تیوال نمایش ابلوموف‎
S3 : 08:12:40
مرثیه ای برای تنبل
  ۲۴ اردیبهشت تا ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
  ۲۱:۱۵
  ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
 بها: ۴۰,۰۰۰ تومان

: سیاوش بهادری راد
: (به ترتیب ایفای نقش) پیام دهکردی، مهدی بجستانی، پرهام یداللهی، فراز سرابی، جواد پولادی، مهدی بوسلیک، امیر جنانی، عارفه لک، مهرداد مصطفوی، الهه افشاری

: مصطفی صادقی، امیر سیدی
: امیرسپهر تقی لو
: آرمین گودرزی، رعنا نوری
: مجتبی رجبی
: علی خلیل پور
: سمانه احمدی مطلق
: عابس خلقی
: لعیا خرامان
: امیر صدیقیان
: مریم آزاد
: آرمین گودرزی
: سونیا حداد
: سجاد دلیری
: دانیال حبیبی
: عسل عباسیان
: امیر قالیچی
: گلشن قربانیان
: مهدی دوایی play+pause studio

اقتباس از رمان ابلوموف اثر گنچارُف

گزارش تصویری تیوال از نمایش ابلوموف‎ (سری دوم) / عکاس: سارا ثقفی

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از نمایش ابلوموف‎ (سری نخست) / عکاس: سارا ثقفی

... دیدن همه عکس ها »

آواهای وابسته

مکان

خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، جنب خانه هنرمندان، تماشاخانه ایران‌شهر
تلفن:  ۸۸۸۱۴۱۱۵_۸۸۸۱۴۱۱۶


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
تاتریُم بدنم کم شده بود. خیلی از اهالی تاتر هم با همه خوبی ها که دارند روزه واجبشان نشده و وقتی اجرا می گذارند که با زمان افطار تلاقی دارد.
امروز فرصتی شد تاتر قشنگ ابلوموف را دیدم. ترجمه قصه روسی بود ومتاسفانه حکایت از جریان جاری جوامع وجامعه ما. تنبلی و بی خیالی و بی همتی های ابلوموف مزه اصلی داستان بود. حتی وقتی خواستند با محرک عشق راهش بیندازند، ضمن افسوس فراوان و‌تعارفات معمول نسبت به معشوقه ها، تنبلی را برگزید وبه کسی که عشقش را صاحب شد تبریک گفت. تلنگر دردناکی به وضعیت امروز جامعه ما است.
محتوای قابل تاملی داشت
در تاتر ایرانشهر اجرا می شود و کارگردان ونویسنده اش سیاوش بهادری راد بود و پیام دهکردی و نه نفر دیگر در آن بازی می کردند.
من خواب نیستم بی بیداریم
اقتباس نمایش از یک اثر ادبی کلاسیک کار ساده ای نیست. باید بتوان با دقت و مهارت صحنه هایی که نیاز است و دیالوگهایی که لازم است را از میان انبوهی از نوشتار بیرون کشید و کمی جلایش داد و با تغییرات اندک که همزمان بتواند به متن اصلی وفادار بماند را چاشنی کار کرد تا بیننده ای که چه اثر را خوانده و چه نخوانده بتواند با کار ارتباط برقرار کرده و راضی از سالن نمایش خارج شود.
به عنوان کسی که رمان را خوانده و ارتباط عمیقی با آن داشته ام می ترسیدم نکند پرداخت دم دستی و سطحی ارتباطم را با تصوراتم بر هم زند اما خوشبختانه اینگونه نشد و این گروه و در راس آن جناب پیام دهکردی در نقش ماندگار ابلوموف از پسش بر آمدند و کاری در خور صحنه نمایش پدیدار نمودند.
البته نمایش گاه از نفس می افتاد و همچنین صحنه هایی همچون دیدار و وداع ابلوموف با ولگا آنچنان که در متن اصلی با ظرافت ... دیدن ادامه » و کمال تصویر شده اند آنچنان که باید و شاید در نیامده بود، اما در مجموع از دیدنش به هیچ عنوان پشیمان نیستم و شاید تا مدتها زمانی که نام ابلوموف را مرور کنم تصاویری از این نمایش و آدم های آن در ذهنم بازتصویر خواهد شد.
تشکر از تلاش گروه و به امید روی صحنه آمدن اثرهای بزرگ دیگر کلاسیک...
سلام شما نمایش پک که خانه هنرمندان سالن انتظامی اجرا میره دیدید؟ نظرتون چیه؟
۱۹ خرداد ۱۳۹۷
سلام سیاوش عزیز،‌ نه متاسفانه ندیدم.
۱۹ خرداد ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید

خرید بلیت روزهای تازه این نمایش به نویسندگی و کارگردانی سیاوش بهادرى راد و با بازی پیام دهکردى، مهدى بجستانى، پرهام یداللهى، فراز سرابى، جواد پولادى، مهدى بوسلیک، امیر جنانى، عارفه لک، مهرداد مصطفوى، الهه افشارى آغاز شد.
امیرمسعود فدائی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
زندگی جامی است که قطره قطره با شراب وجود ما پر می شود. عشق نفرت، خنده گریه، حرکت ایستایی، ماندن رفتن، خوردن نخوردن، خواستن نخواستن و ... اگر این جام آنقدر پر نیست که سبب مستی شود تقصیر از جام نیست از ماست که توان آن را نداشتیم تا لبا لب پرش کنیم و گرمای مستی زندگی بیافرینیم.
ابلوموف هم جام تهی زندگی رو در دست داشت و همان را هم ننوشید و به زمینش انداخت تا خاک بنوشد تا شاید خودش را بخشنده بنامد... ابلوموف نباشیم یه وقت.
گریم و طراحی صحنه موجز و گویا بود چنانکه مکان و زمان رو خوب در نظر بیننده نشان می داد. بازی یکا یک بازیگران خوب و دیدنی بود و میزانسن ها تضاد حرکت و سکون رو خوب نمایش می داد.
و البته، و البته جناب پیام دهکردی، هنرمند شاهکاری هستند، تمام یک ساعت و نیم نمایش با صدایی رسا و فن بیانی استادانه احساس و حرکت رو در ایستا بودن شخصیت نقششان نمایش ... دیدن ادامه » می داد، چی میشه گفت، فوق العاده است پیام دهکردی.
تشکر از کارگردان خوش ذوق و تمامی بچه های گروه و دمتون گرم.

اول اول اول و ویژه و ویژه از گروه اجرایی بسیار ممنونم برای اختصاص سانس ویژه.
دیدن پیام دهکردی و ابلوموف در کنار هم بسیار برام لذتبخش بود.
من مترجمی زبان روسی خوندم. پس ابلوموف رو سالهاست میشناسم. این اقتباس‌ و‌ شیوه اجراش برای من و‌ دوستان همراهم بسیار قابل قبول و دوست داشتنی بود.
و شاید اگر اغراق نکنم بهترین نوع نمایش شخصیت ابلوموف از نظر من بود
۱۳ خرداد ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه نمایش، پنجشنبه ۱۰ خرداد سانس ویژه (ساعت ۱۷:۰۰)، جمعه ۱۱ و شنبه ۱۲ خرداد (ساعت۲۱:۱۵ )، به نویسندگی و کارگردانی: سیاوش بهادرى راد، بازی: پیام دهکردى، مهدى بجستانى، پرهام یداللهى، فراز سرابى، جواد پولادى، مهدى بوسلیک، امیر جنانى، عارفه لک، مهرداد مصطفوى، الهه افشارى، هم اکنون آغاز شد.
زهره مقدم این را دوست دارد
بازم به من اعلام نشد باز نشد سانس جدید. متاسفم تیوال پلاس دارم.
۰۸ خرداد ۱۳۹۷
سلام برای روزهای تعطیلات احتمالا اجرا نداشته باشید اما بعد تعطیلات از چه روزی اجرا شروع میشه با توجه به اینکه فقط تا 21 خرداد تمدید شده؟
۱۲ خرداد ۱۳۹۷
پیش فروش روزهای پایانی در روزهای جمعه تا دوشنبه ١٨ تا ٢١ خرداد بر روی سایت فعال است
۱۲ خرداد ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اولین مواجهه‌ام با اثر گنچاروف نمایشنامه‌ رادیوییش بود که چند سال پیش از شبکه نمایش به صورت سریالی پخش می‌شد. متن کار از روی ترجمه سروش حبیبی نوشته شده. از کانال تلگرامی کافه کتاب (cafeketab@) می‌تونید بشنوید یا از لینک زیر دانلود کنید:

http://s9.picofile.com/file/8327667034/Oblomov_Radio_Theatre.mp3.html
مدت زمان: ۳ ساعت و نیم / حجم فایل: ۹۵ مگابایت

تنظیم برای رادیو: محمد یعقوبی
سردبیر: نادر برهانی مرند
راوی: """بهروز رضوی"""
کارگردان: علی عمرانی

(سال‌ها پیش نمایش رادیویی دیگه‌ای از روی نمایشنامه مارسل کوولیه پخش می‌شد که بعد‌ترها گوش دادم و زنده‌یاد احمد آقالو و اسماعیل شنگله توش بازی داشتند. کوولیه از روی متن گنچاروف اقتباس کرده. گشتم ولی چیزی ازش پیدا نکردم.)
ممنون بابت این اشتراک شنیدنی جناب بولو گرانقدر
۰۷ خرداد ۱۳۹۷
از نوع مونیکا :))))))
۱۰ مرداد ۱۳۹۷
:)))
۱۰ مرداد ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه نمایش، چهارشنبه ۹ و پنجشنبه ۱۰ خرداد، به نویسندگی و کارگردانی: سیاوش بهادرى راد، بازی: پیام دهکردى، مهدى بجستانى، پرهام یداللهى، فراز سرابى، جواد پولادى، مهدى بوسلیک، امیر جنانى، عارفه لک، مهرداد مصطفوى، الهه افشارى، هم اکنون آغاز شد.
حسین رحمانی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام گروه محترم
خسته نباشید
امیدوارم از کاری که ارائه میدید راضی باشید
امشب کار رو دیدم
عجیبه کاری رو روی صحنه دیدم که دقیقا تقسیم شده بود به دو.یک قسمت خوب با من ارتباط برقرار کردو من عاجز از برقراری ارتباط با یک قسمت دیگه بودم.
با توجه به اینکه رمان رو نخونده بودم و تنها تجربه ام از این متن ،فیلم سینمایی بود، فقط می تونم از نگاه مخاطب ناآگاه درباره متن حرف بزنم و به نظرم خوب بود.دوست داشتم
طراحی صحنه می تونست هر چیزی غیر از این طراحی باشه (یعنی در راستای نوع اجرا و محتوا و فرم به نظر نمی اومد)
طراحی لباس فوق العاده بود و من خوشحالم از اینکه خانم سمانه احمدی رو از نزدیک می شناسم و افتخار می کنم.
طراحی گریم می تونست جور دیگه ای باشه(یعنی در راستای نوع اجرا و محتوا و فرم به نظر نمی اومد)
بازی ها تقسیم شده بود به بازی آقایان دهکردی و بجستانی و یداللهی و آقایی که چمدان پرونده داشتند و خانمی که بیوه بودند یک طرف(بازی هایی که می تونستم باهاشون ارتباط برقرار کنم) و دیگر دوستان بازیگر یک طرف دیگه که هر کاری کردم نشد درک کنم بازیشون رو
(بازی پرهام یداللهی لذت بخش بود و تبریک می گم به صبر و تحملی که این چندسال کشیده تا به این درجه از خوبی برسه و بازی آقای دهکردی و بحستانی هم مثل همیشه بدون نقص و لذت بخش بود؛ از دو بازیگر بزرگواری که فقط به نقش می شناسمشون و اسمشون رو نمی دونم عذر می خوام و امیدوارم همین مقدار که نقش ها رو گفتم از من قبول کنن و اونها هم عالی بودند)
ریتم کار خوب بود بدون افت و تا آخر کار من رو با خودش همراه کرد
طراحی نور گاهی در سطح خوب بود و گاهی (مخصوصا در صحنه ای که ابلوموف می گه نمی شه راه بیاد از من رد شه؟) که قاب قشنگی رو کارگردان ساخته بود ، طراحی نور قاب و زیبایی قاب رو نابود کرده بود
به هر جال
خوشحالم کار رو دیدم و پیشنهاد می کنم دیدنش رو
امیدوارم ... دیدن ادامه » در کارهای دیگه هم دوستانی که در این کار بودند موفق و سربلند باشند.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تو فکر میکنی که من خوابم..من بی بیداری ام
.
میترسه.که.جوابش.رو.بده.یا.حالش.رو.نداره.فرقی هم.نمیکنهههه
خرید بلیت روزهای تازه نمایش، پنجشنبه ۳ و شنبه ۵ خرداد، به نویسندگی و کارگردانی: سیاوش بهادرى راد، بازی: پیام دهکردى، مهدى بجستانى، پرهام یداللهى، فراز سرابى، جواد پولادى، مهدى بوسلیک، امیر جنانى، عارفه لک، مهرداد مصطفوى، الهه افشارى، فردا (سه شنبه) ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
با سلام
روزجمعه 4 خرداد اجرا ندارند!!؟؟
کی میتونیم برای این روز خرید انجام بدیم؟
۰۱ خرداد ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
وای خیلی سخته کف پام به این زمین سرد و سفت بخوره ...
طراحی صحنه زیبا، طراحی لباس هنرمندانه، گریم های عالی، طراحی شخصیت ها با شمایلی در حد کارهای به روز هالیوود و آغاز و پایان یک متن بسیار خوب میتونه تعاریفی از یک تئاتر خوب باشه.
بسیار از کار راضی بودم و حتما دوباره میبینم.
خوشحالم که لذت بردید
۰۲ خرداد ۱۳۹۷
با عرض سلام خدمتتان
من از کار لذت نبردم وخسته شدم و سردرد گرفتم....
من آقای سیاوش بهادری راد را نمی شناسم...// البته مشکل از من هست..../// ولی بهرحال ایشان را نمی شناسم...//
تنها دلیل حضورم دیدن پیام دهکردی بود...// باز یگر مورد علاقه ام ....// بدشانسی ام این بود که هر زمان که پیام تدریس بیان داشت به ساعات من نمی خورد....// بعد هم که تهران نبود...// بگذریم...// انتخاب این صدا را برای ابلوموف نمی پسندیدم...// در جاهایی صدای پیام عوض می شد و دوست داشتنی.../// با ایده صدای خارج قاب که به صورت روح ابلوموف بود موافق بودم ولی خوب از کار درنیامد.../// یک عالمه بازیگر که نقش گروه همسرایی داشتندو با دیالوگی طولانی و خسته کننده که قرار بود زندگی و سرزندگی را در مقابل رخوت ابلوموف نشان دهند.../// بیشتر به گروه تئاتر کودکان شبیه شده بود که پیام اخلاقی می دادند که (( توی کتاب نوشته تنبلی کار زشته)) ....// از ابتدای قصه داستان لو می رود ....//پس داستان کششی ندارد ...// شخصیت محوری هم بد درمی اید... وکمکی به پیشبرد داستان نمی کند...// نقش زاخار با بازی بد بازیگرش و شولتس که اغاز زندگی در ابلوموف را استارت می زند و آشنایی با الگا.../// هردو بازی ضعیف و بیان ضعیف و شخصیت پردازی ضعیف دارند شولتس به دلقک ها می ماند و الگا به بچه مدرسه ای ها...// به نظرم اول اگر از بازیگران تست بیان گرفته شود تا این همه داد نزند ( نمایشی داد بزندد مثل پیام) ، /// همه حواس ها به زاخار و ابلوموف هست و یک عالمه بازیگر بدون هیچ دلیلی در روی صحنه ((ACT)) دارند چرا؟ نمی دانم!!! بازی بد و با ارفاق متوسط بازیگران این نمایش با کارگردانی نسبتاً ضعیف و بازی پیام دکردی را هم خراب کرده و نمی تواند با دیگر شخصیت ها ارتباط برقرار کند... اقتباس فاجعه از شاهکاری به نام ابلوموف سرگردانمان می کند + چندتا دیالوگ امروزی برای خندان مردم...
اما چون ابلوموف است بالاخره تاثیر خودش را می گذارد مثل فلسفه بافی های ابلوموف در مو رد زندگی و تشبیهاتش با بیان نسبتاً خوب پیام دهکردی...
طراحی گریم به خصوص روشن شدن رنگ پوست توسط گریمور برای دیده شدن چهره بازیگران حتی در انتهای سالن. را خیلی وقت بود ندیده بودم...// خیلی خوب بود...///
انتخاب خوب لباس برای ابلوموف ..... // طراحی صحنه نسبتاً جالب ولی استفاده ای ازش نمی شود می شد با یک تختخو اب شو مبل هم همین کارو کرد...// فقط بازیگرها به حالت نیمه رقص ازش بالا و پایین می روند ...
ا نه صحبت های دیگر بازیگران تاثیر زیادی بر نمایش می گذارند و نه بازی هایشان چنگی به دل می زند ....
در مورد چیدن میزانسن ها حرفی نمی زنم چون به نظرم کارگردان اجازه هرکاری را دارد ولی خب خوب از کار درنیامد ..// نکته جالبش استفاده شدن از جزیات طراحی صحنه توسط بازیگران است...//
در ... دیدن ادامه » انتها می خواستم بگویم کارگردان و نویسنده اش از کارگردانی کم سوادند ...// ولی این قدر بعضی از نکات ریز با وسواس اجرا شده... ولی کلیت اثر بسیار بد است بهتر بگویم روح داستان ابلوموف درونش نیست.. فقط به این نکته بسنده می کنم که کارگردانی با دانش دارد که هنوز در سطح ابلوموف نیست.../// اما در مورد نویسنده نمایشنامه اقتباسی اش همان نظر دارم.../// نویسنده ای با دانش شاید بالا ولی توانایی پایین.../// در کل ارزشش را نداشت...// و من ناراضی ام .../// اما دیدن پیام بعد از مدت ها روی صحنه و خرید به قیمت 25 هزار تومان کمی از این نارضایتی کاست...
والسلام علیکم و رحمت الله والبرکاته!!!

۰۹ خرداد ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بدبختی از هر طرف عاشقم شده، خودش رو می اندازه تو بغلم
او له له ....:دی
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
ممنون از دقتتون
۰۲ خرداد ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ابلوموف:
عشق چیه؟ یکی با نگاهش می خواد تو قلبت فضولی کنه...
‌‍........
خوشبختی رو بزار برای اوناییکه حوصله اشو دارن, نگه داشتن خوشبختی عین بدبختیه .
فکر می کنم به جای حوصله گفت لیاقت
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
من با خوندن این دیالوگ بیشتر ترغیب شدم به دیدن نمایش.
۱۴ خرداد ۱۳۹۷
و در کنار برخی از این دیالوگها بازی پیام دهکردی لذت بخش است
۱۴ خرداد ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ابلوموف تو روسیه نماد رخوت و تنبلی هست و شخصیت اول داستان ابلوموف همه ی رویاهاش رو فدای تنبلی و کسالت خودش میکنه....من قبلا این کتاب شاهکار اثر گنچارف رو خونده بودم و وقتی دیدم تاترش داره اجرا میشه خیلی ذوق کردم و الحق که بینهایت تاتر عالی و درجه یکی بود و پیام دهکردی ثابت کرد که در تاریخ تاتر ایران همیشه ماندگاره...تقریبا یک ساعت و نیم از این نمایش لذت بردم و خندیدم و فکر کردم...در واقع همه ی ما تو وجودمون یه ابلوموف داریم که مارو از رویاهامون دور میکنه...به شدت پیشنهاد میشه ببینید این اجرا رو و از یه کار گروهی و بازی های عالی و دکور جالب و طراحی لباس و ....لذت ببرید.
من چون خود کتاب رو خونده بودم، خیلی دوست داشتم که کار رو ببینم ولی از طرفی به نظرم به شکل تئاتر شدنش سخت بود، حالا که میگین خوب بوده خیلی خوشحال شدم.
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
ممنون آقای موسوی کیانی حتما فیلمش رو هم میبینم باید جالب باشه
۲۳ خرداد ۱۳۹۷
خانم ترابیان حتماً ببینید...
۲۴ خرداد ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت دو سانس تازه این نمایش با بازی پیام دهکردى، فراز سرابى، الهه افشارى و... از سه شنبه ۱ و چهارشنبه ۲ خردادماه آغاز شده است.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روز تازه این نمایش، شنبه ۲۹ اردیبهشت، به نویسندگی و کارگردانی: سیاوش بهادرى راد، بازی: پیام دهکردى، مهدى بجستانى، پرهام یداللهى و ... آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، از پنجشنبه ۲۷ تا یکشنبه ۳۰ اردیبهشت، به نویسندگی و کارگردانی: سیاوش بهادرى راد، بازی: پیام دهکردى، مهدى بجستانى، پرهام یداللهى، فراز سرابى، جواد پولادى، مهدى بوسلیک، امیر جنانى، عارفه لک، مهرداد مصطفوى، الهه افشارى، فردا (چهارشنبه) ساعت ۱۰ آغاز خواهد شد.
Saha این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید