تیوال نمایش دریم لند
S3 : 18:13:22
کاری از گروه تریویا
خرید بلیت
۳۰,۰۰۰ تومان
  ۱۳ مرداد تا ۰۵ شهریور
  ۲۰:۳۰
  ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه
 بها: ۳۰,۰۰۰ تومان

: صبا نجاتی
: مرتضا جلیلی دوست
: المیرا آشفته، مصطفا امیری، آوا تدین، متین حبیبیان، اسماعیل خزائی، آرش رفیعی، سپهر طهرانچی، رضا مداح، صبا نجاتی
: نوید محمدزاده

: روح اله زندی فرد
: سعیده خان بابایی
: مهبد شیروانی
: وصال جواهری
: رضا خضرایی
: مهرنوش مشهدی
: متین حبیبیان
: محمد نوحی
: آوا میرشاه ولد
: الهه احدی فرد
: سیامک پیرمحمدی، فرید پیر محمدی، علی نجاتی
: علیرضا محمدی، حمید نادری

تندیس بهترین اجرا
تندیس بهترین کارگردانی
تندیس بهترین بازیگر مرد
تندیس بهترین تیزر
تقدیر متن
تقدیر طراحی لباس
کاندید بازیگری زن
بهترین نمایش برگزیده برای اجرای عمومی
از بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی

چاپلین از خواب بیدار می شود و متوجه می شود در زندان است...

گزارش تصویری تیوال از نمایش دریم لند / عکاس: پریچهر ژیان

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» «دریم لند» در تئاتر مولوی؛ بهترین اثر جشنواره بیست و دوم تئاتر دانشگاهی به صحنه می رود

آواهای وابسته

مکان

خیابان انقلاب، ابتدای خیابان شانزده آذر، شماره شانزده، جنب کلینیک دانشگاه تهران، مرکز تئاتر مولوی
تلفن:  ۶۶۴۱۹۸۵۰


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
شورش رو در آوردین دیگه
چرا نگفتین با خودم اون چند جفت چشم های اضافه ام رو هم ببرم؟ :-/
اخه کل صحنه و بازیگر ها اونقدر خوب و جذاب بودن که دلم نمیومد یه عده رو ببینم و یه عده رو نه، حیف بود واقعا !
دریم لند همون ایده درخشانه است که این بار اسیر پرداخت بد نشده.
نمایشی وهم انگیز همچون یک رویای بکر
یه کار درست و حساب شده
حال خوب کن و متفاوت
قطعه ی گمشده ی پازل تیاترمون که این روز ها مبتلا به آثار اجتماعی روتین و تکراری شده. کار هایی مثل کوریولا... عه ببخشید، به قول میثم جان هنزکی، فلان!

و حالا
خانم ها و آقایان
این شما و این دریم لند!
بله! میتوانم! من در رویای خودم آزادم...
شما چطور ؟

پ.ن: ... دیدن ادامه » فووووت :)
پ.ن۲: آقا یکی بره تو ستینگ مولوی قسمت sound and audio
فکر کنم بخش صدا دی اکتیو شده
اون از هار اینم از دریم لند :)
دایِه*، اشکان حامد غلامشاهی و سپهر این را خواندند
فرزاد جعفریان این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش به کارگردانی مرتضا جلیلی دوست و بازی المیرا آشفته، مصطفا امیری، آوا تدین، متین حبیبیان، اسماعیل خزائی، آرش رفیعی، سپهر طهرانچی، رضا مداح، صبا نجاتی (روزهای پنجشنبه ۳۱ تا یکشنبه ۳ شهریور) امروز شنبه ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
انتقال اتمسفر صامت دهه سی قرن بیستم هالیوود و بزرگانی چون چاپلین به مدیوم تئاتر معاصر همواره نمایشی شیرین و خاطره ساز را رقم می زند؛

بدعتی در حوزه تجربی که لطافتها و شیرینی های خاص خود را دارد و البته فراز و فرودهای آزمایشی خود را پشت سر می گذارد؛

این نوع نمایش بدون دیالوگ مدیومیست پویا برای بیان و کنشگری در ظرفی سیاسی که با هدف گذاری های ظاهری و اکت بازیگران در القای مفهومی رویدادهای روز با هوشمندی و ظرافت اثر خود را روی مخاطب می گذارد و تأثیر آن بواسطه ظرفیت تصویری و هویت طنزش به مراتب از نمایشنامه های شعاری و مضمون محور بالاتر است؛

بازی های هماهنگ گروه و فیزیک مناسب تمامی بازیگران این مجموعه برای من القاگر حسی همان فیلم ها و همان سده است؛
بازی بانوان گروه درخشان و عالی و آقایان خصوصاً شخصیت چاپلین و پلیس بسیار مسرت بخش است؛

تا حوالی دقیقه ١٥ ناخودآگاهانه از همراه شدن با گروه مقاومتی درونی داشتم ولی از آن به بعد به دنیای شیرین شان راه یافتم و همراه شدم؛

شکست دیوار چهارم و تعامل بازیگران با مخاطبان در ٢٠ دقیقه پایانی اتفاقی شیرین و نقطه گریزگاهی برای تمدد تمرکز بر صحنه است.

نقدم بر ٣ نقطه استوار است:
اول : ولیوم (درجه شدت) صدای صحنه اعم از افکتهای صوتی محیطی (امبینت) و موزیک های انتخابی بر صحنه بالاست و در دراز مدت گوش مخاطب را به تحلیل و کسر انرژی و تمرکز دچار می کند.

دوم ... دیدن ادامه » : بر اساس الگوی سینمای صامت بهتر است زمان اجرا به یکساعت کاهش یابد تا در ژانر کلاسیک بمانیم و دچار ریتم تحلیل رونده نباشیم لذا تکرار برخی حرکات و پلانها می توانست گزیده تر و کوتاه تر باشد.

سوم : بر اساس مکتب کلاسیک سینمای صامت و ژانر انتخابی به نظرم تلفیق رقص مدرن و حرکات موزون در ١٠ دقیقه پایانی جدا از سبک بدنه است و در بطن اثر نمینشیند البته این نظر بنده است و اگر بخواهیم آن را پذیرا باشیم در حوزه تجربی از سبک کلاسیک به پست مدرن رجعت کرده ایم که با سلیقه من در فضای اصلی بدنه نمایش جور نیست.

بسیار لذت بردم از نمایش و بازی ها و تجربه خوبی حاصل شد؛ از کارگردان محترم مجموعه و تیم خوبشان کمال تشکر و قدردانی را دارم.
سپاس فراوان ✨✨
۵ روز پیش، پنجشنبه
بانو آوا تدین بزرگوارید ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
۵ روز پیش، پنجشنبه
جان و دلید آقا⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩✓
۱۶ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش به کارگردانی مرتضا جلیلی دوست و بازی المیرا آشفته، مصطفا امیری، آوا تدین، متین حبیبیان، اسماعیل خزائی، آرش رفیعی، سپهر طهرانچی، رضا مداح، صبا نجاتی (روزهای دوشنبه ۲۸ تا چهارشنبه ۳۰ مردادماه) امروز چهارشنبه ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اجرای لذتبخشی بود!
ایده ای جذاب با شروعی هیجان انگیز که در میانه کار با تغییر فرمان، از مسیر خارج میشه ولی دوباره راه خودش رو پیدا میکنه!
شاید بنظر بیاد متن از انسجام کافی برخوردار نیست ولی در عوض، توجه به اجرای جزئیات و همچنین هماهنگی در اجرای حرکات، در لحظاتی مخاطب رو به وجد میاره.
مسئولین محترم سالن مولوی، ای کاش توجه بیشتری به شرایط تماشاگران داشته باشید، دیدن نمایش در میان تعداد قابل توجهی تماشاگر خارج از ظرفیت که در میان اونها عکاس بلند قدی (!) هم حضور دارند، در فضایی فاقد تهویه، بشدت آزار دهنده است و فکر میکنم این آزار بیشتر متوجه بازیگران مظلوم این کار بود که در فضایی فاقد اکسیژن، حرکات بدنی سنگینی انجام دادند!
دم این گروه جوان و خوش فکر گرم و تشکر بابت اخلاق نیکوی این عزیزان در جلسه گفت و شنود با تماشاگران
سپاس از لطف و توجه شما ✨
۲۱ مرداد
با سلام و عرض پوزش بابت مشکل تهویه .که در حین اجرا بوجود آمد.
تیم اجرایی مولوی تمام تلاش خود را می کند که مشکلاتی از این قبیل دیگر رخ ندهد.
با تشکر از شما
۲۳ مرداد
سپاس از توجه شما
سالن مولوی همیشه یادآور اجراهای خوب دانشجویی برای ماست و امیدوارم با رفع مشکلات، امکان بهرمندی از نمایشهای خوب در این سالن، بیش از پیش فراهم بشه
۲۳ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دریملند کابوس انسان قرن جدید است،میان سلطه ی قدرت چه دینی چه از دل مردم،کابوسی که ای کاش هربار از خواب بیدار شیم و حس کنیم میان رویا هستیم و میتونیم لحظه ها رو از آن خود کنیم.
من کابوس زیاد میبینم و یکبار وسط کابوس حس کردم فقط یه خوابه،تصمیم گرفتم کاری غیر عادی کنم و سوار جارویی شدم و کل آسمان خوابم رو پرواز کردم.وقتی این اجرا رو میدیدم به کابوسهایی فکر کردم که تو خواب باهاش مواجه شدم و کابوسهایی که هرروز در بیداری حسش میکنم.و ای کاش مثل شخصیت اصلی داستان کابوس رو به فضایی که دلم میخواد تغییر بدم.
این نمایش از نظر من عالی بود،صامت بودنش جرات و توانایی میخواست،هنجارشکنی ها و شوخی هایی که با مذهب میشد کاملا فکر شده بود،بازی چاپلین کمی دیرتر از بقیه جا افتاد اما رقص های هماهنگ و شبیه سازی با فیلمهای چارلی چاپلین نازنین واقعا بی نظیر بود.
ای کاش و ... دیدن ادامه » ای کاش دیوار سکوت لحظات پایانی نمایش شکسته نمیشد که از نظر من دنیایی که سکوت شما ایجاد کرده بود با کلام انسانی نیاز نبود همراه بشه.

این اجرای بی نظیر رو از دست ندید...و مسوولین محترم سالن مولوی یکم به فکر تهویه و سیستم سرمایشی باشید راه دوری نمیره به خدا؛)
ممنون از لطف شما ✨
۲۱ مرداد
با سلام و با عرض پوزش
متاسفانه مشکلی در سیستم تهویه سالن بوجود آمده بود و سعی شده است که این مشکل هرچه سریعتر برطرف شود..
با تشکر از شما
۵ روز پیش، پنجشنبه
ممنون از توجه شما
۲ روز پیش، یکشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بله! می توانم ، من در رویای خودم آزادم..
عه؟؟؟؟ نکنه راجع به سوم شخص مفرده؟؟؟؟ :)))))))
۲۰ مرداد
چی شده؟! D:
۲۱ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اعتراف می کنم نمایش دریم لند برایم چیز تازه ای بود البته این کار صامت به معنای بی کلام یا بی موزیک نیست. اما خب به سبک فیلم هایی که از چاپلین عزیزمان دیده ایم انگار ساخته شده.
طراحی لباس ها چقدر خوب بود حتی حالت سیاه و سفید فیلم چاپلین را در ذهن تداعی می کرد.
بازی نقش چاپلین اول کار کمی به قول مشهدی ها خُنُک بود ولی کم کم انگار دوستش داشتنی شد.
ایده ی تغییر زبان تایتل را خیلی خوشم اومد از این نظر که اون حرف رو تعمیم می داد به همه نژاد ها.پانتومیم هم جالب بود...
انتخاب بازیگرها به لحاظ ظاهر و یک دستی بازی ها بالاتر از تد تئاتر دانشجویی بود.
شروع نمایش تا یک سوم اولش برای من خیلی خیلی جذاب بود، اما یک جاهایی از ریتم می افتاد و شاید اگر کمی کوتاه شود بهتر باشد.
برای این گروه درخشان آرزوی پیشرفت و درخشیدن بیشتر دارم.
البته بارها دیدم که وقتی در تیوال ... دیدن ادامه » برچسب کمدی می زند افرادی به تناشا می آیند که بندگان خدا به تصور تئاتر های خیابا دماوند به سالن قدم رنجه کرده اند و با خنده های بیجا و مورد داشتیم یارو حتی کف زده و حرکات دیگر... البته اسم نوید محمد زاده هم برای هجوم اوردن تماشاگرنماها به سالن بی تاثیر نیست...
اما خب تقصیر هیچ کس نیست... باید تحمل کنیم لابد...
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش به کارگردانی مرتضا جلیلی دوست و بازی المیرا آشفته، مصطفا امیری، آوا تدین، متین حبیبیان، اسماعیل خزائی، آرش رفیعی، سپهر طهرانچی، رضا مداح، صبا نجاتی (روزهای پنجشنبه ۲۴ تا یکشنبه ۲۷ مردادماه) امروز یکشنبه ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
المیرا آشفته این را خواند
لطفا راهنمأیی بفرمائید در مورد کسانی که در تاریخ جمعه ۱۸ مرداد به دلیل رفتن برق نتوانستند دریم لند رو بینند چه کار باید کرد. شماره پیگیری من ۴۷۰۵۱۶ برای ۲ بلیت است
۲۰ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
در فیلم « The Kid» ساخته‌ی چارلی چاپلین فصل بسیار مشهوری با عنوان DreamLand وجود دارد که در آن چاپلین در خواب سرزمینی رویایی را تصور میکند که در آن انسان هایی با بال های سفید می‌رقصند، سگ ‌ها پرواز می‌کنند و در یک کلام بهشت مجسم است اما این سرزمین رویایی هم از حضور شیطان مصون نیست. نمایش دریم‌لند انگار آلترناتیوی دیگر از همان خواب ،منتها متناسب با شرایط امروز است. از همان آغاز وارد یک سرزمین کابوس‌زده می‌شویم، مکانی که در آن سلطه‌ی کلیسا حاکم است و پلیس مجری این دیکتاتوری دینی است، چیزی شبیه به قرون وسطی( اگر یاد مکان یا زمان دیگری افتادید مسئولیتش با خودتان است!). در نقطه‌ای، این دیکتاتوری از صحنه‌ی نمایش به میان تماشاگران( جهان بیرونی) هم راه می‌یابد که با پادرمیانی چارلی چاپلین ختم به خیر می‌شود!
در نمایش اما انگار این صامت بودن نشانه‌ای از ... دیدن ادامه » خفقان هم هست چرا که در صحنه‌ای از طریق میان نویس(بالانویس) اجازه‌ی ناطق شدن صادر می‌شود! بامزه آنکه وقتی چاپلین صاحب قدرت می‌شود دوباره صحنه را صامت می‌کند، این نوعی شوخی با خود چاپلین هم محسوب می‌شود، چون همانطور که می‌دانیم او تا مدت ها در برابر ناطق شدن سینما ایستادگی می‌کرد.
اجرای نمایش صامت و آوردن شمایل چاپلین روی صحنه با همان لباس و حرکات تجربه جدید و جذابی است، اما نکته‌ای که توجه بیننده را به خود جلب می‌کند این که قسمتی از آن حرکات سریع و ری‌اکشن‌های بامزه در سینمای صامت نتیجه‌ی تعداد فریم‌های کمتر در هر ثانیه(16 یا 18 فریم به جای 24 فریم)بود. اما در نمایش زنده، بازسازی آن حرکات کار به مراتب دشوارتری است که اغلب بازیگران از عهده‌ی آن برآمده‌اند.
میزانسن‌های جمعی در نمایش گاهی در مخاطب ایجاد سردرگمی می‌کند، زیرا هنگامی که بازیگران در نقاط مختلفی از صحنه مشغول اجرا هستند دیالوگی وجود ندارد که نگاه بیننده را به یک نقطه هدایت کند، کارگردان هم نه از طریق میزانسن و نه از طریق نورپردازی این تمرکز را ایجاد نمی‌کند، حال نمی‌دانم این نتیجه‌ی نوعی دموکراسی در کارگردانی است یا نقص، اما هرچه باشد نتیجه یکسان است.
فصل پایانی که در آن چاپلین در این سرزمین "دیکتاتوری به نوبت" صاحب قدرت می‌شود و دیگران را مجبور می‌کند که به هر ساز او برقصند جذاب است و انگار چاپلین را با ماشین سفر در زمان به امروز آورده‌اند! در پایان اما این ولگرد دوست داشتنی عطای قدرت را به لقایش می‌بحشد و از این خواب به خوابی دیگر پناه می‌برد.
به به ..این نمایش حتما باید دیدنی باشد که باعث شده بعد از مدتها رومینا جان خردمند با قلم شیوا و جان دارش درباره اش بنویسد. سپاس از حضورت رومینای گرانقدر
۱۹ مرداد
امیدوارم دوباره دلسرد نشوی رومینا جان... خوش برگشتی :)
۲۰ مرداد
مرسى مینا جون:)
۲۰ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، از دوشنبه ۲۱ تا چهارشنبه ۲۳ مرداد، به کارگردانی مرتضا جلیلی دوست و بازی المیرا آشفته، مصطفا امیری، آوا تدین و ... امروز (سه شنبه) ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
NetHunter این را خواند
محمد لهاک ( آقای سوبژه ) این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت این نمایش به کارگردانی مرتضا جلیلی دوست و بازی المیرا آشفته، مصطفا امیری، آوا تدین، متین حبیبیان، اسماعیل خزائی، آرش رفیعی، سپهر طهرانچی، رضا مداح، صبا نجاتی (روزهای یکشنبه ۱۳ تا سه‌شنبه ۱۵ مردادماه) امروز چهارشنبه ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
مرتضی سوری و میترا افضلی این را خواندند
محمد لهاک ( آقای سوبژه ) این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید