تیوال نمایش خونین زار
S3 : 13:17:09
لطفا از همراه داشتن کودکان زیر ۱۵ سال خودداری بفرمایید
  ۲۷ تیر تا ۰۴ مرداد
  ۱۹:۱۵
  ۵۰ دقیقه
 بها: ۳۵,۰۰۰ تومان

: سهراب حسینی
: نسیم ادبی
: سهیل حسینی

: مازیار تهرانی
: سارا تنها
: احمد افشارنیا
: پوریا احمدیان
: ماریا منافی زاده، رعنا صنعتی

 

دختری جوان به تهران مهاجرت می‌کند و با مشکلاتی دست به گریبان می‌شود...

گزارش تصویری تیوال از نمایش خونین زار / عکاس:‌ رضا جاویدی

... دیدن همه عکس ها »

مکان

خیابان نوفل‌لوشاتو، تقاطع خیابان رازی
تلفن:  ۶۶۷۶۰۵۳۰-۶۶۷۵۱۰۴۶-۶۶۷۶۳۵۶۹


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
دارم هی پا به پای نرفتن صبوری می‌کنم
صبوری می‌کنم تا تمام کلمات عاقل شوند
صبوری می‌کنم تا ترنم نام تو در ترانه کامل‌تر شود
صبوری می‌کنم تا طلوع تبسم، تا سهم سایه، تا سراغِ همسایه...
صبوری می‌کنم تا مَدار، مُدارا، مرگ...
تا مرگ، خسته از دق‌الباب نوبتم
آهسته زیر لب... چیزی، حرفی، سخنی بگوید
مثلاً وقت بسیار است و دوبار باز خواهم گشت!

هِه! مرا نمی‌شناسد مرگ
یا کودک است هنوز / و یا شاعران ساکتند!

حالا برو ای مرگ، برادر، ای بیم ساده‌ی آشنا
تا تو دوباره بازآیی
من هم دوباره عاشق خواهم شد
سید ... دیدن ادامه » علی صالحی
ماه بانو سلام
در مدار دیدنت چه عاشقانه ها که میشود سرود
از اسلنقاع حضورت در میزان منظم منشور
بی واژه میتوان در حضور طنین صدایت دیوانها نوشت.
تبلور تعالی
شکوه نامت ، نوید نفس است
و بلندای ریشه ات امید دانش فضل و معرفت
مانا و سرو قامت بر صحنه بدرخش تا جلوگری بودنت آفتاب‌گردان‌ها را سردرگم انتخاب کند

دست مریزاد⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩
پا به پای نرفتنت صبر دارم
محمد لهاک (آقای سوبژه) این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تجربه ی فوق العاده ای بود واسم!برای چند دقیقه جدا شدم از دنیای خودم و با دنیای مهری همراه شدم،همراهش اشک ریختم خندیدم ذوق کردم دروغ گفتم عاشق شدم و درد کشیدم.
ممنونم از خانم ادبی عزیز،به خاطر بازی خوبشون و برخورد گرم و صمیمیشون قبل و بعد از نمایش با مخاطب ها❤
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من اجرای قبلی رو ندیدم، اما خانم ادبی این مونولوگ رو خیلی خوب اجرا کردند. چقدر موسیقی و نور عالی و درست بود .
موضوع با وجود اینکه پرتکرار بود اما اون درد عمیق رو به قشنگی به تصویر کشیده بود و خسته کننده نبود
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روز های پنج شنبه ۳ و جمعه ۴ مردادماه این نمایش به نویسندگی و کارگردانی سهراب حسینی و با بازی نسیم ادبی امروز (سه شنبه) ساعت ۱۲ اغاز خواهد شد.
محمد لهاک (آقای سوبژه) این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من سه بار به تماشای این مونولوگ نشسته ام
اول از همه تبریک میگم به آقای حسینی بابت متن و کارگردانی خوبشون
اما سالن و نورپردازی و صدای مکتب تهران خیلی برای این نمایش مناسب تر از شهرزاد بود
و اینکه باتمام احترام و علاقه ای که به خانم ادبی عزیز دارم
بازی خانم رئوف رو خیلی بیشتر پسندیدم.
خسته نباشید میگم به عوامل محترم این نمایش
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، از یکشنبه ۳۰ تیر تا سه‌شنبه ۱ مرداد، به کارگردانی سهراب حسینی و با بازی نسیم ادبی، امروز (پنجشنبه) ساعت ۱۴ آغاز خواهد شد.
Misha So این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت این نمایش به نویسندگی و کارگردانی سهراب حسینی و با بازی نسیم ادبی از یکشنبه ۲۳ تیرماه ساعت ۱۴ آغاز خواهد شد.
مهدی حسین مردی این را دوست دارد
وقت بخیر
خرید بلیط های روزهای آینده ی این نمایش کی آغاز خواهد شد ؟
۲۶ تیر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مریم جمشیدی
درباره نمایش (برگه وابسته) i
دارم تجزیه می شم.
به نور
به اعتماد
به صدا
به تو ....
زهره مقدم
درباره نمایش (برگه وابسته) i
کار خوبی بود و داستان پر مغزی که در عین تکراری بودن به شکل تازه و به قول معروف جونداری گفته و اجرا شد.
تاریکی مطلق و سکوت محض بخش هایی از این اجرا تکان دهنده و هیجان انگیز بود.
از این دست مونولوگ ها کم داریم و خوشبختانه استقبال خوبی از این کار شده. درود و خسته نباشید به دست اندرکارن و مخاطبین هنر دوست این اجرا.
خانم مقدم نمایش راس ساعت شروع شد؟ واینکه مدت نمایش دقیقا 50 دقیقست؟؟؟
۱۵ آبان ۱۳۹۶
نیلوفر عزیز نمایش راس ساعت و بدون هیچ تأخیری شروع شد و راس ساعت هم تموم شد.
یادمه که به این موضوع اشاره کردم و با همراهم موافق بودیم که خیلی جالبه یک مونولوگ بدون حتی یک دقیقه تأخیر و سر ساعت تموم شده.
۱۵ آبان ۱۳۹۶
چه خوب..مرسی عزیزم..
۱۵ آبان ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مصطفی هرمزی
درباره نمایش (برگه وابسته) i
بعد از مدتها یک کار خیلی خیلی خوب دیدم ، برای من به عنوان کسی که فقط تماشاگر تئاتر هستم و تخصصی هم در آن ندارم ،بهترین نمایش امسال بود.
اجرای دیشب تقریبا خصوصی بود ، بیش 90 درصد سالن به دلایلی خالی بود. اول که در جریان این مساله قرار گرفتم فکر کردم که شاید یک اجرای کم انرژی به واسطه خالی بودن سالن ببینم،ولی اجرا فوق العاده پر انرژی بود.
ممنون آقای حسینی
ممنون خانم رئوف
الهه زاهدی
درباره نمایش (برگه وابسته) i
نظر "سپند امیرسلیمانی " درباره ی خونین زار:

بازی تک نفره خیلی کار سختی است و این بازی تک نفره یک متن خوب میخواهد که این کار داشت و یک متن خوب که یک مونولوگ هست به یک بازیگر احتیاج دارد که کار را خوب پیش ببرد و مخاطب خسته نشود.
این کار هردوی اینها را داشت ، هم متن خوبی داشت هم یک بازیگر خوب داشت که مخاطب دنبال میکرد کار را.
خسته نباشید، دستتان درد نکند ، دمتون گرم.
امیرمسعود فدائی، الهام دیانتی و محمدرضا دانش این را خواندند
azadeh_rz، مریم زارعی و امیر این را دوست دارند
ای کاش زمان نمایش رو یک ساعت جلوتر و یا دست کم عقب تر ببرین...
۱۲ آبان ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محمد امینی
درباره نمایش (برگه وابسته) i
نزدیک به ورودی که شدم تابلوی خوش اومدین روی سینه دیوار خودنمایی می کرد. وارد که شدم بوی کاغذ کتاب به همراه بوی چوب تازه بریده شده حسابی حالمو سرجاش آورد آخه تا نیم ساعت پیشش خواب بودم انگار تازه بیدار شده بودم یه دوری که تو کتابخونه زدم یه کافه چوبی با یه حوض کاشی قدیمی وسط یه حیاط قدیمی خود نمایی کرد هنوز محو فضا بودم که .....
ردیف پنجم نشستم سالن کوچیک بود و بوی چوب مونده اولین چیزی بود که باعث میشد چشمات رو ببندی و یه نفس عمیق بکشی. چراغ ها خاموش شد و صدای بوق های مقطع یک دستگاه قدیمی اتاق احیا به گوش میرسید. تازه از اینجا لذت شروع میشد. چون دوست دارم خودتون این 45 دقیقه لذت رو تجربه کنید هیچی نمیگم هیچ......
الهه زاهدی
درباره نمایش (برگه وابسته) i

نظر حمیدرضا اردلان درباره ی خونین زار:

این اثر متن درستی دارد و اجزای نمایش متن را تعقیب میکند، منظورم از اجزای نمایش بازیگر هست ،نور هست ،صدا هست ، فضا هست،خود چیدمان صحنه هست و همه ی اینها و چیزهای دیگری که به تعبیری روزگاری میزانسن می گفتند .
کشتن حرکت بازیگر یک نکته ی بدیهی است که می تواند به یک سبک هم منجر شود .
نگه داشتن یک موتیو آواز که در کار هست باز کشتن تنوعی ست که ذهن ما را از نقطه ی مرکزی و تونل کار دور میکند .این صدای آواز ثابت که بنیانش ثابت است ولی وضعیتش تغییر میکند باز کشتن کسرت است.
به نظر من کار استعداد اجرای فراوان تر دارد و استعداد صورت بندی جدید هم باز دارد، منظورم از صورت بندی جدید این هست که عناصر هم عصری و مدرن می تواند در آن تا جایی برسد که روزگاری شاید بعد از تئاتر فعلی ایران قرار بگیرد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
الهه زاهدی
درباره نمایش (برگه وابسته) i

نظر "احسان کرمی" مجری و بازیگر ، درباره ی خونین زار:

نمایش خونین زار را دیدم،کار آقای حسینی و بسیار لذت بردم ..هم متن،متن خیلی خوبی بود هم بازی ،بازیه فوق العاده ای بود.بازی کردن در این میزانسن ثابت کار خیلی دشواری است.در عین حال شما باید به جای چند کارکتر دیگر هم بازی کنید.به نظرم این نمایش در انتقال حس خیلی خیلی موفق عمل کرد و اتفاقی که باید بیافتد افتاد.
یعنی کارگردانی درست و هوشمندانه بعلاوه متن خیلی خوب و بازیگری ؛ یعنی این مثلث به نظرم تکمیل شد و اینکه موقع خروج از سالن همه تبریک میگفتند به بازیگر به عنوان نماینده گروه اجرایی .
خیلی خیلی تبریک میگم و امیدوارم همه این نمایش را ببینند ،بخصوص اهالی سینما و تئاتر و متوجه بشوند صحبت های من کاملا حقیقی است.
عباس الهی این را خواند
مهدی حسین مردی، امیرحسین آل عوض و الناز زالی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
الهه زاهدی
درباره نمایش (برگه وابسته) i

نظر "دکتر رشید کاکاوند " شاعر و مجری رادیو و تلویزیون، درباره ی خونین زار :

یک کار جدی یکی از نشانه هایش این است که آدم بعد از دیدن کار به شکل جدی به فکر فرو رود .این کار را تحلیل سیاسی اجتماعی نگاه کنیم ، تاریخی نگاه کنیم به کار یا سمبلیک ببینیم یا همان جهان شمول یا تاریخ شمول ببینیم بحث هایی هست که در تفسیرهای بعدی میتوان رفت سراغ آن .
اما نکته ای که اول از همه به ذهن من میرسد تلخی و تاریکی کار و به شکل هوشمندانه ای نورپردازی متناسب بود با این موضوع ، از همان ابتدا که متن یک مقدار شوخ و شنگ به نظر میرسید و بعضی از حاضران هم با صدای بلند می خندیدند این تلخی خودش را نشان میداد ، لازم نبود که حتما حادثه ای رسما اتفاق بیافتد و یک حدیث نفس ، من نمیخواهم آن را تعمیم بدهم اما یک کارکتر ،یک شخصیت پرداخته شده بود در یک روایت و این روایت به جایی میرساند ... دیدن ادامه » مارا که به آن فکر کنیم .
یک مقدار ظرفیت صوتی متن بیشتر از تصویری آن بود ، نه اینکه تصویر خوب کار نشده بود،نه ؛ بازی خیلی خوب بود نورپردازی ،همه چیز به جا بود میزانسن نداشت و طبیعتا انتخاب شده بود برای کار ، ظرفیت متن بیشتر متن بود ، بیشتر به تعبیری رادیویی بود ،شنیداری بود ، گو اینکه تلاش کرده بود تصویر هم کمک کند به این موضوع .
تدوین کار مناسب بود و با افکت ها و صداهای زمینه ای که در فواصل می آمد ، فضاسازی میشد و مخاطب را با خودش همراه میکرد.
در نیمه اول گاهی هرچه صدای هیاهو و خنده ی مخاطب شنیده میشد ، در نیمه دوم سکوت مطلق بود ، این سکوت مطلق یعنی نمایش به آن درون مایه ای که نظرش بود دست پیدا کرده . محکم و ضربه زننده داشت پیش میرفت .گو اینکه من با پایان نمایش خیلی موافق نبودم ، لازم نبود حتما آن فاجعه اتفاق بیافتد تا کل نمایش و کل متن فاجعه آمیز باشد .
انتخاب بازیگر با فیزیکی که دارد با چهره ملیح و مظلومی که دارد تقابل معنی داری با شخصیت پردازی داشت که آن ضربه زنندگی متن را بیشتر میکرد .
نهایتا من توصیه میکنم کسایی که ندیدند و صدای من را میشنوند ببیند این کار را،
گاهی وقت ها باید فرش را کنار بگذاریم و آشغال های زیر فرش را بگیریم ، همیشه اینجوری نیست که قایمش کنیم .
چیزی هست که واقعی است ، پرداخت آن میتواند مورد نقد قرار بگیرد ولی تم واقعی است و از واقعیت گریز نداشته باشیم.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
الهه زاهدی
درباره نمایش (برگه وابسته) i

نظر "دکتر فروزنده" دکترای تاریخ و تاریخدان ، درباره ی خونین زار :

نمایش دارد از درد زن بودن حیلی از زن های ایرانی صحبت می کند .که در هراسند از زن بودن خودشان و لذتی نمیبرند و از طرفی دیگر به لحاظ تاریخی یک رابطه ی زنانه را می بینیم که یک درک تاریخی را به ما میدهد که زمانبندی شده است.زن چهل سال پیش،زن پنجاه سال پیش ،زن سی سال پیش و زن کنونی .
اما از زن کنونی یک هراس و وحشتی من دارم به عنوان یک تماشاچی که شاید وحشتناک است در یک کلام.بسیار بسیار ناراحت کننده است .
رضا بولو و الناز زالی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
الهه زاهدی
درباره نمایش (برگه وابسته) i

نظر "حامد اکبری" مجری ، درباره ی خونین زار :

خونین زار را دیدم و به طرز دردناکی لذت بردم.آنچه که برای من از خونین زار به یادگار خواهد ماند اینکه جدا از روایت زنانه جدا از داستان ها ، این داستان به شدت میتواند فراجنسیتی باشد، یعنی همه ما و همه ی انسان های معاصر امروزی ،همایون گمشده دارند که به عنوان عشق اول و آخر هست.
و در تمام ناملایمات احساسی زندگی معاصر دنبالش می گردند .
برای نویسنده و کارگردان و بازیگر آرزوی موفقیت میکنم و دعوت میکنم حتما این کار را ببینید تا هنوز به اتمام نرسیده.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
الهه زاهدی
درباره نمایش (برگه وابسته) i

نظر "هادی محقق" کارگردان تئاتر درباره ی خونین زار :

ارتباط خوبی توانستم با کار بگیرم و این میتواند به خاطر جنس دیالوگ های خوبی باشد که در کار کاشته شده است.وبازی ، بازیه قابل قبولی بود ، یعنی طوری بود که اساسا درک و کارگردان داشت و فهمیده بود آن چیزی را که قرار بود متن فهم کند .
در انتقال دادن آن خیلی خوب عمل کرد و این هیچ چیز بودن محیط و اینکه هیچ چیز خیلی ویژه ای در پیرامون نبود .
یکی دیگر از ویژه گی های خوب این کار که یک تعریف دیگر از میزانسن حداقل برای من داشت اینکه میزانسن را چیز پیچیده ای نبینیم ، حتما در صحنه های عریض و طویل ، حتما داشتن پروداکشن خیلی ویژه ، آکسسوار خیلی ویژه ، یک دراز کشیدن میتواند یک میزانسن باشد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مهدی حسین مردی
درباره نمایش (برگه وابسته) i
یکی از قوی ترین و بهترین نمایش های مونولوگی که تا به حال دیدم
بازی خانم رئوف عالی بود ، دوستان تیوالی اگر به نمایش مونولوگ علاقه دارید ، این اجرا را از دست ندهید
ممنون از عوامل ، کارگردان محترم و تمام دست اندرکاران
خسته نباشید