تیوال نمایش رومئو و ژولیت یا تو چرا تیبالت رو کشتی؟
S2 : 02:22:46
  ۱۱ تیر تا ۰۴ مرداد
  ۲۰:۴۵
  ۱ ساعت
 بها: ۴۰,۰۰۰ تومان

: هادی حجازی فر
: بهادر مالکی، امیرسلطان احمدی، میثم کریم‌پور

: امیر زاغری
: مهرنوش بلمه
: پری‌ناز لطف‌الهی
: بابک کیوانی

- این نمایش ترکیبی از بازیگر و کار با اشیاء است.

نگاهی پارودیک به تراژدی رومئو و ژولیت

گزارش تصویری تیوال از نمایش رومئو و ژولیت یا تو چرا تیبالت رو کشتی؟ / عکاس: سارا ثقفی

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» باشگاه هواداران تئاتر هامون و ارائه خدمات و تسهیلات ویژه به اعضای این باشگاه

آواهای وابسته

مکان

خیابان فلسطین، پایین تر از خیابان انقلاب، پلاک ۲۹۲/۱
تلفن:  ۶۶۱۷۶۸۲۵


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
"به هم پیوسته" ای از "صدها جزء مینیمال"، از دکور تا متن و حتی نور و صدا. هریک از اجزا دنیای وسیع تری را در خود جا داده بود و این بر لذت تماشای کار می افزود. شیرین و دلپذیر بود، چنان که یک تماشاگر بدپسند در حوزه کمدی مثل من را بسیار به ذوق آورد. اگرچه با بیش از سی نفر از دوستان به تماشای اجرا رفتم اما کاش به اجرای آخر کار نمی رسیدم تا دوستان بیشتری را برای تماشایش ترغیب کنم.
علی جباری و امیر مسعود این را خواندند
سایه * و مریم اسدی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نگاه پارودی و البته عروسکی به نمایشنامه های کلاسیک و تراژیک جهان در هسته ی دراماتیک خود همواره شیرین و فانتزیست و در خلق فضایی طنز و کمیک موفق عمل می کند.
مخاطبین نازنینی که با اثر تعامل برقرار کرده و نمایشی که با قلم نغز و ظریف خود همسو با جغرافیای ما همزیستی دارد بنای خنداندن را از ابتدا تا پایانش پی ریزی می کند.
با دکور و آکسسواری مینیمالیستی و کمینه و نورپردازی در این راستا و کارکرد اشیاء در قامتی تجسد یافته از هویت های انسانیِ شخصیتهای اصلی نمایش ، حداکثر بهره مندی و اثربخشی را بر اذهان منقش می کند.
بازیگران توانای نمایش نیز بواسطه قرار گرفتن در فضایی کمیک و باور حضور در این نقیضه و البته انرژی و نشاط مخاطبین بر خط روایت سوارند و گویی در طوفان پارودیک شاهکار عاشقانه و تراژیک شکسپیر خوش می درخشند.
نمایشی که در حوزه طنز شیرین خود در ورطه لودگی ... دیدن ادامه » و ابتذال قرار نمی گیرد و شوخی های درون متنی و بداهه ها در بیان و بازی ها در خدمت هدف کمیک و پارودیک خود بر پیکره سنگین دراماتیک اثر تلنگری طنازانه دارد.
موافقم و زمان آن رسیده که برخی از شاهکارهای ادبیات نمایشی با نگاهی آلترناتیو و طنزی آغشته به شوخ طبعی به زبان تحریر در آمده و در فضاهای اجرایی سالن ها قرار گیرند و با زاویه دیدی بهلول وار آثاری را که صدها و بلکه هزاران بار در سالن های پایتخت در ژانرهای اصلی و رئال یا فرمالیستی و یا آوانگارد شاهد بوده ایم نظارگر باشیم.
از جناب هادی حجازی فر طراح و کارگردان نمایش (که پیشتر در نقش هایی جدی در قالب مستند قهرمانی و البته شخصیتهای ارزشی و انقلابی هنرنمایی دیده بودیم و البته در این فضای آلترناتیو و چرخشی نیز شیرین و خاطره ساز بوده اند ) و گروه اجرایی محترم نمایش و گروه محترم هامون بواسطه میهمان نوازی کمال تشکر را دارم.
یک پارودی عالی
یک طنز بی نظیر، بسیار خلاق، بسیار جسورانه، به جرات قویترین طنزی بود که تاحالا دیده بودم، چه در تئاتر و چه در هر جا و در تمام مدت فکرم روی این مسئله معطوف بود که ذهن نویسنده چطور به این حد از تکامل رسیده تا اینچنین به گل شخصیت ببخشه و در فضای طنز سبک، سخیف و جلف امروز، بوسیله دو عدد گل مصنوعی با کمترین ابزار و امکانات، اوج هنر رو در قویترین شکل به رخ تماشاچی بکشه و آثار مشابه رو به چالش دعوت کنه
بسیار ممنونم از عوامل بابت اخلاق بزرگ منشانه و کاری چنین فاخر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
این نمایش تمدید شد. خرید بلیت ۴ اجرای پایانی از سه شنبه ۱ تا جمعه ۴ مرداد، به کارگردانی هادی حجازی فر و با بازی بهادر مالکی، امیرسلطان احمدی، میثم کریم‌پور آغاز شد.
رویا کاظمی، رضا بهکام و مزدک این را خواندند
بیشتر تمدید کنید... تا ۱۱م حداقل... که ما هم بتونیم بیایم ببینیم...
۰۲ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام و عرض ادب
قطعا یکی از بی بدیل ترین پارودیهای زندگیم رو دیدم
بازی های کاملا منطقی بدون اضافه گویی شوخی های به جا و کاملا رو اصول همه چیز این کار خوب بود
نمیشه ایرادی گذاشت روش
جسارت نویسنده و جرات اینکه یکی از بهترین متون دنیا رو در تاریخ تاتر به این مدل بازنویسی میکند که 50 دقیقه خنده از روی لب تماشاچی برداشته نمیشه رو فقط هادی حجازی فر میتونه داشته باشه
تبریک میگم به کلیه ی عوامل
و علی الخصوص تبریک میگم به خود هادی حجازی فر برای اینکه 3 نفری اورده برای بازی که توی اخلاق نفر اول تاتر هستن
انقدر خوش برخورد بودن این سه بازیگر زبانزد خاص و عام بشه و الگویی باشه برای بقیه به اصطلاح سلبریتیها
سلام. ممنون از این‌که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید و خوشحالیم از این‌که کار رو دوست داشتید
۳۰ تیر
عالی بود و منتظر کارهای بعدیتون هستم
۰۵ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مصداق جمله ی معروف کمدی از تراژدی(به عنوان بخشی از درام) سخت تر است.

اجرای امشب(۲۷ تیرماه) رو دیدم. با توجه به پست های قبلی دوستان تیوالی، احتمال زیادی میدم که کار تغییراتی نسبت به اجراهای قبل داشته.
با حداکثر بی امیدی به سالن رفتم. خودم رو آماده کرده بودم یک کار آزاردهنده ببینم. ولی...

بعد از تماشای نمایش در برخی از سالن ها، مدتی از مسیر برگشت رو با درد نشیمنگاه طی می کنم. این نمایش هم فارغ از درد نبود، منتها در جای دیگه... صورت و گونه ها... خیلی خیلی کم پیش میاد به یک کمدی بخندم ولی این نمایش بارها من رو از ته دل خندوند. ممنونم

اشارات به فیلم ها، کاراکترها و وقایع بسیار مرتبط بود. گویش نامفهوم بازیگران، به زیبایی یاداور انیمیشن کوتاه ماه(لا لونا) بود. طنزها پخته بود و خیلی خوب ارائه شدند. نظم و کششی در ریتم اجرا وجود داشت که سالن رو قدم به قدم با خودش می کشوند و فرصت و میل خارج شدن از مسیر داستان رو از ذهن تماشاچی می گرفت.

مثل تماشای یک بازی کودکانه، ساده و از ته دل. لذت بردن از لحظه لحظه ی اجرا در چهره ی هنرپیشه ها مشهود بود که طبیعتا انرژی و سطح کار رو بالاتر می برد.
ارتباط بین هنرپیشه ها و گل ها بسیار طبیعی بود. که کاراکتر رومئو، ژولیت و تیبالت رو واقعی و باورپذیر می کرد.
تغییر دکور بین پرده ها که توسط خود هنرپیشگان انجام میشد، نوعی تلاش مذبوحانه در خودش داشت که این زمان سوخته رو هم جذاب می کرد.

فرهنگ سنتی خانواده ایرانی و شکسپیر!!!
آقا و لیدی کاپولت! پدر و مادر ژولیت! با کاراکترهای فیلم فارسی... تضادی حیرت انگیز... براوو...

شکسپیر ... دیدن ادامه » در رومئو ژولیت به عشق بین ایندو جنبه ای الهی و مقدس بخشیده. صحنه ی مکالمه ی کشیش و گادفادر برای من تداعی کننده ی این بعد متن بود. جذاب

پرده ی تراژدی کار، علاوه بر ژانر کمدی و پارودی، نمایش رو به خوبی در کلاس تراژدی هم قرار داد. اگر بعد از این پرده نمایش تمام میشد، کاملا راضی از سالن خارج میشدم. اما پرده ی اخر، کار رو بیرحمانه به اوج رسوند...

یک حس طنز هوشمندانه در اقای حجازی فر وجود داره و یک ارتباط تنگاتنگ و صمیمی بین ایشون و هنرپیشگان(در مورد این نمایش به جای بازیگر، این واژه رو ترجیح دادم). امیدوارم از این دست کارهای مبتکرانه و محترمانه بیشتر ارائه کنند.

همچنین امیدوارم تمدید بشه که باز هم تجربه ش کنم.
ممنون که نظرتون رو به ما به اشتراک گذاشتید و خیلی خوشحالیم که کار رو دوست داشتید
۲۹ تیر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت یکشنبه ۳۰ و دوشنبه ۳۱ تیر از روزهای پایانی این نمایش، به کارگردانی هادی حجازی فر و با بازی بهادر مالکی، امیرسلطان احمدی، میثم کریم‌پور آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نام این نمایش در نظر اول من رو یاد فیلم استنلی کوبریک انداخت:
دکتر استرنج لاو یا: چگونه من یاد گرفتم که نگران نباشم وعاشق بمب باشم
Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964)

یک کمدیِ سیاهِ سَتایر(همون پارودی با فضای کار گسترده تر) و با درخشش پیتر سلرز
این زیرکی به نظرم جذاب اومد.

اگر از کارتون های “فمیلی گای” یا “سَوت پارک” لذت می برید، پارودی رو دوست دارید.
امیدوارم نمایش خوبی ببینیم
یک پارودی بامزه و خلاقانه. بعد از هملت دبستانی جلال تهرانی مدت‌ها بود نمایش پاردوی درست حسابی ندیده بودم.
اصلی ترین مسئله ای که از لحظه های ابتدایی نمایش جلب توجه می کنه، جسارت طراح و نویسنده کاره. رفتن سراغ یکی از مهم ترین متن‌های تاریخ و تبدیل اون به یک کمدی که در عین حال ویژگی‌های ایرانی هم به اون اضافه شده، این نمایش رو به کاری قابل احترام تبدیل می کنه و به نظر من این جسارت جواب مثبت گرفته.
کار خسته کننده نبود و شوخی ها تا لحظه های آخر مخاطب رو با کار همراه می کنه و اگر از پارودی لذت می برید، قطعا نمونه خوبی برای این ژانر در حال اجراست.
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، از چهارشنبه ۱۹ تا جمعه ۲۱ تیر، به کارگردانی هادی حجازی فر و با بازی بهادر مالکی، امیرسلطان احمدی، میثم کریم‌پور آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یک پارودی خوب
با توجه به سبک این نوع نمایش که مخاطب عام تیاتر کمتر باهاش آشنایی داره و ارتباط برقرار می‌کنه به نظرم کار خوبی از آب دراومده بود.
البته بخش‌های ابتدایی نمایش از جذابیت کمتری برخوردار بود و کمی طول می‌کشه که مخاطب با سبک کار ارتباط برقرار کنه، اما یک پایان خوب و جذاب، باعث میشه که با حال خوبی از اجرا بیرون بیایم.
به طور کلی کار جالبی بود که از دیدنش لذت بردم.
به نظر من تئاتر خلاقانه و باکیفیتی بود. حفظ داستان اصلی و تبدیل آن به کمدی نشون از ذهن خلاق کارگردان و نویسنده داره. بازیگران خوب بود و مهم‌ترین نکته انسجام متن بود به طوری که تماشاگر در تمام طول تئاتر به یک اندازه می‌خندید و اوج‌های به موقع و خوبی در تئاتر شاهد بودیم که از نکات ظریفی بود که در نمایش شاهد بودیم.
شاهین، reza jabbari، iamnegin@، موژان رفعت ماه و مسعود رحیمی این را پاسخ داده‌اند
از یک ساعت پیش
۱۷ تیر
@iamnegin به نظرم، نباید نظر من درباره یه نمایشی که دیدم با مدت زمان یاخت پروفایلم سنجیده بشه چون متر و معیار درستی نیست.
این که بعد از مدت‌ها رفتم تئاتر و انقدر خوب بود که ارزش داشت بیام تو سایت تیوال و نظر بدم، برداشت بهتری بود که میتونست داشته باشین...
۱۷ تیر
الان شد 12 ساعت
۱۷ تیر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، از یکشنبه ۱۶ تا سه شنبه ۱۸ تیر، به کارگردانی هادی حجازی فر و با بازی بهادر مالکی، امیرسلطان احمدی، میثم کریم‌پور فردا (جمعه) ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
بهار گراوندی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت این نمایش به کارگردانی هادی حجازی فر و بازی بهادر مالکی، امیرسلطان احمدی، میثم کریم‌پور (روزهای سه‌شنبه ۱۱ تا جمعه ۱۴ تیرماه) فردا (یکشنبه ۹ تیرماه) ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
مینا سروش این را خواند
محمد لهاک (آقای سوبژه)، محمد مجللی و تئاتر هامون این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید