در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال نمایش جامپ کات
S2 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 20:31:02
امکان خرید پایان یافته
۰۴ تا ۱۲ آذر ۱۴۰۲
۱۸:۰۰  |  ۴۵ دقیقه
بها: ۱۲۰,۰۰۰ تومان
+ ۹% مالیات ارزش‌افزوده
پنج زن همراه کودکانشان در میانه صحنه سوالی به پنج زبان مطرح می کنند "توی دنیا کی از همه قوی تره! هر کی هست ازش میخوام جلوی جنگ رو نگه داره! آخه می دونین" دلقکی به میانه صحنه پرتاب می شود و...
  • تماشاگر گرامی، درب سالن راس ساعت آغاز نمایش، بسته می‌شود و به هیچ عنوان امکان ورود پس از بسته شدن درب وجود ندارد.
سبک
درام

اخبار

›› در پانتومیم به جای شنیدن باید دید، اهمیت زبان بدن در تئاتر

›› گروه بازیگران و عوامل «جامپ کات» معرفی شدند.

›› علیرضا خمسه و ناصر آقایی «جامپ‌کات» را افتتاح کردند.

مکان

خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو، نبش تقاطع رازی، پلاک ۱۸، عمارت نوفل‌لوشاتو
تلفن:  ۶۶۹۵۲۶۰۰

نقشه بزرگتر و مسیریابی
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
نقطه عطف این کار هنری خانم نگار امیری بودند که خدا سلامتشون نگه بداره
خسته نباشید خدمت همه‌ی عوامل نمایش.
از دیدن این نمایش لذت برم، اما انتقادی که داشتم این بود که چرا هویت تمامی زنان این نمایش با مفهوم «مادر» و «همسر» گره خورده بود؟! این طرز نگرش به شخصیت‌های زن نشان‌دهنده‌ی این است که به صورت ناخودآگاه می‌اندیشیم که هویت و هدف زنان با این مفاهیم گره خورده و این تفکر، تفکری نسبتا جنسیت‌زده به حساب میاد...
سلام و سپاس فراوان
این اثر به آسیب های جنگ به کودکان ، دختران ، زنان و مادران می پردازه
و تنها دیالوگ زنده و پی او وی نگاه ، مخصوص دختر نمایشه.
خوشحالیم از حضورتون رفیق
۱۳ آذر ۱۴۰۲
حامد نصرآبادیان
سلام و سپاس فراوان این اثر به آسیب های جنگ به کودکان ، دختران ، زنان و مادران می پردازه و تنها دیالوگ زنده و پی او وی نگاه ، مخصوص دختر نمایشه. خوشحالیم از حضورتون رفیق
اگر پی او وی مخصوص دختر نمایشه، دختر هنگامِ نگاه به مادر، «زن» نمیبیند، «مادر» میبیند. متقابلا مادر در نگاه به دختر، «دختر» نمیبیند، «فرزند» میبیند. پس صرفا میتونیم آسیب جنگ بر بستر خانواده رو در این نمایش بررسی کنیم و نه بر زنان.
سپاس فراوان و خسته نباشید مجدد خدمت شما و تیم نمایش جامپ‌کات.
۱۳ آذر ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
گفت‌وگو با طیبه کریمی، بازیگر پانتومیم «جامپ کات»

در کشور ادب‌پروری چون ایران، اجرای تئاتر فیزیکال سخت است

طیبه کریمی‌دولت‌آبادی، بازیگر نمایش-پانتومیم «جامپ کات»، به نویسندگی و کارگردانی حامد نصرآبادیان است که این روزها ساعت 18 در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود.

او درباره حضور خود در این نمایش گفت: «من در این اثر، نقش زنی را بازی می‌کنم که همسر یک دلقک دوره‌گرد است که ثمره زندگی آن‌ها یک ... دیدن ادامه ›› دختربچه است.»

این هنرمند افزود: «این زن، با زبان پانتومیم در مدت زمان کوتاهی وظایف همسری و مادرانه‌اش را به نمایش می‌گذارد. روزمرگی او نشان‌دهنده همراهی صددرصدش با همسر و فرزندش است. تماشاگر در صحنه دوم شاهد است که این خانواده سه نفره، دست دردست با یک ریتم و ضرب آهنگ گام برمی‌دارند، می‌چرخند، می‌نشینند و زن، خانواده کوچک و شادش را دعوت به صبحانه و سه فنجان چای می‌کند.»

بازیگر نمایش «جامپ کات» ادامه داد: «مادر، هرروز فرزندش را برای رفتن به مدرسه و فراگیری دانش و همسرش را برای درآمد راهی می‌کند. آن‌ها شادند و حتی منبع درآمدشان هم از راه شادکردن مردم شهر و کشورشان است. اما با شروع جنگ، زن همچنان دست دردست فرزندش به دنبال همسر و آرامش ازدست رفته‌اش آواره شده است.او همه زندگیش را در چمدانی خلاصه کرده و به دنبال فردی قوی‌ در دنیا می‌گردد که بتواند جلوی ارابه جنگ را بگیرد.»

او درباره دست‌یابی به این شخصیت توضیح داد: «رسیدن به این نقش، آموزش و فراگیری خیلی بیشتری نسبت به تجربه بنده نیاز داشت، اما با توجه به اینکه استاد نصرآبادیان، همواره در حال برگزاری پروژه‌های آموزشی برای هنرجویان و دانشجویان هستند، بنده هم به‌عنوان هنرجو و دانشجوی ایشان افتخار حضور در این تئاتر فیزیکال را داشتم.»

این بازیگر درباره شروع فعالیتش در زمینه پانتومیم توضیح داد: « بنده با حضور در کلاس‌های استاد نصرآبادیان به بیان بدنی و پانتومیم بسیار علاقه‌مند شدم. در دنیایی که امروزه به آن دهکده جهانی می‌گویند، از نظر من بهترین نوع ارتباط به واسطه اطلاعاتی نیست که ردوبدل می‌شود، بلکه تعاملاتی است که انسان‌ها بعد از اطلاعات به‌دست آمده با یکدیگر برقرار می‌کنند.»

دولت‌آبادی افزود: «این تعاملات با زبان و خط و نوشتار محقق نخواهد شد. آنچه که در کالبد انسان اتفاق می‌افتد، غم، شادی، خنده، گریه و سقوط عواطف، همیشه گویاتر از هر گفتمان است و نیازی نیست که یک زبان مشترک داشته باشیم. اشک یک مادر یا شادی یک کودک در سراسر جهان نیاز به ترجمه کلمه به کلمه ندارد؛ دریچه چشم می‌بیند و قلب و مغز درک و تحلیل می‌کنند. این‌جاست که به اهمیت پانتومیم به عنوان یک بیان مشترک جهانی و فارغ از هر گفت‌وگو پی می‌بریم.»

او گفت: «از آن‌جایی که کشور ما به لحاظ ادبیات و شعر و سخن بسیار غنی است، همیشه در کلام از اشعار و سخنان نغز وام گرفته‌ایم و هنر انتقال پیام را در زیبایی کلام و شیوایی آن می‌پنداریم. برای همین، تئاتر فیزیکال در کشوری مثل ایران که مشاهیر ادب و سخن در آن بسیار درخشان هستند، کمی سخت و دشوار است. زیرا گوش اغلب ما به شنیدن گفت‌وگوها و دیالوگ‌های طلایی آموخته شده است و تماشای اجرایی به مدت یک‌ساعت، بدون ردو بدل کلامی، برای مخاطب ناآشناست. امیدواریم تا به همت استادان و پیشکسوتان این عرصه، هنر پانتومیم و تئاتر فیزیکال هم بتواند در ایران رونق پیدا کند.»

بازیگر نمایش_پانتومیم «جامپ کات» در پایان گفت: «از زمانی که فعالیت خود را در تئاتر فیزیکال آغاز کرده‌ام و وابسته به کلام نیستم، مفاهیم را با زبان بدن به نمایش می‌گذارم و احساس می‌کنم اگر روزی در هر جایی از جهان و تاریخ پابگذارم، احساس ناامنی نخواهم داشت و می‌توانم با مردم دیگر کشورها تعامل بهتری برقرار کنم.»

منبع: ایران‌تئاتر