تیوال نمایش همین حوالی
S3 : 05:25:53
حمایت از تاتر مستقل و ایرانی
  ۲۱ آبان تا ۱۶ آذر ۱۳۹۷
  ۱۸:۰۰
  ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه
 بها: ۲۰,۰۰۰ تومان

: کهبد تاراج
: رضا بهرامی
: امیر عدل‌پرور، حمیدرضا ملاحسینی، احسان مجیدی، فهیمه معین، روژینا ابراهیمی، کامبیز نیک‌آمیز، حانیه حافظی و نوشین مینایی‌فرد

: حمیدرضا ملاحسینی
: شایان کیانی
: رضا بهرامی
: هادی فکری
: معصومه جاوید، مسعود قربان‌نژاد
: مینا ترکمن
: امیرحسین نوح‌نژاد
: پوریا خوش‌بین
: رضا جاویدی، پارسا تاک
: احمدرضا حجارزاده
حاج‌کاظم سرباز در حال مرگ است و دو روز مانده به تحویل سال جدید.

گزارش تصویری تیوال از نمایش همین حوالی / عکاس:‌ رضا جاویدی

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» نمایش «همین حوالی» ویژه جامعه هنرمندان اجرا می‌شود

» اجرای نمایش «همین حوالی»، ویژه عکاسان و اصحاب رسانه

» نمایش «همین حوالی» به کارگردانی رضا بهرامی با پشت سر گذاشتنِ آخرین جلسه‌های تمرین خود، برای اجرا از تاریخ ۲۱ آبان‌ماه آماده می‌شود.

ویدیوهای وابسته

آواهای وابسته

مکان

تقاطع خیابان حافظ و سمیه، حوزه هنری، تماشاخانه مهر
تلفن:  ۸۴۱۷۲۰۶۸


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
ببین منو...تو امشب ساعت ٢شب یعنى چهارساعت قبل سال تحویل با من میاى برو تو اتاقت وسایلت رو جمع کن...من نمیزارم ١٠ روز دیگه این عادل ننه صیغه اى حاجى بیاد تورو با خودش ببره اینجا نه چاقت میکنه نه لاغر... با من میاى
ممنون از همه کسانى که مارو تو این مدت حمایت کردن
جمعه ١٦ آذر اجراى پایانى خوشحال میشیم کنار ما باشید.
دوستان توی کامنت ها اشاره کردن که همین کار پیش تر با نام "سوگواری قبل از مصیبت" اجرا داشته.
الان که دقت میکنم، تیم اجرایی با گروههایی که اجراهای قبلی رو روی صحنه بردن تفاوت داره،.

اندکی صداقت بیشتر توی توضیحات، یا ذره ای احترام به نظرات مخاطبین ... دیدن ادامه » و خوانش کامنت ها و ارائه توضیحات ضروری، میتونست امکان تماشای کار رو برای بنده مهیا کنه
۱۶ آذر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
میگم حاجی به هوش نیاد ، زشت شه ....
فقط امروز و فردا روی صحنه ایم ، بیاین به دیدن همین حوالی
این نمایش ویترینی نیست!
گفتیم بی خیال صندلی های خالی، بریم ببینیم قصه چیه؟؛
اول از همه باید بگویم همه چیز در جای خودش بود،به جا و حساب شده؛
از متن روان، بی لکنت و گیج زدن تا بازی یکدست و به اندازه ی بازیگران کار که نشان از کارگردانی دقیق و ریز بین،و به خوبی از پس بازی گرفتن برآمده است،
طراحی دکور نمایش هم خوب و فکر شده بود و کمک بسیاری به پیش برد قصه و روایت آن داشت؛
هرچند می توانست پایانی بهتر داشته باشد اما دیدنش پیشنهاد میشود؛
بدون قطار کردن چندتا بازیگر ستاره و ویترینی ، دغدغه مند و بدون حاشیه؛
قصه ی آدمهایی آشنا...جایی همین حوالی...
در شرایطی که پیدا کردن یک نمایش خوب فارغ از چهره های سینمایی، متن های خارجی و سرمایه گذاری های مبهم، کار تقریبا دشواری شده، یک اثر کاملا ایرانی، مستقل و شریف، می تونه نقطه عطفی در تاتر فعلی جامعه باشه. پیشنهاد می کنم دیدن این نمایش رو در روزهای پایانی اش از دست ندیدن و یک ساعت با یک خانواده ایرانی و دغدغه هاش زندگی کنین و از طراحی صحنه و لباس بی نظیر و بازی های روان بازیگرانش لذت ببرین.
سلام من دو روز پیش نمایش رو دیدم، اواسط کار خیلی جذاب از آب درومده بود خیلی هم خنده دار بود بازی امیر عدل پرور خیلی عالی بود در مجموع من دوست داشتم اما اخرش بنظرم پایان خوبی نداشت اصلا
سلام دیشب نمایش رو دیدم
دکور عالی
بازی دوستان خوب
یک ساعت محو بازی عزیزان شدم
یکی از ضعفهای ما و مهمترین دلایل خالی بودن صندلیها عدم تبلیغ خوب هست
در همه فضاها چه مجازی و غیره
من خیلی دوست داشتم این کارو ببینم
اما خالی بودن سالن دلیلی بود که یه تیاتر دیگه واسه دیدن انتخاب کنم
۱۰ آذر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مثل همیشه پر انرژی با بازی امیر عدل پرور و فهیمه معین عزیزم.
نوشته های آقای تاراج معمولا تنوع قابل توجهی از شخصیت ها با جزئیات کامل داره که اونارو باورپذیر می‌کنه .
یک نمایش کاملا ایرانی با یه دکور دوست داشتنی.
از سرچشمه تا بهارستان برو بالا تا خیابون ایران و مجلس و بیا پایین تا مخبرالدوله و امیرکبیر ...
خونه به خونه
نور به نور
پلاک به پلاک
گرما به سرما
فرش به فرش
دهن به دهن
بالا به پایین
چشم تو چشم
فیس تو فیس
ذکر خیر شماس .....
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، از یکشنبه ۱۱ تا سه شنبه ۱۳ آذر، به نویسندگی کهبد تاراج، کارگردانی رضا بهرامی و با بازی فهمیمه معین، امیر عدل پرور، کامبیز نیک آمیز، حانیه حافظی و ... آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام.
امشب به تماشای نمایش همین حوالی‌نشستم.
چه پوستر بدی!!!!!
قصه ای که با آشوب و ناآرامی شروع می شود.قصه ای که به مخاطبانش هشدار می دهد،اگر شخص اول خانواده از دنیا برود‌ نابسامانی به وجود آمده در اوج خود باقی می ماند[که این نوع نگاه را میشود در بسیاری از متن های ایرانی،به وضوح مشاهده کرد...]. و قصه ای که با قربانی کردن شخصیتی نه چندان مثبت را در خود،به کمک وضعیت به وجود آمده می آید...
متنی خوب،کارگردانی خوب،بازی های‌خوب،وهمچنین دکوری خوب[که البته می شود از خوب آن فاکتور گرفت‌و آن را به همه شان نسبت داد]
واقعا از صمیم قلب،بخاطر طراحی و ساخت دکور این نمایش،از کارگردان و طراح اون تشکر می‌کنم‌.که با این عمل شون،علاوه بر احترام به‌ تماشاگر،به خود و نمایش شون هم احترام گذاشتن.
متن، دیالوگ های جذاب و‌گوش نشینی رو دارا بود.که تپق نزدن بازیگرها هم ... دیدن ادامه » به جذابیت اون اضافه کرده بود.
بازیگر ها همگی تونسته بودن بازی رئالی رو از خودشون به نمایش بزارن،که این تلاش شون بیش از اندازه قابل تحسین بود.البته تعداد اوج‌گرفتن های پسر بزرگ خانواده در روبه رو شدن با دیگر اعضای آ،،تا حدودی بیش از اندازه بود...
چیدمان درام نمایش،تا حدودی منو به یاد نمایش قصه ی ظهر جمعه انداخت...
یه سوال یا نقد (از)به دیالوگ های این نمایش، نمایش برای دهه ی کنونی بود.پس شاید نشه اینقدر کوچه بازاری صحبت کرد .یعنی به کاربردن‌ جمله هایی مرسوم در چند دهه ی اخیر، در این دهه،تا حدودی از منطق نمایشی دوری می کرد...البته حس میکنم در متن اصلی،نمایش برای اوایل دهه ی هشتاد باشه که در دراماتورژی کا،با اضافه کردن تلفن همراه،زمان نمایش رو جابجا کردن... .
در کل،واقعا از دیدن این نمایش لذت بردم. و همچنین برای خالی بودن تعداد زیادی از صندلی های سالن ، افسوس زیادی خوردم.‌..
امیدوارم این نمایش،در روزهای آتی، با استقبال زیادتری روبه رو بشه...
و در آخر میگم که:دمتون گرم گروه پر انرژی و مفید همین حوالی...
دکور خوب و طراحی صحنه و لباس خوب...عشق کردم منو برد به محله عودلجان
دراماتورژی این کار رو تایید نکردید.....
۰۶ آذر ۱۳۹۷
آقای لهاک طعنه آمیز صحبت میکنید. چرا اینقدر خشم؟ مهربون بودن آرامش بخش تره هم نوع عزیزم
۰۷ آذر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یه دکور خوب و طراحی صحنه و لباس خوب که ادم رو میبرد به گذشته و البته یه استقلالی خوب، که به حکم متن، هر حرفی رو میزد :) ( دیالوگهای متن) که بنظرم آدما قدیم انقدرم هر حرفی رو نمیزدن :))
در کل ساعت خوبی رو واسم ساختن، ممنونم ازشون
از نظر من یه تیاتر ناب و همه چی تکمیل بود و تمام المان های لازم قبولی گرفتن رو داشت ، از طراحی صحنه و گریم و لباس و دکور تا بازیهای خوب و متنی ایرانی و بی ظاهرسازی که زبان طنزش جذابیتش رو هم اضافه میکرد ، تنها ایرادی که میتونم ازش بگیرم قدیمی بودنش بود و اینکه شاید برای بعضی ها دغدغه هاش ملموس نباشه ولی من به شخصه اسمش رو یک تیاتر کامل میذارم و برای دوستان آرزوی موفقیت و پر بیننده بودن میکنم

7 از 10
چقدر خوب
۰۵ آذر ۱۳۹۷
درسته خانم ثانی عزیز ، متن به همین زمان اشاره داره شاید الان هم از این زندگی ها و خانواده ها زیاد باشن ولی محوریت داستان خیلی قدیمی میزنه از دید من ، بیشتر هم بازش کنیم داستان آشکار میشه آخه :)))
۰۵ آذر ۱۳۹۷
بله :)) مثلا چمدونی که مال 40 سال پیش بود و بعید میدونم دیگه الان کسی دستش بگیره در برابر فلاکس جدید وامروزی، خیلی ناهمخوانی داشت ....من فکرمیکنم با توجه به دیالوگها به اتفاقات روزهم اشاره داشت، منظور نویسنده ی محترم همین زمان فعلی ست که به خانواده هایی سنتی ... دیدن ادامه » درمحلات قدیمی تهران اشاره میکنه ..
۰۵ آذر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خیلی تاتر خوبی بود ما دوتایی زیر بارون یکم دیر رسیدیم سالن.
با اینکه حالمون خوب نبود اما اینقدر بازی ها جذاب و متن خوبی داشت که حالمون خوبه خوب شد
از دیشب که این نمایشو دیدیم همش یاد جملات و بازی های خوب بازیگراش می افتیم و میخندیم.
مخصوصا یونس بوقچی
دیشب بازیگر اصلی یکی از نقش ها نبود و نویسنده کار به جاش بازی کرد
ولی واقعا حس نمیشد که بازیگر نبوده
مرسی از نمایش خوبتون
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، از چهارشنبه ۷ تا جمعه ۹ آذر، به نویسندگی کهبد تاراج، کارگردانی رضا بهرامی و با بازی فهمیمه معین، امیر عدل پرور، کامبیز نیک آمیز، حانیه حافظی و ... آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
قل اعوذو برب الناس آدم کرمکی رو بشناس :))))

برق رفت؟؟

نه! نجسی خوردیم کور شدیم!!

تا مرغ خودش نخواد، پشت خروس رو الکی نوک نمی زنه
چه عبارات و جمله های ساده و زشتی
یعنی دیالوگ های کار از همین دست بودن ؟
۰۲ آذر ۱۳۹۷
بله ، ادبیات محاوره ای کاراکتر های آقا همین‌گونه بود
۰۲ آذر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چی میشه گفت؟ از کجا باید شروع کرد؟ کدوم قسمت رو باید تو اولویت گذاشت؟ متن فوق العاده، کارگردانی بی نقص، طراحی صحنه شگفت انگیز، بازی های حسی قوی. انگار همه و همه از روز اول برای این نمایش آفریده شده بودن. همه چیز جور بود... کیف کردم و بعنوان کسی که تو این حرفه مشغول بکار هست از تک تک لحظاتش درس گرفتم. چی میتونم بگم جز اینکه بگم خسته نباشین، دمتون گرم و دست تک تکتون رو میبوسم. محشر بودین. به کسانی که این نمایش رو ندیدن شدیدا پیشنهاد میشه که از دستش ندن. و همیشه بدونین که کارای خوب تو این سبک معمولا با بی مهری مواجه میشن و متاسفانه خبردار شدم که این نمایش هم مستثنا از این قاعده نبوده... پس از دستش ندین... این جمعه شاید آخرین اجرا باشه که امیدوارم نباشه
خرید بلیت روز جمعه ۲ آذر، به نویسندگی کهبد تاراج، کارگردانی رضا بهرامی و با بازی فهمیمه معین، امیر عدل پرور، کامبیز نیک آمیز، حانیه حافظی و ... آغاز شد.
با توجه به برگزاری جشنواره مقاومت، این نمایش از تاریخ ۳ تا ۱۰ آذر اجرا نخواهد داشت و ادامه اجراهای نمایش از یکشنبه ۱۱ آذر از سرگرفته خواهد شد.
رضا بهرامی، محسن سرابی و محمد رضایی مقدم این را خواندند
محمد لهاک و نیلوفر جوکار این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
همین حوالی نمایشی دیدنی ست با ریتم درست. زیاده گویی ندارد، قصه گوست و در فرم و محتوا یکدست و تاثیر گذار. همین حوالی نمایشی‎ست که زندگی ایرانی را بدون لکنت روایت می‏کند.دیالوگ‏‏ نویسی کهبد تاراج قابل توجه است، کلمات ضرباهنگ دارند و شنیدن و دیدن نمایش همین حوالی را لذت بخش می‏‎کنند. با وجود اینکه طراحی صحنه با این میزان از واقع گرایی سلیقه‎ی من نیست، اما طراحی صحنه و نور اجرا در مجموع آزار دهنده نبوده و حتی چنین طراحی با رعایت جزئیات (به عنوان مثال، رختخوابهایی که با باز و بسته شدن در اتاقی که در پس زمینه وجود دارد) و استفاده از تمام ظرفیت و عمق سالن تبدیل به یکی از نقاط قوط نمایش شده است. در همین حوالی علاوه بر متن قدرتمند کهبد تاراج، در کارگردانی و هدایت بازیگران برای رضا بهرامی گامی رو به جلوست.

متن قوی و در عین حال سیال و دلنشین اقای تاراج
اصطلاحات به کار برده شده ادم رو میبرد به ادبیات حاکم بر تهران قدیم!
بسیار لذت بردم!
بازی ها ساده، روان و بسیار باور پذیر بود
آدم فکر میکرد روی صحنه بازیگر نمیبینه! بخشی از زندگی یک خانواده در جنوب شهر رو با تمام جزئیات ، زوایا و ملزوماتش نظاره گره!
شاید تو انتخاب یکی دو نفش باید دقت بیشتری میشد که کار تبدیل یه کار بی نقص میشد!
طراحی صحنه و لباس بی نظیر بود!
تبریک میگم به این همه نکته سنجی و ریز بینی!
حیف که صندلی های این نمایش خالی بود!
دوستان برید بیینید
حمایت کنید از یه کار عالی بی ادعا که با همچین هزینه ی اندکی برای تماشاچی روی صحنه رفته!
تبریک و خسته نباشید میگم به دست اندرکاران اجرایی
مشتاقانه در انتظار کارهای بعدی شما هستم
طبق یک دیدگاه کلی در نوشتن ، تمام داستانهای جهان گفته شده و با داستان جدید دیگری روبرو نخواهیم بود بلکه این نوعِ روایت است که می تواند متفاوت باشد و داستان تازه ای را خلق کند. اگر با این دیدگاه به ماجرای یک تئاتر توجه کنیم ، پس هنوز برای نوشتن موضوعاتی چون جنگ های گذشته , اتفاقات سیاسی و حتی ساده ترین مسائل خانوادگی ، فرصت هست و این ، نوعِ گفتمان نویسنده و چیدمان کارگردان با کمک سایر جلوه های اجرا است که می تواند یک اثر نمایشی را از دایرۀحوصلۀ مخاطب ،خارج کند و یا اینکه عمق این دایرۀ توجه را چندبرابر کرده و تماشاگر را با خود همراه سازد . " همین حوالی" از جنبۀ داشتن دیالوگهایی که با چاشنی طنز ، ترکیب شده و به جا و متناسب با قامت بازیگرانش استفاده شده ، برگ برنده ای دارد که کل نمایش را از خطرِ افتادن به دام لودگی ، مصون نگه داشته است.
علاوه بر ... دیدن ادامه » این ،بازیگران در کمال نظم و البته تسلط ، جریان نمایش را جلو برده اند که این موضوع مطمئنا ناشی از تمرینات مستمر گروه بوده است ؛ اما در کنار این توالیِ جملات و دیالوگها ، نوع روایت داستان ،پیچیدگی خاص یا گره مشخص و محکمی برای همزادپنداریِ مخاطب ، ایجاد نمی کند . این درحالی است که این نمایش ، پتانسیل گره افکنی بیشترو مطرح کردن مسائلی جهت برانگیختن حس کنجکاوی تماشاگر را دارد . به دلیلِ نبودِ همین گره ها، ریتم کار کمی کُند به نظر می رسد و گره گشایی انتهای کار ،یاریگرِ کل اجرا نیست . مثلا با وجود آنکه به نقش یونس و زوایای آن به خوبی پرداخت شده اما درباره مهیار یا عادل این توجه به جزییات به چشم نمی خورد .در حالی که با رنگ دادن به سایرشخصیت ها ، پرداخت بهتری از داستان صورت می گرفت .
مجال برای مقایسه هست اما بهتر است واژه مقایسه را در زیبایی شناسی و به عنوان یک معیار برای تحلیل یک اثر هنری به ویژه تئاتر به کار نبریم و به این نکته بسنده کنیم که تلاش این گروه در تدارک یک دکور و بها دادن به جلوه های ظاهری نمایش تا حدی قابل ستایش است که می توان آن را به عنون الگو برای سایر اجراها در نظر گرفت . طراحی صحنه در " همین حوالی " کاملا در خدمت نمایش بوده و تداعی گر مفهوم مدنظر متن نمایش نامه می باشد . حتی طراح صحنه به فکر فضای پشتی و پایین تر از قسمت اصلی اجرا بوده و تمامی اجزای لازم در خانه را تهیه کرده است . علی رغم سادگی ، مفهوم خانه و خانواده از طریق همین چیدمان به آرامی و در مسیر درستش منتقل شده است . طراحی لباس بازیگران نیز متناسب با نقش و با توجه به روان شناسیِ رنگ ، صورت گرفته ؛ به طوری که این نکته سنجی و توجه به جزییات در چیدمان از نکات برجستۀ این اجرا محسوب می شود.