در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | علی یدالهی این روزها در حال آماده‌سازی نمایش "شنگرف" برای اجرای عمومی است.
S2 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 15:45:01
نمایش شنگرف | علی یدالهی این روزها در حال آماده‌سازی نمایش

این کارگردان تئاتر با بیان این که تلاش می‌کنیم آذرماه اجرای عمومی نمایش‌مان آغاز شود گفت: در حال حاضر مشغول آماده‌سازی نمایش "شنگرف" برای اجرا در یکی از سالن‌های دولتی تهران هستم. این نمایش را برای جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی آماده کرده بودیم که در این جشنواره اجرا شد و بازخورد خوبی هم از مخاطبان دریافت کرد.

وی درباره داستان این نمایش توضیح داد: «شنگرف» اسم سنگ کانی بسیار کمیاب و زیبایی است که رنگ قرمز از آن ساخته می‌شود. داستان نمایش ما نیز به اسطوره سیاوش می‌پردازد که اثبات درستکاری‌اش به شعله‌های آتش سپرده می‌شود.

یدالهی که نویسنده نمایشنامه «شنگرف» نیز هست افزود: این نمایشنامه را برای اجرای تک نفره به همراه عروسک گردانی نوشته‌ام. بهرام بهبهانی بازیگر و عروسک گردان این نمایش کار دشواری بر عهده دارد. تمامی نقش‌ها را با استفاده از عروسک‌های خاصی که می‌سازد و از بین می‌برد بازی خواهد کرد.

وی درباره تکنیک عروسک‌های این نمایش نیز گفت: به شیوه‌ای در طراحی عروسک‌ها رسیده‌ام که با توانایی عروسک گردانی و بازیگری بازیگر رابطه‌ای مستقیم دارد. عروسک‌های این نمایش قطعات پارچه هستند. پارچه‌هایی که با گره حجم پیدا می‌کنند و بازی داده می‌شوند و به سادگی تغییر می‌کنند.

این کارگردان تئاتر در معرفی دیگر همکاران نمایش «شنگرف» گفت: تا این لحظه دستیار کارگردان بردیا یدالهی، مدیر صحنه مهتاب زارع، روابط عمومی نمایش زهرا شایان‌فر، طراح نور را رضا خضرایی و عکاسی را الناز حجارزاده برعهده دارند.

وی اعلام زمان و مکان اجرا را به فرصتی دیگر و پس از کسب مجوز اجرا موکول کرد.

درباره نمایش شنگرف
۰۵ آذر ۱۴۰۲