در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال گردشگری | اخبار | گزارش تور کارگاه معماری - ۲۶ مرداد
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 19:45:38
تور کارگاه آشنایی با مشاغل |ویژه نوجوانان| - بسته مشاغل هنری | گزارش تور کارگاه معماری - ۲۶ مرداد | عکس

با هماهنگی کانون کودکان و نوجوانان باغ نگارستان، شرکت کنندگان در تورکارگاه معماری و استاد کارگاه، صبح روز ۲۶ مرداد ماه ۱۳۹۶ در تالار معین گرد هم آمدند. این کارگاه متشکل از نوجوانان علاقمند به رشته معماری، راس ساعت ۹ صبح آغاز شد و تا ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه ادامه داشت. در این قسمت بچه‌ها با تعاریف و مختصات رشته معماری، تاریخ معماری، معماری ایران و موضوعات مربوط به شهرسازی آشنا شده و ضمن تماشای فیلم هایی که آقای شهابی آماده کرده و نمایش دادند به پرسش و پاسخ و بحث پیرامون موضوع پرداختند. 

پس از جلسه معرفی شغل معماری و پذیرایی میان وعده، ضمن گردش در باغ زیبای نگارستان، بچه‌ها با بحث طراحی باغ ایرانی و همینطور فرازهایی از تاریخ دویست ساله این باغ آشنا شدند.

در قسمت بعدی برنامه، با حضور در کلاس، موضوع طراحی، نقشه کشی و نقشه خوانی به بچه ها معرفی شد. در طول این کلاس دو ساعته بچه‌ها نقشه کشی و طراحی پلان یک ویلا را تجربه کردند.

ساعت ۱۳ ناهار را میل نموده و پس از آن برای بازدید از بنای آزادی به سمت میدان آزادی به راه افتادیم. آقای شهابی، در طول راه پیرامون بناهای مهم مسیر مثل: دانشگاه تهران، ساختمان میراث فرهنگی و شخصیت‌های مهم معماری معاصر مثل: استاد سیحون و حسین امانت، توضیحاتی ارائه کردند.

بخش گردشگری کارگاه به بازدید از بنای مهم آزادی (شهیاد) اختصاص داشت. بزرگی میدان و بنا برای بچه‌ها بسیار جالب و هیجان انگیز بود. با هماهنگی‌های قبلی و همکاری صمیمانه مجموعه آزادی، شرکت‌کنندگان کارگاه از همه فضاهای قابل بازدید و همچنین فضاهایی که بازدید عمومی ندارند، دیدن کردند و با ویژگی‌های معماری این اثر منحصر به فرد آشنا شدند.

به روایت کوکب طاهباز

عکس‌ها: پیمان حسینی

۲۸ مرداد ۱۳۹۶