تیوال نمایش مزامزا
S3 : 18:26:00
  ۰۵ مهر تا ۰۱ آبان ۱۳۹۷
  ۲۰:۰۰
  ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه
 بها: ۳۰,۰۰۰ تومان

: سیروس همتی
: (به ترتیب حضور) سامان دارابی، جواد پورزند، الهه زحمتی، سیروس همتی، آرزو نبوت، سروش طاهری، آزیتا نوری وفا، شهرام مسعودی، عرفان حق روستا، مهرداد رحیمی، علیرضا موسوی، میلاد ابراهیمی، امیرحسین اخیانی و علی یعقوب‌زاده
: حمیدرضا علی نژاد

: خیرالله تقیانی پور
: احسان باقری
: پریسا فراتی
: حسن محمدی
: غزال مجتهدی
: علی اکبر افشین نیا
: سمانه حبیب پور
: مسعود عربی، فریبا فرجی
: محمد احمدی پور
: احسان باقری
: مارال غفوریان، احسان پاشاپور
: امیر مهرورزان
: مازیار قنبری
: شایسته تهرانی
: حمید ناصر
: عرفان حق روستا، مهرداد رحیمی، علیرضا موسوی، میلاد ابراهیمی
تماشاگری به اتفاق همسرش در یک تماشاخانه نسبت به تأخیر در شروع اجرای نمایش اعتراض می کنند و این اعتراض، منجر به اتفاقات عدیده ای می شود و در نهایت فاجعه ای رخ می دهد.

مکان

خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، جنب خانه هنرمندان، تماشاخانه ایران‌شهر
تلفن:  ۸۸۸۱۴۱۱۵_۸۸۸۱۴۱۱۶

گزارش تصویری تیوال از نمایش مزامزا / عکاس: سید ضیا الدین صفویان

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» قصه در خودش برگ برنده‌ای دارد که به اتفاقات روز وابسته است

» بررسی تئاتر مزامزا در پانزدهمین نشست نقد صحنه

» بازیگران نمایش «مُزامُزا» معرفی شدند


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
خرید بلیت سانس ویژه روز پایانی این نمایش با بازی سروش طاهری، میلاد ابراهیمی و.. سه شنبه ۱ آبان ماه ساعت ۱۸ همینک آغاز شد.
محمد لهاک و مهدی (آرش) رزمجو این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای پایانی این نمایش، از یکشنبه ۲۹ مهر تا سه شنبه ۱ آبان، به کارگردانی سیروس همتی و با بازی سامان دارابی، جواد پورزند، الهه زحمتی، سیروس همتی و ... امروز (پنجشنبه) ساعت ۱۸ آغاز خواهد شد.
محمد لهاک و شادی اسدپور این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای پایانی این نمایش، پنجشنبه ۲۶ و جمعه ۲۷ مهر، به کارگردانی سیروس همتی و با بازی سامان دارابی، جواد پورزند، الهه زحمتی، سیروس همتی و ... آغاز شد.
مهدی (آرش) رزمجو و شادی اسدپور این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
از بازی خانم آرزو نبوت بسیار لذت بردم مثل همیشه عالی بودن و در نمایش مزا مزا خوش درخشیدند.نمایش هم لحظات مفرح زیادی داشت
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تئاتر خوبی ست -پیشنهاد میکنم...شبی که ما اونجا بودیم همه بودن:خانم باقری-خانم امینی-سام غریبیان و چند اقتصادان و معاونت و مدیریت محترم گنده بودن....
خانم امینی شما خیلی خوبین..
خسته نباشین کل گروه و آقای سیروس همتی همه عالی ...
مرگ هم تاخیر داره آقا...

نکته جالب توجه استفاده از تمام عناصر و المان‌های نمایش‌های موسوم به «تئاتر آزاد» یا «تئاتر لاله‌زاری» در نمایش «مُزامُزا» سیروس همتی است. سالن ایرانشهر جایی است که گروه تئاتر «لیو» به سرپرستی محمد‌حسن معجونی در اولین روزهای آن روی صحنه می‌رفت. سالن ایرانشهر جایی است که گروه‌های تئاتری با هزار و یک بدبختی در صف گرفتن اجرا در آن می‌مانند و در بیشتر مواقع دست خالی می‌روند. ما طرفدار نمایش‌های کمدی برای مردم هستیم. ژانری که می‌توان به راحتی در آن از سیاست و مسائل ریز و درشت اجتماعی صحبت کرد. سبک تئاترهای آزاد را نمی‌پسندیم. چند دلیل مشخص هم دارد.

تئاتر آزاد، مردمی‌ترین و بی‌کیفیت‌ترین آثار نمایشی
«هویت» و «اعتماد» دو عنصر جدایی‌ناپذیر برای بِرَند یک سالن نمایشی است که با اجرای نمایش‌های عجیب و غریب به آن لطمه وارد می‌شود. لطماتی ... دیدن ادامه » که شاید سال‌ها طول بکشد تا بشود آن را جبران کرد. راستش را بخواهید هنوز هم سردرگم هستیم که سالن ایرانشهر دولتی، نیمه‌دولتی یا چیز دیگری است. بنابراین مدیریت هم حساسیتی از خودش به خرج نمی‌دهد و مجوز انواع و اقسام نمایش‌ها را در این سالن صادر می‌کند. وقتی قوانین مشخص نباشد و نظارت‌ها هم کارساز نباشد با رانت و سلیقه‌محوری و هرج‌ومرج مواجه می‌شویم که سالن‌های نمایشی در این روزها با این پدیده دست‌به گریبان هستند. جالب است بدانید که تئاترهای ایرانی در این روزها به چند دسته تقسیم می‌شوند. به طور کلی آنها را در دو دسته «تئاتر» و «تئاترآزاد» مشخص کرده‌اند که اصلا دسته‌بندی درستی نیست. در واقع، نخست با تئاترهای دولتی و رانتی و مناسبتی مواجه هستیم. آثاری که بنا به زمان و بر اساس دستور و یا پول دولتی روی صحنه می‌روند که اغلب هم تماشاگر ندارند. در این میان کارگردان‌هایی بوده‌اند که با اتوبوس، تماشاگرهایی را با هماهنگی ارگان‌های مختلف به تئاتر شهر آورده‌اند؛ نمایش خود را هم پر تماشاگر کرده‌اند. باید به زرنگی این افراد تبریک گفت. حداقل چند نفر را که تا حالا تئاتر ندیده‌اند به زور پای تئاتری نشانده‌اند. دوم، تئاترهای دانشگاهی و جشنواره‌ای هستند. آنها آثاری هستند که معمولا در تالار مولوی و برخی تماشاخانه‌های دیگر روی صحنه می‌روند و دغدغه هنری و تجربی دارند. سوم، تئاترهای تجاری و سلبریتی‌محور هستند. اغلب کارگردان‌های قدیمی و صاحب‌نام تئاتر ایران در این زمینه کار می‌کنند. یک دلیلش این است که خودشان بازیگر تلویزیون و سینما شده‌اند و طرفدارانی هم برای خودشان دست و پا کرده‌اند. به عنوان نمونه می‌توان به آتیلا پسیانی اشاره کرد. هدف این نوع از تئاتر سرگرمی و در درجه بعدی منکوب کردن تماشاگر و پز روشنفکری است. دسته چهارم، مربوط به تئاترهای موسوم به «تئاتر آزاد» یا «تئاتر لاله‌زاری» است. نمایش‌هایی که هدف‌شان تنها سرگرم‌ کردن مردم از هر طریق ممکن است و استقبال خوب و پر باری هم از آنها می‌شود. گردش مالی این تئاتر هم به شدت سالم است و از رانت‌های دولتی و سفارش‌های ارگانی به دور است. رحمت امینی، سرپرست سابق شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی در ادامه با تقسیم بندی تئاتر دولتی و نیمه دولتی، تئاتر خصوصی و «تئاتر آزاد» به مهر می‌گوید: «بیشترین گردش مالی تئاتر در حال حاضر در تئاتر کمدی [آزاد] است و تئاتر خصوصی در رتبه دوم و در آخر تئاتر دولتی و نیمه دولتی قرار دارند. متاسفانه تئاتر کمدی رها شده است و بیشتر تئاترهای کمدی که در حال حاضر اجرا می‌شود، مسائل و شوخی های سخیفی را طرح می‌کنند و مخاطبانی هم به تماشای چنین کارهایی رضایت داده‌اند.» بنابراین هرگاه تئاتر دولتی و تئاتر آزاد تداخل پیدا می‌کنند، شاید باید دنبال کاسه‌ای زیر نیم کاسه باشیم.

تئاتر ایران نیازمند منتقد و دراماتورژ است
حلقه مفقوده این روزهای تئاتر ما منتقدان و دراماتورژهای مقیم در سالن نمایشی هستند. حالا این افراد چه کسانی هستند؟
قطب‌الدین صادقی، نویسنده و کارگردان تئاتر ابراز داشته است که دراماتورژ به موارد زیر توجه می‌کند: «۱- فضا، ۲- زمان، ۳- خلق چارچوب، ۴- اعمال فیزیکی، ۵- شخصیت‌ها، ۶- شکل صدایی زبان، ۷- واقع‌گرایی یا عدم واقگرایی، ۸- فاصله تاریخی، ۹- معنا.» یا در جای دیگر می‌گوید: «دراماتورژی مخصوص کشورهایی است که ویژگی‌های زیر در فرهنگ‌شان وجود دارد: «۱- نمایش یک کار گروهی است، ۲- به کار منتقد اعتقاد دارند، ۳- اعتقاد به آوردن نگاهی نو.» «مری لاکرست» در کتاب «دراماتورژی» به نقش دراماتورژ در انگلستان می‌پردازد. کتاب او شرح تاریخی گسترده‌ای را از قرن نوزدهم تا سال‌های اخیر از تغییرات نقش دراماتورژی در تئاتر انگلستان به دست می‌دهد. او در ابتدا به نقش «لسینگ» و دراماتورژی آلمانی می‌پردازد. سپس «ویلیام آرچر» و «گرانویل بارکر» را مهمترین بانیان شکل‌گیری این حرفه می‌داند. همچنین او با معرفی «کنت تینان» به عنوان اولین الگوی یک دراماتورژ کار خود را پیش می‌برد و می‌گوید: «نقش کنت تینان در تئاتر ملی الگوی عینی بسیار خوبی برای دهه ۱۹۶۰ ارائه کرد و از این زمان به بعد هم بر تعداد دراماتورژ‌های برجسته که اغلب معروف به مدیران ادبی هستند افزوده شد.» دراماتورژ کسی است که نمایش‌ها را انتخاب و در پیش تولید، تولید و پس‌از تولید نمایش‌ها حاضر است و بار کیفی و هنری و هویتی سالن نمایش را بر دوش می‌کشد
رضا
سلام پریشب به دیدن رفتم . از قدیم از شخصیت و کاراکتر آقای سیروس همتی خوشم میامد . آغاز تئاتر خیلی برام جالب و غافلگیر کننده بود بازیگران مسلط به کارشون بودن به جز چند باری که خودشون از دیالوگ ها همانند تماشاگران خندشون گرفت که خود این امر باعث شادی و خنده مضاعف شد تنها چیزی که یه مقدار احساس میکنم جای بهتر شدن داره ارتباط پشت صحنه های اجرا که جلوی پرده اجرا می شد با نمایش اصلی وهمچنین پآیان نمایش که با اینکه خوب در اومده بود ولی کمی سردرگم بود . در کل پیشنهاد دیدن این تئاتر رو به دوستان میدم .
آقای سامان دارابی هم خوب درخشیدند
۱۳ مهر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، از شنبه ۱۴ تا سه‌شنبه ۱۷ مهر، به کارگردانی سیروس همتی و با بازی سامان دارابی، جواد پورزند، الهه زحمتی، سیروس همتی و ... فردا (چهارشنبه) ساعت ۱۲، آغاز خواهد شد.
مهدی (آرش) رزمجو و محمد لهاک این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش مزا مزا با بهره گیری از مسائل روز جامعه و طنز ظریف ش توانسته بود وجوه دراماتیکش را برای مخاطب ملموس کند نمایش خوب و سرگرم کننده با بازی درجه یک سامان داربی
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش خوبی بود ،مخصوصا بازی بسیار خوب خانم نبوت ، لحضات خنده دار و سرگرم کننده ای داشت و موضوع انتقادی آن را در خصوص شرایط فعلی جامعه پسندیدم.
کاملا موافقم
۰۹ مهر ۱۳۹۷
سروش عزیز خوشحالم که با من هم نظر هستید
۱۲ مهر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، چهارشنبه ۱۱ و جمعه ۱۳ مهر، به کارگردانی سیروس همتی و با بازی سامان دارابی، جواد پورزند، الهه زحمتی، سیروس همتی و ... امروز (شنبه) ساعت ۱۴، آغاز خواهد شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت این نمایش، به نویسندگی، کارگردانی سیروس همتی و با بازی سامان دارابی، جواد پورزند، الهه زحمتی، سیروس همتی و ... امروز (سه‌شنبه) ساعت ۱۰، با تخفیف روزهای نخست، آغاز خواهد شد.
محمد لهاک این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید