تیوال نمایش سقراط
S3 : 11:44:51
  از اسفند ۱۳۹۷
 بها: ۲۰,۰۰۰ تا ۹۰,۰۰۰ تومان

: حمیدرضا نعیمی
: فرهاد آئیش، مریم سعادت، بهناز نازی، ایوب آقاخانی، کتانه افشاری‌نژاد، یعقوب صباحی، کامبیز امینی، بهار نوحیان، رضا جهانی، ایمان سلگی، حسین عارف، صالح لواسانی، پدرام محمدی، افشین حسنلو، امیرارسلان خالویی، محمد نیازی، عطا مقیمی، فرهاد قدیم‌خانی، مجید قادری، محسن شاهب، رازیما میرزایی، شهلا رحیمی، نگین ذاکری، علی مختاری، مهدی محمدی، حامد جبارزاده، روح‌الله خداکرم

: نورالدین حیدری ماهر
: رضا مهدی‌زاده
: ادنا زینلیان
: سیاوش لطفی
: ماریا حاجیها
: رضا حیدری
: سینا کووایی
: محسن گودرزی
: پارسا تاک
: هادی قضات، سحر لطفی، مهرداد طلایی، یکتا اعتمادی، پگاه عینک‌چی
: محمد گودرزیانی
: سعید اسفندیاری
: مهلا پاکدامن
: پدرام محمدی
: شیدا منوچهری نائینی
: محمدمعین زارعیان
: سعید معروف‌پور، محمد راغب‌فرامرزی
: الهام شیرانی
: صبا لواسانی، بهار فتوحی
: عسل عباسیان
: امیر قالیچی (تئاتربازها)

» فروش اینترنتی بلیت در دیگر سایت‌های محترم انجام می‌شود

شهر:
تهران

مکان

خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، تالار وحدت
تلفن:  ۶۶۷۳۱۴۱۹، ۶۶۷۰۵۱۰۱


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
سقراط (فرهاد آئیش): از دانایی فقط یک‌ چیز را می دانم، که هیچ چیز نمی دانم...
نمایش دنیاهای شگفت انگیزی را بر روی صحنه مجسم می کند. دنیای نمایش آتنی با سقراطی که در میان تماشاگران به تماشای نمایش «مدئا» نشسته است، سقراط در گفت و گوی خیالی اش با سافو، سقراط در آشپزخانۀ خانه اش، در کار مکالمه و آمد و رفت با دوستانش... و البته در کنار این ها جهل و جباریتی که با این جهان شگفت از در خصومت در می آید. نمایش شکل غریبی دارد، از آن شکل هایی که در ذهن تماشاگران تئاتر حک می شود. البته در نمایش به ما زمان دقیقی از گذر رویدادهای نمایش داده نمی شود اما نمایش چنان است که انگار در یک بی زمانی و ابدیت خاص خودش بر روی صحنه است. شاید در این مورد بتوانیم از بی زمانی زندگی و داستانی سخن بگوییم که سرایندگان و متفکران بزرگی از آن گفته و نوشته اند، از افلاطون تا همین امروزِ ما.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
"سقراط براى بیدار کردن مخاطبانِ خویش، دو صفت به خود میدهد. ماماىِ اندیشه و "خرمگس"
مى گوید من همانند خرمگسم، خرمگسان بر بدن اسبهاى پیر و تنبل مى نشینند و با نیش زدن، آنها را به تحرک وا مى دارند و من براى شما چنینم."
" در روش سقراط یک نحو طنز وجود داشت و به آن طنزِ سقراطى مى گویند، طنز به این معنا که هیچ چیز را جدى نمیگرفت بنابراین هیچگاه خشمگین نمیشد و بسیار هم شاد نمیشد"
———————
نمایش از لحاظ پرداختن به شخصیت سقراط تا حد زیادى موفق عمل کرده بود و فرهاد آئیش به خوبى از عهده نقش بر اومده بود.
به طور خیلى زیادى، بازى "تئودوته" خوب بود.
موسیقى خیلى خوب به دلِ کار نشسته بود.
نور پردازى کمى ضعیف بود.
فاصله گذارى ها رو دوست نداشتم و به نظرم میشد بهتر از این فاصله گذارى انجام داد.
در مجموع نمایش شریف و قابل احترامى بود و دیدنش رو ... دیدن ادامه » پیشنهاد میکنم.
همگى خسته نباشید.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سافو [خطاب به سقراط]: ((استبداد تو رو از حرف زدن منع کرد اما دموکراسی تو رو کُشت!))
در کل اجراى خوب و با ارزشى بود. ریتم داستان کمى کشدار هست و چند بار حوصله ام سر رفت اما اواخر نمایش جذاب بود و بازى آقاى آییش و آقاخانى بى نظیر بود.
اما در کل به نظرم از لحاظ جذابیت داستان و همراه کردن تماشاگر با فضاى نمایش به گرد پاى اجراى ریچارد هم نمى رسید.
سلام
من از نمایش ریچارد زیاد خوشم نیومد اکثرا هم همین حس رو نسبت بهش داشتن
اما نمایش شوایک به نظرم از همش بهتر بود
دکور نمیدونم چرا نسبت به سری های اول تغییرات داشت
اکثر کارهای آقای نعیمی اکثرا فوق العادن اما بعضی هاشون دکور هاشون بسیار بد طراحی میشن ... دیدن ادامه » و زیادی سادن
۲۹ اسفند ۱۳۹۷
سلام
از دیدن نظرتون متعجب شدم و دوباره سرى به نظرات مردم در مورد نمایش ریچارد زدم و دیدم تقریبا از هر بیست نظر، ١٨ تا مثبت و دو تا منفى بود...
بگذریم... اینجا قراره نمایش سقراط نقد بشه...
۰۴ فروردین
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کار خیلی جذاب و دلنشینی بود و بازی های بسیار خوبی گرفته شده بود.
دلیل اصرار کارگردان محترم رو در طولانی کردن زمان نمایش و از بین بردن مرز بین صحنه ها با اضافه کردن گروه های موسیقی و رقص نمی دونم. فقط میدونم این مورد در کار ریچارد هم کاملا برام محسوس بود.
پایان بندی رو اصلا دوست نداشتم و به نظرم از قابلیت های سازنده، بازیگر و این واقعه تراژیک بهتر میتونست استفاده بشه.
درخشش فرهاد آییش و ایوب اقاخانی و مریم سعادت عزیز در صحنه کاملا چشم نواز و محسوس بود.
من دیگه حرفی ندارم بگم :) هر چی شما گفتی رو قبول دارم :) (‌البته بجز گروه های موسیقی و رقص بین صحنه ها رو که دوست داشتم )
۲۲ اسفند ۱۳۹۷
واقعا عالیییی بود
۲۲ اسفند ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بسیار لذت بخش
لحظه به لحظه و کلمه به کلمه
پنج ستاره ناقابل در برابر این همه زیبایی

پ.ن. شاهین جان عزیزم ممنون از دعوتتون
سلام و ممنون از شما دوست عزیز که لطف کردید
۲۲ اسفند ۱۳۹۷
بزرگوارید شاهین جان
۲۲ اسفند ۱۳۹۷
ارادتمند
۲۲ اسفند ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به تعبیر گروتفسکی(کارگردان فقید لهستانی و افسانه ای تئاتر) بازیگر مانند شهیدی بی هویت است که لحظه قربانی شدن او هدیه ایست به تماشاگر و او می تواند فقط شاهد دلیری این قهرمان باشد
که به موازات این تعبیر ، نظریه آرتو و بکت نیز در نوع خود جالب است

و آرتو می گوید : بازیگر یک قربانی بسته شده به چوبه مرگ است که از دل شعله های آتش با تقلای فراوان نشانه هایی را به دنیای پیرامون خود عرضه می کند

و بکت می گوید : او (بازیگر) بسان یک کشتی در حال غرق شدن در نزدیکی ساحل است که تماشاگران در پس بلندی ها و صخره ها ایستاده اند و شاهد غرق شدن کشتی هستند و کاری از دستشان بر نمی آید؛

[من در آن بین بازیگری را دیدم که به شهیدی بی هویت و قربانی در کشتی سوخته در آتشی می مانست میان ژرفای آبهای ساحلی که تماشاگری چون من شاهد غرق شدنش بود و دم برنیاوردم و فقط گریستم.]

بازی هایی درخشان برگرفته از باوری درونی ، طراحی صحنه و لباس در تلاش برای پیوند عصر باستان و جهان مدرن ، محتوایی غنی در خدمت فرم ، عناصر نور و دود بخشی جدایی ناپذیر مبتنی بر تصویرسازی کارت پستالی و در گرو زیبایی شناسی اثر ، ریتم مناسبی که ١٢٠ دقیقه مخاطب را با خود همراه و در خیالاتی شیرین غوطه ور می کند ، متن نمایشنامه عطف هوشمندانه ایی از جهان داستان با فضای روز و سیاسی حاکم ، دکوری منسجم که تحرک بخش هایی از آن در خدمت لایه های متن نمایش ، دیالوگهایی ماندگار مبتنی بر زیرمتنهایی برای حکاکی بر ذهن مخاطبین و بینندگان این تئاتر ، اجرایی بدون تأخیر و شریف و کارگردانی بسیار برجسته و جسور و عمود بر کار خود و البته بسیار فروتن و شجاع دل که صادقانه حرف دل مردم را در رورانس بیان کرد؛

موسیقی اجرایی در قالب اپرا و یا ترانه های زنده چون عضوی مادرزادی از کالبد نمایش ، افسانه باستانی مده آ با بهره مندی از فضای مدرن و حرکات موزون و هماهنگ گروه اجرایی مرتبط با آن خود بخشی از پیکان جهت دهنده فرمی اثر که بر شناور بودن و تاختن خود در روح نمایش می بالد؛

روایتی شیرین و گاهی طنزآلود سقراط اندیشمند یونان باستان و فلسفه چرایی او با همراهی شاگردان و مریدانش و جهان دراماتیکی (بواسطه حضور تئودوته و سافو) که در پس دیالکتیک او بر مخاطبین گشوده می شود تا خود را بشناسد و "بداند که هیچ نداند" ... و تئاتر که همواره مهمترین رسانه برای سیر در درون است و این موهبتی ناب در این مرز و بوم است برای لختی رهایی از ماشینیسم بی رحم کلان شهری و غرق شدن در درون خود؛

اسفند ... دیدن ادامه » متلاطم را با منقش کردن این نمایش در دل و روح و ذهن خود سهمناک و خاطره ساز کنید؛

امتیاز کامل برای این اجرا و قلب ناچیز من برای این گروه قدرتمند.
⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩و کلی اشک شوق
۲۱ اسفند ۱۳۹۷
جناب راد ، متوجهم ، و این آلترنانیویست که رخ می دهد و گاهی ناخالصی در بطن ارکان هنر متأسفانه وجود دارد ولی در مسیر تئاتر این اتفاق متعاقباً کمتر است تا رسانه هایی چون تلویزیون و سینما اما هیچگاه به صفر نمی رسد چون گاهاً و تحقیقاً پای پول و روابط در میان ... دیدن ادامه » است البته اگر به بیان ضد حقیقت متهم نشویم :):)
بنظرم تئاترهای دانشجویی در این بین "مقدس" ترین و پاک ترین اند و لذت ناب اجراهایشان ماندنی
۲۳ اسفند ۱۳۹۷
⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩
۲۴ اسفند ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش سقراط جدا از متن زیبا و مفهومی و در عین حال ساده و روانی که داشت برای من از جنبه بصری هم بسیار چشم نواز و جذاب بود, اگر من عکاس بودم و بصورت رندوم هر پنج دقیقه یک عکس از صحنه میگرفتم مطمنم که تقریبا همه تصاویر گرفته شده زیبا و در عین حال متفاوت با هم میشدند. طراحی لباس بی نقص و دکور عالی و کاربردی که با صرف کمترین انرژِی و زمان جا به جا میشد و صد البته استفاده بسیار به جا و عالی از امکانات صحنه تالار وحدت در صحنه دادگاه و ریتم خوب و کارگردانی دقیق که در تمام لحظات نمایش حس میشد و نورپردازی فنی و حرفه ای و همیچنین بازی های خوب و یکدست که نشان از تمرین زیاد و شناخت کافی بازیگران از نقش ها داشت به اضافه بازیگران بدن توانا مخصوصا خانمهای بخش مده آ و اوازهای اپرایی مناسب حال و هوای نمایش برای من تجربه ای بینظیر و دوست داشتنی رقم زدند که باعث شد در اولین ... دیدن ادامه » فرصت حتما برای دیدن دوباره نمایش اقدام کنم.
پ ن: خواندن مختصری در مورد زندگی سقراط مثلا در حدی که در کتاب دنیای سوفی به سقراط اشاره شده میتونه نمایش رو برای عزیزان دلچسب تر هم بکنه

درود و سپاس به همه دست اندرکاران این نمایش
آقا خدا رو شکر که عکاس نیستید و مردم در آرامش هستند
نوش جانتون راستش یواشکی من دوباره به دیدنش رفتم خیلی برام دلچسب بود
متن به غایت جذاب با نگاهی درست چهار چوب دار
و بازی ها هم که مسخ میکنه آدم رو بازی خانم نازی بازی اقای آئیش فوقالعادست
آقا به وعده ... دیدن ادامه » عمل کردید قرار بود پیام من رو برسونید از یاد نبردید که ...
۱۸ اسفند ۱۳۹۷
اقای لهاک خوشبختانه عکاس نیستم و متمرکز محو نمایش شدم.:)
بازی خانم نازی بی نهایت خوب و به اندازه بود بعلاوه سایرین که از نظارت دقیق و وسواس گونه اقای نعیمی و تمرینات زیاد نشات میگرفت (به گفته رفیقم)
در اخر هم عرض کنم بعد از نمایش با همراهی جمعی از دوستان ... دیدن ادامه » دست اندرکار کافه نشینی کردیم و پیغام شما رو با رسم نمودار وادرس دقیق به جمع سازنده ابلاغ نمودیم وصادقانه میگم اقای لهاک شما و پیغامتون بشدت مایه خوشحالیشون شدید قربان
۱۹ اسفند ۱۳۹۷
⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩
۲۴ اسفند ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش سقراط تا به اینجا بهترین کار آقای نعیمی بوده (البته از نظر من)
شاید یکی از بهترین اجراهای ده سال اخیر
۱۸ اسفند ۱۳۹۷
من هم خیلی دوستش داشتم
۱۸ اسفند ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش بسیار خوبی بود و انتظاری هم غیر از این نمیره ؛ جائی که استاد آئیش و گروه قوی بازیگری در آن به نقش آفرینی بپردازن .غیر از این هم نمیشه.از تمام عزیزانی که باعث شدن این نمایش اجرا بشه و من تونستم این اجرا رو ببینم سپاسگزارم.
اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است
دنیا برای از تو نوشتن مرا کم است!
اکسیر من! نه این که مرا شعرِ تازه نیست
من از تو می نویسم و این کیمیا کم است
سرشارم از خیال ولی این کفاف نیست
در شعرِ من حقیقت یک ماجرا کم است
در مدح قلم جناب نعیمی هر چه قلم‌فرسایی کنم کم است
اشک شوقم رو از بازیهای بی بدیل استادانه و عمیق خانم نازی و جناب آئیش بهش بیفزایید
دستیار کارگردان اقای اسفندیاری دوست سی ساله و مثل برادرمه و خوشحالم که شما کار گروهشونو پسندید حتما نظرتونو به اطلاعشون میرسونم و خوشحالشون میکنم جناب لهاک
۱۳ اسفند ۱۳۹۷
من خودم پنج شنبه میرم اجرا رو ببینم و هنوز مشکلات کار رو نمیدونم اما راجب میزانسن بهم گفته بود که تا دو روز مونده به اجرا اصلا بهشون سالن اصلی رو ندادن برای تمرین و مکان تمرینشون بشدت کوچکتر از سن وحدته و در نتیجه تا روی سن جا بی افتن خیلی طول میکشه.
در ... دیدن ادامه » مورد متن خوب هم شنیدم که خیلی خیلی ایده های جذابی رو هر بار بازنویسی جناب نعیمی مطرح میکنه و سعی میکنه وارد متن کنه اما خودتون بهتر میدونید مشکلاتی هست اما اینطور که شنیدم همین متن حاضر هم بسیار خلاقانه و عالیه.
سلام و بزرگیتونو حتما بهشون میرسونم ❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️
۱۳ اسفند ۱۳۹۷
ارادتمندم
نوش جونتون برید ببینید و لذت ببرید ⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩
۱۳ اسفند ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اواخر نمایش ، سقراط چند تا جمله میگه با این مضمون که: ( باید به قانون احترام گذاشت حتی اگه درست و عادلانه نباشه و من دادگاه خودم رو محترم میشمرم و ...).
جدیدن نقل قولی از گاندی معروف شده که میگه: ( قانون از آسمان نیامده است. ما انسان‌ها قانون را وضع می‌کنیم تا راحت‌تر زندگی کنیم ) که به نظرم دیدگاه بهتریه.
از این که بگذرم خود نمایش بسیار عالی و پرمحتوا بود میزانسن، نورپردازی، بازیها، رقص ها. نمایش اواخر عمر سقراط رو در قالب یه کمدی سیاه به تصویر میکشه و حتی گریزی میزنه به کتاب The Republic افلاطون در مورد دیالکتیک های سقراط و نگاه درون نگری سقراط به فلسفه. چه عالی بود این شاهکار هنری.
خودت رو بشناس.
قانون از آسمان نیامده است. ما انسان‌ها قانون را وضع می‌کنیم تا راحت‌تر زندگی کنیم..... چه جمله ی فوق العاده ای
۱۳ اسفند ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام، خیلی خوشحالم که بالاخره بعد از مدت ها بازم اجرا میشه .
فقط ای کاش فروشش هم توسط تیوال انجام میشد، حیف...

https://as6.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/21c82cda63dc8c68fab3ebca6b6836535466687-720p__69297.mp4

https://as2.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/ede0d3fb6ef502491e85108bed769bc55473837-720p__36673.mp4

یکی از بهترین نمایش های اجرا شده چند دهه اخیر

https://www.tiwall.com/p/soghrat3

https://www.tiwall.com/p/soghrat

https://www.tiwall.com/p/soghrat2
میدونید فروش بلیطش کدوم سایته؟
۰۴ اسفند ۱۳۹۷
ممنون
۰۷ اسفند ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید