تیوال نمایش افرای ژاپنی
S2 : 04:10:27
امکان خرید پایان یافته
  ۲۶ شهریور تا ۰۳ آبان
  ۱۹:۱۵
  ۱ ساعت
 بها: ۴۰,۰۰۰ تومان

: مسعود هاشمی نژاد
: حسین کشفی اصل
: حمید رحیمی، زری کریمی، کیمیا جواهری، فرزاد برهمن، تینا هاشمی، حسین کشفی اصل
: مریم محمودزاده

: الهه افخمی
: رضا خضرایی
: زری کریمی
: کیمیا جواهری
: اشکان قازانچایی
: فرزاد برهمن
: پیمان شیخی
: امیر قالیچی (تئاتربازها)
: کوروش ابراهیم زاده
: آرش دارابی
: مهدی عمادی
: حامد کریوند، کوروش شرفی
: محمد مسیبی
: مهشید سلطانی
: آرزو لشگری
: بهزاد شرفی
: حسین پناهی
تقابل دو زوج در یک شب نشینی بی سروته که منجربه افشای رازهای بین آنها می گردد.

گزارش تصویری تیوال از نمایش افرای ژاپنی / عکاس:‌ رضا جاویدی

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» نخستین اجرای "افرای ژاپنی" ویژه‌ی انجمن عکاسان خانه تئاتر

ویدیوهای وابسته

آواهای وابسته

مکان

خیابان فلسطین، پایین تر از خیابان انقلاب، پلاک ۲۹۲/۱
تلفن:  ۶۶۱۷۶۸۲۵


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
تا ده دیقه ی آخر همش داشتم فکر میکردم دو بدم امتیاز رو ولی ده دیقه ی آخر نظرمو عوض کرد ، درسته بقیه نمایش آماده ات میکرد برای اون ده دیقه ی آخر ولی آخه جونِ منو گرفت تا برسه اونجا که باید ! همسایه چرا بود؟ چیکار داشت؟ چقدر صدای نقش اُبِر خووووب بووود ، آقا صداتونو بیمه کنید . طراحی صحنه و لباس و نور اندازه بود ، همونی بود که باید باشه ، چه رورانس انرژی مثبتی ، لایکِ زیاااد به رورانس . من دیقه ی سی به خودم بدوبیراه گفتم که بلیط گرفتم واسه این نمایش اما وقتی از در بیرون اومدم حالم خوب بود باهاش ، در کل من یه رابطه ی عشق و نفرت رو در مورد این نمایش تجربه کردم ، یه جاهایی از شدت بیخودی کش اومدن زمین رو گاز زدم یه جاهایی هم واقعن عاشقِ اتفاقایی که تجربه کردمو حرفهایی که شنیدم شدم .
خانم فولادیِ عزیز بی نهایت سپاس برای حضورتون و همچنین مطلبتون.بسیار سپاسگزارم.
۰۴ آبان
❤️
۰۴ آبان
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دیشب افرای ژاپنی رو دیدم .. همون اول که رسیدم تماشاخانه ی هامون یا باران سابق کلی از بازسازی و دکور جدید ذوق کردم ، حتی تصویر سازی های جلوی در و پتوس های کوچولوی قشنگی که تو دیوار راهرو کار شده بود ، نظرم رو جلب کرد و حس بسار عالی بهم داد که جا داره تشکر و قدردانی خودم رو اعلام کنم .
داستان نمایش و بازی ها روون و خوب بودند ، هرچند که از سرو صدا ی بچه و بحث های اول کار ، کلافه شده بودم که خوب این برمی گرده به شخصیت خودم که کلا از تنش و صداهای ناهنجار و یکنواخت اذیت میشم . یه موضوع دیگه هم برام سوال شده که چرا حرکات و تیپ شخصیتی آنری تا اون حد احمقانه و هالو بود ؟ مگه نمیشه یه آدم نرمال و با ثبات، مهربون و نازنین باشه ؟
ولی کلیت کار مخصوصا اون فضایی که نمایشنامه های داستایوفسکی رو برام تداعی میکرد و دروغ ها آشکار می شد و دروغ گوها با وجدانشون دست به گریبان ... دیدن ادامه » می شدند رو دوست داشتم .
موسیقی زنده ی زیبا و دکور و نور پردازی و معنای عمیق عشق با اون دیالوگ آخر آنری بسیار دلچسب بود .
در آخر از جناب کشفی اصل بخاطر احترام ویژه ای که با صحبت در پایان نمایش و اینجا با پاسخ برای تک تک کامنت ها برای مخاطبین قائلند ، تشکر میکنم .
محمد جواد، امیر، میترا، سمیه سودا و مینا سروش این را خواندند
زهره مقدم، حسین کشفی اصل و M2727 این را دوست دارند
خانم مهاجرانی وقتتون بخیر.ارادت.بسیار سپاسگزارم برای اینکه افرای ژاپنی رو برای دیدن انتخاب کردید و خوشحالم از اینکه نمایش رو دوست داشتید.در ابتدا باید عرض کنم که کاملا فرمایش شما در ارتباط با سَروصداهای ابتدایی نمایش رو درک میکنم و البته که این صداها ... دیدن ادامه » باید فضای ابتدایی نمایش رو نشون بده و در اصل گویایِ شرایطِ این خانه باشه و ممنونم که شما درکِ کاملی از این شرایط داشته اید.فراموش نکنیم که شخصیت آنری چند ساله که با یک بحران روحی روبه رو هست و اون چیزی که از لحاظ رفتاری یا دادنِ عکس العملها شما میبینید مطمئنا به شرایط خاصِ روحیِ این شخصیت برمیگرده.اینجاست که وقتی همین شخصیت مونولوگ پایانیشو میگه شما اون احساس بهتون دست میده.چقدر خوشحالم که از داستایوسکی نام بردید.نویسنده محبوبِ زندگیِ من فئودور داستایوسکی هست و من با آثارش زندگی میکنم.و در پایان بدونِ هیچگونه تعارفی باید عرض کنم که من از شما و همه عزیزان ممنونم.چرا که در این زمانه عجیب و غریب همچنان تئاتر رو حمایت میکنین و با نظرات خودتون،چه مثبت و چه منفی،یاریگرِ ما هستین.بازم ممنونم از حضورتون و همچنین مطلبتون.
۱۷ مهر
جناب کشفی اصل متقابلا" عرض سلام و ارادت . باعث افتخار ما هستید . به امید تن درستی و درخشش شما و بقیه ی عوامل .
۲۰ مهر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اول از همه تبریک بابت نوسازی و تبدیل تاتر باران به هامون...سالن بسیار خوب با تهویه مناسب و صندلی های راحت...
افرای ژاپنی رو دوست داشتم ، کار تمیز و بدون ادعا بود ، بازی بازیگران استاندارد و تایم نمایش و ریتم کار مناسب بود ، از مرز کمدی به هجو عبور نکرد و پیام خودش رو به مخاطب منتقل کرد...خسته نباشید به همشون
جناب بابکِ عزیز سلام.بسیار سپاسگزارم از محبتتون و خوشحالم که نمایش رو دوست داشتید.پاینده باشید.
۰۴ مهر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، از یکشنبه ۷ تا سه شنبه ۹ مهر، به کارگردانی حسین کشفی اصل و با بازی حمید رحیمی، زری کریمی، کیمیا جواهری، فرزاد برهمن، تینا هاشمی، حسین کشفی اصل آغاز شد.
میترا این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بهای دروغ چیه؟
هرچند مواجهه با پوستر و اسم نمایش افرای ژاپنی امید چندانی برای تهیه بلیت و رفتن به سالن هامون ایجاد نمیکند، اما نمایش کشفی اصل تا حدقابل قبولی توانسته از روی بند سیرکش (هرچند افتان و خیزان) عبور کند.
چیزی که در ابتدای نمایش توجه ما را جلب میکند، شخصیت آنری است که بسیار هم جذاب و دوست داشتنی است. او نگرانیهایش را در مورد کودک شش ساله ای که در اتاق خوابیده و ناله سر میدهد به همسرش سونیا انتقال میدهد. واکنش سونیا پشت میز کارش بسیار بی رحمانه و سختگیرانه است که نویسنده هم اصرار داشته آن را بخاطر شغل او که وکالت است نشان دهد. تا اینجا همه چیز روال خوبی دارد. مخاطب منتظر اتفاق های بزرگی میماند. اما میزانسن های اولیه‌ای که به آنری و سونیا داده شده آنهم در آن سالن بزرگ، کم کم قابل پیش بینی، خسته کننده و حتی ابزورد میشود. و همچنین بازی آقای ... دیدن ادامه » رحیمی نیز (هرچند در ابتدا متفاوت و خاص به نظر می آید) اما بعدا می فهمیم که شخصیت پردازی انجام شده برای یک محقق و کیهان شناس به درستی انجام نشده است، چرا که ما بیشتر با یک انسان ضعیف، بی اعتماد به نفس، و ساده لوح روبرو هستیم. حرکات بدن اضافی و تکراری، متاسفانه جذابیت آنری را برای ما از بین می برد و کم کم دنبال شخصیت یا اتفاق دیگری می رویم.
پارادوکس زیبای بین دغدغه‌ی آنری برای بچه و هاله‌های کهکشان در هنگام بحث‌ در مورد مقاله به واقع نقطه وزین و بسیار تماشایی نمایش است. جایی که آنری کم کم به مرز انفجار و نابودی می رسد. اما به چه قیمتی؟
نمایش افرای ژاپنی برعکس عادت معمول بسیاری از نمایشها و فیلمها، قیمت حقیقت را زیر سوال نمیبرد، بلکه از ما میپرسد “بهای دروغ چیه؟”. ما که این همه از گفتن حقیقتها واهمه داریم، چرا از دروغ نمیترسیم؟ درحالی که هر دروغی که میگوییم، یک بدهی به حقیقت است. بدهی هایی که روزی حقیقت با ما صاف میکند.
حسین کشفی اصل وظیفه افشای حقیقت را روی دوش همه میگذارد و نمادی را که درنمایش به کار برده است بسیار دقیق و زیبا انتخاب کرده است. افرای ژاپنی. فاصله مخفی کردن و آزاد گذاشتن افرا زیر سطل زباله، فاصله بدبختی و خوشبختی، اسارت و آزادی، و حقیقت و دروغ است.
اما آقای کشفی یک کاراکتر کاملا فراموش شده هم دارد. بازیگری که نقش همسر خودشان را بازی میکند، حتی دقیقه ای هم برای دلخوشی تصنع را رها نمیکند. شخصیتی که مانند لباسش، ارتباط بسیار کمی با نمایش و همبازیهایش دارد. این را میتوان در واکنش او به برملا شدن حقیقت پنهان شده فهمید! مثل یک افرای ژاپنی! بدون هیچ عکس العملی!
افت کیفی زیاد انتهای نمایش، به دلیل سکون و سکوت بیش از اندازه ای بود که باعث شد قبل از احساس خوشبختی مجدد آنری، بار تراژیک پایانی نمایش از بین برود.
نمایش افرای ژاپنی یک ساعت ما را روی صندلی نشاند؛ نگذاشت ساعتمان را چک کنیم؛ در بعضی صحنه ها نفسمان را گرفت؛ و تلنگر محکمی به همه ما زد: بهای دروغ چیه؟
حسین کشفی اصل، M...، mahaya، علی جباری، میترا، مریم -م و مینا سروش این را خواندند
امیر مسعود و فرح ناصری این را دوست دارند
سلام جناب عبدی عزیز.سپاسگزارم برای زمانی که به دیدن نمایش افرای ژاپنی اختصاص دادید و همچنین مطلبتون در ارتباط با نمایش که بسیار برام ارزشمنده.مسلما همین نظرات مختلف و متفاوت هست که جذابیت آثار هنری رو بیشتر میکنه.بی شک میتوانیم دقایق و حتی ساعتی را به ... دیدن ادامه » گپ و گفت راجع به نمایش افرای ژاپنی اختصاص دهیم و باهم به گفتگو بنشینیم.و مطمئنا برای من باعث افتخار خواهد بود.عزیزِ بازیگری که چند شب پیش مهمان ما بود با تنها بازیگری که بر روی این صحنه ارتباط برقرار کرده بود بازیگر نقش اینِس بود و این همان نگاه متفاوتی است که هر کسی در جهان نسبت به یک اثر هنری و یا در هنر نمایش نسبت به بازیِ بازیگری میتواند داشته باشد.اگر شما در بازیگریِ کیمیا جواهری تصنع دیده اید که حتما هم همینطور بوده و بسیار نظرتون برای من هم محترمه،من به هدف خودم رسیده ام.چون شخصیت اینس چیزی جزیک شخصیت پوچ و توخالی و پُر از اَدا نیست.در مورد مواردی که در ارتباط با پایان نمایش،میزانسن ها یا نوعِ بازیِ شخصیت آنری و هر آنچه که فرمودید حتما به آنها فکر خواهم کرد و مسلما برایم مهم و ارزشمندند.باز هم از فرصتی که برای این نمایش اختصاص دادید ممنونم و امیدوارم بزودی دیداری تازه کنیم و کلی گپ و گفت داشته باشیم.سپاس از مهر شما.
۰۳ مهر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دَووم چیزی در آیندَس که به گذشته مربوط میشه...ما تو حال زندگی میکنیم...این چیزیه که باید سعی کنی بفَهمیش...
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بیشترین چیزی که فرای بازی خوب بازیگراش منو جذب کرد غافلگیری و کوک های عاطفی نمایش بود. موزیک درخور فرزاد عزیزو کارگردانی دلچسب هم مزید بر علت بود. بسیار منو به فکر فرو برد و تلنگر امیز بود
محبت شماست خانم حاج محمدی.ممنونم برای لطفتون
۰۲ مهر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آدما وقتی می ترسن دیگه راستشو میگن
فک کنم برعکس باشه ها
۱۲ مهر
نظرتون محترمه
۱۲ مهر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید

افرای ژاپنی به نویسندگی مسعود هاشمی نژاد و کارگردانی حسین کشفی اصل بی شک اثری دیدنی و قابل تامل است.
در واقع، نمایشنامه "سه روایت از زندگی" به قلم یاسمینا رضا در یک روایت به تصویر کشیده شده است. داستان با محوریت دروغ و تظاهر پیش می رود. تنش های عاشقانه و نمایش سرخوردگی عاطفی آدم ها که از ویژگی های بارز و جذاب آثار یاسمینا رضا است در این اثر حفظ شده. با اینهمه، نویسنده به خوبی توانسته مسیر داستان را به شیوه دلچسب خودش بومی سازی کند. از همین رو، عنوان افرای ژاپنی را که از نام اثر رضا متفاوت است برگزیده.
به هر حال، آنچه مخاطب می بیند روایتی پر کشش و پرمغز از رابطه زوج هایی است که انتخاب کرده اند در رابطه زناشویی بمانند.
اگر بخواهم فقط یک جمله از نمایشنامه را لو بدهم تا شما را به تماشای این اثر دیدنی بکشانم، این جمله خواهد بود، "همه ما دروغ ... دیدن ادامه » می گوییم."
شاید از نظر مخاطب موضوع دروغ گویی و تظاهر کلیشه شده باشد. اما آنچه شما را تا آخر نمایش میخکوب می کند چرایی این دروغ است.‌
حرف آخر، لذت تماشای این نمایش عالی را از دست ندهید‌
پی نوشت: اگر این نمایش را دیدید، یکبار دیگر به طرح بروشور دقت کنید. حتما خلاقیت طراح را برای هماهنگی با نام اثر و متن آن تحسین خواهید کرد.‌
خیلی سپاسگزارم برای حضورتون و همچنین مطلبِ پُر مهرتون.
۲۹ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام خدمت همه دوستان و همراهان عزیز.با نمایشی دیگر از ۲۷ شهریور ماه در کنارتون هستیم.امیدوارم که افرای ژاپنی اثری قابل دفاع شده باشد.مطمئنا مثل همیشه نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما عزیزان برایم محترم و کارساز خواهد بود و بی شک با تک تکِ شما همراهان از این طریق در ارتباط هستم.در تمام طول دوران کاریِ خودم سعی کردم که گوشِ شنوایی داشته باشم و بی شک بواسطه اهمیت نمایش افرای ژاپنی برایم بیش از پیش اینگونه هستم.دیدنتان برایم خوشحال کننده و نظرات شما چه مثبت و چه منفی را قدردان خواهم بود.ارادتمند:حسین کشفی اصل
خرید بلیت این نمایش، به کارگردانی حسین کشفی اصل و با بازی حمید رحیمی، زری کریمی، کیمیا جواهری و ... با تخفیف روزهای نخست امروز (چهارشنبه) ساعت ۱۵ آغاز خواهد شد.
از بازی قوی بازیگرانش خوشم اومد و همچنین ژانر جالبی داشت که تاثیر گذار بود.پیشنهاد میدم ببینید و لذت ببرید
۲۹ شهریور
دروغ نگفتن خیلی سخته. همه باید هر دقیقه در حال تمرینش باشیم و این نمایش تلنگر خوبی بود. تنها انتقاد: صدای بچه خیلی بلند بود و اعصاب خردکن.
۲۳ مهر
جناب صنعتی ارادت.ممنونم برای حضورتون.سپاس
۲۳ مهر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید