در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | نمایش قابل بحث، قابل احترام و مبتنی بر اندیشه وتفکر
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 03:52:55
نمایش ابوبکر محمدی، فاطمه محمدی |   نمایش قابل بحث، قابل احترام و مبتنی بر اندیشه وتفکر | عکس

شهرام کرمی نویسنده و کارگردان تئاتر درپایان اجرای نمایش ابوبکر محمدی ، فاطمه محمدی این نمایش را اثری قابل بحث و مبتنی بر تفکر و اندیشه عنوان کرد که می تواند تماشاگر را به فکر وادار کند.

به گزارش روابط عمومی نمایش ، شهرام کرمی که در تماشاخانه سنگلج به تماشای نمایش ابوبکر محمدی ، فاطمه محمدی نوشته و کار جلال تجنگی نشست در پایان این اجرا گفت: نمایش "ابوبکر محمدی، فاطمه محمدی" نمایشی قابل بحث ، قابل احترام و مبتنی بر اندیشه و تفکر است. می توانم به صراحت بیان کنم که این نمایش می‌تواند تماشاگر را به فکر وادار کند.

وی این نمایش را دارای چند حسن معرفی کرده و افزود: اول اینکه سوژه خوبی انتخاب شده است؛ این مسئلۀ تفاوت مذاهب، و رفتار انسانی که باعث می‌شود این تفاوت‌ها به وجوه اشتراکی برسند؛ چنانچه در نمایش هم باوجود تفاوت مذهبی که بین دو گروه از اشخاص نمایش وجود دارد و مبنای اثر است، اما  نهایتاً می بینیم که رفتار انسانی بروز می کند و فرصتی برای سوءاستفاده از این تفاوت های مذهبی ایجاد نمی شود و این بزرگترین حسن نمایشنامه است که سوژه بسیار مناسبی انتخاب کرده است. سوژه‌ای مثل تفکر تندروانه، تعصب دینی و جنگ فرقه ای که این روزها در خاورمیانه دیده می شود.

وی ادامه داد : کارگردان با تیزهوشی و البته جسارت سراغ چنین سوژه‌ای رفته است، چراکه همین موضوع می توانست خیلی حاشیه هم داشته باشد ولی نویسنده خیلی منطقی و با یک نگاه تحلیلی به این موضوع پرداخته است.

این کارگردان تئاتر دومین و اصلی ترین خصوصیت این نمایش را شبیه نبودن اثر به هیچ نمایش دیگر عنوان کرده و افزود: در این نمایش ایده های  خلاقانه متعددی در شیوه اجرایی و پرداخت نمایشنامه وجود دارد. به نظرم چیزی که روی صحنه اتفاق می افتد، شبیه هیچ نمایش دیگری نیست. این ویژگی در شیوه اجرایی، طراحی صحنه و لباس و بازی‌های نمایش کاملاً نمود دارد و من این ویژگی را خاصیت منحصر به فرد این کار می دانم .

کرمی سومین ویژگی این نمایش را بازی‌های یک دست و روان بازیگران معرفی کرده و گفت: بازی های یکدست نمایش هماهنگ با سبک و شیوه  اجرایی اثر است. در واقع یک هارمونی و هماهنگی بین بازی‌های یک دست و روان بازیگران و عناصر مختلف اجرا مثل طراحی صحنه و لباس، موسیقی عامیانه، ترکیب ویدئو پروژکشن و تصویر با یک فضای واقعی و....  بوجود آمده که این نمایش را خاص می کند.

او در پایان از مخاطبان دعوت کرد که به تئاتر سنگلج بیایند و یک نمایش تفکربرانگیز و ویژه ببینند.

نمایش ابوبکر محمدی ، فاطمه محمدی هر روز غیر از شنبه ها ساعت ۱۸ در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است و علاقه مندان می توانند از طریق سایت تیوال نسبت به پیش‌خرید بلیت این نمایش اقدام کنند.

۰۱ آذر ۱۳۹۵