در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | کیان: نظرسنجی: توقف فروش ِ"بلیت خارج از ظرفیت" دوستان آیا سالن
S2 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 09:25:48
نظرسنجی: توقف فروش ِ"بلیت خارج از ظرفیت"

دوستان آیا سالن تئاتری سراغ دارید که سردرش نوشته شده باشد:
"ورود خانم های باردار، سالمندان، بیماران قلبی، مبتلایان به آسم و صرع، ممنوع می باشد" ؟
و یا نوشته شده باشد:
"در این مکان احتمال وقوع زلزله، آتشسوزی، ریزش ساختمان، نشت گاز و اتصال برق، وجود ندارد" ؟

فاصلهٔ یکایک ما تا فاجعه، بیش از یک اتفاق ساده نیست و عنوان خارج از ظرفیت به معنای خارج از ظرفیتِ امکانات رفاهی، خارج از ظرفیتِ تمهیدات ... دیدن ادامه ›› ایمنی و خارج از ظرفیتِ خدمات قابل ارائه است.
صرفنظر از زیبایی شناسی و شأن فرهنگیِ مخدوش در چنین رویه ای که بسیار حائز اهمیت و وجاهت است و جای تأمل فراوان دارد، تبعات تلخِ فروش و خرید بلیت خارج از ظرفیت کابوس هولناکی ست که هنوز خواب شیرین ما را برهم نزده است و کدام قوهٔ قهریه ای فرهنگی تر، هنرمندانه تر، بهتر و زیباتر از خودِ ما تماشاخانه داران، تهیه کنندگان، کارگردانان، فعالان عرصهٔ تئاتر و تماشاگران می تواند غلط مصطلحی تحت عنوان "خارج از ظرفیت" را اصلاح کند؟

پس با هم موافق گردیم که پذیرای بی نظمی، ازدحام و بلوا نباشیم، پیش از آنکه به احترام دیگران یا شاید که خودمان، یک دقیقه سکوت یا یک روز عزای عمومی اعلام شود.
سپاس.

# با عدم فروش بلیت خارج از ظرفیت موافقید؟
همیاری عزیز اول مرتبه است که تقاضای برجستگی مطلب را دارم.
سپاسگزار خواهم شد.
۱۳ بهمن ۱۳۹۵
متشکرم از همراهی و نظرپردازی شما خوبان.
موافقم دوستان.
نکته اینجاست که همیشه در هر عرصه ای سخت افزار دنباله روی نرم افزار است. یعنی این وجه نرم افزاری هر پدیده است که میل/نفع/نیاز را شناسایی یا تعریف می کند و متعاقب آن ابزار و امکانات حول آن نیاز گردِ هم می آیند. اگر تولیدکننده ای به صرف انبوهِ تقاضا به این باور ناصواب برسد که یک کالا را می تواند به دو متقاضی توأمان بفروشد، یک خانه را به دو خانواده اجاره دهد، یا در اینجا فضایی با گنجایش مثلا 140 صندلی را بین بیش از 210 نفر تقسیم کند! خب دیگر نیازی احساس نمی کند تا با برنامه ریزی، مدیریت صحیح منابع، کاهش قیمت تمام شده و افزایش ظرفیت تولید، به میل/نفع/نیاز ِ خود دست یابد.
اگر روبروی تلویزیون لم می دهیم و افرادیکه برای یک نذری یا ساندیس از سر و کول یکدیگر بالا می روند تا بلکه اقبال یارشان ... دیدن ادامه ›› باشد و آن وسط چیزی نصیبشان شود را سرزنش و نکوهش می کنیم و دون از شأن خود می پنداریم، فراموش نکنیم در جای دیگری که صلواتی هم نیست، درحالیکه خود را باد میزنیم و نفسهایمان به شماره افتاده و پاهایمان خشک شده و کمر درد گرفته ایم و از هیچ سو امکانِ خروج نداریم، یک صدا و یک تصویر به سمت جمعیتمان پرتاب می کنند و احتمالا این خود ما هستیم که باید لابد با زرنگی! مثل بازیکنان راگبی با انواع حرکات محیرالعقول، صدا و تصویر ارسالی را از کناردستی و پشت سری برباییم و محظوظ شویم و کیفور که آخیش این صحنه را دلیرانه دیدم و این دیالوگ را پیروزمندانه شنیدم!
بایسته و شایسته است که به سهم خود در شناسایی و تعریفِ صحیح و صوابِ این میل/نفع هم نزد خودِ مصرفکننده و هم نزدِ دوستان تولیدکننده کوشا باشیم و اگر مسئلۀ کمبود امکانات سخت افزار مطرح است با تأکید بر نیاز، اجازه ندهیم توسط روندِ نابخردانه و نازیبایی که رفته رفته بر تمامی نمایشها حاکم می شود، صورت مسئله پاک شود.
۱۸ بهمن ۱۳۹۵
کاملا با حذف خارج از ظرفیت موافقم چون به نظرم تحقیر آمیزه و بازاری منش (برای فروش بلیط بیشتر باید روی زمین یا یک تشکچه نشست).
۱۹ بهمن ۱۳۹۵
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید