تیوال نمایش ترور
S3 : 04:06:40
امکان خرید پایان یافته
  ۲۸ آبان تا ۲۹ دی ۱۳۹۴
  ۱۹:۰۰
  ۲ ساعت
 بها: ۲۵,۰۰۰ و ۲۰,۰۰۰ تومان

: حمید رضا نعیمی
: بهزاد فراهانی، یکتا ناصر، فرید قبادی، بهناز نازی، سعید داخ، یعقوب صباحی، محمد ساربان، کاظم هژیرآزاد، کتانه افشاری‌نژاد، نقی سیف‌جمالی، سیاوش چراغی‌پور، امیر مهدی کیا، بهروز پوربرجی، رضا جهانی، بهنام شرفی، شقایق فتحی، سروش کریمی نژاد، پیروز میرزایی، مهرداد خانی، محمد نژاد، شقایق پور علی، نیکی ابراهیم شاه، شیما جعفرزاده، هلیا کریمی، نسرین پرهام،

: شهاب مجدی، مهدی شفیعی زرگر
: مهدی تاج الدین

: سعید ذهنی
: رضا مهدی زاده
: ادنا زینلیان
: رضا حیدری
: آیدین الفت
: محسن گودرزی
: ماریاحاجیها
: ایمان ملاجعفری

: علی زارعی
: منصوره علی یاری
: نسرین پرهام
: هلیاکریمی
: حامد روحبخش
: روح اله زندی فرد
: امیر قالیچی ها
: امیر کورش اعرابی
: سعید وثیق نیا

کاری از گروه تیاتر شایا
گروهِ تیاتر شایا در ادامه ی بیست و دو تجربه ی پیشین خود تلاش میکند اینبار در کنارِ خلقِ اثری جذاب، پیشنهادهایی بدیع در حوزه ی اجرای نمایشهای دینی ارایه دهد. داستانِ نمایشنامه علاوه بر وفاداری به مستندات تاریخی، واقعه ی ضربت خوردن امام علی(ع) را با نگاهی کاملاً نمایشی و از زاویه ای جدید نمایش میدهد. حضور بازیگران بزرگ تیاتر، سینما و تلویزیون، خلقِ زیباییهای بصری، طراحی صحنه، لباس، نور و صوت... اجرای باشکوه را نوید میدهد

خلاصه نمایش
"ترور" درباره ی زندگی و تنهایی یک تروریست است که به قضاوت و انتخابش برای کشتن شک ندارد. اما مادرش اعتقاد دارد او سی و پنج سال پیش مرده است. فقط می باید دفن می شد تا از شر ارواح شریر در امان می ماند. تروریست در مسیر عملیاتش با دختری آشنا می شود که...

ابن ملجم مرادی، پس از پذیرفتن ماموریت ترور امام علی ،سفری را آغاز می کند که در طول آن به شناختی تازه ای از او ،خود و جهان پیرامونش دست می یابد....

 * با مشارکت مناطق آزاد اروند *

| تیوال تماشای این برنامه را پیشنهاد می کند |
برچسب «پیشنهاد تیوال» بنابر شاخص‌هایی شامل کیفیت اثر اعطا شده و تجاری یا سفارشی دریافت نمی‌شود


همکف ۲۵.۰۰۰ تومان
بالکن ۲۰.۰۰۰ تومان

گزارش تصویری تیوال از نمایش ترور (سری دوم) / عکاس: سید ضیا الدین صفویان

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از نمایش ترور (سری دوم) / عکاس: کامران چیذری

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از نمایش ترور (سری نخست) / عکاس: سید ضیا الدین صفویان

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از نشست خبری نمایش ترور / عکاس: سید ضیا الدین صفویان

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» نشست خبری نمایش ترور برگزار می‌شود

» "ترور" حمیدرضا نعیمی در تیوال

آواهای وابسته

مکان

تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر، مجموعه فرهنگی و هنری تئاترشهر
تلفن:  ۶۶۴۶۰۵۹۲-۴


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
کار قشنگ و قوی ای بود...بازیها واقعا حرف نداشت...یک ابن ملجم عالی و یک قطام فوق العاده...طراحی صحنه جالب....اون گروه شیاطین وسوسه کننده که خیلی به دل چسبیدند...
ولی مثه سقراط جذاب نبود...
به نظرم دلیلش دو چیز میتونه باشه...یکی اینکه داستان این نمایش رو بارها و بارها دیدیم و شنیدیم و نمایش داستان جدیدی تعریف نمی کرد که هیجان صحنه بعدی رو داشته باشی...
دوم هم اینکه به علت مذهبی بودن متن، خیلی مدرنیزه نشده بود مثه نمایش سقراط...تنها چیزهای مدرنی که وارد نمایش شده بود از طریق طراحی لباس بود....(البته در مورد قطام، به نظرم یک کفش قرمز خیلی می تونست بهتر از اون پوتین زمخت و زشت باشه!)...
بعد آخر نمایش به کل نمایش نمیومد!...کل نمایش مو به مو عین چیزهایی بود که ما شنیدیم و دیدیم...یهو در انتها، با یک انتهای باز مواجه میشی!...یعنی ابن ملجم پشیمون شد و کار رو تموم نکرد؟!...
یک ... دیدن ادامه » مورد دیگه هم که یه کم عجیب بود، دیدن مردان عرب آن دوران به صورت خیلی منطقی و متمدن و رئوف بود!!...انگار هنوز حال و هوای نمایش سقراط از گروه نمایش بیرون نرفته و با حال و هوای مردمان سرزمین سقراط آمدند و سرزمین عرب رو بازسازی کردند!...
ولی ایده کلی نمایش رو دوست داشتم...اینکه همیشه باید دو سمت داستان رو شنید....ما هیچوقت سمت ابن ملجم رو نشنیده بودیم....مثه فیلم "ملفسنت" که ما این بار داستان زیبای خفته را از سمت خبیث داستان دیدیم و من بسیار ازش لذت بردم!...کلا اتفاق جالبیه توجه به سمتهای دیگه داستانها و اتفاقهای آشنا...
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مرض خنده!
یک: با دوستی رفته ام سالن اصلی تئاتر شهر "ترور" ببینیم. نمایشی با موضوع ضربت خوردن حضرت علی؛ درباره یک واقعه تاریخی سنگین و مهم. خودم را برای تماشای یک نمایش سنگین، عمیق به همراه تماشاگران فهیم آماده کرده ام.

دو: چند دقیقه بیشتر از نمایش نگذشته که مردهای پشت سرم بانمکی شان گل می کند و تکه هایی را در حد بچه های دهه هفتادی می اندازند و میخندند. کمی بعدتر دخترهای کناری ام بلند بلند به دیالوگهای جدی شخصیتها میخندند و وقتی کارگردان با ایده های بچگانه اش ارزش کار را پائین می آورد و جای یک نمایش ثقیل اثری سخیف جلوی چشمانت می گذارد سالن شبیه سالنهای تئاتر آزاد می شود. بازیگرها چپ میروند همه میخندند، راست می روند همه میخندند و دیالوگ میگویند قهقهه می زنند.

سه: بارها شاهد خندیدنهای بدون مورد و دلیل تماشاگرها هنگام اجرای یک کار بوده ام اما ... دیدن ادامه » این بار این خندیدن ها در حد فاجعه بود. هنوز هم نمی فهمم گفتن "دروغ نگو" مگر تا چه اندازه می تواند خنده دار باشد که صدای خنده بعضی ها را انقدر بلند میکند! یا نه، شاید ما مرض داریم؛ مرض خنده!
گاهی خنده های برخی از تماشاگران محترم در هر نمایشی آدمو به جنون می رسونه!
۱۷ دی ۱۳۹۴
من آخرین شب این کار تونستم این اثر رو ببیتم.واقعا در تمام نمایش فقط خواستم سالن رو ترک کنم اما صبر کردم .اون قسمت مسخره وسوسه ....شوخی با مادر ابن ملجم به سخره گرفتن یک همچین جریانی واقعا برای من فقط جای تعجب داشت.این تلفیق عصر مدرن و ساعت و کراوات با زمان ... دیدن ادامه » علی و مرادی این ترکیب گویش فارسی اعم از شوخی و ضرب المثل و ناسزا با صحبت کردنهایی به سبک اعراب مثلا!
حیف از اساتیدی که اسمشون در این کار آورده شد!! من متاسفانه بسیار زیاد در طول نمایش یاد کارتن اسکار افتادم بعد تازه یادم می افتاد کجا هستم و به چه امیدی آمدم!!!
۳۰ دی ۱۳۹۴
بخشیش تقصیر متن و خود کارگردانه که کمدی رو واقعاً به نیت لودگی و سرگرمی نامرتبط به باقی بخش‌ها به کار می‌بره.
۰۴ شهریور ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تئاتر «ترور» اثر جسورانه ایست. نمایشی که بیش از دو ساعت اجازه نمی دهد تماشاگر به گذر زمان بیاندیشد یا دمی از وقایع بر صحنه فاصله بگیرد. یکی از دلایل این جذابیت دیدگاه منحصر به فرد نویسنده و کارگردان این نمایش؛ حمیدرضا نعیمی است. این کارگردان خوش فکر، فارغ از هر ملاحظه ای، دیدگاه و دریافت ها و اندیشۀ خود را در حالتی سیال رها می کند تا وقوع یکی از مهم ترین اتفاقات تاریخ اسلام و تشیّع را بکاود و با هدف اندیشه ورزی و روشنگری، دیدگاهی نوین و منحصر به فرد دربارۀ آن ارائه دهد. ابن ملجم مرادی که همواره یکی از سیاه ترین شخصیت های تاریخ اسلام به شمار رفته است در این نمایش به کاراکتری خاکستری مبدل می شود که نمی توان تمام کاسه و کوزه ها را بر سر او شکست. فردی از همه جا رانده و از همه جا مانده که از طرفی درگیر جهل و تعصب خشک خود و درک ناصحیحش از دین است و از سوی ... دیدن ادامه » دیگر نیازهای مادی اش او را سست می کند و با دیدن چشم و ابرویی پایش می لغزد.
ابن ملجمی که جز با خون و خشونت و شمشیر در میدان جنگ انسی نداشته و همواره با بوی پهن شتر و ستور و تعفن عرق جنگجویان عرب گندیده در زره مأنوس بوده، حال با دیدن سرواندامی و پیچیدن عطر تنش در مشام زمام اختیار را از کف می دهد و بر تصمیمی که بیشتر او را به سوی آن هدایت کرده اند تا اینکه خودش مستقلانه به آن اراده کرده باشد مصمم ترش می کند. ابن ملجمی که بیشتر آلت دست عده ای سیاست باز می شود تا اینکه با ارادۀ کامل و تفکر مستقل و آزاد از کج اندیشی تصمیم به ترور خلیفۀ مسلمین بگیرد.
طراحی صحنه مبتنی بر خلق صوَری فرارونده در ذهن است. صوری که با مفاهیم نمایش در هم آمیخته اند و با تصویرسازی های به موقع ذهن او را در رسیدن به مفاهیم درونی اثر مدد می کنند. ساختارهای فلزی و بی روح داربست مانند دکور که فضای سرد و عاری از شفقت کوفه را بازسازی می کنند. شهر اشباه الرجالی که رجّاله های نان به نرخ روز خور را در خود می پرورد. اشباحی که سایه وار و مسخ شده در این فضا تردد می کنند و طرحی از کوفیان را از لابه لای سطور تاریخ بر صحنه متصور می سازند. یا چراغ های انتهایی صحنه که با روشن شدن ناگهانی باعث تنگ شدن مردمک چشم تماشاگر در آن فضای تاریک گشته و آتش جهنم را تداعی می کنند.
نمی شود از تئاتر ترور سخن گفت و از بازی فرید قبادی در نقش ابن ملجم یاد نکرد. بازیگری که اگرچه در تئاتر ایران هنوز نامی همتای بازیگرانی چون سیامک سفری، محمدحسن معجونی، دکتر مهدی سلطانی، نوید محمدزاده، علی سرابی و ... ندارد اما انصافاً بازی قابل توجهی را ارائه می کند. بازی ای که به جز همراهی صدا و بیان خوب، در میمیک و بازی با چشم ها نیز تأثیرگذار عمل می کند و موفق می شود که رسالت خود را در این نمایش به انجام برساند.
طراحی حرکات موزون نیز یکی از نقاط قوت این نمایش است. رقص یکی از عناصر اصلی نمایش به شمار می رود که به خاطر شرایط مذهبی حاکم پس از انقلاب تا به حال مغفول و فراموش شده باقی مانده، اما همانطور که در این نمایش می بینیم این عنصر مهم می تواند در صورتی که در جای خود و با طراحی خوب ارائه شود چشم نواز، سرگرم کننده و جذاب باشد و تماشاگر را بیش از پیش جذب نمایش کند. ترکیب بندی و چینش بازیگرها بر صحنه از دیگر عواملی است که در این کار مورد تدقیق کارگردان قرار گرفته است. بالا رفتن بازیگران از داربست های مرتفع از طرفی دلهره ای در دل تماشاگر به وجود می آورد و او را از رکود و سکون می رهاند و شش دانگ حواسش را به صحنه متمرکز می سازد و از طرف دیگر بازیگران را با فرم ها و اشکال خاص در تمامی نقاط صحنۀ بزرگ سالن اصلی تئاتر شهر پراکنده می سازد و یک زیبایی متوازن را به تماشا می گذارد.
شکستن دیوار چهارم در چند مورد همراه با روشن شدن نور تماشاگران و طرح سؤال مستقیم از آنان تأکید گذاری بر مسائل مورد پرسش متن و بیشتر اندیشیدن و به فکر فرو رفتن مخاطب را در پی دارد که اگرچه با پاسخ دادن مستقیم تماشاگر مواجه نمی شود اما هر کس جوابی را در دل خود زمزمه می کند و یا اینکه دست کم دربارۀ آن می اندیشد. این شیوۀ روشن کردن چراغ تماشاگر و به در آوردن او از خلوت امن و تاریک خود، ترفند خوبی بود که نعیمی در این نمایش به خوبی از آن استفاده کرده است.
به زعم بنده حمیدرضا نعیمی در حال حاضر یکی از جسورترین کارگردانان تئاتر ایران است. وی خوش فکر و اهل اندیشه است و در بیرونی کردن دیدگاه های ویژه اش بر صحنۀ جادویی تئاتر موفق عمل می کند. امیدوارم با اعتماد بیشتر مسئولین به هنرمندان تئاتر و سینما و اجازه دادن به بازتر شدن فضا بیش از پیش شاهد فعالیت و هنرنمایی چنین نویسندگان و کارگردانان خوش ذوق و متفاوتی بر صحنه باشیم.
حمیده صمدی، بهزاد هندی، n s و احسان مشعل چی این را خواندند
مونا طاهری، تینا و سهیلا قدیرزاد این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
همیشه برای من سئوال بود چرا آمار دوست داشتن و نداشتن در این نمایش نسبتا با هم برابر است ولی ما در نقدها اکثرا تعریف می بینیم... تا اینکه دیشب نمایش را دیدم و واقعا نمی توانم بگویم نمایش بدی بود ، بلکه شما نمایش قابل قبولی از گروه اجرا می بینید ، شاید در جاهایی ضعف هایی در نمایش مشاهده می شد اما در کل خوب بود و من فکر می کنم اکثر این دوستان بیشتر از ژانر نمایش خوششان نیامده تا آنکه از اجرای آن
چرا که یکی از تماشاگرانی که کنار من نشسته بود ، گفت من اصلا چیزی نمی فهمم و از جایش بلند شد . شاید به خاطر همین است که آقای نعیمی در ادامه نمایش صحنه های زیادی را به شکل طنز اجرا کرد تا بتواند این مسئله را کمی جبران کند .
در کل ژانر های مذهبی در کشور ما به دلایلی طرفداران خاص خود را دارد و این حجم از دوست نداشتن می تواند از آن سرچشمه بگیرد .
من تعصبی به ژانر مذهبی ندارم و نمایش خوب و حرفه ای را در هر موضوعی باشد می پسندم و با آگاهی از موضوع نمایش ترور به تماشای آن نشستم اما، به عنوان کسی که صرفاً تماشاگر پروپاقرص تئاتر است تا حدی توان تمییز نمایش حرفه ای را از نمایش قابل قبول یا سطح پایین دارم. ... دیدن ادامه » آنچه شما طنز نامیده اید نه طنز که شوخی های سطح پایین بسیار بی ربط بود. اینکه چنین نمایشی همچنان با تبلیغات زیاد در حال اجراست و پیشنهاد تیوال هست هم برای من سؤال است.
۰۷ دی ۱۳۹۴
سر خانم نور بخش حرف شما را قبول دارم که در انتهای تئاتر ، ژانر نمایش عوض شد و به قول شما بیشتر به لودگی و مسخره بازی درآمد و همانطور که گفتم شاید این صحنه ها به این خاطر گذاشته شده که تماشاچی که اهل تئاتر نیست به سالن تئاتر بیاید . که به نظر من هم این صحنه ... دیدن ادامه » ها ارزش کار را خیلی پایین آورد .
در ضمن اگر این نمایش را با امیر کبیر مقایسه کنید ، هردو یک واقعه تاریخی را بیان می کنند فقط در امیر کبیر ما همان تاریخ سوم راهنمایی را مشاهده می کنیم که به ما درس میدادند ولی در ترور برای اولین بار ما روحیات یک شخص منفور را در کنار یک واقعه تاریخی می بینیم و این به نظر من نکته مثبتی است .

۰۷ دی ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
در مجموع میتونم این نمایش رو از نظر شخصی متوسط ارزیابی کنم.
بازی ها خوب بود ، بخصوص بازی فرید قبادی که قابل تحسین بود. از جهتی این نمایش تونست حس شک و تشویش رو در تروریست به خوبی به نمایش بگذاره و از جهت دیگه با قرار دادن چند شخصیت با دیالوگهای کمدی کمی فضای نمایش رو از حالت خشک در بیاره. اما خب من فکر میکنم میشد با یک پردازش قوی تر و حذف برخی از این دیالوگهای کمدی ، تماشاگر رو بیشتر به فکر فرو برد.
من دنبال نقطه ای برای اوج این نمایش میگشتم که بتونه تماشاگر رو در خودش و افکارش فرو ببره ، اما چنین صحنه و یا دیالوگی در نمایش به چشم نمیخورد . در نهایت بسیار معمولی این نمایش شروع و تمام شد و در واقع به روایت شرایطی خاص پرداخت که برای برخی از نظر تاریخی میتوانست جالب باشه و برای برخی دیگر از نظر مذهبی، اما برای منی که دوست داشتم از جنبه ی اجتماعی به قضیه ... دیدن ادامه » نگاه کنم ، چندان مقبول نبود.

بازی ها خوب بود اما گاهی دیالوگهای آقای فرهانی که طبعا تخصص خاصی در اجرای دیالوگهایی با عصبانیت و فریاد را دارند ، در میان صدای موسیقی متن گم و گنگ میشد .

در نهایت امیدوارم کارهای قویتری از این دست را شاهد باشیم.
در نظر سنجی نمایش ترور شرکت کنید . در قسمت پاپین است نظر سنجی . تشکر
۰۵ دی ۱۳۹۴
بله حتما ... شرکت کردم و نظر "خوب" را انتخاب کردم
۰۵ دی ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می رساند امکان خرید بلیت روزهای تازه این نمایش فراهم گردید.
سینا نادری فرد این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
متن عالی بود.
فرید قبادی عالی بود.
این نمایش رو به همه پیشنهاد میکنم.
تابان این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امشب نمایش رودیدم
استقبال عالی بود .
کاربسیارقوی ودقیق .میزانسن های زیبا .دیالوگهاروخیلی دوست داشتم .خیلی کارمتفاوتی بود نسبت به بقیه کارهای مذهبی. بازی آقای قبادی وخانم نازی عالی بود . حیف که اسم آ قای شرفی دررای گیری آقای کامل نیست . صحنه وسوسه ابن ملجم وبعد مرگ مادر عالی بود.. به آقای نعیمی وگروهشون خسته نباشید میگم
عاطفه جنابی این را خواند
مهدی حسین مردی، shayan shamlu و پرستو حاجی حیدر این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
شاید کمی متفاوت باشد این نوشته، و شاید ناخوشایند. اگر چنین است پیشاپیش عذر مرا بپذیرید.
برای آقای نعیمی با سابقه ای که از ایشان سراغ دارم احترام قائلم.
برای آقای فراهانی و خانم ناصر و بقیه بازیگران ارجمند احترام قائلم.
برای همه تماشاگرانی که کار را دوست داشتند هم احترام قائلم.
اما برای خودم به عنوان یک تماشاگر عاشق تئاتر هم احترام قائلم و نمی توانم به سادگی ضعف های کار را آنقدر ندیده بگیرم که بتوانم از این کار آنقدر لذت ببرم که مثلا از سقراط.
می دانم قرار نیست همه ی کارهای تاریخی زبان آرکائیک داشته باشند، یا حتی نثر ادبی فاخر. همه بیضایی نیستند و حاتمی، که متنهایشان به شعر پهلو بزند. همه هم اجرا را یک جور تعریف نمی کنند. ولی آقای نعیمی که همان نعیمی سابق است. آیا قرار است به دکوری راضی باشد که مکعب های طبقاتی اش به سبک انبارهای کالا نسبتی با دکور دقیق کارهای قبلیش ندارد؟ یا به طراحی حرکاتی که نوآوری در آن جایی ندارد؟
اگر قرار است زبان امروزی هم باشد- که هیچ اشکالی ندارد- کارکرد و همراهی آن با اجرا و حرکات گروهی یا تکی بازیگران (مثل ترکیب "سقراط" یا... ) باید، طبق اصول، تلفیقی امروزی و نمایشی ایجاد کند که در این کار از آن خبر نیست.
دیالوگهایی از این دست در یک کار وزین تاریخی، که قرار هم نیست کمیک باشد، چه معنایی یا چه حسی را قرار است ایجاد کنند؟ مثل:
"- ...ببین دختر...
- من دختر نیستم (خنده حضار)
من جنسیت را کنار گذاشته ام. هم از مردها متنفرم هم از زنها..." (قطام در روز عروسی دوستش!!؟)

و یا:
- رنگینکو ببین بهم می گه آدم فروش
-آدم فروشو ببین بهم می گه رنگینک (دو مرد عرب جنگجو در میانه ی گفت و گو برای توطئه قتل امیرالمومینن؟)

و ... دیدن ادامه » ایضا:
- چی می گی فلفل اینقدر ور ور می کنی؟ (باز هم خنده شدید تماشاگران)

دوستانی که کار را تاریخی- مذهبی می دانند یا جدی یا دست کم متفاوت، آیا با این دست دیالوگها نامگزاریش می کنند یا با حرکتهای بازیگران روی صحنه در حین بیان این صحبتها، که شامل حرکت چند مرد با پیراهن و شلوار و کفش ورنی و ساعت مچی بر دست راست همراه قبای بلند عربی است و چرخاندن چوب در دست به شیوه چوپانهای ایلیاتی خودمان؟تاکید می کنم اجرای تجربی و استفاده از بستر رویدادهای واقعی برای ایجاد فضایی متفاوت به خودی خود بسیار هم نیکوست. اما شخصا اگر قرار است تلفیق زمان-مکان تاریخی و اجرای مدرن را ببینم، "سقراط" را با ذکر چند نکته منتقدانه با رغبت می بینم، "آرش-ساد" را با لذت بردن از زبان بیضایی و بعضی ابتکارات رحمانیان بیشتر می پسندم، "خاطرات یک جامه دار" را برای اجرای دشوار و با حوصله اش شایسته تقدیر می دانم و.... با تمام احترام به جای تماشای دوساعت "ترور" ترجیح می دهم راهم را به سمت گلریز یوسف آباد یا بولینگ شریعتی کج کنم و دوساعت خنده ی تفریحی بی ادعای جدیت را آگاهانه انتخاب کنم.
جسارت و هنری که در واکاوی شخصیتی مثله ابن ملجم انجام شده بسیار قابل تحسین و تقدیره... انسان ها مطلقا خوب و بد نیستن و یزید و ابن ملجم هم هم شر مطلق نیستن و معیارها و آرزوها و امیدهای خودشو نو داشتن...فریدقبادی اجراش فوق العاده بود و به نظر من از شماره یک های تئاتر ماست...بازیگری تا این حد توانا باید تقدیر بشه...ترور یک نگاه جدید به تاریخ و باز کردن زوایای جدیدی از تاریخه.....تاریخ دو روی یک سکه هست و شاید همه ی اونچیزی که ما فکر میکنیم مسلمه اشتباه باشه.... استفاده از بهزاد فراهانی هم تا حدودی نمایشی به نظر می رسید و احتمالا برای فروش تئاتر بوده...یکتا ناصر هم قطامی به مراتب بهتر از قطام سریال امام علی نمایش داد و دیالوگ هاش با ابن ملجم درک بهتری ازین کاراکتر بوجود آورد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امشب این نمایش رو دیدم و میتونم بگم واااقعا لذت بردم و فکر میکنم دوستان با پیشداوری و تعصب در حق این نمایش کم لطفی میکنن. به نظر من این نمایش یه نمایش مذهبی نیست اصلا بر خلاف اونچه که موضوعش به نظر میاد، بلکه یه نمایش تاریخی با یه دیدگاه و رویکرد جدید هست؛ تاریخی که به زمان و مکان خاصی محدود نمیشه. و البته که اگر این نمایش بتونه نظر مخاطب رو در مورد ابن ملجم (یا بهتره بگم ابن ملجم گونه ها) که تاریخ میخواد به خوردمون بده، عوض کنه یعنی یه نمایش کاااملا موفق بوده. و من فکر میکنم آقای نعیمی و گروهشون خیلی خوب از پس اینکار براومدن. همونطور که انتظار داشتم اینبارم آقای نعیمی کار بسیار خوب و موجهی رو ارائه دادن.
اگر کسی به سراغ این نمایش میره باید بدون هیچگونه پیشداوری مذهبی بره و اونوقت کاملا سورپرایز میشه، و درطول نمایش به نشانه ها دقت کنه تا بتونه با ... دیدن ادامه » نمایش ارتباط درخور رو برقرار کنه.
خسته نباشید به تمام کسایی که زحمت کشیدند، خیلی لذت بردم، ممنون.
پ.ن: خیلی دوست داشتم انتهای نمایش متفاوت از اونچه در تاریخ ثبت شده باشه، که در نهایت هم همینطور شد. انتظار دیگه ای هم نمیشد داشت از این اثر خوب و قوی.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می رساند امکان خرید بلیت روزهای تازه این نمایش فراهم گردید.
اخرین تاریخ اجرا نمایش ترور کی است.
۲۵ آذر ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خیلی کم پیش میاد که ازدیدن نمایشی تا به این حد انرژی بگیرم و حالم اینقدر خوب بسه اما نمایش ترور به نویسندگی و کار گردانی حمید نعیمی ازون دسته کارهایست که نه یکبار بلکه باید چند بار دید و لذت برد ،آقای نعیمی ازجمله کارگردان هاییست که رگ خواب تماشاگر را به خوبی بلدهست و در اجرا سبک خاص خودشونو دارد ،امااز بازیه خوب بازیگران به نام ان همچون آقای بهزادفراهانی اگربگذریم بازی کوتاه اما بجا و خوب بهنام شرفی که بکلی فضای کار رو عوض کرد و خانم یکتا ناصر که باوجود اینکه خیلی دیر تراز بقیه به گروه ملحق شد بسیار عالی و بخته بود ،واقعا خسته نباشید میگم به تک تک عوامل گروه نمایش ترور
رومینا خلج هدایتی و n s این را خواندند
سهیلا قدیرزاد این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امشب نمایش ترور رو دیدم، بسیار لذت بردم ازدیالوگهای عمیق و تأثیرگذار و بازیهای فوق العاده ی بازیگران بالاخص آقایان بهزاد فراهانی، فرید قبادی، امیر مهدی کیا و خانمها یکتا ناصر در نقش قطام و خانمی که نقش ام هانی را بازی می کردند که متأسفانه نامشان را نمیدانم. دست مریزاد به همه ی عوامل گروه و کارگردان محترم جناب آقای حمیدرضا نعیمی
یا علی
فرهانی رو قبول ندارم اما بقیه عالی بودن
۱۷ آذر ۱۳۹۴
بنظرم عالی بودن
۱۳ بهمن ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دیشب نمایش رو دیدم وبسیار دوست داشتم
متن قوی وعاری از کلیشه های همیشگی. شخصیت پردازی درست وچند وجهی شخصیت محوری (ابن ملجم ) نمایش. استفاده درست وبجا وبه اندازه از طنز.
ترکیب و تلفیق عناصر قدیمی وامروزی وارتباط حساب شده آنها مثلا عینک ابن ملجم ، در دیدار با مادر عینک رو برمیداره وبعبارتی به دنیای بین خیال و واقعیت وارد میشه.
اکثر بازی ها استادانه بود استاد فرهانی عالی بودن. آقای قبادی ازپس نقش خیلی خوب بر آمدن وپیچ و خم نقش رو خوب در آورذن خانم نازی بسیار درست وحساب شده بازی کردن وشخصا صحنه های مادر رو خیلی دوست داشتم ضمنا بنظرم مقایسه این کار با سقراط درست نیست. مقایسه ، دوتا جغرافیا ، دوتا تاریخ ، دوتا فلسفه و .... مختلف باهم غلطه وآقای نعیمی ریسک زیادی دراین کار کردن که خوب هم از پس آن بر آمدن
به نظر شما بهترین بازیگر نمایش ترور کیست؟
» تا ۴ پاسخ









بازی آقای قبادی و خانم نازی قابل قبول بود .
۱۲ آذر ۱۳۹۴
به جز آقای فرید قبادی و آقای بهزاد فراهانی ، آقای بهنام شرفی بسیار خوب بودند.
۲۳ آذر ۱۳۹۴
خب چرا این نظر سنجى کامل نیست؟ :/
۲۴ آذر ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام و خسته نباشید به همه اعضای گروه. نمایش را دیدم و بسیار لذت بردم. موضوع نمایش بسیار جالب بود و نگاه دیگری به قضیه بود. از نظر دکور و نور پردازی و صدا و صحنه عالی بود . بازیگران که دست شان درد نکنه جدا زحمت کشیده اند. دیالوگ ها و مونولوگ های سخت و سنگین و بدون اشتباه . واقعا عالی است و توصیه می کنم حتما ببینید. زیباست و تماشایی.
وحید هوبخت و حمید فراهانی این را خواندند
سارا_ز این را دوست دارد
بدون شک زیباست
۰۹ آذر ۱۳۹۴
واااقعا کار خیلی خوبی بود. مخصوصا بازی آقای قبادی. فوق العاده بودن توی این کار

از آقای نعیمی ممنون
۳۰ دی ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام و خدا قوت به تیم آقای نعیمی من هرجا که ایشون تاتر داشته باشن روز اول نمایش حتما میام، این کار خیلی مورد علاقه من نبود و نظر خاصی ندارم، ولی متاسفانه مدیریت تاتر شهر باعث تاسف کل ایران هستش که نمیدونم چرا سرو سامان نمیگیره!
من شنیدم جناب پاکدل مدیر هستن لطفا به ایشان یا هر کسی که مسول است انتقال بدین که این حق مردم نیست با این مدیریت ضعیف و عدم رسیدگی و بی مسئولیتی در این مجموعه گرانقدر مواجه بشن!
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
* اجرای دوباره ترور از پنجشنبه 12 آذرماه *

خوشبختانه مشکلات اجرای این نمایش برطرف شد و اجرای آن از پنجشنبه 12 آذرماه از سر گرفته می شود. خرید روزهای تازه از ساعت 15 امروز شنبه 7 آذرماه آغاز شده و همه خریداران روزهای لغو شده می توانند در صورت تمایل با تماس با شماره 66871897 خرید خود را به روزهای تازه جا به جا نمایند.

همچنین خریداران عزیزی که امکان یا تمایل جا به جایی به روزهای تازه را ندارند می توانند با فرستادن ایمیلی به نشانی support@tiwall.com دربرگیرنده شماره پیگیری، شماره کارت و نام صاحب کارت، هزینه بلیت خود را دریافت نمایند.
خداروشکرررررررررررررر خوشحالمون کردین که دوباره می تونم ببینمش :-)
۰۷ آذر ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
- فضای اینجا بیش از حد معنویه، به کمی هوا نیاز دارم!
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید