تیوال نمایش بازی یالتا
S2 : 10:34:19
امکان خرید پایان یافته
  ۰۵ تا ۱۸ دی ۱۳۹۵
  ۲۰:۴۵
  ۱ ساعت
 بها: ۳۰,۰۰۰ تومان

: برایان فریل
: وحیدرهبانی
: لوون هفتوان
: وحیدرهبانی، روشنک گرامی، مانی منادی زاده
: گروه تیاتردیماک (آلبرت بیگ جانی)،گروه لماز(کاتادا)

: مقدی شاهمیریان
: عسل صابروحید
: مصطفی اسفندیاری
: مهرنوش حسینی
: مانی منادی زاده
: سارا حدادی
: مهرانگیز قهرمانی
: رضا جاویدی، سارا ثقفی
: امیر شاکری
: پیمان منفرد

راه های ارتباطی با تئاتر باران: سایت اینستاگرام کانال تلگرام

گزارش تصویری تیوال از نمایش بازی یالتا / عکاس: رضا جاویدی

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از تمرین نمایش بازی یالتا / عکاس: رضا جاویدی

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» «بازی یالتا» ویژه عکاسان به صحنه می‌رود

آواهای وابسته

مکان

خیابان فلسطین، پایین تر از خیابان انقلاب، پلاک ۲۹۲/۱
تلفن:  ۶۶۱۷۶۸۲۵، ۶۶۱۷۶۸۱۲


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
پیشنهاد میشود :
جسورانه و کمی پرمغز... گاهی عمیقا درگیر تفکر و لحظه ای خنده ای از سر سرخوشی ... قصه میشنوی و همزادپنداری میکنی چرا که قصه برایت آشناست ...
خسته نباشید عرض میکنم خدمت عوامل توانا و درعین حال بی ادعای این نمایش دلنشین و تبریک میگم که موفق شدند با تمام محدودیتهای موجود به خوبی با تماشاگر ارتباط برقرار کنند...
بازی یالتا
این نمایش در بین وضعیت های نمایشی در گروه وضعیت تهور جسورانه طبقه بندی میگردد این وضعیت معمولا دارای زیر شاخه های پس گرفتن شی محبوب وجنگ و ربودن شی محبوب است بازی یالتا در زیر مجموعه دل باختن و فقدان وتصاحب محبوب قرار می گیرد .
این وضعیت از اونومائوس سوفوکل تا بازی یالتا فریل بارها توسط درام نویسان استفاده شده نکته جالب انکه به ندرت توسط فرانسوی ها به کار گرفته شده .
اجرا تعداد بازیگران کم و زبان ساده و رندی دارددر ابتدای نمایش مونولوگ راوی میانسالی را می شنویم که از خاطرات عادی و مرسوم خود می گویدو با فرمی تعاملی با مخاطبین حاضر در سالن ارتباط بر قرار می کند وی در هیات مردی شیک پوش و چرب زبان و اشنا به محیط سعی در اغفال زنان دارد.

بعد ها متوجه میشویم نامش دمیتریچ گوروف است و وحید رهبانی به خوبی از عهده ایفای این نقش بر امده
دمیتری ... دیدن ادامه » فصاحت کلامش به طرز خطرناکی به او نوعی اصالت و احساس بخشیده شاخص ترین ویِژگی این پرسوناژ سرزندگی او است یک کاراکتر بی ملاحضه با این وجود نه شرور است نه دلقک و فاقد هیچ گونه فضیلت .
در طرف مقابل آنا سرگه‌یونا با هنرنمایی روشنک گرامی با پرسوناژ یک زن معمولی متزلزل که گفتارهایش تهی از ذکاوت و دانایی است تعداد کلماتی که می داند محدود است از طرف دیگر بشاشیت و احسات شدید بعد از ملاقات با
دمیتری اورا تبدیل به زنی سبکسر بی ملاحضه و جسور می کند .
لوون هفتوان در مقام کارگردان به خوبی از عهده تجزیه و تحلیل متن بر امده نمایش زمینه چینی درگیر کننده ای دارد و گره افکنی باور پذیر در القای مرز بین واقعیت و خیال علاوه بر ان حضور افکتور مانی منادی زاده هم خلاقیت تحسن بر انگیز دیگر کارگردان بوده.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
شب گذشته به پیشنهاد دوستان تیوالی |بازی یالتا| را دیدم..کار دلنشینی بود..

بعد از مدتها نمایشی عاشقانه دیدم ، عاشقانه ای که برای همه ی ما ملموسه.. بعضی وقتها انقدر عاشقیم که همه ی مواقعیتهای زندگیمون مثل خانوادمون،کارمون،تحصیلمون میشه |خواب و رویا| و زندگی با عشق خیالیمون تبدیل به تنها واقعیت زندگیمون میشه..باهاش عششششق میکنیم،زندگی میکنیم....

همیشه بر این باور بودم تیاترهای بی ادعا و ساده کارهای خوبی از آب درمیان و دیشب هم دوباره به این حرفم ایمان آوردم.

بازی یالتا نمایشنامه منسجمی داره،طراحی صحنه ساده ست اما به تماشاگر اجازه می‌دهد که باقی ماجرا را با تخیل خودش بسازد. کافی است نمایشنامه به شما بگوید این‌جا آبشار است و شما آبشار را تصور می‌کنید.
وحید رهبانی فوق العاده،بدون توپوق و خطا....

به هرحال اگه میخواید 1کار ساده بدون بازیگرهای معروف ... دیدن ادامه » و دور از هیاهو ببینید این کار پیشنهاد میشه...
نمایش خوب و جانداری بود....داستان چند لایه و سرشار از نکات روانشناسانه و فلسفیست هرچند که ظاهر قصه هم جذابیت متداول یک رابطه رمانتیک رو دداره....بازی رهبانی خیلی خوب هست و اولین بار هست که میبینم کسی میتونه خارجی(در اینجا روسی) بودن کاراکتر رو درست اجرا کنه،دیگران غالبا با تغییر لهجه و صدا شخصیت کلیشه ای رو بازسازی میکنن(اونم در عصر طلایی سریالای امریکایی که ملت هر شب اصل جنس رو میبینن) ....دست جناب هفتووان درد نکنه با کارگردانی عالیش که از کمترین امکانات صحنه استفاده بسیار خلاقانه کردن برای تصویر سازی...
جناب دانش درود
اجرای قبلی با افت ریتم در مقاطعی همراه بود در حالیکه نمایش حاضر طبق مندرجات برگه با کاهش 10 دقیقه ای به صحنه رفته است. به نظر شما این تغییر مؤثر ظاهر شده است؟ بازی خانم روشنک گرامی را چطور دیدید؟
گمان می کنم کوچکتر بودن سالن باران نسبت به ... دیدن ادامه » کنش معاصر نیز مناسبتر واقع شده باشد.
سپاس.
۱۱ دی ۱۳۹۵
نظر لطف شماست جناب عمرانی
۲۵ بهمن ۱۳۹۵
منظورم در مورد همون نمایشی بود که اخیراً نوشتید، بنده هم نکته را دریافته بودم اما به دلیل مراعات برخی دوستانم ننوشتم. درود.
۲۵ بهمن ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید