تیوال نمایش دستگاه
S2 : 16:55:46
امکان خرید پایان یافته
  ۱۲ دی تا ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
  ۲۰:۳۰
  ۱ ساعت
 بها: ۳۰,۰۰۰ تومان

: آرمین جوان
: مرتضی اسماعیل کاشی، محمدرضا علی اکبری، الاهه بخشی، جعفر کرمانی
: مهرداد بهاءالدینی

: فرهاد مهندس پور
: فروغ آبسالان
: نیما کاظمی
: سید مهدی کرمانی
: محمد‌صادق زرجویان
: محمد‌صادق زرجویان
: محمد‌صادق زرجویان
: مصطفی مرادیان
: سهیلا صالحی
: روح الله زندی
: امیر قالیچی
: نگین کشفی
: نورالدین حیدری ماهر

(بر اساس مرگ دانتون نوشته ی گیورگ بوشنر و انقلاب کبیر فرانسه)
این تیاتر براساس اتفاقات تاریخی انقلاب کبیر فرانسه و بخصوص جریان محاکمه و اعدام دانتون یکی از رهبران انقلاب در جریان دوره ی ترور به توطیه ی  همراهانش و در رأس آنها روبسپیر ساخته شده است. به این منظور متن هایی همچون مرگ دانتون نوشته ی بوشنر،دانتون نوشته ی رولان، و آثاری از دورانت، ماله، دوتوکویل، بورک، پین و جز اینها که همگی در ارتباط با رخداد انقلاب هستند، مورد مطالعه و استفاده‌ی گروه اجرایی دستگاه بوده اند. انقلاب کبیر فرانسه رخدادی ست که بسیاری از تحرکات انقلابی پس از خود را در تمامی جهان تحت تأثیر قرارداده و به این اعتبار از اهمیت بالایی در تاریخ معاصر برخوردار است.

گزارش تصویری تیوال از نمایش دستگاه / عکاس: حانیه زاهد

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از تمرین نمایش دستگاه / عکاس: حانیه زاهد

... دیدن همه عکس ها »

ویدیوهای وابسته

آواهای وابسته

مکان

میدان فلسطین، خیابان طالقانی، بین خیابان سرپرست و فریمان، پلاک ۵۴۴
تلفن:  ۶۶۹۶۸۴۴۳


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
امکان خرید بلیت روزهای تازه این نمایش از روز جمعه ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
سلام ببخشید امکان خرید بلیت داستان یک عذرخواهی از آقای امانوئل وجود ندارد لطفا پیگیری کنید.ممنون
۰۱ بهمن ۱۳۹۵
درود....مشکل پیگیری و حل شد خانم خیابانی عزیز
۰۴ بهمن ۱۳۹۵
سپاس از پیگیری شما
۰۴ بهمن ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یادداشت بانو رویا افشار درباره ی نمایش "دستگاه"::

کنش معاصر با اجرای نمایش دستگاه بر قدر خود می افزاید.....
دموکراسی انبوه از شعارهای سرگرم کننده است،شعارهایی چون آزادی،استقلال،برابری،برادری و....و در نهایت همان استبداد را می آفریند با ابزاری دگرگون شده ومزین به سمبل های آزادیخواهانه،این نظر شخصی من است،واز آن رو که نه استبداد را میپذیرم و نه فریب دموکراسی نوین را میخورم،هیچ تلاشی برای باور آن به دیگران ندارم،تنها همه را ارجاع میدهم،به روند تکاملی انسان از بدویت تا تمدن و بعد از آن،یعنی دوران مدرنیته سازی تکبر استبدادی،
خمیره انسان علی رغم حرکت در سیر تکاملی عقلانیت که نیاز تعامل او با دوران مدرن است،میل غریبی به بازگشت به دوران بدویت را دارد،دورانی که بتواند شکست هایش را حاصل تقدیر بداند و پیروزی هایش را نتیجه تدبیر،و این تناقض او را به خرافه می رساند،آمال و آرزوهای گمشده اش را در شعار سرگرم کننده بی معنای آزادی جستجو میکند و بهانه این گرایش را در رگ های احساسی اش میکاود،
«باید بدنبال دلیلی بود تا مرگ محرز زیبا جلوه کند»
این کنش و واکنش سراسر متناقض،در نهایت جهان را رو به سوی افسردگی و زنگ زدگی میکشاند،جهانی که آدمی در آن در دام تنهایی مطلق غریزی خویش،برای رهایی از خویش بیگانه،مرگ را جستجو میکند،جهانی سرد،جهانی خاموش که ایثارگران در آن مرگ زدگانی هستند که برای رهایی از دام این افسردگی مفرط،راه مبارزه برای شعارهای سرگرم کننده را میگزینند تا در نهایت مرگی زیبا خلق کنند.....
به تاکید میگویم،این نظر من است.....
و در نمایش دستگاه به نویسندگی،طراحی و کارگردانی آرمین جوان،رگه هایی از این دیدگاه را باز یافتم،
ابتدا بگویم که اصلا نمایش عامه پسندی نیست و از این رو خیلی به مذاق من خوش آمد،آرمین جوان به هیچ عنوان حتا کوچکترین تلاشی برای جذب نادانی نکرد،تالیف بسیار عمیق او ،صرفا طیف روشنفکر را بر می تابد ،و نگاه او به جهان که اینک سرد است،سرد چون آهن،سخت است،سخت چون آهن،و یکدست است ،آنچنان که هیچ رنگی این سردی را مکدر نمی کند و هیچ موسیقی ،نمی تواند صوت آوای مرگ را مخدوش سازد، در جهان آرمین جوان همه چیز رنگ سرب دارد و انواع خاکستری چنان مهی بر فضای نمایش افکنده ،که صبورترین تماشاچیان را به هراس می افکند، مرد،زن،پیر،جوان در این نمایش چنان دچار کهولت تفکر استبدادی واقع میشوند که علی رغم پنهان آرزوهایشان،ناگزیر در وخامت نیهیلیسم ناشی از افسردگی،خود بخود،هریک به ابزار مرگ تبدیل میشوند،موسیقی سرب،رنگ سرب، سکوت های طولانی خاکستری، جملات کوتاه سیاه،همه این ها،بعلاوه شباهت زنانگی با مردانگی و از این رو نابودی عشق و امید،که با کفش های مردانه یکدست زن با کفش های دیگر بازیگران مرد، همه نشان از فراموشی دارد،
نمایش آرمین جوان مملو از نشانه هایی است که بدون توجه به آن،نمی توان به مضمون حقیقی نمایش دست یافت، آزادیخواه معنوی درون نگر،که کهولت رفتاری از او عارفی سوخته را مینماید،در همه حال در حال تاس ریختن است،و عقلانیت که از دستگاه تولید مرگ آوای موسیقی خلق میکند و تمام توجه اش به نابکار ماندن هرگونه احساس انسانی در محیط اطرافش است،دخترکی که در پی دلیل زیبایی برای مرگ،زیبایی عشق را انکار میکند که شاید زمانی میتوانست دلیل زندگی باشد و جوانی که در شباب به پیری مطلق رسیده و همچنان در مغلطه آرزوهای دوران نادانی خویش، در تمنای دوست داشته شدن است،این ها همه همچون کارگران کارخانه ای مدرن در کار تمیز و برا نگاه داشتن دستگاه مرگ ،وظیفه خویش را ،چون پیچ و مهره ای از این ابزار به انجام می رسانند.....
و در نهایت رنگی کهن بر دیواری قدیمی که راه به آنسو دارد،
آنسو کجاست؟ بهشت؟ جهنم؟
چه اهمیتی دارد وقتی اینسوی دیوار تمام مبانی خود را از دست داده.....
انسان مدرن کمتر فریب میخورد و کمتر مبارزه میکند و بیشتر خود را سرگرم بازی قدیمی زندگی برای مرگ ساخته،آنقدر که جهان مدرن جهانی است که تنها ابزار کاربردی آن ابزار مرگ است.....
بسیار ... دیدن ادامه » بسیار جدی ،دیدن این نمایش را به همه پیجویان تفکر مدرن پیشنهاد میکنم، مهلتی است برای تفکر و تامل، نمایشی کاملا ساختارگرایانه و تالیفی،
من از دیدن این اثر بسیار شگفت زده شدم،همانقدر که به گروه اجرایی تبریک میگویم،همانقدر تماشاخانه کنش معاصر را تشویق میکنم، اجرای این اثر یک جسارت روشنفکرانه تمام عیار است،روشنگری آنگونه که در خور هنر تئاتر است...
عقلانیت که از دستگاه تولید مرگ آوای موسیقی خلق میکند
۳۰ دی ۱۳۹۵
چقدر این متن خوب بود
فقط اشاره به بازی های درخشان هنرمندان از قلم افتاده است.
۰۲ بهمن ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید






با احترام تمام تقدیم می گردد به نقش آفرینی ستودنی" الاهه بخشی"



عکسی متناسب با محتوای نمایش« دستگاه »
لینک عکس : http://uupload.ir/files/ntxx_dastgah.jpg






امیدوارم بیشتر از این بازیگر خوب کار ببینیم.


ما همه تنهاییم ،زیر تیغ این تنهایی تکه پاره شدیم

تنها از راه درد که می تونیم به همه چیز برسیم!
۲۹ دی ۱۳۹۵
خانم بخشی بدون هیچ گونه بزرگ نمایی باید عرض کنم
که بازی بدن حضرتعالی در این نمایش مثال زدنی بود
خیلی سخت است که در کنار « مرتضی اسماعیل کاشی » بازیگر اینگونه بدرخشد

۲۹ دی ۱۳۹۵
خانم بخشی گرانقدر شما یکی از نقاط قوت این کار هستید..

واقعا امیدوارم کارهای نمایشی ارزشمند دیگری را از شما به تماشا بنشینیم
۳۰ دی ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فروش سه روز پایانی هم اکنون در سایت تیوال::»

» پنج‌شنبه ۳۰ دى ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۰ - روزهای پایانی دارای طرح تخفیف (مانده)
» جمعه ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۰ - روزهای پایانی دارای طرح تخفیف (مانده)
» یک‌شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۰ - روز پایانی دارای طرح تخفیف (مانده)
درود
تخفیف دانشجویی خرید از گیشه داره؟
۰۴ بهمن ۱۳۹۵
بله.هر روز با تخفیف ۵۰٪
۰۴ بهمن ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بسیار عالی و...پر معنا
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
هفته ی پایانی نمایش "دستگاه"
خرید بلیت در سایت تیوال:
/https://www.tiwall.com/store/dastgah

(براساس مرگ دانتون نوشته گئورگ بوشنر و انقلاب کبیر فرانسه)
‏‎سالن کنش معاصر
‏‎ساعت: ٢٠:٣٠

نویسنده،طراح و کارگردان: آرمین جوان
بازیگران: مرتضی اسماعیل کاشی ، محمدرضا علی اکبری ، الاهه بخشی ، جعفر کرمانی
صدا:فرهاد مهندس پور
عکاس : محمد صادق زرجویان
تهیه کننده:مهرداد بهاءالدینی
غزاله روغنى و Lida این را دوست دارند
صفحه ی اینستاگرامی نمایش «دستگاه»
https://www.instagram.com/themachine_theatre/
۲۴ دی ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
عصر پنجشنبه به همراه یکی از دوستانم به تماشای نمایش «دستگاه» نشستم....
تحمل ترافیک ، نبود جای پارک و مسائلی نظیر این دلیلی بر کلافگی من و دوستم بود.
در شبی که دکتر فرهاد مهندس پور و دکتر فارس باقری هم تماشاگران این نمایش بودند.
.
«دستگاه» خود نوید تولد تئاتری ناب در این هرج و مرج پر هیاهوی تئاتر ماست...هیاهوی بسیار برای هیچ....برای تجارت یا پر کردن اسم خود در دهان مخاطب....برای شهرت یا خودنمایی و اغراق در رسیدن و ارضا شدن شهوت دیده شدن....دستگاه نمایشی ست بی ادعا....بدون تبلیغات نا متعارف...با متنی روان و انتقادی به شراایط نه فقط امروز،که سی و پنج سال از زندگی مردمان این مرز و بوم....دستگاه می نوازد،ناکوک می شود و با ریختن خون من و تو کوک می شود....(و عجیب می نوازد که همه چیز از زیر تیغ سانسور جان سالم به در برده) :))
* موسیقی ابتدایی نمایش که تقریبا دو دقیقه ... دیدن ادامه » در خاموشی پخش می شود و تو را از تمام دغدغه های بیرونی دور می کند و مخاطب را وادار می کند هرچه با خود دارد را فراموش کند و با ذهنی سفید به تماشای نمایش بنشیند.
* طراحی صحنه فوق العاده کار آمد نخستین چیزی ست که با آمدن نور صحنه مخاطب را درگیر خود میکند.
* ریتم و ضرب آهنگ نمایش عالیست...با وجود آنکه کند است و ممکن است لحظه ای خطا در این سبک اجرایی نمایش را کسل کننده و خواب آور کند.
* بازی بازیگران صحیح ، بدون اغراق ، دلنشین و جذاب است....بقدری که هم تو را وادار به خنده می کند(خنده ای که از تلخی شرایط زمان به تو منتقل می شود)و هم وادار به گریه می کند،گریه ای که باز از تلخی زور و دیکتاتور حاکم بر تو القا می شود.
(بازی آقای جعفر کرمانی قابل تحسین بود،با آن بیان زیبا و دلنشین....همینطور بازی خانم الاهه بخشی که بنظرم بدون شک پر انرژی ترین بازیگری هستند که در چند سال اخیر در تئاتر دیده ام و نوید آینده ای درخشان در انتظار ایشان را دارم...هرچند یکی از دلایل انتخاب بنده برای تماشای نمایش «دستگاه» حضور ایشون در این نمایش بود و به حق...امیدوارم با رفع ابهامات بتونیم بزودی درخشش ایشون رو که از نقش های اصلی فیلم سینمایی «هجوم» ساخته ی شهرام مکری عزیز هستند رو هم ببینم...بازی آقای علی اکبری و آقای اسماعیل کاشی هم بشدت دلنشین بود.)
* در مورد نمایشنامه باید بگم تنها سکوت می کنم ، سر تعظیم فرود میارم به معجزه ی ادبیات آرمین جوان و به هوشمندی ایشون قبطه می خورم که انقدر موجز حرف های دل من و شما را به روی کاغذ آورده و با کارگردانی هوشمندانه و مستعدانه ثابت کرده که برای سرگرم کردن مخاطب نیازی به شلنگ تخته انداختن و استفاده از الفاض جلف نیست....بلکه گاهی می توان بدون هیچ کدام از این کارهایی که امروزه در تئاتر ایران باب است...ساده ، روان و با دقت هدف را نشانه گرفت و به سمت جلو حرکت کرد....

در آخر آرزوی سربلندی و موفقیت دارم برای کلیه ی عوامل و بازیگران نمایش «دستگاه» و تبریک میگم به آرمین جوان....امیدوارم همواره با همین دستخط و امضا بتازد...منتظر تماشای آثار بعدی شما هستیم....دربست....
میشه لطفا راجع به سبک ژانر نمایش توضیح بدین؟رئال هست؟منولوگ هست؟
۲۴ دی ۱۳۹۵
نمایش رئال هست...با بازی های رئال....آقای دانش عزیز...
۲۵ دی ۱۳۹۵
ممنون جناب ایرجی
۲۵ دی ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
شب پنجشنبه ٢۳ دیماه اجراهاى دستگاه از سر گرفته خواهد شد.
علاقه مندان مى توانند با مراجعه به سایت تیوال از شرایط ویژه براى خرید بلیت بهره مند شوند.
ضمناً دانشجویان همه روزه مى توانند از محل گیشه بلیت نیم بهاء تهیه نمایند.
علی صمیمی و وحید بیات این را خواندند
غزاله روغنى و Lida این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تسهیلات ویژه ى نمایش «دستگاه» برای دانشجویان

نمایش «دستگاه» تا پایان اجرای عمومی خود برای دانشجویان تخفیف ٥٠ درصدی در نظر گرفت.
به گزارش روابط عمومی این نمایش، نمایش «دستگاه» به طراحی، نویسندگی و کارگردانی آرمین جوان که از یکشنبه ۱۲ دی ماه ساعت ٢٠:٣٠ اجرای خود را در تماشاخانه ى کنش معاصر آغاز کرده است، برای دانشجویان ٥٠ درصد تخفیف در نظر گرفت.
علاقه مندان با مراجعه به گیشه ى سالن می توانند از این تخفیف بهره مند شوند.
مهرداد بهاءالدینی تهیه کننده و نورالدین حیدری ماهر مدیرتولید این نمایش هستند و مرتضی اسماعیل کاشی، محمدرضا علی اکبری، الاهه بخشی و جعفر کرمانی در «دستگاه» به ایفای نقش می‌پردازند.
آرمین جوان پیش از این نمایش «قصر» را در تماشاخانه ایرانشهر اجرا کرده بود که بواسطه ى حضور این اثر در جشنواره تئاتر دانشگاهی توانست جوایزی همچون ... دیدن ادامه » تندیس بهترین کارگردانی و طراحی صحنه از هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، تقدیر در ۳ بخش بازیگری مرد، بازیگری زن و نمایشنامه نویسی از هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران را از آن گروه خود کند.
علی صمیمی و Lida این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت سانس‌های این نمایش، امروز سه‌شنبه ۷ دی‌ماه ساعت ۱۶ آغاز خواهد شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید