در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال کیان کاواندیش | دیوار
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 23:35:53
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
گفتگوی آقای رسول حسینی را با دو تن از بازیگران نمایشنامه را شنیدیم..

جای تاسف است که گفتگوی ایشان را با این دو بازیگر عزیز نمیتوان از یک مکالمه خیابانی تفکیک کرد...و بکار بردن سوالات جهت داری که به وضوح هر دو بازیگر از ماهیت و معنی سوال بی اطلاع هستند هیچ رنگ خوشایندی به این گفتگو نمی بخشد...
بکار بردن کلامات خاصی مثل فلسفه...روانشناسی...و .. تیپ شخصیت...و....نیز نتوانسته است غربت هر دو بازیگر را از محتوی..معنی...و ...استنتاج در باب کاری که انجام داده اند پوشش دهد...
پاسخ های سطحی ...دم دستی...هر دو نفر به سوالات شایسته بازیگر نیست...هر کاری با کسب معرفت باید آغاز شود...
شکاف بزرگی بین مقصود پرسشگر و سوالاتش...و نیز بین سوالات و پاسخهای هر دو بازیگر مشهود است....
و اینکه عمده سوالات دو بخشی هستند و بخش اول یک فرض را به عنوان اصل مسلم پذیرفته و به دنبال آن در جهت آن اصل فرضی ،بخش دوم سوال به شکل پرسش ... دیدن ادامه ›› طرح شده است...
از آن جهت که گفتگو را در یک سایت هنری ارائه میکنیم شایسته است لحن... و کششهای بیانی پرسشگر حداقل بوی هنر و نمایش را در خود حفظ کند...و در قطعه آخر گفتگو و معرفی پرسشگر شاهد تغییری ناگهانی در جهت لحن خبری ورزشی یا اقتصادی هستیم....
از آنجاییکه گاهی نقد با عیبجویی عامدانه اشتباه گرفته می شود ...متذکر میشوم که هدفم صرفا کمک ...اصلاح و راه یابی بیشتر در عرصه هنر- که باارزش است- می باشد و لا غیر...
ممنونم
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
سلام

باز هم دنیای تکراری میکائیل شهرستانی...باز همان شیوه..با همان نقائص..کمبودها....اگر چه کارگردان اصلا قابلیت انعطاف در رویکرد هنریش را سالیان سال است که خاموش کرده است....
بیشتر شبیه تمرین گروهی است از یک اثر...و آنچه آن را قابل تحمل میکند صرفا متن ...و سابقه درخشان تاثیرگذاری این متن است...

اگر کمی با تامل به بازی هنرمندان بنگریم میتوان گفت که کارگردانی این اثر بیشتر امکان شکوفا شدن حس را در بازیگران خفه کرده است...حرکات خشک و بدور از حس متن است....
نقش مهمی مثل آدلا را متاسفانه بسیار سبک و سطحی گرفته اید.....جلوه گری در نقش آدلا بیشتر از پرداختن به خود نقش است....
نیلوفر ثانی، بیتا نجاتی، ذوق زده و شکوه حدادی این را خواندند
کیان این را دوست دارد
متاسفم برأی أین طرز فکرهای بسیار سطحی. من روز ٥ شنبه به تماشای برناردا البا نشستم، وبر خلاف أفکار سطحی بعضی دوستان بسیار لذت بردم. إز طراحی فوق العاده میکائیل شهرستانی ممنونم. ایشان با این امکانات کم طوری صحنه را طراحی کردند که ابعاد متفاوتی إز صحنه دیده بشه.طراحی قاب ها عالی بود جناب شهرستانی. سرکش بودن و جلوه کری إز مشخصات بارز نقش ادلا است که به خوبی دیده میشد،ادلا جسارت خودش رو به رخ می کشه و همه می بینند که ادلا دختری است رها إز همه بندها.
۰۸ شهریور ۱۳۹۴
سلام
سطحی ترین طرز فکر سطحی خواندن نقد است...خانم ستاره احمدی ظاهرا شما این سایت را که دقیقا برای نقد است با محفل دوستانه تان با خانم ها اشتباه گرفته اید...نقد بازی خانم مرجان رستمی نیا با رها بودن ادلا یا نبودنش بی ارتباط است...
تصورم این است که شما هم منافعی از نمایشنامه های پولی که با دریافت مبالغی هر کسی را کارگردان روی صحنه می اورد بهره مندید...
بنده در عجبم که چه بر سر هنر آمده است که اینگونه مصاف و میدان جنگ اناث برای پر نمودن خلا های توجهی ... دیدن ادامه ›› شده است...

هجوم دوستان برای پرداخت هزینه روی صحنه بودن ستم آشکاری است که به بازیگران حقیقی میشود...
امیدواریم روزی برسد که انتخاب بازیگر بر اساس آنچه میپردازد نباشد....
سالهاست که فلسفه و هنر بعنوان شاخصهای رشد فرهنگی در این کشور به ابتذال و ویرانی سوق داده شده است....
به هر پاسخ بیمایه ای که بدهید دیگر پاسخ نخواهم داد...این را به حساب تایید نظزات شتابزده تان نگذارید

میشه سکوت نشانه تایید حرف طرف مقابل نیست بلکه گاهب به معنی قطع امید از شعور اوست(میشل فوکو)
۰۹ شهریور ۱۳۹۴
خخخخخ... چه اعتماد به نفسی...
۱۱ شهریور ۱۳۹۴
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید