تیوال نمایش تحت تاثیر
S3 : 13:02:27
  ۲۹ آبان تا ۳۰ آذر ۱۳۹۷
  ۱۹:۰۰
  ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه
 بها: ۲۵,۰۰۰ تومان

: رسول کاهانی
: (به ترتیب حروف الفبا)مینا اسکندری، امیر پاکاری، سرور پیروانی، بهنام چاشی، سعید حشمتی، داریوش رشادت، هادی شیخ الاسلامی، مریم مهدی زاده
: رضا دوستی، باربد طولابی

: آرمان خوزستانی
: پژمان فرمانی
: مهدی دوایی
من دربست میگیرم جلو میشینم که یارو خجالت نکشه، تو خالکوبی گرگ زدی پشت کمرت؟ ...

گزارش تصویری تیوال از نمایش تحت تاثیر / عکاس: سارا ثقفی

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» یادداشت محمدحسن خدایی بر نمایش تحت تاثیر رسول کاهانی

» نمایش «تحت تاثیر» تمدید شد

آواهای وابسته

مکان

حافظ، نوفل لوشاتو، بعد چهارراه رازی، نرسیده به خیابان ولیعصر، کوچه زیبا، پلاک ۱، عمارت نوفل‌لوشاتو
تلفن:  ۶۶۴۸۳۷۴۲


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
اون بازیگری که رفتارش از همه زنانه تر بود و بارها به وی گفته می شد که چرا موهات رو رنگ می کنی و تنها سیلی رو هم از مهدی او می خوره چرا مثل بقیه جنسیتش در داخل و بیرون خانه تغییر پیدا نمی کنه؟ اون که هم از نظر آسیب پذیری و هم از نظر نوع رفتار بیشتر میخوره تا زن باشه چه در درون خانه و چه بیرون نقش مرد براش تعیین شده.

چیزی که از این نمایش خیلی به دلم نشست این بود که جنسیت رو چراغ قوه مشخص می کنه که این گفتمان جامعه است و یک فرد مثل آزاده تا زمانی که از گزند این نور در امان باشه امکان تشخیص یا برچسب زدن جنس بر روی او وجود نداره. از دید مهدی تعریفی که مرد تو سبزوار داره با تعریفی که بیژن تو تهران داره متفاوته ولی هر دو صحیحه. کدام صحیح تر؟ این را چراغ قوه تعیین می کنه یا گفتمان حاکم
رضا تهوری و زهره مقدم این را خواندند
فریبا جعفری فشارکی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
میزانسن و ایده نور پردازیش رو خیلی دوست داشتم . با اینکه بعضی از دوستان گفتن که استفاده از چراغ قوه برای کم کردن هزینه ها بوده.این چرخش زنانگی و مردانگی،انیما و انیموس ،یا هر چه که کارگردان بر اساس اون جابجایی رو در نقش ها قرار داده جالب بود.اما روایت خیلی ضعیف بود از دید شخصی من.با تصور یک داستان با شالوده محکم تر به دیدن این نمایشِ رفته بودم.شاید به دلیل نگاه شخصی به کاهانی ها باشه که توقع روایت گریِ قوی ای رو داشتم.بازی ها هم غیر از یک مورد خوب نبود .
رضا تهوری، Negin Fooladi، میترا، امیر، مینا، الناز مقدس زاده و mfarahmand این را خواندند
آرش وحیدنیا این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
هنوز وقتی به نمایش تحت تاثیر فکر میکنم لبخندی به لبم میشینه... ایده های جالبی در نحوه اجرای بود که با یک داستان اجتماعی ساده خیلی جور بود. لذت بردم. با تشکر از تمامی تحت تاثیری ها
بهزاد بهزادی، golnar sami و mfarahmand این را خواندند
امیر، سعید حشمتی، سیامک سلیمانی و الناز زالی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایشی درباره قسمتی از یک روز یک خانواده که با وجود تمام مشکلات، بحث‌ها و اختلافات زندگی توش جریان داره. روابط بین اعضای خانواده رو خوب نشون میداد البته کمی اغراق در اختلاف بین "تهران‌نشینان" و شهرستانی‌ها شده بود به نظرم. ایده خوب بود، اجراش حتی بهتر و گروه خیلی پرانرژی بودند.
بدرخشید همیشه :)
Negin Fooladi، میترا و امیر این را خواندند
بهار، golnar sami، سعید حشمتی و سیامک سلیمانی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش تحت تاثیر از سشنبه ۲۷ آذر تا جمعه ۳۰ آذر تمدید شد.
روابط عمومی عمارت نوفل لوشاتو
میترا و الناز مقدس زاده این را خواندند
سعید حشمتی و سیامک سلیمانی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من دیشب این اجرا رو دیدم و ناراحتم که چرا زودتر این نمایش رو ندیدم امشب اخرین شبه این نمایشه و من دوباره به دیدن این نمایش میرم چون یک بار دیدنش اصلا برای من کافی نبود دوباره این اجرا رو میبینم فقط به خاطر اینکه حالم خوب شه و...
بازی های خوب و یکدست ...
نورپردازی خلاق و زیبا ...
و کارگردانی عالی...
مشتاقانه این نمایش رو دوباره میبینم
Negin Fooladi، میترا، محمد خزلی و رضا تهوری این را خواندند
سارا_ز، بهار، سعید حشمتی و سیامک سلیمانی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می رسد اجرای این نمایش از این پس در ساعت ۱۹ خواهد بود.
اس ام اس دادید ساعت 19
ولی بازم در رو دیر باز کردید.
۲۴ آذر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ایده خوبی بود و همینطور انرژی گروه هم خیلی خوب بود ... به نظر من اگر به جای پایان باز در انتها پایانی مشخص در نظر گرفته می شد می توانست تاثیرگذارتر باشد...
این نمایش تمدید شد. خرید بلیت، از سه شنبه ۲۰ تا جمعه ۲۳ آذر، به نویسندگی و کارگردانی رسول کاهانی و با بازی مینا اسکندری، امیر پاکاری، سرور پیروانی و ... امروز (یکشنبه) ساعت ۲۱ آغاز خواهد شد.
لازم به ذکر است اجرای روزهای تمدید شده، در سالن شماره یک عمارت نوفل لوشاتو به روی صحنه می‌رود.
الهام شاملو این را خواند
دوباره تمدید نمیشه؟
۲۲ آذر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ایده خلاقانه با نورپردازی درخشان و بازی های خوب خسته نباشید میگم به اقای کاهانی و گروهش خیلی لذت بردم
تا زمانی که کد داده نشود و یا براساس چیدن وقایع در داستان پایان قابل نتیجه گیری نیاشد ،نمی توان از پایان داستان خبر داشت
آزاده چه کرده بود که نمیخواست طلاق بگیرد؟!
شاید دادن یه کد مثل «فیلم ازت داره» که آن هم در هاله ای از ابهام است،پاسخ مناسبی برای اتمام تیاتر نباشد
کمدی ایی که در عین دوری از بعضی شوخی های سخیف و جنسی ایی که امروزه در سینا و تیاتر بورس شده است به خوبی با مخاطب برقرار میکند.
جی گذاری های مختلف،تغییر بازیگر های یک نقش،به مقداری زمان لازم دارند تا مخاطب آنها را تمییز دهد و تازه پای نمایش بنشیند.
اینکه با داشتن سگ یا تتو«خالکوبی» بخواهیم وجه تمایزی از ساختار زندگی شخصی در تهران با شهرستان ها هم نشان دهیم ،یک مقدار بی رحمی به خرج داده ایم.و در آخر ای کاش بتوانیم روی عربده کشی و فحاشی بی مورد در جاهایی از سینما و تیاترمان خط بکشیم.
شاید ... دیدن ادامه » یک زندگی معمولی با دیالوگ های معمولی
با میزانسنی خوب با بازی هایی متوسط
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت سه روز پایانی این نمایش، از شنبه ۱۷ تا دوشنبه ۱۹ آذر، به نویسندگی و کارگردانی رسول کاهانی و با بازی مینا اسکندری، امیر پاکاری، سرور پیروانی و ... امروز (پنجشنبه) ساعت ۲۱ آغاز خواهد شد.
میترا، الهام شاملو و سامان احدی این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
پوستر دیگه ای هست از این نمایش که رو تراکت های تبلیغاتیش دیده میشه. یک کلاژ چاپ شده روی یک عکس به صورت سیاه و سفید با اضافه کردن رنگ در لوگو تایپ اسم نمایش. اون تصویر خیلی بهتر می تونه لایه بندی های این اثر رو منتقل کنه.
کار با چاشنی کمدی، اتفاق تلخی که در یک روز یک خانواده رو تحت تاثیر قراره میده به شکل متفاوت و به همراه میزانس عجیب و کار شده ای روایت میکنه.
باز هم کارگردان تاکیدش رو روی انتقال نقش از زن به مرد و برعکس نشون میده در دو جهانی که همزمان این اتفاق ها در حال رخ دادن هستند و جنسیت آدم ها تاثیر گذار نیست.
شاید مد نظرش حضور خشونت در جوامع بوده شاید حضور یک تراژدی در قصه که در حال اثبات برابری ابعاد این اتفاق برای زنان و مردان به یک اندازه هست.
و این تقابل چه خوب اجرا شده. جهان موازی ای به دست بازیگران خلق میشه که بازی جنس مخالفشون رو هنرمندانه ... دیدن ادامه » ارائه میکنند و موضوع تفکر برانگیزی هست.

اما در قصه مواردی برام باور پذیر نبود. به قدری خشونت و رفتار ناخودآگاه برادر بزرگ رو پذیرفته و باهاش همذات پنداری کردم که نمیتونستم قبول کنم برای ورود به اتاق نتونه یک در و بشکنه مثل بقیه کارهایی که صرفا دلش می خواد بکنه یا میتونه بکنه. مگر اینکه از واقعیت پشت در با تمام ابهتش بترسه و نتونه وارد بشه. که این می تونه خودش یک نکته دیگه باشه و عامدانه در کار قرار گرفته باشه..
کار متفاوت و بسیار جالی بود و کارگردانی بسیار دقیقی شده بود. بازی های هماهنگ و زیباتون تحسین برانگیز بود و از نمایشتون بسیار لذت بردم.
سپاس و خسته نباشید.


متن فوق العاده، کارگردانی خلاق و با ایده تازه و همراه با بازی های روون و دلنشین بازیگران. با این فاکتورا این نمایش نیاز به چیز دیگه ای نداشت. پر از ایده های بکر. انقدر همه چیز عالی و خلاقانه و تکمیل بود که بتونی چشمات رو ببندی و تک تک لحظات رو به روشنی ببینی. باید خسته نباشید گفت به همه عزیزان و باید حمایت کرد از این کار دلنشین. کار رو که ببینین متوجه میشین که چقدر ایده و تمرین و سختی پشت اینکار بوده... از اون کارا هست که میشه نشست و دید و بهش فکر کرد و ازش یاد گرفت (مخصوصا تئاتریا)
اجرای پر دل و جرات تحت تاثیر قطعا حرفهای بسیاری برای گفتن دارد.
پدر منفعل و بی عملی که در واقع هم هیچ نقشی در مراودات خانواده ایفا نمی کند و نیست و حتی از پسرش در گوشی هم خورده.
روابط و انگیزه‌ی کاراکترها کاملا ملموس و مشخص. با دخالت مستقیم کارگردان به عنوان نورپرداز در صحنه شیرین و دوستداشتنی‌تر میشوند و گویی نور (یا به طور مشخص‌تر چراغ چشمی لابی)کاراکتر تحت تاثیر است
طراحی میزانسن های موازی به نظرم با توجه به کمینه‌گرایی در تمام اجزای اجرا به درستی و همگام با متن پیش میرود.
نکته ای که درباره‌ی بازیگردانی و بازیگران به چشم می‌آمد و تحسین برانگیز بود استفاده از بازیگران مرد به جای زن و زن به جای مرد است که میتوان گفت رسول کاهانی بعد از "فرق اَ وسط" اینبار در "تحت تاثیر" با پیدا کردن کارکردش در این جایگزینی مهارت بیشتری یافته. در کل ... دیدن ادامه » مسئله ی استفاده بجا از هر مفهوم و رابطه و ابزاری در نمایش در این اجرا اهمیت خود را نشان داد. همانگونه که استفاده از چراغ قوه که گویا دوربین است و جذابیت چشمگیری به اثر بخشیده.
در این بین بازی "پری" یا "پریسا"ی در لابی چشم نواز وبا طنازی و بدون اضافه‌کاری های مرسوم بسیار به چشم می‌آمد. در کل جذاب ترین بازیگر این نمایش، بازیگر مرد نقش پریسا بود که حتی با کمترین اکت، احوال و نیات خود را به مخاطب منتقل می کرد.
اتفاقی که می توانست به عنوان علف هرز از کیفیت نمایش بکاهد و خوشبختانه این اتفاق رخ نداد، گذر از مرز لمپنیسم رایج در نمایش های واقع گرایانه چند سال اخیر و گرفتن خنده از تماشاچی ( نه با جریان و نمایش و بلکه با اضافه کاری های بازیگران) بود که البته رفته رفته در طی شب های اجرا، با کاهش استرس بازیگران خطر وقوع آن بیشتر می شود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بنظرم نمایش خوبی بود البته ایده دو سن در یک سن به این شکل قبلا توی یک نمایشی حدود 4 یا 5 سال قبل توی سالن سایه تئاتر شهر دیده بودم. تجربه جالبی بود نمایش نصفه ول کردم اومدم بیرون چون روی ستون های دیوار مارو خارج از ظرفیت نشونده بودند، متاسفانه توی بازبینی های نمایش گذشته هیچ وقت پیداش نکردم حتی اسمش هم یادم نیست . اگر دوستان یادشون میاد یادآوری کنن ممنون میشم.
ولی مجموعاً نمایش تحت تاثیر یک نمایش راضی کننده بود، نمایش یک داستان ساده و حتی میشه گفت قسمت کوتاهی از یک روایت است که کاملا هوشمندانه و خلاقانه اجرا شد مضافاً از نکات قابل ذکر این نمایش بازی خوب بازیگران است ،
کاش فرصت این تا چند روز دیگه داشته باشه تا مفصل در باره نمایش بنویسم.
خسته نباشید به کارگردان خوب و دوست داشتنی جناب آقای کاهانی و بازیگران و عوامل محترم

خرید بلیت سانس های تازه این نمایش با بازی مینا اسکندری، امیر پاکاری، سرور پیروانی، بهنام چاشی، سعید حشمتی، داریوش رشادت، هادی شیخ الاسلامی، مریم مهدی زاده تا جمعه ۱۶ آذرماه همینک آغاز شد.
محمد لهاک، میترا، مهدی (آرش) رزمجو و سیامک سلیمانی این را خواندند
سعید حشمتی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کاری جذاب و متفاوت... ایده ی نورپردازی جالب و متقاوت که آدم رو توی فضای جدید میبرد . بازی های خوب بازیگران و داستان خیلی جالب و خلاق، همه و همه دست به دست هم دادن که ما کلی لذت ببریم و به همه توصیه میکنم که ببینند کار رو.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
این ویژگی این کارگردان محسوب میشه که به احترام مخاطبش در آثارش از ایده‌های خلاق و البته جسورانه استفاده می‌کنه و همین باعث پیگیری کارهاش توسط مخاطب میشه ... تجربه‌های جدید همواره نقدهایی داشته که قابل تامل و مورد احترامند ... «تحت تاثیر» رو ببینید که تمرین در اون جای کم کاری نذاشته و بازی‌های حساب شده، مخصوصا هادی شیخ‌الاسلامی که جاش روی صحنست نه پشت صحنه ... کیفش رو ببرن گروهی که کارگردانش مثل رسول کاهانی نقشه‌ی راه داره.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ایده اجرایی خوب و روان است ، کارگردانی خلاقانه و جذاب رسول کاهانی نیز به چشم میاد.
نمایش به ۲ قسمت بدونِ فاصله زمانی تقسیم شده و هر نقش ۲ بازیگر داره که فکر نکنم تا بحال در ایران اجرا شده باشه یا شایدم من نمایشی ندیدم با این سبک.
فکر کنم همین روایت موازی باعث شده که همذات پنداری با نقش ها راحت تر شده باشه . نورپردازیِ اثر خیلی ساده و در عین حال خوب از کار درآمده که با توجه به نقش و اجرا های موازی بهترین گزینه بوده ، کل صحنه تاریکِ که خودش باعث تمرکز بیشتر روی شخصیت ها شده.
بازی ها همگی خوب شده مخصوصا اینکه شخصیت های مذکر نقش خانم ها رو بازی میکنن و دلبری های مخصوص خودشون رو به اثر و شخصیت ها اضافه کرده اند. .
کلا نمایش قابلِ دفاعی بود و با اینکه من کلا میونه خوبی با داستان های پایانِ باز ندارم ولی بازم به دلم نشست.

اجرای جسورانه ایی بود و این ریسکِ ... دیدن ادامه » اجرا بنظرم جواب داده.