آنلاین کمدی کودک و نوجوان
چیدمان
تیوال نمایش کریملوژی
S3 : 10:44:56 | com/org
امکان خرید پایان یافته
۱۵ دی تا ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
۱۸:۰۰
۵۵ دقیقه
بها: ۴۰,۰۰۰ تومان
کریم شیره ای تلخک دربار ناصرالدین شاه بود که لقب دوشاب الملک را داشت و برای ناصرالدین شاه آنقدر عزیز بود که زمانی که فوت کرد ناصرالدین شاه سه روز عزای عمومی اعلام کرد. اما در حال حاضر هیچ نشانی از قبر کریم شیره ای نیست و کسی نمی‌داند قبر او کجاست. حالا کریم شیره ای بعد از سالها به دنبال قبر خود و سوالهای بی‌جوابش می‌گردد.

گزارش تصویری تیوال از نمایش کریملوژی / عکاس:‌ سارا ثقفی

... دیدن همه عکس‌ها ››

مکان

خیابان فلسطین، پایین تر از خیابان انقلاب، پلاک ۲۹۲/۱
تلفن:  ۶۶۱۷۶۸۲۵

«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
در باب ایدئولوژی کریم شیره ای
تاریخ شفاهی ایران را باید از نگاه کریم دید؛ نگاه بی تکلف و ناآلوده به بسط های فلسفه اجتماعی. ملت طاعون زده وبایی را شاید مشروطیت نمیتوانست نجات دهد. مشروطیت دارویی قوی برای تن نحیف سرزمینی بود که شاه بابا و امثالهم هیچ کوششی در تقویت بنیه فردی و اجتماعی آن نکرده و نمیکنند. مشروطیت مشروعه قبای ناراستی بود که هیچ درخت خشکی را سبز نمیکرد.
مجید رحمتی صحنه را در چنگ خود گرفته، میچرخد و میچرخاند. با کلنگ، شخصیت میسازد و با چرخ فرغون موسیقی متن. مونولوگ را به حد اعلا میرساند و حرکت را به تکامل. از مرگ می آید و به مرگ برمیگردد و در این چرخه کوتاه سرنوشت معاصر مام میهن، این شیر بی یال و دم و اشکم را روایت میکند. درود بر این هنرمندان و این اثر فاخر.
من هم واقعا لذت بردم از دیدن این نمایش.
و بعد از این نمایش تازه فهمیدم که کریم شیره ای کتاب هم داره : " کریم شیره ای دلقک مشهور دربار ناصرالدین شاه "
بار دوم که با یکی از دوستانم دیدم بهم گفت . و چون کتابش رو هم قبلا خوونده بود خیلی بیشتر از من لذت برد از نمایش.
۰۳ بهمن ۱۳۹۸
عالی بود ، دیدنش واسه هممون خوبه ، نیازه اصلا
۰۴ بهمن ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خرید بلیت سانس‌های تازه این نمایش به کارگردانی رضا بهرامی و بازی مجید رحمتی (روزهای یکشنبه ۶، دوشنبه ۷ و پنجشنبه ۱۰ بهمن‌ماه) امروز چهارشنبه ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
خاطرنشان می‌کند این نمایش روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به دلیل تقارن با شهادت امکان اجرا نخواهد داشت.
رضا بهرامی این را خواند
سلام..این اجرا تمدید نمیشه؟
۰۹ بهمن ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نمایشی تمام و کمال که هم متن بسیار خوبی دارد و هم کارگردانی تمیزی و صدالبته بازیگری بسیار درخشانی.
صحنه به سادگی طراحی شده، هیچ چیزی اضافه نیست، عناصر چیده شده در صحنه هریک کارآیی بسیار خوبی دارند و بازیگر به خوبی از تک تک آنها استفاده می کند. طراحی نور و صدا هم بسیار خوب است، صدای کلاغها و واکنش کریم که هر بار با شنیدن صدای آنها می نشیند و پشت دستش را می خاراند هم نمودی خاص دارد. دیالوگهای عالی، آواز خواندن ها در سبک و سیاق های متعدد پشت بند هم و همگی روی نت صحیح و بدون اندکی فالش شدن صدا نشان از تواتمندی بازیگر در شناخت موسیقی دارد. طراحی لباس بسیار جالب و بجا بود که بازیگر مبتنی بر روند داستان هر بار تکه ای از آن را می کند و از درخت آویزان می کند. و در نهایت بازی شاهکار مجید رحمتی عزیز با چشمهایی که یک ساعت تمام لوچ شده است ولی تمرکز او را برهم نزده همراه با تغییرات صدا در دیالوگهای مختلف؛ حکایتی دیگر است که مرا شگفت زده کرد. به تیم سازنده بسیار تبریک می گویم و به مجید رحمتی درود می فرستم.
شاد باشید و برقرار.
آسیه
درباره نمایش کریملوژی i
کریم لوژی رو در جشنواره نمایش های آیینی سنتی دیده بودم و از همان لحظه تمام شدن اجرا منتظر بودم که اجرای عموم بره و دوباره ببینم . این امر میسر نشد تا دیشب. و بار دیگر از دیدن این شاهکار چند ساله اخیر تاتر کشور، از این متن بی نظیر ، و به خصوص از این همه تسلط بازیگر شگفت زده شدم . با هر دقیقه از اجرا صفا کردم و با هر دیالوگ به دنیایی شیرین رفتم که هنوز بعد از گذشت چند ساعت از آن فضا بیرون نیامده ام. آقای رحمتی بازی شما حیرت آوره!!!! مدام دارم فکر میکنم که یک بازیگر باید به چه مرحله ای از توانمندی برسه که خروجی کارش بشه کریم لوژی؟
جناب آقای مجید رحمتی . از شما درخواست میکنم زکات این توانمندی و دانش ( که صد البته ماحصل سالها تلاش شماست) را بپردازید. هرچه میتوانید آموزش دهید. ورکشاپ بگذارید. شاگرد تربیت کنید و اجازه دهید امثال مجید رحمتی در تاتر این مملکت تکثیر شود.
خسته نباشید میگم به همه عوامل .
.
.
.
و در نهایت یک سوال از کارگردان: آیا درخواست شما از بازیگر مبنی بر اینکه در تمام مدت اجراها چشم خود را لوچ نگه دارد، قدری بی رحمانه نبوده؟؟؟؟
سلام
سپاس از نظر خوب و مثبت
اولین در خواست من برای اقای رحمتی برای ایفای نقش این بود در تمام تایم نمایش چشمانش را چپ کند و دلیل خود را به اقای رحمتی گفتم و ایشان هم خود را وارد این چالش کرد و نزدیک به چهار ماه تمرین ما بر روی چشمها،تفکیک صدا ها،لحن،فیگور،سکوت و ... طول کشید
و برای هر لحظه دلایل و‌منطق را با هم به چالش ... دیدن ادامه ›› میکشاندیم
ببخشید در این صفحه مجازی نمیتوانم دلایل ریز را بگویم چون شاید جان کلام دقیق و صحیح عنوان نشود و سوبرداشت ایجاد بشود
ولی از همکاران و دوستان در سایت تیوال تقاضا دارم یک جلسه برای اعضا در یک مکانی لحاظ بشود تا رو در رو بتوانیم با همه عزیزان گپ و‌گفت انجام بدهیم
باز هم سپاس
۳۰ دی ۱۳۹۸
بله حتما
ممنون
۰۱ بهمن ۱۳۹۸
سلام..این اجرا تمدید نمیشه؟
۰۹ بهمن ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نیما فلاح
درباره نمایش کریملوژی i
کریمولوژی یا کریم شناسی، شاید بهترین نامی بود که برای اثر جدید مهران رنجنبر میشد انتخاب کرد.
در این‌نمایش تماشاگر قدم به قدم، و‌خط به خط به دنیای کریم وارد‌ میشود تا در فضای گروتستیک نمایش شخصیت‌ نمایش را عمیق تر درک کند.
در این اثر ،که به زیبایی احوالات کریم و یا همان کریم شیره ای معروف شرح داده میشود، تماشاگر با شخصیتی روبروست که بیشتر عمرش در دربار ناصر الدین شاه مشغول به خدمت بود و سرگرم‌کردن شاه بوده.
نکته مهم اما در شخصیت کریم از بین نرفتن صریح گویی و زبان تندش، که بسیار نیز به انتقاد باز میشده، می باشد.شخصیتی که با وجود دنیایی پر از تظاهر،تفاخر و لمپنیسم به شدت زیاد همان شخصیت ساده اما فهیم و آگاه خود را حفظ کرده. کارکتر اصلی داستان در تمام عمرش شاهد تناقضات در رفتار و افکار بقیه،حتی خود شاه، بوده و به قول خودش همیشه پته ی آنها را نیز به به آب ریخته، اما ذره ای در شخصیت و تفکر خودش تفاوت ایجاد نکرده.
کریم‌به‌گونه ای نمایشگر بخش الیت (Elite)و به تعریفی روشنفکر جامعه هست که زبان به مجیزگویی نگشادند و به هیچ زور و‌ترسی زیر باز تعغیر عقاید نرفتند، در چنین فضای بسته و‌به نوعی خفقان بار، کریم بی هیچ ترسی زبان به اعتراض،هر چند به طنز، بر رفتار خود کامه گونه شاه و اطرافیانش می‌گشاید، اما از آنجایی که ساختار اصلی قدرت اورا به چشم ملیجکی بیش نمیبیند زخم زبان هایش را به گوش نمیسپارند. با نگاهی‌کمی‌باز تر نمونه های ملموس تری از کریم ها در هر جامعه ی ای،مخصوصا جوامع توتالیته، قابل رویت می باشند. افرادی که در ساختار اخلاقی و عقایدی‌ قدرت تعغیر شکل نمیدهند. این افراد که در انزوای فکری و رفتاری نسبت به محیط خود به سر میبرند، معمولا در گروه فکری و عقیدتی ... دیدن ادامه ›› تنها به دلیل پایبندیشان به اصول شخصیتی خودشان تنها می مانند و یا جدی گرفته نمیشوند. نکته سمبلیک تر این ‌اثر اما در ناشناس ماندن این سبک تفکرات و افراد هست. کریم در پایان نمایش تنها خواسته اش و گویی تنها دغدقه ای که دارد داشتن یک سنگ قبر،که نمادی از ماندن در حافظه تاریخ هست. اتفاقی که اغلب برای افراد دگر اندیش در جوامع بسته می افتد.
در پایان باید گفت «کریمولوژی» تفکری که از بیننده اش طلب میکند باز تر اندیشیدن و سنجش زوایا ی مختلف از یک روایت هست، شاید با دیدن این نمایش تفکر مخاطب برای همیشه از نام «کریم شیره ای» تعغیر کند، شخصیتی که به زبان این‌نمایش حتی از شخص ناصرالدین شاه نیز در آن دوره قابل بررسی و تامل تر هست.
karimology یا criminology ?
کریمولوژی نمایشی که شخصیتی از تاریخ را برمی گزیند تا باری دیگر قسمتی از تکه های برباد رفته ی آگاهی مردم ایران را به آنها یاد آور شود . این نمایش ،کلکسیونی از نقش ها ، لهجه ها ، یادها ،تاریخ و فرهنگ ،مرد و زن ،شاه و رعیت، ،همه ایران را در چند دقیقه به صحنه نمایش فرا می خواند .
مخاطب ، در گیر و داد درک درست از اجراهای تو در تو و خیره کننده ،سعی در دریافت معنایی است تا با آن ارتباط برقرار کند .ایدئولوژی افرادی چون "کریم شیره ای "در تاریخ ایران می تواند سمبل تکانشی مهم در تمامی ادوار تاریخ ایران گردد . ایرانی که سال هاست خوابیده و گویی خیال بیدارشدن ندارد .
این شخصیت با تمام چرب زبانی و کلمات پر طمطراق و با زبانی طعنه آمیز و طنزپردازانه ،آن روی سکه دربار شاهی و امیال و اختیارات و تفکرات سنت مآبانه ی ملوکانه را برای همه رونمایی می کند تا بلکه کمی از آلام مردم ِهمیشه دردمند کشورش کم کند و زبانی باشد برای حرف های نگفته شان و مرهمی باشد بر زخم های سوزناک آنها. تلخکی که با زبان ظاهرا شیرین،سودای تلخ کردن کام درباریان فرصت طلب شاهی رادارد تا در حدی که بضاعت اوست به مردمش خدمتی کرده باشد . ایدئولوژی او برملا کردن ظلمهایی است که روح مردم را پاره پاره نموده و قلب آنها را جراحت بخشیده . شاید بتوان گفت ایدئولوژی او برای همیشه ی ایران و ایرانی کافیست تا به خود تکانی بدهند تاشاید بیداری حقیقی را از آن خود کنند . از طرف دیگر criminologyبه معنای جرم شناسی ،به لحاظی به واژه کریمولوژی نزدیک است . فردی که جرم ِدر باریان را شناسایی می کند و به رخشان می کشاند و به نوعی ،جرمش اینست که اسرار هویدا می کند. کریم قرن هاست از یادها رفته . هم او و هم، جهان بینی خلاقانه ش.
شاید باید هرکدام از ما یک "کریم "باشیم تا خودمان و دنیا را نجات دهیم .
میشا آشتیانی
درباره نمایش کریملوژی i
شدیدا پیشنهاد میشه.
چقدر وقتی این نمایشو میبینم حال دلم خوب میشه.
مرسی از مجید رحمتی عزیز که فوق العادست! چقدر مسلط! چقدر باورپذیر!
برای نمره دادن به این اجرا، مدام دوباره دوره میکردم! طراحی صحنه، نورپردازی عالی، نمایشنامه خوب که کار آقای رنج بر نازنینه و کارگردانی عالی! مونولوگ هم که نگم براتون!
واقعا مونولوگی نیست! مدام نقش میبینی رو صحنه :)

پ.ن: ناخواسته تقریبا همه تئاترهایی که نوید محمدزاده تهیه کننده بوده رفتم. دیشب بعد تئاتر داشتم به این فکر میکردم که چقدر انتخاباشو دوست دارم. اکثرا جزو کارهای خاطره انگیز و امتیاز بالام بوده.(به یاد زندگی در تئاتر و سیزیف و دریم لند عزیز) است و پا به مراتب کمتر.
حتما از این به بعد وقتی اسم نوید محمدزاده رو به عنوان ... دیدن ادامه ›› تهیه کننده ببینم جزو نفرات اول بلیت میگیرم (نه که به عنوان بازیگر ببینمش اولین نفر بلیت نمیگیرم؟!:)) ). تا مثل سیزیف و زندگی در تئاتر نشه و انقدر که میخوام بتونم ببینمش! کاش دوباره اجرا برن. بعضی تئاترا کاش همیشه باشن. مدام اجرا برن. حداقل سالی یه بار. چی میشد مگه؟!

در مورد نمایش بشدت موافقم با آنچه گفتین. کاردرست و معرکه بود
اما در مورد تهیه کنندگی اقای محمدزاده
بازم موافقم :)
۲۶ دی ۱۳۹۸
:))) محمد عزیز،
قشنگ اون امارو دیدم گفتم با قسمت دینوم مخالفی :)
۲۷ دی ۱۳۹۸
مینا جان،
نمیدونم رفتارشون چطور بوده ولی من کلا سعی میکنم به کارشون توجه کنم چون اگه به رفتار باشه خیلی از کارهایی که دوست داشتم و نباید میرفتم و لذت دیدن خیلی اجراهارو نمیبردم. آخریش کار بیگانه در خانه که این اواخر کم حاشیه سازم نبود.
۲۷ دی ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
این که مونولوگ نبود؟!
من که مونولوگی ندیدم!
یه تیم کامل بازیگر داشت...
مجید رحمتی، دست مریزاد...
درود. آقای صادقی لازم هست مجدد تکرار کنم که شما نابغه هستید و نوشته های بسیار دلنشینی دارید ؟
۲۵ دی ۱۳۹۸
رویا بانوووووووووو :))))))))

جناب صادقی مشتاق دیدار.
۲۶ دی ۱۳۹۸
من هم همینطور :)
۲۶ دی ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نمایش کریمولوژی یک نمایش مونولوگ با بستری اجتماعی، انتقادی است و تلاش می کند چاشنی طنز به کار ببخشد. در کارهای مونولوگ، به خصوص کاری مانند کریمولوژی که دیالوگ های زیاد و پی در پی را شامل می شود، توانایی پایه بازیگری شامل توانایی های بدن و بیان، نقش بسیار زیادی بر عهده دارند. بازیگر این نمایش به لحاظ توانایی های پایه بازیگری ، در سطح خوبی ظاهر می شود. دیالوگ های کوتاه و پی در پی را سلیس و بدون اشتباه و توپوق ، بیان می کند . به کمک کارگردان،سعی می کند با تنوع در فضا سازی بازیگری، نمایش را از ریتم یکنواخت خارج کند. مونوتون و تمپوی بیان بازیگر خوب است و اینها، انتظار تماشاگر را بالا می برد. اگر قرار باشد با انتظار بالایی بازیگری را ارزیابی کنیم، متاسفانه بازیگر در زمینه خلاقیت ، آنچنان که باید موفق ظاهر نمی شود. در بسیاری از دقایق نمایش، مشخص است بازیگر دارد تلاش می کند ریتم کار را با خنده گرفتن از تماشاچی مدیریت کند و کار را از حالت یکنواختی خارج کند ولی چندان موفق نمی شود. عملن نمایش به بریده بریده هایی از تیپ های مختلف تبدیل می شود که عدم شخصیت پردازی مناسب برای برخی از نقش های در حال ایفا، و عدم موفقیت در زمینه جان بخشی به برخی از کاراکترهای نقش، موجب می شود بازیگر و کارگردان در برخی قسمت های نمایش آنچنان که باید نتوانند تماشاگر را با خود همراه کنند و نبض احساسی تماشاچی را آنچنان که باید با خود همراه سازند. متن به نظر می رسد میتواند از این میزان دیالوگ های ریز پالایش شود . دکور و نور در مجموع همخوانی مناسبی با بقیه المانها دارد و در چند برهه خاص که مشخص است کارگردان اصرار به تاکید روی استفاده معنی دار از مقوله نور کند، به خوبی توانسته است از پس این کار برآید. در حوزه موضوع نمایش و موضوعات مطرح شده در آن، خیلی موضوعات جدیدی یا نگاه نو یی ندیدم. در مجموع کار نسبتا خوب از بازیگر و کارگردانی که مشخص است حرفه ای هستند ارزیابی می شود.
از این منظر مشکل کارگردانی دارد.
باهاتان موافقم..
چند فرصت را نیز سوزاند..اما کار خیلی خوبی بود
و پتانسیل یک ربع دیگر داشت...
الف تا ی را اگر نویسنده دقیق تر می نوشت به یاد
ماندنی دقایق نمایش می شد...
۲۵ دی ۱۳۹۸
چیزی که خیلی به چشمم اومد این بود که بازیگر توانایی خوبی داشت ولی متاسفانه اونطور که باید در زمینه خلاقیت، کار خوب از آب در نیومده. شاید بقول شما کارگردان بایستی بیشتر اثر می گذاشت. یک سری تیپ فیکس رو پشت هم اجرا کرده بودند با دیالوگهای آبشاری. دریغ از خلاقیت در خلق نقش ها. یک جاهایی حس میکردی بازیگر داره تست بازیگری میده. بهش 4 جمله در مورد شخصیت و نقش توضیح دادن، دیالوگ رو دادن و گفتن بازی کن! به خصوص برخی نقش های نمایش ، استعداد خوبی برای پروراندن داشتند. آدم حس میکرد بازیگر و کارگردان انقدر نگران این هستند که دیالوگها فراموش نشود ، از یک جایی به بعد فقط خواستن کار جمع بشه. پیشنهاد میکنم الان که کار جمع شده، با نگاه خلاقیت و جان بخشی به کاراکترها، یک دور کار رو بازبینی کنند و تغییراتی در اجرا بدهند. در این صورت با این استعدادی که دیدم میتونه به یک کار خیلی خوب بدل بشه.
۲۵ دی ۱۳۹۸
بله
امیدوارم
به نظرم ترس از اینکه مونولوگ خسته کننده نشه
واسه تماشاچی...
برخلاف نقل مکان که متن هم خوب پرورانده شده..
البته در کل از نقل مکان بهتر بود به خاطر فضاسازی
و استفاده از دکور و اکسسوار..
۲۵ دی ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
Ehsan Vahab
درباره نمایش کریملوژی i
وقتی مردم فریاد نمیزنن...
همون بهتر که وبا بگیرن و طاعون بر... ن و از کثافت بمیرن
Ehsan Vahab
درباره نمایش کریملوژی i
به ظاهر نمایش طنزی میاد ولی در باطن زخم عمیقی رو روش دست گذاشته
کریم شیره ای کسی بود که با زبان خنده فریاد مظلوم رو در پیش ظالم میزد ولی حتی یک قبر و یک نشان و اسم ازش باقی نمونده ولی در عوض افرادی که مانیفست یا ایدئولوژی و... خاصی رو در کشور مطرح کردن حتی اگه ذره ای هم مفید نبودن کلی اسم و رسم و احترام ازشون به جا مونده و مرتب یاد میشن

غم انگیزتر اینکه درد ما درد ایدئولوژی و مانیفست نیست، درد ما درد فریاده
ما نیاز به ایدئولوژی نداریم ما فقط نیاز به فریاد در برابر ظالم داریم
آخرین بار یادم نمیاد کی بود که فقط و فقط ده دقیقه بعد از شروع اجرا به خودم گفتم "ببین باید دوباره بیای و این اجرا رو ببینی"!
مجید رحمتیِ جان و رضا بهرامیِ عزیز و مهران رنجبرِ کاردرست، دست مریزاد دوستان! دست مریزاد!
اون گمشده ای که مثل مخدر ذره ذره توی رگ و ریشه و ذهن امثال من رسوب کرده و باعث میشه تموم تماشاخونه های این شهر کثیف و "پر از رنج و تعب" رو بگردیم تا پیداش کنیم همین لذتیه که امشب شما برای من ساختید، لذت تئاتر دیدن بما هو تئاتر دیدن! شهری که از "یک سو رنج و تعب" تا دلت بخواد داره اما در سوی دیگه چندان خبری از "عیش و طرب نیست"! بله، شبهااااای تهرااااااان!
کسی گفته بود وقتی فضای جامعه از خفقان به تنگ میاد و فریادها پچِ پچِ پشتِ پستو میشن ،شخصیت های تاریخی مثل منجی ظاهر میشن و هنرمند در قالب اون شخصیت ها فریاد میزنه دردای مردمشو ،واسه همینم هست که بعد از دیدن یه همچین کارایی سبک میشی!
لذتش اونجا بود که وقتی از کنار قزلباش ها و قزاق هایی که توی انقلاب صف کشیده بودن رد شدم تا برم "مانیفست و نگرش" کریم شیره ای رو ببینم پر از خشم بودم و سنگین.وقت برگشت اما از کنار قزلباش ها و قزاق های خیابون انقلاب رد شدم در حالی که پر از خشم بودم هنوز، اما سبک!
با تک تک جمله های این متن توافق بودم ...
۲۴ دی ۱۳۹۸
دم شما گرم، همیشه نظرات پر باری می نویسین با صراحت بیان
۲۵ دی ۱۳۹۸
پر باری در نگاه شماست میلاد خان طیبی، لطف داری به من
۲۵ دی ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
azi rezaei
درباره نمایش کریملوژی i
دیشب افتخار تماشای این مونولوگ درجه یک نصیبم شد.
متاسفانه ریتم تند اجرا منو جا میذاشت دلم میخواست تک تک جملات رو هضم کنم و در لحظه لحظه های اون ذوب بشم ولی از اجرا عقب میموندم این شد که از یه جایی به بعد فقط تماشا کردم و گوش دادم تا حداکثر استفاده رو در لحظه برده باشم.
میدونید دوستان دیشب توی سالن لحظه ای نبود که یاد مادر بزرگ خدابیامرزم نباشم خیلی از جملاتی که کریم میگفت از زبون مادر بزرگم شنیده بودم لحن صحبتحاش کنایه ها و تمثیل هاش و..... خاطراتی بود که برام زنده میشد سال ها ست که اون عزیز رو از دست دادم البته پدرم میراث زنده اون خاطرات و تمثیل هاست که یه ذره از ارثش به وجود منم رسیده ،همیشه می گفتم حرفهای مادر بزرگ رو باید با طلا نوشت و قاب کرد و دیشب طی یک ساعت اجرای بینظیر آقای رحمتی یه عالمه از این جملات شنیدم ،دم مهران رنجبر گرم.
مونولوگی با تمام جنبه های طنز سیاسی اجتماعی رو حوضی مذهبی و.....
استفاده بسیارجالب از ابزاری مثل بیل و کلنگ وفرقون که به نوبه خودش تغییر ماهیت میداد و در اختیار بازی باور پذیر کریم به اشکال گوناگون جلوه میکرد.
طراحی لباس عالی بود ،طراحی صحنه رو دوست داشتم . نورپردازی و صدا فوق‌العاده بود و قارقار کلاغ ترسناک و به جا و متناسب با صحنه بود .
خیلی حرف زدم ولی خیلی حرفها نگفته موند:(
خلاصه ۵ستاره برای کریم شیره ای شیره خور شیره کش، از شیر مادرش حلال تر:)
راستی از همراهیت ممنونم محمد مجللی عزیز پایدار باشی.
۲۴ دی ۱۳۹۸
ادم این متن ها رو میخونه کیف میکنه :) قربان شما خانم رضایی عزیز

بنظرم ابن بالاترین رسالت هنر میتونه باشه
تداعی کننده ی تلفیقی از حس های مختلف و فلش بک زدن تو عمق خاطره هامون
۲۴ دی ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
درود
یه مونولوگ عالی
بازی خوب
تراژدی دیدنی
پیشنهاد می کنم
نفهمیدیم بالاخره آقای مجللی نمایش و دید؟ ندید؟ بدید؟ نه بدید؟ :))
۲۳ دی ۱۳۹۸
دید ؛)
و قطعا باز هم میبینه
۲۴ دی ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید

به نظرم بعد از ماتریوشکا این بهترین کار تک بازیگر ،یا «همون یه چیزی تو مایه های مونولوگ» بود.

استفاده عالی از عناصر صحنه ،طراحی لباس و نور عالی.صدای بازیگر عالی،بازی بازیگر عالی،متن خیلی خوب.
سریع و صریح،تند و شیرین، مثل تلخک دربار ناصر

دستمریزاد به همه عوامل گروه

امتیاز من با ارفاق پنج از پنج

جایی از متن:
قبر من کجاست؟
کسی صدای منو نمیشنووووووه؟
کجااااا منو چال کردین؟
محمد رضا
درباره نمایش کریملوژی i
یادداشتی برای نمایش کریملوژی
امشب، به تماشای این نمایش نشستم. متأسفانه در دوره قبلی اجرا موفق به تماشای کریملوژی نشدم. مونولوگی که بسیار حس و حال خوب هدیه می دهد. متنی قابل قبول در کنار کارگردانی خوب رضا بهرامی عزیز و البته اجرای هنرمندانه آقای رحمتی یکی از بهترین نمایش های سال 98 را برای من رقم زد. طراحی صحنه و لباس، مناسب و به اندازه و طراحی نور، دلنشین بود. کریملوژی، به راحتی از شما خنده می گیرد و به سختی شما را در فکر فرو می برد. شعرهای زیبا که از شنیدن آن سیر نمی شوید و یادآوری تاریخ، تنها جزیی از این نمایش قابل تأمل است.
اما بخش حیرت آور و رشک برانگیز کریملوژی، بازی درخشان و فوق العاده مجید رحمتی است. هنرمند توانایی که این مونولوگ طولانی را به بهترین شکل پیش می برد و انواع و اقسام نقش ها را یکی پس از دیگری اجرا کرده و شما را وادار به لذت بردن از تئاتر می کند. کاش مدت زمان این اجرا بیشتر بود تا بیشتر از تماشای مجید رحمتی عزیز، لذت می بردیم.
در پایان نمایش، از رضا بهرامی جمله جالبی شنیدیم؛ اینکه در این شرایط اقتصادی، سیاسی و فعلی کشور باورمان نمی شود که هنوز تئاتر تماشاگر داشته باشد...
در مورد تئاتر هامون باید به برخوردِ خیلی محترمانه، سرشار از انرژی مثبت و همراه با لبخند آقای مسئول تحویل بلیت نیز اشاره کنم.
در انتها، برای همه عوامل گروه که برای این اجرا زحمت کشیدند، آرزوی موفقیت های روز افزون دارم.
#تئاتر_خوب_ببینیم
سمانه کیان
درباره نمایش کریملوژی i
در کل کار خوبیه اما یک امتیاز ندادم چون با متن مشکل دارم....
موضوع اصلی کار جالب بود برام
بازی مجید رحمتی خیلی خیلی خیلی عالی بود
کارگردانی خوب و درست
طراحی لباس عالی
گریم عالی
نور خیلی خوب
موسیقی بسیار خوب
و در کل کار قابل قبولی بود. مررررررسی ❤️
خرید بلیت این نمایش به کارگردانی رضا بهرامی و بازی مجید رحمتی فردا پنجشنبه ساعت ۱۲ با تخفیف روزهای نخست آغاز خواهد شد.
غزال م و شاهین ه این را خواندند
تخفیف بی‌وفایی چیزی...
۰۶ دی ۱۳۹۸
آقای سوری شما روی بنمای ، بلکم شما رو۹۵درصد تخفیف فرستادن داخل:)
پشت به ملت تو تیوال میچرخی تخفیفم میخوای:))
۰۶ دی ۱۳۹۸
باشه اصن بخاطر منم نه! به خاطر بقیه تخفیف بدن لااقل :))
۰۶ دی ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
کاوه علیزاده
درباره نمایش کریملوژی (برگه وابسته) i
چرخی در تاریخ با کریم شیره ای!
کریمولوژی را در سالن قشقایی دیدم و چند نکته به نظرم امد. جدا از بشکن های برخی از تماشگران عزیز! و خنده های بی مورد دوستی که در سمت راست ما نشسته بود آن هم با صدای بلند! و دست زدن های بی مورد تر برخی از تماشاگران در هنگام ریتم گرفتن !و خندیدن بی مقدار به یکی دو تا شوخی جنسی ای که در کار آورده شده بود (به راستی مردم ما چرا اینقدر به شوخی های جنسی واکنش مثبت نشان می دهند؟ کف زدن های مردم در دورهمی مهران مدیری را به خاطر بیاورید) مابقی کار به نظر بنده شب خوبی را برایمان رقم زد. یعنی همینکه لذت بردیم و ناراضی از سالن بیرون نرفتیم برایم کافی است. اما آنچه که بسیار به چشم آمد بازی درخشان آقای رحمتی بود. بازیگر توانایی که یک مونولوگ طولانی را تنها روی صحنه میبرد و هر بار از زوایه دید کریم شیره ای ما را به توری سیاحتی و زیارتی به تاریخ دوران ناصرالدین شاه می برد. گاه نقبی میزند به عاشورای حسینی و نقش امام حسین و علی اصغر و حرمله را با هم در یک نما بازی می کند و گاهی هم در قامت ناصرالدین شاه قاجار می رود و میرزا رضای کرمانی را در حرم عبدالعظیم حسنی با تفنگش مینشاند روبروی مان تا تیر شلیک کند به سینه شاه قاجار! تلخک دربار نقش ها را بازی می کند و یکی یکی لباس های آن نقش را از تن به در می آورد و بر درخت تاریخ (که انگاری در برزخ روییده است) آویزان می کند و می رود سراغ نقش دیگر! به بازی های خوب آقای رحمتی باید کارگردانی هوشمند و دکور زیبای نمایش را هم اضافه کرد که لذت نمایش را دوچندان می کند. هوشمندی در اجرا و بهره گیری مناسب از دکور و اکسسوار موجود در صحنه و خلاقیت های درخور توجه، تماشاگر را بدون کوچکترین خستگی همراه کریم شیره ای به دالان های هزار توی تاریخ میبرد و با نکته گوی یهای وی، گاهی میخنداندش،گاهی حسرت برمی انگیزاندش و گاهی بر سر شوق می آورد. درلابه لای این تاریخ نوردی گاهی متلکی سیاسی پیچیده در زر ورق هم گفته می شود که امید است گذاشته شود به حساب دلقک بازی های تلخک! تلخک بازی هایی که این روزها ظاهرا خیلی تحمل نمی شود.گاهی ادمی فکر می کند که چقدر بد است در دربارهای کنونی تلخک ها و کریم شیره ای ها نیستند که به زبان مطایبه، اشکالات و درد ها را بگویند و اعلی حضرتان را به فکر فرو برند! گویی تلخک ها جای خود را در جامعه مدرن به جامعه مدنی داده اند . جامعه مدنی ای که خاتمی بسیار از آن دم می زد اما آن هم ابتر ماند تا فاصله ی بین حکومت و ملت هر روز بیشتر و بیشتر شود! جایی که گل آقا هم حتی تحمل نشد وصابری ... دیدن ادامه ›› فومنی عزیز هم مجبور شد تلخکش را ببندد و خانه نشین شود.
مصاحبه آقای بهرامی عزیز را خواندم که در آن تاکید داشتند متن های ایرانی را روی صحنه ببرند و عقیده داشتند که متن های ایرانی مهجور مانده اند. جدا از هم عقیده بودن یا نبودن من با ایشان و یا درست یا غلط بودن این گذاره، می خواهم به ایشان پیشنهاد کنم لطفا خیلی روی این مطلب پافشاری نکنند. اصولا اینکه نوشته ها کجایی(مال کدام کشور) باشد مهم نیست. به عقیده من مهم این است که قدرت کارگردانی و نگاه تیز بین آقای بهرامی عزیز حیف است در نمایش نامه های قوی تر و استخوان دارتر بکار گرفته نشود. فکر کنم این محروم کردن مخاطب است از نبوغ کارگردان جوانی که مسیر طولانی ای پیش رو دارد.
در مجموع به عقیده من کریمولوژی یک نمایش محترم با کارگردانی قدرتمند و بازیگری قابل ستایش است که می توان دید و از آن لذت برد. هرچند نمایش نامه آن در حد متوسط است اما آنچنان کار با قدرت اجرا شد است که قطعا مخاطب به اندازه کافی لذت خواهد برد و راضی از سالن خارج خواهد شد.آقای بهرامی ثابت کردند یک نمایشنامه متوسط را آنگونه می توان روی سن برد که همگی از آن لذت ببرند و به آن امتیاز درخور توجه بدهند.
با تشکر از عوامل نمایش.
حمیدرضا مرادی
درباره نمایش کریملوژی (برگه وابسته) i
روایت تاریخ ایران توسط دلقک درباری
نگاه به ایران از دریچه سوگولی شاه بابا
نگاه به شیر خسته ای که دیگه نه یال داره نه دم
شیری که دیگه شیر نیست پرشین کت هست ، نیم کت هست
کریمی که به حکم دلقک بودنش ، هیچ وقت کسی بهش فکر نکرد ، کسی بهش اهمیت نداد ، کسی بهش گوش نداد
تنهایی و غریبی و دنیایی پر از حرف
کریمی که فقط بهش خندیدن
کریمی که نظاره گر ظلم و بیداد و ویرانی و خرابی بود

نمایش خوبی بود
طراحی صحنه و لباس و استفاده از آنها واقعا خوب و درخشان و فکر شده بود ( استفاده ... دیدن ادامه ›› حداکثری از همه چی )
کارگردانی خوب و دقیق رضا بهرامی
بازی جناب مجید رحمتی هم بسیار خوب و درست و اندازه بود ( بازی خوبشون تو چشم به راه میرغضب نشون از توانایی ایشون در تاتر ایرانی داره)
تنها مشکلی که من با این اجرا داشتم کمی متن بود ، متنی که خیلی جاهاش شعارزده میشد ، و میشد دیالوگ ها رو ساده تر کرد و به زبان محاوره دلقک درباری نزدیک تر کرد
در مجموع کار خوب و قابل دفاعی بود و استقبال مخاطب موید همین نظر هست دم همتون گرم ❤️