تیوال نمایش بکت
S3 : 02:27:53
تولید جدید گروه تیاتر مشق
  ۱۳ مهر تا ۱۵ آبان ۱۳۹۶
  ۲۰:۳۰
  ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه
 بها: ۴۰,۰۰۰ و ۲۵,۰۰۰ تومان

: ژان آنوی
: نزهت شریعت‌زاده
: مرتضی میرمنتظمی
: داریوش موفق، عباس جمالی، علی نجفی، فراز سرابی، مجید آهنگران، سپیده صباغ، عزالدین توفیق، ساغر شکوری، علی آرتین، مریم شجاعی، رضا درویش، مهدی میراکبری
: گروه تیاتر مشق

: سعید هاشم زاده
: زهرا آقا بلاغی
: فرشید مصدق
: مرتضی میرمنتظمی
: نیما پور کریمی
: سها امیدی
: گروه کارا
: محمد قدس
: علی آرتین، حمیدرضا گودرزی، مهدی میراکبری، امیر ابراهیم زاده
: رضا درویش
: سینا فراهانی، علی فراهانی
: سام بهشتی
: احسان جابری، آسمان روشن
: رهام شامخ
: گروه تیاتر مشق
: هه ژار رمضانی، امیر قالیچی (تیاتر بازها)
: تهران تماشا، فیلم نیوز، پارسینما، تیاتربین ها، هفت سینما، ریما تیاتر
: نرمین اسماعیل زاده، زهرا سالاری
: سمیه خاسته
: سینا فتحی، بابک پاکنژاد، علی آرزومندی

ژان آنوی در سال ۱۹۱۰ به‌دنیا آمد، اولین نمایشنامه‌اش «سمور» است که در سال ۱۹۳۲ به اجرا درآمد. آنوی نمایشنامه «بکت» را در سال ۱۹۵۹ نوشت، این نمایشنامه در سال ۱۳۵۵ در انتشارات آگاه با ترجمه نزهت شریعت زاده چاپ شده است.

بکت، داستان هانری دوم است که برای حفظ قدرت دربارش «توماس بکت» را به‌عنوان نخست‌وزیر برمی‌گزیند، اما بکت طی اتفاقاتی بر علیه هانری دست به شورش می‌زند.

ردیف های ۱ تا ۵ با بهای ۴۰،۰۰۰ تومان
ردیف های ۵ تا ۱۱ با بهای ۲۵،۰۰۰ تومان

گزارش تصویری تیوال از نمایش بکت / عکاس: پریچهر ژیان

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از نمایش بکت / عکاس:‌ رضا جاویدی

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از تمرین نمایش بکت / عکاس:‌ حانیه زاهد

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» یادداشت مهرداد کورش‌نیا نویسنده و کارگردان تئاتر برای نمایش «بکت»

» نمایش «بکت» در راه ایرانشهر

ویدیوهای وابسته

آواهای وابسته

مکان

خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، جنب خانه هنرمندان، تماشاخانه ایران‌شهر
تلفن:  ۸۸۸۱۴۱۱۵_۸۸۸۱۴۱۱۶


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
اجرای نمایش بکت در وانفسای تئاتر امروز ایران یکی گوهر ناب است

اینکه کارگردانی فارغ از فضای گیشه محور و پولکی بسیاری از نمایش های امروز به سراغ متنی رفته که چندان نشانه های مورد پسند عموم مخاطبین را ندارد و بعد از فضاسازی و ایده کارگردانی متفاوت از زمان و مکان نمایشنامه استفاده کرده و برای اجرایی کردن اینها به سراغ بازیگرانی غیر سلبریتی اما بسیار کاربلد رفته نشانه امیدواری است.

فضای خوش انرژی با میزانسن ها و فضا سازی جذاب. از نظر شخصیت پردازی به نظرم به غیر از دو شخصیت اصلی پادشاه با بازی بسیار خوب عباس جمالی و بکت با بازی داریوش موفق، سایر شخصیت ها یا در متن اثر چندان تاثیر گذار تعریف نشدند و یا پس از عبور از فیلتر کارگردانی چندان مورد توجه قرار نگرفته اند. استفاده از توپ های بسکتبال و این بازی به خوبی توانسته است نشانه های اصلی زیر متن را ... دیدن ادامه » به تماشاگر منتقل کنند و در عین حال فضای مدرن و امروزی تر به کار ببخشد.

به نظرم دیدن و حمایت از این دست نمایش ها در شرایط فعلی یک وظیفه مهم و ویژه است که نباید از آن غافل شویم
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت هفته پایانی این نمایش، از شنبه ۱۳ تا دوشنبه ۱۵ آبان، به طراحی و کارگردانی مرتضی میرمنتظمی، فردا (پنجشنبه) ساعت ۱۲ آغاز خواهدشد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، از چهارشنبه ۱۰ آبان تا جمعه ۱۲ آبان، امروز (شنبه) ساعت ۱۶ آغاز خواهد شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید

"بکت ، هجوم آدرنالین در عرصه ی رقابت ِقدرت "

بکت خوانشی ست پست مدرن از نمایشنامه ای که با دستمایه ی یک برش تاریخی در انگلستان بر سر سهم خواهی ِ پادشاه و کلیسا از قدرتی ست که بتوانند حاکمیت ِخودرا بیش از پیش تثبت کنند واقتدار و نفوذی کارآمد داشته باشند. این مناسبات ِقدرت ، با حفظ رکن رقابت که البته در یک دوئل ورزشی تصویری واجرایی شده، بسیار هوشمندانه ست.
بکت یک اجرای امروزی ست ... در تقابلی در قرن دوازدهم میلادی که اساس ِبسیاری از نابسامانی های کشوری و جامعه به حضور مستقیم دین و مردان مذهبی و اعمال نظر و قوانین ِکلیسا در سیاست، اشاره میکند ؛ تداخلی که هماره به بازی ِتوپ و توری شباهت دارد که فقط گل ها رد و بدل می شوند ودر نهایت برد و باخت مهم نیست چون هردو تیم در زمین حاضرند ...
انتخاب این متن و شرایط حاکم بر آن و استفاده از لباس های مدرن امروزی ،زبان محاوره ،موسیقی در بطن و طراحی صحنه و قفس ِفلزی وعبور وخروج از آن ،تاکید میکند که کارگردان نگاهی فراتر از زمان و مکان ِنمایشنامه ی بکت دارد، و اشاره به مداخله ی شکست خورده ی قدرتمدار مذهب در امور سیاسی ست، که شرایط جامعه را از دموکراسی دور و بازنمایی همان نظام دیکتاتوری ست که برده داری و انقیاد مردم را تشدید میکند .. متن نمایشنامه تبارشناسی ِوضعیت سیاسی امروز را نیز به تصویر میکشد که سکولاریسم ،نتیجه ی آن شرایط و موقعیت در زمان معاصر ست...چنانکه نخستین بار بحث سکولار در بریتانیانیز مطرح شد... وتاکیدی بر آزادی های فردی بدون ِسلطه ی قوانین ِمذهبی و انتخاب و اراده ی زندگی ِشخصی هرفردست..

هرچند خود ژان آنوی معتقد ست که نمایشنامه هایش بیشتر تسکین و لذت ست و جنبه ی اجتماعی آن ها بیش از مسائل سیاسی یا عقیدتی مورد نظر و اهمیتند اما نمیتوان" بکت " را دراین دسته جای داد؛وقتی تاکیدات وی بر تبعیض های ملیتی و استعمارگرانه ایست که همواره دربریتانیا موردنقد بوده است و عملا بعنوان یک متن سیاسی که کشمکش های قدرتمدار را مطرح میکند لحاظ و البته انتخاب و اجرای آن در سالن ایرانشهر درخور توجه و تحسین ست ...

آنچه خلاقیت ِکارگردان در اجرای نمایش پیش روست ، بهره گیری از فرم مسابقه ی بسکتبال در بازنمایی قدرتی ست که بحث جاری و تطابق آن با بیوشیمی ِانسانی و هورمون آدرنالین شاخصه ی جالبی ست، که در شرایط استرس زا ، ترس آور و رقابتی،بویژه در فعالیت های پرتحرک ورزشی قدرتی، ترشح میشود
ارتباط ذهن و بدن چنان بهم پیوسته است که وقتی ذهن به ارزیابی و تفسیر موقعیت ها می پردازد نه تنها بر افکار ما تاثیرگذار است، بلکه احساسات، رفتار و تجربیات جسمانی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. از این رو، تمام تجربیاتی که داریم هم بر بدن و هم بر ذهن ما تاثیرگذارند
هنگامی که با یک عامل استرس‌زا مواجه می شویم، مغز ما موقعیت را ارزیابی می کند. اگر مغز عامل استرس‌زا را به عنوان یک تهدید و ضعف قدرت شناسایی کند، سیستم عصبی سمپاتیک را فعال می سازد.و با ترشح آدرنالین ،قدرتی میبخشد که در شرایط عادی به ندرت وجود دارد
باهمین تطابق برای جلسه ی شورای پادشاه با کلیسا ، از یک مسابقه ی ورزشی با جذابیت بصری ِگل و سبد و توپ های متعدد که بازمانده ی این تحریکات و اعمال ِقدرتمداری پس از هر ردوبدل شدن کلامی بر زمین است ، بهره برده شده است وماشینی که زمین بازی (عرصه ی رقابت قدرت ) را تمیز میکند و می شوید ..
این فرم نه تنها نمایش را به سمت اجرایی امروزی نزدیک میکند بلکه تئاتر را به مضامینی فراتر از یک متن و بازی میبرد ...و از آن شیوه ی معمول و تکرارشده ،دور میکند .
رقابتی که همواره برای تصاحب انجام میشود ، حتی زمانی که بکت نیز با عنوان اسقف اعظم به سیستم ِکلیسا وارد این گردونه ی قدرت – ورزشی برای تصاحب قدم میگذارد لباس ورزشی می پوشد

تمایلات ... دیدن ادامه » عاطفی و سلطه جوی هنری دوم به بکت ، و مقاومت بکت _کلیسا ، مسیر را به سمتی میبرد که قدرت حتی دست پرورده های خویش را می بلعد واجازه ی سد منافع را نمیدهد... این پایانی برای مردان سیاست و یک جریان سیاسی نیست ، چرا که همواره قدرت در صدر نظام جامعه ی انسانی پیشتاز ست ...

نمایش بکت میرمنتظمی،با صحنه آرایی و بازیکن های ِحرفه ای ورزشی ، با نورپردازی و انتخاب بازیگرهای نقش اصلی حتی در فیزیک ظاهری و جثه ، لباس ها ،گریم و موسیقی ،درکنار یک اجرای جذاب ِهیجانی، مخاطب را در مدیوم تئاتر ، با "امر سیاسی" در معنای امر رقابتی مواجه میکند . زمانی که «دیگری» تبدیل به بازیگری شود که حضور او ،مانع دسترسی یا بهبود منافع فرد، یا به خطر افتادن "تداوم هویت"، به عنوان دشمن تلقی و باید حذف شود..(کارل اشمیت/ امرسیاسی)

با آرزوی موفقیت برای گروه تئاتری مشق و سپاس از اجرای خوب شان .
نیلوفرثانی
14مهر96

نیلوفر عزیز
ممنون بابت نقد خوبت .
مثل همیشه بهره مند شدم .
۰۴ آبان ۱۳۹۶
نقد خوبی بود و باید بگم بعد از مدتی واقعن لذت بردم از دیدن یه کار عالی
۰۶ آبان ۱۳۹۶
درود خانم عاشوری عزیز ... منهم از دیدن این تاتر لذت بردم بدلیل ارجاعات زیادی که به زمانه و مسائل روز سیاسی داره و ذهن مخاطب رو باترفندهاو ظرافت به مواردی جلب میکنه که لازمه ی آگاهمندی هرفردی در جامعه است .. سپاس از نظرتون
۰۶ آبان ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
((بسکتبال در کاتدرال))
نمایش بکت به طراحی و کارگردانی مرتضی میرمنتظمی،اجرای مدرن و پرتحرکی از نمایشنامه ژان آنوی است که روایتی از ماجرای تاریخی جدال بین هانری دوم،پادشاه انگلستان و دوست و صدرعظم اش،توماس بکت و درنهایت قتل او به خواست شاه در قرن دوازدهم میلادی می باشد.
مساله اصلی نمایش،کشمکش بین دو قدرت،دربار و کلیسا و جنگ آنها بر سر کسب امتیاز و سهم بیشتر است.در طراحی بکت ،صحنه های کاخ و کلیسا به سالن تمرین بسکتبالی تبدیل شده است که گاهی شخصیت ها با شورت و کفش ورزشی توپ به دست به بازی یا تمرین مشغول هستند و یا کت شلوار و کراوات به تن دارند و دیالوگهایشان را می گویند. گراندپیانوی دکوری هم در کنار صحنه قرارگرفته است که به واسطه توانایی بکت در نواختن قطعات موسیقی شاید ابزار تجسد بخشیدن جلوه روحانی او بر صحنه باشد که البته به نظر می رسد واقعا از ... دیدن ادامه » آن تهی است.
مدرن سازی فضایی متون نمایشی و اپراهای قرون گذشته،دست کم با به کارگیری ابزار و لباس های معاصر، تجربه انجام شده ای در هنرهای نمایشی جهان است. این طراحی در نمایش بکت با توجه به فضای رقابتی و مجادله دو نهاد قدرت بر سر کسب امتیاز بیشتر و شهوت پیروزی و سیطره برهمگان،انتخاب خلاقی است که گویی تماشاگران از پشت حصارهای فلزی تعبیه شده در جلوی صحنه، شاهد این مسابقه مقطع، حریصانه و زمینی هستند. موسیقی های انتخابی، روند تمرین بازی با توپ و نقش نمادین آنها، پرتاب ها به تور و حرکت تا حدودی به کسالت زدایی از متن پرگو و ایستای آنوی در اجرا، کمک نموده است اما فقط تا بخشی هایی از آن....
در عین حال به نظر می رسد طراحی های این نمایش،با قرائت نمایشنامه نویس،ژان آنوی،در تقدس زدایی از چهره توماس بکت و ساخت شکنی از دوگانه ی حاکمیت زمینی و آسمانی از یک رویداد تاریخی در مجموع تطبیق دارد.به دنبال این رویکرد از تصویر کلیشه ای حضور بصری و بیانات روحانیت مسیحی کلیسا بر صحنه نیز آشنایی زدایی می شود.
اما آیا به راستی منش و روش توماس بکت برای دفاع ازمنافع کلیسا و نهایتا کشته شدنش به دستور شاه(و قدیس اعلام کردنش) لزوما در قلمرو دفاع از الوهیت می گنجد؟ کلیسایی که به خوبی از سلسله مراتب مخوف و مناسبات به شدت زمینی و فاسدشده اش آگاه بود. کلیسایی که دستگاه عظیم پاپی به عنوان هسته اصلی اش برای استرداد خودبکت، به راحتی تطمیع می شود.کلیسایی که از دادن مالیات و انجام سایر وظایف، برخلاف شهروندان عادی طفره می رود.
بکت در مقام یک عمل گرای تمام عیار،تنها امرغیراخلاقی را "انجام ندادن کاری که باید انجام شود"،می داند. او مشاور آگاه و هوشمند دسیسه های هانری دوم در حکمروایی اش و همینطور همراه دایمی هرزه گی ها و عیاشی هایش به مدت ده سال بود.تا اینکه شاه به سودای همسویی کلیسا با دربار،بکت را به مقام اسقف اعظمی کانتربوری می رساند و فرصتی خوبی را برای انتقام تاریخی بکت به بهانه یا خدمت به شاه یا خدا، بر علیه خودش فراهم می کند.
اسقف لندن در جایی از نمایشنامه درباره بکت می گوید: فکر نکنید او همان آدم ساده و هرزه ای است که ظاهرش نشان می دهد. هانری ، بکت را در همه چیز سرآمدتر از خود می دانست حتی در می گساری و عیاشی!رابطه او با بکت مبتنی بر عشق و صمیمتی بود که به نفرت مرگباری بدل شد.
یکی از محورهای مفهومی در نمایشنامه ی بکت، موضوع ملت مغلوب و "ساکسون بودن" است. نرمان هایی که حتی صدسال پس از جنگ به دربار انگلستان نفوذ کردند و بر آنها سیطره یافتند. به این مسایل در نمایش تاکید مشخصی نمی شود.
نمایشنامه آنوی واجد خطاهایی تاریخی(خودآگاهانه ای) می باشد از جمله اینکه توماس بکت نه یک ساکسون بلکه در واقع یک نرمان بوده است اما ژان آنوی با بدل کردن بکت به یک ساکسون، وی را به شخصیتی تبدیل می کند که به دنبال هویت خود و به نوعی جبران سرشکستگی ملت تحت انقیاد و اهل مماشاتش باشد. این عامل در کنار کینه ای که از شاه به واسطه غر زدن دختری که دوست داشته، انگیزه خوبی برای پشت کردن به او و انتقام از دربارش فراهم می آورد.
نقش زنان در نمایشنامه بکت،بسیار محدود، غیرتاریخی و فروکاسته شده است.از این لحاظ بکت یک اثر ضدزن تلقی می شود.ملکه جوان ،همسر هانری گریان،شکوه گو و زیردست شاه است و در نمایش حتی شاه را به دلیل عشق اش به یک مرد،بکت، تهدید به بی آبرویی می کند.اما در واقعیت تاریخی ملکه الینور همسر هانری دوم که ده سالی نیز از او بزرگتر بود، زنی قدرتمند و بسیار جذاب و اغواگر است و در سال های ابتدایی ازدواج برخلاف سایر زوج های سلطنتی، عشاق پرشوری بودند.
در نمایش بکت نقش شخصیت هایی مانند اسقف اعظم،ژیلبر فولیو، بارون ها،شاه فرانسه،پاپ و کاردینال و... تعدیل یا حذف شده اند که این مساله نه تنها به موجز شدن نمایش کمکی نکرده بلکه تاثیرگذاری روابط و مناسبات را کاهش داده است. شخصیت پردازی نقش هایی به غیر از نقش هانری و بکت ناکارآمد و ضعیف به نظر می رسد .شایدهدایت بازیگران بیشتر مصروف ایده بازی با توپ های بسکتبال شده است. تاثیرگذاری حضور عباس جمالی در نقش هانری دوم ،با نارسایی های بازی بازیگر نقش بکت بی توازنی ایجاد کرده است. و سرانجام اینکه شاید بکت آنوی یک انتخاب کسل و مطول است که ترفندهای خلاق به کاررفته در طراحی اش را نیز کم اثر کرده است.برای گریز از این وضعیت به ایده های اجرایی دیگری هم نیاز بود اما انتخاب ساده تر، متن دیگر بر این طراحی شاید چاره سازتر می نمود.
جناب پرنده باز آلکاتراز
به نظرم گاهی آدم ها به مراتبی می رسند که لذت دانستن و کشف کردن رو با هیچ چیز در این دنیا عوض نمیکنند و به اشتراک گذاشتن آن "آگاهی ها" هم بخش عظیمی از اون لذت هست. اینکه به درجه ای برسی که بدون چشم داشت، "داشته ات را ببخشی". ... دیدن ادامه »
هر چه بیشتر آگاهی ببخشی، خود "آگاهتر" می شوی.
اعتراف میکنم این "سخاوت" در میان تعدادی از دوستان تیوالی، رشک برانگیز هست.
۳۰ مهر ۱۳۹۶
ممنون از اینکه می نویسید. با اینکه باعث تعجبه اما موسیقی های این نمایش انتخابی نیستند، و همه شون جز یکی برای این نمایش و برای اون صحنه ها ساخته شدند. متاسفانه ما چون عادت کردیم هرکاری می ریم می بینیم موسیقی ش انتخابی باشه و در بروشور نام و نشان موسیقی ... دیدن ادامه » ها نوشته نشده باشه انتظار شو نداریم...
۰۲ آبان ۱۳۹۶
بهادران گرامی ممنون از اینکه نوشته ام را خواندید...
چه خوب که موسیقی برای یک تاتر ساخته میشود .. این نشانگر تلاش و زحمت یک گروه برای نو بودن است.
۰۲ آبان ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت سانس های تازه این نمایش هم اکنون آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایشی بود با موضوع فوق العاده گیرا و عمیق. منتهی به نظرم یه مقدار مینی مالیستی برخورد شده بود تو نگارش نمایش نامه. ای کار کشش داشت تا بیشتر از 2 ساعت هم طول بکشه و روی دیالوگ ها و درون مایه عمیقش کار بشه و بسط داده بشه. طراحی صحنه و ایده بسکتبال و سایر المان ها عالی بودن.
نمایش خوبی بود از این لحاظ که متن رو به روز کردید و مخاطب با ریتم و موقعیت غیر قابل پیشبینی مواجه شد .
بهترین ویژگی بکت این بود که متنی مربوط به زمانه ی سیاسی کشور ایران در قالب استعاره و نماد به تماشاچی ارائه میداد . تماشاچی دائما در حال مقایسه بکت و پادشاه و اسقف ها با مستبدین زمانه بودند و این قابل ستایش بود .
نمایش عالی بود.پیشنهاد میکنم دیدنشو از دست ندید.یه اجرا متفاوت با توجه به اینکه موضوع نمایش اشنا و تکراری بود.البته یه جاهایی دیالوگ به خاطر بلند بودن صدای موسیقی به خوبی شنیده نمیشد.... دیدن این تئاتر از دست ندید.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت سانس های تازه این نمایش با بازی رضا درویش، داریوش موفق، سپیده صباغ و ..از پنجشنبه ۲۷ تا جمعه ۲۸ مهرماه همینک آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
پنجشنبه ، دو ساعت راه رو از قم کوبیدیم و نشستیم به تماشاى نمایش "بکت"
وقتى داشتیم راه میوفتادیم ، از طریق یکى از پیج ها ، "پیشنهاد نمیشود" این نمایش رو دیدیم و دو به شک بودیم که وقتمون شاید هدر بره واقعا!!
اما امشب بعد از پایان این نمایش واقعا خداروشکر کردیم که ریسکش رو پذیرفتیم و به تماشاى بکت نشستیم..
طراحى صحنه و کارگردانى عالى..
بازى هاى عالى و با ریتم خوب..
و نور و موسیقی پر تنش..
دمشون گرم!
ازشون حمایت کنیم و به دیدنشون بریم♥️♥️
من هم این کار رو دیدم . واقعا لذت بردم
۲۱ مهر ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
حتی اگر در صحنه آخر محافظین مخصوص پادشاه با اسلحه بالای سرمان نمی ایستادند، باز هم دست ها را بالای سر می بردیم و این اجرای جذاب و نو را تشویق میکردیم.
به زیبایی بر روی تمام جزئیات کار کردید و بازیگران خوبتان تا ابد این متن فوق العاده را برای ما ماندگار کردند.درود و خسته نباشید.
تشبیه شما از آخرین صحنه تئاتر به درستی و زیبایی صورت گرفت که به این نکته دقت نکرده بودم ممنون
۱۸ مهر ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من واقعا کارو دوس داشتم، جذاب و خاص بود به نظرم و ارزش دیدن داشت... توصیه میکنم دوستداران تئاتر برن ببینن :-)
خرید بلیت سانس های تازه پنجشنبه ۲۱ و جمعه ۲۲ مهرماه همینک آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید