تیوال نمایش حادثه در ویشی
S3 : 05:18:22
مراقب دستان خود باشید...
  ۰۱ تا ۳۰ دی ۱۳۹۵
  ۲۰:۱۵
  ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه
 بها: ۳۰,۰۰۰ تومان

: آرتور میلر
: منیژه محامدی
: محمد اسکندری، مهوش افشارپناه، مجید جعفری، فرناز رهنما، محمد نادری، هومن کیایی، سام کبودوند، نسترن پیکانو، محمد خداوردی، داریوش برزگر، مهدی مشهدی کاظمی، احسان مرادخواهی

: ارشام مؤدبیان، کیارش اعتماد سیفی
: ارشام مؤدبیان
: امیرحسین دوانی
: مریم غیورزاده
: احمد نگهبان
: امسن جعفری
: احسان نقابت
: علیرضا حبیبی
: ماهانا نریمانی
: حبیب هوشیار
: احسان نقابت، امیر خدامی
: کیارش سیفی (گیتار الکتریک)، فرزاد میلانی (پیانو و آکاردیون)
: سحر کریمی
: امین دهقان، گلنوش حمیدی
: احسان عطار
: سید امین میری، شهراد زندیه، نسرین آجورلو، نازنین محمودی، مژده زادمهر
: علی باروتی، مهدیه خالقیان، محمدرضا کریمی
: میثم سلیمانی و مرضیه اسکندری
: سید مصطفی طباطبایی (نصب و شرکت صنایع چوب میران)
: محسن دلبری، عباس ورزقانی
: علی ژیان
: گروه جارچی
مکانی متروک؛ انسان هایی غریبه؛ موقعیتی نامعلوم. در انتظار ثانیه ها و انعکاس صدای...

گزارش تصویری تیوال از نمایش حادثه در ویشی / عکاس: رضا جاویدی

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از تمرین نمایش حادثه در ویشی / عکاس: حانیه زاهد

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» حضور هنرمندان تئاتر و سینما در کنار استقبال بی نظیر تماشاگران از نمایش "حادثه در ویشی" / "حادثه در ویشی" به نیمه راه رسید

» نقد نمایش "حادثه در ویشی"

» نمایش «حادثه در ویشی» به دنیا فنی زاده تقدیم شد

» رونمایی از پوستر رسمی نمایش "حادثه در ویشی" با طراحی احسان نقابت

» سه نقش از «حادثه در ویشی» را زنانه کردم/ معرفی بازیگران نمایش

ویدیوهای وابسته

آواهای وابسته

مکان

خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، جنب خانه هنرمندان، تماشاخانه ایران‌شهر
تلفن:  ۸۸۸۱۴۱۱۵_۸۸۸۱۴۱۱۶


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
خرید بلیت روزهای پایانی از روز یک‌شنبه ۲۶ دی‌ماه ساعت ۱۴ آغاز خواهد شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت سانس‌های تازه، از پنج‌شنبه ۱۶ دی ماه ساعت ۲۲ آغاز می‌شود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امکان خرید روزهای تازه این نمایش با تخفیف روز سه‌شنبه ۱۴ دی ماه ساعت ۱۸ فراهم می‌شود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت سانس‌های تازه در روز پنج‌شنبه ۹ دی‌ماه ساعت ۱۸ آغاز می شود.
علی ژیان این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یه نمایش رئالیستیک و شسته و رفته با بازی های خیلی خوب... در مجموع بسیار تاثیرگذار، عمیق و تأمل برانگیز.
نمایشی که در یک نگاه سطحی درباره جنگ و هولوکاست هست، در حالیکه در عمق موضوعی کاملا فلسفی رو ارائه میده. موضوعی که تماشاگر رو به عنوان یک انسان به چالش میکشه و با تخریب فراروایت ها، هویت بشری رو زیر سوال میبره، و با اینکار باعث میشه تا تماشاگر به خود و فردیت خود رجوع کنه و خودش رو مورد سوال قرار بده.
من در حین تماشای این نمایش، خیلی زیاد به یاد فیلم لیست شیندلر و یکشنبه ی غم انگیز افتادم.
شخصا از تماشای این نمایش لذت بردم و به دوستانی که علاقه مند به اینگونه نمایش ها هستند و صرفا برای وقت گذرونی و جذابیت های پر زرق و برق به تئاتر نمیرن، توصیه میکنم که این نمایش رو از دست ندن.
خسته نباشید به تمام اعضای گروه و با آرزوی موفقیت های روز افزون
نمایش حادثه در ویشی را میتوان از سطح به عمق در سه لایه نگاه کرد و به آن وارد شد. سطحی ترین لایه ی آن سیاسی است که در خود بنده کمترین رغبت را بر می انگیزد. اینکه بنشینیم و بحث هولوکاست را پیش بکشیم که آیا رخ داده یا نداده یا فلان بوده یا بهمان! این به بیراهه رفتن است و نگاه هنرمند را هم به طرز ساده انگارانه ای تقلیل خواهد داد. در لایه دوم میتوان نگاه اجتماعی داشت. جایی که نمایش سعی دارد تحلیلی یا حداقل سوالی از ماهیت نیروی فاشیسم ارائه دهد. که این چگونه نیرو و تفکری است که در اوج رشد سرمایه داری و صنعت وابسته به آن سربرآورده و دست به تخریب کور زده است. به طوری که کارگر و صنعتگر و هنرمند و غیره را با یک رویکرد واپسگرایانه نژادی در یک کوره می ریزد. شاید یک نیروی بورژوایی که برای حل یا فرار از بحرانهای سرمایه داری دست به تخریب دستاوردهای بنیادی آن مثل دموکراسی ... دیدن ادامه » میزند تا دنیایی جدید خلق کند یا حداقل با وعده ی آن مردم ساکن در جهان سرمایه داری را آرام کند. در این خصوص انتخاب این افراد از قشرهای مختلف بستر خوبی است اما احتیاج به زمان و پرداخت بیشتری پیدا میکند.
اما در لایه عمیقتر که به اعتقاد من ارزش کار به آن وابسته است باید صد درصد به نگاه فلسفی نمایش پرداخته شود و این مهمترین وجه کار است. این وجه ماندگاری است که ورای بحثهای سیاسی هیچ وقت کهنه و تکراری نمیشود. در این لایه است که این سوال اساسی مطرح میشود که آیا وجود انسان یک ضرورت است؟ اگر این وجود یک ضرورت است و هوشمندانه هدایت شده است چرا تصمیم گیری در باره ی آن به انسان دیگری با همان مشخصات سپرده میشود؟ چرا به فشار یک ماشه یا یک امضا از طرف یک احمق بستگی دارد؟ به قول افسر نازی که دچار این بحران فکری شده اگر تو هستی یا باید باشی چرا من میتونم با یک گلوله مغزت را متلاشی کنم؟ آیا به قول بونوئل زندگی ما در دنیایی که اینقدر بمب هسته ای در آن انبار شده که دهها بار میتواند همه ما را بکشد فقط حاصل یک تصادف شوخی وار نیست؟
اینجاست که ما به ماهیت وجود و مرگ و همچنین جنگ فکر میکنیم. جنگ، همان پدیده ای که با زرق و برق نظامیگری و رنگ و لعاب لباسها و نشانهای نظامی و افتخارات پوشالی پوشیده شده است اما وقتی این لعاب و لباسش را میتراشیم به همین سادگی کشتن حیوانی میرسیم. جلوه بارز این موضوع شخصیت نظامی فرانسوی است که لابد در میدان جنگ ،خودش کلی آدم کشته و کلی هم از دوستانش کشته شده اند اما چون غرق در آن لباس و لعاب پر زرق و برق بوده همه چیز را افتخار آمیز میدیده، اما اینجا که لباسش را درآورده و می بیند که مرگش هیچ تفاوتی با سلاخی شدن یک گوسفند بدست قصاب ندارد، نمی تواند تحمل کند و بر این مرگ بر می آشوبد در حالیکه مرگ در میدان جنگ با یک گلوله را شاید راحت می پذیرفت! نگاه هنرمند این دو مرگ را یکسان می بیند! بحث درباره گرگ درون انسان است. آیا این افراد در اوج گرفتاری که خود را مظلوم می بینند، رفتار و قضاوتشان درباره کولی بهتر از فاشیستها است؟ نمایش میگوید که نه!! کسانی هم که با دیدگاه هولوکاست مشکل دارند لازم نیست به بحث و جدل درباره بود یا نبود آن بپردازند میتوانند اجرای زنده ی آن را در سوریه امروز تماشا کنند و به جای آن به همین نگاه فلسفی هنرمند فکر کنند!
نمایش البته با فداکاری پیرمرد بورژوا راه امید را باز می گذارد تا تلخی را تلطیف کند، اما این انتخاب با تماشاگر است که آن را بپذیرد و ایمانش را حفظ کند یا نه!
این نکته هم قابل ذکر است که کاری که از سوالها و دغدغه های بنیادی انسان صحبت میکند هیچوقت تکراری نمیشود. نهایت اینکه شاید من نوعی از دیدن آنها خسته شده باشم ولی دلیل بر تخطئه آن نیست. آیا نسل بعد ما و بچه های ما نباید فیلمهای فورد و نمایشهای شکسپیر را ببینند چون ما از آنها خسته شده ایم؟ به نظرم این آفتی است که دامان خیلی از هنرمندان را هم گرفته است و ارائه تصویرها و نمایشها و برداشتهای کژ و کوژ از آثار کلاسیک حاصل همین نگاه است. کاش متوجه بودیم همه می توانند از یک متن قدیمی خسته شوند ولی همه نمی توانند خوانش جدید و قابل دیدن از آن ارائه بدهند!!
در مجموع کار را دوست داشتم . بازیگران بازیهای خوب و قوی در عین حال کنترل شده ای ارائه دادند و فضاسازی هم خوب انجام شده بود. از تمامی عوامل کار و کارگردان محترم تشکر مینمایم.
استفاده کردم پرندیس عزیز از یادداشت خیلی خوبت ولی من دوست نداشتم نمایش رو.
۰۹ دی ۱۳۹۵
اردشیر گرامی سپاس از اینکه خواندید و از دقت نظر شما ممنونم. منظور من از دموکراسی همان ارزشهای پایه ای آن و از سرمایه داری طبقه ی اندیشمند حامل و ایجاد کننده ی این ارزشها بود که بطور مشخص به آزادی برابری برادری برخواسته از انقلاب فرانسه که یک انقلاب بورژوایی ... دیدن ادامه » بود اشاره داشتم نه فقط نظام رشد یافته و مسلط سرمایه داری قرن بیستمی.
۱۲ دی ۱۳۹۵
کاملن درست میفرمایید پرندیس عزیز و جالبیش برای من همین بود که یادداشتتون رو خیلی پسندیدم با اینکه بر خلاف شما خود نمایش رو نپسندیده بودم.
۱۲ دی ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امکان خرید بلیت روزهای تازه این نمایش با تخفیف ویژه فراهم شد.
سلام
واقعا برای دست اندرکاران تیوال با این اطلاع رسانی ضعیف متاسفم؛ این نمایش هر روز یک تخفیفی بهش میخوره و مثلا اشخاصی مانند من که کاربر وفادار این سایت هستیم باید با تخفیف سی درصد بلیت بخریم و نه پنجاه درصد !!!
وقتی هم اعتراض میکنیم، با کمال خونسردی ... دیدن ادامه » میگن دست ما نیست؛
به همین راحتی !!!
۰۸ دی ۱۳۹۵
آقای فدایی اطلاع رسانی میشه ولی غلط و دیر؛ زمانی که دیگه نمیتونی تصمیم بگیری. من حرفم سر میزان تخفیفه که یه روز 20 درصده یه روز 30 درصده و یه روز 50 درصد و طبیعتاً من ترجیح میدم با بالاترین درصد تخفیف بلیت بخرم، فکر کنم شما هم با حداکثر تخفیف بلیت خریدین که ... دیدن ادامه » اینقدر سنگ به سینه میزنین یا شاید هم اصلا از کارمندای خودشون هستین !!!
۰۸ دی ۱۳۹۵
با عرض سلام.یک سوال،چرا برچسب پیشنهاد تیوال به نمایش ها داده نمیشود،آیا این کار از مجموعه برنامه های شما خارج شده است؟یا نمایش ها برحسب استاندارد مورد نظر شما نیست؟؟؟؟؟
من نمایش هایی با نام های گمنام تر را از قبیل آوریل 1912 و مراسم قطع دست در اسپوکن و ... دیدن ادامه » هویت پروانه های مرده و ... در سال گذشته به پیشنهاد شما تماشا کردم و لذت بردم.
۰۹ دی ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امکان خرید بلیت پنج روز نخست این نمایش، در روز یکشنبه ۲۱ آذر ماه ساعت ۱۶ فراهم می شود.
مانی س این را خواند
سلام

من برای امروز سه تا بلیط دارم که نمی تونم برم تاتر. شماره تماس 09123621975. محمدکاظم
۰۱ دی ۱۳۹۵
سلام
منظورتون از امروز جمعه سوم دی ماهه؟
کدوم ردیف و صندلیها بلیت دارین ؟
اگر لطف کنین پیامک بدین به 09123026925 ممنون میشم.
۰۳ دی ۱۳۹۵
کاربر گرامی این فقط جهت آگاهی٬هم شما وسایردوستان شماره تلفن همراهتان را هیچ وقت در هیچ شبکه اجتماعی نگذارید .‌اگر می خواهید برای امور مربوط خرید بلیط ازایمل استفاده کنید
۱۱ دی ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید