در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | مراسم آغازین نمایش «نگاهمان می‌کنند»
S2 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 11:15:31
نمایش نگاهمان می کنند | مراسم آغازین نمایش «نگاهمان می‌کنند» | عکس

مراسم آغازین نمایش «نگاهمان می‌کنند» به کارگردانی «محمدرضااصلی» همراه با تقدیر از «داوود رشیدی» در تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، محمدرضا اصلی کارگردان نمایش «نگاهمان می‌کنند» با تشکر از حضور افراد و عوامل نمایش،اثر خود را نمایشی با تم اجتماعی و دارای نگاهی به سوءاستفاده‌های امروزی برخواند.
سپس، فرهاد آییش نیز به عنوان افتتاح‌کننده نمایش با ابراز خرسندی نسبت به فعالیت‌های وسیع در تئاتر گفت: «امروز خیلی خوشحالم که اینجا هستم. از سال‌ها پیش می‌گفتم در حال شکوفایی است و پتانسیل بالایی دارد و هنوز جای کار دارد. از لحاظ کمی‌تعداد آثار بالاست. ما هر شب حق انتخاب میان سی تا چهل نمایش داریم. به نظر من اتفاق خیلی خوبی در تئاتر ایران در حال رخ دادن است».
این بازیگر برجسته تئاتر، سینما و تلویزیون آشنایی خود به محمدرضا اصلی را به دوران کودکی او دانست و درباره ورود او به تئاتر و تقاضای پدرش مبنی بر پارتی‌بازی گفت: «پارتی‌بازی درهمه چیز هست ولی تنها در ورود. کسی که خوب باشد رشد می‌کند و کسی خوب خوب نباشد، پارتیش هر کسی باشد به جایی نمی‌رسد».
وی با اشاره به اینکه محمدرضا اصلی با دستیار سه کارگردان کار خود را شروع کرده است، این رویه سلسله مراتبی را با حضور رویه داوود رشیدی در تئاتر مقایسه کرد. «افرادی به وی اعتماد کردند، نویسنده‌ای که نویسنده برجسته مملکت ماست. بازیگرانی که بازیگران برجسته کشور ما هستند و سالنی حرفه‌ای و مطرح به وی اعتماد کرده است. این یعنی کسی توانسته خودش رشد کند. این قدر بدبین نباشید. این قدر نگویید همه چیز پارتی‌بازی است. می‌شود و می‌شود و یکی از آن می‌شودها محمدرضا اصلی است».
در ادامه مراسم افتتاحیه  ، محمدرجبی معمار رئیس تماشاخانه ایران شهر پشت تریبون قرار گرفت. وی با بیان این که در اولین گام الزام و رسمیت مراسم افتتاحیه را برداشته است، گفت: «قالب سفت و دگم به این مفهوم دیگر نداشته باشیم».

وی افزود: «آقای آییش گفتند و دیگر دوستان می‌دانند که زحمتی کشیده شده است و مجموعه‌ای در طی سال‌ها شکل گرفته شده است. یک ظرفیت ارزشمند در تئاتر به وجود آمده است و باید از آن نگه داریم و چیزی هم به آن اضافه کنیم».
رجبی معمار با اشاره به تعداد درخواست‌های بسیار زیاد سال گذشته و امسال برای اجرا در جدول ۱۳۹۵ تصریح کرد: «بررسی می‌کنیم و فکر می‌کنیم که نمایش‌هایی نیمه نخست سال ۹۵ را اعلام خواهیم کرد. تمام تلاشمان حفظ مطلوبیت و مقبولیت‌های خودمان در ایرانشهر است. برخی مسائل و شکوایه‌های عنوان شده را بیشتر توجه می‌کنیم و تئاتر ایرانشهر برجسته‌تر و با ظرفیت‌های بهتری در خدمتتان باشد».
در ادامه مراسم آغازین نمایش «نگاهمان می‌کنند» با حضور هنرمندانی چون فرهاد آییش، گوهر خیراندیش، اصغر همت،‌ فرخ نعمتی، سهیلا رضوی و مجید رجبی معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان برگزار شد. پوستری در تقدیر و تجلیل از داوود رشیدی با حضور لیلی رشیدی، دختر وی، توسط هنرمندان و مسئولان حاضر در مراسم امضا شد.
در نمایش «نگاهمان می‌کنند» مخاطب با معضل خیانت و تجارت اطلاعات شخصی که اخیراً در جامعه رواج پیدا کرده است درگیر می‌شود. در این نمایش جسورانه که از دکور مناسبی بهره گرفته است، عنصر موسیقی متن می‌توانست کمی‌پررنگ تر مورد استفاده قرار گیرد. نمایش «نگاهمان می‌کنند» هر روز تا جمعه ۲۳ بهمن،‌ رأس ساعت  ۲۰:۱۵ در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

درباره نمایش نگاهمان می کنند
۳۰ دی ۱۳۹۴