در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال نمایش آدم آدم است
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 09:19:57
امکان خرید پایان یافته
۱۸ فروردین تا ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
۲۰:۳۰  |  ۱ ساعت و ۲۵ دقیقه
بها: ۲۵,۰۰۰ تومان
داستان شخصی ساده دل به نام گالی گی است که قدرت نه گفتن ندارد و یک روز که به قصد خرید ماهی از منزل خارج شده در دردسر بدی می افتد.
  • خرید بلیت نمایشها در تالار مولوی، فقط به صورت اینترنتی است و فروش حضوری در گیشه ندارد.
  • تماشاگر محترم ضمن پاسداشت حضور شما در مجموعه تئاتر مولوی به اطلاع می‌رساند از آن جا که این مجموعه در پردیس مرکزی دانشگاه تهران واقع شده، رعایت حجاب و شئونات دانشگاهی الزامی است و همچنین استعمال دخانیات ممنوع است. پیشاپیش از همراهی شما در احترام به قوانین دانشگاه سپاسگزاریم.

گزارش تصویری تیوال از نمایش آدم آدم است / عکاس: رضا جاویدی

... دیدن همه عکس‌ها ››

اخبار

›› چیستا یثربی: «آدم، آدم است»، نمایشی بدون تقلید‌های رایج

›› حبیب‌الله دانش، از اجرای نمایش «آدم آدم است» و شرایط امروز تئاتر به «صبا» می‌گوید

›› یادداشت حبیب الله دانش، کارگردان نمایش آدم آدم است

›› جمشید مشایخی: هنر بازیگر نمایش را زیبا می کند

›› افتتاح نمایش «آدم آدم است» با حضور جمشید مشایخی

ویدیوها

آواها

مکان

خیابان انقلاب، ابتدای خیابان شانزده آذر، شماره شانزده، جنب کلینیک دانشگاه تهران، مرکز تئاتر مولوی
تلفن:  ۶۶۴۱۹۸۵۰

نقشه بزرگتر و مسیریابی
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
ارادتم به حبیب دانش سال شانزدهم خود را پر می کرد که به این تئاتر دعوت شدم ، کارگردان این تیاتر مراد من بود ، مشخص بود که جز نیکی از او چیزی نمی دیدم، اما چراغ ها تازه خاموش شده بودند همان دقایق آغازین اجرا بود که به قدری مجذوب شدم که ناخواسته رابطه ی استاد شاگردی پشت درهای سالن ماند و از آن به بعد فقط اجرا برایم مهم شد ، گویی هر کدام از عوامل آن قصد داشتند با ایفای نقش بی نظیر خود حواس مرا از استادم پرت کنند ، نوازندگان تکنیک ها نوازندگیشان را به رخ می کشیدند حال آنکه به یک کنسرت موسیقی راک نرفته بودم که انتظار داشته باشم که نوازندگان در فضایی مستقل از نمایش ستاره باشند .
 بازیگران ... اما در رابطه با بازیگران لازم بود که نمایشنامه را حداقل یک بار قبل از دیدن تیاتر خوانده باشی تا به اوج توانایی آن ها و کار سختی که به خوبی از پس آن برآمده بودند پی ببری ، نمایشنامه ای صد و بیست ، سی صفحه ای که نویسنده در عین شوخ طبعی اش حین  نوشتن هرگز با مخاطبانش شوخی ندارد ، او طعم درد، جهل و سادگی را با لبخند به خوردمان می دهد و ما را به هپروتی می برد که حالمان را ندانیم و فقط متحیر باشیم و در رابطه با بازیگران بهتر آنکه بگویم اگر برتولت برشت خودش در این اجرا بین مخاطبین حضور داشت یقینا با غرور به خود می بالید که بازیگران این تیاتر عینا همان هایی هستند که برشت خلقشان کرده است و شاید گفتن این جمله دور از انصاف نباشد که خلاقیت های جمعی چیزی حتی به اصل کاراکترها هم اضافه کرده بود.
سخن زیاد است و ترس از آن که در حوصله تان نگنجد زیاد تر پس در آخر : من که از اول تیاتر صدای اجرا را با موبایل ضبط کرده بودم بعد از آن چند بار صداها را گوش دادم و دوباره نمایش نامه را خواندم و نهایتا هربار با اطمینان بیشتر به این عبارت رسیدم که بگویم : دست همگیشان مریزاد.

 محمدرضاآبیار
محسن وارثی این را خواند
رضا تهوری این را دوست دارد
سپاس از نقد زیباتون . من علاقه خاصی به این نمایشنامه دارم و بارها خوندم . پس باید به تماشای این نمایش نشست
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نقدی بر نمایش #آدم_آدم_است
نویسنده : #برتولت_برشت
کارگردان : #حبیب_الله_دانش

هویت ، مسئله اصلی نمایش آدم آدم است میباشد . سوال نخست اینکه ضرورت اجرای یک متن خارجی در کشوری مثل ایران با این وضعیت اجتماعی و سیاسی چیست ؟
جامعه ای که آبدارچی اش مدیر و مدیرش راننده و راننده اش دکتر است . هویت افراد مانند شخصیت اصلی نمایش یعنی کالی گی در حال تغییر است .
صدا و سیمای این جامعه گنجشک را که چه عرض کنم پیت حلبی را به جای قناری به مردمش میفروشد و مردم هم از سر سکوت و بلد نبودن نه گفتن همچون کالی گی چند تکه پارچه و سنج و چتر را به جای فیل قبول میکنند جای تعجب ندارد که هویت و وجود خودشان را انکار کنند و به معنی واقعی کلمه مسخ شوند . سرباز باشند و با تمام نیرو هویت خود را به سرباز بودن تغییر دهند .
آدم آدم است نمایشی است هماهنگ دارای ریتم مناسب ، سرگرم کننده ، طناز و از همه مهمتر خلاقانه ... دیدن ادامه ›› .
پرداختن به جزئیات و شکل گرفتن تابلوها و فضاسازی های ناب و استفاده از دکور و لباس و موسیقی که هر کدام به نوبه ی خود با کنار هم قرار گرفتن صحیح و کم نقص ، تئاتری جذاب را از جزیی ترین نشانه ها و قراردادها تشکیل میدهد .
و باز هم قرارداد . قراردادهای متنوع و متفاوت و خلاقانه که کارگردان با تماشاچی میگذارد . و تماشاچی دائما خود را در سالن تئاتر حس میکند . غرق ماجرا نمیشود و احساسش را چون کلاهش بیرون از سالن گذاشته و با عقل تئاتر را تماشا میکند .
نوشته : #محمد_خداوردی
علی صمیمی و محسن وارثی این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
اجرای سوم نمایش آدم آدم است رو دیدم؛ به نظرم از تئاترای خوبی بود که دیدم و بااین حال که ازسرکار رفته بودم خستگی و از تنم دور کرد. نمایشنامه های برشت پیچیدگی سختی برای اجرا داره اما تو این نمایش همه چی بخوبی کنارهم قرارگرفته بود؛ چرخشی که بازیگرا باهم و باعناصر داخل صحنه بوجودمیاوردن دیدنی بود.در عین سادگی فوق العاده اجراشد. حرکات و دیالوگها و حتی گاهی سکوت صحنه تعریف شده بود.موسیقی هم به قدرت بیشترنمایش کمک کرده بود. در کل به کارگردان و همه ی عوامل،خصوصا بازیگران جوان نمایش،بابت یک اجرای عالی تبریک میگم.
محسن وارثی این را خواند
آدینه بانو و محمد خداوردی این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید