تیوال نمایش زنده باد ۶۰
S3 : 22:18:20
  ۰۵ تا ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
  ۲۱:۰۰
  ۱ ساعت و ۵ دقیقه
 بها: ۳۰,۰۰۰ تومان

: مهدی محمدی
: پروا محزون، پرند عین بیگی، ملیکا رادمند
: مهدی محمدی

: اندیشه انارمشک
: امیر بنکدار، سارا محمد زاده
: سارا محمد زاده
: امیر زمستانی
: امیر بنکدار
: مهران مهدویان
: مهدی محمدی
: علی آرونی
: محمد میر صانعی
: مریم میر بهایی
: سپند رضایی، سعید جلیلی
: علی آرونی
: امیر بنکدار
ناخودآگاه محل تجمع و تمرکز امیالهای سرکوب شده آدمی است که در طول زمان شکل گرفته است. رویا گره خورده به زمانی ست که برای او نمی‌گذرد. اگر فقط یه فرصت داشته باشین که زندگیتون رو نجات بدین چی کار میکنین؟
سبک:
درام
شهر:
تهران

گزارش تصویری تیوال از نمایش زنده باد ۶۰ / عکاس: سید ضیا الدین صفویان

... دیدن همه عکس ها »

ویدیوهای وابسته

آواهای وابسته

مکان

خیابان انقلاب، خیابان خارک، بن بست اول، پلاک ۵ خانه نمایش مهرگان
تلفن:  ۶۶۷۲۲۶۲۲ - ۶۶۷۲۴۸۱۵


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
تئاتر خوب دیدن ربطی به بازیگر مشهور و تلوزیونی یا کارگردانی پر حاشیه و تبلیغاتی عجیب و غریب نیست.
همین که ساعتی رو به صندلی بچسبی و از روایت داستان لذت ببری و حتی ساعت ها با موضوع درگیر باشی ، نشون میده که کار موفقی بوده.

این کار در عین سادگی،مملو از جذابیت های بصری بوده
از نور پردازی و بازی نور و بازی با سایه فوق العاده تا رقصی که شاید بیان آزادی رو در تئاتر میتونه داشته باشه و ژانری که از شروع نمایش متفاوت بودن روایت رو خبر میداد.
برای منی که سال های 60 و اوایل هفتاد رو به خاطر نمیارم و سال ها بعد با وسیقی آن برهه آشنا شدم، شنیدن این موسیقی ها برام خاطره انگیز بود و منو یاد نوارهای کاست و موسیقی هایی که دست یافتن بهشون سخت بود مینداخت.

برای انتقاد کردن میشه ایرادهای فراوانی گرفت ولی اگر بخواهیم با دید یه تئاتر خوب امتیاز بدیم، بی شک نمره قبولی ... دیدن ادامه » حق دست اندرکاران این نمایش بوده.

تشکر میکنم از دست اندرکاران مجموعه و امید به ادامه این روند و کار در این ژانر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
موضوع جالب بود،موسیقی کاملاهماهنگ بود وبسیار عالی .بازیگران درانتقال مفاهیم موفق بودند کاملا مسلط بازی میکردند ‌وحس نقش رابه خوبی به مخاطب میرساندند
درکل دوست داشتم وپسندیدم، با آرزوی موفقیتهای بعدی برای دوستان پرتلاش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
زنده باد ۶۰
اسم پُر معنا درباره بازه زمانی زندگانی رویا... مشکلات زنان و نادیده گرفتن این مشکلات... فرم لباس ها و گفتارها بسیار پسندیده و کار شده بود... با احترام به نظر کاربران ولی باید بگویم دقیقا انتظار از رویا و زندگی او در زمان تئاتر برآورده میشود... لهجه ای که واقعا کار شده و حرفه ای است... رقص زیبایی که هر بیننده ای را خیره به پرده میکند... نمایش و ایده ی سایه ها... فرار رویا و دیالوگ هایی که شاید کمتر کسی جرات بیان آنها را حتی در عامیانه های خود داشته باشد... موزیک رقص در مهمانی که یادآور دهه های قبل و نوستالژیست... از بررسی دقیق و به کار بردن کلمات و گفتار دادگاهی و التماس رویا برای کمک از معتمد محل و دید خراب حتی معتمد همه بیانگر یک راستی نمایی در صحنه است... طناب در زندان دقیقا چیزیست که وجود دارد... اگر از یک نفر که زندان را تجربه کرده باشد حس گفتار و ... دیدن ادامه » عمل در زندان رو میشه پرسید که انگار کارگردان برای شبیه سازی با اندک داشته های سالن تئاتر کاملا نشان داده شده است... در نظرات یکی از کاربران با تعجب از طناب در زندان میپرسد!!! شاید اگر بیشتر در جامعه گشته بود و از همه جای جامعه مطلع بود اینطور سوال پیش نمی آمد... طناب که سهل است... انواع مخدر و سلاح سرد هم در زندان میدا میشود.... در مجموع با سایه بازی زیبا و خارج شدن روح از بدن رویا و اینکه شما بتوانید تفکر رویا در دادگاه یا در صحنه های دیگر کار را ببینید... یک هنر و یک نو اندیشی کامل است... اینکه کارگردان توانسته است تفکرات در ذهن رویا را به رخ بیننده بکشاند از نقاط قوت این کار است که کمتر دیده شده است... در پایان با توجه به اینکه مطمئنا بعد از دیدن این کار ذهن درگیر خواهد شد و راضی از سالن بیرون خواهید آمد حتما پیشنهاد میکنم که برای دیدن این کار و تئاتر مستقل وقت بگذارید...
امیر مسعود و سیاوش این را پاسخ داده‌اند
جناب رضوانی گرامی وسایر کاربران تیوال خواهشمندم در نظر سنجی که برای انتخاب بهترین اجراهای امسال شرکت کنند
۱۷ اسفند ۱۳۹۷
جناب سوبژه من امروز اختتامیه و آخرین اجرای این کار رو دوباره دیدم... گفتم که شاید شما که وقت بسیار برای دیدن تئاتر و نظردهی در تیوال دارید دوباره تشریف بیارید و حضوری باهم صحبت کنیم... ولی در هر صورت از اینکه انتقاد میکنید هم جای شکر دارد . انتقاد اگر سازنده باشد حتما پسندیده است...
با وجود منتقد میشه یک کار بیشتر دیده بشه یا نقد بشه یا پسند شود... اگر فراستی نبود شاید بعضی از کارها کمتر دیده میشد..‌(البته خدانکرده نمیخوام شمارو با فراستی مقایسه کنم)(چون شما راه ها دارید تا فراستی ها شوید) شایسته است که تئاتر مستقل با تمام کمبودها بیشتر حمایت شود بجای اینکه انتقادهای شخصی را به دیگران تحمیل کنیم... بهتر بود ایده های جدید در اینکار بیشتر دیده میشد... من رابطه خوبی با کارگردان این کار دارم و منکر این قضیه نیستم ولی با تائید خانم نهانی در گذرفرهنگی هنری تهران در رادیو تهران و تاکید سیامک صفری در مورد تئاتر منو به سمت دیدن این کار بُرد...
با دیدن این کار حتما در بعضی از دیالوگ ها هم سو با نویسنده خواهید شد... هرچند که تمام شد و امیدوارم دوباره در سالن بهتر و با حمایت های بیشتر به اجرا گذاشته شود... کارگردان و نویسنده ی سی ساله اینکار به گستردگی شصت سال تجربه نوشته بود و کارگردانی کرده بود... مطمئنا در نقد اینکار ، هرچه و هرکه باشد نظر خواهم داد...
دیالوگ هایی که شاید برای هرکدام از بیننده های اینکار ماندگار شود کم نیست
۱- طاقت بیار رویا ، بلاخره امشب تموم میشه
۲- بخاطر آرزوهات ، رویاهات عقب نکش
۳- ۷۰ ضربه که چیزی نیست ۲۷۰ ضربه شلاق به من بزنید ولی جواب اینکارو کی میخواد بده
۴- و . . . .
یا صحنه هایی که واقعا لحظه ای منقلب میکند مثل :
۱- ... دیدن ادامه » فرار از دادگاه
۲- روبروی قاضی و التماس
۳- تمنای ۱۵ سالگی رویا روبروی عموقاسم...

در پایان بابت تذکر شما در مورد نظر و نقد نویسی در تیوال ممنونم...
۲۲ اسفند ۱۳۹۷
جناب رضوانی
سلام و ارادت
ببخشید که من دیر چک کردم
اتفاقا شنبه یکشنبه و دوشنبه هر سه شب مهرگان بودم و اجراهای دیگه ای رو دیدم کاش زودتر دیده بودم و خدمتتون می‌رسیدم تا باهم گپ بزنیم و از معاشرت با شما لذت ببرم
در هر حال من همیشه در خدمتم
اینستاگرام ... دیدن ادامه » من محمد لهاک با حروف فارسی است
و این هم تلگرام من هستش
https://t.me/Mohammad_Lahak
در خدمتتون هستم.
۲۳ اسفند ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
زنده باد ۶۰
اسم پُر معنا درباره بازه زمانی زندگانی رویا... مشکلات زنان و نادیده گرفتن این مشکلات... فرم لباس ها و گفتارها بسیار پسندیده و کار شده بود... با احترام به نظر کاربران ولی باید بگویم دقیقا انتظار از رویا و زندگی او در زمان تئاتر برآورده میشود... لهجه ای که واقعا کار شده و حرفه ای است... رقص زیبایی که هر بیننده ای را خیره به پرده میکند... نمایش و ایده ی سایه ها... فرار رویا و دیالوگ هایی که شاید کمتر کسی جرات بیان آنها را حتی در عامیانه های خود داشته باشد... موزیک رقص در مهمانی که یادآور دهه های قبل و نوستالژیست... از بررسی دقیق و به کار بردن کلمات و گفتار دادگاهی و التماس رویا برای کمک از معتمد محل و دید خراب حتی معتمد همه بیانگر یک راستی نمایی در صحنه است... طناب در زندان دقیقا چیزیست که وجود دارد... اگر از یک نفر که زندان را تجربه کرده باشد حس گفتار ... دیدن ادامه » و عمل در زندان رو میشه پرسید که انگار کارگردان برای شبیه سازی با اندک داشته های سالن تئاتر کاملا نشان داده شده است... در نظرات یکی از کاربران با تعجب از طناب در زندان میپرسد!!! شاید اگر بیشتر در جامعه گشته بود و از همه جای جامعه مطلع بود اینطور سوال پیش نمی آمد... طناب که سهل است... انواع مخدر و سلاح سرد هم در زندان میدا میشود.... در مجموع با سایه بازی زیبا و خارج شدن روح از بدن رویا و اینکه شما بتوانید تفکر رویا در دادگاه یا در صحنه های دیگر کار را ببینید... یک هنر و یک نو اندیشی کامل است... اینکه کارگردان توانسته است تفکرات در ذهن رویا را به رخ بیننده بکشاند از نقاط قوت این کار است که کمتر دیده شده است... در پایان با توجه به اینکه مطمئنا بعد از دیدن این کار ذهن درگیر خواهد شد و راضی از سالن بیرون خواهید آمد حتما پیشنهاد میکنم که برای دیدن این کار و تئاتر مستقل وقت بگذارید...
مهدی علی نژاد این را خواند
آذرمهر، محمدرضا مدیری و امیر بنکدار این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با سلام واحترام
نمایش زنده باد 60 سه صفحه از خاطرات عنصری خاکستری است که هیچ رسالتی را در پی ندارد با ماهیتی مبتنی بر تسلیم زنانه ای که زنانگی را به سخره میگیرد و حقیقت زن بودن را در تخت و رخت وبخت میجوید
مردانی منفعل و هوس ران از جامعه را به عنوان اصل و میزان ومقیاس مردانگی به نمایش میگذارد که هیچ تهیجی برای مقابله یا مسابقه با آنان نیست و زنانی که در هر برش زمانی تسلیم ومحکومند
شاید تک بعدی بودن کاراکتر رویا باعث عقیم ماندن اثر شده و شاید عدم پرداخت درست به قصه و شاید محتاط بودن نویسنده کارگردان که با اعتقاد به هیچ کس بر نخوردی وارد ماجرا میشود
در هیچ کجا ردی از تفکر متصل نیست انسانهایی منفصل از رسالت ذاتی تئاتر،
حذف تفکر و اندیشه از تئاتر رسالت بنیادین واخلاق مدارانه تئاتر را زیر سوال میبرد
ما برای سرگرمی به سالن تئاتروارد نمیشویم قصه بی پوسته عریان عوام مدارانه ای ، که هیچ هدفی را در نهانگاه خود برای ما به یادگار ندارد این بی طعم ، اثر کدام خاصیت را پی میگیرد
روایت تک بعدی زنی بنام رویا که ارغند تجاوز باعث مسیر میسر زندگی اش شده یا تقبیح مردان هوس ران منفعت طلب
کار از آشفتگی ریتم بسیار زیادی رنج میبرد و شوربختانه میزانسن هم از این قاعده مستثنی نیست
بنیانی مثلی که خطی میشود و از خط خارج
مثلثی با ابعادی متفاوت و شکلهایی که در لحظه صورت میگیرد بدون طراحی یا امعان نظر
موسیقی بسیار بد انتخاب شده و حتی بدون ارتباط با صحنه این موسیقی در صحنه های میهمانی به اوج بی ربطی میرود و نور بی اهمیت روشن است
طراحی لباس با شعار هرچه هست بپوشید انجام و در بعضی کاراکتر ها فاجعه وار به انتخاب لباس میرسیم چادر عربی برای زنی در زندان که حتی چادر سر کردنش هم با روشی ابتدایی و فارغ از ماهیت کاراکتر است
تماشاگر شکل ابتدایی از خودکشی را در پایان میبیند طناب در زندان ؟؟؟؟؟؟
که اگر بخواهیم به رئال بودن ماجرا فکر کنیم داروی نظافت و تیغ متداول و باور پذیر تر است واگر قرار ما شنیدن این گزارش توسط نریشن است لزومی به رویش در صحنه نیست
اما ... دیدن ادامه » با این همه دیدن این اثر خالی از لطف نیست. سایه ها و سایه بازی ها ایده ای جذابی را به ارمغان می آورد البته صرفا ایده ای جذاب
بازیها قابل قبول است و حتی در یکی دو نفر قابل تقدیر
به عوامل کار خدا قوتی از تلاششان میگویم و توفیق برایشان آرزو میکنم
دوست عزیز شما دید بسیار منفی و تک بعدی در مورد این کار داشتید... با توجه به اینکه در سایت تیوال هم بسیار فعال به نظر میرسید ولی چند موردهست که بد نیست به طور انتقاد گونه از نقد شما بگویم: موزیک کار باتوجه به متن که اون پسر دوست داشت رویا برایش باله برقصد ... دیدن ادامه » به نظر من و جمعی از دوستان که به دیدن این کار رفته بودیم مناسب بود. و حتی در مورد رقص در پارتی که مربوط به سالهای پیش است و می بایست متناسب با آن زمان انتخاب میشد موزیک خوب و نوستالژی بود. در مورد چادر عربی و لباس ها هم دقیقا به نظر دوستی که طراح لباس بود و با علم بر این موضوع صحبت میکرد در همه صحنه ها تقریبا خوب انتخاب شده بود به جز یکی دو صحنه که با شما موافقم‌...در مورد طناب در زندان هم مطمئن باشید که طناب راحت ترین چیزی است که در زندان پیدا میشود.... ولی امیدوارم با انتقاد سازنده به روند بهبود تئاتر کمک کنید و از نقدهای مغرضانه پرهیز کنید... بازهم از اینکه برای دیدن تئاتر مستقل وقت میگذارید و به تماشا مینشینید ممنون... به امید فردایی بهتر
۱۷ اسفند ۱۳۹۷
جناب رضوانی
من البته بسیار منعطف نوشتم چون به نظرم هنرمندی که جهت گیری نداره هیچ جایگاه و حرفی برای تئاتر نداره و رسالت تئاتر رو درک نکرده قرار نیست ما قصه گوش کنیم و بخوابیم

جناب رضوانی عزیز کاش درباره یک کار دیگه هم نظر داده بودید تا با شما بیشتر آشنا میشدیم با تفکراتتون و فکر نمی‌کردیم که خدایی ناکرده اکانت شما فیک هست و ساختگی از سال ۹۶تا امروز یک نمایش و این همه سوگیری
پیداست خیلی هم با درج نقد در تیوال آشنا نیستید
درج یک مطلب در یک جا کافی است تکرارش بی ثمر است
دوست من برای نقد آدابی وجود داره که حداقلی ترینش با سند سخن گفتنه
فکت هایی که من آوردم از دوستانتون سوال بفرمایید شبی که اجرا رو دیدم یکساعت بیشتر با کارگردان محترم کار صحبت کردم برای تک تک گفته هام میتونم مستند بحث کنیم نه اینکه بگم مثلاً (اسم پُر معنا درباره بازه زمانی زندگانی رویا ) ؟!
مثلاً من بگم زنده باد ۲۰۱۸ چقدر معنا داره در بازه زمانی اون سال ؟
⁦:-)
درباره ... دیدن ادامه » طراحی لباس به غایت ضعیف هم سند وجود داره چادر عربی برای زندانی متهم به قتل کفش اسپورت سفید ساق دار شلوار کاپری جین برای سی سالگی لباس ۱۵سالگی و.....
در باره طراحی نور درب خروج از صحنه در تمام اجرا باز و نورانی در بک مشخص است نور بازیگران اصلا اکتیو نیست و....
دربارهمتن و تک بعدی بودن شخصیت ها و موضع من مشخصه
درباره موسیقی هم باز پیشنهاد میدم تحقیق کنید تا ببینید در سال ۹۰موسیقی رایج برای پارتی اون موزیکهای و آیا اصلا اون موزیک مناسب اون حرکات بوده
در مورد میزانسن هم که آشفتگی فریاد میزنم خطی. مثلث منحنی و...
عزیزم متاسفانه شما با شرایط و قوانین زندانها آشنا نیستی شاید در زندان خیلی چیزها وجود داشته باشه
من اتفاقا این رو هم به کارگردان گفتم تحقیق شرط نگارشه با یه تحقیق متوجه تعداد خودکشی ها و میانگین نحوه خودکشی ها می‌شید از هر ده خودکشی ۱یا ۲خودکشی باخفگی در زندان صورت میگیره تحقیق کن عزیزم بعد مانیفست بده
اما درباره بازیها با شما هم عقیده هستم به دوستانتون از طرف من تبریک بگید یکی دو نفر از بازیگران بسیار درخشان بودند
البته که باقی ضعیف تر از حد تصور بدون تمرکز و بسی ابتدایی ظاهر شدند .
امیدوارم بجای اثبات دوستی به این روش در اجرایی بهتر به دوستانتان کمک کنید
من بعنوان مخاطب تئاتر وظیفه ام در جهت حمایت خرید بلیط و دیدن یک اثره ، قطعا توابع مواجهه با هر اثری و نقد و گپ سازنده برای یک کار می‌تونه مفید باشه هیچ حب و بغضی در کار نیست
غرضی ورزی چرااااااااا
آقای بنکدار اولین کار کارگردانی و اجرای حرفه ای شون هست
من قبلاً به هیچ وجهی ایشون رو نمی‌شناختم که بخوام حسی داشته باشم در شب اجرا هم معاشرت و مصاحبه‌ای لذت بخش در کمال احترام داشتیم
اتفاقا گمان میکنم این سوگیری شما به کار لطمه بزنه
پیشنهاد میکنم چند بار متن خودتون رو بخونید و اصلاح بفرمایید


۱۷ اسفند ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
برای من، جذاب‌ترین ویژگی نمایش زنده باد 60، حضور همزمان سه دوره زندگی مختلف رویا (تنها کارکتر نمایش) بر روی صحنه است. در هر بخش از نمایش، یکی از سه بازیگر، شخصیت آن زمان رویا را بازی میکند و دو دیگر در دو سن مختلف، روایتگر داستان از زاویه دیدهای مختلف رویا هستند.
این نوع روایت، کمک میکند که بیننده، در هر پرده از نمایش، علاوه بر شنیدن داستان فعلی رویا، حال و هوای او را درگذشته نیز ببینند. بنابراین با این تکنیک، کارگردان توانسته است که یک شخصیت را از زاویه دید سنین مختلفش به نمایش بگذارد.
داستان جذاب و بازی‌های خوب نیز از جمله ویژگی‌های مهم این اثر نمایشی است.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خوشبختانه در اولین شب اجرای این نمایش بسیار زیبا حضور داشتم.
به نظر من بازی عزیزان بازیگر، چه از لحاظ تسلط بر فنون اجرا و چه از لحاظ رعایت فنون بیان و هر آنچه که به گیرایی نمایش کمک می‌کرد در سطح عالی انجام شد.
همچنین استفاده از تکنیک‌های ساده و در عین حال جذاب نورپردازی و بازی سایه‌ها بسیار درخشان و قابل تحسین بود.
مطمئناً یکی دیگر از نقاط قوت نمایش، داستان قابل تأمل و جالب آن است که مدتها بعد از دیدن اجرا، ذهن بیننده را درگیر خود می‌کند.
برای تک‌تک دست‌اندرکاران این نمایش قوی و جذاب آرزوی موفقیت روزافزون دارم و دیدن این تئاتر تکنیکال و جذاب را به تمام دوستداران هنر نمایش توصیه می‌کنم.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید