آنلاین کمدی کودک و نوجوان
چیدمان
تیوال نمایش کجایی ابراهیم
S3 : 02:14:01 | com/org
۰۱ تا ۲۹ مهر
۱۹:۰۰
۱ ساعت و ۵ دقیقه
بها: ۳۰,۰۰۰ تومان  |  جزییات
۳۰,۰۰۰ تومان
به پیر به پیغمبر ما واسه خاطر مردم تو کانال موندیم، ما رفتیم که حال مردم خوب باشه.


- از همراه داشتن فرزندان زیر ۱۲ سال خودداری نمایید.

مکان

خیابان آیت الله طالقانی، نرسیده به ایستگاه متروی آیت الله طالقانی، تماشاخانه سرو
تلفن:  ۸۸۳۸۱۵۷۲

«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
حال من با نمایش کجایی ابراهیم ؟ خوب بود و مهم همین حال خوب بعد از اجراست. چقدر بازی ها را دوست داشتم. بیسیم چی، قدرت پوکه پرون، مجید قفلی، سرباز عراقی که شاعر بود... همگی درخشان بودید. با کمی تردید و به دعوت دوستی به سالن سرو امدم، اما با حال خوبی از سالن رفتم. تازه کنجکاو شدم ببینم این ابراهیم کیست که این همه عاشق دارد... خوشحالم که کارگردان این گونه با شجاعت از شهدا حرف می زند
سپاس از حضور شما ، درج نظر و حمایتتون .
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید

با سلام و احترام
این نظر کاملاً شخصی است و دلیلی ندارد که مواجهه شما هم با اثر همین حس از تجربه را داشته باشد

اینکه ما به جنگ دفاع مقدس میگوییم
وسبب قداست جنگ برای ما هیچ ربطی به دیانت و شریعت ندارد ، قداست جنگ آرامش و شادی و امنیتی بود که برایش گردان ، گردان جوان سرو قامت استخوان شدند امروز اگر جهان آرا و همت و هادی ها و.... بودند قطعا یا زندانی سیاست زدگی های فاسد برخی مسئولان بودند یا آنها هم مثل خیلی از ماها دو شیفت و سه شیفت کار میکردند تا نانی بر سفره های نفتی(احمدی نژاد :سر سفره ها ملت نفت می‌آورم ) خانه هاشان ببرند ،البته اگر از این همه بلایی که سرمان آمده (سیل ، زلزله ، سقوط هواپیما ،۷۸،۸۸۹۸، بنزین سه هزار تومنی ، دلار سی هزار تومنی ، سکه سیزده میلیونی، آپارتمان متری دویست میلیون ، تومن بی ارزش ، کرونا )جان سالم ... دیدن ادامه ›› بدر می‌بردند
خیلی از ما دهه پنجاهی ها یادمان هست که مردم چقدر همدل و بی غش بودند
یادمان هست که مهربانی و مودت ، معرفت و انسانیت چقدر در همه لحظه های زندگی دیده میشد
همسایه ها هم محلی ها همشهری ها هموطن ها معنایشان متفاوت بود
معیشت کم و ساده بود اما سرشار از عشق بود و برکت
هر چقدر نسل دست پرورده انقلاب رشد کرد و بزرگ شد بدتر شدیم
بی رحم تر ، ظالم تر ، خودخواه تر ، بی اعتقاد تر

ما به همه ۱۹۶۸۳۷نفر شهید به خانواده هاشان به جانبازان به اسرا بدهکاریم اما از بسیاری مسئولین خیلی خیلی طلبکاریم از شما مسئول غیر محترمی که با لباس شهدا بنام دین ، رانت خوردید و ظلم کردید و ثروت اندوختید
تا هر روز من و ما بی اعتقاد تر بشویم
از آن چک و سفته ها بپرسید فقط
از آخر هفته ها بپرسید فقط
از جنگ اگر سوال سختی دارید
از جبهه نرفته ها بپرسید فقط


« عباس_صادقی_زرینی »
از کتاب کلمات موجی
نشر شاملو
پوریا صادقی
مهر قلبی ❤️ منم همینطور واقعا دلتنگی داره اون روزا... همیشه به نظراتتون احترام میذارم. ارزوی شادی و سلامتی دارم براتون. برای خودِ عزیزتون و همه ی عزیزانتون
جان و دلید آقا ⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩
مهرتون به جان⁦❤️⁩
بله همینطوره ، به نکات ارزشمند و فراموش شده ای اشاره کردید .
سپاس از شما
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
دغدغه - کلیشه
نمایش لیلی عاج با محوریت کتاب سلام بر ابراهیم ، همانطور که از نام و پوستر آن بر می‌آید به موضوع جبهه ، جنگ و مشخصاً زندگی ابراهیم هادی می پردازد. برشی از حضور رزمندگان در عملیات کمیل که ابراهیم هادی در آن بحبوحه آتش دشمن و بزنگاه نبودِ تجهیزات و مهمات و غذا ، روحیه بخش همرزمانش بود، هم او که در زندگی شخصی اش نیز از انسانیت و جوانمردی و پهلوانی کم نگذاشت.
در ابتدای ورود به سالن دیدن بروشوری دست نویس که با سلیقه و حوصله طراحی شده و یادآور مکاتبات همراه با امید از جبهه ، نویدبخشِ سلیقه و دقت کارگردان است.
نیمه اول نمایش نمایی از جبهه و تعاملات بین رزمندگان به تصویر کشیده شده است. جریانی ملال آور از زجر کشیدن زخمی ها و فریادها و ناله های کسالت باری که هرچند به دنبالِ نمایشِ زجر و درد رزمندگان در جبهه دارد ولی جز التماسی برای همدردی نمی‌آفریند. تصویری که در فیلمهای ساخته حاتمی کیا نیز می توان سراغ گرفت. اما نیمه دوم با ترکیب گذشته و حال و ارتباط جوان امروزی با جوانان حاضر در جنگ، موضوع از کلیشه جبهه و جنگ خارج شده و تاحدی بر جذابیت نمایش می افزاید هرچند حرف ها و دغدغه های مطرح شده شعارگونه باقی می ماند. بیان مستقیم و صریح از گرانی، سفره های خالی، بیکاری جوانان ، مشکلات اقشار مختلف مردم و ... تکرار مکرراتی است که هرچند بیانشان ضروری می نماید لیکن مستقیم گویی و اشارهء صرف-که حتی در صدا و سیما نیز این روزها دیده می‌شود- چندان خوشایند نیست و انتظار می رود در مدیوم تئاتر با ظرافت بیشتری به آن پرداخته شود.
با این همه دغدغه مندی کارگردان و پرداختن به درد جامعه و نمایشِ سرنوشت دیکتاتوری قابل احترام است.
از نقاط قوت نمایش می توان به بازی های روان و تمرین شده، دکور مناسب و کارآمد و همچنین استفاده بهینه از اکسسوار متناسب و اجتناب از تطویل زمان اجرا، اشاره نمود.
میشه گفت فوق العاده بود...
برای ابراهیم هادی و عاشقان هادی
باید مثل من عاشق مرام و معرفت ابراهیم هادی باشید تا لا چشم خیس از سالن نمایش بیرون بیاید. این اولین اثری است که از خانم عاج می بینم و امیدوارم باز هم در حوزه دفاع مقدس بنویسند، آفرین بر جسارت و شجاعتتان.
کجایی ابراهیم ؟ شعار میدهد و شعار نمی دهد، هر جا به موضوع گردان کمیل نزدیک می شود با زیرکی از شعار پرهیز و هر جا بحث گرانی و وضع خراب مردم ویش می آید با شجاعت حرفش را می زند. در کل نمایش پسندیدم و دوست داشتم بیشتر ابراهیم را روی صحنه ببینم. بازی ها خیلی خوب بود. نوجوانی که تیر به چشمش خورده عالی بود. همگی درخشیدید. لطفا باز هم از مظلومیت بچه های کمیل بگوید.
ممنون از اینکه نظرتون رو برای ما نوشتید . بی شک حمایت شما بزرگواران باعث دلگرمی ما می شه .
محمد حسن درباغی فرد
ممنون از اینکه نظرتون رو برای ما نوشتید . بی شک حمایت شما بزرگواران باعث دلگرمی ما می شه .
موفق باشید بازهم به تماشای شما خواهم نشست،آرزوی سعادت و موفقیت.
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نمایشی جذاب با روایتی متفاوت از شهدا
بسیار لذت بردم و خسته نباشید میگویم به همه دوستان
اما چند نکته را باید مورد توجه قرار دهیم
1-در کتاب سلام بر ابراهیم چندین بار تاکید شده است که ابراهیم هادی بسیار آرام صحبت می کرد و سر کسی فریاد نمیزد اما در این نمایش کاراکتر ابراهیم هادی بسیار عصبی است و حتی با دست به تخته سینه جوان نیز می زند؛ بنظر می رسد ابراهیم هادی در این نمایش از دانش ما بسیار فاصله دارد
2-موضوع توپ والیبال موضوع جذابی است؛ اما اگر پسر جوان در حالت کما است توپ والیبال از کجا می آید؟!
3-زمانی که از گریه جوان و ورق زدن کتاب صحبت می شود، کاراکتر جوان تنها به گوشه ای خیره شده است و این تناقض کمی عجیب است

با تمام این موارد
لطفا کجایی ابراهیم را تماشا کنید
من برای یک ساعت اشک ریختن بازهم به دیدارتان خواهم آمد...
محمد حسن درباغی فرد (darbaghi)
سپاس فراوان از توجه و دقت نظر شما . منتظر حضور پر مهر شما هستیم .
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نمایش کجایی ابراهیم ، به نویسندگی و کارگردانی خانم لیلی عاج بینظیر بود ، به همه عزیزان دیدن این نمایش پیشنهاد میشه ، ارتباط دوران دفاع مقدس با مشکلات امروز جامعه بسیار عالی به نمایش در میاد ، واقعا زیبا مطرح میشه ، با آرزوی موفقیت برای همه عزیزان و عوامل نمایش ، از تئاتر پشتیبانی کنیم 99/7/3 ساعدی
لذت بخش، تراژیک و واقع گرا
برش های خوببین کنون و گذشته..ارجاعات جالب
و لبته قصه پردای درست. انتخاب نقش ابراهیم هادی هم مناسب بود
کارهای خانم عاج رو همیشه دوست دارم...ارزشمنده و قابل دیدن
چقدر جای این نمایشها خالیه.
دیدنش توصیه میشه..کاش میشد مسئولینو نشوند پای این کار...خانواده شهیدارو...اختلاس گرارو،،،جانبازارو...جوانای ناامیدو....این کار مخاطبش همه این طیفهاست
اختلاس گرا اگه بیان تئاتر ببینن پس کی اختلاس کنه؟ خواهشا بذارین مشغول باشن.
عیسی به دین خود موسی به دین خود
ممنون از اینکه نظرتون رو برای ما نوشتید و حامی ما بودید .
کار خوبی نبود خانم حاج محمدی..
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
یه کار نمایشی بسیار تاثیر گذار و روایتی نو از گذشته ای که کم کم داره تحریف میشه.....تقابل دو نسل و گفتن و شنیدن ناگفته هایی که به نظرم اگه مسیولین فعلی مملکتمونو مجبور کنند به دیدنش برن میتونه شاید تلنگری باشه به کم کاریها و فراموشی ها.....سرکار خانم عاج با یه داستان ساده تماشاچی رو با خودش به چند سال قبل در دفاع مقدس میبره . با نگاهی به وضع موجود تماشاچی رو به این فکر وادار میکنه که من چه کردم . اونها چی......ممنون از سرکار خانم عاج و همکارانشون....چقدر اینگونه نمایشها لازمه .....پیشنهاد میکنم این نمایش رو حتما ببینید.....
سپاس از درج نظرتون
خوشحالیم که اجرارو دوست داشتین
ممنون از حمایتتون و نگاهی که به نمایش ما داشتید .
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
واقعا نمایش عالی و تاثیرگذاری بود با تیمی حرفه ای و پرقدرت ونمایشنامه عالی
باید واقعا تحسین کرد این تیم رو و همچنین کارگردان عزیزشون رو بابت این نمایش زیبا
موضوع ساده و روایت جذابی داشت.
نمایش درخورد توجهی بود.
به دیدنش حتما می ارزه.
شب اول با صحبت های خواهر شهید هادی حال هوای خوبی هم پیدا کرد.
ممنون از حمایت شما 🙏
با سلام به دوستداران هنر نمایش
بازی ها:
اکثر بازیگران نمره قابل قبولی میگیرند چه در نمایش فردی چه در تعامل با سایر بازیگران. بار طنز نمایش بر دوش اسیر نهاده شده است که بخوبی از پس آن برآمده. عرشیا تحت تاثیر اتمسفر جبهه ای نمایش قرار نگرفته و دقیقا یک جوان مستاصل تهرانی است و این حالت را از اول تا آخر نمایش حفظ می کند. آرامش حاکم به شخصیت ابراهیم علیرغم وجود فضای خون آلود دائمی است و اینکه او به فهم بالاتری از جهان هستی رسیده است به تماشاگر منتقل می شود. قدرت و شاهین و مرتضی و اکبر کاملا در خدمت نمایش هستند بدون سعی در اغراق شخصیت در خدمت اندیشه کارگردان هستند. فقط نقش مجید همخوانی با بازی های دیگر ندارد و تصنعی جلوه می کند ضمن اینکه تعاملش با سایر بازیگران ضعیف است.
کارگردانی:
مسلما خانم عاج اگر مانند نگارنده در جبهه ... دیدن ادامه ›› های شخصا حضور داشت صحنه های زیباتری خلق می کرد با این وجود درک او از حالت های بحرانی در جنگ قابل توجه است. صحنه هایی مانند شعرخوانی و رقص اسیر عراقی، گفتگو و بازی دونفره ابراهیم و عرشیا زمانی که از خاطرات پدرش می گوید، قرار دادن دو نسل در مقابل هم در حالی که به لحاظ سنی تفاوتی ندارند بسیار دیدنی است. زمانی که قدرت از سرنوشت خانواده اش در آینده باخبر می شود از زیباترین صحنه های نمایش هستند. ایجاد فضای سورئالیستی و باورپذیر کردن آن با گفتن واقعیات زمان حال نمایش را از حالت کلیشه ای به نمایشی بدیع تبدیل کرده است. فلاش فورواردهایی که در تئاتر بندرت اتفاق می افتد.
نشان دادن لحظه های سخت جان دادن دو نفر با فاصله کم زمانی و کش دار بودن صحنه آه و زاری آن ها از ضعف های کار است.
متن:
در مجموع دیالوگ ها خوب هستند و با بازی ها هارمونی دارند. فقط اگر به جای بیان قیمت های مایحتاج عمومی به علل اصلی گسیختگی مردم با حاکمیت مانند وجود باندهای فساد، اختلاس های گسترده.... اشاره میشد دیالوگ ها از حالت عوام پسندانه خارج میشد. هر چند میدانم دست کارگردان زیاد باز نیست در این مقوله.
طراحی صحنه:
صحنه ی جبهه و کانال را بهتر از این می شد طراحی کرد. برای منی که جبهه ها را درک کرده ام صحنه نامأنوس است. وجود بالکن در صحنه که رابط زمان حال و گذشته است نقطه قوت طراحی صحنه است.
نکته پایانی:
کاری بدیع است با بازی های خوب که با هر بیننده ای با هر نوع طرز تفکری می تواند رابطه برقرار کند و او را به اندیشیدن وادارد. موفقیت روزافزون برای دست اندرکاران نمایش آرزو می کنم.
محمد بابائی
با سلام به دوستداران هنر نمایش بازی ها: اکثر بازیگران نمره قابل قبولی میگیرند چه در نمایش فردی چه در تعامل با سایر بازیگران. بار طنز نمایش بر دوش اسیر نهاده شده است که بخوبی از پس آن برآمده. ...
عرض شود اتفاقا، قیمت نان بهتر از اختلاس بود...
یا با ۸۵۰ هزارتومان میشه دو تا خونه پشت آتش نشانی
۱۷ شهریور، ( زبان مردم آن زمان) جنس بهتری بود..

کلا نمایش اصول دلرد و اگر بخواد این قدر صریح حرف بزنه
نمایش نیست...
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید