تیوال نمایش مرداب روی بام
S3 : 09:28:19
  ۱۸ فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
  ۱۹:۳۰
  ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
 بها: ۲۵,۰۰۰ تومان

: رضا گوران
: ستاره پسیانی، پانته آ پناهی ها، بهناز جعفری، ندا مقصودی، عبد آبِست ، دایانا فتحی، بیتا معیریان، جواد پولادی، پانیذ فریوسفی

: نورالدین حیدری ماهر
: سیامک احصایی
: گلناز گلشن
: آرش گوران
: یحیی پاکدل
: محمد گودرزیانی
: مهرداد متجلی
: بابک احمدی

خلاصه نمایش: 
رزیتا دختر جوانی که با عمه اش و خدمتکار خانه زندگی می کند . عاشق پسری است که علیه حکومت و برای برقراری آزادی مبارزه می کند. پسر این را از رزیتا پنهان کرده است . وقتی توسط عوامل حکومت دستگیر می شود به او فرصت کوتاهی برای خداحافظی با خانواده داده می شود. عمه از او می خواهد که به رزیتا دروغ بگوید و بگوید برای کار به آرژانتین می رود. پسر همین طور عمل می کند و مدام برای رزیتا نامه می فرستد اما ...

| تیوال تماشای این برنامه را پیشنهاد می کند |
برچسب «پیشنهاد تیوال» بنابر شاخص‌هایی شامل کیفیت اثر اعطا شده و تجاری یا سفارشی دریافت نمی‌شود

گزارش تصویری تیوال از نمایش مرداب روی بام (سری دوم) / عکاس: ماندانا رنجبر

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از نمایش مرداب روی بام (سری نخست) / عکاس: ماندانا رنجبر

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از نمایش مرداب روی بام (سری دوم)/عکاس : آزاده مشعشعی

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از نمایش مرداب روی بام (سری نخست)/عکاس : آزاده مشعشعی

... دیدن همه عکس ها »

نگاهی به آیین افتتاح و اولین اجرای نمایش مرداب روی بام / عکاس: بابک برزویه

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از آیین افتتاح نمایش مرداب روی بام/عکاس : آزاده مشعشعی

... دیدن همه عکس ها »

عکس‌های پایه

نمایش مرداب روی بام | عکس نمایش مرداب روی بام | عکس نمایش مرداب روی بام | عکس

اخبار وابسته

» اظهار نظر نفر دوم سفارت اسپانیا بعد از تماشای "مرداب روی بام"

» نقدی بر نمایش مرداب روی بام به قلم صمد چینی فروشان

» اظهار نظر هنرمندان درباره نمایش "مرداب روی بام"

» پریدن از مرداب، ایستادن روی ماه

» یادداشت شبنم مقدمی برای نمایش مرداب روی بام

» تخفیف 40 درصدی نمایش "مرداب روی بام" به دانشجویان و هنرجویان تئاتر

» تلاش برای تعالی و برقراری ارتباط بهتر با نقش را در همکاری با این گروه نمایش آموخته ام

» اجرای نمایش"مرداب روی بام" به هما روستا تقدیم شد

» اظهار تاسف رضا گوران از شرایط اقتصادی تئاتر

» رضا گوران در نشست خبری مرداب روی بام

» بلیت های نمایش "مرداب روی بام" با تخفیف ویژه به دانشجویان ارائه می شود

» برنامه‌های سال ۹۳ مجموعه ایرانشهر توسط مجید سرسنگی اعلام شد

» نمایش "مرداب روی بام" یکشنبه آغاز می‌شود

آواهای وابسته

مکان

خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، جنب خانه هنرمندان، تماشاخانه ایران‌شهر
تلفن:  ۸۸۸۱۴۱۱۵_۸۸۸۱۴۱۱۶


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
برادرزاده : برای تو اینجام ، دوستت دارم ،خیلی ، یه جوری که کهنه نمی شه ، همین منو میترسونه ، آخه من عادت دارم به نداشتن چیزایی که باید داشته باشم ، هر وقت نزدیک چیزی بودم که می تونست مال من باشه یه چیزی یه جایی یه جوری اونو می گرفت ازم... حالا اینجام کنار تو ... تازه فهمیدم توی من ، یه من دیگه هست که یه روزی از خودم بریده منتظر میشینه تا بیاد سراغم ، اونی که همیشه نگذاشته که چیزی که می خوام بشه اونه ، نمیدونم چی سرش آوردم که جلوم وایستاده . من فقط یاد گرفتم بگذام هر کسی هر جوری میتونه از من انتقام بگیره حتی خودم
دیالوگاشون عااااااالی بود :)
۱۲ خرداد ۱۳۹۳
لذت بردم.
۱۲ خرداد ۱۳۹۳
مونا جان این دیالوگهاش معرکه بود. ممنون از حسن انتخابت!
۲۳ شهریور ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
- عادت می کنی
- به بودنت نه به نبودنت
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به نظر من اصلا خوب نبود
داستان کلیشه ای ترین داستان عاشقانه بود و پرداخت جالبی هم نداشت و نشانی از خلاقیت توش دیده نمی شد
بازی ها به نظر من هیچ کس غیر از خانم پسیانی خوب نبود
شخصیت پردازی هم به نظر من با تقریب خوبی نداشت و همه زنا مثل هم بودن
فقط یه چند تا قسمت احساسی داشت که بد نبود و طراحی صحنم من خوشم اومد
.
.
.
تنها یک شب دیگر چاقوهای ما سینه فضا را خراش می دهد
تنها یک شب دیگر آینه آن سوی نقاب را نشانمان می دهد
تنها یک شب دیگر عشق را در نگاهش می توان دید
تنها یک شب دیگر گندم زارهای آرژانتین در میان انگشتانش پیچ و تاب می خورد

" مرداب روی بام " تنها یک شب دیگر مهمان چشمان شما خواهد بود
و ما آن یک شب را به تماشا خواهیم نشست :)
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
از خوبیهای این اثر اینقدر گفته شده که من فقط می خوام یه جمله بگم اینکه : این نمایش همین شبها تموم میشه، اما من دلم برای همیشه واسش تنگ میشه. واقعان عالی بود مرسی.
سلام
دوستان ترو بخدا کمک کنید نظرات خیلی متفاوته من حتی برا خودم که تماشاگر ۱۲ ساله تءاترم دچار سردرگمی شدم دیگه چه برسه که میخوام یکی ازدوستان رو برا اولین بار ببرم.
مژگان نعمتی این را خواند
بنظر من که اثری قابل تامل و اندیشه است، باید ببینید دوستتون روحیه اش چه جوریه.
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
اگه برا اولین بار کسی رو به دیدن این نمایش ببرین،باحتمال زیاد اخرین بارشم خواهد شد
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
خانم اسلامی من هم پیشنهاد می کنم در همین یک روز باقی مونده حتما این کار رو ببینید. کار به شدت سیاسیه و متن قوی ای داره.

علیرضا دوستی خلاصه نمایشی که گفتی خیلی خوب بود.
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خیلی میشه راجع به مرداب روی بام حرف زد ولی نظر ها رو که میبینم بقیه دقیقا از نقطه ضعف نمایش به اسم نقطه قوت یاد کردند. چون ما یه چیز غیر متعرف می بینیم اولین حسی که بهمون میده زیبایی. ولی بعدش باید فکر کنیم که این غیر متعارف بودن کمکی به پیشبرد داستان کرده یا فقط برای قشنگی بود. فقط میگم اقتباس نا ملموس و نا موفق که درد خود کارگردان نیست با طراحی صحنه از سر وا کنی با بازی های افتضاح به غیر از بهناز جعفری و ستاره پسیانی . عجیب تر صدای به شدت ضعیف پانته آ پناهی ها که منی که ردیف سوم بودم نمیشنیدم چه برسه به بقیه. آینه ای بی ابهت و انگار بیمار و سردرگمی خرده مقهوم گرای اگزجره ، حس خوبی به من نداد. ویالونیست غیر حرفه ای و استفاده از موزیک سر صحنه و بعد صدای آهنگ ضبط شده که بسیار بی ربط به ویالون. در کل با نمایش های پر ادعا ولی توخالی مخالفم.
شادی بهرامی و بهرنگ این را خواندند
فرزین امیری، آرزو نوری، سین الف و رضا نوری این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چطور می شه وقتی تاتری همه ی ارکانش از جمله بازی بازیگرها‌‌،داستان،طراحی و کارگردانی و... فوق العاده نباشه،بتونه نمایشنامه ای رو که مربوط به زمان و مکان دیگه ای هست رو طوری به تصویر بکشه که مخاطب اونقدر باهاش همزادپنداری کنه تا باور کنه این تاتر برای همین الان و همینجاست؟؟
در کار مرداب روی بام فقط احساسات و افکارمون نیست که درگیر می شه،بلکه مجبور می شیم برهنه روبروی آینه بایستیم و با وجدان خودمون روبرو بشیم.مرداب روی بام خودشو یه گوشه از وجودمون جا می زاره و تا وقتی که جواب سوالهایی که ازمون پرسیده رو پیدا نکنیم رهامون نمی کنه...
همه گی خسته نباشید و با آرزوی موفقیت های بعدی...

"مرداب روی بام"
نویسنده و کارگردان: رضا گوران {بر اساس "بانو رزیتا" نوشته لورکا}
بازیگران:
پانته آ پناهی ها
بهناز جعفری
ندا مقصودی
ستاره پسیانی
بیتا معریان
و...
تهیه کننده: نورالدین حیدری ماهر
=====================================================

رضا گوران بنوعی به لورکاییست تئاتر ایران تبدیل شده و ما را در دریای عمیق و ژرفی که به جای آب عسل و افسنتین در آن پر است غوطه ور می کند
دریایی به نام آثار فدریکو گارسیا لورکا
"مرداب ... دیدن ادامه » روی بام" هم ما را در دریای تلخ و شیرین لورکا شناور میکند و لذتی وصف ناشدنی را به ما می چشاند که تا مدتها مزه اش در دهان ذهن می ماند
در مرداب روی بام طبق معمول آثار لورکا با زندگی زنان زجر کشیده ولی استوار طرفیم
زنانی که محکم پای عشق و عقیده خود می ایستند و از به اصطلاح بی آبرویی هم ابایی ندارند!
نکته بسیار زیبا و تازه که در کار شاهدش هستیم ایده استفاده از آینه - انسان هست که به کار روح زندگی بخشیده و با بازی عالی خانم مقصودی بخوبی اجرایی شده
رضا گوران اینبار هم استادانه از عهده این متن بر آمده و بسیار خوب متن را به اجرا رسانده
بازی های بسیار با طراوت و دلچسب از خانم ها پانته آ پناهی ها، ندا مقصودی، بهناز جعفری، ستاره پسیانی بیتا معریان و... نقطه قوت کار محسوب میشود، بازی هایی بسیار متفاوت که واقعا به دل می نشیند
میزانسن های دقیق و حساب شده از دیگر نقاط قوت کار محسوب میشود و از دانش بالای کارگردان حکایت میکند
از تمام دوستان دعوت میکنم اگر کار رو تا حالا ندیدند تا وقت هست دیدن این کار عالی رو از دست ندند..
نظرتان بسیار محترم است. اما شخصا در مورد لورکائیست بودن گوران موافق نیستم. به دلایل بسیاری برداشت دکتر علی رفیعی را از لورکا در اجراهایی از عروسی خون - فکر کنم 1378- و یرما-1392- به جوهر آثار لورکا نزدیک تر می دانم.رضا گوران خوش فکر است و کارهایش رنگ و لعاب زیبایی ... دیدن ادامه » دارند اما تا استادانه کار کردن خیلی فاصله دارد.
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
آقای اصلانی عزیز هردو اجرایی که نام برده اید را دیده ام
در وفادار بودن دکتر رفیعی به متن اصلی هیچ شکی نیست ولی با پوزش باید بگم نوع و جنس بازی ها رو در اجراهای دکتر رفیعی شخصا دوست ندارم
در ضمن اجراهای آقای گوران بسیار جذاب تر از اجراهای دکتر رفیعی هستند ... دیدن ادامه » در تمام اجزا...
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوستان عزیز فقط 2 اجرا باقیست ... این عاشقانه را با ما باشید...

در دو شب گذشته محمد چرمشیر،ابراهیم حقیقی،امیر شهاب رضویان،اسماعیل خلج ، آتیلا پسیانی به تماشای عاشفانه ما نشستد.

ساعت 19:30-ایرانشهر
آتیلا پسیانی برای بار دوم دید؟
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
خانم شما شرمندمون کردین :)
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
خانم فیاض عزیز شما همیشه به ما لطف داشتید و مهربانیتان ثابت شدست ممنون که هستید:)
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
"رزیتا" دلبسته ی " او" ست . پسری که چون همه ی همقطاران جوان خود ، سرزمینش را آزاد و رها از شر دژخیمانِ خونخوار ِ مردکش میخواهد . "او" نمی ماند ، چون وی را در زندانی اسیر ، که نه ، زنده به گور می کنند . "رزیتا" اما ، مانند همه ی زنان این دیارِ سوخته ، عاشق می ماند و تن به خود فریبی و خاموشی نمی دهد . او به معشوق نمی رسد ، ولی خودش را وقتی شب ها ، عریان بر بستر خاک می آرمد - تا معشوق از استشمام بوی تنش شاید از خواب برخیزد و او را در آغوش بگیرد - دوباره محکم و استوار می بیند ...
«مرداب روی بام» ، بر اساس نمایشنامه ای از لورکا ، توسط "رضا گوران " نوشته و کارگردانی شده و در آن "ستاره پسیانی" ، "پانته آ پناهی ها" ، "بهناز جعفری" و "ندا مقصودی" بازی می کنند . طراحی صحنه و همچنین حرکت در این نمایش ، متناسب با متن ، به اجرای خوب آن توسط بازیگران کمک فراوانی نموده ، و به همین جهت ... دیدن ادامه » ، به رغم تلخی فضای قصه و محتوای نمایش ، مخاطب را تا به انتها با خود همراه می نماید .
این نمایش را پسندیدم . البته با توجه به خاطره ی عدم رضایتی که بواسطه کار قبلی کارگردانش (هملت) در ذهن داشتم ، ابتدا اشتیاقی نشان ندادم ،و با تردید حاضر شدم پیشنهاد یکی از عزیزانم را برای دیدنش بپذیرم . اما حالا پشیمان نیستم که هیچ ، توصیه میکنم ، آنها که در تهران هستند از فرصت باقی مانده ، برای تماشای این نمایش جدی و تلخ اما زیبا و جاندار ، استفاده کنند .
" او به معشوق نمی رسد ، ولی خودش را وقتی شب ها ، عریان بر بستر خاک می آرمد - تا معشوق از استشمام بوی تنش شاید از خواب برخیزد و او را در آغوش بگیرد - دوباره محکم و استوار می بیند" این تیکه از نوشته تون عالی بود... سپاس
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بعضی نمایش ها یه جورین که هزار سالم بگذره هنوز تو لحظه به لحظه اونو تو ذهنت داری و هنوز برات زندس!
مرداب روی بام برای من مثل یه حکاکی بود روی قلبم..مثل یک شعر ناب بود که همیشه حفظ خواهم بود.
خوشحالم که توفیق داشتم و تونستم این نمایش رو ببینم.
منم خوشحارم که توفیق دارم و می تونم ی مقداری تو رو اینجا ببینم :)
مصطفی بهت سرام منو رسوند >>> ؟
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
:))) امیرحسین این رهجه ی من بوده که بعد از سارها تونستم کشفش کنم :))
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
:))))
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با سلام. خود سایت تماشاخانه ایرانشهر بلیط تءاتر رو 20000 تومان میفروشد . پس دیگر منت تخفیف برای چه ؟!!!!!!!
نیلوفر رحیمی این را دوست دارد
دوست عزیز قیمت نمایش هاى تماشاخانه ایرانشهر از امسال ، 25000 تومن شده . سال پیش 20000 تومن بود .
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
خواهش میشه
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
قیمت خرید بلیط نمایش مرداب روی بام از طریق تماشاخانه ایرانشهر به شرح ذیل است: خرید از طریق سایت تماشاخانه: ۲۰۰۰۰ تومان؛ خرید حضوری (از گیشه) ۲۵۰۰۰ تومان و بلیط دانشجویی با مراجعه به گیشه و ارائه ی کارت دانشجویی ۱۵۰۰۰ تومان
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
وقتی نور آمد و صحنه روشن شد آنچنان من را جذب کرده و با خود به عمق برد که بی اختیار یک به به گفتم که البته صدایم باعث شد تماشاگران با اخم به من نگاه کنند اما ارزشش را داشت . سیامک احصایی طراحی فوق العاده خوبی را در این اثر ارائه داده است . بازی بهناز جعفری . شخصیت پردازی زییایی که مانند همیشه از خود به جا گذاشت به کل کار جان داده بود اما بازی پانته آ پناهی ها با وجود اینکه یکی از عواملی است که من را به سالن تئاتر می کشاند کمی ناامید کننده بود. ریتم کار کند بود و حوصله را از تب و تاب می انداخت .بازیگر مرد این کار واقعا یکی از عوامل پایین آوردن ریتم بود .اما نادیده نمی گیرم که رضا گوران عزیز تصویر سازی های زیبایی را به نمایش گذاشته است .استفاده از ملافه ها و ساختن رویا .استفاده از خنجر ها به جای گل های زنبق و باقی المان ها همه و همه بسیار به جا . ظریف و تاثیر ... دیدن ادامه » گذار بودند .
خسته نباشید به رضا گوران عزیز و سایر گروه
» تا ۲ پاسخ


مطلب خوبی بود . زنده باشی دوست عزیز
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یک شاعرانه ادبی جذذذذاب و فراموش نکردنی
رضا گوران عزیز خسته نباشی.
عالی هستی، عالی.
محمد حائری این را خواند
asal keymanesh، سیاوش حیدری و مصطفی بیگ محمدی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مرداب روی بام ، نمایش شرافتمندی است . نمایشی مبتنی بر تصویر که در نوع خود قابل تحسین است . طراحی صحنه و لباس و اصولاً طراحی اجرایی نمایش ، در خلق تصاویر خلاق نمایشی موفق است . بازی ها و ریتم بازی بازیگران همه در خدمت مضمون شاعرانه ی نمایش اند . آنچه که می شود به عنوان کمبود در این نمایش از آن یاد کرد ، اتفاقاً تکیه ی بیش از حد نمایشنامه بر روح شاعرانگی لورکا و فضایی است که این شاعر ناکام در ایران به آن مشهور است .
اما آثار لورکا ، عموماً وجوه دیگری هم دارند . خشونت و گرمی آدم ها ، تعصب و یکدندگی و .... همه ی این ها ست که درام می آفرینند و به آثار لورکا جنبه های نمایشی و دراماتیک می دهند . این حقیقت از دید بسیاری از کارگردانان آثار لورکا در ایران پنهان مانده است .
پیش از این از گوران نمایش یرما را دیده بودم . آنجا هم روح شاعرانه ی لورکا در کل اثر جاری بود و ... دیدن ادامه » از گرمی و خشونت و تعصب و عقب ماندگی که حاکم بر فضای نمایشنامه است خیلی خبری نبود . آنجا هم طراح صحنه ( هدیه تهرانی ) ظرافت بیش از نیازی در طراحی دکور نمایش به خرج داده بود و کاراکترها ملایم و آرام با هم حرف می زدند و طبیعتاً فضا ی نمایش در کل فضایی آرام و یکنواخت و پر سکون جلوه می داد . ( البته بایستی پذیرفت که موضوع نمایش مرداب روی بام فی نفسه سکون و ثبوت بیشتری نسبت به یرما دارد )ولی در یک نگاه کلی باید پذیرفت که اینجا ، نمایشنامه در خلق موقعیت های دراماتیک و همراه کردن قصه ای پر کشش که بتواند تماشاگر را متوجه خود کند و تا آخر نمایش با خود بکشاند نا موفق است .
با همه ی این احوال ، مرداب روی بام ، به استناد شاکله ی اصلی اش ( توجه به روح شاعرانگی لورکا )، نمایش شرافتمندی است . چون با دنیای خودش سرراست و صادق است و کاملاً مشهود است که پشت اجرای آن ، زحمت گروهی عاشق خوابیده است . گروهی که تئاتر برایشان جدی است .
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یک کار متوسط رو به بالا ، بعضی از قسمتهای نمایش جالب بود و نوآورانه . بازی خانمها خوب بود ولی امان از این آقای آبست که استراحت میکرد بجای بازی. در کل کار قابل پیشنهادی نیست.
متوسط رو به پایین شاید؛))
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
سیامک جان من موضوع نمایش رو همیشه می خونم و به لیست بازیگرا و عوامل توجه می کنم و به درونم هم حتمن رجوع می کنم :)
اما واقعا دیگه نمی دونم چرا هیچی راضیم نمی کنه
همه کارا به نظرم متوسطه
:(
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
اینو دقیقا میفهمم و تجربه کردم. من تو اون دوره که اینجوری بودم فقط کارایی رو میرفتم که دانشجویی بود و گمنام. خوب بود خبلی لذت میبردم و الانم اونارو به موازات دنبال میکنم، مثلا همین جشنواره تیاتر دانشگاهی خیلی چیزای خوبی واسم داشت. امیدوارپ کارایی ببینید ... دیدن ادامه » که درگیرتون کنه:)
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بالاخره منم موفق شدم این کار رو ببینم(البته اون قدر ترس از خفت شدن در مسیربرگشت به خونه رو داشتم که الان تازه میفهمم دیشب چی دیدم!)
زنانگی موج میزد...درد که یه زن رو پخته میکنه...خیلی خوب بود، میزانسن قسمت نامه رو خیلی دوست داشتم

"موقع رفتن برنگرد وگرنه رو زانوهام میشکنم..."
هنوز متوجه نمیشم که چرا سلیقه تئاتری ها به معمولی بودن عادت کرده. متوسط ها پشت سر هم ردیف می شوند و همه از سر ناچاری(شاید هم بی خبری) به به و چه چه می کنند. مرداب روی بام نمونه ی اعلای یک کار متوسط و فراموش شدنی است. هیچ چیزی ندارد که دستت را بگیرد و تو را وارد جهانش کند. داستانش از همان ابتدا تمام شده و مایه ای برای پرداخت ندارد که نود دقیقه به پای آن بنشینیم.
آینه هویت آدم پیدا می کند اما در ماجرا چه می شود؟ هیچ! فقط پانته آ پناهی ها قسمتی از کافه مولر (پینا باوش) را اجرا می کند. بقیه فقط دیالوگ های نخ نما با جناب آینه می گویند و می روند. تازه، همان قسمتی از کافه مولر هم که اجرا می شود. ربطی به نمایش ندارد، سلسله تصاویر زیبایی است که جلوی ما قرار می گیرد. همین.
بازی بانو پناهی ها و بانو جعفری درست و حساب شده است. کاراکتر زن سختی کشیده به درستی تصویر می شود ... دیدن ادامه » و تار و پود اسپانیایی اثر در بازی جعفری مشهود است. اما بازی تنها وجهه تئاتر نیست.
بعد هم جنبه های اروتیک ماجرا می آید وسط! در نمایشنامه لورکا اشارات اروتیک در ساختار سببی داستان موثر است. اما اینجا همه چیز به فنا رفته و (به تعبیر حسن حسینی) تنانگی مانده است و بس.
در هر صورت خیلی کار خوبی بود و فوق العاده زیبا بود! (با لحن دیوی در کلاه قرمزی بخوانید!)
خوب برای اینکه باید جناب عبد ابست دست شما رو میگرفتن وارد جهانشون میکردن که نتونستن! دست خانم ها رو هم که نمیتونستید بگیرید وارد جهانشون بشید ؛)
از شوخی گذشته...سلیقه ها متفاوت است .عالی نبود ولی عادی هم نبود
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
خانم شقایق گرامی. دست ما رو نمی تونستن بگیرند، آستین ما رو که می تونستن بگیرن! اصلا تقصیر خودمه که اون شب آستین کوتاه پوشیده بودم!

جناب معینی عزیز خواهش می کنم فرهنگ نقد را ارج بنهید و هرکس که نقد کرد را بی سواد خطاب نکنید، علی الخصوص وقتی طرف را اصلا ... دیدن ادامه » نمی شناسید. نظرات متفاوت است. شخصا اکثر کارهای آقای گوران را دیده ام و نسبت به آثار قبلی ایشان پیشرفت محسوسی ندیدم. حال، شما پیشرفتی دیده اید که خیلی خوب و عالی، دلیل بیاورید. انگ دید سطحی زدن به کسی که نظر خلاف شما را دارد، به هیچ وجه اخلاقی نیست.
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
درود بر جناب محمد حائری عزیز و ادبیات بزرگوارنه اش.
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خیلی خیلی خیلی متوسط بود
تا میخواستم با نمایش ارتباطی برقرار کنم متاسفانه بازی بسیار ضعیف هنرپیشه مرد(عبد ابست) شدیدا تو ذوق میزد
manimoon، مریم، جواد دوزنده و محمد حائری این را خواندند
ساحل کریمی و محمدرضا دانش این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید