تیوال نمایش دورهمی زنان شکسپیر
S3 : 04:03:06
امکان خرید پایان یافته
  ۱۳ مرداد تا ۱۴ شهریور ۱۳۹۳
  ۱۹:۰۰
  ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه
 بها: ۳۰,۰۰۰ و ۲۵,۰۰۰ تومان

: بهاره رهنما
: (به ترتیب ورود به صحنه) مهناز افشار، بهاره رهنما، نسیم ادبی، سحر دولتشاهی، کمند امیر سلیمانی و بهنوش بختیاری

: پیمان قاسم خانی
: هولدینگ استیل اذین ایرانیان

: امیررضا احمد زمردی
: بهاره رهنما، الیزابت تجاربی
: مزون الیزا
: علی بوستان
: امید گلزاده
: ستاره یزدانخواه، تارا ستوده، گلاره گیلک، آرش غفاری
: محسن آوری، بهاره رهنما
: گالری هنری ژیوار
: گروه هنری سون
: گالری ورچین خانه
: مریم جلالیان
: نیما محبی
: مریم منظمی
: بابک برزویه
: آزاده مختاری
: سلمان اربابون، اشکان چگینی
: بهاره رهنما، شهرزاد دریازاده، محمد حمزه ای
: مریک سلیقه، فاطمه سادات شیرازی، عاطفه روزبه تهرانی، کیمیا پویان
: سعید غفاری
: علی مستعلی، محمدعلی شهریاردوست، احسان مرادخانی
: سمیرا راهی
: رسپینال بام خانهرزرو تلفنی:٠٩٣٦١٥٨٦١٨٠  

ردیف ۱ تا ۵: ۳۰.۰۰۰ تومان
ردیف ۶ تا ۹ (ساخته شده): ۲۵.۰۰۰ تومان

گزارش تصویری تیوال از نمایش دورهمی زنان شکسپیر / عکاس: حانیه زاهد

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از آیین افتتاح نمایش دورهمی زنان شکسپیر / عکاس : حانیه زاهد

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» همایون شجریان به تماشای نمایش «دور همی زنان شکسپیر» نشست

آواهای وابسته

مکان

خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، جنب خانه هنرمندان، تماشاخانه ایران‌شهر
تلفن:  ۸۸۸۱۴۱۱۵_۸۸۸۱۴۱۱۶


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
خبر مهم: تغییر اجرای ویژه روز یکشنبه ۱۶ شهریور به روز جمعه ۱۴ شهریورماه ساعت ۱۷ (همان اجرای ویژه برای همه خریداران عزیز روز جمعه ۳۱ مردادماه که لغو شده بود) بلیت های این عزیزان به صورت خودکار به روز تازه جا به جا شده است و کافی است با کد پیگیری خرید پیشین خود روز جمعه ۱۴ شهریورماه در ساعت ۱۷ (البته نیم ساعت زودتر) به تماشاخانه تشریف ببرند.

همچنین دوستانی که امکان یا تمایل حضور در این روز را ندارند می توانند با ایمیلی به پشتیبانی تیوال به نشانی support@tiwall.com (دربرگیرنده شماره پیگیری، شماره کارت و نام صاحب کارت) خرید خود را لغو فرمایند.

ظرفیت لغو شده این سانس تازه نیز همواره آماده خرید دیگران است.
الهام فیروزی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خبر مهم: اجرای ویژه ای در روز یکشنبه 16 شهریورماه برای همه خریداران عزیز روز جمعه 31 مردادماه که لغو شده بود در نظر گرفته شده است. بلیت های این عزیزان به صورت خودکار به روز تازه جا به جا شده است و کافی است با کد پیگیری خرید پیشین خود روز یکشنبه 16 شهریورماه در همان ساعت 19 (البته نیم ساعت زودتر) به تماشاخانه تشریف ببرند.

همچنین دوستانی که امکان یا تمایل حضور در این روز را ندارند می توانند با ایمیلی به پشتیبانی تیوال به نشانی support@tiwall.com (دربرگیرنده شماره پیگیری، شماره کارت و نام صاحب کارت) خرید خود را لغو فرمایند.

ظرفیت لغو شده این سانس تازه نیز همواره آماده خرید دیگران است.
متاسفم از این شیوه اطلاع رسانی.تا دیروز روی سایت درج کرده بودید اجرای برنامه لغو شده روز 31 مرداد به 7 شهریور (امروز) منتقل شده.امروز همین دو ساعت پیش این پست رو میذارید که اجرا به شانزدهم شهریور منتقل شده یعنی یک روز وسط هفته.بینهایت از این نوع مهمان نوازی ... دیدن ادامه » در سایتتون گله مندم.از این قشر انتظار بیشتری میره.من مهمانم رو دو بار برای اجرایی که دعوتش کرده بودم در روز اجرا شوکه کردم!متاسفم که از گروه همیاری چنین اشتباهی رو می بینم و باید بگم مطابق انتظارم نبود.
۰۷ شهریور ۱۳۹۳
گروه محترم همیارى،من براى اون روز ٣١ هم از تیوال و هم از ایرانشهر بلیط خریدم،حالا شما میگین جبرانیش شونزدهم هست و اونا زنگ زدن و گفتن برا جمعه ساعت پنج جبرانى گذاشتن، یعنى دو تا اجرا بجاى اون روز ؟
۱۱ شهریور ۱۳۹۳
اگه کسی بلیتشو نمی خواد لطفا اطلاع بده
۱۱ شهریور ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
لغو اجرای جمعه 31 مرداد

از سوی مجموعه محترم ایرانشهر مطلع شدیم اجرای این نمایش برای روز جمعه 31 مرداد لغو شده است،
با توجه به تکمیل ظرفیت همه اجراهای این نمایش تا پایان، در حال پیگیری از گروه و سالن محترم برای راه حل احتمالی برای عزیزان این روز هستیم. در غیر این صورت هزینه بلیت این عزیزان بازگردانده خواهد شد.

اطلاع رسانی از طریق پیامک و ایمیل به عزیزانی که برای این روز بلیت تهیه نموده اند نیز انجام شده است.
من این نمایش رو حدود 3 هفته پیش خریداری کردم و این اصلا قابل قبول نیست که میگویید تا پایان نمایش پر است ، در هر صورت این مشکلی است که با جابه جایی روز حد اقل باید حل شود نه اینکه کلا کسانی که این روز بلیط را خریداری کرده اند از دیدن نمایش محروم بمانند
۳۰ مرداد ۱۳۹۳
سلام .شاید کنسل شدن نمایش به جهت اتفاق غم انگیز جمعه و مراسم بانو بهبهانی بوده که این قابل درک و احترام است .ولی متاسفانه نبودن تدبیری برای مدیریت این شرایط،باعث بی اعتمادی تماشاچیان و بی میلی برای حضور در سالنها و حمایت از تئاتر میشه
۰۴ شهریور ۱۳۹۳
ش تقوی
پنجشنبه 6 شهریور نمایش را دیدم و انصافا لذت بردم .....دست همشون درد نکنه ...ولی یک اانتقاد به مدیریت سالن ...وقتی پشت بلیط مینویسیم در سالن سر ساعت بسته میشود چرا حق کسانی که سر وقت آمده اند را ضایع میکنیم و برنامه را با بیست دقیقه تاخیر شروع میکنیم ... دیدن ادامه » و تا داخل صحنه نمایش تماشاگر می نشانیم ......
۰۷ شهریور ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
در وهله اول با نگاه به لیست بازیگران این نمایش اولین برداشتی که به ذهن می‌رسد این است که این اثر، فارغ از دغدغه بار هنری است و می خواهد با استفاده از ستارگان محبوب سینما و تلویزیون گیشه را فتح کرده و هدف اصلی در این نمایش بیشتر اقتصادی است تا هنری که البته پس از تماشای اثر نظرات به کلی تغییر خواهد کرد.
در زمان تهیه بلیط هم وضعیت متفاوت است و استقبال از این نمایش و فروش رفتن آنی تمام بلیط ها هم کاملا غیر متداول و نامتعارف است که این مساله به این شبهه که هدف این اجرا صرفا پولسازی است دامن می زند. و شما دائما به این فکر می کنید که چرا بهاره رهنما به جای استفاده از یک اثر ترجمه ای معروف و بسیج کردن لشکر ستارگان، به سراغ نوشته خویش رفته و فرزند روح خویش را به چنین مسلخی برده است. اما باید صبر کرد و کار را دید.
سه شنبه 28 ام ماه امرداد
دیدن دو اجرا در یک شب: دور همی زنان شکسپیر و آرسنیک و تور کهنه
پرده اول: قبل از اجرا
اجرا با 15 دقیقه تاخیر شروع شد و برای منی که 50 دقیقه هم در تالار شمس معطلی را تجربه کرده ام هیچ مشکلی نبود ولی یواش یواش داشت صدای مردم را به اعتراض بلند می کرد. برای اولین بار شاهد نشانه هایی از بی نظمی در سالن استاد سمندریان بودم که قبلا هرگز در این سالن ندیده بودم که صد البته شرایط و تماشاگران در این مورد علت اصلی این پیش آمد بودند. تئاتر معمولا تماشاگران مخصوص خود را دارد که با محیط و فضای تئاتر آشنا هستند ولی در این اجرا گروه جدیدی از تماشاگران پا در سالن گذاشته اند و بیشتر صندلی ها را تماشاگرانی پر کرده اند که بیشتر آمده اند تا ستاره های محبوبشان را ببینند تا تئاتر. این امر در تشوق حضار در زمان ورود هر بازیگر به روی صحنه (به سبک تماشای نمایش های رو حوضی) کاملا مشهود بود. البته باید بابت باز کردن پای تماشاگران جدید به این سالن ها از خانم رهنما سپاسگذار بود.
تمام صندلی ها پر و نمایش به خاطر پر کردن پله ها و هر سوراخ سنبه ای که میشد تماشاگر بنشیند با تاخیر همراه شد. در این گونه موارد خیلی از تماشاگران افسوس می خورند که چرا گروه نمایش این قدر جنبه مالی و مادی برایش مهم بوده که چنین هرج و مرجی را پذیرفته است ولی روی دیگر سکه را هم باید دید. اولا اسکان تماشاگران روی پله و کلا پذیرش تماشاگر خارج از ظرفیت در نمایش های پر مخاطب کاملا رایج و مرسوم است و دوما: با توجه به دواجرا بودن سالن استاد سمندریان در این دوره اجرا، گروهی که نمی تواند تعداد اجراهایش را زیاد کند و همچنین نمی تواند دوره اجرا را تمدید و یا بیشتر کند و از طرفی با این حجم از استقبال و شور و شوق تماشاگران مواجه میشود که حتی تصور اینکه حتی یک نفر با شور و اشتیاق بیاید و به سالن راه پیدا نکرده و نا امید برگردد بسی دردناک است چه باید بکند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پرده دوم: نمایش
نمایش شروع می شود.
مهناز افشار (هنوز ژولیت نیست) با تلفن با کسی حرف می زند. تن صدایش مخصوصا در صداهای بالا فقط یک چیز را نمایان می کند: صدای این بازیگر برای اجرای تئاتر هنوز مناسب و آماده نیست. هر زمان که صدایش را بلند می کند به جای اینکه گیرایی و تاثیر گذاری ایجاد کند به سمت عربده کشیدن متمایل شده و هیچ توجهی را بر نمی انگیزاند. در کل مهناز افشار بیشتر سینمایی بازی می کند تا تئاتر.
این نمایش از حضور بازیگران مشهور و محبوب بهره مند است ولی تمام ستارگان سینما و تلویزیون و تماشاگران باید بدانند که اینجا صحنه تئاتر است. یعنی قلمرو بی چون و چرای نسیم ادبی.
بی شک نسیم ادبی قدرتمند ترین و درخشان ترین بازی این نمایش را ارائه می کند. نسیم ادبی همچون نگین اصلی تاج پادشاهی، مجالی برای خودنمایی نگین های کوچک الماس و زمرد تاج را نمی دهد و بیرحمانه حتی در زمانی که دیالوگ ندارد با بازی سکوت خود تمام بازیگران را به گوشه ای رانده و همانجا نگه می دارد. بر خلاف تمام بازیگران این مجموعه که در پشت جلد نقششان، خود واقعی شان خود نمایی می کند و علاوه بر آن شخصیت، خود واقعی بازیگر هم قابل رویت است، نسیم ادبی مسئولانه و هنرمندانه نقش خود را ابتدا در غالب اصلی و درام صیقل داده، ذوب کرده و به بالاترین درجه خلوص رسانیده سپس محصول بدست آمده را در غالبی کمیک و متناسب با این نمایش اجرا کرده است بطوریکه تماشاگر هیچ اثری از خود بازیگر در نقش نمی بیند و در هیچ جا نسیم ادبی قابل دیدن نیست و هر آنچه که می بینیم کاترین است. در کنار همه اینها بی شک نسیم ادبی قدرتمند ترین بازی سکوت را در نمایش ارائه می کند. و ژست ها و حرکات و بطور کلی فن بدن و بیان این بازیگر نشان از پختگی و قدرت بازیگری ایشان دارد. فن بیان نسیم ادبی به قدری درست و گیراست که در زمان مناظره و گفتگو بین کاترین و ژولیت موجب تحقیر بازیگر روبرویش می شود.
سحر دولتشاهی با وجود اینکه از شخصیت اصلی و خود واقعی اش برای اجرای نقش وام گرفته و در پرورش نقش از این رویکرد استفاده کرده ولی نسبت به دیگران خود را یک سر و گردن بالاتر نشان می دهد.
در مورد بهاره رهنما باید گفت ما بیشتر بهاره رهنما را می بینیم تا یک جادوگر ناشی را که در میان دیو و جن زندگی کرده و رهنما بیشتر خودش است تا نقشش.
البته با در نظر گرفتن انجام وظیفه کارگردانی و همچنین بازی در یک نقش دیگر در نمایش آرسنیک و تور کهنه، تنها احساسی که نسبت به رهنما پیدا می کنید حس ستایش و سپاس است به خاطر این همه تلاش پشتکار.
ناگفته ... دیدن ادامه » نماند وقتی بعد از این نمایش به نمایش بعدی میروید کیفیت نقش آفرینی رهنما در نقش ابی چندین برابر بهتر می شود. درکل در نمایش دور همه زنان شکسپیر، بهاره رهنما نمی تواند انتظارات را در مقام بازیگر، حداقل در حد و اندازه های نام و آوازه خود برآورده سازد ولی این مساله هرگز آزار دهنده نیز نمی‌شود.
بهاره رهنما آنقدر درگیر مقوله کارگردانی بوده که وقت و انرژی کافی برای پرداختن و آماده سازی نقش خود نداشته است.
به طور کلی این اجرا را نمی توان یک تئاتر زنانه توصیف کرد که فقط مخصوص بانوان باشد.
کار به گونه ای طراحی شده است که آقایان و خانمها بتوانند از این اثر لذت ببرند ولی خانمها خیلی بیشتر لذت برده و بیشتر با این فضای زنانه ارتباط برقرار می کنند. این اثر به هیچ وجه در آن سطح از اجراهای عالی تئاتر که بیننده را چند روز به فکر واداشته و به خود درگیر کند نیست و با تمام شدن کار و خروج از سالن استاد سمندریان آن فضا و آن خنده ها و حرفها و اتفاقها به خاطره یک روز خوب با دوستان تبدیل می شود و بقیه آن شب را به خود اختصاص نداده و برای شما دغدغه ذهنی و یا موضوعی برای تفکر ایجاد نخواهد کرد.
لازم به توضیح است که بازی خانم نسیم ادبی در عین حال اینکه نقطه قوت کار محسوب میشود در این مجموعه می تواند به کار ضربه بزند چون بازی کل مجموعه را از یکدستی خارج می کند.
بهتر است قبل از رفتن به سالن استاد سمندریان انتظارات خود را تعدیل کرده و با واقع بینی در سالن حضور داشته باشید.
این اثر به هیچ وجه یک کار درجه یک تئاتر و یا یک شاهکار نیست، اما کیفیت آن هیچ گاه آزار دهنده نمی شود. تماشای این اثر از (گروه این تابستان) می تواند یک روز خوب تابستانی را با دوستانتان به شما هدیه کند.
آقای میزانی ممنون از توضیح کاملتون اما در پایان ای کاش نمایش رو در مجموع میسنجیدید...من این نمایش رو ندیدم و همانطوری که اول متنتون گفتید احساس کردم که بیشتر سمت و سوی اقتصادی داره تا یه نمایش عالی و به همین خاطر اشتیاقی هم برای دیدنش نداشتم...ولی دوست ... دیدن ادامه » دارم نظر کلیتون رو راجع به نمایش بدونم که آیا واقعا ارزشمند بود یا تنها حضور ستاره هابه نمایش ارزش داده بود...
مرسی
۰۲ شهریور ۱۳۹۳
با احترام به نظر و سلیقه شما بنظر من فاصله نسیم ادبى با دیگران انچنان محسوس نبود همه در سطح کمى بالاتر از متوسط بودن،در واقع سایر عوامل باعث شده بود هیچ کاراکتری نتونه بازی شاهکارى داشته باشه
۱۱ شهریور ۱۳۹۳
با درود به جناب آقای دانش
نمیدونم شما کدوم اجرا رو دیدین چون ظاهرا قرار بود بازی خانم ادبی کمی تعدیل بشه تا کار از فرم نیافته، یا شاید بقیه بازیگران هم تونستن در طول اجراها، نقش خود را قوام دهند و ...
این کار کلا کار شاهکاری نیست و متن و کارگردانی کار برای ... دیدن ادامه » بازیگری سقف خاصی را بوجود میاره که همه زیر اون حد می تونن کارشون رو ارائه کنند و انتظار کار شاهکار از هیچ بازیگری نباید داشت.
۱۲ شهریور ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
«دورهمی زنان شکسپیر» نمایشی است که روایتی از زنان مرفه مدرن فارغ از آرمان و دردهای عمیق و احساس مسئولیت انسانی (زنانی گرفتار در فضای سکولار – اومانیستی و تصویر جانورگونه بشر مدرن) را با استفاده از برخی شخصیت های زن مشهور آثار شکسپیر (و با اشاره به برخی حوادث و ماجراهای آن آثار) به صحنه می آورد.

زنان معروف برخی آثار شکسپیر، «ژولیت» از نمایش «رومئو و ژولیت»، «افیلیا» از نمایش «هملت»، «دزدمونا» از نمایش «اتللو»، «کاترین» از نمایش «رام کردن زن سرکش» و «میراندا» و «کلئوپاترا» از نمایش های «مکبت» و «آنتونی و کلئوپاترا» در منزل «ژولیت» دور هم جمع شده اند و به قول خودشان یک «دور همی زنانه» تشکیل داده اند. اما کلئوپاترا و دزدمونا و کاترین و دیگران، آنگونه که به صحنه آمده اند، زنانی کاملاً امروزی اند و از شخصیت و درون مایه شکسپیریِ خود جدا شده اند و ... دیدن ادامه » از نمایش های شکسپیر، فقط شباهتی در اسم و اندک مایه ای از برخی عادات را دارند. اینان زنانِ امروزی اند. زنانی مدرن و سکولار، زنانی مرفه از جماعتِ مرفهین بی دردِ سکولار-مدرنیست، که غم ها و رنج ها و نگرانی هاشان نیز حقیر و ابلهانه و جانورگونه است.

اینان زنانی اسیر تبرّج و اسراف و در تمنای آرزوهای سرمایه دارانه مدرن اند، همان گونه که گرفتار هوس بازی و خیانت به همسر و تنوع طلبی و حسادت و رقابت های نفسانی اند، همانگونه که مردانشان نیز بی وفا و بوالهوس و خیانتکارند.
به نظرتون جناب رشیدی نقدتون ناقص نیست ؟؟؟؟؟
۰۷ شهریور ۱۳۹۳
سرکار خانم نقوی
به هر حال این بخشی از یک نقد بلند است...
۲۰ تیر ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می رسد خرید روزهای تازه این نمایش آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خبرگزاری ایسنا :

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نمایش «دور همی زنان شکسپیر» نوشته و کار بهاره رهنما شب گذشته 19 مرداد ماه نیز با اتفاقات گوناگونی همراه بود.

در این اجرا، ثریا حکمت بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون حضور داشت و بهاره رهنما این اجرا را به او تقدیم کرد.

ثریا حکمت بعد از اجرای نمایش در میان تشویق تماشاگران روی صحنه رفت و با خواندن متن کوتاهی از تمام کسانی که در این مدت با او همراهی کرده‌اند، سپاسگزاری کرد.

او گفت: از شما ممنونم که من فراموش شده را دوباره به یاد آوردید و با من همراه شدید.

این بازیگر بعد از خواندن یک قطعه شعر، از خبرگزاری ایسنا و مسعود نجفی خبرنگار سینمایی آن به طور ویژه تقدیر کرد و گفت: بعد از انتشار مطلب خبرنگار ایسنا بود که افراد بسیاری با من تماس گرفتند و از من حمایت کردند.

در تمام مدتی ... دیدن ادامه » که ثریا حکمت سخن می‌گفت، بازیگران این نمایش که همه خانم هستند‌، مهناز افشار،‌ سحر دولتشاهی، بهاره رهنما‌، نسیم ادبی‌، کمند امیر سلیمانی‌ و بهنوش بختیاری آرام آرام اشک می‌ریختند.

بهاره رهنما با همراهی حسین هدایتی تهیه‌کننده نمایشش هدیه‌ای را به رسم یادبود به ثریا حکمت تقدیم کرد.
خدا رو شکر!
۲۰ مرداد ۱۳۹۳
ممنون سرکار خانم بهاره رهنمای عزیز
۲۸ مرداد ۱۳۹۳
مریم جان از شما هم ممنون که به نوبه خودت در این جشن نوعدوستی حضور فعالی داشتی
برات آرزوی بهترینها رو دارم.
۲۹ مرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
شاید اینجا جای مناسبی برای این درخواست من نوعی با این قلم ناتوانم نباشد، ولی قلب آکنده از دردم و از طرفی بالیدنم به بانوی انسان گرا و مهربان سرزمینم سرکار خانم رهنما من را بر این داشت تا خواهشی در حد تمنا از ایشان و تمامی همکاران ایشان داشته باشم.
کم وبیش همه از وضعیت خانم ثریا حکمت هنرمند با سابقه کشورمان آگاهیم و دیگر خود ایشان هم دردمندیشان را در کمال غرور فریاد می زنند .
کا ش کاش و ای کاش سرکار خانم رهنما عزیز، مانند همیشه که در کارهای خیر پیش قدم هستید بانی این شوید که تمامی تاتر های در حال کران حداقل یک شب از هزینه اجرا را برای بازیابی امید به این هنرمند عزیز اختصاص دهند. تا بلکه همه امیدوار شویم که تمامی پندها و اندرزهای انسان دوستانه و همنوع گرایانه که در اجراها از آن دم زده می شود فقط در حد حرف باقی نمی ماند.
اگه ممکنه نوشتتون را در فیس بوک ایشون و پیج نمایش هم پست کنید.
۱۵ مرداد ۱۳۹۳
خانم مریم عزیز این اتفاق پسندیده امروز افتاد و نمایش به خانم حکمت تقدیم و بطور شایسته از ایشان تقدیر شد و کل افراد حاضر در سالن رو هم حسابی تحت تاثیر قرار داد..
۲۰ مرداد ۱۳۹۳
جدا دستشون درد نکنه.ای کاش باقیه هنرمندان و کارگردانان عزیز هم از خانم رهنما یاد بگیرن و از خودشون نامی نیک بجا بگذارند.
۲۳ مرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ﻣﻦ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻧﻤﯿﮑﻨﻢ ﭼﻮﻥ ﺳﻮﺍﺩ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺭﻡ ... ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﻣﻦ
ﺩﺍﺷﺘﻦ ﻧﮕﺎﻩ ﻣﺜﺒﺖ ﻭ ﻫﻨﺮﯼ ﮐﻪ ﺍﻣﯿﺨﺘﻪ ﺩﺭ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻭ ﺍﻧﺴﺎﻧﯿﺖ ﺑﻪ ﻣﺮﺍﺗﺐ
ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺍﺯ ﺳﻮﺍﺩ ﻭ ﺗﺤﺼﯿﻼتیست ک نقدی توهین امیز
و امیخته از تحقیر و کوچک شمردن اثر و هنرمند را داشته باشد.
ﺩﯾﺪﻥ ﺑﻌﻀﻰ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﮐﻪ ﺍﺩﻋﺎﯼ ﺗﺤﺼﯿﻼﺕ ﻭ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ
ﺑﺎﻻ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺗﻨﻬﺎ ﻧﻘﺪ ﮔﺰﻧﺪﻩ ﻭ ﺧﺸﻦ ﻭ
ﻧﺎﻋﺎﺩﻻﻧﻪ ﺭﺍ ﯾﺎﺩ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ ، شاید تا حدودی جای نگرانی یا افسوس را کم کند ک ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻧﻤﯿﺪﺍﻧﻢ
ﺗﺎ ﺑﺪﻭﻥ ﻫﯿﭻ ﭘﯿﺶ ﺩﺍﻭﺭﯼ ﻭ ﻧﮕﺎﻫﯽ ﻋﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﻧﻘﺪ ﺑﻪ ﺗﻤﺎﺷﺎﯼ ﺍﺛﺮﯼ
ﺑﺮﻭﻡ ﮐﻪ ﻫﻨﺮﻣﻨﺪﺍﻧﺶ ﻫﺮ ﭼﻪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺗﻮﺍﻥ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﺟﺮﺍ
ﮔﺬﺍﺷﺘﻨﺪ .
هر چند غلو در تعریف و تمجید با نقدی ک کارساز نیست هیچ فرقی ندارند و هر دو بی ارزشند.
ﺷﺎﯾﺪ ﮐﻠﻤﻪ ﺩﻭﺭﻫﻤﯽ ﺧﯿﻠﯽ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ ﻭ
ﻣﺜﻞ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﻗﻀﺎﻭﺕ ﻧﺎﻋﺎﺩﻻﻧﻪ ﺑﺮﺧﯽ ﮐﻪ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺍﺯ ﺍﺏ ﮔﻞ
ﺁﻟﻮﺩ ﻣﺎﻫﯽ ﻣﯿﮕﯿﺮﻧﺪ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩ . ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﻪ ﻟﻮﮐﯿﺸﻦ ﻭ ﻧﻮﺭ ﻭ
ﺻﺪﺍ ﻭ ﺩﮐﻮﺭ ﻭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺑﺎﺯﯾﮕﺮ ﻭ ﻏﯿﺮﻩ ... ﻧﻘﺪ ﺑﺸﻮﺩ ، ﺑﻪ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ
ﻧﮕﺎﻩ ... دیدن ادامه » ﮐﻨﯿﻢ ﺑﻪ ﺣﺮﻑ ﺩﻝ ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﻩ ﺍﯼ ﮎ ﻧﻮﺷﺖ ﺗﺎ ﺩﯾﺪﻩ ﺷﻮﺩ ... ﺑﻪ
ﺩﺭﺩ ﻋﻤﯿﻘﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺑﻄﻦ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻫﺎﯼ ﺯﻧﺎﻥ ﺷﮑﺴﭙﯿﺮ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻣﻦ
ﺩﯾﺸﺐ ﺑﺎ ﺗﻤﺎﻡ ﻭﺟﻮﺩ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﺨﻨﺪﻡ ﻏﻢ ﭘﻨﻬﺎﻧﺶ ﺭﺍ ﻟﻤﺲ
ﮐﺮﺩﻡ .... غم پنهان پشت خنده های دردناک را چه کسی نمیتوانست ببیند؟
ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﺮﭼﺴﺐ ﻓﻤﯿﻨﯿﺴﺖ ﻭ ﺍﺣﺴﺎﺳﯽِ ﺯﻧﺎﻧﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ
ﻧﻮﻉ ﺍﺛﺎﺭ ﺯﺩﻩ ﺷﺪﻩ ...
ﺣﺲِ ﻟﻄﯿﻒ، ﺯﻥ ﻭ ﻣﺮﺩ ﻧﻤﯿﺸﻨﺎﺳﺪ ...
ﺧﻮﺍﺳﺘﻦِ ﺩﯾﺪﻩ ﺷﺪﻥ ﻏﻢِ ﺩﺭﻭﻥ ﻓﻘﻂ ﺑﺮﺍﯼ ﺟﻨﺲ ﺯﻥ ﻧﯿﺴﺖ ...
ﺩﺭﮎ ﺩﺭﺩ ﻣﺸﺘﺮﮎ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﻨﺮ ﺭﺍ ﻣﯿﺴﺎﺯﺩ ... ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﺟﺒﻬﻪ
ﮔﺮﻓﺘﻦ ﻭ ﺑﯽ ﺍﺭﺯﺵ ﺷﻤﺮﺩﻥ ﺍﺛﺮﯼ ﻗﻮﯼ ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺩﻟﯿﻞ ﮐﻪ
ﻫﻨﺮﻣﻨﺪﺍﻧﺶ ﺍﻧﻬﺎ ﮐﻪ ﻣﺎ ﻣﯿﺨﻮﺍﺳﺘﯿﻢ ﻧﺒﻮﺩﻧﺪ ﯾﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﭼﻪ ﮐﺴﯽ
ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺌﺎﺗﺮ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺗﺮ ﺍﺳﺖ ﻭ ﭼﻪ ﮐﺴﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺳﯿﻨﻤﺎ ﻭ ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮﻥ ،
ﺑﺎ ﺩﻟﯽ ﻫﻨﺮﯼ، ﻭ ﻗﻠﻤﯽ ﻧﺮﻡ ﻭ ﺩﯾﺪﯼ ﻭﺳﯿﻊ ﻭ ﭘﺮ ﻣﻬﺮ ﺑﻪ ﺗﻤﺎﺷﺎﯼ
ﺍﺛﺎﺭ ﺑﻨﺸﯿﻨﯿﻢ ﻭ ﻣﺮﻭﺍﺭﯾﺪ ﭘﻨﻬﺎﻥ ﺍﺛﺮ ﺭﺍ ﺑﯿﺎﺑﯿﻢ ... ﻣﻦ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﻪ
ﻫﻨﺮﻣﻨﺪ ﯾﺎ ﺍﺛﺮﯼ ﺧﺮﺩﻩ ﺑﮕﯿﺮﻡ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺪﺍﻧﻢ ﮐﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﻦ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ
ﯾﮏ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽِ ﻫﻨﺮ ﺩﻭﺳﺖ ﻋﻀﻮﯼ ﺍﺯ ﻫﻤﯿﻦ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻭ ﻫﻨﺮﻡ ﮐﻪ ﺑﺎ
ﺗﻮﻫﯿﻦ ﻭ ﺑﯽ ﺍﺣﺘﺮﺍﻣﯽ ﻫﻨﺮ ﮐﺸﻮﺭ ﻭ ﻣﺮﺩﻣﺎﻧﻢ ﺭﺍ ﺯﯾﺮ ﺳﻮﺍﻝ ﺑﺮﺩﻩ
ﺍﻡ ... ﻫﻨﺮ "ﻣﻦ " ﻧﯿﺴﺖ ... ﻫﻨﺮ " ﻣﺎﺳﺖ "... ﺑﺮ ﻋﻠﯿﻪ ﺧﻮﺩﯼ ﻫﺎ
ﺟﺒﻬﻪ ﻧﮕﯿﺮﯾﻢ
لطفا دوباره کسی ب خودش نگیره، حوصله بحث ندارم :/
۱۴ مرداد ۱۳۹۳
خوشحالم ک بهت خوش گذشته ^_^
۱۶ مرداد ۱۳۹۳
ممنون ساره عزیزم
۱۶ مرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوستان عزیز

پیشنهاد می کنم گفتگوی صوتی با بانو نسیم ادبی در بخش آوای تیوال را حتما گوش کنید فکر می کنم پاسخ های خوبی درباره این نقد همیشگی به حضور چهره های سینمایی داده اند.

به هر حال پاسخ بازیگری با سابقه تئاتری بسیار بالا و در عین حال درخشان شاید باعث شود نگاه منتقدین اندکی تغییر کند
دوست عزیز.. جناب آقای محمد رضا ایمانیان

سلام و درود بی نهایت به دلیل ِ وقت و انرژی که برای مخاطب های این سایت میذارید و تلاش قابل تقدیرتون برای اعتلای فرهنگ این مرز و بوم
مصاحبه های شما رو با چند بازیگر "زنان شکسپیر" شنیدم و باز هم تشکر میکنم از لطفتون ... دیدن ادامه » اما باور بفرمائید که پرسش های یکسانتون از همه ی بازیگرها شنونده رو اذیت میکنه بر این موضوع اضافه بفرمائید که شنونده غالبا در این خصوص می بایست یک سری نظرات همسو و هم جهت رو گوش کنه و این به نظر من جذابیت و اثرگذاری ِ زحمت شما رو کم میکنه. قطعا مصاحبه کردن در این سطح هم می تونه شامل مصادیق هنر و البته هنرمندانه باشه.. و به یقین شما هم در این وادی قرار دارید. عرض بنده و مقصودم از این مزاحمت نوشتاری ارتقاء سطح اثرگذاری ِ گزارش بر مخاطب بود بنابراین امیدوارم که شما را رنجیده خاطر نکرده باشه.

با آرزوی موفقیت روز افزون برای شما
۱۴ مرداد ۱۳۹۳
سپاس از شما

نقد شما کاملا متین و درست است. اما برخی موارد هم در نظر گرفته بودم. یکی اینکه ممکن است همه تمامی مصاحبه ها رو گوش نکنند دوم اینکه می خواستم از 5 منظر مختلف شاهد پاسخ به یک سوال واحد باشند.

از طرف بهنوش بختیاری به عنوان اولین تجربه بازیگری در تئاتر
از طرف مهناز افشار بعد از چهارمین تجربه تئاتری و کسی که بیشتر پیکان انتقادات به سمت ایشان بود
سحر دولتشاهی با سابقه تئاتر و تصویر تقریبا برابر و نسیم ادبی با سابقه طولانی تئاتر.

درست است که پرداختن به یک سوال واحد احتمالا تاثیری گذاری اون کم می کنه اما ایم سوال بیشتر در جواب نقدهای برخی دوستان بود که به حضور چهره های غیر تئاتری در فضای هنر نمایش گلایه داشتند.

ولی ... دیدن ادامه » مطمئن هستم این نقد شما کاملا درست و به جا است و سپاس گذارم از همراهی و نکته سنجی شما
۱۵ مرداد ۱۳۹۳
با سلام
از نظر من تالار ایرانشهر با اجرایی که بازیگر سینمایی نداشته باشه قرار داد نمیبنده مگر اینکه کارگردان خیلی خیلی مطرح و پیشکسوتی بخواد اونجا اجرا داشته باشه...همین
۲۷ مرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی علاقه مندان می رسد امکان خرید بلیت های این نمایش برای هفته نخست اجرا در ردیف های نیمه دوم سالن که به صورت ساخته شده است همینک در تیوال جای گرفت.

توجه فرمایید رایزنی با گروه و سالن محترم برای تعادل بهتر در تخصیص ردیف ها بین تیوال و سایت محترم تماشاخانه ایرانشهر برای روزهای بعدی اجرا در حال انجام است.
سلام به همیاری برای اعضای تیوال تخفیف نمیگذارین ممنون از جپابتون
۰۳ مرداد ۱۳۹۳
واقعا هزینش زیاده و با این همه تئاتر خوب در حال اجرا و بودجه ی جیب مبارک(!!!) انتخاب خیلی سخته!!
۱۵ مرداد ۱۳۹۳
کاش به گوش گوش خانم رهنما میرسید تا یه تخفیفی در نظر بگیرن
۲۱ مرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوستان عزیز امروز 31 تیرماه به پشت صحنه تمرین این نمایش رفتیم و گفتگوهای صوتی آوای تیوال را با خانم مهناز افشار،بهنوش بختیاری،نسیم ادبی و سحر دولتشاهی تهیه کردیم و اگر خدا بخواهد در آینده نزدیک هم با خانم کمند امیر سلیمانی گفتگویی خواهیم داشت. این مصاحبه های بزودی منتشر می شود.

اتفاقا یکی از سوالهایی که از این عزیزان پرسیدم در ارتباط با همین نقد حضور چهره های مطرح سینمایی و تلویزیونی در تئاتر است و اینکه آیا حضور این افراد به ضرر تئاتر است و جای هنرمندان تئاتر را می گیرند یا خیر که پاسخ هایی داده اند و شما می شنوید و امیدوارم محترمانه نظر بدید.
در میان این گفتگوها دعوت میکنم حتما مصاحبه خانم نسیم ادبی که ایشان یکی از چهره های فعال و قدیمی تئاتر هستند هم گوش کنید که در این باره نظر داده اند.

اگر خدا بخواد و مشکلی هم پیش نیاد از همین جا وعده ای ... دیدن ادامه » به شما بدم که در صورت هماهنگ شدن شرایط جلسه نقد حضوری این اثر با حضور عوامل نمایش و شما دوستان برگزار می شود و امیدوارم اگر موفق به برگزاری شدیم شاهد حضور همه دوستان منتقد هم باشیم تا نظرهای خود را به صورت حضوری و آزادانه بیان کنید و پاسخ ها را دریافت.

اگر هم موفق به برگزاری جلسه حضوری نشدیم حتما گفتگویی ویژه و با توجه به نظرهای نوشته شده شما با خانم رهنما خواهیم داشت. پس امیدوارم باز هم نقد و نظر خود را بیان کنید اما با کلمات محبت آمیز و محترمانه
میشه لطفا از خانم رهنما در مورد تعیین قیمت نمایش هم سوال کنیدکه آیا مربوط به حضور چهره ها است و یا مربوط به هزینه هایی مثل دکور و لباس و موسیقی؟ و اینکه ایشان به نمایشنامه ای ک نوشتند چه نمره ای از مثلا ۲۰ می دهند؟ ( البته شاید این سوال محترمانه و یا حرفه ... دیدن ادامه » ای نباشه) ولی می خوام بدونم از نظر نمایشنامه نویسی خودشون رو در چه اندازه ای می بینند؟ ممنون.
۰۱ مرداد ۱۳۹۳
من متوجه ابتدای نوشته شما نشدم و فکر کردم فقط یک مصاحبه از جانب شما صورت خواهد پذیرفت.
۰۱ مرداد ۱۳۹۳
مرسی،خسته هم نباشید، حتما گوش میدم
باز هم سپاس
۰۲ مرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام دوستان

کسی میشه من و راهنمایی کنه چرا هنوز قسمت خرید قعال نشده و همه جا خبر از شروع خرید در تیوال میزنند؟؟؟
دیوانه مست این را خواند
رضا قاسم پور این را دوست دارد
درود بر شما
منتظر اعلام سالن و گروه محترم برای آغاز خرید در تیوال هستیم. همینک امکان خرید در سایت تماشاخانه محترم ایرانشهر فعال است.
۲۶ تیر ۱۳۹۳
من بلیط خریدم. آیا امکان جابجایی وجود داره؟
۲۷ مرداد ۱۳۹۳
لطفا اگر قصد فروش داشتی بهم خبر بده. من هفته آینده دارم برمیگردم غربت و دلم خیلی میخواد این نمایش رو ببینم. حاضرم دو براره مبلغ رو بپردازم.
۰۴ شهریور ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گروه همیاری گرامی
با سلام
آیا پلان سالن و چینش صندلی ها به ترتیبی ست که در سایت منعکس شده؟!
توضیح این که، در مورد نمایش قصر و ناصر سعید طهرانی هم عینا" چنین پلانی درج شده بود ولی به دلیل اشتباه بودن، خوشبختانه بعدا" در سایت تیوال تصحیح شد؛ لکن متأسفانه همچنان در سایت تماشاخانه این اشتباه پابرجاست!
در صورت امکان، لطفا" در مورد دو نمایش آینده (زنان شکسپیر و آرسنیک...) موضوع را پیگیری و اطلاع رسانی فرمایید تا از هرگونه اشتباه احتمالی در انتخاب و خرید بلیط، جلوگیری شود.
با سپاس
manimoon و setare sj این را خواندند
درود بر شما
بله درباره این مساله به شکل ویژه پیگیری شده است و همینک چیدمان در نمایش آرسنیک دقیق است.
۲۴ تیر ۱۳۹۳
همیاری عزیز؛ سپاس از شما. موفق باشید.
۲۴ تیر ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چرا تو سایت تماشاخانه ایرانشهر فقط خرید بلیط ردیف A و B هست؟ پس ردیف های C و D رو کجا میشه خرید (بخصوص صندلیهای جلو)؟
سلام جناب تقی پور. هنوز فروش بلیط این نمایش شروع نشده (نه در سایت تماشاخانه و نه در تیوال)...
۲۰ تیر ۱۳۹۳
سلام
کسی اسم آهنگی که تو نمایش پخش میشه رو میدونه؟
اگه امکانش هست لینک دانلودشو برام بزارید
۲۹ مرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید