تیوال نمایش اسکرین شات
S2 : 11:17:38
کاری از‌گروه نمایشی هورپاک
  ۰۱ تا ۱۵ شهریور
  ۲۰:۰۰
  ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه
 بها: ۳۰,۰۰۰ تومان

: ندا قربانیان
: نداقربانیان
: حمیدرضا معدنکن، محمود حقیری، نداقربانیان، سحرناز عباس زاده، سیدفرزاد تجلی، مسعود بیگلری، ریحانه یزدان یار، مرتضی مرادی
: حسن رئیسی

: مسعودبیگلری
: نداقربانیان
: مجتبی میرزایی
: امیررضا ملکی
: محسن محمدی، احسان خرات، مهدی عباسیان، هادی فیروزیان
: سیدعلیرضاتقدیری
: نیکان هنر ایرانیان باستان(نهاب)
: مبینا اسماعیل زاده، بیتا کاویانی، مروارید ابراهیمی
دو خانواده که پدرانشان با هم شریک هستند برای خرید سه خانه قدیمی بزرگ و تخریب و ساخت یک هتل هم به قصد سفر و هم کار به مشهد مقدس سفر کرده اند. پیر زنی صاحب یکی از خانه های قدیمی است به فروش خانه اش رضایت نمیدهد. از طرفی روابطی بین اعضای دو خانواده برملا میشود که شراکت را به خطر می اندازد و....

گزارش تصویری تیوال از نمایش اسکرین شات / عکاس: سید ضیا الدین صفویان

... دیدن همه عکس ها »

ویدیوهای وابسته

آواهای وابسته

مکان

تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر، مجموعه فرهنگی و هنری تئاترشهر
تلفن:  ۶۶۴۶۰۵۹۲-۴


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
با سلام و احترام
دیشب به تماشای اجرای پایانی نمایش اسکرین شات رسیدم.
از انرژی فوق العاده بازیگر نقش مرضیه بسیار لذت بردم .
در مجموع داستان تا حدودی تکراری بود ...خیانت ، عشق های زودگذر و زیاده خواهی و پول..
کارکردانی مناسب بود ولی صد در صد نبود.
طراحی صحنه بسیار عالی و طراحی لباس ضعیف بود.
در مجموع عدد ۶ از ۱۰ می گیرد.
امیدوارم از این گروه تئاتری کارهای بیشتری ببینم.
موفق باشید
ارادتمند
حمیدرضا مرادی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اسکرین شات، اجرایی رئالیستی و پر از دیالوگ از موضوعی امروزی ست دریاره دروغ، خیانت و زد و بندهای روزمره. اجرایی هوشمندانه از موضوعی که می توانست به آسانی به ورطه ابتذال و شعار بلغزد اما توانسته با نمایشنامه و کارگردانی دقیق ندا قربانیان، اجرا را به اجرایی دلنشین و خلاقانه بدل کند. یکی از نکات مهم این اجرا، نگاهی دقیق و غیرکلیشه ای به زنان است. نگاهی که در آغاز اجرا، با نشان دادن کلیشه وار دو زن، یکی زن عفیفه(نرگس) و دیگری زن لکاته (مرضیه) آغاز شد ولی درادامه با واکاوی شخصیت زنها و تغییر هر دوزن به زنانی آگاه از شرایط شان، امکان های تازه ای را به جهان متن و اثر افزود و اثرگذاری این زنان را در زیست خودشان و مردان به ظاهر پرقدرت اطرافشان نشان داد.
امیر مسعود این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایشنامه اگر چه کلیشه است ولی به جهت پرداخت خوب شخصیت‌ها و روال کلاسیک قصه‌گو و تزریق ریتمیک اطلاعات و تعلیق‌های متعدد، متنی دلنشین در بستر اجرا القاء می‌شود؛
روابط ممنوعه خانوادگی که ریشه در مضمحل شدن بنیان خانواده‌ها دارد؛
مضامینی چون دروغ و خیانت از پیرنگ‌های اصلی فرایند نمایش است.
بازی خوب و تمرین شده بازیگران که بر صحنه مسلط هستند با بهره‌مندی از ایده‌ی درهای متحرک و نورپردازی دقیق در صحنه‌های مختلف، اثر را برای مخاطب با ریتم و ضرب‌آهنگی مناسب به پیش می‌برد و جنس دیالوگ‌ها به گونه طنز در ارتباط با مخاطب و خنده گرفتن از آنان موفق عمل می‌کند و در لایه‌های درونی‌تر به حقایق تلخ زندگی شخصیت‌ها می‌پردازد.
طراحی لباس و چهره‌پردازی در خدمت اثر رئالیستی و طراحی صحنه مینیمال که برگرفته از دو صندوق متحرک و یک لنگه در سه وجهی است که در تعویض لوکیشن‌ها و زمان نمایش مؤثر و چشم‌نواز است.
کارگردانی اثر به واسطه ایده‌های مطرح شده در طراحی صحنه و ایده‌ی استفاده از تلفن همراه و زنگ‌های بین صحنه‌ای برای تعویض صحنه‌ها و مطرح کردن رسانه‌های اجتماعی در شکل‌گیری روابط و چهره‌ی منفی این حلقه‌ی اتصالی موفق است.
موارد منفی حضور عکاسی از صفر تا صد نمایش با صدای نابه‌جای شاتر دوربین خود که مزاحمتی برای تمرکز تماشاگران بود و برخی مخاطبین که با پچ‌پچ با افراد کنار دستی خود و برخی هم با چت کردن با موبایل خود و نور صفحه نمایش تلفن همراه‌شان مزاحمتی برای سایر بینندگان نمایش بودند و این تأثیر خود را از عدم تذکر مسئول سالن در ابتدای نمایش وام‌دار است.
درجه کیفی نمایش: B
کارگردانی: ٨/١٠
ایده: ٧/١٠
متن: ٧/١٠
بازی‌ها: ٨/١٠
طراحی نور: ٩/١٠
طراحی لباس: ٨/١٠
طراحی صحنه: ٨/١٠
گریم ... دیدن ادامه » و چهره‌پردازی: ٧/١٠
موسیقی و افکت صوتی: ٧/١٠
درود
متن شما الان دقیق مثل متن پایین تر مربوط به آقای بهکام هستش دلیل خاصی داره؟
۱۲ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایشنامه اگر چه کلیشه است ولی به جهت پرداخت خوب شخصیتها و روال کلاسیک قصه گو و تزریق ریتمیک اطلاعات و تعلیق های متعدد، متنی دلنشین در بستر اجرا القاء می شود؛

روابط ممنوعه خانوادگی که ریشه در مضمحل شدن بنیان خانواده ها دارد؛
مضامینی چون دروغ و خیانت از پیرنگ های اصلی فرایند نمایش است.

بازی خوب و تمرین شده بازیگران که بر صحنه مسلط هستند با بهره مندی از ایده درهای متحرک و نورپردازی دقیق در صحنه های مختلف ، اثر را برای مخاطب با ریتم و ضرب آهنگی مناسب به پیش می برد و جنس دیالوگ ها به گونه طنز در ارتباط با مخاطب و خنده گرفتن از آنان موفق عمل می کند و در لایه های درونی به حقایق تلخ زندگی شخصیتها می پردازد.

طراحی لباس و چهره پردازی در خدمت اثر رئالیستی و طراحی صحنه مینیمال که برگرفته از ٢ صندوق متحرک و یک لنگه در ٣ وجهی است که در تعویض صحنه ها مبنی ... دیدن ادامه » بر لوکیشنها و زمان نمایش مؤثر و چشم نواز است.

کارگردانی اثر بواسطه ایده های مطرح شده در طراحی صحنه و ایده استفاده از تلفن همراه و زنگهای بین صحنه ای برای تعویض صحنه ها و مطرح کردن رسانه های اجتماعی در شکل گیری روابط و چهره منفی این حلقه اتصالی موفق است.

موارد منفی برای شبی که کار را مشاهده می کردم حضور عکاسی به صورت ایستاده در سمت راست آوانسن از صفر تا صد نمایش با صدای نابجای شاتر دوربین خود که مزاحمتی برای تمرکز تماشاگران بود و برخی مخاطبین که با پچ پچ با افراد کنار دستی خود و برخی هم با چت کردن با موبایل خود و نور صفحه نمایش تلفن همراه شان مزاحمتی برای سایر بینندگان نمایش بودند و این تأثیر خود را از عدم تذکر مسؤول سالن در ابتدای نمایش وام دار است.

تشکر فراوان از خانم ندا قربانیان برای اجرای خوبشان و خسته نباشید به اعضاء گروه هورپاک و کلیه عوامل.
خرید بلیت این نمایش به کارگردانی ندا قربانیان و بازی حمیدرضا معدنکن، محمود حقیری، نداقربانیان، سحرناز عباس زاده، سیدفرزاد تجلی، مسعود بیگلری، ریحانه یزدان یار، مرتضی مرادی (روزهای جمعه ۱ تا دوشنبه ۴ شهریورماه) با تخفیف روزهای نخست، همینک آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید