در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | شاهو منبری درباره نمایش فهرست: سخن نخست نمایش : برای من یک کار بسیار جدید و فوق العاده زیبا و جذاب ب
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 08:02:55
شاهو منبری (shaho_m)
درباره نمایش فهرست i
سخن نخست نمایش :
برای من یک کار بسیار جدید و فوق العاده زیبا و جذاب بود. باوجود مدت زمان نسبتن طولانی آن، گذشت زمان را احساس نکردم و از لحظه لحظه آن لذت بردم. چنین هماهنگی موزونی بین داستان و اجرا، این همه نماد و نشانه و ترکیب آنها با این موسیقی های بی نظیر، نشان از موفقیت 100% این نمایش تاثیرگذار دارد.
یک نمایش پر جنب و جوش که از جنبه جسمانی اجرای آن به طور حتم خستگی فراوانی برای هنرمندان گرانقدر به دنبال داشت. بازی تک تک هنرمندان را دوست داشتم و به خصوص از بازی هنرمند خردسال که معصومیت دوران کودکی شخصیت داستان را به خوبی به تصویر کشید، لذت بردم.
به نظرم تیمی که ذهن موسیقدان را به تصویر می کشید، بیشتر بار نمایش را به دوش داشت و به حقیقت کار بسیار دشواری داشتند و بسیار زیبا تصویر سازی کردند. طنز مسئولین کفن و دفن مثل یک زنگ تفریح به ناگهان ذهن تماشاگر استراحتی می دهد و او را برای چالش بعدی آماده می کند. موسیقی بسیار تاثیر گذار است و نوازندگی بانو علیمردانی بسیار زیبا.
سپاس من تقدیم کارگردان بزرگوار جناب آقای ثروتی ، تیم نویسندگان زرین قلم، و تهیه کننده ارجمند جناب آقای قدیمی که به حق اثر ماندگاری خلق کردند.
این کار نمایشی است که با وجود دشواری در نشستن در جایگاه باید دید ، می ارزد

سخن پسین تالار حافظ :
شاید نوشته من هیچگاه به گوش مسئولین ... دیدن ادامه ›› محترم تالار حافظ نرسد اما جای دیگری برای بیان نظرم ندارم. پس می نویسم شاید بخوانند!
مسئولین محترم ، بدون تماشاگر تاتری وجود ندارد. ارتباط بین صحنه و جایگاه تماشاست که این هنر و این صنعت را زنده نگاه می دارد. پس بهتر است همانگونه که هنرمندان بزرگوار تمامی تلاش خود را بکار می برند تا با ارائه کاری در خور تماشگر ایرانی، این هنر را زنده نگاه دارند ، بهتر است شما بزرگواران نیز ذره ای برای تماشگری که بهای استفاده از جایگاه صندلی را پرداخت می کند، احترام قائل شوید. آیا شما مدیران محترم تا کنون از ردیف 2 به بعد این جایگاه را برای نشستن به مدت نیم ساعت امتحان کرده اید؟ اگر تجربه می کردید حال من تماشاگر را درک می کردید.
صندلی ها به نهایت ناراحت، پله ها با ارتفاع بسیار زیاد و فاصله با ردیف جلو (یا بهتر بگویم سر تماشگر ردیف جلو) برابر صفر!!!! این توهین به شعور هنر دوستان و علاقه مندان به تاتر است. به نظر من طراح یا سازنده این جایگاه هنوز فرق میان صندلی سالن نمایش و صندلی میدان مسابقات ورزشی را درک نکرده اند هر چند که شک دارم حتی بتوان از این صندلی ها در یک میدان ورزشی هم استفاده کرد. این قبول که بودجه چنین است و چنان است اما کار را باید به کاردان سپرد و بزرگواری که این جایگاه را ساخته به واقع کل بودجه شما را به فنا داده است.
امیدوارم فکری برای این موضوع بکنید.
سپاس


آقای منبری گرامی الحق که چه خوب حستون رو توصیف کردید ، من هم با شما به شدت هم حس و هم نظرم .
ممنون از نوشته به غایت خوب و دلچسبتون .
۲۶ خرداد ۱۳۹۴
بانو خمان ، سپاس از بذل توجه شما
۲۷ خرداد ۱۳۹۴
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید