تیوال نمایش پسران تاریخ
S2 : 22:43:43
  ۲۲ آبان تا ۲۴ آذر ۱۳۹۶
  ۱۸:۰۰
  ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه
 بها: ۳۰,۰۰۰ تومان

: آلن بنت
: محسن ابوالحسنی
: اشکان خیل‌نژاد
: (به ترتیب الفبا) محسن ابوالحسنی، مجید آقاکریمی، مهرداد بابایی، سینا بالاهنگ، محمد برهمنی، سجاد حمیدیان، حامد رسولی، حمید رحیمی، مهدی شاهدی، مریم نورمحمدی، امیرمسعود واعظ‌تهرانی

: مهدی دوایی، Design @PLAY+PAUSE STUDIO، Art Director @Mehdi.Davaei
: یوسف باپیری، مجتبا کریمی
: اشکان خیل‌نژاد
: محمد موسوی
: سید محمد مساوات
: محمد پناهی
: علی‌رضا پناهی، سیامک قره‌داغی، سید میلاد دریاباری
: مریم نورمحمدی
: ذبیح‌اله گورانی، حسن حسینی، زهرا بهرامی
: محمد رسولی (با سپاس از حمید طاهری)
: بهروز سیفی، حمید روحی، رضا رسولی
: سارا اسکندری
: امیرعباس حاتمی، آیدا آسترکی
: مهرداد متجلی
: مهرداد بابایی
: محسن ابوالحسنی
: مجید آقاکریمی
: شایا قاسم‌پور
گروه تولید و کارگردانی
: شیما اسماعیل‌زاده
: محمدرضا رشیدی
: نیکا ادیبی، ستایش باهر
: شهرزاد رحمانی
: شجاع گیاهی
: نفیسه حاجی‌زاده، پویان حسنی
: گروه تیاتر تازه
: گروه وی‌یو VU
: مریم دیهول
: عسل عباسیان
: امیر قالیچی (تیاتر بازها)
با هم‌راهی تهران تیاتر (tehrantheatre)
مدرسه... همه‌اش همین بود... تا جایی که به من مربوط می‌شد، برمی‌گردم مدرسه!


- از همراه داشتن فرزندان زیر ۸ سال خودداری نمایید.

عکس‌های پایه

نمایش پسران تاریخ | عکس نمایش پسران تاریخ | عکس نمایش پسران تاریخ | عکس نمایش پسران تاریخ | عکس

اخبار وابسته

» نمایش "پسران تاریخ" به اجرای ویژه رسید

» «پسران تاریخ» وارد تماشاخانه ایرانشهر می‌شوند

مکان

خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، جنب خانه هنرمندان، تماشاخانه ایران‌شهر
تلفن:  ۸۸۸۱۴۱۱۵_۸۸۸۱۴۱۱۶


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
((پداگوژی جریحه دار شده))
نمایش پسران تاریخ به کارگردانی و دراماتورژی اشکان خیل نژاد، اجرایی امپرسیونیستی و شاعرانه ای است از نمایشنامه شکوهمند،فرهیخته، طناز و در عین حال نامتعارف الن بنت، نمایش نامه نویس،نویسنده و بازیگر 83ساله بریتانیایی.
تصمیم خیل نژاد در پسران تاریخ خلق اجرایی در فضایی آکادمیک با رویکرد تجربه گرایانه بوده است. او از امکانات شعر مدرن در دراماتورژی و نیز طراحی نمایش بهره جسته. در طراحی و به ویژه جنس بازی های نمایش، وی و گروهش طرحی نو درانداخته اند. علاوه بر طراحی منظوم لحن و ادای دیالوگ ها،حرکات بدنی و اندام ها بر روی صحنه توام با انتقال انرژی حسی و عاطفی و تاکید هماهنگ زیبایی شناختی مفاهیم کلمات است.
از مضامین اصلی پسران تاریخ هدف آموزش و شیوه های آن و مساله حقیقت و جستجوی آن در زندگی است.
شش شاگرد تیزهوش و نامزد بورسیه (در نمایشنامه هشت نفر) در مدرسه ای، دوره آمادگی برای آزمون ورودی دانشگاه های معتبر آکسفورد و کمبریج را سپری می کنند. سه معلم هر کدام به شیوه منحصر به خود به آموزش و آمادگی پسران می پردازند. این تفاوت رویکردها نسبت به مقوله آموزش، جانمایه اصلی نمایش است. در متن ارجاعات غنی و گسترده ای به متون ادبی، اشعار، فلسفه و وقایع تاریخی، حتی فیلم و فرهنگ عامه شده است.متن بسیار شاعرانه و سرشار از شوخی و کنایه های نیش دار می باشد.
زمان وقوع نمایشنامه در بریتانیای دهه هشتاد میلادی است. بسیاری از منتقدان در انگلستان معتقدند پسران تاریخ، تصویری از انگلستان تاچری می باشد. بنت با این نمایش به وضعیت نابرابر آموزشی اعتراض می کند و به بهانه اجراهای این نمایش به نابرابری های مالی در سیستم آموزشی به ویژه تبعیض هایی که به واسطه آموزش خصوصی و دولتی بر سر ورود دانشجویان به دانشگاه ها وجود دارد، می تازد و معتقد است این بی عدالتی سلسله مراتبی بودن جامعه را تحکیم می کند. او بدهکار کردن دانشجویان را برای ادامه تحصیلات عالی عملی غیراخلاقی می داند.
((آیا یادگیری صرفا برای نفس یادگیری است؟))
پسران تاریخ نمایشنامه دو پرده ای است که پنج سال زمان در آن می گذرد. هکتور معلم با سابقه انگلیسی و مطالعات عمومی مدرسه حدودا پنجاه ساله است. پرشور و متعهد به کارش می باشد. کاریزماتیک و الهام بخش است. اما برنامه محور نیست و اتفاقا آزمون های ورودی را دشمن آموزش و پرورش تلقی می کند.مجید آقاکریمی، نقش هکتور را بدون موتورسیکلت معروفش روی صحنه بازی می کند و قدرت فراوانی در ایجاد فضایی دارد که در آن حضورش مملو از اشتیاق به ادبیات و کلام و اندیشه و البته بازیگوشی و خشم و رنج درونی شده است. بحث ها در کلاس های هکتور توام با شعرخوانی، اجرای قطعاتی از نمایشنامه یا سکانسی از فیلمی انجام می شود. شاگردان معتقدند کلاس های هکتور متمرکز نیست اما از طرفی آنها را انسان های جامع الاطراف تری بار می آورد.. ایده هکتور این بود که ذهن شاگردانش را با یک جور عایق ادبیات اندود کند که در برابر سیطره واقعیت ایمن شوند..
ایروین،معلم کمکی 25ساله است. مدیر مدرسه به دلیل اینکه بتواند تعداد بیشتری از شاگردان را به دانشگاه بفرستد و مدرسه در جدول رتبه بندی ارتقاء پیدا کند، از ایروین دعوت به همکاری کرده..ایروین برنامه مشخص و عملگرایانه¬ای دارد. او معتقد است واقعیت عینی وجود ندارد و در صورت لزوم باید واقعیت را ساخت. مساله حقیقت را با هر دیدگاه دیگر برای ملاحظات ورودی آزمون آکسبریج (آکسفورد و کمبریج) برابر می داند. حامد رسولی، آسیب پذیری و درونی بودن این شخصیت و همچنین معلولیتی که برایش پیش می آید را بدون نشستن بر روی صندلی چرخ دار به زیبایی اجرایی می کند. هر چند به دلیل رویکرد کارگردانی، تناقض منش او در شیوه زیست شخصی و روش تدریس اش مطلقا در نمایش بارز نیست.
خانم لینتات، تنها شخصیت زن نمایشنامه است و به واقعیت محض باور دارد و معتقد است واقعیت ها باید روشن بیان شوند و درست سازمان یابند و این تنها روش صحیح برای انتقال و تدریس به شاگردان است. در نمایشنامه نقش خانم لینتات در مقابل دو معلم دیگر کمتر برجسته می نماید. هر چند برخی معتقدند منش او یادآور شیوه تاچری است.. اما دیالوگ هایی از قبیل : "تاریخ گزارشی است از ناتوانی های گوناگون و ادامه دار مردان .." و یا "تاریخ یعنی زنانی که ماله به دست، پشت سر مردها میان. "، باعث نمی شود حضور دراماتیک پر رنگتری روی صحنه داشته باشد.نگاه مردان به زنان در پسران تاریخ یکسره جنسی و کالایی است.
ایده ایروین کپسولی کردن دانش است..بسته هایی برای گذراندن آزمون ها...هنر،شعر،فرهنگ به شکل کالایی برای خرید و ابراز خوشایندی و جلب رضایتمندی ممتهنین است.. برداشت سطحی و کالایی شده از دانش در عصر نئولیبرال که با ظهور تاچریسم شروع شد. مدیر می گوید مساله این نیست که پسرها چقدر ادبیات می دانند چیزی که مهم است این است که چقدر درباره ادبیات می دانند.
((انتقال دانش فی نفسه یک عمل شهوانیه!))
هکتور باوردارد دانش گرانبها است چه به کار بشر بیاید یا نه .. او عشق وافر و نوستالژیکی به ادبیات و فرهنگ دارد اما سرگرمی زشتی را نیز دنبال می کند. او عادت دارد هر از گاهی یکی از پسرها را ترک موتور سیکلتش سوار کند و حین حرکت با سرعت بالا با آنها ور برود. بالاخره به طور تصادفی توسط همسر مدیر دیده می شود و مدیر در جریان قرار می گیرد و تهدید به اخراجش می کند هر چند تهدیدش عملی نمی شود چرا که دست خود مدیر رو میشود که می خواسته به منشی اش آزارجنسی برساند. هکتور ازدواج کرده اما یک ناهمجنس خواه نیست. الن بنت در مصاحبه ای رفتار هکتور را غیرتهدیدآمیز توصیف می کند و از طرفی موضوع پدوفیلی را منتفی می داند چراکه پسرها در مدرسه بین هفده تا هجده ساله هستند و در انگلستان 16سالگی سنی است که به لحاظ قانونی،فرد بالغ و مجاز به عمل جنسی البته با اختیار و خواست دوطرف می باشند. اما در هر حال عمل هکتور از مصادیق آزار جنسی تلقی می شود و مذموم و قابل پیگرد است هرچند که خود پسرها آن را یک شوخی نچسب قابل قبول تلقی کنند در صورتیکه به سیلی زدن و کتک زدن شان توسط هکتور معترض می شوند و تهدیدش می کنند.
مدرسه شبکه پیچیده ای از روابط خصوصی در بنیادی عمومی است.در اینجا مساله اعمال قدرت و سلطه و هم پیوندی پنهان دانش، قدرت در سامانه سکسوالیته در ساختارهای بعضا لذتجو قدرت قابل تامل است.
اساسا چگونه مضمون سکسوالیته (جنسیت) با مضمون دانش در این نمایش همبستر می شود؟ آلن بنت اشاره می کند جمله " انتقال دانش فی نفسه یک عمل شهوانی است" دقیقا جمله است که از کتاب “Lessons of masters” نوشته جرج استینر، نویسنده، مقاله نویس و فیلسوف آمریکایی زاده فرانسه نگاشته شده است که در سال 2004 میلادی توسط انتشارات دانشگاه هاروارد منتشر شد. و با اتکا به تاریخ و تحلیل به رابطه بین استاد و شاگرد و مساله آموزش پرداخته است و به ارتباط و اثر متقابل و پیچیده¬ی قدرت،اعتماد و عشق در عمیق ترین شکل پداگوژی اشاره می کند. سقراط و افلاطون، ویژیل و دانته، هایدگر و هوسرل و....استینر در این کتاب متذکر می شود مسیح و سقراط در فرهنگ مغرب زمین اساتید کاریزماتیکی هستند که هیچ نوشتار آموزشی از خود برجای نگذاشته اند و هیچ مدرسه ای بنا نکرده اند.
آیا ... دیدن ادامه » رابطه ی هکتور و شاگردانش را باید از جنس و شکلی که در کتاب "درس هایی از اساتید" استینر، ذکر آن رفته، پنداشت؟
((سویه گیری پنهان))
چهارشخصیت محوری پسران تاریخ برخلاف بسیاری از شخصیت های نمایش هایی که می شناسیم سویه گیری جنسی همجنس خواه دارند. بیشتر آنها در کشمکش و جدال درونی برای پنهان سازی و سرکوب این میل هستند. در نمایشنامه به مساله جنسیت از دو نظرگاه متفاوت نگاه شده است. ابتدا از زاویه دید نوجوانان (به طور ویژه پازنر) که در شروع بیداری میل جسمی اش و مواجه با تمام ناهماهنگی و ناسازگاری های موجود در اجتماع در رابطه با این حس قرار دارد. دومین نگاه از منظر آدم بزرگ ها (هکتور و ایروین) است که بنا بر شرایط اجتماعی و پذیرنگی های اخلاقی نرماتیو، این مساله را در خود سرکوب و به پس می رانند. البته هکتور با اتفاقات موتورسیکلت نشانه هایی را بروز داده است اما ایروین به طور کامل در مورد این مساله سکوت اختیار کرده است.
پازنر درباره مساله کشش عاطفی اش به دیکن،گاهی با ایروین درد و دل می کند اما به خوبی متوجه است که حواس و نگاه ایروین نیز در کلاس به دیکن است. دیکن خوش قیافه و زیرک و در عین حال اغواگر و فرصت طلب است تا جایی که حتی پیشنهاد بهره جسمی از ایروین می کند! در عین حال او ایروین را به دلیل تناقضی که در زندگی شخصی اش با روش تدریس بی پروا، بی ملاحظه و ضداخلاقی اش (چرا که معتقد است نیازی به گفتن حقیقت نیست) دارد،نقد می کند.
در پایان نمایش ایروین بر ترک موتورسیکلیت هکتور می نشیند، آنها تصادف می کنند. هکتور می میرد و او فلج می شود. نمایش نامه با نتیجه پراگماتیستی از سرنوشت شاگردان پایان می-یابد اکثر آنها به طبقه متخصصان پیوسته اند.وکیل، مشاور،مدیر،روزنامه نگار و...شده اند.ایروین ناکامرا،نامعترف و به آغوش ناکشیده و افلیج می ماند. اما برای سیسیتم به کارش ادامه می-دهد.
انتخاب دراماتورژی، در تابلوی هکتور آشکار می شود، که بازنمایی سکانس دونفره هیث لجرد و جیک جیلین هال در فیلم کوهستان بروکبک به کارگردانی انگ لی است، با توجه به مضمون فیلم که به ارتباط عاطفی و تراژیک دو گاوچران می پردازد، انتخاب درست و توضیح دهنده ای در خصوص روابط بعضی از شخصیت های اصلی نمایش است.
مساله اساسی دیگر در پسران تاریخ این است که آیا واقعیت محض تاریخی وجود دارد؟ این پرسش به دلیل پاسخ های احتمالی به آن می تواند بسیار خطرناک باشد. والدین یهودی متعصب پازنر، نظر ایروین در مورد اینکه "هولوکاست هم یک واقعه تاریخی مثل وقایع تاریخی دیگر می باشد"، را نفی هولوکاست تلقی می کنند و عصبانی می شوند.
اما بنت با نظر راج در مورد تعریف تاریخ موافق است ...اینکه تاریخ یعنی اتفاقات شخمی یکی پس از دیگری..این جمله در واقع متعلق به هربرت باترفیلد، پرفسور تاریخ دانشگاه کمبریج در دهه چهل میلادی است.
نمایش خیل نژاد مملو از ارجاعات فرامتنی به شکسپیر، رنه شار، نیچه، برشت و... است. در عین حال خوانش او از پسران تاریخ تمامی جزییات واقع نگرانه و اغلب انتقادی و سیاسی در قالب نگاه های متعین و معنادار در مورد مساله واقعیت،آموزش و تاریخ را بروز نمی دهد. در مقابل او و گروهش با تکیه بر استعداد،خلاقیت،ممارست و آگاهی آکادمیک به طراحی و اجرایی تماشایی و شورمند رسیده اند که گام های بلند شوق انگیزی در تئاتر امروز ما قلمداد می شود.


منابع:
1- الن بنت، پسران تاریخ، ترجمه محسن ابوالحسنی
2- میشل فوکو، اراده به دانستن، ترجمه نیکوسرخوش و افشین جهاندیده، نشرنی1383
3- گفتگوی رضا گوران با اشکان خیل¬نژادبه بهانه اجرای"پسران تاریخ" در سالن چهارسو، روزنامه شرق،24مرداد1396
4- www.telegraph.co.uk …the truth behind the history boys مصاحبه الن بنت و نیکولاس هیتنر
5- www.theGuardian.com
6- www.gradesaver.com/the-history-boys
7- www.hup.harvard.edu انتشارات دانشگاه هاروارد

خوندن دوباره اش بیش تر کِیف داد... مرسى از دقت نظرت
۲۲ آذر ۱۳۹۶
الان این متن رو خوندم و چقدر بعد این همه وقت و دلتنگی واسه نمایش مناسب بود.
۰۹ اسفند ۱۳۹۷
آوای گرامی ممنون از زمانی که برای خواندن متن ام گذاشتید
۱۴ اسفند ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای پایانی نمایش، از چهارشنبه ۲۲ تا جمعه ۲۴ آذر، فردا (دوشنبه) ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
این نمایش یک هفته تمدید شد. خرید بلیت روزهای تازه، از یکشنبه ۱۹ تا سه شنبه ۲۱ آذر، امروز (پنجشنبه) ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
Marillion این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
*ایروین : حقیقت توی این آزمون همونقدر مسئله س که لباس توی استریپ تیز !

*دیکن : کلیشه حال میده...واسه همینه که کلیشه شده !
این ایروین ما رو نابود کرده کلا ! :))

۱۴ آذر ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یکی از بهترین کارهایی که به توصیه یکی از دوستان هفته پیش دیدم
گذشته از طراحی صحنه و اجرا، متن نمایش به شدت جذاب بود... نگاهی نو به مقوله تاریخ و مطالعه متون تاریخی و تلاش دو معلم با دو طرز تفکر متفاوت در آموزش
و مهمتر از همه تمامی بازیگران جوان نمایش بی نقص بازی کردند.
دیشب نمایش رو به اتفاق دخترم دیدم . کار بسیار پر زحمت و زیبایی بود که از آقای خلیل نژاد همین نتیجه ی درخشان رو انتظار داشتم . اما بازی بازیگران تک به تک و موسیقی و صدا فوق العاده بود و بسیار لذت بردیم . از نظر محتوا ، نمایش برای دخترم که در رشته ی هنر تحصیل میکنه قابل فهم تر بود تا من که بضاعت دانشم در این حوزه کمتر از اونه.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت سانس ویژه این نمایش، جمعه ۱۷ آذر، فردا (سه شنبه) ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت سه اجرای پایانی نمایش پسران تاریخ با بازی محمد برهمنی، سجاد حمیدیان، مهرداد بابایی و ... فردا یکشنبه ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
Marillion و فاطمه معتبرزاده این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
این نمایش به مدت یک هفته تمدید شد. خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، از یکشنبه ۱۲ تا سه شنبه ۱۴ آذر ،فردا چهارشنبه ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
*مریم* و Marillion این را دوست دارند
دوباره تمدید می شه؟
۱۱ آذر ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اجرای ویژه نمایش پسران تاریخ
جمعه ١٠ آذر ساعت ١٥، پسران تاریخ اجرای ویژه خواهد داشت.

پیش فروش بلیت اجراى ویژه، روز دوشنبه ٦ آذر ساعت ١٢
آقای خیل‌نزاد قصد ندارید برای روز‌های آینده هم تمدیدش کنید؟
۰۵ آذر ۱۳۹۶
نه عزیزم شرایط ش نیست
۲۲ آذر ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خانم لینتات :
" تاریخ گزارشی است از ناتوانی های گوناگون و ادامه دار مردان..."

"تاریخ یعنی زنانی که ماله به دست،پشت سر مردها میان.."

برگردان: محسن ابوالحسنی
خرید بلیت ۴ اجرای پایانی این نمایش، از سه شنبه ۷ تا جمعه ۱۰ آذرماه، امروز پنجشنبه ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
naaderi naaderi این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام
آقای خیل نژاد ممنونم ازتون.
تک تک بازیگرها، از هنرنمایی تون و انرژی بسیاری که در بازی صرف کردید سپاسگزارم.
همه چیز اونقدر خوب و به یاد موندنی بود برام که از دیشب دنبال راهی برای خوندن متن نمایش می گردم.
اگه امکان دسترسی به متن نمایش وجود داره لطفا راهنمایی بفرمایید.
یه پیشنهاد به مسئولین سالن و همینطور تهیه کننده و کارگردان محترم:
در جهت حفظ محیط زیست و صرف کاغذ کمتر، دریافت بروشور را از طریق تلفن های همراه تماشاچیان و یا هنگام خرید بلیط، فراهم نمایید. این یکی از اون راه های عمل به مسئولیت اجتماعی شما به عنوان یک شخصیت حقوقی در صنعت نمایش میتونه تلقی بشه و قطعا با استقبال آحاد مختلف مردم روبرو خواهد شد.
(از این پس این درخواست رو در تمام نظراتم و برای تمام نمایشها، مطرح خواهم نمود و امیدوارم باقی دوستان هم آنرا مطالبه نمایند).
من مخالف اون بخش بروشور هستم. چند سالی هست که من بروشور کارهایی که میبینم رو نگه میدارم. گاهی درشون میارم و خاطرات اون روزها زنده میشن. اگر بروشور کاغذی نباشه که دیگه جمع کردن و بالا پایین کردنش لذتی نداره. توروخدا این خوشی رو از ما نگیرین.
۳۰ آبان ۱۳۹۶
من بروشور نباشه انگار تاتر نرفتم. بعد چند سال یادم میره جزییاتشو . همه رو نگه میدارم . فرهنگ سازی حذف بروشور نکنید :)
۱۲ آذر ۱۳۹۶
سلام
ظاهرا یه سوء تفاهم شده!
بنده موافق حذف بروشور کاغذی هستم و در ابتدای نظرم هم قید کردم که به شدت عاشق لمس متون و اسناد کاغذیم ولی، این دلیل نمیشه که آمار حیف و میل شدن این بروشورها و زیر دست و پار فتن و یا توی سطل زباله افتادن اونها رو، بعد از یکی دو سال نبینم!
از امروز دقت کنید به سرنوشت بروشورها. نه فقط اونهایی که من و شما نگه می داریم. کمی وسیع تر ببینیم. از واژه ی مرکب "خودخواه نبودن" هم استفاده کردم.
جناب خیل نژاد اشاره کردند چون سند است، باید کاغذی باشد! با احترام، موافق نیستم که تعریف اسناد مهم اینه که کاغذی باشند؛ چون مثال نقض فراوونی براش در این عصر میشه پیدا کرد. به هرحال دوام و راحتی استفاده از فایل هایی که توی گوشی هامون هست یا روی کامپیوترها، اولین مثال نقضه!
و یا عکس ها!! وقتی فایل بروشور رو داشته باشیم، اونم به محض خرید بلیط، هرکسی میتونه فراخور نیازش، اونو چاپ کنه و نگه داره. حرفم منطقی نیست؟
آیا هنوز هم منطقیه که تمام عکسهاتون رو چاپ کنید و توی آلبوم نگه دارید؟ بازم تاکید می کنم؛ نگاهمون کلان باشه و در مقیاس یک ملت، مساله رو ببنیم و شخصیش نکنیم!
بهتره برای آشتی با طبیعت، هر کسی در هر مسندی، شروع کنه به از خودگذشتگی برای احساساتی که نتیجه ش، تداوم حس خوب نفس کشیدن نسل های آینده در تهران و ایرانی باصفاتر باشه.
مهمترین سند این مملکت، یه کارت الکترونیکیه فعلا که اونهم در برخی کشورها، تبدیل به اثر انگشت صرف یا شناسایی از طریق چشم افراد شده...
سپاسگزارم ... دیدن ادامه » از همه ی دوستانی که مشارکت کردند در این هم اندیشی؛
به امید روزی که پرچمدار حفظ محیط زیست در دنیا باشیم!
۱۴ آذر ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایشهای خیلی بی اندازه خوب تاثیری مشابه تصادف شدید رانندگی دارند. ولی خب طبیعتا با یه حس خوب...
میخوام بگم دچار شوک عجیبی میشی و مرحله به مرحله از این حادثه عبور میکنی. ولی چیزی که قطعیه اینه که اثرش تا همیشه باهات می مونه.. کم یا زیادش بستگی به نمایش مذکور داره.
پسران تاریخ رو حالا حالاها اونم پر رنگ توی ذهنم خواهم داشت. حتی دیگه نمیخوام چیزی بیش از این بگم. میخوام برم این حس سرخوشی رو هرچه بیشتر مزه مزه کنم.

بسیار ممنونم از اشکان خیل‌نژاد و همه عوامل این نمایش. آرزوی کارهای حتی بهتر دارم براتون.
خرید بلیت سانس های ویژه روز پنج شنبه ۲ آذر سانس ۱۵ و شنبه ۴ آذر سانس ۱۸ از امروز (دوشنبه) ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
پیش فروش سه روز سوم نمایش پسران تاریخ از ساعت ١٢ روز چهارشنبه ٢٤ آبان ماه در سایت تیوال آغاز مى شود.
٩ اجرا تا پایان
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می رساند به دلیل عزای عمومی، اجرای امروز سه شنبه ۲۳ آبان نمایش "پسران تاریخ" لغو شد. بلیت های تمامی خریداران محترم با حفظ همان صندلی و کدپیگیری به روز چهارشنبه یکم آذرماه منتقل شد.

*مریم* این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت خارج از ظرفیت سانس های یکشنبه ۲۸ تا سه شنبه ۳۰ آبان ماه امروز شنبه ساعت ۱۶ آغاز خواهد شد.
گروه همیاری عزیز

لطفا در خصوص تمدید یا عدم تمدید نمایش این یک پیپ نیست هم اطلاع رسانی کنید ؛ که در صورت عدم تمدید برای اخر هفته برنامه های دیگر را هم از دست ندهیم

تشکر
۲۱ آبان ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چه خوب که دوباره اجرا میرید :)
خرید بلیت سانس های تازه این نمایش کاری از اشکان خیل‌نژاد از یکشنبه ۲۸ تا سه شنبه ۳۰ آبان ماه فردا سه شنبه ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
با درود همیاری گرامی
یکشنبه 28 آبان شهادت امام رضا هست ایا اجرا برقراره؟ و امیدوارم باشیم خریدن بلیط بدون کنسلی خواهد بود؟
۱۵ آبان ۱۳۹۶
درود بر شما خانم ثانی
طبق هماهنگی های انجام شده، در روز ۲۸ آبان ماه تنها نمایش های به روی صحنه خواهند رفت که ساعت اجرای آن‌ها پس از اذان مغرب است، از این رو نمایش پسران تاریخ روز ۲۸ آبان اجرا خواهد شد.
۱۶ آبان ۱۳۹۶
سپاسگزارم از لطف و توجهتون
۱۶ آبان ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید