تیوال مونولوگ خونین زار
S3 : 22:01:58
امکان خرید پایان یافته
  ۱۵ مرداد تا ۰۴ آذر ۱۳۹۶
  ۲۰:۰۰
  ۵۰ دقیقه
 بها: ۲۰,۰۰۰ تومان

: سهراب حسینی
: آذین ریوف
: سهیل حسینی


- از همراه داشتن فرزندان زیر ۱۲ سال خودداری نمایید.

گزارش تصویری تیوال از نمایش خونین زار / عکاس: حانیه زاهد

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» به علت استقبال انبوه تماشاگران «خونین زار » وارد چهارمین ماه اجراى خود شد

» استقبال از نمایش «خونین‌زار» در دوهفته آغازین و ورود به دو هفته پایانی

ویدیوهای وابسته

آواهای وابسته

مکان

خیابان کریمخان زند٬ خیابان شهید عضدی(آبان جنوبی)، کوچه کیوان، پلاک ۸، زنگ یک، سالن مکتب تهران
تلفن:  ۸۸۹۳۵۵۸۳-۵


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
دارم تجزیه می شم.
به نور
به اعتماد
به صدا
به تو ....
کار خوبی بود و داستان پر مغزی که در عین تکراری بودن به شکل تازه و به قول معروف جونداری گفته و اجرا شد.
تاریکی مطلق و سکوت محض بخش هایی از این اجرا تکان دهنده و هیجان انگیز بود.
از این دست مونولوگ ها کم داریم و خوشبختانه استقبال خوبی از این کار شده. درود و خسته نباشید به دست اندرکارن و مخاطبین هنر دوست این اجرا.
خانم مقدم نمایش راس ساعت شروع شد؟ واینکه مدت نمایش دقیقا 50 دقیقست؟؟؟
۱۵ آبان ۱۳۹۶
نیلوفر عزیز نمایش راس ساعت و بدون هیچ تأخیری شروع شد و راس ساعت هم تموم شد.
یادمه که به این موضوع اشاره کردم و با همراهم موافق بودیم که خیلی جالبه یک مونولوگ بدون حتی یک دقیقه تأخیر و سر ساعت تموم شده.
۱۵ آبان ۱۳۹۶
چه خوب..مرسی عزیزم..
۱۵ آبان ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بعد از مدتها یک کار خیلی خیلی خوب دیدم ، برای من به عنوان کسی که فقط تماشاگر تئاتر هستم و تخصصی هم در آن ندارم ،بهترین نمایش امسال بود.
اجرای دیشب تقریبا خصوصی بود ، بیش 90 درصد سالن به دلایلی خالی بود. اول که در جریان این مساله قرار گرفتم فکر کردم که شاید یک اجرای کم انرژی به واسطه خالی بودن سالن ببینم،ولی اجرا فوق العاده پر انرژی بود.
ممنون آقای حسینی
ممنون خانم رئوف
نظر "سپند امیرسلیمانی " درباره ی خونین زار:

بازی تک نفره خیلی کار سختی است و این بازی تک نفره یک متن خوب میخواهد که این کار داشت و یک متن خوب که یک مونولوگ هست به یک بازیگر احتیاج دارد که کار را خوب پیش ببرد و مخاطب خسته نشود.
این کار هردوی اینها را داشت ، هم متن خوبی داشت هم یک بازیگر خوب داشت که مخاطب دنبال میکرد کار را.
خسته نباشید، دستتان درد نکند ، دمتون گرم.
امیرمسعود فدائی، الهام دیانتی و محمدرضا دانش این را خواندند
azadeh_rz، مریم زارعی و امیر این را دوست دارند
ای کاش زمان نمایش رو یک ساعت جلوتر و یا دست کم عقب تر ببرین...
۱۲ آبان ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نزدیک به ورودی که شدم تابلوی خوش اومدین روی سینه دیوار خودنمایی می کرد. وارد که شدم بوی کاغذ کتاب به همراه بوی چوب تازه بریده شده حسابی حالمو سرجاش آورد آخه تا نیم ساعت پیشش خواب بودم انگار تازه بیدار شده بودم یه دوری که تو کتابخونه زدم یه کافه چوبی با یه حوض کاشی قدیمی وسط یه حیاط قدیمی خود نمایی کرد هنوز محو فضا بودم که .....
ردیف پنجم نشستم سالن کوچیک بود و بوی چوب مونده اولین چیزی بود که باعث میشد چشمات رو ببندی و یه نفس عمیق بکشی. چراغ ها خاموش شد و صدای بوق های مقطع یک دستگاه قدیمی اتاق احیا به گوش میرسید. تازه از اینجا لذت شروع میشد. چون دوست دارم خودتون این 45 دقیقه لذت رو تجربه کنید هیچی نمیگم هیچ......

نظر حمیدرضا اردلان درباره ی خونین زار:

این اثر متن درستی دارد و اجزای نمایش متن را تعقیب میکند، منظورم از اجزای نمایش بازیگر هست ،نور هست ،صدا هست ، فضا هست،خود چیدمان صحنه هست و همه ی اینها و چیزهای دیگری که به تعبیری روزگاری میزانسن می گفتند .
کشتن حرکت بازیگر یک نکته ی بدیهی است که می تواند به یک سبک هم منجر شود .
نگه داشتن یک موتیو آواز که در کار هست باز کشتن تنوعی ست که ذهن ما را از نقطه ی مرکزی و تونل کار دور میکند .این صدای آواز ثابت که بنیانش ثابت است ولی وضعیتش تغییر میکند باز کشتن کسرت است.
به نظر من کار استعداد اجرای فراوان تر دارد و استعداد صورت بندی جدید هم باز دارد، منظورم از صورت بندی جدید این هست که عناصر هم عصری و مدرن می تواند در آن تا جایی برسد که روزگاری شاید بعد از تئاتر فعلی ایران قرار بگیرد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید

نظر "احسان کرمی" مجری و بازیگر ، درباره ی خونین زار:

نمایش خونین زار را دیدم،کار آقای حسینی و بسیار لذت بردم ..هم متن،متن خیلی خوبی بود هم بازی ،بازیه فوق العاده ای بود.بازی کردن در این میزانسن ثابت کار خیلی دشواری است.در عین حال شما باید به جای چند کارکتر دیگر هم بازی کنید.به نظرم این نمایش در انتقال حس خیلی خیلی موفق عمل کرد و اتفاقی که باید بیافتد افتاد.
یعنی کارگردانی درست و هوشمندانه بعلاوه متن خیلی خوب و بازیگری ؛ یعنی این مثلث به نظرم تکمیل شد و اینکه موقع خروج از سالن همه تبریک میگفتند به بازیگر به عنوان نماینده گروه اجرایی .
خیلی خیلی تبریک میگم و امیدوارم همه این نمایش را ببینند ،بخصوص اهالی سینما و تئاتر و متوجه بشوند صحبت های من کاملا حقیقی است.
عباس الهی این را خواند
مهدی حسین مردی، امیرحسین آل عوض و الناز زالی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید

نظر "دکتر رشید کاکاوند " شاعر و مجری رادیو و تلویزیون، درباره ی خونین زار :

یک کار جدی یکی از نشانه هایش این است که آدم بعد از دیدن کار به شکل جدی به فکر فرو رود .این کار را تحلیل سیاسی اجتماعی نگاه کنیم ، تاریخی نگاه کنیم به کار یا سمبلیک ببینیم یا همان جهان شمول یا تاریخ شمول ببینیم بحث هایی هست که در تفسیرهای بعدی میتوان رفت سراغ آن .
اما نکته ای که اول از همه به ذهن من میرسد تلخی و تاریکی کار و به شکل هوشمندانه ای نورپردازی متناسب بود با این موضوع ، از همان ابتدا که متن یک مقدار شوخ و شنگ به نظر میرسید و بعضی از حاضران هم با صدای بلند می خندیدند این تلخی خودش را نشان میداد ، لازم نبود که حتما حادثه ای رسما اتفاق بیافتد و یک حدیث نفس ، من نمیخواهم آن را تعمیم بدهم اما یک کارکتر ،یک شخصیت پرداخته شده بود در یک روایت و این روایت به جایی میرساند ... دیدن ادامه » مارا که به آن فکر کنیم .
یک مقدار ظرفیت صوتی متن بیشتر از تصویری آن بود ، نه اینکه تصویر خوب کار نشده بود،نه ؛ بازی خیلی خوب بود نورپردازی ،همه چیز به جا بود میزانسن نداشت و طبیعتا انتخاب شده بود برای کار ، ظرفیت متن بیشتر متن بود ، بیشتر به تعبیری رادیویی بود ،شنیداری بود ، گو اینکه تلاش کرده بود تصویر هم کمک کند به این موضوع .
تدوین کار مناسب بود و با افکت ها و صداهای زمینه ای که در فواصل می آمد ، فضاسازی میشد و مخاطب را با خودش همراه میکرد.
در نیمه اول گاهی هرچه صدای هیاهو و خنده ی مخاطب شنیده میشد ، در نیمه دوم سکوت مطلق بود ، این سکوت مطلق یعنی نمایش به آن درون مایه ای که نظرش بود دست پیدا کرده . محکم و ضربه زننده داشت پیش میرفت .گو اینکه من با پایان نمایش خیلی موافق نبودم ، لازم نبود حتما آن فاجعه اتفاق بیافتد تا کل نمایش و کل متن فاجعه آمیز باشد .
انتخاب بازیگر با فیزیکی که دارد با چهره ملیح و مظلومی که دارد تقابل معنی داری با شخصیت پردازی داشت که آن ضربه زنندگی متن را بیشتر میکرد .
نهایتا من توصیه میکنم کسایی که ندیدند و صدای من را میشنوند ببیند این کار را،
گاهی وقت ها باید فرش را کنار بگذاریم و آشغال های زیر فرش را بگیریم ، همیشه اینجوری نیست که قایمش کنیم .
چیزی هست که واقعی است ، پرداخت آن میتواند مورد نقد قرار بگیرد ولی تم واقعی است و از واقعیت گریز نداشته باشیم.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید

نظر "دکتر فروزنده" دکترای تاریخ و تاریخدان ، درباره ی خونین زار :

نمایش دارد از درد زن بودن حیلی از زن های ایرانی صحبت می کند .که در هراسند از زن بودن خودشان و لذتی نمیبرند و از طرفی دیگر به لحاظ تاریخی یک رابطه ی زنانه را می بینیم که یک درک تاریخی را به ما میدهد که زمانبندی شده است.زن چهل سال پیش،زن پنجاه سال پیش ،زن سی سال پیش و زن کنونی .
اما از زن کنونی یک هراس و وحشتی من دارم به عنوان یک تماشاچی که شاید وحشتناک است در یک کلام.بسیار بسیار ناراحت کننده است .
رضا بولو و الناز زالی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید

نظر "حامد اکبری" مجری ، درباره ی خونین زار :

خونین زار را دیدم و به طرز دردناکی لذت بردم.آنچه که برای من از خونین زار به یادگار خواهد ماند اینکه جدا از روایت زنانه جدا از داستان ها ، این داستان به شدت میتواند فراجنسیتی باشد، یعنی همه ما و همه ی انسان های معاصر امروزی ،همایون گمشده دارند که به عنوان عشق اول و آخر هست.
و در تمام ناملایمات احساسی زندگی معاصر دنبالش می گردند .
برای نویسنده و کارگردان و بازیگر آرزوی موفقیت میکنم و دعوت میکنم حتما این کار را ببینید تا هنوز به اتمام نرسیده.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید

نظر "هادی محقق" کارگردان تئاتر درباره ی خونین زار :

ارتباط خوبی توانستم با کار بگیرم و این میتواند به خاطر جنس دیالوگ های خوبی باشد که در کار کاشته شده است.وبازی ، بازیه قابل قبولی بود ، یعنی طوری بود که اساسا درک و کارگردان داشت و فهمیده بود آن چیزی را که قرار بود متن فهم کند .
در انتقال دادن آن خیلی خوب عمل کرد و این هیچ چیز بودن محیط و اینکه هیچ چیز خیلی ویژه ای در پیرامون نبود .
یکی دیگر از ویژه گی های خوب این کار که یک تعریف دیگر از میزانسن حداقل برای من داشت اینکه میزانسن را چیز پیچیده ای نبینیم ، حتما در صحنه های عریض و طویل ، حتما داشتن پروداکشن خیلی ویژه ، آکسسوار خیلی ویژه ، یک دراز کشیدن میتواند یک میزانسن باشد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یکی از قوی ترین و بهترین نمایش های مونولوگی که تا به حال دیدم
بازی خانم رئوف عالی بود ، دوستان تیوالی اگر به نمایش مونولوگ علاقه دارید ، این اجرا را از دست ندهید
ممنون از عوامل ، کارگردان محترم و تمام دست اندرکاران
خسته نباشید

نظر "شهرام کرمی" نویسنده و کارگردان تئاتر درباره ی خونین زار :

نمایش خونین زار را دیدم، با بازی خیلی خوب و قابل تقدیر آذین رئوف ، کار سهراب حسینی .
به نظرم یک نمایش پر از ظرافت ،پر از خلاقیت و با نگاه نو و قابل تقدیر.
من میتوانم دیدن این نمایش رو بابت خلاقیت یک بازیگر در صحنه با کمترین حرکت و بیشترین کنش توصیه کنم به عنوان یک نمایش عالی و نمایشی که میشود خیلی خوب با آن ارتباط برقرار کرد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نظر "فواد نظیری" درباره ی خونین زار :

خونین زار در یک کلام و خلاصه؛
حدیث دردناک و غمبار نسل های سرگشته ای است که از ناکجاآباد به دیوانه خانه ،شهر بی درو پیکر و غول بی شاخ و دم پناه می آورند و گم میشوند در خون و مرداب و آلودگی و لجن شهری که دیگر خودش را نمیشناسد و خالی شده است از مدنیت ؛
شهری که تبدیل به یک آدمخوار شده است.
در مقایسه اگر تهران مخوف سالهای دوری را که به شکل یک رمان نوشته شده تصویر کنیم و بازخوانی کنیم ، در مقایسه با فجایعی که گوشه ای به شکل شمایی در خونین زار سهراب ، سهراب عزیز حسینی تصویر شده قابل قیاس نیست.
و این سر گشتگی ، این پریشانی برمیگردد به اینکه آن گذشته و عقبه گم شده و آینده ناپیدا.
سهراب حسینی شاعر به معجزترین شکل هشداری میدهد ،بیدار باشی میدهد در خونین زار که قربانی ها کسان ما هستند، خواهران ما هستند ، دختران ما ... دیدن ادامه » هستند، حواسمان در این شهر دیوانه به قربانیان خونین زار باشد.

درود بر سهراب حسینی
پرند محمدی و مسعود فکور این را خواندند
آذین حجازی، هرمز گیلیانه و الناز زالی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید

نظر "رعنا فرنود" درباره ی خونین زار :

جدا خیلی نمایش جالبی بود، خیلی تاثیرگذار بود؛ بازی خیلی نرم، دینامیک و جالبی بود .خیلی لذت بردم و خیلی خوب بود.خوشحالم که این نمایش را دیدم.
آذین حجازی، هرمز گیلیانه و الناز زالی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید

نظر "آرش ظلی پور" درباره ی خونین زار:


سلام.. من امشب تماشاگر نمایش خونین زار بود.اول یک تبریک ویژه میگم به آقای حسینی.بسیار کار جذابی بود.
من هیچ ذهنیتی نداشتم که کار چی هست و در مورد چه چیزی هست و فکر میکردم یک مونولوگ یک ساعت و نیمه خواهد بود.و اینکه من خیلی آدم با حوصله ای نیستم.
ولی واقعا تبریک ویژه میگم به سرکار خانم آذین رئوف که به نظرم یک پکیج بازیگری را در 60 دقیقه ارائه دادند.
پیشنهاد میکنم حتما این نمایش را ببینید و از دست ندید.
آذین حجازی، هرمز گیلیانه و الناز زالی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نظر "عبدالرضا منجزی" درباره ی خونین زار :


معصومیت از دست رفته !!!!!!


این تم تکراری و کلیشه ای ست. اینکه کسی برای تحقق رویایی به کلانشهر و تمام ظواهر فریبنده اش پناه ببرد و بعد با کابوسی خوف اور و هولناک مواجه شود..ادم هایی که برای برنده شدن دل به دریا می زنند و در نهایت بازنده میشوند... از کابوی نیمه شب جان شلزینگر بگیر تا صمد به شهر میرود ایرانی اش..یکی تلخ و دیگریش طنز...پارادوکسی که از تقابل معصومیت حاشیه نشینی و شرارت مرکز نشینی شکل میگیرد، هسته ی اصلی و محرک درام است. فرجام این سیر و سلوک فاستوسی یا به تراژدی میرسد یا استحاله و شرارت و ویرانی شخصیت اصلی را در پی دارد..اما چه چیزی نمایش خونین زار را از نمونه های قبلی جدا می کند و در دام کلیشه و تکرار فرو نمیافتد...
این اولین تجربه ی جدی سهراب حسینی ست. تجربه ای فراتر از انتظار.
او وادار می کند تا تامل کنیم. تا او و نمایش ش را جدی بگیریم..
تماشای خونین زار واجب است. لازم است. یک روایت دسته اول و زیبا از زندگی به گند کشیده شده ی امروزی ست. از تقدیر شوم معصومیت زنانه که به تحلیل میرود ،که به رذالت و پستی منتهی میشود..از عشقی که دیکر آلت قتاله است تا مزه خوش حیات..
اجرای خونین زار در فضایی محدود و با یک شخصیت اصلی ،بدون میزانسن حرکتی ست...
عجیب آنکه شخصیت های فرعی نمایش بی آنکه حضور داشته باشند نقشی جدی در پیشبرد روایت ایفا می کنند ..هر کدام از انها صاحب یک چهره خیالی و ذهنی میشوند ...همایون و حاج آقا و همه ی آنهایی که در رقم خوردن تقدیر دختر سهمی داشته اند.
سهراب حسینی شهامت بخرج داده که با تک پرسوناژ روایتی تا بدین حد پرفرا و فرود را نوشته و کارگردانی کرده...
او با تکیه به کهنه الگویی ادبی نمایشی، زبان را به هسته اصلی کار تبدیل کرده..او با حذف حرکت و بی اعتنایی به فرم محوری یکراست و مهاجم به متن می پردازد...او با پرهیز از پیچیدگی و غلو به الگوی حکایت ایرانی وفادار می ماند. شکل روایی هم به آثار نامداران این عرصه شبیه است. نامدارانی چون رادی،خلج،حاتمی و کیمیایی...
دیالوگ ها دلنشین موجز مختصر و مفید است..یک افت و یا نقص خرد و کوچک در اجرا کلیت کار را زمین گیر خواهد کرد،اما هم او در مقام مولف و هم آذین رئوف بازیگر نقش اصلی یک نفس و تمام قد و بی کم و کاست امان نمی دهند تا یک لحظه از صحنه چشم بگیری...
تماشای ... دیدن ادامه » خونین زار تجربه دلچسب و خوش این ایام بود...
آذین رئوف بیش از انتظار ظاهر میشود. تسلط او به کارش حیرت انگیزست..
من منتقد تیاتر نیستم،اداب و فن این کار را نمی دانم، اما چنان تحت تاثیر کار قرار گرفتم که نوشتن درباره خونین زار را واجب فرض کردم...
نام های بزرگ و ستاره های عرصه نمایش چند صباحی ست که از تب و تاب افتاده اند..خونین زار زمزمه ی خیزش نسل نوپایی ست که حرف های بسیار برای گفتن دارد...مبارکشان باد...

«عبدالرضا منجزی،
نویسنده و کارگردان»
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت سانس‌های تازه، از روز یکشنبه ۲۹ مرداد تا جمعه ۳ شهریورماه همینک آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید