تیوال نمایش صدای خنده حضار
S3 : 23:14:20
تا حالا به صدای خنده هایی که تو فیلما و برنامه های کمدی پخش می شه، دقت کردین؟
  ۰۱ تا ۳۱ مرداد
  ۱۹:۳۰
  ۵۰ دقیقه
 بها: ۴۵,۰۰۰ تومان

: مجتبی کاظمی
: حسام افسری
: کوروش شاهونه، حسین منفرد، روزبه اختری

: عزیز محمد قربانی
: حمید الیاسی
: سهیل سلیم زاده
: ایمان نظری
: ساچلین مهدیلو
: ماهرخ سلیمانی پور
: محمد مهدی صداقت
: حسام افسری، ایمان نظری
: رامین غلامی برجی، عرفان بنویدی
: شایان محسنی
: مطهره سلمانی نژاد
: ستار محرابی نسب
: فرید رحمتی
: گروه تئاتر ریما
: متین نجاتی
: هما عبدالهی
: مارال سوری
: ادوارد اسدزاده
: رزیتا خانیان، سونیا محمد علیزاده
: خداداد سعیدی
: سخی سعیدی
: مبینا امین دهقان
: نورا حسینی
: سارا جاهدنیا
: علیرضا داوری، مصطفی طالبیان
همکاران تیزر و تصویر
: بهروز باقری
: ستار دهقان
: هادی موحد
: عادل رنجبر
: فربد جعفرپور
: علیرضا فتحی
: حسین بهجت
: متین نجاتی، ارشیا قارونی، حسین طهماسبی، سروش آذرنوش، بهراد ضحاکی، علی ارشاد، اوستا محبودی، مهران جلالی، سپهر خلیلی
نوازندگان موسیقی
: شیرین صمدپور، حسین قوامی
: عماد بهمنی
: سهیل سلیم زاده
: آتنا عسگری
: محمد نادری
: بهنام شهرکی
پال ریچ و رابرت لنگفورد، دو کارگر یک ساختمان نیمه کاره، درست کنار ساختمان راکفلر پلازا، هر شب با شنیدن [صدای خنده حضار] از استدیو شماره ۲۱، به رویاهایشان فکر می کنند.

گزارش تصویری تیوال از نمایش صدای خنده حضار / عکاس:‌سارا ثقفی

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» مخالف خوانی منتقدان با خارجی نویسی نمایشنامه نویسان ایرانی

» روزبه اختری در نمایش «صدای خنده حضار»

» فروش «صدای خنده حضار» آغاز شد

» «صدای خنده حضار» در تماشاخانه دیوار چهارم می پیچد

» «صدای خنده حضار» نام تازه ترین اثر حسام افسری/ «کوروش شاهونه»: پال ریچ، نقشی است که حتی فکرش را هم نمی کردم!

ویدیوهای وابسته

مکان

میدان فلسطین، خیابان طالقانی، بین خیابان سرپرست و فریمان، پلاک ۵۴۴
تلفن:  ۶۶۹۶۸۴۴۳


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
وقتی توسط دو ایرانی ، از دل یک ایده نمایشنامه ی قوام یافته ای نوشته میشه و و روی صحنه میره اتفاق خوشایندی افتاده.
دیشب کار رو دیدم و کارگردانی فکر شده و بازیهای کار شده شب خوبی رو برامون رقم زد.
دو نکته:
ای کاش فضا انقدر باز باشه که یک ایده ایرانی مجبور به طراحی داستانی خارجی نشه و هنرمند بتونه هر چیزی من جمله رسانه ها رو براحتی به چالش بکشه و با ارجاعات مصداقی مخاطب بیشتری رو هم جذب کنه. بومی سازی باعث میشه نمایش ماندگار بشه و نه تنها یک خاطره خوب. گرچه خودم هم گرفتار این مشکل بودم.
نکته دوم طراحی صحنه ست که بین مینی مالیسم و رئالیسم در نوسانه. گرچه در نهایت دوست داشتنی و قابل قبوله ولی شاید اگر تنها یک راه رو میرفت بهتر میشد. شاید.
خسته نباشید میگم به دوست خوبم حسام افسری و گروه خوبش. امیدوارم همچنان با دغدغه تئاتر بسازه.
سلام و عرض ادب

سخن از زبان ما میگویید قربان ...
ممنون از لطفتون و‌خوشحالم که ازمون رضایت داشتید ...
پیرو فرمایشتون در مورد طراحی صحنه ، یک پرداخت کاریکاتور محور از رئالیسم در صحنه ی دوم انجام دادم ولی نقد شما در این خصوص که رنگ مینیمال به خود گرفته کاملا ... دیدن ادامه » وارد است ...
باعث افتخاره که اینقدر ظریف و دقیق نگاهمان کردید ...
لطفتون مستدام .

ارادت .
۲۶ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امشب با تماشای صدای خنده حضار سرشار از لذت شدم.
از نمایشنامه ی بی نظیری که توسط یک ایرانی نوشته شده. از بازی های بی نظیر و کاملا بی نقص. از دکور و نورپردازی و صداسازی عالی. و در نهایت از بروشوری که هم کیفیت عالی داشت هم طراحی خیلی زیبا که واسه من مثل خامه ی رو کیک بود.
متاسفانه این روزها به علت گرونی کاغذ خیلی از نمایش ها فاقد بروشور هستند. در حالی که به نظرم بروشور شناسنامه ی یک نمایش هست و به نظرم گروه اجرایی با دادن بروشور مناسب، به مخاطب احترام گذاشته و یک یادگاری خوب از خودش به جا گذاشته. از این بابت از گروه این نمایش ممنونم.
نمایش به چند تا از چالش هایی که این روزها سینما و تئاتر و تلوزیون خودمون سخت باهاش دسته پنجه نرم میکنند پرداخته بود.
تو همین صدا و سیما داریم برنامه ای که مجری، تماشاگر رو میاره بالا و تحقیر میکنه. و تماشاگر به قیمت دیده ... دیدن ادامه » شدن و یک تبلت تن به هر جور تحقیر میده.
سیت کام های زیادی تو تاریخ بوده که از همین فرمول ها واسه خنداندن زورکی استفاده کردن. و چه زیاد بازیگرهایی که با کمترین کیفیت جای بازیگرهای لایق رو میگیرن.
این فقط تعدادی از موضوع های مهمی بود که نمایش به اون پرداخت و همه ی اون ها به درستی اجرا شده بود.
دیدن این نمایش رو به همه پیشنهاد میکنم. و ممنون بابت تهویه خیلی خوب سالن. اصلا گرم نبود. امسال فقط سالن سنگلج و این سالن بود که تهویه مناسب داشت.
از گروه اجرایی و کارگردان عزیز این نمایش به خاطر لحظات خوبی که برامون ساختن ممنونم.
سلام و عرض ادب

ممنوم از لطفتون و توضیحات بجایی که در مورد اثر دادید .
خوشحالم که تونستیم رضایت جنابعالی رو جلب کنیم ...
اما بی نهایت سپاسگزارم که به مسئله ی بروشور اشاره کردید که حقیقتا از طراحی و چاپ و هزینه و‌... چالش بزرگی برایمان بود که الان با توجه ... دیدن ادامه » و رضایت شما خستگیمون زدوده شد و تلاشمون به امید خدا به بار نشست ...
با اجازه تون بنده با افتخار نظرت حصرتعالی رو در صفحه ی اینستاگرامم به اشتراک میگذارم چرا که حقیقتا مفتخرم که اثرم توانسته مخاطب فرهیخته و دقیقی چون شما داشته باشه .

ارادت .
۲۵ مرداد
لطف دارید جناب افسری عزیز. ممنون از شما که در کنار نمایش بی نظیرتون، تک تک نظرات رو با دقت خوانده و به اونها احترام گذاشته و پاسخ میدهید. کلا به نظرم خیلی از گروه های اجرایی خیلی از جزئیات رو باید از شما و گروهتون بیاموزند.
۲۵ مرداد
ارادتمندم ، انجام وظیفه میکنیم
ممنون از لطفتون
مستدام باشید
۲۶ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خنده های اول نمایش
بغض و بُهت آخر نمایش...
یک کار کاملا خاص
اجرای عالی آقای "کوروش شاهونه" نه چیزی کم بود نه زیاد، نه غلو بود نه از دست رفته بود، کلمات به طور کاملا واضح و خوب به گوش میرسید با وجود ریتم تند کار ، صحنه کاملا متناسب و حرفه ای، نویسنده ی ایرانی و کار انقدر خوب فضاسازی شد

واقعا شروع کار، انتظار این میزان کیفیت رو ازش نداشتم
خسته نباشید
به گروه‌هایی که میرن سراغ داستان‌های غیرتکراری و فضاهای متفاوت و جدید، باید آفرین گفت.
این اجرا از نظر من نقصی نداشت. بازی‌ها خوب بود. طراحی صحنه و فضاسازی جالب بود. موسیقی رو دوست داشتم. همه چی درست و اندازه.
سوژه داستان برای من اونقدری پرکشش نبود. اما به داستان و نویسندگی نمیتونم ایرادی بگیرم. واقعاً متن خوب نوشته شده. چه از نظر پیشروی داستان، چه از نظر نزدیکی به واقعیت فضای انتخاب شده.

یک مورد رو هم از دیدِ منِ تماشاچیِ ترسویِ ردیفِ اول بگم! :)))) اون توپی که باهاش بازی میکنن، توی یکی از صحنه‌ها، بازیگر اون توپ رو با شدت زیاد پرت کرد به سمت جعبه‌ها... داشتم فکر میکردم آیا این احتمال هست که یک درصد توی پرتاب توپ خطا کنن و اون توپ با شدت به یکی از وسایل فلزی برخورد کنه و با همون شدت بره توی صورت تماشاچی؟؟؟ (چون خودم آدمی نیستم که عکس‌العمل سریع ... دیدن ادامه » داشته باشم، تصورش خیلی من رو نگران کرد! :))) )

در ضمن، همه کاربران تیوال شکایت میکنن از گرمای سالن. ولی ما دیشب خیلی یخ زدیم. البته من ردیف جلو بودم. شاید عقبی‌ها کمتر سرما رو حس کنن.
خانم صالحیان، دیشب چه زود تشریف بردید. من سراغتونو گرفتم که پس چرا نمیاین کافه و گپ و گفت با عوامل. بچه ها گفتند تشریف بردید.
کاش میموندید. هم جلسه خوبی بود با گروه، هم بیشتر شما با ما و ما با شما آشنا میشدیم.
حالا قرارهای بعدی رو هم ایشالا بتونید بیاید ... دیدن ادامه » حتمن
۳۰ مرداد
به هر حال من سه نظرم رو در یک روز نوشتم :))))) مجازید برای اعتراض! :))

۳۱ مرداد
اینم دیدم .. البته نظرم کمی متفاوته :)))
۰۹ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به نظرم هر چی یک نمایش کامل تر باشه یعنی برای خودش و مخاطب ارزش بیشتری قائله و صدای خنده حضار با تیزری داستانی طور که صدای زیبا و خاطره انگیز ناصر طهماسب عزیز رو روی خودش داره بدجور باهاش خودنمایی میکنه :)
در مورد خود نمایش هم از دید من با یک کار شسته رفته و هدفمند روبرو هستیم که از زیاده گویی پرهیز میکنه و در تمام زمینه ها از دکور و طراحی صحنه و لباس و موسیقی و بازی‌ها و متن جملگی در حد استاندارده و از همه مهمتر وجود گروه نمایشی ای که خودش رو از تماشاگران جدا نمیدونه و شنونده و جوابگو هستش
عرض درود و خسته نباشید دارم خدمت دوستان و امیدوارم موفق باشید
سلام و عرض ادب .

باعث افتخار ماست که مخاطب دغدغه مندی چون شما داشتیم‌.
در وانفسای زرد شدن تبلیغات حوزه ی نمایش ، لذت بخش است که مخاطبینی هستند که احترام را در رفتار و تولیدات کست نمایشی دنبال میکند ...
در روزهایی که « استقبال پرشور مخاطبین از نمایش .... » به انضمام یک ویدئو از حضور تماشاگر در سالن و تشویق می شود محتوای تبلیغاتی یک اثر !
محتوایی که دقیقا تاییدی ست بر ضرب المثل قدیمی و نانوشته ی ایرانی که « هر کجا صف دیدی برو انتهایش وایستا » و فرهنگ « بنزین که می خواهد گران بشود برویم توی صف برایش » و ...
فرهنگ صف ایستادن و صف ایجاد کردن و پیروی از مد ...
در این میان باعث مباهات ماست حضور تماشاگری که محتوای تولیدی تبلیغاتیی جذبش میکند ...
سرتان را درد آوردم ...
دغدغه ... دیدن ادامه » مندیتان حالمان را خوب و نفسمان را گرم کرد ...

ارادت .
۲۰ مرداد
جناب افسری عزیز، درود فراوان
امیدوارم همیشه نفس تون گرم باشه و پر ایده و انرژی در پی کارهای خوب و جدید باشید ❤️⁩⁦❤️⁩
۲۰ مرداد
قربان شما ، به همچنین
۲۰ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به اطلاع همراهان عزیز میرسانیم فروش روزهای جدید ( یکشنبه و دو
شنبه با 50 در صد تخفیف تیوال پلاس و 20 در صد تخفیف عمومی) و روز سه شنبه با 20 در صد تخفیف عمومی هم اکنون در تیوال فراهم شده است
زهره مقدم و فرزاد جعفریان این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به نظر من "صدای خنده‌ی حضار" رو نباید ساده نگاه کرد، باید عمیق شد...

من به عنوان یک مخاطب در این نمایش دو وجه دیدم، وجه اول اجرای نمایش بود و وجه دوم عکس‌العمل مخاطبین، در نگاه اول یک داستان در حال روایته اما با کمی دقت متوجه میشیم که چه درد مشترکی در این کار نهفته هست که شاید خود ما یا اطرافیانمون اونو تجربه کرده باشیم، قربانی روابط شدن، نادیده گرفته شدن، مسائلی که باعث سرخوردگی یا ناامیدی یک فرد میشن و اونو از هدفش دور میکنن...

و در نهایت این حضار هستن که به لطیفه‌ها میخندن یا از دیدن این مسائل ناراحت میشن، هر مخاطب بطور ناخودآگاه با یک شخصیت نمایش ارتباط برقرار میکنه و نمایش رو به سبک خودش میبینه، من از دیدن این نمایش لذت بردم و بسیار خوشحال شدم که چنین محتوی و فرم نمایشی در تیوال وجود داره.

متن، کارگردانی، بازیگران، موسیقی و دکور ... دیدن ادامه » همگی با هم یک مجموعه‌ی جذاب رو خلق کرده بودن، به تمامی عوامل و دست‌اندرکاران "صدای خنده حضار" خسته نباشید میگم و پیشنهاد میکنم این نمایش رو از دست ندید.
سلام و عرض ادب
بسیار ممنون از دیدگاه جذابتون و وجه خاصی که کار رو‌ نگاه کردید ...
باعث افتخار بنده ست که اولین نظر تیوالیتون رو برای ما نوشتید و امیدوارم حضورتون در این درگاه مستدام باشه ...
ارادت .
۱۵ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام و عرض ادب
با توجه به پیشنهاد مخاطبین عزیز نمایش صدای خنده حضار و پیرو این مسئله که ما در این اثر هدفی جز رضایت تماشاگران خود نداریم به اطلاع می رسانم از امروز تخفیف ۲۰ درصدی به صورت عمومی بر روی همه ی سانس های هفته ی جاری اعمال گردیده تا علاوه بر جلب رضایت حداکثری عزیزان ، انتقادات و پیشنهادات مخاطبینمون رو بر دیده ی منت پذیرفته باشیم ...
ضمنا تخفیف ۵۰ درصدی تیوال پلاس علاوه بر یکشنبه بر روی سانس دوشنبه نیز اعمال خواهد شد و تخفیف گروهی هم تا سقف ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است .
ارادت .
اقرار میکنم این اجرا بهتر اونی بود که فکر میکردم!
اصلا بنظر نمی آمد این متن توسط نویسنده ایرانی نوشته شده باشه! این یعنی متن کاملا یکدست بود و بنظرم هیچ باگی نداشت.
شروع نمایش چندان امیدوار کننده نیست و این ترس رو در مخاطب ایجاد میکنه که نکنه قراره کل تایم اجرا باید شاهد نمک پاشی و تقلید صدای یکی از کاراکترها باشیم ولی به مرور این حس کمرنگ میشه و اجرا توی مسیر خودش می افته!
طراحی صحنه بسیار خوب و در خدمت اجراست (عاشق چراغهای سقف شدم)
انتخاب بازیگران هم بنظرم به بهترین شکل انجام شده و صرفنظر از یک سوم ابتدایی نمایش، همگی به خوبی از عهده اجرای نقششون برآمدند
در مجموع راضی از سالن خارج شدم و بنظرم اگر گروه محترم نسبت به تعدیل قیمت بلیط این نمایش، اقدام مناسبی انجام بدهند، امکان استقبال از این اجرا خیلی بیشتر خواهد بود
چقدر خوب که نظرتون مثبت بود.
از همون اول که این کار شروع شد به خاطر بازیگراش میخواستم برم اما قیمتش کمی دودلم میکرد.
اما خب الان دیگه با خیال راحت میرم :)
۱۴ مرداد
(صدای خنده حضار ) :))) قربانت و ممنون از لطفی که داری ، کم سعادتی اون عزیزان‌ بوده :))
به امید دیدار
ارادت .
۱۴ مرداد
اخ اخ منم عاشق اون چراغهام
۱۵ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نظام سرمایه‌داری جوامع مدرن همواره از طبقه کارگر ابزاری برای هدفمندی و سود آوری خود بهره می‌جوید، درونمایه‌ای که متن اثر به آن چنگ انداخته و با پی‌ریزی یک درام خام در مسیر قصه‌گویی تلاش می‌کند تا با مخاطب خود ارتباط برقرار کند.
لایه‌های متن کم است و پرداختن به قصه‌های فرعی می‌توانست زمان نمایش را بیشتر کرده و اثر را به یک کار کاملتر تبدیل کند.
بازی‌هایی نسبتاً قابل قبول با تپق‌هایی اندک که در فضاسازی طبقه کارگر آمریکا و بیان مشکلات این قشر با کمک طراحی لباس و طراحی صحنه مناسب، باورپذیر می‌شود.
طراحی صحنه اگرچه هوشمندانه و مناسب است ولی بهتر بود با پرده‌ای پوششی و میانی فضای بار راکفلر پلازا از انبار طبقه منفی دو جدا می‌شد و استفاده از ویدیو وال نیز می‌توانست این تصویرسازی را منسجم‌تر کند.
افکت‌های محیطی و موسیقی نیز در خدمت خلق ... دیدن ادامه » متممی برای مکان‌های مورد اشاره درون متن در ذهن مخاطب و خلال داستان بی‌تأثیر نیست.
ارائه بروشور مناسب از اثر و برخورد مناسب پرسنل نمایش و تماشاخانه نیز از مواردی است که جای این نمایش را با کم و کاستی‌های اندک خود در دل شما باز می‌کند.
درجه کیفی نمایش: C
کارگردانی: ٦/١٠
ایده: ٦/١٠
متن: ٥/١٠
بازی‌ها: ٧/١٠
طراحی نور: ٧/١٠
طراحی لباس: ٧/١٠
طراحی صحنه: ٧/١٠
گریم و چهره‌پردازی: ٧/١٠
موسیقی و افکت صوتی : ٦/١٠
ندا لاهوتی آذر، آقامیلاد طیبی و ساچلین مهدیلو این را خواندند
امیر مسعود این را دوست دارد
ایده به نظر من از ۶ بالاتره ... نظرتون محترمه البته
۱۸ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به اطلاع میرسانیم خرید بلیت روزهای جدید ( پنج شنبه و یکشنبه و دوشنبه ) با تخفیفات دانشجویی و وفاداری و تیوال پلاس و گروهی هم اکنون در تیوال فراهم شده است
ساچلین مهدیلو این را خواند
محمد لهاک این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با سلام و خسته نباشید

اجرا را واقعا دوست داشتم و بسیار تاثیرگذار بود. طنز تلخی داشت از بخش نادیده گرفته شده ی جامعه انسانی...
و مخاطب را به فکر فرو میبرد. انگار که باید شک کنیم به تاییدی که عموم جامعه نسبت به مسائل دارند. و آیا این مسیری است که انسان باید برود؟
در این آشفته بازار توجه ، کنش و نگاه ما به کدام سو باشد؟
در دنیای امروز، "ماهی سیاه کوچولو" (صمد بهرنگی) چقدر میتواند خودش را پیدا کند و تاثیرگذار باشد؟
به اطلاع میرسانیم خرید بلیت روزهای جدید ( جمعه و یکشنبه و دوشنبه ) با تخفیفات دانشجویی و تیوال پلاس و گروهی هم اکنون در تیوال فراهم شده است
محمد سعیدی این را خواند
محمد لهاک (آقای سوبژه)، iman Nazari و نیما صالح این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اعتراف می کنم واقعاً فکر کردم نویسنده کار خارجی :)
نمایشی بود که همه اجزا سرجاشون بودن و به درستی چیده و هدایت شده بودند بازیها به شدت عالی و باور پذیر بودند!
سپاس از همه عوامل
با سلام و خسته نباشید
به عوامل و تیم ساخت این اثر تبریک و خسته نباشید میگم.

من دیشب این اثر رو دیدم ، از دیدنش به شدت لذت بردم ، متن و کارگردانی اثر هر دو از نگاه من جذاب ، زیبا و گیرا بود . در حین دیدن اثر خندیدم و در لحظاتی تحت تاثیر انتقام شخصیت ، دچار حراس هم شدم و در کل مسیر کندوکاو درونیات شخصیت ها من رو در اثر نگه داشت .در کل کار به شدت خوش ریتم به شدت جذاب و از لحاظ بصری فوقالعاده زیباست.
اما نکته ای که باعث پیشنهاد من برای دیدن این تیاتره ، هیچ کدام از موارد بالا نیست.
در این تیاتر چنان حرفه ای گریِ فوقالعاده ای زیست کرده ، چنان هم چیز تخصصا انجام شده ، چنان همه ی افراد متخصص هستند (طراح نور ، صحنه ، لباس ، صدا و...) . که فرآیند تولید خودش رو به شکل فوق العاده با قدرتی در حین نمایش به رخ میکشه. و این موضوع نادر ، زیبا و برای افرادی که علاقه به دیدن ... دیدن ادامه » کار های دغدغه مند اما بیگ پروداکشن در تیاتر ایران هستند امید بخشه.
پ.ن
درباره هزینه بلیت که قبلا مطلبی نوشته بودم ، الان بهش تایید میزارم که وقتی اثر رو میبیند متوجه میشید که برای تولید اثر هزینه فوقالعاده بالایی شده . که اگر با هزینه اجاره بهای سالن و هزینه های معمول جمع زده بشه قیمت رو منطقی میکنه .
خرید بلیت این نمایش به کارگردانی حسام افسری و بازی کوروش شاهونه، حسین منفرد (روزهای سه‌شنبه ۱ تا پنجشنبه ۳ مرداد) امروز یکشنبه ساعت ۱۲ با تخفیف روزهای نخست آغاز خواهد شد.
محمد لهاک و نیما صالح این را دوست دارند
با سلام‌ و خسته نباشید
یه کار خوووب . کارگردانی خوب . و بازی های خوب بازیگران
همه چیز سر جای خودش بود و به اندازه بود. زیاده گویی نداشتیم.
یه درام اجتماعی خوب با متن روان و جذاب..
۰۵ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید