا" به همان اندازه نزد من عزیز است که لیلی و مجنون ، مولوی و سعدی و مکبث و رستم و سهراب و باید بدانید که هیچ اثر و عنوانی را به سفارش هیچ نهاد و قدرتی نساخته ام و تا اثری را از صمیم جان و عاشقانه دوست نداشته باشم به شما عزیزانم ،تماشاگران نکته سنج و هشیار و اهل درد گروه تئاتر عروسکی آران عرضه نخواهم کرد و بر سر آن پیمان عاشقانه ام هستم که نه زر مرا بفریبد نه زور پس دعوت می کنم که حتما ، حتما عاشورا و لیلی و مجنون را از قلم نیاندازید و اگر از زبان یا قلم کسی شنیدید یا خواندید که بهروز غریب پور به سفارشی و یا از سر ناچاری تن به چنین سوژه های داده است بدانید که:قلم و زبان در دست و کام دشمن است"
خادم عاشق هنر و اندیشه و خاک ایران عزیز

"بهروز غریب پور"
دوستان عزیز و گرامی

برای ارتباط هرچه بهتر با شما عزیزان و ارایه ی در لحظه اخبار و اطلاعات اجراها، شبکه ی "اپرای عروسکی" در تلگرام راه اندازی گردیده است.
برای ملحق شدن به این شبکه ابتدا می بایست اپلیکیشن تلگرام خود را به روزرسانی نموده باشید. سپس کافیست تا بر روی لینک زیر کلیک نمایید و یا آن را در صفحه تلگرام خود کپی نمایید تا به شبکه ی خودتان ملحق شوید.
لطفا و حتما شبکه خودتان را با دیگر دوستانتان نیز به اشتراک بگذارید.

https://telegram.me/puppet_opera
با سپاس
Positron این را خواند
شکیبا، شکوه حدادی و لیلا رسولی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چند سالِ پیش که این اپرا برایِ اوّلین بار رویِ صحنه رفت ، این کار رو دیدم . خیلی عالی ست . از این گروه ، اپرایِ حافظ و اپرایِ مولوی رو هم دیده ام . همگی خوب بودند .
تو این کار ّّ موسیقی که غوغا کرده و شکوهی داره که آدم رو رویِ صندلی میخکوب می کنه ! عروسک گردانی ها ، خودِ عروسک ها ، صداها و ... همه چیز عالی و خوبه و کاملاً حرفه ای .
دیدنِ این کار رو به همه یِ دوستدارانِ نمایش و به ویژه نمایش هایِ عروسکی توصیه می کنم .
ساختِ عروسک ها و شیوه یِ حرکت دادنِ آنها آنقدر خوب و حرفه ای ست که گاهی آدم فراموش می کنه داره یه نمایشِ عروسکی نگاه می کنه و اونا رو کاملاً زنده تصوّر می کنه .
سپاس از حضورتون و دلگرمی که به ما منتقل می کنید.
۳۱ شهریور ۱۳۹۴
خواهش می کنم . دستِ شما درد نکنه که در این شورزارِ هنر و این روزگارِ وانفسا ، یه کاری رو رویِ صحنه می آورید که هم روش فکر شده ، هم به شکلِ حرفه ای روش کار شده و به شکلی حرفه ای هم اجرا شده و وقتی آدم وقت و پولش رو هزینه می کنه و این کار رو می بینه ، با خاطری ... دیدن ادامه » خوش از سالن بیرون میاد .
۳۱ شهریور ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می‌رسد امکان خرید روزهای تازه‌ی این اپرا امروز ۳۱ شهریورماه ساعت ۱۴ فعال خواهد شد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوستان گرامی!

از همینک امکان خرید بلیت برای تمامی اجراها مهیا است.
شکیبا این را دوست دارد
مدت زمان این نمایش چند دقیقه است؟
۲۴ شهریور ۱۳۹۴
ممنون
۲۴ شهریور ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
○● به بهانه ی اجرای رپرتوار آثار گروه تئاتر عروسکی آران ●○

بهروز غریب پور از زمان بنیانگذاری گروه تئاتر عروسکی آران چند هدف را همزمان دنبال کرده است:
- توسعه و تعمیق اپرای ملی.
- تمرکز بر روی ادبیات کلاسیک و شاعران نامدار ایرانی و بهره گیری از سنتهای آوازی و موسیقی ملی.
- بکارگیری هنر نمایش عروسکی وهم افزائی این هنر با زبان سینما و تئاتر و ارتقاء مقام این هنر.
- پدید آوردن گروه مخاطبان و تکرار آثار تحت عنوان "رپرتوار" و زنده نگاهداشتن همه ی آثار از طریق اجرای تناوبی که هم فرصت دوباره دیدن آنها را میسر سازد و هم برای نسلی که از ابتدا با آثار این گروه آشنا نبوده اند فرصت آشنائی با پدیده ی اپرای عروسکی و اپرای ملی را فراهم سازد .
از این رو رپرتوار نیمه ی دوم سال 94 کوششی در این راستاست و چندین عنوان از آثار این گروه شناخته شده ی ملی و بین المللی ... دیدن ادامه » از ابتدای مهرماه تا پایان بهمن ماه در تالار فردوسی ،تالاری که از سال 1383 تا به امروز پذیرای حضور هزاران مخاطب بوده است با اپرای سعدی آغاز می کند .
گفتنی است بهروز غریب پور هم اکنون نیز مشغول آماده سازی و پژوهش بر روی متن اپرای خیام می باشد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
"" قابل توجه دوستان و مخاطبان گرامی ""


لطفاً توجه بفرمایید که آغاز فرآیند بلیت فروشی در روز سه شنبه 24 شهریور ماه، ساعت 12 آغاز خواهد شد.
لذا خواهشمندم به عزیزان و دیگر دوستانی که مایل به تهیه بلیت هستند نیز اطلاع رسانی بفرمایید.

با سپاس
روابط عمومی گروه تئاتر عروسکی آران
لیلا رسولی این را خواند
شکیبا، نیما رضائی، هانیه نصیری و مجتبی مهدی زاده این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
و آن روز ،فریاد خشم روزگار بر سر افول انسانیت
مرگ وجدان و ماندگاری حقانیت ایثار ،
عاشورا ، پاییز ، تالار فردوسی

(جهت اطلاع به دوستان و‌دیده شدن صفحه جدید)
شکیباجان، کم پیدایی برادر…
۱۶ شهریور ۱۳۹۴
■□ قابل توجه مخاطبان اپرای عروسکی عاشورا □■

با تصمیم و اعلام گروه اجرایی و جناب آقای غریب پور، از آنجایی که تمامی بلیت های این اثر تا پایان دوره ی اجرایی آن به اتمام رسیده است همچنین درخواست عده ای از دوستان که موفق به خرید بلیت این اثر نشده اند، صندلی ... دیدن ادامه » های ردیف میهمانان گروه نیز برای خرید، بر روی سایت قرار می گیرد تا دوستان بیشتری امکان تماشای این اثر را داشته باشند.

با سپاس

۰۴ آبان ۱۳۹۴
من برای امروز 2 تا یلیط اضافه دارم ردیف اول صندلی 3و 4
۰۵ آبان ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید