تیوال نمایش در بارانداز
S3 : 11:15:16
  ۲۸ آبان تا ۱۳ دی ۱۳۹۴
  ۱۸:۳۰
  ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه
 بها: ۲۵,۰۰۰ تومان

: امیرکاوه آهنین جان
: بابک قادری، حسین منفرد، شهاب ملک پور، رامین یحیی زاده، سحر آقاسی، رزا کریمی، بابک خدایی، مجتبی حسین زاده، کامران فریدی، ماکان بابکی، عزت الله پابخش، عسل هژبرپور، مینا فرهنگ نیا، سمانه زارعی، صالح لواسانی، علیرضا گلدهی، بهداد قادری، آرمین رازانی، یاشار بیک زاده، سجاد علیجانی، علی مقدم، حمیدرضا سنگیان، افشین چالیک، عاطفه بدیعی، مجتبی بابایی فرد، و محمدرضا شریفی، علیرضا شریفی
: امیرکاوه آهنین جان

: نادیا حسام
: امیررضا چیت ساز

: محمدرضا و علیرضا شریفی
: علی صادقی خواه
: رامین یحیی زاده
: نرگس قربانی
: سمانه احمدی مطلق
: ( رکسانا دهری )، زهرا ابراهیمی، شیدا سجادیان
: سینا ایرانپور، لعیا رستمی زاده، فاطمه راجزی
: نادیا حسام و امیرکاوه آهنین جان
: سارا بلبلی
: سارا بلبلی، آزاده مالمیر، سپیده نقدی، سینا دشتی، مروارید عبادی
: علی کوزه گر
: محمد کوزه گر، رضا رضایی
: مرتضی اسماعیلی، مصطفی عیسی بیگلو
: حنیف بیگلری
: بابک شکری، فرامرز امیرخانی
: حجت الله قانع
: مرتضی مقدم
: مجتبی بابایی فرد، علی طهماسبی، محمدعلی پازوکی
: بابک میرکریمی
: ویکتور سادوفسکی
: محسن آهنین جان
: ساینا قادری، زهره صفی نور
: علی ژیان
: گروه جارچی
: گروه تیاتر سولو

شماره رزرو و هماهنگی: ۰٩٣٧۱٩٢۴۶٩۶

خلاصه داستان: شهری ابری توسط یک گروه خون آشام تسخیر شده است و ...


یادداشت کارگردان:

درسهای بیشماری را از استادم زنده یاد حمید سمندریان آموختم. از پله ی اول ادب گرفته تا پله های نظم و تعهد و انگیزه و دانش و احترام به پیشکسوت و مابقی... او به من آموخت ذات هنر سهل ممنتع است و در عین پیچیدگی باید آن را کشف کرد و گسترش داد. همچون نگاره های عجیب و عمیق هنرمند لهستانی ویکتور سادوفسکی که متاسفانه هنوز برای جهان سوم ناشناخته مانده است. میتوانید در پوستر دربارانداز دقیق شوید تا یکی از بهترین طراحیهای پوسترش را ببینید.

هیچ تردیدی نیست که از شنیدن و آموختن تا انجام فاصله بسیار است و ادعای شاگرد خلف بودن یکی از شاخه های فرعی اصلی خودشفتگی. اما همین قدر تجربه کردم که هرچه از آن سالها دورتر و میانسالتر شدیم جای حسرت تک تک لحظات آن روزها و ساعتها برایمان داغتر و سرخ تر شد.

نسلهای جوانی که جایگزین جوانی ما شدند اسیر و مرید دنیای بی معرفت و بی در و پیکر مجازی شدند و در طوفان ناگریز تکنولوژی راه و بیراه را گم کرده اند. بی مایه گی هنجار شد و ناهنجاری عامل شهرت و موفقیت.

خلاصه اینکه درد جسم و ذهن و فرهنگ فراوان است و درمان نیز کم. لاجرم بجای اینکه مثل عموم آشنایان که جانشان را در طلوع آفتاب با اعتراض شروع و غروبها با ناله به فردا میرسانند، از نقطه ی آ حرکت کردم تا از میان این همه همهمه و آشوب برای آن بچه ها مستعد و کمیابی که استحقاق دیده شدند دارند کاری بکنم. ادای دینی به پدر تاتری ام که هجده سال پیش همین لطف را در حق من و همنسلانم کرد. زحمتی که میوه های درخشانش ستاره های امروز صحنه های هنر این مرز و بوم هستند. یادش گرامی و از من راضی باد.

امیرکاوه آهنین جان
   پاییز نودوچهار
 
خلاصه ای از روند کار:

شهریور سال نودو سه فراخوان عمومی انتخاب بازیگر را منتشر کردیم و پس از برگزاری جلسات بیشمار و طاقت فرسای مصاحبه، چهل نفر انتخاب شدند و از اسفند ماه همان سال جلسات آموزش و تمرین شروع شد. پس از چهار ماه تمرینات کارگاهی نمایشنامه ی حکومت در بارانداز صحنه به صحنه متولد و روند تمرین نمایشنامه شد. در  این مسیر ناملایمات بسیاری رو از فقدان متوالی و طولانی سالن تمرین گرفته تا آسیب های جسمانی تعدادی از بازیگران و ... از سر گذارندیم و سرانجام امروز این کشتی سربلند و خوش نفس به چند متری ساحل امید رسیده تا دست رنج ماهها عمر و تلاش خود را به مخاطبانش هدیه بدهد.
 
 
 
شهر:
تهران

گزارش تصویری تیوال از نمایش در بارانداز (سری دوم) / عکاس: رضا جاویدی

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از نمایش در بارانداز (سری دوم) / عکاس: کامران چیذری

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از نمایش در بارانداز (سری نخست) / عکاس: رضا جاویدی

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از نمایش در بارانداز (سری نخست) / عکاس: کامران چیذری

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از تمرین نمایش در بارنداز / عکاس: حانیه زاهد

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از تمرین نمایش حکومت دربارانداز / عکاس: سید ضیا الدین صفویان

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» رضا یزدانی و علی اوجی مهمانان ویژه ی اختتامیه نمایش "در بارانداز" می شوند

» علی زندوکیلی امروز جمعه، ۱۱ دی ماه مهمان ویژه نمایش "در بارانداز" می شود

» حضور هنرمندان تئاتر و سینما در کنار تماشاگران در ٢ اجرای پایانی نمایش"در بارانداز" / آخرین فرصت برای دیدار با خون آشام ها

» تخفیف ویژه نمایش "در بارانداز" برای دانشجویان / فردا یک شنبه،۶ دی ماه

» تخفیف ویژه نمایش "در بارانداز" برای دانشجویان

» تمدید نمایش "در بارانداز" تا ۱۱ دی ماه/ لشگرکشی خون آشام ها ادامه دارد...

» حضور هنرمندان فرهیخته در کنار استقبال بی نظیر تماشاگران نمایش "دربارانداز" + تصاویر

» امیرکاوه آهنین جان: این نقدها تاوان ماست

» اجرای ویژه نمایش "در بارانداز" برای عکاسان و خبرنگاران اصحاب رسانه و انجمن عکاسان تئاتر

» حسین پاکدل: "پر باز می‌کنند کبوتران جان‌داده در بارانداز"

» نمایش «در بارانداز» به حسین پاکدل تقدیم شد

» شب اول و دوم اجرای نمایش "در بارانداز" با استقبال و حمایت تماشاگران جاودانه شد/ تصاویر شب اول نمایش

» استقبال پر شور تماشاگران در روز آغازین نمایش "در بارانداز" / صحبت های کارگردان نمایش بعد از پایان اولین اجرا

» حضور علی مرادخانی در تمرین نمایش "در بارانداز"

» لشگرکشی «دربارانداز» از پنجم آذر در تالار حافظ

» هشدار / ژانر ١٨+ در نمایش"در بارانداز"

» رونمایی از پوستر نمایش "در بارانداز"

» آیا نمایش "در بارانداز" برای شرکت در فجر رقابت می‌کند؟

» امیر کاوه آهنین جان: نمایش "در بارانداز" اواخر آبان‌ماه روی صحنه می‌رود

» لشگرِ "دربارانداز" حکومتش را به زمین گذاشت

» امیرکاوه آهنین جان: با ستاره هایم در راهم

آواهای وابسته

مکان

خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، روبروی تالار وحدت، سالن حافظ
تلفن:  ۶۶۷۵۶۰۴۳


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
یادداشتی بر نمایش در بارانداز
به نویسنده و کارگردانی امیر کاوه آهنین جان
تالار حافظ ساعت ۱٨:٣۰
مجید قربانی

این خون آشام های آشنا

یافتن زبان ارتباط بین هنرمند و مخاطب همواره جزء دغدغه های هنرمندان تمامی رشته های هنری است و هنر نمایش هم از این قاعده مستثنا نیست.
بحث کلی بر روی این موضوع است که برای برقراری ارتباط بین اثر هنری و مخاطب آیا این هنرمند است که باید اثر خود را تا سطح فهم مخاطب خود پایین بیاورد یا این مخاطب است که باید خود را تا سطح درک اثر هنری بالا بکشد؟
ایستادن هر کدام از طرفهای این بحث بر جای خود باعث به وجود آمدن دو نوع اثر هنری می شود، از سویی آثار هنری خاص که معمولا مخاطبان آن یا خود هنرمندان هستند یا قشر خاص و محدود که امکان برقراری ارتباط با آن اثر خاص را دارند و از سوی دیگر منجر به تولید آثار دم دستی ، نازل و سطحی می شود که مخاطب گسترده تری را در بر می گیرد.
البته شیوه سومی هم وجود دارد که هنرمند تلاش می کند تا کمی خود را به زبان ارتباطی مخاطب نزدیک کند و از آن سو مخاطب هم در تلاش است تا خود را با زبان اثر آشنا کند تا وفاقی ایده آل صورت گیرد.
نمایش در بارانداز در این تقسیم بندی تقریبا به گونه اول نزدیک است. چرا که از طرفی با تمامی ویژگی های خاص نمایشنامه و شیوه خاص اجرایی، نمایش در درون خود یک قصه دارد که این عنصر، خود از فاکتور های اصلی برقراری ارتباط با تماشاگر عام است که البته این قصه به شکل کلیشه ای روایت نمی شود و از طرفی سبک بازی بازیگران و کارگردانی و همچنین طراحی صحنه ، لباس ، گریم و موسیقی نیز به طور کامل از فضای ریالیسم فاصله می گیرد و به شیوه ای غیر واقعه گرایانه ارایه می شود.
همین سبک غیرواقعه گرایانه نیاز به شناخت و تجربه از سوی مخاطب دارد تا ارتباط کامل بین او و اثر برقرار شود. گرچه اجرای نمایش با این سبک و سیاق بسیار مخاطره آمیز است و نیاز به تمرینات مستمر و پر فشار دارد اما خروجی مثبت آن هم بستگی به عوامل مختلفی دارد.
(امیر کاوه آهنین جان به عنوان نویسنده و کارگردان نمایش توانسته با گروهی بازیگر جوان اثری یک دست را به روی صحنه ببرد)

همانطور ... دیدن ادامه » که از نام نمایش پیداست نمایش در بارانداز قصه آدمهایی است که بر روی یک بارانداز کار می کنند. باراندازی در ناکجا آباد یا نیویورک یا لندن دهه 60 میلادی یا هر جای دیگر، آنها از سوی شخصی به نام جانی تحت سلطه و استعمار هستند . به اصطلاح کسی بدون اجازه جانی که در قواره یک خون آشام ظاهر می شود اجازه نفس کشیدن ندارد ، رابطه بین آدم ها بی روح و در فضایی سرشار از بی اعتمادی قرار دارد و کوچک ترین عمل هر شخص تحت نظارت جانی و آدم های خون آشامش است . در این بین روکا یکی از اهالی این بارانداز به دلایل مختلف و از جمله بخاطر رسیدن به معشوقه اش مقابل جانی قرار می گیرد و این رویارویی منجر به یک فاجعه می شود.
امیر کاوه آهنین جان به عنوان نویسنده و کارگردان نمایش توانسته با گروهی بازیگر جوان اثری یک دست را به روی صحنه ببرد و از آسیب های معمول این گونه نمایش ها که معمولا دچارعدم توانایی در برقراری ارتباط و چند دستگی در سبک اجرایی در عناصر مختلف می شوند گریخته است.
(اجرای نمایش در بارانداز کار سختی است و از عهده هر بازیگر ، کارگردان و گروه اجرایی ساخته نیست)
به طور کلی می توان گفت نمایش در بارانداز نمایش معمول این روزهای تئاتر کشور نیست و نمایش متفاوتی است.
نمایش با هجوم حدود سی بازیگر در شمایل سی خون آشام بر روی صحنه که مدام در حال دویدن و حرکت های آکروباتیک و پر تنش هستند و موسیقی تند غربی و نور پردازی پر تحرکی آنها را همراهی می کند آغاز می شود و بعد از چند لحظه ، این فعل و انفعالات صحنه را به یک میدان مشت زنی تبدیل می کند.
تمامی بازیگران نمایش از آمادگی بدنی فوق العاده ای برخوردارند که نشان از تمرینات سخت و مستمر گروه تئاتر سولو دارد و تاییدی بر اشاره کارگردان در بروشور نمایش دارد که یاآور می شود که از حدود 15 ماه پیش عزم این سفر را کرده و تشکیل گروه سولو دغدغه یک دهه زندگی اوست.
به بیانی دیگر اجرای نمایش در بارانداز کار سختی است و از عهده هر بازیگر ، کارگردان و گروه اجرایی ساخته نیست و مستلزم توانایی های ویژه ای است اما در پایان باز به بحث آغازین اشاره می شود که عنصر ارتباط و بهره بردن مخاطب در این نمایش چه وضعیتی دارد؟ و تماشاگر این نمایش هنگام خروج از سالن به خوبی با نمایش ارتباط برقرار کرده و آیا تمایل دارد دوباره به دیدن این نمایش بنشیند یا دیدن این نمایش را به کسی پیشنهاد کند یا نه؟ گرچه پیش از این هم اشاره شد که پاسخ این سوال بستگی به سطح اطلاع و دانسته ها و علایق تماشاگر برمی گردد اما تصور می شود کاوه آهنین جان توانسته به بخش زیادی از این سوال ها پاسخ مثبت بدهد و سربلند بیرون بیاید اما همچنان این دغدغه باقیست که چگونه می توان مخاطب عام جامعه را هم از این نمایش بهرمند کرد که البته کار دشوار و بعیدی است و در پایان به این باور قدیمی می رسیم که شاید براستی هنر تئاتر مختص مخاطب خاص است و تلاش برای رسیدن به شعارهایی مانند تئاتر برای همه در حد همان شعار باقی می ماند.
ممنون از اینکه این نقد رو اینجا گذاشتید. بسیار آموزنده و دقیق و موشکافانه بود. ای کاش باز هم از این دست مطالب بگذارید. من سوالات زیادی در مورد این نمایش دارم که بخشی از جواب هایم رو توی همین نوشته پیدا کردم. دستتون درد نکنه
۱۵ دی ۱۳۹۴
علی جان نوشته هاتم مث خودت خاصه داداش!
۱۶ دی ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
شاهکاری از یک نمایش
نمایشی که به بهترین حالت وضعیت اجتماع اکنون را به تصویر میکشد
مخصوصا صحنه اخر همه مردمی که به وضعیتشون اعتراض داشتند و ناراضی بودند بدون حتی نگاهی رفتند و این دقیقا حال و هوای این روزهای ماست
خسته نباشید به تمامی اعضای گروه مخصوصا جناب آهنین جان
اجرای پایانی نمایش "در بارانداز" فردا یک شنبه، ۱۳دی ماه ساعت ۶ با حضور رضا یزدانی و علی اوجی در سالن حافظ برگزار می شود.

گفتنی است فردا آخرین فرصت برای دیدار با خون آشام های در بارانداز می باشد و دیگر تمدید نخواهد شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کار بسیار زیبایى بود چه از نظر اجرا و چه از نظر محتوا....کارى بسیار متفاوت به خصوص از لحاظ گریم که سبب تفاوت این اثر با تئاترهاى دیگر بود....شروع کوبنده و پایان بندى خوب ،شور و انرژى بازیگران و استفاده از موسیقى مناسب....تنها بخشى از ویژگى هاى این نمایش است ...به تمام عوامل این کار خسته نباشید میگویم.
نمایش خوبی بود,ممنون. در لحظه لحظه این اثر زیبا شاهد خلق تصاویر بیادموندنی بودیم. استفاده از خود بازیگران برای خلق موقعیت بسیار جالب بود مثل صحنه کارخانه,یا مثلا استفاده از دست و دستکش برای تداعی کبوترها. جالب اینجا بود که صحنه کشته شدن کبوترها برای من بسیار تاثر برانگیز بود و باوجود اینکه خود بازیگران و دستکشهایشان را میدیدم, کاملا غرق ان لحظه نمایش شده بودم. کارگردانی نمایش خیلی دقیق و خوب بود. در مجموع از تمام عوامل این نمایش زیبا ممنونم.
هنرمندان تئاتر و سینما در ٢ اجرای پایانی نمایش "در بارانداز" در روزهای شنبه و یکشنبه ( دوازدهم و سیزدهم دی ماه) میزبان تماشاگران عزیز در سالن حافظ می شوند.


گفتنی است این آخرین فرصت برای دیدار با خون آشام های در بارانداز می باشد و دیگر تمدید نخواهد شد.
خوشحالم که این کار ارزشمند رو دیدم،
خسته نباشید ویژه میگم خدمت جناب آهنین جان و تبریک میگم به ایشون که مشاوری حرفه ای چون بانو نادیا حسام در کنارشون قرار گرفتند :)
کار به شدت برام یادآور On the Waterfront الیا کازان بود... ولی با پرداختی نسبتن متفاوت که منجر به تفاوتی ارزشمند شده بود...
با توجه به جذابیت کار (به ویزه در لحظاتی که در میان انبوه حساب شدۀ صحنه به ظرافت هایی برمیخوردم که از درک اونا احساس زیرکی بهم دست میداد!!) زبانم برای ابراز هر انتقادی کوتاه میشه.
فقط تبریک میگم به عضو اعلای گروه تا هرکس که خدمتی جزیی به این اثر فاخر داشته، اثری که حتی دیدنش هم سعادتیست...
سپاس از لطف و انرژی مثبت شما ... خوشحالم که این نمایش رو پسندیدین و همراهمون بودین
۱۰ دی ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می رسد به دلیل استقبال تماشاگران، این نمایش ٢ روز دیگر ( ۱٢ و ۱٣ دی ماه ) تمدید شد و دیگر تمدید نخواهد شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می‌رسد امکان خرید بلیت نمایش"در بارانداز" برای تمام روزهای هفته فراهم شد.
مجتبی مهدی زاده این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش خوبی بود, دستمریزاد اساسی به آقای آهنین جان خسته نباسید تمام گروه پرتلاش دربارانداز. اصلا احساس خستگی به من دست نداد, کمی از بازی بعضی از بازیگران رضایت نداشتم,اما در عوض بسیار از فضا سازی و گریم لذت بردم. استفاده از پروژکشن بجا و درست بود بر خلاف بعضی از نمایشها که اصلا کاربردی نیست اینجا به نظرم در فضا سازی کار استفاده از پروژکشن خیلی یاری رسان بود.
احساس میکنم شاید در بعضی جاها, فرم بسیار غالب بود به نحوی که از محتوا دور شدم مثلا صحنه پایانی و حرکات موزون دو قلوها که متوجه نشدم گویای چه بود.
در مجموع از تماشای این نمایش لذت بردم .خسته نباشید و ممنون
به عنوان تماشاگر غیرحرفه ای تئاتر یکی از جالب ترین نمایش های امسال بود که به تماشایش نشستم.
تماشای نمایش در سالن حافظ که هیجان خاص خودش را دارد! و نورپردازی و افکت ها ی صحنه و شروع پرهیجان نمایش هم تماشاگر را در ابتدای کار خوب به کار جذب میکند، البته نمایش از نیمه راه جان میگیرد و ذهن تماشاگر را درگیر داستان میکند، تا قبل از آن من بیشتر جذب فضا و گریم ها و حرکت ها شده بودم.

در مجموع دیدن نمایش رو توصیه میکنم و احساسم بعد از اتمام نمایش این بود که حاصل زحمت گروهی این بازیگران جوان کار دلنشین و جالبی بود که شعور تماشاگر احترام میگذاشت.
به آگاهی می‌رسد امکان خرید بلیت برای روز یک شنبه ( ۶ دی ماه ) با ۳۰ درصد تخفیف ویژه دانشجویان فراهم شد.
امیرکاوه آهنین جان و مینا فرهنگ نیا این را خواندند
مجتبی مهدی زاده و نسیم ح این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سکوت تنها کلمه ایست که بعد از دیدن این نمایش می توانم بیان کنم .
سکوت ، همراه به دست زدن های پیاپی تا طلوع آفتاب .
کلمه ای فراتر از فوق العاده پیدا نکردم ولی فوق العاده بود .
تبریک به تمام عوامل و آقای آهنین جان برای این متن زیبا و کاملشون .

فوق العاده بود .
فقط این صندلی ها و جای تماشاگرا و بیننده ها خیلی بده ، یه فکری کنید :D
آخ از صندلی های تالار حافظ . آخ :D
۰۵ دی ۱۳۹۴
سامان جان مخصوصا اینکه یکمی هم پاهات بلند باشه و کل نمایش حواست به این باشه که نخوره تو سر جلویی .

۰۵ دی ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دیدن این نمایش رو توصیه می‌کنم، حتی اگه همه‌چی همون جذابیت بصری نمایش و حرکات و طراحی خوب گریم و لباس‌ها و .. باشه بنظر من ارزش دیدن داره، ولی داستان نمایش هم از وسطای کار خودش رو بالا می‌کشه و داستان شما رو همراه خودش می‌بره. حتمن ارزش دیدن داره، از دست ندین.
به آگاهی می‌رسد امکان خرید بلیت برای روزهای یک شنبه، دوشنبه و سه شنبه (۶ ، ۷ و ۸ دی ماه) فراهم شد.
بلیت های روز یکشنبه را با ۳۰ درصد تخفیف دانشجویی می توانید خریداری نمایید.
نیلوفر رحیمی و arezoo ansari این را خواندند
مجتبی مهدی زاده و علی ژیان این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
لشگرکشی خون آشام ها ادامه دارد...
نمایش "در بارانداز" نوشته و کاری از امیرکاوه آهنین جان که از پنجشنبه ۲۸ آبان ماه اجرای عمومی خود را در تالار حافظ آغاز کرده است، به دلیل استقبال بی نظیر تماشاگران تا ۱۱ دی ماه تمدید شد.
موفق باشید
۳۰ آذر ۱۳۹۴
آخر این هفته به همراه دوستان همدانشگاهیم دوباره به تماشای نمایشتون مییایم :)
۳۰ آذر ۱۳۹۴
فکر کنم اون تمدید تمدیدهای دوستان کار خودشو کرد.
۳۰ آذر ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
" قانون بقای انرژی در تالار حافظ "
.
در فیزیک قانونی هست به عنوان قانون بقای انرژی که به تعریف ساده می گوید: انرژی در جهان از بین نمی رود ، ثابت است ، فقط از شکلی به شکلی تغییر میکند.
.
چند شب پیش به همراه تعدادی از دوستان و همکاران هنرمند به تماشای نمایش "دربارانداز" اثر امیرکاوه آهنین جان نشستیم. اجرا با یک صحنه پر شور ، پر حرکت و موسیقی هیجان انگیز شروع شد. که برای شروع یک نمایش بسیار جذاب بود. صحنه سختی که کاملا معلوم بود آشفتگی تعمدی آن بسیار دقیق و با انضباط طراحی و تمرین شده است.
خط کلی داستان نمایش همان روند داستانی فیلم آشنای دربارانداز بود، اما قرائت و روایت امیرکاوه آهنین جان از آن باعث شکل گیری و اضافه شدن ریزه کاریهایی در این اثر شده بود که این نمایش را از آن فیلم به خوبی جدا می کرد. در طول اجرا، میزانسن های حساب شده و طراحیهای ... دیدن ادامه » دقیق کارگردان همراه با طراحی و لباس و گریم با هویت و همچنین طراحی صحنه کم حجم و حتی در بعضی صحنه ها فقط در حد ابزار و نه دکور و همینطور استفاده بجا از ویدئو پروژکشن بسیار پیش برنده و جذاب بود.
در مورد اجرای بازیگران کم و بیش نواقصی میدیدم اما میزان این نقایص در مقابل شوریدگی و برانگیختگی این جماعت عاشق آنقدر کم رنگ بود که باعث نشد حتی برای لحظه ای از نمایش فاصله بگیرم.
خلاصه کلام اینکه شب خاطره انگیزی را در کنار اهالی در بارانداز گذراندیم؛ اما همه اینها چه ارتباطی به قانون فیزیک داشت؟ برمگیردم به حدود یک سال پیش، زمانی که با امیرکاوه آهنین جان در یک نمایش دیگر همبازی بودم. همان موقع هم آهنین جان به فراخور زمان فراغت از تمرینهای نمایش دربارانداز و از تیمش سخن میگفت. یعنی یک گروه چهل نفره، یک سال پای یک نمایش انرژی صرف کرده اند. و یا به عبارتی بهتر انرژی ذخیره کرده اند.
این نمایش مصداق من برای همان قانون فیزیک است که در ابتدای متن به آن اشاره کردم. در بارانداز تالار حافظ شکل تغییر یافته انرژِی گروه سولو در یک ساله گذشته است که از بین نرفته و از آن شکل به این شکل تبدیل شده است.
سینا رازانی
چقدر زیبا بود قانون بقای انرژی جناب آقای سینا رازانی.
من همیشه طرفدار بازیهای دلنشین شما بودم و نمیدونستم که اینقدر هم خوش اخلاق و خوش فکر باشین. خدا شما رو برای ما و عزیزانتون حفظ کنه
۳۰ آذر ۱۳۹۴
سپاسگذارم سرکار خانم نهاوندی گرامی.ممنونم که چند سطر بالا رو از نظر گذروندید و خوشحالم که مورد عنایتتون واقع شده. حضور, همراهی و پیگیری شما و دیگر عزیزان بزرگوار بی شک بزرگترین دلگرمی بنده و همکارانم است. ممنونم که تنهامون نمیذارید و مارو از نظراتتون ... دیدن ادامه » مطلع میفرمایید. پاینده باشید.
۰۱ دی ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
صد و شانزدهمین نفری بودم که این نمایش رو دوست داشتم. :)))

هرچند که اول نمایش یک کم گنگ و نا مفهومه و آدم فکر میکنه که این همه پول داده تا فقط

پارکور بیبنه و موسیقی گوش کنه....اما کم کم متوجه موضوع نمایش میشی.

(البته باید اعتراف کنم که هنوز بعضی از بخشهای نمایش و شخصیت ها رو نفهمیدم )

اما در کل از این نمایش زیبا بسیار لذت بردم.مخصوصا شروع نمایش رو خیلی دوست داشتم.

خسته نباشید میگم به این گروه زحمت کش . خدا قوت.

به امید دیدن کارهای بعدی شما عزیزان .
نمایش در بارانداز را به خاطر
- وجود داستان و قصه با تعاریف مشخص یک داستان
- فرم مناسب اجرا (در راستای کمک به داستان و تاثیر گذاری بیشتر)
- بازی های خوب و مسلط
بسیار پسندیدم و دیدنش را پیشنهاد می کنم

خسته نباشی میگم به گروه اجرایی به واسطه تلاش بسیار زیاد که در اجرا مشهود بود و حس خوب احترام به تماشاگر را منتقل می کرد.
«حس خوب احترام به تماشاگر»
لایک فراوان :)
۲۶ آذر ۱۳۹۴
سپاس از شما برای اینکه وقت گذاشتید و مارو تحمل کردید قربان..
۲۷ آذر ۱۳۹۴
«حس خوب احترام به تماشاگر» رو خیلی باید تحسین کرد.
۲۷ آذر ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می‌رسد امکان خرید بلیت برای روزهای یک شنبه، دوشنبه و سه شنبه (۲۹، ۳۰ آذر و ۱ دی ماه) فراهم شد.
با پوزش جناب بابایی نمایش بارنداز در جشنواره شرکت میکند در کدام بخش ؟ دو چون د ر بخش مرور جشنواره اسمتان نبود در جشنواره بعنوان مهمان حضوردارید ؟ چند نمایش در بخش مهمان جشنواره حضور دارند منظورم اسامی انان است ‌سپاس .
۰۳ دی ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید