تیوال نمایش مدارِ بسته
S3 : 05:10:51
  ۱۴ بهمن تا ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
  ۱۸:۳۰
  ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه
 بها: ۳۵,۰۰۰ و ۳۰,۰۰۰ تومان

: پگاه طبسی نژاد
: (به ترتیب حروف الفبا)، مسعود جعفری، حدیث جمشیدی، میلاد چنگی، آرمان حسینی، بهاره رادمند، باسط رضایی، علیرضا رسولی، آیدا رشدی، ایلناز شعبانی
: پگاه طبسی نژاد

: حسن جودکی
: علی تبریزی
: صبا علیزاده
: روزبه اسفندارمز
: فرهاد فزونی
: شاهین صفاری
: طاها سرایی
: آوید ذوالمجد
: رضا اسلام پناه، شیما سجاد، علی تبریزی، صالح تسبیحی، شاهین صفاری
: علی تبریزی
: صبا علیزاده
: سارا فرجی
: شرکت گلدیران - بخش فروش تجاری (B2B)
: گروه جارچی

گروه تاتر بازی

هر روز چیز بیشتری می‌خواهیم و برای به‌دست آوردنش چه نقش‌هایی که بازی نمی‌کنیم، غافل از اینکه حتی، بودن یا نبودن ما نیز در هاله‌ای از ابهام است. به‌ راستی ما هستیم؟ یا تنها تصویری از خودمان هستیم، گرفتار در دوری باطل و مداری بسته؟

شبکه‌های اجتماعی تئاتر مستقل تهران: اینستاگرام


باکس روبرو، وسط (A) با بهای ۳۵.۰۰۰ تومان
باکس‌های روبرو، کناری (B,C) با بهای ۳۰.۰۰۰ تومان

گزارش تصویری تیوال از نمایش مدارِ بسته / عکاس: سید ضیاء الدین صفویان

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از تمرین نمایش مدار بسته / عکاس: سید ضیاء الدین صفویان

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» «مدارِ بسته» نقد و بررسی شد

» تکرار، فرم موردعلاقه کارگردان

» ⁠نقد نمایش «مدار بسته» توسط کانون ملی منتقدان تئاتر ایران برگزار می‌شود

» هویت انسان معاصر در جامعه امروز ایران با نمایش «مداربسته»

» تخفیف برای دانشجویان

» طبسی نژاد «مدار بسته» را در تئاتر مستقل تهران کارگردانی می‌کند

» تاتر مستقل تهران میزبان نمایشی با شیوه‌های معاصر تئاترخواهد بود

ویدیوهای وابسته

آواهای وابسته

مکان

ضلع شرقی چهارراه ولیعصر (تئاترشهر)، خیابان رازی، نبش کوچه زندوکیل، پلاک ۵۰ (خیابان حافظ، خیابان نوفل‌لوشاتو، خیابان رازی، نبش کوچه زندوکیل، پلاک ۵۰)
تلفن:  ۶۶۹۷۹۷۴۱


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
تمام قد به نشانه احترام و حظ وافری که از این اجرا بردم میایستم.تبریک صمیمانه به خانوم طبسی نژاد عزیز و تیم خوبشون برای این کار متفاوت...میل به جاودانگی و شهرت در سینما و تئاتر تا جایی که در یک مدار بسته حتی خود واقعیمون رو هم فراموش میکنیم...عالی بود
امیرمسعود فدائی و hesampars این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید



دیگران مرا نمی شناسند
و با آزمون و خطاهایشان
گم می شوم هر روز

من نمی توانم
و نمی خواهم اسیر دیدگاه های ناقصشان باشم
و با آیینه نگاهشان
خویش را بفهمم
و ادای این و آن را در بیاورم

آهای مجسمه ساز
کجایی؟

تو ... دیدن ادامه » حتما هدفی را از ساختنم دنبال کرده ای

بالقوه هایم را نشانم بده
تا خود حقیقی ام را به درستی بشناسم

و بتوانم در این مدت زمان اندک عمر
به بالفعل تبدیل شوم

لینک عکس : http://uupload.ir/files/dd11_madarebasteh.jpg





بسیار عالی، مشتاق تماشایمان کردی محمد جان، البته قصد دیدارش رو داشتم اما این شوق را نه.
۱۶ اسفند ۱۳۹۵
بسیار ممنونم دوست خوبم
۱۶ اسفند ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بعضی دوستان تماشاگر اصرار دارند نظراتشون رو در حین اجرا بلند بلند ابراز کنند ویا وحشتناکر از اون در تراژیک ترین صحنه ها با تمام قدرت بخندند!!واقعا من نمیفهمم کسی که هدفش از تاتر دیدن بلند خندیدن و صحبت کردن وسط اجرا و خوراکی خوردن هست چرا یک نمایش و سالن مناسب احوالات خودش رو انتخاب نمیکنه؟
من امروز این نمایش رو دیدم و دقیقا یاد نوشته شما افتادم . من نفهمیدم بعضیها برای چی با صدای بلند میخندیدن . نمی دونم من از نمایش چیزی نفهمیدم یا اونا.
۱۴ اسفند ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش رو دیشب دیدم. واقعاً کار جذاب و متفاوتی بود. قبل از هر چیز باید از دست اندرکاران این نمایش به خصوص خانم طبسی نژاد تشکر کنم و به همشون خسته نباشید بگم. دیشب که ما نمایش رو دیدیم، این شانس رو داشتیم تا نشست کانون منتقدین رو که بلافاصله بعدش انجام شد رو هم گوش بدیم، که در نوع خودش جالب بود. اما نظر شخصی من:

نکته اول: شما لازم نیست هنرمند یا بازیگر باشید تا از این نمایش لذت ببرید. لازم نیست همه بازیگران مشهور و فیلمهای زیاد دیده شده رو بشناسید. لازم نیست بدونید که مثلا آقای فرهادی برای آخرین فیلمش فراخوان ارسال ویدئو داده بوده. کافیه انسانی باشید که داره در مسیری از زندگی میره و همیشه با بهترین های اون رشته مقایسه میشه و خودش هم آرزوها و ایده آل هایی از این افراد در ذهن خودش داره و میخواد مثل اونها بشه. از این نظر، این نمایش بسیار قوی کار میکنه. همان ... دیدن ادامه » ابتدای کار، وقتی بازیگرها، با اسامی واقعی خودشون، مشخصاتی از خودشون میدند، تماشاچی بلافصله خودش رو در یکی از این افراد که بهش نزدیکتره میبینیه؛ یا هم سن، یا هم قد، یا تعداد خواهر و برادر....و بعد بحث دغدغه هاست. ما همه رویای "ستاره" شدن داریم. الزاما رویای ستاره سینما شدن نه، ولی همه ما دلمون میخواد که بهترین باشیم. و این فارغ از هنرمند و غیر هنرمنده و هر مخاطبی رو جذب میکنه.

نکته دوم: چیزی که خیلی خیلی جذابه، استفاده از تکنولوژی هستش؛ اما بیشتر از اون موفقیت خانم طبسی نژاد در از بین بردن "دید - Gaze" در کارشون. همونطور که خودشون در انتهای نمایش، و در نشست کانون منتقدین فرمودند، ایشون به دنبال شکستن دید بیننده-تماشاچی بودند. به طوری که بازیگر به تماشاچی ها نگاه نمیکند، و تماشاچی هم بازیگری را میبیند که هم روی صحنه است و هم نیست. یاین یعنی از بین بردن یکی از قدیم ترین فرآیندهای تئاتر، همان آبژه شدن بازیگر (و اثر). یک قدم فراتر، با استفاده از دوربین های مدار بسته در اکثر تعاملات روی صحنه دید بازیگر-بازیگر هم شکسته شده. اینجاست که هنر بازیگران این کار به چشم میاد، زمانی که بیننده، روی صفحه های تلویزیون تعاملی رو میبینه که عملا روی صحنه نیست، و بازیگرها واقعا خوب از پس این حرکت شجاعانه بر می آیند.

نکته سوم: نتیجه این دو نکته، (به نظر شخصی من) یک کاتارسیس آنی بود. معمولا اگر کاری آنقدر قوی باشه که در نهایت به کاتارسیس ختم بشه، این اجرا کار خودش رو از همون ابتدا شروع میکنه. منِ بیننده، از همون اول عضو دهم این گروه بودم، که با خیال راحت، بدون آبژه شدن، دغدغه های زندگی شخصی و حرفه را حلاجی میکردم و مبحث بحران هویت را به درستی میدیدم و برایم ملموس بود.

نکته آخر: بعضی از نقدهای منتقدین کانون، به استفاده زیاد از دوربین ها بود. چیزی که شخصا من رو نگران کرد، ابتدای اجرا بود، که چطور ممکنه 70 دقیقه از این سبک استفاده کرد. و در نهایت باید بگم که اینقدر این استفاده هوشمنده و خلاقانه بود که من و کسانی که با من نمایش رو دیدند از تموم شدنش یکه خوردیم و باورمون نمیشد 70 دقیقه گذشته. و لازمه بگم، طبق فرمایش خود خانم طبسی نژاد، چنانچه روزی فیلم این اجرا منتشر بشه و ایشون تصمیم بگیرند کل روزهای اجرا رو پشت سر هم ادیت کنند و نمایش بدند، من قطعا دلم میخواد اون "مدارِ بسته" رو ببینم.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کار بسیار خوب و تازه ای بود، خیلی لذت بردیم. مخصوصا موضوع خوبش که ذهن هر کس، و بیشتر از همه هنرمندان رو درگیر می کنه.
علی صمیمی این را خواند
امیرمسعود فدائی و زهرا صدراعظمی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کار ی متفاوت و تحسین برانگیز.
تلاش و هماهنگی بازیگرها هم واقعا عالی بود.
امیرمسعود فدائی و زهرا صدراعظمی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من واقعا کار رو دوست داشتم.
و با تمام بازیگرها احساس هم ذات پنداری کردم.
امیرمسعود فدائی و زهرا صدراعظمی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چه حال و هوای عجیبی داره!!!! خیلی هیجان دارم ببینمش :)
زهرا صدراعظمی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید