تیوال نمایش تیولا
S3 : 06:30:59
امکان خرید پایان یافته
  ۱۸ مرداد تا ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
  ۲۱:۳۰
  ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه
 بها: ۳۵,۰۰۰ تومان

: علی عابدی
: پرستو گلستانی، وحید آقاپور، ‌رامین سیار دشتی، سامان دارابی
: طاهر خرمی

: سعید یزدانی
: زری کریمی
: احمدنگهبان
: امیر ترحمی
: سعید رضوانی
: بابک حقی
: الهه افخمی
: شیما فرشتیان
: پانیذ تاج بخت
: مصیب کریمی، ابوالفضل شفیعی زاده

گزارش تصویری تیوال از نمایش تیولا / عکاس: پریچهر ژیان

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» نمایش «تیولا» فضای فراشگفتی را تداعی می‌کند

» خانه نمایش مهرگان با تمام بضاعت با ما همراه شد

» بررسی تئاتر تیولا در چهاردهمین نشست نقد صحنه

» تخفیف ویژه دانشجویی برای نمایش «تیولا»

» همکاری مجدد سعید رضوانی و علی عابدی

» «تیولا» هفدهم مرداد میزبان خبرنگاران است

» مهرگان میزبان «تیولا» می‌شود

ویدیوهای وابسته

آواهای وابسته

مکان

خیابان انقلاب، خیابان خارک، بن بست اول، پلاک ۵ خانه نمایش مهرگان
تلفن:  ۶۶۷۲۲۶۲۲ - ۶۶۷۲۴۸۱۵


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
درود خدمت همه دوستان
از اینکه دیر نظرمو برای این تیاتر مینویسم عذرخواهی :)

بسیار کار زیبایی بود و بنده بشدت لذت بردم..دکور کار و میزانسن ها رو خیلی دوست داشتم..کارگردانی کار خوب بود و نوشته به مراتب بهتر و دلچسب تر
دیالوگ های تر و تمیز و قشنگ، متناسب، به اندازه و مرتبط با جریان کلی و مفهوم نمایشنامه کار..خلاصه که آقای عابدی عالی بود کارشون

انتخاب موسیقی ها هم با اینکه از جاهای مختلف بود و بعضا موسیقی های بسیار معروف ولی بشدت به بقیه کار میومد و هیجان انگیز بود

از گریم ها هم راضی بودم :) چقدر طنز کار به اندازه و مفید و در خدمت متن بود..خواهشا کارهای دیگه هم این سبک طنز رو یاد بگیرن که به هر بهونه ای نخوان مخاطب رو بخندونن

حتی اسم کار هم برای من هم از حنبه زیبایی شناسی هم مفهومی خیلی خوب بود

در مورد بازیگرا، که همه بازیگرا عالیییی بودن، وحید جان ... دیدن ادامه » آقاپور شما بسیار عزیز و دلنشینی :) چه بازی یکدست و خوبی داشت آقای آقاپور در هر دو بخش اش..منتظر آقای ملک بودیم که یهو دیدیم رامین جان سیاردشتی یکی از بازیگرای مورد علاقه من جایگزین ایشون شده..من که طبیعتا خوشحال شدم ولی نمیدونم دلیلش تمرین کم بود یا تغییر بازیگر ناگهانی یا چه، اما رامین جان چندین بار تپق زد و حتی متن رو یادش رفت ولی خوب جمعش کرد..از همه تیم بازیگری که عالی بودن بسیار تشکر :)

موفق و پیروز باشید همه عوامل کار و خسته نباشید به همه تیم و آقای عابدی در صدر اونا
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
-برای چی باید بهت اطمینان کنم ؟
- برای حفظ کوره ها


ما دوتا زوج دشمن ساز خوبی میشیم و کوره هات بهتر میشن کوره های دوقلو ، سه قلو ... کوره های دسته جمعی ...


زمین شده یه جهنم تیولایی یه کابوس مخوف و هولناک که ای کاش به بیداری برسه . (دیالوگ پایانی)

پی نوشت : نقل به مضمون
نمایش بسیار عالی ، دکور متفاوت و جالب ، نورپردازی خوب و یک سوپر بازی بسیار عالی و روان از رامین سیار دشتی نازنین.خسته نباشید میگم به گروه.
درود جناب رزمجو ، رامین سیار دشتی دراین نمایش بودند؟
۱۳ شهریور ۱۳۹۷
درسته پرند جان، حتما باید دلیل دیگری وجود داشته باشد، اما من صرفا به عنوان یک مخاطب نظرم رو اعلام کردم چون دو بار هست که شاهد این قضیه بودم،سر نمایش اندر هدایت نسل جوان هم به صرف حضور ایشون رفتم که دیدم بی اطلاع رسانی از نمایش کنار رفتند.. این در حالیست ... دیدن ادامه » که امثال نوید محمدزاده وقتی قراره تا تاریخ معبنی اجرا داشته باشند از قبل به گروه و طبعا به تماشاگر اعلام میکنند.. فکر می‌کنم رعایت این نکات هست که از بازیگر، یه حرفه ای میسازه..
۱۳ شهریور ۱۳۹۷
منم با حرف شما نیلوفر جان موافقم مشکل جای دیگریست چون خودم در جریان ریز ما وقع هستم
۱۳ شهریور ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای پایانی این نمایش، از چهارشنبه ۱۴ تا جمعه ۱۶ شهریور، به کارگردانی علی عابدی و با بازی پرستو گلستانی، وحید آقاپور، ‌محمدصادق ملک، ‌سامان دارابی، فردا (دوشنبه) ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
محمد لهاک این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
موسیقی و نورپردازی خیلی خوب بود و دیالوگ ها هم هوشمندانه بودند و فقط اگر تعدادی از تئاترهای بدردنخوری که این روزها روی صحنه می روند را دید میتوان به ارزش نوع دیالوگ نویسی و اجرا پی برد، یک انتقادی هم میتوان وارد کرد تاکید فراوان بر طنز داستان و بخصوص طنزجنسیتی بود و این طنز به عمق داستان لطمه زده و بهتر بود وجه فلسفی دیالوگ ها پر رنگ تر میشد ضمن اینکه دیالوگ پایانی تیولای پدر گونه ای شعاری بود و انگار کارگردان بصورت نریشن مرثیه ای در مورد دوران مدرن بدهد بی انکه در داستان قرار گیرد، البته این جملات محتوای خیلی خوبی داشتند اما کاش در جریان کار گفته میشدند و مونولوگ نمی بود. اما بطور کلی ایده ای که از کوره های آدم سوزی ارائه شد بسیار جالب و موثر و تلخ بود و تاکنون در یک نمایش داخلی ندیده بودیم این فاجعه بزرگ تاریخی انقدر متفاوت و جالب مطرح شود. امیدوارم ... دیدن ادامه » کارگردانان خلاق ما که ایده های جدید و عمیق مطرح می کنند بیش از شناخته و موفق شوند.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با درود، از گروه محترم تقاضای اجرای ویژه برای ساعت زودتر دارم امید است که ترتیب اثر داده شود....
پیشنهاد بجایی بود. امیدوارم ترتیب اثر بدهند
۰۹ شهریور ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تجربه عجیب و دوست داشتنی ای بود ، سورئالی خوفناک و تمام کمال ، لذتم صد چندان شد وقتی دیدم حتی از دودکش ها دودی هم به هوا میره یعنی به تمام ریزه کاریها دقت شده بود ، بهمراه گریم و بازیهای عاااالی و از همه دوست داشتنی تر موزیک آمریکای جنوبی طور عالیش
از دید من این یک کار تمام و کماله اول یک دنیای خیالی و متنی جذاب در جلوت میذارن و بعدش شما هم این امکان رو داری که خودت بسطش بدی
من که به شخصه کل لحظاتش برام جذاب بود فقط شاید با توجه به دیروقت شروع شدن کار شاید اگه کمی گفتگوها خلاصه تر میشد یا ریتم تند تر میشد بهتر بود

واقعن همچین متن و پرداختی جای دست مریزاد داره ، عرض درود و خسته نباشید دارم خدمت جناب عابدی و باقی دوستان

9.5 از 10
جناب جعفریان عزیز
با شما موافقم
۱۰ شهریور ۱۳۹۷
درود فراوان جناب لهاک گرامی
پاینده باشید
۱۰ شهریور ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چند وقت با هم بودین
به اندازه ای که تو خواب بودی
من چه اندازه خواب بودم
به اندازه قرصی که خوردی
من چه اندازه قرص خوردم
ییییییه قرصه نیمه
پس شما نیم ساعت با هم بودین
درسته
تو این نیم ساعت چکار کردین
خِیییییییییییلی
حرف زدیم
جهنم رو با جهنم باید روشن کرد .....
من دیگه اون آآآدَمِ زمینی نیستم.............
سلام وو خسته نباشید گروه محترم
به خاطر دو فاکتور بازیگری خوب آقای آقاپور و طراحی خوب صحنه می شود کار را یک کار متوسط حساب کرد
متن در اندازه کشفیات یک نوجوان نسبت به واقعیات و حقایق اگزیستانسیالیستی بعد از خوندن چندین کتاب از کافکا و کشف میلان کوندرا است.
بازی ها به جز آقای وحید آقاپور متوسط و خانم گلستانی بد بود.
طراحی صحنه به متن مربوط بود
طراحی لباس و طراحی گریم می تونست هر چیزی دیگه هم باشه و منطق طراحی لباس و طراحی گریم نامشخص بود
طراحی نور بدترین طراحی نوری بود که تمام عمرم دیدم
امیدوارم همیشه موفق و شاد باشید
با سلام و احترام
گاهی گمان نمیکنی ولی خوب میشود
گاهی نمیشود که نمیشود که نمیشود
گه جور میشود خود آن بی مقدمه
گه با دو صد مقدمه ناجور میشود

بخش اول تقدیر
تیولا یک اثر سورئال که با شروع به دنیای دیگری شما را خواهد برد به دنیایی که شاید آینده دنیای ماست
و جذابیت متن از آن جهت بیشتر مخاطب را مجذوب خود میکند که مرزهای حرمت و ادب را بدون درنوردیدن تماشاگر به قهقهه می افتد .
و تیپ های درجه یکی که با صدا  و بازیشان خیلی زود باور پذیر میشوند.
طراحی فوق العاده لباس که هم چیزیش بجاست.
دکور که به بهترین شکل ممکن ساخته شده و فضا سازی سه بعدی از دنیای ماورایی در ذهن مخاطب ایجاد میکند.
همه عوامل گروه درجه یک بودند .
بازی ها هم که کاملا حرفه ای و درجه یک
و یه پایان بینظیر یه قاب عالی از سه نسل و مادری که در کوره است
دست ... دیدن ادامه » آخر گلایه
گلایه های که آنقدر تکراری شده که فکر میکنم این حجم نخ نما شاید خواسته احمقانه ای است که طلب میکنم
برای سالن نمایش مهرگان
برای نمایشی که چندین روز است که اجرا شده
شاید حضور سه عکاس زیاد باشد  آنهم عکاسانی که لنز طلب می‌کنند و لنز عوض میکنند مگر عکاسی از حیات وحش میکنید نکند نام تیولا برای شما تداعی عکاسی از گونه خاصی است
شاید لازم است وسط اجرا فریاد بزنیم که آقای عکاس آقای بظاهر محترم دوست عزیز دوست فرهیخته دوست مثلا هنرمند از سالن گمشو بیرون من پول دادم زمان گذاشتم و می‌خوام در آرامش تئاتر ببینم
صد تا عکس گرفتید آلبوم خانوادگی مگر میخواهید درست کنی
مگر از مراحل رشد دارید عکاسی میکنید
مگر اینجا آتلیه است
بعد هم از خانواده های محترم این عکاسان تشکر کنم همسر یکی از دوستان یا درحال انتقال لنز بود یا دستشویی رفتند یا نامه به همسر عکاس دیگر دادند در نهایت هم آمدند فرزندشان را از این محیط مسموم خارج کردند.

تیولا آنقدر جذاب و خواستنی بود که قطعا بیش از دوبار این کار رو خواهم دید .
از رنـجـی کـه مـی‌بـریـم . . .
۰۵ شهریور ۱۳۹۷
امیدوارم در حضور بعدیتون بتونم ایرادات رو برطرف کنم
۱۱ شهریور ۱۳۹۷
آقا ارادتمند
۱۱ شهریور ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، از سه‌شنبه ۶ تا جمعه ۹ شهریور، به کارگردانی علی عابدی و با بازی پرستو گلستانی، وحید آقاپور، ‌محمدصادق ملک، ‌سامان دارابی، آغاز شد.
گیشه تماشاخانه مهرگان و میترا این را خواندند
محمد لهاک این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایشی که حتما باید دید!
متن خوب ، کارگردانی خلاقانه ، طراحی های کاربردی و سنجیده و بازی های بسیار عالی ، همه دلایلی هستند که این نمایش را در زمره ی آثار قابل اعتنا و شایسته قرار می دهند. بسیار خوشحالم که این نمایش را دیدم .
دیدن این نمایش را به همه ی عزیزان پیشنهاد می کنم . اثری که با هر نوع سلیقه ای ارتباط برقرار می کند .
یک کار تمیز با بازیهای درخشان و متن بسیار قوی و عمیق از آقای علی عابدی خیلی خوشحالم که همچین کارهایی ساخته می شه و امیدوارم روز به روز تعداد این کارها اافزایش پیدا کنه. امیدوارم تماشاچی ها شانس دیدن این کار ارزشمند رو از دست ندن.
سپاس خانم فیروز آذر عزیز .
۳۰ مرداد ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، از سه‌شنبه ۳۰ مرداد تا جمعه ۲ شهریور، به کارگردانی علی عابدی و با بازی پرستو گلستانی، وحید آقاپور، ‌محمدصادق ملک، ‌سامان دارابی، آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تیولا و ارتباطش به زمانه

مسئله‌‌ی من در انتخاب اثر برای تماشا ارتباط کار هنری با زمان و بستر ارائه‌ی آن است، چیزی که از علی عابدی سراغ داشتم رعایت همین مسئله است.
تیولا در زمانی روی صحنه‌ی تئاتر رفته که سایه‌ی هولناک جنگ بر سر ماست (هر نوعی از آن!)، یعنی کارگردان (و نویسنده) زمان مناسبی برای ارائه کار یافته پس باید بخاطر درک بهتر شرایط این نمایش را پیگیری کرد، زیرا نمایش امروز است.
اینکه نویسنده و کارگردان سیر کاری مشخصی در پرداختن به مسئله‌ی جنگ دارد باعث شده تا گام به گام به ایده‌آل‌های خودش (که الزاما با مخاطب یکی نیست) نزدیک شود، بازیگران باتجربه‌ی کار با این کارگران درک کاملی از خواسته‌ی او داشته و بدون اضافه کاری انجام وظیفه می‌کنند و البته بقیه‌ی عناصر که مکمل هم بوده در راه رسیدن(رساندن) به ایده‌ی نویسنده.
این اجرا صرفا از نظر ... دیدن ادامه » بازیگری یا کارگردانی توصیه نمی‌شود بلکه از منظر نظم و هارمونی کل صحنه است که می‌تواند حرف تازه‌ای داشته باشد.
چیزی که تئاتر ما در این زمانه محتاج ان است.
ممنون جناب حجازی عزیز .
۳۰ مرداد ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تیولا یک نمایش شریف که این روزها در تماشاخانه مهرگان خوش میدرخشد

بازیهای بسیار روان و دوست داشتنی

نمایشنامه ای عمیق که مخاطب را به چالش می کشد

کارگردانی دقیق و طراحی صحنه ای کاربردی



همه این موارد در کنار یکدیگر نمایش تیولا را به اثری تبدیل کرده که مخاطب ناچار به پیشنهاد دادنش برای تماشای آن به عاشقان

هنرهای نمایشی میشود

خسته نباشیدی گرم برای آفرینش چنین اثر شریف و عمیقی
سلام و ممنون از اظهارنظرتون جناب عمو فرهاد قصه های عزیز. .
۲۶ مرداد ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ـــ تیولا ، جهنمی جنگ زده و نامیرا ـــ

به محض ورود به سالن، با مشاهده طراحی صحنه ای سرد و آهنی (طراحی آیرونی) و لوله هایی شبیه به تاسیسات موتورخانه های کشتی(شبیه آنچه در فیلمها میبینیم) خود را آماده تماشای نمایشی ابزورد با بستری تلخ و زبانی گزنده میکنیم.
پس از خاموشی چراغ و حضور بازیگران با گریمهایی اکسپرسیون و اگزجره که بن مایه ای سرد و بیروح دارد، حدسمان تبدیل به یقین میشود که با یک گروتسگ مواجهیم.
تیولا؛ همان عروس دریایی نامیرایی که به مرگ طبیعی نمی میرد ، در واقع سمبلی است از یک دور تسلسل و باطل و یک چرخه بیهودگی و تکرار که در جهانی جهنمی به آن دچاریم. تکراری که حتی در کلام با ادای برخی دیالوگها، به آن تاکید میشود. اوج تاکید بر این تکرار زمانی است که مخاطب شاهد تکرار زایش ""بچه تیولا"" در سده های مختلف است. بچه تیولایی که پس از چند ... دیدن ادامه » صدسال , حال خودش والد یک بچه تیولای دیگر است. اما تیولایی متفاوت از تیولاهای متعارف همیشگی...
زمان در این نمایش مجهول و گم است و مخاطب نمیداند این بُعد زمانی کِی و چه وقت است، اما میتواند این لازمانی را به سبب رخدادهایش به راحتی در زمان حاضر خود بنشاند.
مکان نیز در این نمایش، به ظاهر ناکجا آباد است؛ اما ناکجاآبادی که نشانه های همسان سازی به جغرافیاهای خاصی را به زیبایی با طراحی صحنه آیرونی اش به جا گذاشته است.
تاسیسات موتورخانه ای کشتی که یادآور ناوهای جنگی در هر جغرافیا و هرگوشه ای از دنیاست که برای قشون کشی جنگی همواره آتشش به راه بوده و هنوز نیز هست...
کوره های آدمسوزی که اولین تصویر و تعبیری را که به ذهن متبادر میکند، نسل کشی یهودی ها و فاجعه هلوکاست است و این تداعی در پایان نمایش که مادر و جنین اش در کوره محبوس شده اند به اوج خود میرسد. (این صحنه برایم تداعی گر فیلم ""پسری با پیژامه راه راه"" بود که هنوز بعد از گذشت سالها از تماشایش، از یادآوری متاثر میشوم.)
اما آنچه در این بین برایم جذابیت خاصی داشت، موسیقی نمایش بود.
انتخاب نوای ""پن فلوت"" برای این فضای سرد و ابزورد که از طرفی حسی حزن آلود و غم انگیز را القا میکند و از طرفی با فراز و فرودهایش یک حس خوشایند از بارقه امید را بر دل مینشاند؛ انتخابی بجا و زیباست.
شاید القای این پارادوکس حسی توسط این نوای موسیقی، پیام تازه ای داشته باشد؛ اینکه میتوان در قلب جهنم، جایی که تیولا هربار زاده میشود و نمی میرد، مانند پیرمرد نمایش ؛هنوز امیدوار بود و برای لذت بردن تلاش کرد...
پ.ن: جنگ همیشه این نیست که دو کشور به روی هم توپ و تانک و گلوله ببندند، گاهی جنگ میتواند در حد یک کشمکش لفظی و کلامی بین دو تا آدم باشد که اثر همان لفظ و کلامشان بر قلب یکدیگر، به مراتب مخرب تر از هزاران موشک هسته ای باشد. مراقب باشیم، جنگ همیشه در کمین است...
ـــ پـرنـد مـحـمـدی ـــ
ظاهرا نمایش درخور توجهی است خانم محمدی عزیز. یاداشت تان ترغیب مان کرد به تماشا. واقعا جنگ همیشه در کمین است و به ما می نگرد!
ممنون و موفق باشید.
۲۴ مرداد ۱۳۹۷
بهراد گرانقدر, سپاس از همراهی و حسن توجهتون.
اطمینان دارم از فیلم خوشتون میاد.
۲۷ مرداد ۱۳۹۷
سپاس از شما که با حجم مشغولیت های زندگی مینویسید.حتما این فیلم مورد علاقه من هست امیدوارم موفق و شاداب باشید
۲۷ مرداد ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
پیرمرد: بسته برای جهنم کار کردن، می خوام به رویاهام فکر کنم، می خوام آزاد باشم، اونجور که می خوام زندگی کنم