در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | Noureddin Heidari Maher درباره نمایش در انتظار گودو: ( قیمت ارزان بلیت نشانه احترام به تماشاگر نیست!)
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 08:20:40

( قیمت ارزان بلیت نشانه احترام به تماشاگر نیست!)
با سلام خدمت دوستان محترم تیوال
از این همه توجه و حساسیت به تئاترهای "در انتظار گودو" و "ملکه زیبایی لی نین" مشعوف و خوشحال هستیم!
لازم می بینیم جهت روشن شدن پاره ای از ابهامات درباره قیمت بلیت توضیحاتی ارائه شود!
قیمت بلیت این نمایشها ۲۰،۲۵ و ۱۵ هزارتومان است.پس میانگین قیمت کمتر از ۲۰ هزارتومان خواهد شد!که کاملاً با سرمایه گذاری بخش خصوصی تولید شده و ۲۵درصد از کل درآمد آن را مرکزهنرهای نمایشی و گیشه های محترم فروش به خود اختصاص می دهند!
ما هم مثل همه شما از بالا رفتن قیمت همه چیز رنجور و ... دیدن ادامه ›› ناراحت هستیم!
اما تعدادی از دوستان خوبمان بالا رفتن قیمت بلیت را توهین به شعور تماشاگر و راحت بخواهیم بگوئیم سرکیسه کردن آنها قلمداد کرده اند! برای همین لازم می دانیم برای از میان بردن این احساس ناخوش آیند مواردی را مطرح کنیم!
ما اعتقاد داریم :
۱)ساخت یکی از پرهزینه ترین دکورهای تئاتر ایران آنهم بدون کمک دولتی وفقط و فقط با سرمایه بخش خصوصی و نه بسنده کردن به ارزان ترین و کم هزینه ترین دکور و .....نشانه احترام به شعور تماشاگر است!
۲)یک سال زمان صرف پیش تولیدو شش ماه زمان صرف تمرین های مستمر نشانه احترام به شعور تماشاگر است!
۳)برای در اختیار گرفتن مکان تمرینی که بتوان کاری در خور و شأن شما تماشاگران عزیز تولید کرد مجبور به اجاره سوله و استودیوای بزرگ بصورت شبانه روزی برای ۶ماه شده ایم که اظهرمن الشمس است که هزینه آن در این دوره و زمانه رقمی نجومی است ،چنین ریسکی از طرف گروه و بخش خصوصی نشانه احترام به شعور مخاطب است!(میگوئیم ریسک برای آنکه همه مستحضرید با یک اشاره دوستان ممیزی و شورای نظارت می تواند این نمایش ها برای همیشه دیده نشود و همه این هزینه ها برای همیشه از دست برود،بدون آنکه کسی جوابگو باشد!)و موارد دیگر که ترجیح این است بعد از تماشای اثر صحبت شود!
اگر گروه ، زمان کمی برای تولید این نمایشها وقت صرف می کرد و به قول دوستان مسئله را به ارزان ترین شکل ممکن جمع و جور می کرد با یک بلیت ۱۰ هزارتومانی به شعور مخاطب احترام گذاشته بود؟!
دوستان یادمان باشد تئاتر هنر ارزانی نیست!اما دولت می تواند کمک کند تا ارزان تر در اختیار تماشاگران عزیز قرار گیرد که متأسفانه کمک نمی کند!
حال نوبت شماست که نشان دهید آیا این نوع حساسیت در تولید یک اثر نمایشی را ارج می نهید یا خیر!
با تشکر
سختی هایی که اهل تئاتر برای روی صحنه بردن یک نمایش می کشند بر کسی پوشیده نیست، ولی این کار جفا به تماشاگرهاست.
۲۸ دی ۱۳۹۲
سلام. جناب نوری عزیز به نظرم یک نکته را فراموش کردید.قبول دارم که مبلغ ناچیزی را که به عنوان حمایت از طرف مرکز هنرهای نمایشی داده می شود کفاف هزینه ها را نمی دهد. حال که شما ادعا نموده اید که کلا هیچ حمایتی از این کار صورت نگرفته. تا آنجایی که بنده مطلعم در حال حاضر 2 نوع قرارداد وجود دارد. نوع اول حمایت مختصر مرکز +80 درصد گیشه. نوع دوم عدم حمایت +90(البته این رقم بنا به توافق تعیین می گردد) درصد گیشه . حال باز هم ادعای شما را می پذیریم که هیچ حمایتی صورت نگرفته و شما 25 درصد فروش را باید به تئاتر شهر و مرکز بپردازید.با همان استدلال شما اگر پیش برویم این مبلغ ناچیز برای پرداخت حقوق عوامل اجرایی تئاتر شهر کفایت نمی کند. نه تنها مبلغ دریافتی از گروه شما بلکه جمیع مبالغی که از این طریق بدست می اید. فلذا مشاهده می فرمایید به طور نامحسسوس مورد حمایت قرار گرفته اید0لازم به ذکر است که این حمایت واقعا ناچیز است و اصلا در حد و شان هنرمندان تئاتر نیست). و اما نکته ای را که فراموش کرده اید: هنرمند عزیز یک بام و دو هوا که نمی شود. شما یا می بایست مکانی را اجاره می کردید و ان موقع به عنوان تئاتر خصوصی قیمت بلیط را تعیین می کردید(مثلا مکانی مانند تئاتر ایرانشهر که در حال حاضر تنها مرکز تئاتریست که اندکی تمایل به سمت تئاتر خصوصی دارد). حال که در سالن اصلی تئاتر شهر مشغول به فعالیت شده اید باید پایبند همان قوانین و مقررات جاری باشید. در غیر اینصورت اگر هر گروهی به صرف بالا بودن هزینه ها خود قیمت بلیط را تعیین کند هرج و مرج موجود در تئاتر به صورت فزاینده ای افزایش می یابد.

۳۰ دی ۱۳۹۲
آقای ماهر اینجا شما مورد خطاب واقع شدید
و این متن ها رو یقین دارم که خوندید
پس چرا جایی که از شما سوالی نشده پاسخ دادید
ولی اینجا حرفی نمی زنید؟
۰۳ بهمن ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید