تیوال نمایش یک دقیقه و سیزده ثانیه
S3 : 20:08:20
امکان خرید پایان یافته
  ۰۱ مرداد تا ۰۱ شهریور ۱۳۹۶
  ۲۱:۰۰
  ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه
 بها: ۳۵,۰۰۰ تومان

: محمد چرم شیر، بهمن عباسپور
: شهرام گیل ابادی
: (به ترتیب حروف الفبا): پانته‌آ بهرام، سیما تیرانداز، مینا دریس، لادن مستوفی

: هانیه جوادی منش
: قربان نجفی
: محمد قدس
: بهمن عباسپور
: علی پالیزدار
: ندا نصر
: فریدون محرابی
: سمانه گلکار
: احسان رافتی، آرزو آزادپور
: محمد صادق زرجویان
: صادق داوری فر
: فضل ا...تاری
: آرزو آزاد پور
: امیر پارساییان مهر
: گروه تیاتر مارکت، گروه جارچی، گروه پژواک
: میثم تحریری، شمیس پور شاه رضایی


توجه: در این اجرا که با مشارکت تماشاگران و بازیگران و به شیوه ای تعاملی تقدیم می شود، سعی شده از قراردادهای رایج تیاتر فاصله گرفته و در تعاملی سازنده بین مخاطب و اجرا، نمایش را به اثری به یادماندنی برای مخاطب تبدیل کند.
نکته مهم: در این تجربه مشترک، مخاطب مکان نشستن خود را در کنار بازیگران و بر روی زمین تعریف می کند.



- از همراه داشتن فرزندان زیر ۱۲ سال خودداری نمایید.

گزارش تصویری تیوال از نمایش یک دقیقه و سیزده ثانیه / عکاس: حانیه زاهد

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از نشست خبری نمایش یک دقیقه و سیزده ثانیه / عکاس: سارا ثقفی

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از تمرین نمایش یک دقیقه و سیزده ثانیه / عکاس: رضا جاویدی

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» «یک دقیقه و سیزده ثانیه» به پایان رسید

» نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» دو اجرایی شد

» یادداشت بهزاد فراهانی بر نمایش یک دقیقه و سیزده ثانیه

» جلال ملکی، فرج علیپور، محمد حاتمی و هوشنگ آزادی‌ور به تماشای «یک دقیقه و سیزده ثانیه» نشستند

» یادداشت داریوش فرضیایی بر نمایش یک دقیقه و سیزده ثانیه

» یادداشت لیلا ارشد بر نمایش یک دقیقه و سیزده ثانیه

» یادداشت عزت‌الله مهرآوران بر نمایش یک دقیقه و سیزده ثانیه

» یادداشت مسعود رایگان و ایلیا منفرد بر نمایش یک دقیقه و سیزده ثانیه

» فضای تعاملی در "یک دقیقه و سیزده ثانیه" می‌تواند در حل معضلات راهگشا باشد

» رکورد حضور تماشاگر سالن استاد سمندریان شکسته شد

» امیدوارم «یک دقیقه و سیزده ثانیه» مخاطب را به فکر وادار کند

ویدیوهای وابسته

آواهای وابسته

مکان

خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، جنب خانه هنرمندان، تماشاخانه ایران‌شهر
تلفن:  ۸۸۸۱۴۱۱۵_۸۸۸۱۴۱۱۶


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
خرید بلیت دو اجرای پایانی سه شنبه ۳۱ مرداد و چهارشنبه ۱ شهریور ماه از امروز چهارشنبه ساعت ۱۴ آغاز خواهد شد.
فریبا جباری این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید سانس های پنجشنبه ۲۶ و جمعه ۲۷ مردادماه امروز ساعت ۱۶ آغاز خواهد شد.
غزل بهارلویی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به نظر من نمایش خوبی بود اما جدا کردن زنان و مردان از هم رو به هیچ وجه نمی پسندم. تبعیض به هیچ وجه درست نیست. اگه صحبت از کارتن‌خوابها و گورخوابهاست نباید بین زن و مرد تبعیض گذاشت. این فرهنگ نابرابری تا مغز استخون ما رسوخ کرده در حدی که حتی نمی تونیم یک درد اجتماعی رو فارغ از اون مطرح کنیم.
فرزین عزیز

میشه بفرمایید تو کدوم بخش یا قسمت نمایش زن و مرد رو از هم جدا می کنند؟
من این نمایش رو دیدم و توی اون شب جدایی اتفاق نیوفتاد...
۲۲ مرداد ۱۳۹۶
امیر پارسائیان مهر نازنینم منظورشون پرداختن یک‌جانبه به موضوع زنان کارتن‌خواب و نه مردانی با این مشکل هست،البته به نظرم انتقاد درستی نیست!!چون مثلاً تئاتر لامبورگینی هم مردانه به این موضوع پرداخته.
۲۲ مرداد ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت سانس‌های روز سه شنبه ۲۴ و چهارشنبه ۲۵ مردادماه امروز پنجشنبه ساعت ۱۴ آغاز خواهد شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کاش این رسانه ها نبودند و بدون علم به اینکه یه کاری مثل این چطور تهیه و تولید شده، می شد با خیال راحت از کار تعریف کرد.

ایده اجرایی نمایش بسیار جالب توجه بود و تماشاچی مجبور بود اگر مایل هست کار رو ببینه توی فضایی قرار بگیره که درک بهتری از درد موجود در نمایش داشته باشه.
بازی خانم تیرانداز خیره کننده بود و خانم پانته آ بهرام عالی، لذت بردیم.

نمیدونم اینکه در نمایش یا فیلم یا حتی عکس از رقت احساس مخاطب استفاده کنیم به طوری که طرف احساس کنه اگه این لحظه گریه نکنه روح نداره کار خوبیه یا نه، اما خب تکرار این قضیه می تونه باعث بی حس شدن آدم نسبت به این اتفاقات بشه، یعنی خب وقتی بریم نمایش شلتر رو ببینیم زار زار گریه کنیم، اینم ببینیم باز زار زار گریه کنیم شاید بعد از اون دیگه اونقدر اون موضوع برامون تکون دهنده نباشه.

به هر حال نمایش خوب و دوست داشتنی ... دیدن ادامه » بود، لذت بردم از تماشا.
» تا ۳ پاسخ



در مورد بازی خانم تیرانداز کاملا موافقم من 2 بار درتماشاخانه ایرانشهر و 1 بار در تماشاخانه پالیز کار رو دیدم برای چند بار دیدن کار علتهای برای خودم وجود داشت اما خانم بهرام و خانم مستوفی بسیار بسیار به زعم من در اجرای اول بدون حس و اگزجره بازی میکردند ... دیدن ادامه » اما خانم تیرانداز با اختلاف و خانم دریس هم خیلی خوب تر نقش رو ایفا کردندو این برانگیختن احساسات بخاطر اینتر اکتو بودن تماشاگر و ایجاد چالش در بیننده بود سبک همسانی خارج از چهارچوب مرسوم (نشستن روی زمین) به مخاطب همسو اندیشی میداد همسان با لحظه ها مخاطب نیاز به درک فشار و آلام حاصل از وضعیت موجود رو داشت
نگاه دکتر گیل آبادی به مسئله گورخوابی نگاه متفاوتی بود از این باب که به کارتن خواب طلب از جامعه میداد و جامعه رو نسبت به کارتن خوابها مسئول میدونست
۲۰ شهریور ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایشی متفاوت با بداهه گویی بازیگران و تعامل با تماشاگران! یک دقیقه و سیزده ثانیه زمان کمی است برای بازگویی دردها، برای شنیدن آزارهای روحی یک دانشجوی هنر! از نظر من بهترین و قویترین بخش را خانم بهرام بازی کردند و تلخ ترین بخش نمایش آنجا بود که پانته آ بهرام عزیز از تماشاچیان سوال کرد چند فارغ التحصیل و دانشجوی هنر در این سالن است واز آن ازدحام جمعیت فقط سه نفر دست بالا بردند! چقدر دردناک است! تنها سه نفر در یک سالن تئاتر!!! این قصه سر دراز دارد...با احترامی که برای عوامل نمایش قائل هستم نقش خانم لادن مستوفی به اندازه دو نقش دیگر باورپذیر نبود! شاید اگر شخص دیگری دردهای یک زن کارتن خواب را که بارها زایمان کرده است را بازگو میکرد، بهتر بود! خانم تیرانداز بازی جذابی داشتند. در کل نمایش برایم جذاب بود طوری که سختی روی تشکچه بر روی زمین نشستن را کمتر حس ... دیدن ادامه » کردم و این از نقاط قوت یک نمایش است! در آخر از تمام عوامل نمایش تشکر میکنم و امیدوارم در اجراهای آینده موفق باشند.
امکان خرید بلیت سانس های دوشنبه ۱۶ و سه شنبه ۱۷ مردادماه با کد تخفیف دانشجویی student123 فراهم شد.
کارت دانشجویی همراه داشته باشیم کافیه؟
۲۱ مرداد ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش زیبایی بود.نمایش های اینچنینی که در تعامل با تماشاگر برگزار میشه تجربه ی جالبی برای تماشاچی و بازیگر هست ولی در این بین بعضی وقت ها تکه های نابجا از سمت تماشاگران گفته می شد که خلاف جریان نمایش و آزاردهنده بود یا بعضی اصوات که فکر می کنم حتی یه بار تمرکز یکی از بازیگران رو وسط دیالوگ بهم زد.یا ابتدای نمایش که بازیگر از تماشاچی خواست تا یکی خودش رو تعریف کنه ، صحبت های یه خانم تماشاگر که با گریه همراه بود کلا فضای سالن رو تغییر داد.با این حال این نمایش ها مخاطب خاص خودش رو داره.مخاطبی که عاشق تئاتر و بداهه گویی بازیگرا و روی زمین نشستن طولانی مدت و ... باشه .اگه واقعا اهل تئاتر هستید این نمایش رو از دست ندید.
Leon S. Kennedy این را خواند
یاسمن پورمهران و ماهرو رستمی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام
چرا قبل از خرید بلیت امکان مشاهده صندلی ها پیش از خرید و دیدن پلان وجود نداره؟
سرکار خانم شریف،شیوه‌ی اجرای این نمایش تعاملی و محل نشستن تماشاگران روی تشکچه بر روی زمین است.
۱۴ مرداد ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من دیشب مفتخر به دیدن این نمایش شدم. فکر کنم این نمایش ماموریتش رو در قبال من به خوبی ایفا کرد و بنده رو خوب به فکر فرو برد و باعث شد اون نقاط تاریکی که تو زندگیم وجود داشت و همیشه ازش فراری بودم رو روشن کنه و کمک کنه حتی برخلاف عرف جامعه جلوی همه حضار اون رو مطرح کنم. من فکر کنم این میتونه یکی از بزرگترین ماموریت های هر نمایشی باشه.
از سرکار خانم بهرام بخاطر بازی زیباشون که من رو کاملا به دنیای واقعی گره زد سپاسگذارم و همچنین از خانم دریس بخاطر آوای زیباشون
موافقم
۱۵ مرداد ۱۳۹۶
ممنون جناب نوروزی که اعلام نظر فرمودین
۲۱ مرداد ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
پنج شنبه 96.5.5 با کنجکاوی فراوان به دیدن این تیاتر رفتم ،راستشو بخواین تو این کار کاملا آماتورم ،من اهل فیلم بودم ولی بعد از دیدن روز عقیم تازه فهمیدم عمری بود که گمگشته ام نه در چهارچوب سینما و تلویزیون که در صحنه اجرا زنده تیاتر بوده، یک دقیقه و سیزده ثانیه برای من حکم شناگری رو داشت که هنوز شنا یاد نگرفته برای مسابقات قهرمانی انتخاب میشه ، اینقدر سبک متفاوت این اجرا مرا تحت تاثیر قرار داد که امیدوارم حداقل یکبار دیگر سعادت دیدن این اجرا را داشته باشم . اجرا کاملا درگیر با تماشاچی بود ، اجرا نبود یک جور امتحان تماشاگر بود، امتحان شجاعت، امتحان ایمان، امتحان باور و امتحان قبول اون چیزی که میگیم هستیم ولی نیستیم و همه این امتحانها فقط در ذهن تماشاچی برگذار میشد ،در خلوت خودم .
دست مریزاد به همه عوامل اجر
دست یکا یک شما عزیزان را میبوسم که شجاعت ... دیدن ادامه » پرسش را به
من دادید، پرسشی که مخاطبش خودم هستم ،خود خودم ، جواب در یک دقیقه و 13 ثانیه .
لطفا گاهی هم بگذارید آوا حرف بزنه ...
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تو کافه من دموکراسی هست ، اونم دموکراسی ای که من میگم ....آشناست نه!!!!!!!
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یک دقیقه و ١٣ ثانیه؛
٧٣ ثانیه روایتی از درد... نه! روایتی از خودمان!... از تأمل های نکرده... کجای زندگی هستیم؟!... اصلا چقدر زندگی خودمان را زندگی کردیم که تأملی به جا، برای حیات هر موجودی دیگر داشته باشیم؟!...
به تماشای یک دقیقه و سیزده ثانیه نشستیم... جایی گره در ابرو کشیدیم و سر به زیر انداختیم...بخشی به دردها و بخشی بخاطر باورهای نامهربان و بخشی...
اما خوب بود، خیلی... همه مان مثل همیم! و حتی اگر، دورِ گردون بر مرادِ ما نرفته بود، شاید همین گوشه و کنارها، با تکیه ای کارتن...! هیچی، اصلا ولش کن... آره، همیشه همین بوده، فرار، فرار، فرار... فرار از واقعیتِ لامصب! فرار از یه فکرِ عمیق و به درد بخور...
ولی اگر برای وقت تان، ارزش قائل هستید، یک دقیقه و سیزده ثانیه را ببینید... محفلی است بسیار صمیمی برای لحظاتی، چشم ها رو شستن...
یا علی.
نمایشی بسیار باورپذیر و ملموس از نقدی بر مسئله ی کارتن خواب ها و ارائه ی چند علت کارتن خوابی در جامعه ما..علت هایی چون اعتیاد، اخانواده و بستر نادرست و بی مسئول در قبال نسل های بعد و البته انتخاب های اشتباه خود قربانیان..قربانیانی که با بازی بی نظیر خانم ها تیر اتداز، بهرام و مستوفی در یک دقیقه و سیزده ثانیه خود را معرفی کرده و واقعیاتی تلخ از زندگی اجتماعی این قشر از جامعه را تلنگروار بازگو میکنند..شیوه تعامل با تماشاچیان بسیار بجا انتخاب شده بود،طوریکه یک ساعت و خورده ای خود را در قبرستانی میان کارتن خواب ها خواهید دید..! دیالوگ های فی البداهه و پاسخ به پرسش ها و گاها تیکه هایی که تماشاچیان میپراندند تنها و تنها از این سه بازیگر بر میامد و به حق میتوان گفت انتخاب بازیگر کلید اصلی موفقیت این نمایش است و خواهد بود. این نمایش بر خلاف نمایش دیگری که ... دیدن ادامه » در همین موضوع همزمان اجرا دارد،تنها به گفتن تیتروار موضوع کارتن خوابی نمیپردازد بلکه چند علت اصلی این موضوع را موشکافانه و مستند وار بیان میکند و به نظر من در عوض شدن دید خیلی ها از کارتن خوابی موثر خواهد بود.
با سپاس از تمام عوامل نمایش.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام
اولین روز و اولین اجرا!
کمتر ریسک میکنم برم اولین اجرای یک تاتر! به دلایلی این دفعه اینجوری شد و چقدر هم خوب، که اینجوری شد!
بازی خانمها تیرانداز و بهرام، بی نقص و بازی دو خانم عزیز دیگه قابل تقدیر!
هنگ درام، سورپرایز این اجرا و آواز آوا، صدای در گلو مانده ی هزاران دختر ایرانی...!
فکر میکنم دو سانس اجرا برای همچین بازی های قدرتمندی، واقعا توانایی زیادی می خواد و خیلی نفس می گیره! مخصوصا خانم تیرانداز! خدا قوت و امیدوارم اجراها، به همون بی نقصی شب اول، بره جلو.
توی یک دقیقه و سیزده ثانیه، خودتو تعریف کن...!
پرفرمنس جالب و متفاوتیه، حس پانته‌آ بهرام و سیما تیرانداز غیرقابل‌وصفه.
شانس آوردیم که دیشب کار توقیف نشد.
برید ببینید.
رضا صادقیه این را خواند
امیرمسعود فدائی، ندا صدفی نژاد و آذین حجازی این را دوست دارند
مگه قراره توقیف بشه؟ من برای 5شنبه بلیط خریدم :(
۰۳ مرداد ۱۳۹۶
دیشب که تا مرز توقیف رفت، ولی شانس آوردیم.
به گفته خود پانته‌آ بهرام، از نهاد ریاست جمهوری جلوی توقیف نمایش رو گرفتن.
۰۳ مرداد ۱۳۹۶
Nita
کار به جایی رسیده که بجای توقع از نهاد ریاست جمهوری برای پیشگیری از اصل پدیده کارتن خوابی، ذوق میکنیم که جلوی توقیف تاترش رو گرفتن :) کاش اقلا چند تن از مدیران نهاد ریاست جمهوری اجرا رو ببینن! خوبه که مردم عادی مشکلاتشون رو تجربه و مرور کنن، ولی سودی به ... دیدن ادامه » حال کارتن خوابها نداره! مشکلات مدیریتی رو باید مدیران درک کنن.
۰۴ مرداد ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
داخل قبر رفتین ؟ دیدین یه برآمدگی داره ؟ من شروع کردم رو اون پیانو زدن ...
اینجا هم هر روز موسیقی تمرین می کنم.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اجرای بسیار تاثیرگذاری بود.
یعنی فکر می کنم در طرح چنین موضوع هایی، مهم تر از همه چیز این موضوع هست که بتونی مثلا مثل فیلم "ابد و یک روز" دست مخاطبینت رو بگیری و ببری به فضایی که ممکنه تا حالا از نزدیک تجربه نکرده و تو براش می سازی.
شیوه اجرای این نمایش که به صورت تعاملی بود خیلی به این موضوع کمک کرد.
امیدوارم که این نمایش، باعث ایجاد بستری برای کمک به آسیب دیدگان واقعی این رویدادها در جامعه بشه.
تجربه دیدن این نمایش در سالنی پر از جمعیت، در کنار اعضای کانون تئاتر دانشگاه مون از خاطراتی هست که هرگز از وجودم پاک نمی شه.
------
می شد در چشمان تو نگریست، خستگی هایت را دید و "باور"ت کرد....آخرش می دانم می شود
کسی مادر منو ندیده؟ وای چقد زن اینجاس... کسی مادر منو ندیده؟ چشماش باید شبیه شما باشه ... چونه ش... قد و بالاش میتونه شبیه شما باشه ... نگاهش میتونه شبیه شما باشه
ریحان، ری حان ... ری حان
اسم قشنگیه. بابت گذاشتن این اسم ممنوندارشم. اصلا بابت همه چی ممنوندارشم. درسته منو تنها گذاشت، ولی حتما یه حکمتی تو کارش بوده.. فقط اونه که حرفامو میفهمه... ندیدمش، ولی برام بهـترین مادر دنیاس
این یک نظر شخصی است
بهتر بود بصورت تاتر خیابانی و رایگان انجام بشه
جون دار و منسجم نبود، تماشاگر حرفه ای رو اغنا نمیکنه بازی ها نمایش رو نجات داد
شاید از بازیگران کمتر دیده شده استفاده میشد تاثیر گزار تر بود
سفارشی شهرداری وپاستوریزه بنظر میرسید
۲۶ مرداد ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اکسیر گمشده انسان حرف است
کسی می تواند خودش را در یک دقیقه و سیزده ثانیه تعریف کند ؟؟

اجرایی خاص و تأثیر گذار که انسان را درگیر و به تفکر وا می دارد .
درود جناب حسین مردی . شما اغلب دیالوگ ها را خوب به خاطر می سپارید . آیا دیالوگ های پایانی پری سیاه رو به خاطر دارید ؟
۰۲ مرداد ۱۳۹۶
درود بر شما
اجرایی روز اول که من دیدم ، ساعت ٣٠ ٢١ شروع و ٢٣ هم به پایان رسید دوست عزیز
۰۳ مرداد ۱۳۹۶
ممنون
۰۳ مرداد ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید