تیوال نمایش کریملوژی
S2 : 16:38:50
براساس سه روز عزای عمومی طرحی از کهبد تاراج
خرید بلیت
۳۰,۰۰۰ تومان
٪۲۰ تخفیف
  ۱۰ شهریور تا ۰۵ مهر
  ۲۰:۰۰
 بها: ۳۰,۰۰۰ تومان

: مهران رنج بر
: رضا بهرامی
: مجید رحمتی

: رضا بهرامی، مجید رحمتی
: پگاه ترکی
: رضا خضرائی
: فرید نوائی
: مرتضی برزگرزادگان
: ماریا حاجیها
: کامبیز معماری
: فریبا قاسمی، وحدت سرچونی
: مهرداد وهاب زاده
: شیما ملکی
: میلاد بهرامی
: حمید ملاحسینی
: مریم نورالدینی
: مدیر تبلیغات مجازی: امیر قالیچی (تاتربازها)
: عرفان پور محمدی
: آریا آزاد پرتو
: حمیدرضا ملاحسینی
: مجید رحمتی
: سیروس همتی
: محمدرضا آزاد فرد
کریم شیره ای تلخک دربار ناصرالدین شاه بود که لقب دوشاب الملک را داشت و برای ناصرالدین شاه آنقدر عزیز بود که زمانی که فوت کرد ناصرالدین شاه سه روز عزای عمومی اعلام کرد. اما در حال حاضر هیچ نشانی از قبر کریم شیره ای نیست و کسی نمی‌داند قبر او کجاست. حالا کریم شیره ای بعد از سالها به دنبال قبر خود و سوالهای بی‌جوابش می‌گردد.

گزارش تصویری تیوال از نمایش کریملوژی / عکاس:‌ رضا جاویدی

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» تلاش برای اجرای یک نمایش ایرانی امروزی

ویدیوهای وابسته

آواهای وابسته

مکان

تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر، مجموعه فرهنگی و هنری تئاترشهر
تلفن:  ۶۶۴۶۰۵۹۲-۴


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
سلام و درود بر هنرمند خلاق و مهربان و انسان، مجید رحمتی، کارگردان خوب کار رضا بهرامی، طراح صحنه و لباس و نور و صدا و همه ی هنرمندان کریمولوژی
دوستان حرفه ای و اهل فرهنگ، از زیبایی کار به نیکی نوشته اند. من تماشاگر عادی و مبتدیم. در حد بضاعت و سواد کم خود از نمایش، لذت بسیار بردم. کنایه های سیاسی و اجتماعیش را گرفتم و با بازی هنرمندانه ی بازیگر خوبش، به تلخی خندیدم و سکوت کردم و «تماشا» کردم.
این که چرا برخی از دوستان حرفه ای تیوال، از ضعف نویسندگی گله کرده بودند را صادقانه متوجه نشدم. اگر دوستان به تفصیل می گفتند، شاید درک بهتری پیدا می کردم، اما از دید من تماشاگر مبتدی، شروع و‌پایان نمایش و فراز و فرود قصه به جا و زیبا و کامل بود. واگویه کریم، درددل هنرمند با ما و تاریخ حیات و ممات جامعه ی ما، به خوبی به نمایش درآمده بود.
به باور من، هنرمند، در مقام ... دیدن ادامه » انسان، هنرش در مقام انسانیت، با پایان نمایش، آغاز می شود. رسالت هنرمند، انسانیت اوست که در جامعه آشکار می شود. سال گذشته به تماشای نمایشی با اسم های بزرگ و مشهور و در کمال ناباوری، اجرایی ضعیف رفتم. پس از اجرا، بخشی از تماشاگران که من هم جزشان بودم و عوامل همان نمایش، منتظر خروج و همراهی خانم بازیگر مشهور بودند. پس از نیم ساعت انتظار، مشخص شد که ایشان از در پشتی رفته اند تا ... خلوص انسانی مجید رحمتی و رضا بهرامی در سلوک و رفتارشان «پس از اجرا»، در مقام قیاس، مرا یاد آن خاطره انداخت.
اقای عسگرزاده عزیز سپاس از محبتتون،
من خودم را هنرمند نمیدانم و هنوز معتقدم که تجربه هنر میکنم،اما هنرمند مرحوم استاد محمد بود که وقتی اجرای نمایش «مک آدم» که در سالن چهارسو تمام می شد، بعد از اتمام نمایش با صبر و‌حوصله جوابگوی همه بود و فرقی برایش ... دیدن ادامه » نداشت که من مبتدی هستم یا یک شخص به نام..
و به یاد جمله مرحوم آقای جعفر والی افتادم که تاتر تازه بعد از تمام شدن اجرا شروع می شود،چرا که باید گپ بزنیم راجب اتفاقات و‌مفاهیم.
امیدوارم در این تجربه ها انسانیت را بیاموزم
۳ روز پیش، پنجشنبه
⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩
۳ روز پیش، پنجشنبه
درود و هزار درود بر شما
مشتاقانه منتظر درخشش دوباره شما و تجربه ی خوب دیدار شما هستم.
۳ روز پیش، پنجشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
حقیقتش امشب بعد از اجرا افسوس خوردم که چرا این همه زحمتی که مجید رحمتی کشیده بود با این متن به هدر رفت!
اجرای سختی داشتند ایشون به خصوص بخش الفبا رو با تسلط و تبحر خاصی انجام دادند،دمشون گرم!
فضا سازی نمایش رو هم دوست داشتم.
ولی متأسفانه از دید من متن نمایش پراکنده و فاقد انسجام بود،
موضوع بکر و جذابی که نتونسته بود خوب پخته و منسجم بشه، ضمن اینکه شوخیهای جنسی متن هم زننده و غیر جذاب بودند!

من نمایش رو ندیدم اما میدونم که دلقکهایی امثال کریم شیره ای شوخی های جنسی رو تو کلامشون زیاد استفاده میکردن . حالا به نظر شما اینجور شوخی ها به کاراکتر نمایشی ننشسته بود و خوب ادا نمیشد ؟ یا مشکل چیز دیگری است ؟
۱۶ شهریور
سپاس از نظرتان
۱۶ شهریور
همینطوره جناب پوریا.
منتها به هر دلیلی این شوخیها در این نمایش جا نیفتاده بود. از نظر من، شاید اتفاقا "اصرار "بر استفاده از این شوخیها درست به همان دلیلی که شما اشاره کردید، مشکل کار بود!
۱۶ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
وبا و طاعون و کثافت از دل، وبا و طاعون و کثافت میاد.پس وقتی مردم دهن ندارن برای نعره زدن همون بهتر که وبا بگیرن، طاعون برینن،کثافت بمیرن
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
انگشت به دهان از سالن خارج شدیم... بی شک بهترین مونولوگی که دیدم.. تحت تاثیر اجرای اقای مجید رحمتی قرار گرفتم... فضاسازی شروع نمایش به گونه ای بود که همون ابتدا احساس میکردی همراه کریم شیره ای رفتی تو برزخ . مونولوگ هایی که مسلسلوار به مغزت سرازیر میشدن و واقعن ادم رو توی فصای خلسه وار قرار میدادن.
تراژدی بود اما طنز داشت.. شعر داشت.. تاریخ داشت.. سیاست داشت... وبا طاعون و کثافت داشت... یک فضای تاریخی رو کاملن جلو چشما به تصویر کشید
پایان بندی هم استعاری و واقعن عالی...
همه عوامل این کار از جمله کارگردان رو باید ستود..
مرسی که اومدی مسعود جان... بیا باز بریم هفته بعد من که پایه ام
۱۶ شهریور
ممنون اقای جمشیدی عزیز
۱۶ شهریور
اره.. واقعن باید دوباره رفت.. یه بار کم بود
۱۶ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بازی آقای رحمتی واقعا درخشان هست و اصولا اجرای اون منولوگ سخت و یک ساعته واقعا کار دشواریه که ایشون هنرمندانه از پسش برمیاد.

اما دو نکته منفی هم بگم،
اول نماشنامه به نظرم میتونست خیلی قوی تر و جهان شمول تر باشه، در ضمن خبری هم تعلیق و فراز و فرودهای تاثیرگذار نیست

دوم که البته ربطی با نمایش نداره و مربوط به تماشاگران است و دیگه تبدیل چیزی عادی شده، خنده عده ای در تراژیک ترین لحظات است که یک وضعیت ابزوردی ایجاد میکنه در سالن و ارتباط تماشاچی با چیزی که تحویل گرفته، در دفعات کم زیاد بد نیست و خودش یک مشخصه اجتماعی تلخ هست ولی وقتی تکرار میشه بسیار آزاردهنده هست.
سپاس از نظرتان
خنده مخاطب در حین اجرا واقعا دست گروه اجرایی نمایش نیست.اما امیدواریم درک جمعی وجود داشته باشد که کسی اذیت نشود.
باز هم ممنون از پیشنهادتون
۱۵ شهریور
به نظر منم خنده های بلند بعضی افراد اصلا به نمایشنامه نمیخورد و اینکه دو سه نفر اونجا کامل فیلم گرفتند نمایش رو !!!
۱۶ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
افهم...
بفهم یا نفهم
مسئله این است
درد است فهمیدن
و درد است نفهمیدن...
۱۵ شهریور
⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩
۱۵ شهریور
وقتی کریم میگه : قبر من کجاست... ؛ یاد اونهایی می افتی که فهمیدند و درد طاعونی رو نعره زنان به گوش همه رسوندند و حالا معلوم نیست کجان...
۱۵ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سالن سایه برای من داره تبدیل میشه به یک سالن خاطره انگیز.اجراهای اخیری که اونجا دیدم همشون متوسطِ رو به بالا بودن.
مثل نمایش های خرده نان ، لانچر ، مگس و حالا هم که کریملوژی.
چقدر این نمایش خوب بود.سراسر غرق لذت شدم . طراحی صحنه مختصر و خوب ، طراحی لباس عالی ، نور پردازی عالی ، متن خوب ، بازی هم که....
مجید جان رحمتی خیلی ناراحتم که تازه دیشب برای اولین بار بازیت رو دیدم و حسرت میخورم که چرا زودتر از این ها باهات آشنا نشدم.
اما خوشحالم که بالاخره دیدمت و شناختمت. خیلی خیلی لذت بردم از هنر زیبای بازیگریت.
در طول اجرا همراهت شدم. موقعی که زن ناصرالدین شاه شدی خندیدم و موقعی که تعزیه اجرا کردی اشک ریختم.حتی زمانی که ترکی حرف زدی با این که متوجه نشدم انقدر خوب و شیرین بودی که خندیدم و کِیف کردم.
امیدوارم بیشتر و بیشتر روی صحنه ببینمت و لذت ببرم.

پ.ن : قبلاها ... دیدن ادامه » وقتی میدیدم بازیگری تپق میزنه و سوتی میده ( در حد کم ) میگفتم اشکال نداره.آدمه بنده خدا ربات که نیست.
اما بعد از دیدن بازی مجید رحمتی پذیرفتن این موضوع اصلا برای من قابل قبول نیست.الان میفهمم که تپق زدن فقط و فقط به خاطر نداشتن تمرین کافی و سرهم بندی نمایش و زود اجرا رفتنه.

مجید جان رحمتی در شب های آخر حتما باز به دیدنت میام.

توصیه : دوستانی هم که قصد دیدن دارن لطفا زودتر اقدام کنن.نذارید برای شب های آخر و خارج از ظرفیت و اصرار برای تمدید.(مثل لانچر)
محمدجواد درود
حالا که با "سایه" حال می‌کنی "ستاره‌شناس" رو هم ببین؛ نزدیک به یقین خوشت میاد.
۱۳ شهریور
اقا سپاس از محبت و‌انرژی خوبتان
۱۴ شهریور
بادی گارد باشه ملالی نیست:))
۱۴ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
وبا و طاعون و کثافت از دلِ وبا و طاعون و کثافت میاد.
پس وقتی مردم دهن ندارن برای نعره زدن
همون بهتر که وبا بگیرن،
طاعون برینن،
کثافت بمیرن


⭐⭐⭐⭐⭐
کسی که روی تو دیدست حال من داند....

کلاژی زیبا از سبک های نمایش ایران زمین
با متنی بروز و با نگاه دقیق کارگردان و دراماتورژی فوق‌العاده

درخشان آفرینش متعدد نقشها توسط مجید خان رحمتی
با طراحی بی نظیر پاره قبا ها و عبا ها از ایرانی دچار در مدرنیته و اسیر در واماندگی
اجرایی ... دیدن ادامه » که تاریخ هنر نمایش را در ایران به تصویر می‌کشد
و مخاطب مسحور صحنه به همراه قبر گمشده کریم شیره ای که نماد هنر نحیف نمایش و نگاه اعتراض به حقارت اندیشه شاهان و امیران است گم در تاریخ میشود
کریملوژی را باید دید نه فقط بخاطر اجرای دوست داشتنی و درخشانش نه تنها به دلیل طراحی فوق‌العاده صحنه و لباسش کریملوژی را باید دید تا در تنوع سبک های نمایشی ایران گشتی زد و سربلند شد
که چه آئین ها و چه رسم هایی از ما گرفته شده و به خوردمان ادعای تقلیدی تقلبی تئاتر داده شده
رسم ما از یاد بردن و فراموش کردن شده که نه کریم و کریم ها که هر آنکسانی را که برای اعتلای هنر و فرهنگ جنگیدند از یاد میبریم
فوج فوج تلخک اومد و رفت
فوج فوج بقال باز اومد و‌ رفت
اما هیچکس اعتراض تعرض آمیز کریم شیره ای رو اعلان نکرد
عجب دیالوگ خوبیه
عجب دیالوگ خوبیه
عجب دیالوگ خوبیه
۱۳ شهریور
اقای لهاک،مرد همیشه در صحنه،سپااس
۱۴ شهریور
جناب بهرامی ارادتمند ، دست مریزاد ⁦❤️⁩
ممنون از لذت خاطره اجرا ⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩
۱۴ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مبهوت و حیرت زده از سالن بیرون آمدم ، همهمه آدم ها را نمیشنیدم . گیج و شگفت زده بودم ، وجودم سرشار از لذت ، افتخار و حسادت بود . لذتی وصف ناپذیر از نمایشی که دیدم ، افتخار به اینکه دوستانی همچون رضا بهرامی ، مجید رحمتی ، پگاه ترکی و مهران رنجبر دارم که در کنار هم شاهکاری به نام کریملوژی را روی صحنه برده اند و حسادت به مجید رحمتی که در بازیگری دست نیافتنی بود . نمایش کریملوژی دارای تمامی عناصر اجرایی در حد کمال است . متن خوب ، کارگردانی درخشان ، طراحی لباس دقیق ، با فکر و سرشار از خلاقیت ، طراحی صحنه ای کاملا در خدمت اجرا ، نورپردازی چشم نواز و در نهایت بازیگری بی نظیر و رشک برانگیز . استفاده به شدت درست و فکر شده از تمامی این عناصر در راستای اجرایی که تماشاگر را در طول اجرا روی صندلی های سالن سایه تئاتر شهر میخکوب میکند . این نوشته کمترین حد از احساسم ... دیدن ادامه » نسبت به اجرا بود . بیش از این نه میگویم نه میتوانم با کلمات بگویم . کریملوژی را باید دید ، نباید نوشت . به نظرم برای هر کسی که علاقه مند به تئاتر و هنر نمایش است ، این روز ها کمتر چنین فرصتی برای لذت بردن فراهم میشود . این فرصت را مغتنم بدارید . همین
⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩
۱۳ شهریور
ارسطوی خوش رزم،سپاس از محبت و انرژی خوبت
۱۴ شهریور
آقا امشب ما داریم با دوستامون می ریم ... هیجان زده شدم
۱۵ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سال‌ها بود محرم تمایلی به دیدن تئاتر نداشتم، امسال اولین روز محرم، به تماشای اولین اجرای کریمولوژی نشستم. فارغ از خاله خانباجی‌هایی که متاسفانه کنارم نشسته بودند و وسط بازی دلنشین مجید رحمتی یکهو یادشان می‌آمد که امروز عروس شمسی خانم همسایه فلان گفته و بیسار کرده، بازی مجید رحمتی عجیب به دلم نشست، کارگردانی و طراحی رضا بهرامی هم و استفاده از نور و ابزارهای مناسب صحنه، جذابیت این کار را دو چندان کرده بود. تنها دریغم این بود که ای کاش مهران رنجبر وقت بیشتری برای نگارش صرف کرده بود. البته باید گفت بازی رحمتی و کارگردانی بهرامی چنان همراهت می‌کنند که نقص‌های متن آنچنان توی ذوقت نمی‌زند و تو همراه می‌شوی با لبخند و غم و دریغ و رحمتی استادانه به تو گوشه‌هایی از همه نمایش‌های ایرانی نشان می‌دهد و همراه می‌شوی با دریغی که نمایشگر ایرانی روی ... دیدن ادامه » صحنه (کریم شیره‌ای یا مجید رحمتی؟؟؟؛‌ فرقی نمی‌کند) می‌خورد از فراموشی،؛ چه فراموشی هنرمند به سان بازیگر زندگی در تئاتر و چه فراموشی نمایش‌هایی که زمانی هنر این سرزمین را تا به اینجا رسانده‌اند. خشم حس بعدی است که تو را فرا می‌گیرد از این رو که چرا هنر که رسالتش برای مدت‌ها نقد و نغز بوده است، امروز تنها پوسته‌ای است بزک کرده. بعد از مدت‌ها حال دل من با دیدن این اجرا خوب شد،‌ شما هم امتحان کنید،‌ شاید شما هم با من همراه شدید.
برام سوال پیش امد که محرمها چرا تمایلی به دیدن تاتر نداشتید؟
۱۲ شهریور
کارهای سفارشی، مخالف تئاتر مذهبی نیستم، اما تجربه‌ای که از اجراهای همزمان با مناسبت های خاص دیدم تجربه خوبی نبود. البته حرفم به این معنا نیست که اجرای رضا بهرامی مناسبتی است. برعکس این اجرا به نظرم استانداردهای مناسبی دارد و اجرایی دلنشین است، هرچند ... دیدن ادامه » در موسمی اجرا میرود که در سالن های دولتی کارهای سفارشی برای این ایام روی صحنه است.
۱۲ شهریور
مرسی از پاسختون , من دقیقا برعکس فهمیده بودم و فکر میکردم از سر تعصب ترجیح میدید کل ملت تو محرم از تئاتر محروم بشن! ببخشید سو برداشت بدی بود.
۱۳ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مجید رحمتی بازیگریه که وقتی یک کار ازش ببینی دیگه فراموشش نمیکنی!
اولین مونولوگی که ازش یادمه مجلس نقالی رومئو و ژولیت بود که فکر کنم سال ۸۷ اجرا شد و سال بعدش هم کارگردانی مونولوگ منتشا که مهران رنجبر بازی کرد و هر دو از اجراهای خوب جوانان تازه کار اون سالها بود!
الانم داره استادی خودش رو در این اجرا به رخ میکشه!
گریم متفاوت (که اگر بیرون می دیدمش محال بود بشناسمش)، طراحی لباس خیلی خوب و طراحی صحنه خوب در کنار بازی مسلط مجید رحمتی، باعث میشه پراکنده گویی در متن و هیجان و بی نظمی بعضی تماشاگران رو نادیده بگیرم و از این اجرا لذت ببرم!
کاش تعداد نقش هایی که بازی کرد رو می شمردم ...
ممنونم از گوش شنوای جناب رضا بهرامی :)
# من یک تماشاگرم
توصیه اش میکنین پس؟
۱۱ شهریور
عالیه
البته کلا فکر کنم ده اجرا باقی مانده
۱۴ شهریور
فعلا فقط برای هفته آینده و 24 تا 26 شهریور بلیط فروشی انجام می شود. دوشنبه آینده چطوره؟
۱۶ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دلقک گمگشته رو بشنو و همراهش بخند و گریه کن!
از شروع این تراژدی یا طنز تلخ بگم براتون که میشه همه ی احساسات رو همزمان باهاش زندگی کرد : خنده، اشک ، خشم، عشق و غرور...
بعد سالها میشه گفت کار حرفه ای و بی نظیره لحظه به لحظش تماشاگرو میخکوب میکنه. بازی درجه یک مجید رحمتی که به تنهایی بار سنگین کریم شیره ای رو به دوش میکشه و چه هنرمندانه مارو با خودش میبره.
طراحی صحنه و لباسی که بشدت حساب شدس و مختص مونولوگی دلپذیر و شوکه کنندس : کریملوژی! دلقک گمگشته.
موفق باشید دوستان.
سلام دوستان
تبریک به گروه نمایش کریملوژی
این کارو در جشنواره آئینی سنتی دیدم و لذت بردم
بعد چند سال یک کار درجه یک رو صحنه داره میاد
حتما ببین ببین و حالتون خوب شه
باید از کارای خوب حمایت کرد
درجه یک
کریملوژی؛ نمونه یک مونولوگ عالی
دست مریزاد به تمامی عوامل نمایش، به ویژه رضا بهرامی و مجید رحمتی عزیز




دیروز
ممنون خانم آقاجانی
دیروز
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت این نمایش به کارگردانی رضا بهرامی و بازی مجید رحمتی (برای روزهای یکشنبه ۱۰ تا سه‌شنبه ۱۲ شهریورماه) با تخفیف روزهای نخست، امروز چهارشنبه ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
رضا بهرامی این را خواند
Natamam و محمد لهاک ( آقای سوبژه ) این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید