کمدی کودک و نوجوان رویداد آنلاین
چیدمان
تیوال نمایش رام کردن زن سرکش
S3 : 07:15:39 | com/org
  ۱۵ فروردین تا ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
  ۲۰:۳۰
 بها: ۲۵,۰۰۰ تومان
فروش اینترنتی بلیت: www.gisheh.net

گزارش تصویری تیوال از نمایش رام کردن زن سرکش (سری دوم) / عکاس: حانیه زاهد

... دیدن همه عکس‌ها ››

گزارش تصویری تیوال از نمایش رام کردن زن سرکش (سری نخست) / عکاس: حانیه زاهد

... دیدن همه عکس‌ها ››

گزارش تصویری تیوال از آیین افتتاح نمایش رام کردن زن سرکش / عکاس: حانیه زاهد

... دیدن همه عکس‌ها ››

اخبار

›› بانو هما روستا زنگ افتتاح "رام کردن زن سرکش" را به صدا در می آورد

›› افتتاحیه "رام کردن زن سرکش" برگزار میشود

مکان

خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، جنب خانه هنرمندان، تماشاخانه ایران‌شهر
تلفن:  ۸۸۸۱۴۱۱۵_۸۸۸۱۴۱۱۶

«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
از 31 خرداد 94
با اجرای محدد نمایش رام کردن زن سرکش در تالار ایوان شمس
بزودی فروش اینترنتی آغاز خواهد شد .
محسن قربانی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یاداشت بهزاد فراهانی درباره نمایش "رام کردن زن سرکش"
وقتی به دیدن نمایشی می روی که نام ویلیام شکسپیر را در زیر نام اثر می
بینی بی لحظه ای درنگ اثری عظیم را در ذهن تخیل می کنی که از جهات
گوناگون هزارتویی دارد ژرف، و روانشناسی شخصیت ها تمام عیار، روابط آدم
ها حساب شده و مسائل علت و معلولی روشن و همه چیز تمام است. انتظارت چند
برابر می شود و در این وانفسای نگرش آقایان به نمایش از خود می پرسی،
کارگردان این کار، با وجود چهل بازیگر چه خواهد کرد. وتا کجا باید شجاع و
دلیر باشد که دست به چنین کاری بزند؟ به ویژه اگر تنها و تنها معیار
پایداری کار پر حجم یک گروه از دیده آقایان گیشه باشد.
مریم کاظمی معمولا گرایشی به ... دیدن ادامه ›› تئاتر کودکان دارد و الحق در آن جنس از کار
توانی والا دارد و حالا به دیدن "رام کردن زن سرکش" می روم، با انتظار
غریبی که هم از شکسپیر دارم و هم سایه سنگین فیلم بر دوشم سنگینی می کند.
کار را دیدم و شادمانی ماندگاری فرا چنگ آوردم.
اینکه چرا موسیقی بومی ما در کار شکسپیر؟؟ پاسخ روشنی دارد. به من چه که
کارگردان چرا از دفینه ی هنرملی در القای لحظه های خود بهره گرفته. مهم
آنست که چقدر در انتقال معنی موفق است- که هست.
نسل جوان جاری شده در کار ، پرشور و با طراوت ، گریخته از نق زدن های
ممیزی، رایحه ی خوش نمایش را می پاشد و می رقصد و بر دل می نشیند.
و نسل میانسال در تمام لحظه ها خود را در این شور و خلسه سهیم می کند و
نوع نگاه دیگر مریم بانو را به بزرگواری به صحنه می نشاند.
و سپاس از سر گروه موسیقی و دختر زیبا و توانای همراهش که در حفظ ضرب
آهنگ این کار نجیب هرگز کم نمی گذارند. از مریم کاظمی ، حسین عزیزم و
کاظم و همه ی گروه پرانرژی ، خوش آهنگ و دوستان جوان گروه پس و پشت صحنه
سپاس که در میدان اندیشه خوش خرامیده اند.
بهزاد فراهانی
اردیبهشت ماه 94
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
هفته پایانی نمایش رام کردن زن سرکش
فقط تا 18 اردیبهشت 94 در تماشاخانه ایرانشهر سالن استاد ناظرزاده
ساعت 20:30
همراه با تخفیف 40% در سایت گیشه نت www.gisheh.net
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تئاتر بدون قرارداد ها زنده نیست
«رام کردن زن سرکش» به روایت مریم کاظمی

نویسنده: رضا آشفته

«رام کردن زن سرکش» از متون کمدی ویلیام شکسپیر است که هنوز هم می تواند به دلیل پرداختن به روابط زن ومرد، قابلیت اجرا داشته باشد. داستان این نمایش نامه، درباره دختری به نام بیانکاست که خواستگاران زیادی دارد؛ ولی پدرش به هیچ یک از آنها اجازه خواستگاری نمی دهد تا زمانی که خواهر بزرگ ترش کاترینا ازدواج کند. هیچ کس حاضر نیست با خلق وخوی آتشین کاترینا، او را به همسری برگزیند تا زمانی که مردی به نام پاتریکو وارد شهر می شود. پاتریکو برای به دست آوردن همسری ثروتمند تمام تلاش خود را برای رام کردن این زن سرکش به کار می برد. مریم کاظمی، کارگردان نمایش در حوزه کودک ونوجوان، کارهای شاخصی انجام داده و البته در حوزه بزرگسال هم به دنبال کسب تجربیاتی است که رام کردن زن سرکش در قالب کمدی، گویای چنین مطلبی است. با او درباره این اثر گفت وگو کرده ایم.

چرا متن رام کردن زن سرکش، در ایران کمتر کار شده است؟
اگر ... دیدن ادامه ›› منظورتان به نسبت متن های دیگری از شکسپیر است که در ایران ترجمه شده، باید بگویم با سابقه تاریخی ای که ما در ایران داریم، به سراغ مشهورترین ها رفته و می رویم. طبعا رام کردن زن سرکش در مقایسه با هملت، اتللو، مکبث یا رومئو و ژولیت از شهرت کمتری برخوردار است، این نمایش نامه ها ضمنا تراژدی هم هستند. بنابراین به طور سنتی به سمت آنها می رویم، چون فکر می کنیم تراژدی ها حرف های مهم تری می زنند و بیشتر از کمدی ها کارکرد اجتماعی دارند و بیماری پیام دادن و پیام داشتن ما بهتر درمان می شود. به طور سنتی، خودمان را فرهیخته تر و دانا تر از آن می دانیم که با کارهای کمدی خودمان را سرگرم کنیم. در حالت دوم، اگر نسبت به متون ترجمه شده فرنگی در ایران مقایسه می کنید، به نظر من کمتر نیست، بلکه در این مقایسه می توان گفت جای مناسبی دارد، به نسبت بسیاری از متون که فقط ترجمه و خوانده شده، رام کردن زن سرکش، کار شده و به صورت های مختلف مورداقتباس هم قرار گرفته است.

این نمایش در جهان امروز می تواند بیانگر رابطه متحول شده زناشویی باشد؟
رابطه زناشویی متحول نشده است. رابطه زناشویی سرجای خودش هست. انتخاب آزادانه زندگی مشترک، عشق و احترام و همکاری ضامن دوام این رابطه است. تغییر زیرساخت های اجتماعی، تقسیم ثروت و قدرت، تبدیل جامعه فئودالی به دموکراسی ها، ایجاد قوانین عام مدنی به جای قانون اشرافیت و لغو کاستی های اجتماعی، شرایط انتخاب بهتر و آزادی و آگاهی برای عوام به وجود آورده است. طبیعتا مسئولیت بیشتری برای فرد به وجود می آورد. اگر شما شرایطی مثل زنان رام کردن زن سرکش داشته باشید، چه می کنید. کاترین در این نمایش با سرکشی از قوانین موجود، امکان شناخت بیشتری برای خود به وجود آورده و فرصت کرده جنبه های وجودی خویش را به شریک زندگی اش نشان دهد. اگر عشقی بین آنها اتفاق بیفتد، با شناخت و مسئولیت کامل خواهد بود نه براساس دروغ و توهم و نشان دادن آن چیزی که واقعا نیستی.

فکر کنم شما خواسته اید بدون توجه به نگاه شکسپیر، نمایش را اجرا کنید؟
این طور نیست، ولی این جمله در هیچ اجرایی کاربرد ندارد. نوشته بخشی از کار گروه اجرایی است. موقعیت ها و رویدادهایی که نویسنده ارائه می دهد، تنها یک پیشنهاد است، کارگردان یا گروه اجرا می توانند همه یا بخشی از آن را استفاده، جایگزین یا حذف کنند. اتفاقا در این نمایش، از موقعیت هایی که نویسنده آفریده، بسیار استفاده کرده ام. روح هرنمایشی در خط سراسری داستان و کنش ها و وقایع حفظ می شود نه در شکل و فرم. شکل های اجرایی انتخاب می شوند که در خدمت روانی و رساندن بهتر مطلب باشند.

شکسپیر گفته است زن نباید همچون «الیزابت» ملکه وقت رام شود. چرا شما او را رام کرده اید؟
نظری ندارم و چنین چیزی را نشنیده ام.

زمانه چقدر دستتان را برای دراماتورژی باز گذاشته است؟
دراماتورژی یا به طور صحیح تر دراماتورگی، به نظر من و دراماتورگ این نمایش، با آن چیزی که به غلط مصطلح شده، کاملامتفاوت است. دراماتورگ در خدمت سالن های نمایش خصوصی و دولتی فعالیت و سعی می کند با شناخت کامل از شرایط اجتماعی، سلیقه عمومی، محل اجرا و مخاطبان تئاتر ها، به کارگردان کمک کند تا از ایده اصلی و خطی که دنبال می کند، با توجه به هدفی که گروه دارد، خارج نشود و در شرایط ایده آل و زمانی که زیرساخت های تئاتر در کشوری درست باشد، یک کارگردان کاربلد حتما از یک دراماتورگ کاربلد در کنار خود استقبال خواهد کرد. بنابراین کارگردان نمی تواند دراماتورگ کار خود باشد و خودش، خودش را کنترل کند، آن طور که در خیلی از بروشورها می بینی ولی آنچه اینجا مصطلح است، دوباره نوشتن متن های حتی غیرتئاتری و آماده کردن آنها برای اجرا، دراماتورژی کردن عنوان می شود. این کار دراماتیزه کردن است نه دراماتورژی، ولی اگر سوال شما بر اصطلاح رایج باشد، ما این کار را نکرده ایم.

نمایش، چرا باید ایرانی شود؟
هرنمایشی با انتخاب فرم اجرا به شما به عنوان کارگردان می گوید که چگونه و با چه شرایطی باید اجرا شود. این یک انتخاب است و می تواند برآیند خوبی هم داشته باشد. من در شکل از عناصر ایرانی استفاده کرده ام و بسیار راضی هستم.

موسیقی و ترانه ایرانی چقدر در تغییر جغرافیا موثر است؟
این فرم نمایشی است که تغییر می کند. وقتی یک نمایش ترجمه شده را در دست می گیرید، خود به خود جغرافیا تغییر کرده است زیرا شما در محل دیگری هستید و از فرهنگ دیگری برخوردارید. موسیقی بومی هر کشوری، مردم را به وجد می آورد و کمک می کند احساس خودمانی بودن کرده و با آرامش داستان را دنبال کند و درگیر این نیست که آیا این موسیقی با کار متناسب است یا خیر.

چقدر این شیوه موسیقی نمایش، متاثر از کارهای متاخر محمد رحمانیان است؟
حال که صحبت از تاخر و تقدم شد، من پیشنهاد می کنم تحقیق شود و کارهایی که احتمالادر دوسال گذشته با تاثیر از نمایش «رام کردن زن سرکش» در اجرای جشنواره سال ٩١ روی صحنه رفته است، بشناسیم زیرا از دوسال گذشته شیوه اجرایی ما تغییر نکرده است.

در لهجه، فقط یک مورد در خدمت به روزشدن و اینجایی شدن اجراست، چرا از لباس و چیدمان صحنه استفاده نکرده اید؟
کاملااتفاقی به این مورد رسیدیم و جایش را پیدا کردیم و به نظر من استفاده از آن در همین حد کافی است.

گریم و ماسک تا چه حد اجرا را خلاقه می کند و آیا ضرورتی بر استفاده دوگانه اش بوده است؟
هروقت لازم باشد، حتما از گریم یا ماسک استفاده می کنم؛ هردو یا هرکدام و در این صورت به نظرم ضروری می آمده است، زیرا استفاده هرچیز در صحنه به پیش فرض شما از نمایش برمی گردد. پیش فرض ما اجرای نمایش کمدی رام کردن زن سرکش با گروه بازیگران سیار است.

جهان کمدی به چه میزان با قراردادها و تصنعات، باورپذیرتر می شود؟
تئاتر بدون قرارداد ها زنده نیست. همه اعمال صحنه بازسازی می شود، ولی الزاما تصنعی یا دروغین نیست، زیرا بر بستر واقعیت استوار است و کمدی بیشتر از همه بر واقعیت ها سوار است؛ مثل کاربردی که لطیفه ها و شوخی های معمول دارند، می دانید که اگر زمینه آگاهی اجتماعی قبلی نسبت به موضوع وجود نداشته باشد؛ نمی خنداند. ممکن است کمدی ها از قرارداد های بیشتری بهره ببرند، زیرا نیاز به قالب مشخص برای ارائه دارند.

بازیگران در خلق نقش جولان داده اند و چقدر شیوه اجرا، دست وبالشان را بسته است؟
از بازیگران این نمایش خواسته شده ابتدا قالب و فرم اجرایی را درک و آن را ارائه دهند و سپس آن را با قابلیت ها و استعداد های خویش تلفیق کرده و به اصطلاح نقش را مال خود کنند و جولان دهند، ولی همواره مراقبیم از خطی که دنبال می کنیم، خارج نشویم.

این بازیگران تئاتری اند، چرا از قاعده مرسوم جذب چهره ها سود نجسته اید؟
با اجازه شما، من از عبارت بازیگر مشهور به جای چهره، استفاده می کنم. استفاده از بازیگران مشهور تر این روزها بیشتر باب شده، ولی هنوز قاعده و قانون نشده است. به نظرم هیچ اشکالی ندارد چنانچه کارگردانی تشخیص دهد برای اجرا نیاز به بازیگران مشهور دارد، از آنها استفاده کند و این بازیگران بسیار در تئاتر می درخشند. در کمدی رام کردن زن سرکش و در محدوده تمرینات طولانی و ریزبین، در گروه ما (گروه تئاتر مستقل) امکان استفاده از این بازیگران نبوده است و نیاز اجرایی ما اتفاقا با بازیگرانی تامین می شود که خواست و اشتیاق و امکان حضور در تمرینات طولانی تر را داشته باشند و من از برآیند کار راضی هستم.

شرایط سخت مالی چگونه در اجرا رفع ورجوع می شود؟
درست است شرایط مالی برای امکان ادامه اجراها و شروع تمرین های جدید حیاتی و تعیین کننده است، ولی باید طوری پیش برویم که طلب کمک های دولتی برای تئاتر ها همان وظیفه فراموش نشدنی باشد و مدیران را بدعادت نکنیم که این وظیفه را لطف تلقی کنند. ما کار اجرا را انجام می دهیم، آنها هم بودجه لازم را تهیه کنند، بنابراین در برابر این سوال، همواره این موضع من خواهد بود؛ تمرین یا اجرایی را به دلیل مسائل مالی متوقف نمی کنم و برای کسب درآمدهایی که حق همه گروه های تئاتری است، تلاش می کنم و اجازه نمی دهم این فکر بر من غالب شود که خودم باید تهیه کننده کار خودم باشم؛ حتی اگر اکنون این کار را انجام دهم.
علی عبدالرحیم این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به گزارش سرویس فرهنگی پانا، این مدرس ، نویسنده و کارگردان تئاتر درباره نمایشنامه رام کردن زن سرکش گفت: تفاوت های فرهنگی باعث می شود که واکنش مردم به شوخی های ملل دیگر متفاوت باشد و کمتر دیده می شود که یک لطیفه در همه جای جهان باعث خندادن مردم شود. این فاصله طنز در فرهنگ ایرانی و انگلیسی به خوبی دیده می شود.
شماسی در ادامه توضیح داد: همین مسئله کارگردانان را در مرحله آدابته کردن نمایش های فرنگی به دام لوده و هجو می اندازد اما مریم کاظمی به خوبی از پس این مسئله بر آمده و طنزی نجیب و به دور از هجو و تحقیر را به نمایش در آورده است.
این کارگردان تئاتر بازی حسین محب اهری در این نمایش را نشان دهنده یک تحول و پختگی در هنر بازیگری او عنوان کرده و افزود: امشب در صحنه این نمایش بازی متفاوت و قابل تاملی را از محب اهری دیدم که نشان می دهد در شیوه بازی او یک تحول کامل کننده اتفاق افتاده است.
وی بهره گیری از موسیقی ایرانی در این نمایش را یکی از نکات قابل توجه در آدابته سازی این نمایشنامه در اجرا دانسته و ریتم درست، ارتباط بازیگران با یکدیگر و ارتباط درست آنها با رویدادهای نمایشی، طراحی حرکت و میزانسن را از جمله نقاط قوت نمایش رام کردن زن سرکش ارزیابی کرده و به گروه اجرایی برای ارائه ای بی خطا قدردانی کرد.
نمایش رام کردن زن سرکش به کارگردانی مریم کاظمی هر روز غیر از شنبه ها ساعت 20:30 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است و علاقه مندان می توانند از طریق سایتهای www.gisheh.net ، www.tamashakhaneh.ir و www.freewilltheatre.com و شماره تلفن های 09357408597 و 09190776098 برای رزرو و پیشخرید بلیط این نمایش اقدام کنند.
http://pana.ir/Pages/News-332551-%D8%B7%D9%86%D8%B2_%D9%86%D8%AC%DB%8C%D8%A8_%D8%AF%D8%B1_%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4_%D8%B1%D8%A7%D9%85_%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86_%D8%B2%D9%86_%D8%B3%D8%B1%DA%A9%D8%B4_.aspx
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فروش هفته سوم نمایش رام کردن زن سرکش با تخفیف 40% در سایت گیشه نت آغاز شد .
www.gisheh.net
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تخفیف ویژه بلیت نمایش «رام کردن زن سرکش» برای مخاطبان

نمایش «رام کردن زن سرکش» نوشته ویلیام شکسپیر و کار مریم کاظمی، یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هر هفته، تعدادی از بلیت‌های خود را با ۴۰ درصد تخفیف ارائه می‌کند.

به گزارش سایت ایران تئا‌تر، این نمایش که در سالن استاد ناظر‌زاده کرمانی روی صحنه است، بلیت‌های تخفیف‌دار خود را از طریق سایت گیشه در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است. مخاطبان همچنین می‌توانند از طریق شماره‌های ۰۹۳۵۷۴۰۸۵۹۷ و ۰۹۱۹۰۷۷۶۰۹۸ برای رزرو و پیش‌خرید بلیت این نمایش اقدام کنند.

«رام کردن زن سرکش» که توسط کورش اسداللهی به فارسی بازگردانده شده با بهره‌گیری از تکنیک‌های نمایش ایرانی، موسیقی زنده ایرانی و گویش عادی مردم امروز توانسته به عنوان یک کمدی خانوادگی، توجه مخاطبان این گونه نمایشی را به خود جلب کند.

این نمایش، که در آن حسین محب‌اهری، کاظم هژیرآزاد، سیدجواد زیتونی، جواد اعرابی ... دیدن ادامه ›› و مریم کاظمی به ایفای نقش می‌پردازند و هنرمندانی چون حسین مزینانی، سعید دشتی، عماد سالکی، پریسا فلاح‌زاده، نازنین صفا، حمید فتوحی، حسام کلانتری، سعید عابدی، بهروز مهرعلیان، سعید قره داغلی، عماد جاوید‌پور، مهراد زمانی، میلاد رمضانی، مهدی رحیمی، شیما میرمهدی، مهری کشوری، حسین صفا، نرگس صفامنش، سهیلا پورعلی اصل و حسن عسگری با گروه همکاری دارند، ساعت ۲۰:۳۰ هر روز، غیر از شنبه‌ها در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است.
حسین پوریعقوب این را خواند
alirezashahroudi این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش رام کردن زن سرکش، اگرچه به مختصات زمانی و مکانی و اسامی آدم های خویش وفادار است، ولی با طنازی خوشایندی به دیالوگ ها، فولکلور و موسیقی ایرانی روی می آورد تا تماشاگر، سازگاری بیشتر و لذت دلنشین تری از تماشای نمایش برگیرد. نمایش با بهره گیری از سادگی و روانی در دکور صحنه و جذابیت های فرم و رنگ در طراحی لباس، در ایجاد تابلوهای دیداری، موفق می نماید. اجرای موسیقی زنده و تلفیق افکت های شنیداری با میزانسن کمیک نمایشگران، به ایجاد فضای دلنشین مورد نظر کارگردان کمک شایانی می کند.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوستانی که نمیخوان موضوع نمایشو بدونن این متنو نخونن.

خلاصه نمایش رام کردن زن سرکش: یک بازرگان ثروتمند، بابتیستا مینولا اهل پادوا، دو دختر دارد. خواهر بزرگتر کاترینا که دارای خلق خشن و طوفانی است و خواهر کوچکتر بیانکا که مطیع و دلفریب است. بابتیستا اصرار دارد که خواهر بزرگتر باید اول ازدواج کند تا او تقاضای ازدواج برای خواهر کوچکتر را بپذیرد. بابتیستا به هرمردی که جرات کافی برای ازدواج با کاترینا داشته باشد جهیزیه هنگفت و کاملی پیشنهاد داده است. خواستگاران رقیب بیانکا برای یافتن شوهر برای کاترینا متحد می شوند.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یادداشت محمود دولت آبادی درباره نمایش رام کردن زن سرکش:

"مطلب مفصّلى نوشتم در باره ى نمایش" رام کردن زن سرکش" که
متأسفانه به سبب جهل من نسبت
به پیچ و خم هاى کامپیوتر گم شد و از دست رفت؛ در آن نوشته
شیفتگى خود راابراز کرده بودم از تماشاى
نمایشى بسیار هنر مندانه ، شیرین وشاد،و به جزییات آن تآتر
خوشایند و هنرمندانِ دلباخته ى آن پرداخته بودم؛از آن جا که
نمى توانم آنچه را یک بار نوشته ام تکرار کنم،خلاصه مى کنم
احساسات ودریافت خودم را ... دیدن ادامه ›› ازدیدن نمایش و
آن خلاصه سخن درخودش نهفته دارد ستایش وتحسین مرانسبت به همه ى
هنرمندان و هنرورزان از خردتا
کلان، وهمراه دارد تحسین مرا نسبت به کارگردانٍ نمایش وخجسته است
توانایىٍ فراهم آمدن -فراهم آوردن آن جمع صمیمى
و دوست داشتنى بازیگران ؛چه دوستانِ متواضعى که مى شناختم ازپیش
،چه جوانانٍ نیروافزایى که در صحنه
جارى بودندوهمه عزیز و دوست داشتنى در کار-اجراء .درک بایستگىِ
تشکیل گروه نمایش نیز اززمره احساس
خرسندى من است که امیدوارم "گروه تآترمستقل" ادامه یابد ومنحصر
نماند به همین یک بازى، همچنین پدید آمدن گروه هاى مشخص دیگر در تأتر
کشور ما حتّادرتآتردولتى؛ زیرا تأتر با گروه است که تأتر مى تواند باشد
وادامه یابد، نه بى گروه.
خواهان توفیق همه ى هنرمندان تأترکشورهستم.

باقدرشناسى-محمود دولت آبادى،بیستم فروردین١٣٩٤خورشیدى-تهران"


در گردهمآیی باشکوه هنرمندان برای گشایش "رام کردن زن سرکش" ؛
یاد و خاطره حمید سمندریان گرامی داشته شد
مراسم افتتاح نمایش"رام کردن زن سرکش" شب گذشته با حضور هما روستا و جمع کثیری از هنرمندان شناخته شده تئاتر ، سینما ، ادبیات و تلویزیون و با یاد زنده یاد حمید سمندریان برگزار شد.
مجید سرسنگی ، مدیر مجموعه ایرانشهر در آیین آغازین این نمایش و با خیر مقدم به بانو هما روستا و همه چهره های هنری حاضر در سالن گفت: یاد حمید سمندریان گرامی و جایش سبز باد. هر بار که خانم روستا را می بینیم به یاد این استاد گرامی می افتیم و امیدوارم که شاگردان خوبی برای او باشیم و بتوانیم اندیشه هایی که برای تئاتر داشت را به اجرا در بیاوریم.

در این روز هنرمندان شناخته شده ای همچون محمود دولت آبادی، فردوس کاویانی، جمال اجلالی ، حمید قطبی، محمد رضا عرب، مجید قناد، بیژن شکرریز، ایرج راد، هادی مرزبان،حمید مظفری، شهره سلطانی، عزت اله مهرآوران، قاسم زارع، بهزاد فراهانی، منیژه محامدی، اصغر همت، محمد اسکندری، عبدالحی شماسی ، محمود رضا خاکی، ناصر آقایی، بهروز ... دیدن ادامه ›› بقایی، کاظم راست گفتار، هرمز هدایت ، آزاده پورمختار، علی اکبرقاضی نظام، شکرخدا گودرزی، اتابک نادری، محمد ساربان، حسن معجونی،فریندخت زاهدی، فرهاد تجویدی، ناصر آویژه، فریال بهزاد ، حسن باستانی ، پردیس افکاری، علی فروتن، بلورچی، منوچهر اکبرلو، ماندانا کریمی، فرخ نعمتی ، سهیلا رضوی، مهدی میامی و بسیاری دیگر از هنرمندان سینما، تئاتر و تلویزیون به تماشای نمایش رام کردن زن سرکش نشستند.
ا
حسین پوریعقوب و غزال کریمی این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آیین افتتاح نمایش «رام کردن زن سرکش» به کارگردانی مریم کاظمی در تماشاخانه ایرانشهر برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، نمایش «رام کردن زن سرکش» نوشته ویلیام شکسپیر با طراحی و کارگردانی مریم کاظمی روز یکشنبه - 16 فروردین ماه - با حضور هما روستا هنرمند پیشکسوت و هنرمندان شناخته شده تئاتر ، تلویزیون و سینما اجرای عمومی خود را آغاز می‌کند.

این نمایش روز یکشنبه ساعت 19:30 با نواخته شدن زنگ آغاز اجرا توسط هما روستا، اجرای عمومی خود را در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر آغاز می‌کند.

«رام کردن زن سرکش» نمایش کمدی خانوادگی است که ویلیام شکسپیرآن را نوشته و توسط کورش اسداللهی به فارسی برگردانده شده است. کاظمی با بهره‌گیری از موسیقی زنده ایرانی و نوع طراحی حرکات، جلوه‌های نمایش ایرانی را در این اثر مشهور انگلیسی به نمایش گذاشته است.

در این نمایش که توسط یک گروه دوره گرد اجرا می‌شود ، دلقک‌ها به ... دیدن ادامه ›› ترتیب ریزش به صحنه بهروز مهرعلیان، عماد سالکی، حمید فتوحی، مریم کاظمی، پریسا فلاح زاده، نازنین صفا، حسین محب اهری ، کاظم هژیرآزاد، سید جواد زیتونی، حسام کلانتری، میلاد رمضانی ورجاوند، جواد اعرابی ، سعید دشتی، عماد جاوید پور، سعید قره داغلی، مهری کشوری، سهیلا پورعلی اصل، مهدی رحیمی، حسن عسگری، حسین صفا، شیما میر مهدی، نرگش صفامنش، سعید عابدی و حسین مزینانی معرفی شده‌اند.

سایت‌های www.tamashakhaneh.ir, www.gisheh.net وwww.freewilltheatre.com و شماره تلفن های 09357408597 و 09190776098برای رزرو و پیشخرید بلیت این نمایش فعال شده است.
sahar aslani و روشنک این را خواندند
زهرا شایان فر این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
رام کردن زن سرکش را یک نمایشنامه نویس انگلیسی نوشته ... موضوع آن ماجراهایی است که در ایتالیا می گذرد... آدم هایی از شهر های مختلف ایتالیا در یک منطقه خاص دور هم جمع می شوند و زندگی های جدیدی را رقم می زنند. حالا مریم کاظمی هم این نمایش را با موسیقی ایرانی ، اجرایی با رنگ و بوی نمایش های میدانی و شادی آور ایرانی روی صحنه برده است. دنیا چقدر کوچک است!
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید